Waarschijnlijk willen beide partijen niet dat de ander het laatste woord heeft inderdaadquote:Op vrijdag 9 januari 2015 23:33 schreef totalatool het volgende:
Waarom bekijken zij het niet zo: geef hem gewoon wat hij vroeg, dan voorkomen wij dat procesrisico en verdere advicaatkosten, en laten we niet moeilijk doen door alsnog een klein beetje minder te bieden? Willen ze dan echt koste wat kost het laatste woord hebben?
Niet genoemd, dus ik neem aan dat ze dat relatiebeding ook nog steeds willen behouden.quote:Op vrijdag 9 januari 2015 23:22 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Een paar k bruto is volgens mij ook geen onoverkomelijk bedrag meer en dan heb je als beloning dat je er een punt achter kunt zetten en niet het risico van de rechtszaak. Wat staat er over relatiebeding en evt. andere gekkigheid in?
Het zijn ondernemers, ze proberen de kosten zo laag mogelijk te houden. Geen emotie en gewoon rekenen en gokken.quote:Op vrijdag 9 januari 2015 23:33 schreef totalatool het volgende:
Waarom bekijken zij het niet zo: geef hem gewoon wat hij vroeg, dan voorkomen wij dat procesrisico en verdere advicaatkosten, en laten we niet moeilijk doen door alsnog een klein beetje minder te bieden? Willen ze dan echt koste wat kost het laatste woord hebben?
Nee dat denk ik niet maar waarom zouden ze meteen bieden wat jij wil hebben als ze inschatten dat je iets minder ook wel zult nemen. Het gaat waarschijnlijk gewoon om geld en niets anders.quote:Op vrijdag 9 januari 2015 23:33 schreef totalatool het volgende:
Dat kun je dan altijd in de onderhandeling alsnog weg willen hebben. kost hun ook niets extra's.quote:Op vrijdag 9 januari 2015 23:34 schreef totalatool het volgende:
[..]
Niet genoemd, dus ik neem aan dat ze dat relatiebeding ook nog steeds willen behouden.
Daar lijkt het nogal op.quote:Op vrijdag 9 januari 2015 23:33 schreef totalatool het volgende:
Als het maar blijft malen helpt het wel eens om alles eens rustig op papier te zetten om jouw gedachten te ordenen. Dat helpt mogelijk met het nemen van een beslissing.quote:Op vrijdag 9 januari 2015 23:38 schreef totalatool het volgende:
Accepteren levert me geen tijdswinst op, de zitting is komende week.
Pas alleen op dat jouw emoties je geen beslissing doen nemen waar je later spijt van krijgt maar als jij wil gaan voor factor 1,5 omdat jij je daar veel beter mee voelt dan wens ik je succes. Het gaat bij de beslissing om een totaal pakket en ik kan me best voorstellen dat een neutrale factor 1 voor jou niet goed voelt.quote:Op vrijdag 9 januari 2015 23:50 schreef totalatool het volgende:
Ik heb alles lang geleden al in een spreadsheet gezet, en ik weet dus vrij nauwkeurig wat het financiële plaatje is bij alle mogelijke uitkomsten. Juist doordat het nu dicht bij elkaar komt, wordt het een emotionele vraag. Immers, ik acht het onwaarschijnlijk dat de rechter het op c=0.5 gaat houden.
Dit. Je maakt een goede kans op een hogere c factor, zeker gezien de paniekreactie van de andere advocaat. Vermoedelijk heeft je baas een bepaald plafond in gedachten en probeert hij daar gewoon onder te blijven. Dikke kans dat de rechter deze gang van zaken gaat bestraffen.quote:Op zaterdag 10 januari 2015 00:32 schreef Loll het volgende:
Ik zou het gewoon voor laten komen anders komt je werkgever hier zo mee weg. Laat ze maar voelen dat dit echt niet kan.
Ik zou dr ook niet op ingaan. Ik zou zo koppig zijn dat ik liever de gang naar de rechter zou maken met daarbij advocaatskosten die bij voorkeur voor rekening van de verliezende partij zou zijn. Gezien het tegenbod (het 2e zogenaamde 'allerlaatste' wat je zelf ook al aangeeft, vermoed ik dat ze zelf erg zwak staan en dat ook weten maar het gewoon proberen.quote:Op vrijdag 9 januari 2015 23:00 schreef totalatool het volgende:
Het is niet ver onder mijn eigen eindvoorstel van december, maar dat is nu net het probleem: het zijn weer niet mijn voorwaarden, maar die van hun, en daarmee zouden ze alsnog het laatste woord krijgen. En dat is iets dat me echt helemaal niet lekker zit.
Volgens mijn jurist gebeurt het wel vaker dat een werkgever op het laatste moment nog de gang naar de rechter probeert te voorkomen. Hij zegt dat dat ook kan zijn om de advocaatkosten niet verder op te laten lopen. Ik vind dat in dit geval moeilijk aan te nemen als enige reden, ze hebben immers zelf een advocaat ingeschakeld om direct en zonder verdere onderhandeling een verzoekschrift in te dienen bij de rechter. Toen vonden ze kennelijk die advocaat niet te duur.
Overigens verzoekt mijn jurist in het verweer de rechter om bij ontbinding een vergoeding van c=1.5 toe te kennen.
Waarom zo snel? Nu kan ie ook verder met zn leven.. zolang zn loon nu nog maandelijks gestort wordt is er niets aan de hand, toch? Goed, beetje stress, maar dat hoort bij het leven.quote:Op vrijdag 9 januari 2015 23:35 schreef Lienekien het volgende:
Niet te veel nadenken over hun beweegredenen. Levert je niks op.
Handtekening zetten, geld op je rekening en je kunt door met je leven.
Hoezo? Je weet dat je eruit geflikkerd wordt.. Die uitkomst is zeker, tenzij ie kostte wat kost zn baan wil behouden maar dat is meen ik niet het geval.quote:Op zaterdag 10 januari 2015 06:55 schreef Isegrim het volgende:
De rechtszaak duurt niet lang meer. Ik denk dat ik 'm in dit geval zou afwachten, maar ik denk ook dat ik bijna kapot zou gaan van de stress. Maar het is zó vuil wat ze doen, dat ik ze het niet zou gunnen om er makkelijk vanaf te komen. Maar ja, er blijft dat procesrisico en ik kan me ook best voorstellen dat ik toch toe zou geven. Wat een klotesituatie zeg!
Er is altijd de kans dat je er met een rechtszaak niet beter uit komt dan het aanbod dat ze nu hebben gedaan toch? Plus de stress...quote:Op zaterdag 10 januari 2015 07:01 schreef BloedendeVagina het volgende:
[..]
Hoezo? Je weet dat je eruit geflikkerd wordt.. Die uitkomst is zeker, tenzij ie kostte wat kost zn baan wil behouden maar dat is meen ik niet het geval.
Waarom die vraag? Je snapt zo ook wel dat ik er dus anders tegenaan kijk dan jij.quote:Op zaterdag 10 januari 2015 01:30 schreef BloedendeVagina het volgende:
[..]
Waarom zo snel? Nu kan ie ook verder met zn leven.. zolang zn loon nu nog maandelijks gestort wordt is er niets aan de hand, toch? Goed, beetje stress, maar dat hoort bij het leven.
Persoonlijk zou ik me zo genaaid voelen als het vanuit het niets kwam, dat ik koste wat kost mijn zin zou willen hebben. En dat is wat ik redelijk acht. Slechts een bod dat daar dichtbij zit zou ik pas accepteren. En uiteraard wel reeel blijven.
Natuurlijk is die kans er. Maar topicstarter staat volgens mij wel sterk als ik hem moet geloven?quote:Op zaterdag 10 januari 2015 09:54 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Er is altijd de kans dat je er met een rechtszaak niet beter uit komt dan het aanbod dat ze nu hebben gedaan toch? Plus de stress...
Dus het kost je niks om de zitting af te wachten?quote:Op zaterdag 10 januari 2015 10:00 schreef totalatool het volgende:
Korte aanvulling: advocaatkosten maak ik persoonlijk niet, buiten hooguit ¤200 eigen risico van mijn verzekering, en dat betaal ik nu sowieso al.
Correct.quote:Op zaterdag 10 januari 2015 10:25 schreef Merkie het volgende:
[..]
Dus het kost je niks om de zitting af te wachten?
Dan zou ik de rechtzaak afwachten. Ik kan me niet voorstellen dat de rechter een lagere correctiefactor zou uitspreken.quote:
Gezien de werkgever alsnog een poging deed er zonder tussenkomst van een rechter uit te komen met wederom een laatste eindbod, denk ik dat ook. Tis pure blufpoker dus laat m voor de rechter maar een en ander aantonen dan en uitleggen waarom die correctiefactor zo (laag) moet zijn. De rechter zal zijn verhaal ook aanhoren en dan met alle stukken een oordeel vormen. En als er vrij weinig is.. kan ik me niet voorstellen dat een rechter de lat laag legt.quote:Op zaterdag 10 januari 2015 10:26 schreef Merkie het volgende:
[..]
Dan zou ik de rechtzaak afwachten. Ik kan me niet voorstellen dat de rechter een lagere correctiefactor zou uitspreken.
Die vraag die je me nu stelt kun je bij elke vraag stellen :/quote:Op zaterdag 10 januari 2015 10:09 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Waarom die vraag? Je snapt zo ook wel dat ik er dus anders tegenaan kijk dan jij.
Gewoon het simpele feit dat hij bij zijn laatste beoordeling goed was (incl. salarisverhoging) zou al genoeg moeten zijn.quote:Op zaterdag 10 januari 2015 10:33 schreef BloedendeVagina het volgende:
[..]
Gezien de werkgever alsnog een poging deed er zonder tussenkomst van een rechter uit te komen met wederom een laatste eindbod, denk ik dat ook. Tis pure blufpoker dus laat m voor de rechter maar een en ander aantonen dan en uitleggen waarom die correctiefactor zo (laag) moet zijn. De rechter zal zijn verhaal ook aanhoren en dan met alle stukken een oordeel vormen. En als er vrij weinig is.. kan ik me niet voorstellen dat een rechter de lat laag legt.
Ja, en andersom ook. Als die nu schikt zal die waarschijnlijk altijd een nare nasmaak eraan overhouden en altijd denken, "had ik er niet meer uit kunnen halen?". Alleen al om dat te voorkomen zou ik de rechtsgang maken, weet je in ieder geval dat er door een onafhankelijke partij naar gekeken isquote:Op zaterdag 10 januari 2015 09:54 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Er is altijd de kans dat je er met een rechtszaak niet beter uit komt dan het aanbod dat ze nu hebben gedaan toch? Plus de stress...
Is ook absoluut zo hoor.quote:Op zaterdag 10 januari 2015 14:36 schreef Blik het volgende:
[..]
Ja, en andersom ook. Als die nu schikt zal die waarschijnlijk altijd een nare nasmaak eraan overhouden en altijd denken, "had ik er niet meer uit kunnen halen?". Alleen al om dat te voorkomen zou ik de rechtsgang maken, weet je in ieder geval dat er door een onafhankelijke partij naar gekeken is
van die handdruk gaat wel 52% af, dat kun je beter in een beleggingsprodukt stoppen(voor later)quote:Op donderdag 20 november 2014 12:47 schreef totalatool het volgende:
Ik zou idd even de OP moeten aanpassen, maar op een mobieltje is dat echt een gedoe.
De opzegtermijn loopt nog niet, en de ontslagvergoeding is nog niet vastgesteld maar zal zeker niet nul zijn.
Na betaling daarvan en betaling van resterende vakantiedagen etc gaat mijn WW als het goed is lopen, en dat is zeker meer dan een jaar. Voorlopig ben ik dus safe qua inkomen, en mijn vrouw heeft nog steeds een goede fulltime baan. Ik ga eens goed kijken of ik niet iets voor mezelf kan beginnen voordat ik weer ga solliciteren, maar op dit moment neem ik even een paar weken welverdiende "sabbatical".
In de vaststellingsovereenkomst die men mij voorlegde staat trouwens een punt opgenomen dat ik op moment van tekenen nog geen concreet vooruitzicht heb op een nieuwe baan. Ik vraag me af wat daar het idee achter is.
Dat is dan duidelijk. We gaan duimenquote:Op zaterdag 10 januari 2015 21:48 schreef totalatool het volgende:
Ergens zie ik het zo:
Als ik naar de rechter ga, dan is er een kans dat ik buikpijn krijg van zijn uitspraak.
Als ik hun voorstel accepteer, dan weet ik zeker dat ik buikpijn heb.
Ik kan dit niet puur zakelijk en financieel bekijken.
Moet je ook niet doen hoor, we horen het wel als de uitspraak is geweest.quote:Op zondag 11 januari 2015 16:13 schreef totalatool het volgende:
Ik doe om de een of andere reden liever geen uitspraak over wanneer de zitting exact is...
Op dit moment zit ik met de vraag in hoeverre het in het nadeel van mijn werkgever spreekt dat er totaal geen verbetertraject is gestart, en er na mijn promotie en extra salarisverhoging geen functioneringsgesprek heeft plaatsgevonden waarin mijn disfunctioneren is besproken.
Ik kan me niet voorstellen dat dat níet in hun nadeel werkt.quote:Op zondag 11 januari 2015 16:13 schreef totalatool het volgende:
Ik doe om de een of andere reden liever geen uitspraak over wanneer de zitting exact is...
Op dit moment zit ik met de vraag in hoeverre het in het nadeel van mijn werkgever spreekt dat er totaal geen verbetertraject is gestart, en er na mijn promotie en extra salarisverhoging geen functioneringsgesprek heeft plaatsgevonden waarin mijn disfunctioneren is besproken.
Mooi, ik hoop dat je snel weer verder kunt met leuke zakenquote:Op donderdag 15 januari 2015 13:48 schreef totalatool het volgende:
Als ik het zo bekijk dan heb ik het gelijk dus alsnog aan mijn zijde gekregen, heb ik mijn kansen voor mijn toekomst geholpen door niet meer aan een of ander beding gehouden te kunnen worden, en heb ik voorkomen dat ik die hufters nog een keer moest zien.
Truequote:Op donderdag 15 januari 2015 16:17 schreef totalatool het volgende:
Tja, tevreden is natuurlijk relatief he, ik ben tenslotte wel mijn baan kwijt.
Sommige dingen zijn het niet waard om te houden.quote:Op donderdag 15 januari 2015 16:17 schreef totalatool het volgende:
En waarschijnlijk ook je vertrouwen in werkgevers in het algemeen.quote:Op donderdag 15 januari 2015 16:17 schreef totalatool het volgende:
Dat hebben ze al gedaan en zullen ze blijven doen. Hooguit kan ik sommige collega's nog eens persoonlijk benaderen en ze mijn kant ban het verhaal vertellen, maar ik weet niet of ik daar nog zin in heb.quote:Op donderdag 15 januari 2015 19:10 schreef Peter het volgende:
Fijn dat je er het maximaal haalbare uitgehaald hebt. Moet je ex-werkgever zich ook verder onthouden van enig commentaar over de zaak t.o.v. andere werknemers? Of kan die het af blijven schuiven op jouw zogenaamde beroerde werk?
Ze moeten ook maar net je gegevens hebben inderdaad. Wat denk je dat hun visie op het hele verhaal is? Verwacht je dat ze het doorzien?quote:Op donderdag 15 januari 2015 23:15 schreef totalatool het volgende:
[..]
Dat hebben ze al gedaan en zullen ze blijven doen. Hooguit kan ik sommige collega's nog eens persoonlijk benaderen en ze mijn kant ban het verhaal vertellen, maar ik weet niet of ik daar nog zin in heb.
Van vrijwel niemand heb ik iets gehoord, hoewel het goed mogelijk is dat ze mij hebben proberen te benaderen op mijn werkmail, die geblokkeerd is.
Nou ja, ik heb wel begrepen dat er wat angst is ontstaan bij enkele collega's om projecten aan te nemen. Medewerkers die bang voor je zijn, lijkt me niet handig.quote:Op donderdag 15 januari 2015 21:06 schreef Merkie het volgende:
Gefeliciteerd! Goed gedaan. Het enige jammere is dat de werkgever er nu toch mee weg is gekomen. Zo voelt dat tenminste een beetje.
Al overwogen om dat ook echt te doen?quote:Op donderdag 15 januari 2015 23:19 schreef totalatool het volgende:
[..]
Nou ja, ik heb wel begrepen dat er wat angst is ontstaan bij enkele collega's om projecten aan te nemen. Medewerkers die bang voor je zijn, lijkt me niet handig.
En ach, gratis was het uiteindelijk ook niet voor ze. Vier maanden salaris sinds eind oktober zonder ook maar een minuut voor ze te werken, plus een zak geld en schrappen van concurrentiebeding. Ik zou maar zo bij een klant van ze aan de slag kunnen gaan en hun relatie met die klant gaan beïnvloeden. Het zou niet de eerste keer zijn dat ze dat overkomt...
Bij een concurrent gaan werken en met jouw kennis klanten afnemen, vragen ze omquote:Op donderdag 15 januari 2015 23:19 schreef totalatool het volgende:
[..]
Nou ja, ik heb wel begrepen dat er wat angst is ontstaan bij enkele collega's om projecten aan te nemen. Medewerkers die bang voor je zijn, lijkt me niet handig.
En ach, gratis was het uiteindelijk ook niet voor ze. Vier maanden salaris sinds eind oktober zonder ook maar een minuut voor ze te werken, plus een zak geld en schrappen van concurrentiebeding. Ik zou maar zo bij een klant van ze aan de slag kunnen gaan en hun relatie met die klant gaan beïnvloeden. Het zou niet de eerste keer zijn dat ze dat overkomt...
En wees niet teleurgesteld als ze anders reageren dan wat je verwacht.quote:Op vrijdag 16 januari 2015 11:06 schreef Mark het volgende:
Als je er behoefte aan hebt zou je via LinkedIn misschien contact op kunnen nemen met je oud-collega's
Beter nog: verwacht er totaal niets van.quote:Op vrijdag 16 januari 2015 11:09 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
En wees niet teleurgesteld als ze anders reageren dan wat je verwacht.
Fixed. Het gevecht nog doorzetten nadat de deal is gemaakt is wat onvolwassen. Negatieve energie waar je zelf niets beter van wordt. Streep eronder en achter je laten.quote:Op vrijdag 16 januari 2015 09:15 schreef Pietverdriet het volgende:
Bij een concurrent gaan werken en met jouw kennis klanten afnemen, vragen ze om met frisse moed weer professioneel aan de gang gaan
Je bent gewoon niet zakelijk in deze.quote:Op vrijdag 16 januari 2015 17:47 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik was toch naar de rechter gegaan. Die laatste stap had ik er ook nog wel voor over gehad. Ik denk dat je een wat timide advocaat had.
Bedankt hans, maar TS heeft het goed aangepakt.quote:Op vrijdag 16 januari 2015 17:47 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik was toch naar de rechter gegaan. Die laatste stap had ik er ook nog wel voor over gehad. Ik denk dat je een wat timide advocaat had.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |