Waarschijnlijk willen beide partijen niet dat de ander het laatste woord heeft inderdaadquote:Op vrijdag 9 januari 2015 23:33 schreef totalatool het volgende:
Waarom bekijken zij het niet zo: geef hem gewoon wat hij vroeg, dan voorkomen wij dat procesrisico en verdere advicaatkosten, en laten we niet moeilijk doen door alsnog een klein beetje minder te bieden? Willen ze dan echt koste wat kost het laatste woord hebben?
Niet genoemd, dus ik neem aan dat ze dat relatiebeding ook nog steeds willen behouden.quote:Op vrijdag 9 januari 2015 23:22 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Een paar k bruto is volgens mij ook geen onoverkomelijk bedrag meer en dan heb je als beloning dat je er een punt achter kunt zetten en niet het risico van de rechtszaak. Wat staat er over relatiebeding en evt. andere gekkigheid in?
Het zijn ondernemers, ze proberen de kosten zo laag mogelijk te houden. Geen emotie en gewoon rekenen en gokken.quote:Op vrijdag 9 januari 2015 23:33 schreef totalatool het volgende:
Waarom bekijken zij het niet zo: geef hem gewoon wat hij vroeg, dan voorkomen wij dat procesrisico en verdere advicaatkosten, en laten we niet moeilijk doen door alsnog een klein beetje minder te bieden? Willen ze dan echt koste wat kost het laatste woord hebben?
Nee dat denk ik niet maar waarom zouden ze meteen bieden wat jij wil hebben als ze inschatten dat je iets minder ook wel zult nemen. Het gaat waarschijnlijk gewoon om geld en niets anders.quote:Op vrijdag 9 januari 2015 23:33 schreef totalatool het volgende:
Dat kun je dan altijd in de onderhandeling alsnog weg willen hebben. kost hun ook niets extra's.quote:Op vrijdag 9 januari 2015 23:34 schreef totalatool het volgende:
[..]
Niet genoemd, dus ik neem aan dat ze dat relatiebeding ook nog steeds willen behouden.
Daar lijkt het nogal op.quote:Op vrijdag 9 januari 2015 23:33 schreef totalatool het volgende:
Als het maar blijft malen helpt het wel eens om alles eens rustig op papier te zetten om jouw gedachten te ordenen. Dat helpt mogelijk met het nemen van een beslissing.quote:Op vrijdag 9 januari 2015 23:38 schreef totalatool het volgende:
Accepteren levert me geen tijdswinst op, de zitting is komende week.
Pas alleen op dat jouw emoties je geen beslissing doen nemen waar je later spijt van krijgt maar als jij wil gaan voor factor 1,5 omdat jij je daar veel beter mee voelt dan wens ik je succes. Het gaat bij de beslissing om een totaal pakket en ik kan me best voorstellen dat een neutrale factor 1 voor jou niet goed voelt.quote:Op vrijdag 9 januari 2015 23:50 schreef totalatool het volgende:
Ik heb alles lang geleden al in een spreadsheet gezet, en ik weet dus vrij nauwkeurig wat het financiële plaatje is bij alle mogelijke uitkomsten. Juist doordat het nu dicht bij elkaar komt, wordt het een emotionele vraag. Immers, ik acht het onwaarschijnlijk dat de rechter het op c=0.5 gaat houden.
Dit. Je maakt een goede kans op een hogere c factor, zeker gezien de paniekreactie van de andere advocaat. Vermoedelijk heeft je baas een bepaald plafond in gedachten en probeert hij daar gewoon onder te blijven. Dikke kans dat de rechter deze gang van zaken gaat bestraffen.quote:Op zaterdag 10 januari 2015 00:32 schreef Loll het volgende:
Ik zou het gewoon voor laten komen anders komt je werkgever hier zo mee weg. Laat ze maar voelen dat dit echt niet kan.
Ik zou dr ook niet op ingaan. Ik zou zo koppig zijn dat ik liever de gang naar de rechter zou maken met daarbij advocaatskosten die bij voorkeur voor rekening van de verliezende partij zou zijn. Gezien het tegenbod (het 2e zogenaamde 'allerlaatste' wat je zelf ook al aangeeft, vermoed ik dat ze zelf erg zwak staan en dat ook weten maar het gewoon proberen.quote:Op vrijdag 9 januari 2015 23:00 schreef totalatool het volgende:
Het is niet ver onder mijn eigen eindvoorstel van december, maar dat is nu net het probleem: het zijn weer niet mijn voorwaarden, maar die van hun, en daarmee zouden ze alsnog het laatste woord krijgen. En dat is iets dat me echt helemaal niet lekker zit.
Volgens mijn jurist gebeurt het wel vaker dat een werkgever op het laatste moment nog de gang naar de rechter probeert te voorkomen. Hij zegt dat dat ook kan zijn om de advocaatkosten niet verder op te laten lopen. Ik vind dat in dit geval moeilijk aan te nemen als enige reden, ze hebben immers zelf een advocaat ingeschakeld om direct en zonder verdere onderhandeling een verzoekschrift in te dienen bij de rechter. Toen vonden ze kennelijk die advocaat niet te duur.
Overigens verzoekt mijn jurist in het verweer de rechter om bij ontbinding een vergoeding van c=1.5 toe te kennen.
Waarom zo snel? Nu kan ie ook verder met zn leven.. zolang zn loon nu nog maandelijks gestort wordt is er niets aan de hand, toch? Goed, beetje stress, maar dat hoort bij het leven.quote:Op vrijdag 9 januari 2015 23:35 schreef Lienekien het volgende:
Niet te veel nadenken over hun beweegredenen. Levert je niks op.
Handtekening zetten, geld op je rekening en je kunt door met je leven.
Hoezo? Je weet dat je eruit geflikkerd wordt.. Die uitkomst is zeker, tenzij ie kostte wat kost zn baan wil behouden maar dat is meen ik niet het geval.quote:Op zaterdag 10 januari 2015 06:55 schreef Isegrim het volgende:
De rechtszaak duurt niet lang meer. Ik denk dat ik 'm in dit geval zou afwachten, maar ik denk ook dat ik bijna kapot zou gaan van de stress. Maar het is zó vuil wat ze doen, dat ik ze het niet zou gunnen om er makkelijk vanaf te komen. Maar ja, er blijft dat procesrisico en ik kan me ook best voorstellen dat ik toch toe zou geven. Wat een klotesituatie zeg!
Er is altijd de kans dat je er met een rechtszaak niet beter uit komt dan het aanbod dat ze nu hebben gedaan toch? Plus de stress...quote:Op zaterdag 10 januari 2015 07:01 schreef BloedendeVagina het volgende:
[..]
Hoezo? Je weet dat je eruit geflikkerd wordt.. Die uitkomst is zeker, tenzij ie kostte wat kost zn baan wil behouden maar dat is meen ik niet het geval.
Waarom die vraag? Je snapt zo ook wel dat ik er dus anders tegenaan kijk dan jij.quote:Op zaterdag 10 januari 2015 01:30 schreef BloedendeVagina het volgende:
[..]
Waarom zo snel? Nu kan ie ook verder met zn leven.. zolang zn loon nu nog maandelijks gestort wordt is er niets aan de hand, toch? Goed, beetje stress, maar dat hoort bij het leven.
Persoonlijk zou ik me zo genaaid voelen als het vanuit het niets kwam, dat ik koste wat kost mijn zin zou willen hebben. En dat is wat ik redelijk acht. Slechts een bod dat daar dichtbij zit zou ik pas accepteren. En uiteraard wel reeel blijven.
Natuurlijk is die kans er. Maar topicstarter staat volgens mij wel sterk als ik hem moet geloven?quote:Op zaterdag 10 januari 2015 09:54 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Er is altijd de kans dat je er met een rechtszaak niet beter uit komt dan het aanbod dat ze nu hebben gedaan toch? Plus de stress...
Dus het kost je niks om de zitting af te wachten?quote:Op zaterdag 10 januari 2015 10:00 schreef totalatool het volgende:
Korte aanvulling: advocaatkosten maak ik persoonlijk niet, buiten hooguit ¤200 eigen risico van mijn verzekering, en dat betaal ik nu sowieso al.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |