niet alleen emotioneel maar ook financieel lastig. En een nieuwe plek kan toch ook weer niet zo lastog zijn als je weet waar je aan toe bent?quote:Op donderdag 25 december 2014 13:36 schreef totalatool het volgende:
Edit: En je gaat voorbij aan het feit dat ik het emotioneel erg lastig vind om mijn zoontje naar opvang te sturen als ik zelf thuis ben.
Stukje offtopic, maar is jullie belastbaar inkomen per jaar meer dan 90.000 euro?quote:Op donderdag 25 december 2014 09:30 schreef totalatool het volgende:
Opzegtermijn is een maand, vandaar alleen onze opzegging voor januari. Maar we moeten volgende week kiezen wat we doen in februari, en omdat opvang voor drie dagen zelfs bij ontvangen van toeslag (obv inkomens 2014) nog altijd bijna ¤700 netto per maand is (zonder toeslag meer dan ¤1000), moeten we ook financieel gezien zeker minderen en zijn we de opgegeven dagen waarschijnlijk kwijt. Langer uitstellen dan tot maart accepteert het kinderdagverblijf niet.
Anyway, dit gaat eigenlijk nogal off-topic.
Dat lijkt me nou geen info die je zomaar even op een openbaar forum gooitquote:Op donderdag 25 december 2014 15:14 schreef Tha_Duck het volgende:
[..]
Stukje offtopic, maar is jullie belastbaar inkomen per jaar meer dan 90.000 euro?
Omdat je pas bij dat bedrag op ongeveer 30% kinderopvangtoeslag zit. En aangezien je 1000 en 700 noemde......quote:
Vandaar mijn redelijk open vraag, had ook kunnen vragen naar het jaarsalaris van hem en partnerquote:Op donderdag 25 december 2014 15:30 schreef wolfrolf het volgende:
[..]
Dat lijkt me nou geen info die je zomaar even op een openbaar forum gooit
Op basis waarvan schrijf je dat?quote:
Als die advocaat opeens heel snel terugbelt met een sterk verbeterd voorstel tov de laatste keer dan weet je dat het wel goed zit. Lekker voor laten komen en het maximale eisen met een zo laat mogelijke ontbinding van het contractquote:Op vrijdag 9 januari 2015 23:00 schreef totalatool het volgende:
Het is niet ver onder mijn eigen eindvoorstel van december, maar dat is nu net het probleem: het zijn weer niet mijn voorwaarden, maar die van hun, en daarmee zouden ze alsnog het laatste woord krijgen. En dat is iets dat me echt helemaal niet lekker zit.
Overigens verzoekt mijn jurist in het verweer de rechter om bij ontbinding een vergoeding van c=1.5 toe te kennen.
Je moet het volgens mij vooral praktisch bekijken en niet emotioneel. Wat kun je winnen met de rechtszaak, wat kun je verliezen en dat vergelijken met wat nu geboden wordt. Als je dan de deal niet accepteert kun je weer kijken of jullie nog een tegenvoorstel doen. Voor de toekomst heb je weinig aan een emotionele keuze.quote:Op vrijdag 9 januari 2015 23:00 schreef totalatool het volgende:
Het is niet ver onder mijn eigen eindvoorstel van december, maar dat is nu net het probleem: het zijn weer niet mijn voorwaarden, maar die van hun, en daarmee zouden ze alsnog het laatste woord krijgen. En dat is iets dat me echt helemaal niet lekker zit.
Volgens mijn jurist gebeurt het wel vaker dat een werkgever op het laatste moment nog de gang naar de rechter probeert te voorkomen. Hij zegt dat dat ook kan zijn om de advocaatkosten niet verder op te laten lopen. Ik vind dat in dit geval moeilijk aan te nemen als enige reden, ze hebben immers zelf een advocaat ingeschakeld om direct en zonder verdere onderhandeling een verzoekschrift in te dienen bij de rechter. Toen vonden ze kennelijk die advocaat niet te duur.
Overigens verzoekt mijn jurist in het verweer de rechter om bij ontbinding een vergoeding van c=1.5 toe te kennen.
Men biedt het dubbele van wat men de rechter verzoekt in het verzoekschrift (toen c=0.5) en ongeveer 5k bruto meer dan hun vorige "allerlaatste" voorstel buiten rechten, maar nog altijd een paar k minder dan mijn eigen eindvoorstel.quote:Op vrijdag 9 januari 2015 23:06 schreef Blik het volgende:
[..]
Als die advocaat opeens heel snel terugbelt met een sterk verbeterd voorstel tov de laatste keer dan weet je dat het wel goed zit. Lekker voor laten komen en het maximale eisen met een zo laat mogelijke ontbinding van het contract
Een paar k bruto is volgens mij ook geen onoverkomelijk bedrag meer en dan heb je als beloning dat je er een punt achter kunt zetten en niet het risico van de rechtszaak. Wat staat er over relatiebeding en evt. andere gekkigheid in?quote:Op vrijdag 9 januari 2015 23:11 schreef totalatool het volgende:
maar nog altijd een paar k minder dan mijn eigen eindvoorstel.
Omgekeerd gezien, hebt voorlopig stand gehouden en bijna gekregen wat je hebt geëist. Je zou het bijna een kleine overwinning kunnen zien.quote:Op vrijdag 9 januari 2015 23:00 schreef totalatool het volgende:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |