abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 25 december 2014 @ 09:45:09 #176
131603 Afwazig
Serious business
pi_147944731
Sterkte ts, trek ze helemaal leeg.
pi_147945892
Maar de advocaat zegt toch niet voor niks dat je nu e en beter niet kan solliciteren lijkt me :?

Ik ga uit van zijn kunde en ervaring en niet dat het mij/ts zo tegen de borst stoot.
pi_147945912
En ts.. is gastouderopvang geen optie?

Zelf heb ik het indertijd ook zo opgelost. Goedkoper, flexibeler. En een beetje organisatie heeft een breed netwerk voor vskanties etc.
pi_147946038
het geld van je WW krijg je binnen 4 weken, daar hoef je je echt geen zorgen om te maken.
Verder succes!
pi_147946104
De vraag is wanneer je ontslagdatum gaat zijn. Als je start met de opvang voor de ontslagdatum is er niks aan de hand en heb je daarna nog zes maanden recht op toeslag.
*bijvoegelijk naamwoord* koe. Zwartwitgevlekt of roodbont?
pi_147946493
Dat kan niet (meer), althans, als de kantonrechter per vrijwel direct opzegt dan heb ik op dat moment nog geen opvang.
  donderdag 25 december 2014 @ 12:09:36 #182
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_147946812
Ik zou me om het kwijtraken van je plek op de kinderopvang niet zo druk maken, de meeste KDV's hebben een behoorlijke leegloop.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_147947455
Het lijkt er wel een beetje op alsof TS en zijn gezin maar zeer beperkte reserves hebben en daardoor wat overhaaste beslissingen nemen wat betreft financien.
Even a broken clock is right twice a day.
pi_147949238
Nee hoor Danos, dat is niet het geval, maar enkele honderden Euro's per maand hakken er toch best in als je aan het sparen bent voor verbouwing.
Daarnaast denk ik dat het niet verstandig is om me nu al rijk te rekenen met een eventuele ontslagvergoeding, dus ik reken nergens op, behalve op waarschijnlijk enkele maanden nul inkomen.
Edit: En je gaat voorbij aan het feit dat ik het emotioneel erg lastig vind om mijn zoontje naar opvang te sturen als ik zelf thuis ben.

[ Bericht 10% gewijzigd door totalatool op 25-12-2014 14:22:40 ]
pi_147950767
quote:
1s.gif Op donderdag 25 december 2014 13:36 schreef totalatool het volgende:
Edit: En je gaat voorbij aan het feit dat ik het emotioneel erg lastig vind om mijn zoontje naar opvang te sturen als ik zelf thuis ben.
niet alleen emotioneel maar ook financieel lastig. En een nieuwe plek kan toch ook weer niet zo lastog zijn als je weet waar je aan toe bent?
"We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further." - Richard Dawkins
pi_147951518
quote:
1s.gif Op donderdag 25 december 2014 09:30 schreef totalatool het volgende:
Opzegtermijn is een maand, vandaar alleen onze opzegging voor januari. Maar we moeten volgende week kiezen wat we doen in februari, en omdat opvang voor drie dagen zelfs bij ontvangen van toeslag (obv inkomens 2014) nog altijd bijna ¤700 netto per maand is (zonder toeslag meer dan ¤1000), moeten we ook financieel gezien zeker minderen en zijn we de opgegeven dagen waarschijnlijk kwijt. Langer uitstellen dan tot maart accepteert het kinderdagverblijf niet.
Anyway, dit gaat eigenlijk nogal off-topic.
Stukje offtopic, maar is jullie belastbaar inkomen per jaar meer dan 90.000 euro?
pi_147951595
Hoezo?
pi_147951884
quote:
0s.gif Op donderdag 25 december 2014 15:14 schreef Tha_Duck het volgende:

[..]

Stukje offtopic, maar is jullie belastbaar inkomen per jaar meer dan 90.000 euro?
Dat lijkt me nou geen info die je zomaar even op een openbaar forum gooit ;)
lekker faxen heel de dag echt genot
pi_147951981
quote:
0s.gif Op donderdag 25 december 2014 15:18 schreef totalatool het volgende:
Hoezo?
Omdat je pas bij dat bedrag op ongeveer 30% kinderopvangtoeslag zit. En aangezien je 1000 en 700 noemde......

Mijn gevoel zegt dat je ergens verkeerd gerekend hebt, heb hetzelfde gehad. Had als inkomen gewoon de 2 jaarsalarissen ingevuld bij de Toeslagen site, terwijl ik daar bijvoorbeeld nog de hypotheekrente af moest voor het belastbaar inkomen.

Kan natuurlijk mis zitten, maar denk ik snijd het even aan ;)

[ Bericht 9% gewijzigd door Tha_Duck op 25-12-2014 15:53:19 ]
pi_147951986
quote:
1s.gif Op donderdag 25 december 2014 15:30 schreef wolfrolf het volgende:

[..]

Dat lijkt me nou geen info die je zomaar even op een openbaar forum gooit ;)
Vandaar mijn redelijk open vraag, had ook kunnen vragen naar het jaarsalaris van hem en partner :)
pi_148526270
Het is weer even geleden, maar ik kan weer wat ontwikkelingen melden.

Mijn jurist heeft deze week het verweerschrift opgesteld, grotendeels op basis van mijn reactie op het verzoekschrift van mijn werkgever, en vervolgens aangepast na enkele kleine toevoegingen van mij. Daarna is het naar de rechter en naar de advocaat van mijn werkgever gegaan, en vervolgens belde die advocaat mijn jurist binnen enkele uren op met een tweede "allerlaatste" voorstel om een gang naar de rechtbank te voorkomen.

Men biedt mij nu een ontslagvergoeding met correctiefactor 1, ware het niet dat ze dat doen op basis van een virtuele einddatum medio januari, omdat naar hun zeggen de rechter bij ontbinding van het contract ook waarschijnlijk ongeveer dat moment zal aanhouden.
Om mij "tegemoet te komen" wil men dan wel de wettelijke opzegtermijn aanhouden, geteld vanaf eind december, dus einde contract op 1 maart.

Ik mag er van mijn jurist rustig tot maandag over nadenken, maar ik heb hem al gezegd welk onderbuikgevoel ik hierbij krijg.

Terzijde: ons zoontje gaat starten op het kinderdagverblijf, precies één dag voor de zitting. Ik heb de kinderopvangtoeslag inmiddels aangevraagd.
pi_148527044
Geen onaardig voorstel toch?
.
pi_148527357
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 januari 2015 22:45 schreef Fer het volgende:
Geen onaardig voorstel toch?
Op basis waarvan schrijf je dat?

Volgens mij is de advocaat van de andere partij behoorlijk geschrokken van het weerwoord als men nu zo snel wel een regeling wil die eerder onbespreekbaar was en is hij op basis van het dossier er achter gekomen dat ze zwak staan, anders kan ik deze actie niet goed begrijpen.

Of het redelijk is kan de advocaat van TS beter beoordelen of het voor TS een goede regeling is moet TS beoordelen, ik wens hem er veel sterkte mee.
pi_148527634
Het is niet ver onder mijn eigen eindvoorstel van december, maar dat is nu net het probleem: het zijn weer niet mijn voorwaarden, maar die van hun, en daarmee zouden ze alsnog het laatste woord krijgen. En dat is iets dat me echt helemaal niet lekker zit.

Volgens mijn jurist gebeurt het wel vaker dat een werkgever op het laatste moment nog de gang naar de rechter probeert te voorkomen. Hij zegt dat dat ook kan zijn om de advocaatkosten niet verder op te laten lopen. Ik vind dat in dit geval moeilijk aan te nemen als enige reden, ze hebben immers zelf een advocaat ingeschakeld om direct en zonder verdere onderhandeling een verzoekschrift in te dienen bij de rechter. Toen vonden ze kennelijk die advocaat niet te duur.

Overigens verzoekt mijn jurist in het verweer de rechter om bij ontbinding een vergoeding van c=1.5 toe te kennen.

[ Bericht 19% gewijzigd door totalatool op 09-01-2015 23:06:05 ]
  vrijdag 9 januari 2015 @ 23:06:07 #195
62913 Blik
The one and Only!
pi_148527856
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 januari 2015 23:00 schreef totalatool het volgende:
Het is niet ver onder mijn eigen eindvoorstel van december, maar dat is nu net het probleem: het zijn weer niet mijn voorwaarden, maar die van hun, en daarmee zouden ze alsnog het laatste woord krijgen. En dat is iets dat me echt helemaal niet lekker zit.

Overigens verzoekt mijn jurist in het verweer de rechter om bij ontbinding een vergoeding van c=1.5 toe te kennen.
Als die advocaat opeens heel snel terugbelt met een sterk verbeterd voorstel tov de laatste keer dan weet je dat het wel goed zit. Lekker voor laten komen en het maximale eisen met een zo laat mogelijke ontbinding van het contract
pi_148527994
quote:

Volgens mijn jurist gebeurt het wel vaker dat een werkgever op het laatste moment nog de gang naar de rechter probeert te voorkomen. Hij zegt dat dat ook kan zijn om de advocaatkosten niet verder op te laten lopen. Ik vind dat in dit geval moeilijk aan te nemen als enige reden, ze hebben immers zelf een advocaat ingeschakeld om direct en zonder verdere onderhandeling een verzoekschrift in te dienen bij de rechter. Toen vonden ze kennelijk die advocaat niet te duur.

Je moet het volgens mij vooral praktisch bekijken en niet emotioneel. Wat kun je winnen met de rechtszaak, wat kun je verliezen en dat vergelijken met wat nu geboden wordt. Als je dan de deal niet accepteert kun je weer kijken of jullie nog een tegenvoorstel doen. Voor de toekomst heb je weinig aan een emotionele keuze.
pi_148528023
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 januari 2015 23:06 schreef Blik het volgende:

[..]

Als die advocaat opeens heel snel terugbelt met een sterk verbeterd voorstel tov de laatste keer dan weet je dat het wel goed zit. Lekker voor laten komen en het maximale eisen met een zo laat mogelijke ontbinding van het contract
Men biedt het dubbele van wat men de rechter verzoekt in het verzoekschrift (toen c=0.5) en ongeveer 5k bruto meer dan hun vorige "allerlaatste" voorstel buiten rechten, maar nog altijd een paar k minder dan mijn eigen eindvoorstel.
pi_148528483
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 januari 2015 23:11 schreef totalatool het volgende:
maar nog altijd een paar k minder dan mijn eigen eindvoorstel.
Een paar k bruto is volgens mij ook geen onoverkomelijk bedrag meer en dan heb je als beloning dat je er een punt achter kunt zetten en niet het risico van de rechtszaak. Wat staat er over relatiebeding en evt. andere gekkigheid in?
pi_148528515
quote:
Omgekeerd gezien, hebt voorlopig stand gehouden en bijna gekregen wat je hebt geëist. Je zou het bijna een kleine overwinning kunnen zien.

Misschien dat de rechter je meer toewijst, misschien ook niet. Het is vrij lastig in die glazen bol te kijken en die kantontrechterformule is aardig dun geworden afgelopen jaren.

Beste kun je emotie uitschakelen en gewoon gaan rekenen wat bijvoorbeeld C1,2 zou opleveren met ontbinding per direct.

Wat ik mij eigenlijk nog afvraag, als de rechtzaak niet doorgaat, kan je advocaat dan ook nog uren claimen bij de werkgever?
.
pi_148528941
Waarom bekijken zij het niet zo: geef hem gewoon wat hij vroeg, dan voorkomen wij dat procesrisico en verdere advocaatkosten, en laten we niet moeilijk doen door alsnog een klein beetje minder te bieden? Willen ze dan echt koste wat kost het laatste woord hebben?

[ Bericht 0% gewijzigd door totalatool op 09-01-2015 23:41:11 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')