Wat ze hier op de begraafplaats doen is als ze geen reactie krijgen op hun post, een soort van sticker op het graf plakken met het dringende verzoek contact op te nemen voor datum xx-xx-xxxx (minimaal 6 maanden vooruit).quote:Op maandag 22 december 2014 20:22 schreef remlof het volgende:
Het is mij en m'n broer gebeurd met het graf van onze grootouders. Waarschijnlijk doordat we na het overlijden van onze ouders nooit een adreswijziging hebben gestuurd aan de begraafplaats die kennelijk niet bij machte was om zelf te achterhalen dat wij nu de directe nog levende nabestaanden waren...
Dit is volgens mij gebruikelijk.quote:Op maandag 22 december 2014 20:26 schreef CarltonBanks het volgende:
[..]
Wat ze hier op de begraafplaats doen is als ze geen reactie krijgen op hun post, een soort van sticker op het graf plakken met het dringende verzoek contact op te nemen voor datum xx-xx-xxxx (minimaal 6 maanden vooruit).
on-topic: onbegrijpelijk dat ze een graf ruimen terwijl je nog tot 2018 hebt betaald, wat een droevige situatie moet dit voor TS zijn, sterkte!
Google het. Ik wil er even niet aan denken.quote:Op maandag 22 december 2014 20:34 schreef ciskaatje het volgende:
Stomme vraag misschien maar wat gebeurt er dan met de overblijfselen na het ruimen van een graf? en wat met het grafmonument?
: zot dat zoiets kon gebeuren. Er is voor betaald, dus hebben de ambtenaren er t/m 2018 af te blijven, of jullie nou bereikbaar waren of niet.quote:
"Vaak is het zo dat bij ruiming alleen nog maar het grafmonument van het graf is afgehaald en is vernietigd. Maar dat de inhoud van het graf nog intact is. De inhoud van het graf wordt vaak pas verwijderd op de ochtend dat of de dag voordat een andere overledene in het graf wordt begraven."quote:Op maandag 22 december 2014 20:19 schreef kevin33 het volgende:
Gemeente al gebeld?
Trouwens, misschien staat http://www.uitvaart.nl/ju(...)uiming-begraafplaats daar iets tussen.
Dan is wsl alleen het grafmonument verwijderd. Meteen bellen met de begraafplaats. Zij doen dat.quote:Op maandag 22 december 2014 20:44 schreef friekin_ het volgende:
Er ligt niemand anders. Ik stond gewoon voor een lege zandplek.
Ik was er om vijf uur en toen was er niemand meer. En ik was te emotioneel. Ik ga morgen aan de slag ermee. Dank jullie wel voor het begrip, wordt erg gewaardeerd.quote:Op maandag 22 december 2014 22:04 schreef Sounddragon het volgende:
Harde klap dit, maar ik begrijp dat je nog helemaal géén contact hebt gehad met de beheerders van de begraafplaats.. misschien is het raadzaam om dat eerst te doen voordat je jezelf op gaat lopen vreten?
Het is wel heel erg apart dat zoiets zomaar gebeurt, maar je mag toch hopen dat e.e.a berust op een misverstand of iets dergelijks![]()
Mijn pa is ook veel te vroeg gegaan, maar die is gecremeerd en uitgestrooid, dus ik zal zoiets nooit aan de hand hebben, maar ik kan me een beetje voorstellen dat je zin hebt om de horlepiep op iemands hoofd te gaan dansen![]()
Ga er voorlopig voor je eigen gemoedsrust gewoon even vanuit dat ze alleen de steen hebben verwijderd, en dat het overschot gewoon ongemoeid is gelaten.. dat is terug te draaien, niet goed te praten, maar wel ongedaan te maken. Als je tot 2018 betaald hebt, kan het niet anders als een misverstand zijn.
Wat vreselijkquote:Op maandag 22 december 2014 20:44 schreef friekin_ het volgende:
Er ligt niemand anders. Ik stond gewoon voor een lege zandplek.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |