abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 24 november 2014 @ 12:43:51 #251
157897 Bramito
Espeen ies dieferent!
pi_146951897
quote:
0s.gif Op maandag 24 november 2014 12:33 schreef golfer het volgende:

[..]

Te hoog cholesterol zegt in het algemeen niet zoveel. Het is belangrijker te weten welke soort cholesterol het is en hoe de verhouding onderling is. Gaat het om LDL, HDL of VLDL (triglyceriden)?
Ik had te hoog LDL, HDL was OK en tryglyceriden waren OK. Nu is dus LDL omlaag. HDL zou hoger kunnen. Bewegen schijnt erg goed te zijn daarvoor.
Siesta & Fiesta!
pi_146951920
Bij mij is het noodzaak en "zin maken".
Ik zat er al weken tegenaan te hikken.
En nu is de zon weg, en de ramen nog steeds schoon.

Hoe gaat het met conditie opbouwen als in traplopen? of de hometrainer...
  maandag 24 november 2014 @ 12:47:05 #253
157897 Bramito
Espeen ies dieferent!
pi_146951963
quote:
0s.gif Op maandag 24 november 2014 12:36 schreef Pietverdriet het volgende:
Bovendien maakt je lichaam dat cholesterol en komt dat niet uit je voeding.
Een gedeelte komt wel uit je voeding, stap 1 is om dat te controleren.
Siesta & Fiesta!
  maandag 24 november 2014 @ 12:48:45 #254
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_146952013
Bij mij zit het risico vooral in een te hoog tryglyceriden-gehalte en aangezien ik niet tegen statines kan is mijn internist nu al een paar jaar bezig met medicijnen-experimenten om dat gehalte naar beneden te krijgen.
Heb nu sinds een maand weer iets nieuws dat 2x per dag geslikt wordt en moet deze week weer naar het lab om bloed te laten prikken. Hoor dan volgende week dinsdag van de internist of deze medicijnen wel helpen om die VLDL-waardes naar beneden te krijgen. (nog afgezien van de bijwerkingen die ik ervan heb).
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_146952088
Is bij je broers eigenlijk ook het [chol] verhoogd?
En is het ooit goed, als binnen de norm geweest?

Ik ga mij maar weer eens bijlezen in wiki of zo, de jaarlijkse controle komt eraan.
En hullie vinden meestal, dat ik er een pilletje hier en daar bij "mag".
Wat ik niet wil. w/
  maandag 24 november 2014 @ 12:54:05 #256
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_146952129
quote:
1s.gif Op maandag 24 november 2014 12:52 schreef AnneX het volgende:
Is het bij je broers eigenlijk ook het [chol] verhoogd?
En is het ooit goed, als binnen de norm geweest?
Nee, bij broers zijn, voor zover ik weet, geen problemen.
En zolang ik het weet en het gecontroleerd is gedurende de laatste 5 jaar, is het bij mij nooit binnen de norm geweest.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_146952183
Misschien "hoort" het bij jou? :?

Zijn bloedvaten (hart/hersen/halsvaten/ beenvaten ) aantoonbaar dichtgeslibt? denk ik simpel, in de afgelopen jaren.
  maandag 24 november 2014 @ 12:57:02 #258
157897 Bramito
Espeen ies dieferent!
pi_146952184
quote:
0s.gif Op maandag 24 november 2014 12:48 schreef golfer het volgende:
Bij mij zit het risico vooral in een te hoog tryglyceriden-gehalte en aangezien ik niet tegen statines kan is mijn internist nu al een paar jaar bezig met medicijnen-experimenten om dat gehalte naar beneden te krijgen.
Heb nu sinds een maand weer iets nieuws dat 2x per dag geslikt wordt en moet deze week weer naar het lab om bloed te laten prikken. Hoor dan volgende week dinsdag van de internist of deze medicijnen wel helpen om die VLDL-waardes naar beneden te krijgen. (nog afgezien van de bijwerkingen die ik ervan heb).
Bij jou ligt het zeker niet aan je levensstijl neem ik aan? In mijn geval was het ieder jaar iets hoger door waarschijnlijk mijn levensstijl. Daar kan je gewoon iets aan doen. Kwestie van proberen of het werkt of niet. Bij mij is het gewoon goed nu. Als ik nou ook eens zou gaan bewegen zou het helemaal feest zijn.
Siesta & Fiesta!
  maandag 24 november 2014 @ 13:01:45 #259
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_146952274
quote:
0s.gif Op maandag 24 november 2014 12:57 schreef Bramito het volgende:

Bij jou ligt het zeker niet aan je levensstijl neem ik aan? In mijn geval was het ieder jaar iets hoger door waarschijnlijk mijn levensstijl. Daar kan je gewoon iets aan doen. Kwestie van proberen of het werkt of niet. Bij mij is het gewoon goed nu. Als ik nou ook eens zou gaan bewegen zou het helemaal feest zijn.
Nee, levensstijl is van kleine invloed (oké, iets minder alcohol zou wel een beetje helpen), maar bij mij is het een optelsom van allerlei zaken die in mijn lichaam niet helemaal goed meer functioneren.
Internist noemt die tryglyceriden altijd een 'sluipmoordenaar' en is daarom zo druk bezig het gehalte naar beneden en onder controle te krijgen.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Poef.....gone! ©golfer
  maandag 24 november 2014 @ 13:05:44 #260
157897 Bramito
Espeen ies dieferent!
pi_146952346
quote:
0s.gif Op maandag 24 november 2014 13:01 schreef golfer het volgende:

[..]

Nee, levensstijl is van kleine invloed (oké, iets minder alcohol zou wel een beetje helpen), maar bij mij is het een optelsom van allerlei zaken die in mijn lichaam niet helemaal goed meer functioneren.
Internist noemt die tryglyceriden altijd een 'sluipmoordenaar' en is daarom zo druk bezig het gehalte naar beneden en onder controle te krijgen.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Tsja, dat is veel lastiger natuurlijk.
Siesta & Fiesta!
pi_146953017
Aaaargh....maak je afspraken met mensen dat er geen cadeau's worden gekocht voor elkaar met kerst en sint in het kader van het voorkomen van de jaarlijkse uitwisseling van cadeaubonnen, gaan ze toch cadeau's kopen. Moet ik zelf ook weer aan de bak :{
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
  maandag 24 november 2014 @ 13:36:53 #262
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_146953203
quote:
0s.gif Op maandag 24 november 2014 13:01 schreef golfer het volgende:

[..]

SPOILER
Mijn voormalige huisarts was aan het pushen dat ik cholesterol moest checken, en dit uit de lucht kwam vallen. Ik zei hem dat een streng dieet (wat ik sowieso niet ging doen) er nauwelijks wat aan deed. Hij kwam toen met cholesterol verlagende medicatie, toen vroeg ik hoeveel receptjes hij nog moest schrijven voor een golfcursus. Werd ie pissig.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  maandag 24 november 2014 @ 13:39:23 #263
157897 Bramito
Espeen ies dieferent!
pi_146953294
quote:
0s.gif Op maandag 24 november 2014 13:36 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Mijn voormalige huisarts was aan het pushen dat ik cholesterol moest checken, en dit uit de lucht kwam vallen. Ik zei hem dat een streng dieet (wat ik sowieso niet ging doen) er nauwelijks wat aan deed. Hij kwam toen met cholesterol verlagende medicatie, toen vroeg ik hoeveel receptjes hij nog moest schrijven voor een golfcursus. Werd ie pissig.
_O-
Siesta & Fiesta!
pi_146953339
quote:
0s.gif Op maandag 24 november 2014 11:44 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Is van de soundtrack van de film Curdled (1996) - IMDb
Erg leuke film trouwens, een vrouw die nadat de forensic klaar is de troep schoonmaakt bij moorden. Ze komt een seriemoordenaar op het spoor. Vermakelijke kleine film met erg goede muziek. Toen ik de soundtrack bekeek stelde ik vast dat het slash was die speelde.
Soundtrack en film zijn beide aanraders (En dat is bij filmsoundtracks zelden het geval)

Ik ga het onthouden ^O^
pi_146953447
Zo...feestdagen meuk voor neefje is ook binnen :7 In het kader van het voorkomen van een lego-overkill krijgt-ie boeken :7

en

Naast twee Mees Kees-boeken die op zijn lijstje stonden :D
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
pi_146953489
Leuke cadeaus P!
pi_146953528
Ja P.! ^O^ Nu word je de Boeken-Oom.
En blijkbaar houdt neefje van lezen, gezien Mees Kees ^O^
pi_146953626
Hee, Raveleijn! *)

Inzake Focus van gister... Mijn lieve, naïeve lieffie zat steeds sipper te kijken naarmate de docu vorderde. Die eet, in tegenstelling tot ikzelf, toch best wat processed worstjes en hamburgers. Krijgt -ie niet van mij, maar komt er toch wel vaak van bij overwerken, takeaway lunches in centrum Rotterdam halvewege de werkdag en als ik er een avond niet ben gaat er steevast worst in de pan.
Best kans dat -ie nu even een paar weken niet durft. :+
Let me see you stripped down to the bone
pi_146953628
quote:
1s.gif Op maandag 24 november 2014 13:46 schreef AnneX het volgende:
Ja P.! ^O^ Nu word je de Boeken-Oom.
En blijkbaar houdt neefje van lezen, gezien Mees Kees ^O^
:Y Vorig jaar heb ik Sjakie en de Chocoladefabriek gekocht voor hem....die heeft-ie verslonden vertelde mijn zus :D Maar ik compenseer het wel weer hoor.....met zijn verjaardag eind januari krijgt-ie
pi_146953661
quote:
0s.gif Op maandag 24 november 2014 13:50 schreef PdeHoog het volgende:

[..]

:Y Vorig jaar heb ik Sjakie en de Chocoladefabriek gekocht voor hem....die heeft-ie verslonden vertelde mijn zus :D
O+ !!
pi_146953692
O, en een visual van mijn Top2000-lijst (vrije keuze invullen doe ik doorgaans niet, geen zin in):

Wat hou ik van deze liedjes! O+ O+

Hebben jullie al gestemd? En mag ik jullie lijstjes zien? Vind ik leuk! *O*
pi_146953723
quote:
0s.gif Op maandag 24 november 2014 13:50 schreef PdeHoog het volgende:

[..]

:Y Vorig jaar heb ik Sjakie en de Chocoladefabriek gekocht voor hem....die heeft-ie verslonden vertelde mijn zus :D Maar ik compenseer het wel weer hoor.....met zijn verjaardag eind januari krijgt-ie
[ afbeelding ]
Boeken van Roald Dahl O+
Op vrijdag 19 februari 2016 22:42 schreef Nizno het volgende:
je bent zelf een Pino 2.0!
pi_146953745
quote:
0s.gif Op maandag 24 november 2014 13:52 schreef minilot het volgende:
O, en een visual van mijn Top2000-lijst (vrije keuze invullen doe ik doorgaans niet, geen zin in):

[ afbeelding ]

Wat hou ik van deze liedjes! O+ O+

Hebben jullie al gestemd? En mag ik jullie lijstjes zien? Vind ik leuk! *O*
Ik ben er al 2 dagen mee bezig. :') Denk dat m'n lijstje vandaag wel afkomt.

Vrije keuzes doe ik inderdaad ook niet.
Sterkheidsbaas van alles.
pi_146953917
Sterkheidsbaas van alles.
pi_146953937
Jeej, nog een Kate Bushje erbij! *O*
Leuk Lonaa!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar: