Hetzelfde hier, succes TS!quote:Op woensdag 24 december 2014 13:07 schreef lunamatic het volgende:
Lees al een tijdje mee, maar nog niet eerder gereageerd. Veel succes TS! Laat ze maar even goed zweten bij die rechtsgang! Ik hoop dat je er iets moois uit kan slepen.
Nee, natuurlijk niet. Voorstel en tegenvoorstel zijn onderdeel van de zaak.quote:Op woensdag 24 december 2014 07:01 schreef totalatool het volgende:
Zo'n onderhandeling is buiten rechte en daarom neem ik aan ook "off the record".
Jouw laatste tip werd mij vooquote:Op maandag 22 december 2014 22:42 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
De kans is best groot dat ze het niet leuk vinden dat jij bij een (belangrijke) relatie aan het werk gaat want dan zal het verhaal bekend worden en heb jij een negatieve invloed op hoe hun worden bekeken. Bij een concurrent is dat minder erg. Het relatiebeding is nu dus voor hun belangrijker.
Duidelijk is wel dat ze geen zin hebben om het onderling te regelen, erg vervelend voor je. Overigens zou ik zeker gaan solliciteren als ik jou was, dit komt gewoon niet goed en als je ander werk vindt heb je ten minste weer werk.
Je denkt niet dat als een rechter dit verhaal leest dat hij door heeft dat TS is gaan solliciteren nadat werkgever om ontslag heeft verzocht en dat het niet TS is die weg wil? Het is ook niet dat er nog onderhandeld moet worden over een ontslagvergoeding met werkgever.quote:Op woensdag 24 december 2014 18:56 schreef negenhonderdtwaalf het volgende:
want "je wilde immers zelf ook weg".
De kantonrechter kijkt naar verwijtbaarheid en in de formule is geen straf voor het al weer solliciteren, er is hier geen sprake van een procedure kennelijk onredelijk ontslag waar het wel van belang is. Ook is het nodig in kader van de WW aanvraag.quote:Op woensdag 24 december 2014 19:48 schreef Twinkle20 het volgende:
Wespensteek ik snap jou wel. Dit is gewoon gedane zaak en iedereen weet waar het op uit zal draaien.. einde dienstverband.
Maar in mijn geval werd ik echt met klem verzocht om t.a.t. me voor te doen dat ik heel heel heel graag terug wilde naar mijn werkgever. Mijn zaak leek sterk op die van ts.
Had ik dat niet gedaan.. dan was mijn correctiefactor waarschijnlijk niet zo hoog uitgevallen vanwege wat Fer al zo mooi verwoordt.
Het klinkt tegenstrijdig maar nu even de kaken op elkaar. Rustig blijven.. proberen de stresa zo min mogelijk invloed te laten hebben op de tijd die je nu hebt. En die nieuwe baan kont echt wel.
Vind ik dan weer onzin; het tegenargument erop luidt naar mijn idee namelijk: Voor mij staat vast dat ze van me af willen en er ontslag volgt (anders zou de rechter niet ingeschakeld worden) En ik heb een gezin te voeden en een hypotheek te betalen.. Dan is WW misschien wel leuk en aardig, maar daarmee heb je nog geen nieuwe baan gevonden en lever je maandelijks fors in.quote:Op woensdag 24 december 2014 18:56 schreef negenhonderdtwaalf het volgende:
Ik vermoed dat het zelfs in voordeel van TS spreekt dat hij een aantal redelijke voorstellen heeft gedaan, terwijl zij zich alleen maar onredelijker opstelden gedurende het hele proces.
Een andere baan gaan zoeken is nu juist ontzettend onverstandig. In het slechtste geval vind je er geen en verspeel je je kansen op een fatsoenlijke ontslagvergoeding want "je wilde immers zelf ook weg".
Voor TS is het nu achterover leunen en wachten op wat gaat komen. Ik geloof wel in een gunstige uitkomst van deze rechtzaak, uitgaande van TS gepost heeft.
Volgens mij moet je in een ander topic zijnquote:Op woensdag 24 december 2014 23:05 schreef Etsu het volgende:
Misschien heb je hier wat aan:
http://www.uitvaart.nl/ju(...)graf-ouders-weg/7294
3. Als in het graf al wel iemand anders begraven is, is er pas een echt probleem. Dan zijn de stoffelijke resten van uw ouders onbereikbaar; ze liggen dieper in het graf of in een verzamelgraf of zogenaamde knekelput (lelijk woord).
U zou een ander graf op de begraafplaats kunnen eisen, om dat als herdenkingsplek voor uw ouders te kunnen gebruiken. En ook dan weer zijn de kosten van het monument voor rekening van het kerkbestuur. Of u zou kunnen verlangen dat men bijvoorbeeld het graf van uw grootouders, als dat ook op die begraafplaats zou liggen, nog eens kosteloos verlengt en dat op dat graf een klein extra monumentje ter herinnering aan uw ouders wordt aangebracht. Misschien zijn ook alternatieven denkbaar.
En duizend excuses van het kerkbestuur lijken me ook wel op hun plaats.
Oh, kut.quote:Op woensdag 24 december 2014 23:08 schreef Mark het volgende:
[..]
Volgens mij moet je in een ander topic zijn
Dat je het niet wilt geloof ik graag, maar als je een laag inkomen hebt betaal je bijna niets voor de kinderopvang.quote:Op donderdag 25 december 2014 06:52 schreef totalatool het volgende:
Nu ik thuis zit heb ik inderdaad ook geprobeerd de voordelen daarvan in te zien. Ik heb in elk geval veel meer tijd met mijn pasgeboren zoontje kunnen doorbrengen. Solliciteren doe ik op sterk aanraden van mijn jurist inderdaad niet, en veel meer dan m'n cv bijwerken zit er dus niet in.
Gevolg is overigens wel dat we het net afgesloten contract bij het kinderdagverblijf hebben moeten annuleren, want als ik thuis zit kan ik het me zowel emotioneel als financieel niet echt veroorloven om hem drie dagen in de week naar opvang te brengen. Daardoor zijn we onze plek dus kwijt en zullen we iets anders moeten zoeken, wat heel erg veel moeilijker gemaakt wordt doordat ik niet weet per wanneer en hoeveel opvang we straks nodig gaan hebben.
Dat gaat me straks nog flink in de weg zitten bij het solliciteren.
Overigens, fijne feestdagen iedereen.
niet alleen emotioneel maar ook financieel lastig. En een nieuwe plek kan toch ook weer niet zo lastog zijn als je weet waar je aan toe bent?quote:Op donderdag 25 december 2014 13:36 schreef totalatool het volgende:
Edit: En je gaat voorbij aan het feit dat ik het emotioneel erg lastig vind om mijn zoontje naar opvang te sturen als ik zelf thuis ben.
Stukje offtopic, maar is jullie belastbaar inkomen per jaar meer dan 90.000 euro?quote:Op donderdag 25 december 2014 09:30 schreef totalatool het volgende:
Opzegtermijn is een maand, vandaar alleen onze opzegging voor januari. Maar we moeten volgende week kiezen wat we doen in februari, en omdat opvang voor drie dagen zelfs bij ontvangen van toeslag (obv inkomens 2014) nog altijd bijna ¤700 netto per maand is (zonder toeslag meer dan ¤1000), moeten we ook financieel gezien zeker minderen en zijn we de opgegeven dagen waarschijnlijk kwijt. Langer uitstellen dan tot maart accepteert het kinderdagverblijf niet.
Anyway, dit gaat eigenlijk nogal off-topic.
Dat lijkt me nou geen info die je zomaar even op een openbaar forum gooitquote:Op donderdag 25 december 2014 15:14 schreef Tha_Duck het volgende:
[..]
Stukje offtopic, maar is jullie belastbaar inkomen per jaar meer dan 90.000 euro?
Omdat je pas bij dat bedrag op ongeveer 30% kinderopvangtoeslag zit. En aangezien je 1000 en 700 noemde......quote:
Vandaar mijn redelijk open vraag, had ook kunnen vragen naar het jaarsalaris van hem en partnerquote:Op donderdag 25 december 2014 15:30 schreef wolfrolf het volgende:
[..]
Dat lijkt me nou geen info die je zomaar even op een openbaar forum gooit
Op basis waarvan schrijf je dat?quote:
Als die advocaat opeens heel snel terugbelt met een sterk verbeterd voorstel tov de laatste keer dan weet je dat het wel goed zit. Lekker voor laten komen en het maximale eisen met een zo laat mogelijke ontbinding van het contractquote:Op vrijdag 9 januari 2015 23:00 schreef totalatool het volgende:
Het is niet ver onder mijn eigen eindvoorstel van december, maar dat is nu net het probleem: het zijn weer niet mijn voorwaarden, maar die van hun, en daarmee zouden ze alsnog het laatste woord krijgen. En dat is iets dat me echt helemaal niet lekker zit.
Overigens verzoekt mijn jurist in het verweer de rechter om bij ontbinding een vergoeding van c=1.5 toe te kennen.
Je moet het volgens mij vooral praktisch bekijken en niet emotioneel. Wat kun je winnen met de rechtszaak, wat kun je verliezen en dat vergelijken met wat nu geboden wordt. Als je dan de deal niet accepteert kun je weer kijken of jullie nog een tegenvoorstel doen. Voor de toekomst heb je weinig aan een emotionele keuze.quote:Op vrijdag 9 januari 2015 23:00 schreef totalatool het volgende:
Het is niet ver onder mijn eigen eindvoorstel van december, maar dat is nu net het probleem: het zijn weer niet mijn voorwaarden, maar die van hun, en daarmee zouden ze alsnog het laatste woord krijgen. En dat is iets dat me echt helemaal niet lekker zit.
Volgens mijn jurist gebeurt het wel vaker dat een werkgever op het laatste moment nog de gang naar de rechter probeert te voorkomen. Hij zegt dat dat ook kan zijn om de advocaatkosten niet verder op te laten lopen. Ik vind dat in dit geval moeilijk aan te nemen als enige reden, ze hebben immers zelf een advocaat ingeschakeld om direct en zonder verdere onderhandeling een verzoekschrift in te dienen bij de rechter. Toen vonden ze kennelijk die advocaat niet te duur.
Overigens verzoekt mijn jurist in het verweer de rechter om bij ontbinding een vergoeding van c=1.5 toe te kennen.
Men biedt het dubbele van wat men de rechter verzoekt in het verzoekschrift (toen c=0.5) en ongeveer 5k bruto meer dan hun vorige "allerlaatste" voorstel buiten rechten, maar nog altijd een paar k minder dan mijn eigen eindvoorstel.quote:Op vrijdag 9 januari 2015 23:06 schreef Blik het volgende:
[..]
Als die advocaat opeens heel snel terugbelt met een sterk verbeterd voorstel tov de laatste keer dan weet je dat het wel goed zit. Lekker voor laten komen en het maximale eisen met een zo laat mogelijke ontbinding van het contract
Een paar k bruto is volgens mij ook geen onoverkomelijk bedrag meer en dan heb je als beloning dat je er een punt achter kunt zetten en niet het risico van de rechtszaak. Wat staat er over relatiebeding en evt. andere gekkigheid in?quote:Op vrijdag 9 januari 2015 23:11 schreef totalatool het volgende:
maar nog altijd een paar k minder dan mijn eigen eindvoorstel.
Omgekeerd gezien, hebt voorlopig stand gehouden en bijna gekregen wat je hebt geëist. Je zou het bijna een kleine overwinning kunnen zien.quote:Op vrijdag 9 januari 2015 23:00 schreef totalatool het volgende:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |