Ik had te hoog LDL, HDL was OK en tryglyceriden waren OK. Nu is dus LDL omlaag. HDL zou hoger kunnen. Bewegen schijnt erg goed te zijn daarvoor.quote:Op maandag 24 november 2014 12:33 schreef golfer het volgende:
[..]
Te hoog cholesterol zegt in het algemeen niet zoveel. Het is belangrijker te weten welke soort cholesterol het is en hoe de verhouding onderling is. Gaat het om LDL, HDL of VLDL (triglyceriden)?
Een gedeelte komt wel uit je voeding, stap 1 is om dat te controleren.quote:Op maandag 24 november 2014 12:36 schreef Pietverdriet het volgende:
Bovendien maakt je lichaam dat cholesterol en komt dat niet uit je voeding.
Nee, bij broers zijn, voor zover ik weet, geen problemen.quote:Op maandag 24 november 2014 12:52 schreef AnneX het volgende:
Is het bij je broers eigenlijk ook het [chol] verhoogd?
En is het ooit goed, als binnen de norm geweest?
Bij jou ligt het zeker niet aan je levensstijl neem ik aan? In mijn geval was het ieder jaar iets hoger door waarschijnlijk mijn levensstijl. Daar kan je gewoon iets aan doen. Kwestie van proberen of het werkt of niet. Bij mij is het gewoon goed nu. Als ik nou ook eens zou gaan bewegen zou het helemaal feest zijn.quote:Op maandag 24 november 2014 12:48 schreef golfer het volgende:
Bij mij zit het risico vooral in een te hoog tryglyceriden-gehalte en aangezien ik niet tegen statines kan is mijn internist nu al een paar jaar bezig met medicijnen-experimenten om dat gehalte naar beneden te krijgen.
Heb nu sinds een maand weer iets nieuws dat 2x per dag geslikt wordt en moet deze week weer naar het lab om bloed te laten prikken. Hoor dan volgende week dinsdag van de internist of deze medicijnen wel helpen om die VLDL-waardes naar beneden te krijgen. (nog afgezien van de bijwerkingen die ik ervan heb).
Nee, levensstijl is van kleine invloed (oké, iets minder alcohol zou wel een beetje helpen), maar bij mij is het een optelsom van allerlei zaken die in mijn lichaam niet helemaal goed meer functioneren.quote:Op maandag 24 november 2014 12:57 schreef Bramito het volgende:
Bij jou ligt het zeker niet aan je levensstijl neem ik aan? In mijn geval was het ieder jaar iets hoger door waarschijnlijk mijn levensstijl. Daar kan je gewoon iets aan doen. Kwestie van proberen of het werkt of niet. Bij mij is het gewoon goed nu. Als ik nou ook eens zou gaan bewegen zou het helemaal feest zijn.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
quote:Op maandag 24 november 2014 13:01 schreef golfer het volgende:
[..]
Nee, levensstijl is van kleine invloed (oké, iets minder alcohol zou wel een beetje helpen), maar bij mij is het een optelsom van allerlei zaken die in mijn lichaam niet helemaal goed meer functioneren.
Internist noemt die tryglyceriden altijd een 'sluipmoordenaar' en is daarom zo druk bezig het gehalte naar beneden en onder controle te krijgen.Tsja, dat is veel lastiger natuurlijk.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Siesta & Fiesta!
quote:Op maandag 24 november 2014 13:01 schreef golfer het volgende:
[..]
Nee, levensstijl is van kleine invloed (oké, iets minder alcohol zou wel een beetje helpen), maar bij mij is het een optelsom van allerlei zaken die in mijn lichaam niet helemaal goed meer functioneren.
Internist noemt die tryglyceriden altijd een 'sluipmoordenaar' en is daarom zo druk bezig het gehalte naar beneden en onder controle te krijgen.Mijn voormalige huisarts was aan het pushen dat ik cholesterol moest checken, en dit uit de lucht kwam vallen. Ik zei hem dat een streng dieet (wat ik sowieso niet ging doen) er nauwelijks wat aan deed. Hij kwam toen met cholesterol verlagende medicatie, toen vroeg ik hoeveel receptjes hij nog moest schrijven voor een golfcursus. Werd ie pissig.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
quote:Op maandag 24 november 2014 13:36 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Mijn voormalige huisarts was aan het pushen dat ik cholesterol moest checken, en dit uit de lucht kwam vallen. Ik zei hem dat een streng dieet (wat ik sowieso niet ging doen) er nauwelijks wat aan deed. Hij kwam toen met cholesterol verlagende medicatie, toen vroeg ik hoeveel receptjes hij nog moest schrijven voor een golfcursus. Werd ie pissig.
Ik ga het onthoudenquote:Op maandag 24 november 2014 11:44 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Is van de soundtrack van de film Curdled (1996) - IMDb
Erg leuke film trouwens, een vrouw die nadat de forensic klaar is de troep schoonmaakt bij moorden. Ze komt een seriemoordenaar op het spoor. Vermakelijke kleine film met erg goede muziek. Toen ik de soundtrack bekeek stelde ik vast dat het slash was die speelde.
Soundtrack en film zijn beide aanraders (En dat is bij filmsoundtracks zelden het geval)
quote:Op maandag 24 november 2014 13:46 schreef AnneX het volgende:
Ja P.!Nu word je de Boeken-Oom.
En blijkbaar houdt neefje van lezen, gezien Mees Kees
quote:Op maandag 24 november 2014 13:50 schreef PdeHoog het volgende:
[..]Vorig jaar heb ik Sjakie en de Chocoladefabriek gekocht voor hem....die heeft-ie verslonden vertelde mijn zus
![]()
Boeken van Roald Dahlquote:Op maandag 24 november 2014 13:50 schreef PdeHoog het volgende:
[..]Vorig jaar heb ik Sjakie en de Chocoladefabriek gekocht voor hem....die heeft-ie verslonden vertelde mijn zus
Maar ik compenseer het wel weer hoor.....met zijn verjaardag eind januari krijgt-ie
[ afbeelding ]
Ik ben er al 2 dagen mee bezig.quote:Op maandag 24 november 2014 13:52 schreef minilot het volgende:
O, en een visual van mijn Top2000-lijst (vrije keuze invullen doe ik doorgaans niet, geen zin in):
[ afbeelding ]
Wat hou ik van deze liedjes!![]()
![]()
Hebben jullie al gestemd? En mag ik jullie lijstjes zien? Vind ik leuk!
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |