Iran kan ik me nog iets bij voorstellen. De overige twee is natuurlijk een slechte grap.quote:
TS snapt zijn eigen TT nietquote:Op dinsdag 18 november 2014 16:30 schreef Strani het volgende:
Je wilt dus van Taiwan de volgende 'bestemming die niet meer kan' gaan maken?
Ik wil helemaal niks. Ik ben een oude lul die het liefst naar Frankrijk gaat.quote:Op dinsdag 18 november 2014 16:30 schreef Strani het volgende:
Je wilt dus van Taiwan de volgende 'bestemming die niet meer kan' gaan maken?
Z'n laatste zin in de OP maakt het inderdaad wat verwarrendquote:
M'n schoonouders zijn daar vorig jaar geweest. Kan die mensen moeilijk hip noemen. Lijkt me trouwens wel een mooie bestemming.quote:Op dinsdag 18 november 2014 16:33 schreef CherryOnTop het volgende:
Ik hoor de laatste tijd overigens ook van veel mensen dat ze op vakantie gaan naar Sri Lanka, zal dus wel struikelen over toeristen zijn daar.
Aangepast.quote:Z'n laatste zin in de OP maakt het inderdaad wat verwarrend
Om over zijn eigen post over Bhutan nog maar te zwijgen... Bhutan kan echt niet meer, of toch eigenlijk juist weer wel omdat het stervensduur isquote:Op dinsdag 18 november 2014 16:33 schreef CherryOnTop het volgende:
Ik hoor de laatste tijd overigens ook van veel mensen dat ze op vakantie gaan naar Sri Lanka, zal dus wel struikelen over toeristen zijn daar.
[..]
Z'n laatste zin in de OP maakt het inderdaad wat verwarrend
En terecht.. dat wanhopig 'landgenoten vermijden' van sommige mensen limiteert alleen maar hun eigen mogelijkheden.quote:Op dinsdag 18 november 2014 16:32 schreef UIO_AMS het volgende:
[..]
Ik wil helemaal niks. Ik ben een oude lul die het liefst naar Frankrijk gaat.
Cambodja is ook al hard op weg, Angkor Wat kan al écht niet meerquote:Op dinsdag 18 november 2014 16:35 schreef Igen het volgende:
Is Vietnam tegenwoordig ook al zo overspoeld door toeristen?
Ach ja, als hipster ben je natuurlijk altijd op zoek naar de nieuwe bestemming die nog authentiek is en niet door mede-hipsters verpest is. Maleisië past geloof ik ook al niet meer in het plaatje, dus dan zal het wel Cambodja of Myanmar worden.
Chili? WTF valt er nou in Chili te beleven? Beetje matige wijntjes proeven en daar elitair over doen? Laat me niet lachen man.quote:
Waarom?quote:Op dinsdag 18 november 2014 17:04 schreef Pauper_Bob het volgende:
De Democratische Republiek Congo is the place to be.
quote:
En over welk land heb je het nou?quote:Op dinsdag 18 november 2014 17:08 schreef Pauper_Bob het volgende:
Dit geweldige land, waar democratie ver te zoeken is, waar corruptie hoogtij viert en waar je als blanke erachter kunt komen hoe het is om gediscrimineerd te worden, vergeet je nooit weer als je er ooit geweest bent.
Hierbij zijn landen als Nigeria beschaafd.
Maar als je buiten de mannetjes in uniform eens de kans krijgt om met locals op te trekken, dan is het een land met een schitterende natuur. En je komt er geen toerist tegen verder.
quote:Op dinsdag 18 november 2014 17:31 schreef IkStampOpTacos het volgende:
[..]
En over welk land heb je het nou?
quote:Op dinsdag 18 november 2014 17:04 schreef Pauper_Bob het volgende:
De Democratische Republiek Congo is the place to be.
Ah. oke.quote:
Het schoolreisje van mijn dochter gaat erheen. Ik bedoel maar....quote:Op dinsdag 18 november 2014 16:33 schreef CherryOnTop het volgende:
Ja? Gaan daar nog steeds veel jongeren naartoe?quote:Op dinsdag 18 november 2014 18:08 schreef Individual het volgende:
Lloret de Mar etc. Hoewel wel een eerste reiservaring voor velen.
Als ze niet meer gaan kan het dus echt niet meer.quote:Op dinsdag 18 november 2014 18:10 schreef Gaoxing het volgende:
[..]
Ja? Gaan daar nog steeds veel jongeren naartoe?
Na, ik hou best van een beetje generatiekloofquote:Op dinsdag 18 november 2014 18:15 schreef Individual het volgende:
[..]
Als ze niet meer gaan kan het dus echt niet meer.
Wat zie je als discriminatie dan? Ik heb dat nooit ervaren daar als alleen dat je een wandelende atm bent voor de politie en overal het buitenlander tariefquote:Op dinsdag 18 november 2014 17:08 schreef Pauper_Bob het volgende:
Dit geweldige land, waar democratie ver te zoeken is, waar corruptie hoogtij viert en waar je als blanke erachter kunt komen hoe het is om gediscrimineerd te worden, vergeet je nooit weer als je er ooit geweest bent.
Buitenlandertarief. Herkenbaar ja.quote:Op dinsdag 18 november 2014 19:56 schreef Speculant. het volgende:
[..]
Wat zie je als discriminatie dan? Ik heb dat nooit ervaren daar als alleen dat je een wandelende atm bent voor de politie en overal het buitenlander tariefmoet betalen.
Waar je niet veel westerse toeristen tegen komt is Korea of Rusland of Myanmar of MO en alles beneden de Sahara maar in landen als Bolivia zal het ook wel meevallen. Overigens is het in Noord Thailand ook niet druk met tokkies.
London staat altijd bovenaan meeste toeristen lijstjes. Dus de meest platgelopen stad.quote:Op dinsdag 18 november 2014 23:34 schreef Seven. het volgende:
Dat Parijs en Londen nog niet genoemd zijn!
Nee, want dat is een typische nieuwe 'it' bestemming. Gooi dat ticket maar weg.quote:Op dinsdag 18 november 2014 23:30 schreef Hallojo het volgende:
Kan Colombia nog, jongens? Anders moet ik mijn ticket weggooien
Vooral als je de Tanja-tour geboekt hebt.quote:Op woensdag 19 november 2014 00:19 schreef Speculant. het volgende:
[..]
Nee, want dat is een typische nieuwe 'it' bestemming. Gooi dat ticket maar weg.
Ligt eraan waar in Midden Amerika. Je kunt nog prima naar El Salvador, Guatemala en Honduras als je toeristen wil mijden.quote:Op dinsdag 18 november 2014 22:01 schreef opperkleurder het volgende:
Ik zelf ga komend voorjaar naar Costa Rica en Panama. Merk dat veel mensen in mijn omgeving naar Midden Amerika gaan.
Nicaragua nog meer dan Guatemala zelfs.quote:Op woensdag 19 november 2014 02:59 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Ligt eraan waar in Midden Amerika. Je kunt nog prima naar El Salvador, Guatemala en Honduras als je toeristen wil mijden.
Noordpool schijnt leuk te zijn in de winter.quote:Op woensdag 19 november 2014 08:53 schreef Apekoek het volgende:
Als ik dit topic mag geloven kan geen enkele bestemming meer, dus alleen corrupte dictatoriale landen begrijp ik.
Die zijn vaak wel heel fotogeniek.quote:Op woensdag 19 november 2014 08:53 schreef Apekoek het volgende:
Als ik dit topic mag geloven kan geen enkele bestemming meer, dus alleen corrupte dictatoriale landen begrijp ik.
Zoals Cuba. Ow wacht, dat is ook al platgelopen met charters vol passagiers uit Europa (en een handjevol Amerikanen).quote:Op woensdag 19 november 2014 09:46 schreef Igen het volgende:
Corrupte dictatoriale bestemmingen....
Wit-Rusland!
Toch wel hoor. Vaak genoeg zijn zelfs van de niet heel alternatief klinkende landen maar enkele plaatsen (de hoofdstad en één andere stad / kustgedeelte) toeristisch terwijl er in de rest van het land ook nog heel veel bezienswaardigs is.quote:Op woensdag 19 november 2014 10:02 schreef Individual het volgende:
[..]
Als reishipster kan je niet meer naar plaatsen waar iets interessants te zien is.
Ik weet dat het voor iedereen anders is, maar ik geef geen duizend euro aan een vliegticket naar de andere kant van de wereld uit om dan alsnog bij de McDonalds in de rij te staan achter Susanne Hulsdonk die "hee wat toevallig" óók uit Castricum komt.quote:Op woensdag 19 november 2014 11:14 schreef James_R het volgende:
man man, je zou maar serieus met dit soort kwesties bezig zijn![]()
Wat onthoud je jezelf dan een hoop toffee dingen. Naar Moldavie gaan omdat Australie te gewoontjes voor je is
Ja want iedereen die naar Australië gaat, zit alleen maar in de starbucks de hele dag.quote:Op woensdag 19 november 2014 11:32 schreef Igen het volgende:
[..]
Ik weet dat het voor iedereen anders is, maar ik geef geen duizend euro aan een vliegticket naar de andere kant van de wereld uit om dan alsnog bij de McDonalds in de rij te staan achter Susanne Hulsdonk die "hee wat toevallig" óók uit Castricum komt.
Plus dat op mega-toeristische plaatsen de kans flink groot is dat je wordt afgezet. Ik woon zelf in het centrum van Amsterdam dus ik moet elke dag zelf tussen alle tourist-traps door laveren.
Als je gewoon een strandvakantie wil of op een surfplank wil staan, dan kun je net zo goed gewoon naar Spanje of Portugal ofzo gaan. Niks mis mee.quote:Op woensdag 19 november 2014 11:38 schreef James_R het volgende:
[..]
Ja want iedereen die naar Australië gaat, zit alleen maar in de starbucks de hele dag.
Het maakt natuurlijk ook allemaal geen drol uit, alleen al die mensen die geforceerd naar onbekende bestemmingen gaan en vervolgens gaan afgeven op mensen die het in de US, Australie, Thailand naar hun zin hebben. Alsof je beter/intelligenter/eigenzinniger bent wanneer je in Wit Rusland rondloopt oid.
Dan kan je voor elk land wel zo'n vergelijking gaan trekken. Waarom helemaal naar het andesgebergte wanneer je in de alpen ook bergen kunt beklimmen?quote:Op woensdag 19 november 2014 11:48 schreef Igen het volgende:
[..]
Als je gewoon een strandvakantie wil of op een surfplank wil staan, dan kun je net zo goed gewoon naar Spanje of Portugal ofzo gaan. Niks mis mee.
Maar het slaat nergens op om een verre, dure en milieuverpestende reis te maken omdat je zogenaamd avontuurlijk wil doen en niet gewoon naar Cherssonissos wil, en dan vervolgens wel voor Australië of Thailand kiest omdat dat lekker veilig is omdat iedereen dat doet en er alleen maar westerse toeristen zijn en iedereen Engels kan.
Dat lijkt mij nou juist ook een hele terechte vraag.quote:Op woensdag 19 november 2014 11:56 schreef James_R het volgende:
[..]
Dan kan je voor elk land wel zo'n vergelijking gaan trekken. Waarom helemaal naar het andesgebergte wanneer je in de alpen ook bergen kunt beklimmen?
Wat heeft Australië dan voor supersterk unique selling point dat een reis de halve wereldbol rond voor zo veel mensen objectief rechtvaardigt?quote:Australie is heeft ook strand en zon, maar verder is het echt een totaal ander land als Spanje/ Thailand. Ik snap de vergelijking dan ook niet.
Precies het slaat allemaal nergens op. Ik heb al wel veel buiten Europa gezien, maar dat elitair gedoe hoeft echt niet inderdaad.quote:Op woensdag 19 november 2014 13:43 schreef Fok-it het volgende:
Wat een heerlijk elitair gedoe weerje gaat niet naar Thailand of australie omdat dat alleen 20 jaar geleden cool was. Genoeg mensen die niet verder dan Belgie komen en het geweldig zouden vinden om naar Thailand te gaan. En terecht. Ondanks alle rugzaktoeristen heerlijk land
Als je lekker hip wilt doen ga lekker backpacken in Somalië?
Ik ga in 2015 ws ook naar Luxemburg. Ontzettend hip juist.quote:Op woensdag 19 november 2014 08:49 schreef polariteit het volgende:
Ik ga lekker naar Luxemburg mensen, en wat jullie er van vinden interesseert me geen drol
Zou het niet op Facebook zettenquote:Op woensdag 19 november 2014 16:17 schreef UIO_AMS het volgende:
[..]
Ik ga in 2015 ws ook naar Luxemburg. Ontzettend hip juist.
Ik ga daar niet eens op in behalve te benoemen dat het ten eerste te veel werk is om alle ''unique selling points'' van bijvoorbeeld Australië te gaan benoemen, en ten tweede kun je zo voor elk land wel gaan beginnen.quote:Op woensdag 19 november 2014 12:04 schreef Igen het volgende:
[..]
Dat lijkt mij nou juist ook een hele terechte vraag.
Ik ben zelf een paar jaar terug voor het eerst buiten Europa op geweest - een vakantie naar Japan - en achteraf vroeg ik mezelf ook serieus af of het het nou eigenlijk wel waard was geweest en of je dezelfde activiteiten niet eigenlijk ook net zo goed ook gewoon dichtbij huis had kunnen doen.
[..]
Wat heeft Australië dan voor supersterk unique selling point dat een reis de halve wereldbol rond voor zo veel mensen objectief rechtvaardigt?
quote:Op woensdag 19 november 2014 18:08 schreef James_R het volgende:
[..]
Ik ga daar niet eens op in behalve te benoemen dat het ten eerste te veel werk is om alle ''unique selling points'' van bijvoorbeeld Australië te gaan benoemen, en ten tweede kun je zo voor elk land wel gaan beginnen. (Een goed voorbeeld zou overigens al zijn dat je wil profiteren van de omgedraaide seizoenen)
Nou goed de cultuur in Azie is in iedere geval totaal anders dan in Europa, want als je zou zeggen Belgie en Nederland lijken veel op elkaar dan heb je een puntquote:Op woensdag 19 november 2014 12:04 schreef Igen het volgende:
[..]
Dat lijkt mij nou juist ook een hele terechte vraag.
Ik ben zelf een paar jaar terug voor het eerst buiten Europa op geweest - een vakantie naar Japan - en achteraf vroeg ik mezelf ook serieus af of het het nou eigenlijk wel waard was geweest en of je dezelfde activiteiten niet eigenlijk ook net zo goed ook gewoon dichtbij huis had kunnen doen.
Precies. Die hipsters zijn vaak ook nog nooit in Lelystad geweest. Daar komen pas weinig toeristenquote:Op woensdag 19 november 2014 18:21 schreef ehouse het volgende:
Je kan natuurlijk ook een populair land/stad bezoeken en daar de minder toeristische kant bezoeken. Ik woon in Ho Chi Minhstad en praktisch alle toeristen lopen rond in district1, waar ik woon en in alle andere districten zie ik nooit een toerist.
In Kerkrade komen er geloof ik nog minder toeristenquote:Op woensdag 19 november 2014 18:26 schreef DutchTrain het volgende:
[..]
Precies. Die hipsters zijn vaak ook nog nooit in Lelystad geweest. Daar komen pas weinig toeristen
Geen drugstoeristen daar?quote:Op woensdag 19 november 2014 18:27 schreef Diqiu-Long het volgende:
In Kerkrade komen er geloof ik nog minder toeristen
quote:Op woensdag 19 november 2014 18:26 schreef DutchTrain het volgende:
Precies. Die hipsters zijn vaak ook nog nooit in Lelystad Emmeloord geweest. Daar komen pas weinig toeristen
Maar wel het Pieperfestival en de Trekkertrek, bijvoorbeeldquote:Op woensdag 19 november 2014 18:31 schreef DutchTrain het volgende:
Ja, OK. Emmeloord heeft ook nog eens geen Bataviastad en Natuurpark
En datquote:Op woensdag 19 november 2014 18:32 schreef k_man het volgende:
Maar wel twee legendarische users voortgebracht.
Natuurlijk. Hetzelfde geldt natuurlijk ook voor een land als Thailand. Ik heb er lang gewoond, en de meute is heus wel te ontlopen. En dan blijft het gewoon een van de makkelijkste, prettigste landen om te bereizen, met een cultuur en religie die heel anders zijn dan de Nederlandse.quote:Op woensdag 19 november 2014 18:21 schreef ehouse het volgende:
Je kan natuurlijk ook een populair land/stad bezoeken en daar de minder toeristische kant bezoeken. Ik woon in Ho Chi Minhstad en praktisch alle toeristen lopen rond in district1, waar ik woon en in alle andere districten zie ik nooit een toerist.
Ik ben van die landen alleen in Japan en China geweest, maar die culturen zijn naar mijn idee echt zo verschillend als maar kan. Afgezien van de Chinese tekens heb ik het gevoel dat de Chinese cultuur (door de communistische culturele revolutie?) meer op de Europese dan op de Japanse lijkt.quote:Op woensdag 19 november 2014 18:19 schreef Diqiu-Long het volgende:
[..]
Nou goed de cultuur in Azie is in iedere geval totaal anders dan in Europa, want als je zou zeggen Belgie en Nederland lijken veel op elkaar dan heb je een puntMaar het verre oosten verschilt echt enorm kwa cultuur in vergelijking met Europa, heck ik durf zelfs zover te gaan en te zeggen dat de Nederlandse cultuur er niks tegen is.
Maar uiteraard zijn Japan, China, Zuid Korea, Thailand etc wel redelijk vergelijkbaar met elkaarMaar toch zijn het elke landen met een eigen cultuur, al leent Japan wel het Chinees geschrift
want dat kan toch in principe eigenlijk ook net zo goed op Terschelling, als we dat met z'n allen ff als de volgende 'in'-bestemming bombarderen.quote:Op woensdag 19 november 2014 18:25 schreef Speculant. het volgende:
Achja hipster of niet, backpacken in zuid-oost azie ga je natuurlijk alleen doen om al die westerse reismeisjes(buitenom de directe Nederlandse buurlanden) uit te schuren.
Voor mensen die graag iets unieks en avontuurlijks willen doen wel.quote:Op woensdag 19 november 2014 18:54 schreef Gaoxing het volgende:
[..]
De vraag is: is een plaats automatisch 'uit' als er veel toeristen komen? Is dat de enige graadmeter?
Ik denk dat China in een heel, heel rap tempo is verwesterd. Toen we (sorry.... "oma vertelt"quote:Op woensdag 19 november 2014 18:55 schreef Igen het volgende:
Afgezien van de Chinese tekens heb ik het gevoel dat de Chinese cultuur (door de communistische culturele revolutie?) meer op de Europese dan op de Japanse lijkt.
Je haalt nu 2 essentiële dingen door elkaar. Een plaats is IN als er veel toeristen komen, maar juist daarom niet meer hipquote:Op woensdag 19 november 2014 18:54 schreef Gaoxing het volgende:
De vraag is: is een plaats automatisch 'uit' als er veel toeristen komen? Is dat de enige graadmeter?
Ooooh ok, got itquote:Op woensdag 19 november 2014 19:11 schreef flipsen het volgende:
[..]
Je haalt nu 2 essentiële dingen door elkaar. Een plaats is IN als er veel toeristen komen, maar juist daarom niet meer hipEn daarom kunnen die plaatsen echt niet meer, volgens uber-hipster TS
![]()
Japan en Thailand?quote:Op woensdag 19 november 2014 18:19 schreef Diqiu-Long het volgende:
[..]
Nou goed de cultuur in Azie is in iedere geval totaal anders dan in Europa, want als je zou zeggen Belgie en Nederland lijken veel op elkaar dan heb je een puntMaar het verre oosten verschilt echt enorm kwa cultuur in vergelijking met Europa, heck ik durf zelfs zover te gaan en te zeggen dat de Nederlandse cultuur er niks tegen is.
Maar uiteraard zijn Japan, China, Zuid Korea, Thailand etc wel redelijk vergelijkbaar met elkaarMaar toch zijn het elke landen met een eigen cultuur, al leent Japan wel het Chinees geschrift
Eigenlijk heeft China heel Azie zo'n beetje beinvloed, dus ik snap ook niet waarom die Jappen perse de halve wereld wilde veroveren
![]()
Ok. Maar ze staan er dan i.i.g. wel erg open voor en zien ze westerse invloeden als modern en beschaafd. In Japan zijn ze juist heel conservatief. De Japanse etiquette is van zichzelf al enorm complex, als buitenstaander maak je zo een genant foutje; stadse nieuwbouwhuizen worden volgens mij nog steeds gebouwd met schuifpanelen, tatami-matten en dat je bij het tv-kijken gehurkt op de grond moet zitten; enz.quote:Op woensdag 19 november 2014 19:04 schreef Gaoxing het volgende:
[..]
Ik denk dat China in een heel, heel rap tempo is verwesterd. Toen we (sorry.... "oma vertelt") er dus 17 jaar geleden gingen wonen woonden we niet in Beijing, maar een stukje naar het zuiden. We kregen van het bedrijf een budget om eens per maand een weekend naar Beijing te gaan. Gewoon, om adem te halen, westers te eten, niet de hele dag aangestaard te worden, etc. Terwijl we gewoon in een miljoenenstad woonden. Het was er heel 'Chinees' en niets ging ooit zoals wij het in Europa deden.
Ja er is meer armoede in Thailand, maar je komt in zowel Thailand en Japan tempels tegenquote:Op woensdag 19 november 2014 19:23 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Japan en Thailand?dat is een wereld vsn verschil
Misschien moet je nog maar eens terug naar Japan, voor een beter begrip. Japanners hebben al eeuwenlang een grote interesse in de buitenwereld, maar dat wil niet zeggen dat ze zo maar alles overnemen - vaak is het toch met een Japanse twist. Het leuke van Japan zijn de enorme contrasten. De oude Shinto-tempel naast de wolkenkrabber, de megasteden naast de stille natuur, de geisha's naast de hippe meisjes, de nieuwste gadgets naast de oude etiquette. En ja, een modern Japans huis heeft dus nog steeds vaak een tatami-kamer en huisaltaartje, als de oppervlakte het toelaat.quote:Op woensdag 19 november 2014 19:33 schreef Igen het volgende:
[..]
Ok. Maar ze staan er dan i.i.g. wel erg open voor en zien ze westerse invloeden als modern en beschaafd. In Japan zijn ze juist heel conservatief. De Japanse etiquette is van zichzelf al enorm complex, als buitenstaander maak je zo een genant foutje; stadse nieuwbouwhuizen worden volgens mij nog steeds gebouwd met schuifpanelen, tatami-matten en dat je bij het tv-kijken gehurkt op de grond moet zitten; enz.
Eeuwenlang? Je bedoelt, sinds de Amerikanen in 1868 met een flink aantal oorlogsschepen voor Tokio parkeerden om "een grote interesse in de buitenwereld" naar Japan te komen brengen?quote:Op woensdag 19 november 2014 21:09 schreef k_man het volgende:
[..]
Misschien moet je nog maar eens terug naar Japan, voor een beter begrip. Japanners hebben al eeuwenlang een grote interesse in de buitenwereld, maar dat wil niet zeggen dat ze zo maar alles overnemen - vaak is het toch met een Japanse twist. Het leuke van Japan zijn de enorme contrasten. De oude Shinto-tempel naast de wolkenkrabber, de megasteden naast de stille natuur, de geisha's naast de hippe meisjes, de nieuwste gadgets naast de oude etiquette. En ja, een modern Japans huis heeft dus nog steeds vaak een tatami-kamer en huisaltaartje, als de oppervlakte het toelaat.
Nee, ik bedoel al sinds de tijd van Deshima, toen de Nederlandse kooplieden aan het Japanse hof werden uitgenodigd om te vertellen over Europa.quote:Op woensdag 19 november 2014 21:35 schreef Igen het volgende:
Eeuwenlang? Je bedoelt, sinds de Amerikanen in 1868 met een flink aantal oorlogsschepen voor Tokio parkeerden om "een grote interesse in de buitenwereld" naar Japan te komen brengen?
Ik vond Antigua wel meevallen.quote:Op woensdag 19 november 2014 19:00 schreef miro86 het volgende:
muah. Antigua Guatemala is echt zo'n tourist trap, Semuc Champey en Flores trouwens ook. Nicaragua eerder inderdaad.
Dat was natuurlijk de uitzondering op de regel; een piepklein kijkgaatje naar de rest van de wereld. Noord-Korea is ook geen land met "grote interesse in de buitenwereld" omdat er één hectare industrieterrein is waar buitenlandse bedrijven mogen zitten.quote:Op woensdag 19 november 2014 21:37 schreef k_man het volgende:
[..]
Nee, ik bedoel al sinds de tijd van Deshima, toen de Nederlandse kooplieden aan het Japanse hof werden uitgenodigd om te vertellen over Europa.
quote:Op woensdag 19 november 2014 21:40 schreef Igen het volgende:
[..]
Dat was natuurlijk de uitzondering op de regel; een piepklein kijkgaatje naar de rest van de wereld. Noord-Korea is ook geen land met "grote interesse in de buitenwereld" omdat er één hectare industrieterrein is waar buitenlandse bedrijven mogen zitten.
Tenzij revival natuurlijk. Indonesië is nu shithot.quote:
Eens. In Granada zelfs stalletjes gezien waar ze toeristische T-shirts verkopen! Die staan er echt niet voor de locals. Ometepe kom je ze ook tegen.quote:Op woensdag 19 november 2014 21:38 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Ik vond Antigua wel meevallen.
Nicaragua eerder? Zo kan je van bijna elk land wel een paar plaatsen opnoemen. In Nicaragua heb je meer van die busjes met toeristen die je minder in Guatemala hebt.
Ga anders een keer naar Leon, Granada of San Juan del Sur. Of met uitstek Isla de Ometepe. Wil je zeggen dat die plekken minder toeristisch zijn dan de plekken in guatemala die je noemt?
Is alleen hip als je naar Neiva gaat.quote:Op donderdag 20 november 2014 10:04 schreef Blik het volgende:
Colombia is best hip tegenwoordig toch? Of is dat alweer teveel plat gelopen?
Nee kan ook niet meer, iedereen die ik ken is daar al geweest. Tokkie bestemming.quote:Op donderdag 20 november 2014 10:04 schreef Blik het volgende:
Colombia is best hip tegenwoordig toch? Of is dat alweer teveel plat gelopen?
Welnee, Ibiza is passé. Mallorca moet je zijn.quote:Op donderdag 20 november 2014 11:36 schreef Blik het volgende:
De ultieme hipster-bestemming is natuurlijk wel Ibiza
Om hip te lijken op facebook (en FOK!).quote:Op donderdag 20 november 2014 13:08 schreef Budapestenaar het volgende:
Wat boeit het jou nou welke bestemmingen niet kunnen?? Ga je op reis om zelf mooie ervaringen op de doen of om hip te lijken op facebook?
Op FOK! ben je al hip als je van je zolderkamer af komt. Niet zo moeilijkquote:Op donderdag 20 november 2014 13:13 schreef Hallojo het volgende:
[..]
Om hip te lijken op facebook (en FOK!).
Dit. De enige reden dat ik op vakantie ga. Keeping up appearances.quote:Op donderdag 20 november 2014 13:13 schreef Hallojo het volgende:
[..]
Om hip te lijken op facebook (en FOK!).
Mensen die voor de lol op vakantie gaanquote:Op donderdag 20 november 2014 14:15 schreef Individual het volgende:
[..]
Dit. De enige reden dat ik op vakantie ga. Keeping up appearances.
Tenzij je pot bent, weet je natuurlijk al lang het antwoord op deze vraag. Zoals met alles in het leven, gaat het om het formaat van je e-penis. Hoe hipper, onontdekter, minder bezocht, et cetera, je volgende of laatste reisbestemming, hoe groter je e-penis. En daar streeft iedere man naar. En vrouwen streven natuurlijk naar de man met de grootste e-penis. Tenzij pot natuurlijk, maar dat was al duidelijk in de eerste zin van deze post. Potten geven niks om een e-penis en gaan dus allemaal naar de natuurcamping van Oost-Knollendam.quote:Op donderdag 20 november 2014 13:08 schreef Budapestenaar het volgende:
Wat boeit het jou nou welke bestemmingen niet kunnen?? Ga je op reis om zelf mooie ervaringen op de doen of om hip te lijken op facebook?
quote:Op donderdag 20 november 2014 14:25 schreef UIO_AMS het volgende:
[..]
Tenzij je pot bent, weet je natuurlijk al lang het antwoord op deze vraag. Zoals met alles in het leven, gaat het om het formaat van je e-penis. Hoe hipper, onontdekter, minder bezocht, et cetera, je volgende of laatste reisbestemming, hoe groter je e-penis. En daar streeft iedere man naar. En vrouwen streven natuurlijk naar de man met de grootste e-penis. Tenzij pot natuurlijk, maar dat was al duidelijk in de eerste zin van deze post. Potten geven niks om een e-penis en gaan dus allemaal naar de natuurcamping van Oost-Knollendam.
Als mod troef ik uiteraard al vele mannen af als het gaat om het formaat e-penis, en als TRV-mod weer vele collega-mods. Desalniettemin is mijn formaat e-penis nog niet van het formaat, waarbij vrouwelijke users van FOK! in koor 'Allemachtig wat een joekel' zullen uitroepen.
Vandaar dit topic.
Hahaha, mooi antwoord! Tot mijn schaamte moet ik bekennen dat ik niet wist dat ik een e-penis had, maar nu zie ik hem hangenquote:Op donderdag 20 november 2014 14:25 schreef UIO_AMS het volgende:
[..]
Tenzij je pot bent, weet je natuurlijk al lang het antwoord op deze vraag. Zoals met alles in het leven, gaat het om het formaat van je e-penis. Hoe hipper, onontdekter, minder bezocht, et cetera, je volgende of laatste reisbestemming, hoe groter je e-penis. En daar streeft iedere man naar. En vrouwen streven natuurlijk naar de man met de grootste e-penis. Tenzij pot natuurlijk, maar dat was al duidelijk in de eerste zin van deze post. Potten geven niks om een e-penis en gaan dus allemaal naar de natuurcamping van Oost-Knollendam.
Als mod troef ik uiteraard al vele mannen af als het gaat om het formaat e-penis, en als TRV-mod weer vele collega-mods. Desalniettemin is mijn formaat e-penis nog niet van het formaat, waarbij vrouwelijke users van FOK! in koor 'Allemachtig wat een joekel' zullen uitroepen.
Vandaar dit topic.
Fantastisch idee! Nu kan ik gewoon op mijn zolderkamer de wereld over reizenquote:Op donderdag 20 november 2014 16:05 schreef Lenny_Leonard het volgende:
http://m.ad.nl/ad/m/nl/55(...)che-schijnreis.dhtml
Goede inspiratie om je epenis goedkoop te vergroten.
Helaas die vlieger gaat niet op, ze was nog wel naar een zwembad in Amsterdam geweest om een onderwater foto te maken.quote:Op donderdag 20 november 2014 16:13 schreef Hallojo het volgende:
[..]
Fantastisch idee! Nu kan ik gewoon op mijn zolderkamer de wereld over reizen
Inderdaad, reizen doe je voor jezelf, niet om anderen in uniekheid af te troeven op Facebookquote:Op vrijdag 21 november 2014 22:28 schreef Novito12 het volgende:
Wie geeft een fuck wat er nog 'kan' en wat niet?![]()
Speak for yourself hequote:Op zaterdag 22 november 2014 05:03 schreef ZuidKardinaal het volgende:
[..]
Inderdaad, reizen doe je voor jezelf, niet om anderen in uniekheid af te troeven op Facebook
Treurig zulke mensen..quote:Op zaterdag 22 november 2014 10:40 schreef flipsen het volgende:
[..]
Speak for yourself heIk weet dat TS vooral reist om daarover te kunnen opscheppen in Fok!topics bijvoorbeeld. Ook logisch dat juist hij dit topic is gestart, want hij valt natuurlijk van zijn voetstuk als zijn volgende verslag over, ik noem maar wat, Chersonissos zou gaan...
Ik ben blij dat je het eindelijk begint te snappen. Chersonissos is natuurlijk al meer dan voldoende belicht in het uitstekende reisprogramma Oh Oh Cherso. Bij lange na niet uniek genoeg. En voor een revival moeten we nog minimaal 20 jaar wachten.quote:Op zaterdag 22 november 2014 10:40 schreef flipsen het volgende:
[..]
Speak for yourself heIk weet dat TS vooral reist om daarover te kunnen opscheppen in Fok!topics bijvoorbeeld. Ook logisch dat juist hij dit topic is gestart, want hij valt natuurlijk van zijn voetstuk als zijn volgende verslag over, ik noem maar wat, Chersonissos zou gaan...
Oorlog voor gevorderden zou ik het noemen. En als iets platgelopen is is dat Jerusalem, helemaal de oude stad. Zonder groot hout kruis over je schouder ben daar je al helemaal niet hip.quote:
Daar laat je je ook niet zien. 3 maanden op peterselie overleven in een kibboets!quote:Op zaterdag 22 november 2014 12:02 schreef Individual het volgende:
[..]
Oorlog voor gevorderden zou ik het noemen. En als iets platgelopen is is dat Jerusalem, helemaal de oude stad. Zonder groot hout kruis over je schouder ben daar je al helemaal niet hip.
En dan terug in NL haren verven een populistische politieke partij beginnen.quote:Op zaterdag 22 november 2014 12:03 schreef XL het volgende:
[..]
Daar laat je je ook niet zien. 3 maanden op peterselie overleven in een kibboets!
quote:Op zaterdag 22 november 2014 12:09 schreef Individual het volgende:
[..]
En dan terug in NL haren verven een populistische politieke partij beginnen.
mag ik even zeggen, stel je niet zo aan !quote:Op zaterdag 22 november 2014 11:49 schreef UIO_AMS het volgende:
[..]
Ik ben blij dat je het eindelijk begint te snappen. Chersonissos is natuurlijk al meer dan voldoende belicht in het uitstekende reisprogramma Oh Oh Cherso. Bij lange na niet uniek genoeg. En voor een revival moeten we nog minimaal 20 jaar wachten.
Dus ja, het moet uniek zijn, met wel iets om over te schrijven op FOK! en uiteraard fotogeniek, zodat ik minimaal 800 foto's kan nemen met mijn dure camera. Deze fotocollectie zal ik dan delen met mijn volgers om mijn grotere hipheid te bewijzen.
Oh jawel hoor.quote:Op dinsdag 18 november 2014 17:10 schreef Igen het volgende:
[..]Het moet wel goedkoop zijn en de locals moeten redelijk Engels kunnen. In Japan en China vind je daarom ook bijna geen westerse toeristen;
Misschien dat ik niet op de "goeie" plekken ben geweest, maar waar vind je in die landen dan grote hoeveelheden westerse toeristen?quote:
In ieder geval in de grote steden als Beijing en Shanghai. Ook veel (westerse) language teachers die er tijdelijk wonen. En velen toeren dan een beetje door het land, maar het land is zo immens groot, keus zat, dus meer plekken waarover het aantal westerse toeristen zich kan verspreidenquote:Op dinsdag 25 november 2014 19:15 schreef Igen het volgende:
[..]
Misschien dat ik niet op de "goeie" plekken ben geweest, maar waar vind je in die landen dan grote hoeveelheden westerse toeristen?
Oh, ok, daar ben ik dus inderdaad niet geweest.quote:Op dinsdag 25 november 2014 19:18 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
In ieder geval in de grote steden als Beijing en Shanghai. Ook veel (westerse) language teachers die er tijdelijk wonen. En velen toeren dan een beetje door het land, maar het land is zo immens groot, keus zat, dus meer plekken waarover het aantal westerse toeristen zich kan verspreiden
Waar ben jij dan zoal geweest?quote:Op dinsdag 25 november 2014 19:23 schreef Igen het volgende:
[..]
Oh, ok, daar ben ik dus inderdaad niet geweest.
Guilin wil ik ook nog een keer naartoe. Is het echt zo mooi als op de plaatjes?quote:
Ja.quote:Op dinsdag 25 november 2014 19:26 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Guilin wil ik ook nog een keer naartoe. Is het echt zo mooi als op de plaatjes?
Dat we daar niet aan gedacht hebbenquote:
Brugge schijnt toch ook mooi te zijn... "Het Venetie van Belgie"quote:Op dinsdag 25 november 2014 19:46 schreef Igen het volgende:
Moet je wel naar Luik ofzo.Zelfs een stad als Namen is al lang door het mainstream-toerisme ontdekt.
Ik vind zelf Namen wel leuker.
Ja.quote:Op dinsdag 25 november 2014 19:56 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Brugge schijnt toch ook mooi te zijn... "Het Venetie van Belgie"
quote:Op dinsdag 25 november 2014 19:56 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Brugge schijnt toch ook mooi te zijn... "Het Venetie van Belgie"
Dat land is dan ook echt helemaal geweldig. Iedere keer als ik weer in een ander land kom denk ik 'was ik maar weer in België' . Prachtvolk, prachtvrouwen, prachtwegen, simpelweg hemel op aardequote:Op dinsdag 25 november 2014 19:44 schreef flipsen het volgende:
[..]
Dat we daar niet aan gedacht hebbenEn iemand met zo´n nick, die moet het toch wel weten
quote:
Wat is zo anders aan Belgie dan Nederland? Die vrouwen hebben ja ook precies dezelfde uiterlijke kenmerken als Nederlanders, en voor de rest lijkt het zowel op Nederland ( Vlaanderen ) en Frankrijk ( Wallonië ).quote:Op dinsdag 25 november 2014 20:10 schreef Speculant. het volgende:
[..]
Dat land is dan ook echt helemaal geweldig. Iedere keer als ik weer in een ander land kom denk ik 'was ik maar weer in België' . Prachtvolk, prachtvrouwen, prachtwegen, simpelweg hemel op aarde
Ik heb veel gewerkt met Chinezen en Japanners en heb beide landen meerdere keren bezocht (in China zelfs gewoond). Mijn conclusie is dat Japanners veel verder van ons af staan dan Chinezen. De Chinese manier van denken is niet heel veel anders dan de onze, maar de Japanse is echt heel anders. Echt rare jongens die Japanners (en daarom is dat land zo tof!).quote:Op woensdag 19 november 2014 18:55 schreef Igen het volgende:
[..]
Ik ben van die landen alleen in Japan en China geweest, maar die culturen zijn naar mijn idee echt zo verschillend als maar kan.
Iemand die het met me eens isquote:Op woensdag 26 november 2014 12:32 schreef SeLang het volgende:
[..]
Ik heb veel gewerkt met Chinezen en Japanners en heb beide landen meerdere keren bezocht (in China zelfs gewoond). Mijn conclusie is dat Japanners veel verder van ons af staan dan Chinezen. De Chinese manier van denken is niet heel veel anders dan de onze, maar de Japanse is echt heel anders. Echt rare jongens die Japanners (en daarom is dat land zo tof!).
Kun je ook ongeorganiseerd naar Noord-Korea dan?quote:Op woensdag 26 november 2014 12:37 schreef SeLang het volgende:
Ontopic:
Het gaat natuurlijk niet om de bestemming maar om de manier waarop je reist. Een onafhankelijke reiziger die minder bezochte delen van een "platgetreden" land als Thailand bezoekt is oneindig veel "cooler" dan iemand die op een georganiseerde reis Noord-Korea of dat postkantoortje op Antarctica bezoekt.
En ook ontopic:quote:
Ik ga in mijn uppie naar Pattaya, dus ik ben hipquote:Op woensdag 26 november 2014 12:37 schreef SeLang het volgende:
Ontopic:
Het gaat natuurlijk niet om de bestemming maar om de manier waarop je reist. Een onafhankelijke reiziger die minder bezochte delen van een "platgetreden" land als Thailand bezoekt is oneindig veel "cooler" dan iemand die op een georganiseerde reis Noord-Korea of dat postkantoortje op Antarctica bezoekt.
Inclusief ticket?quote:Op woensdag 26 november 2014 12:47 schreef SeLang het volgende:
[..]
spotgoedkoop (inclusief visa minder dan 1000 euro uitgegeven in 8 weken).
Ja.quote:Op woensdag 26 november 2014 12:42 schreef Blik het volgende:
[..]
Kun je ook ongeorganiseerd naar Noord-Korea dan?
Pattayaquote:Op woensdag 26 november 2014 12:48 schreef Hallojo het volgende:
[..]
Ik ga in mijn uppie naar Pattaya, dus ik ben hip
Wat heb je daar te zoeken? Pattaya staat vooral bekend vanwege de Thaise prostitueesquote:Op woensdag 26 november 2014 12:48 schreef Hallojo het volgende:
[..]
Ik ga in mijn uppie naar Pattaya, dus ik ben hip
Je kan ook ongeorganiseerd reizen daar. Je hebt wel iemand bij voor als je de weg kwijt raaktquote:Op woensdag 26 november 2014 22:17 schreef Individual het volgende:
[..]
Het zal best kunnen, maar het mag eigenlijk niet. Kan een avontuurlijke trip worden!
Visvakantie in Pattayaquote:Op woensdag 26 november 2014 22:20 schreef Diqiu-Long het volgende:
[..]
Wat heb je daar te zoeken? Pattaya staat vooral bekend vanwege de Thaise prostituees
Het is dus wel erg verdacht als je in je eentje naar Pattaya gaat.
Ik ga uiteraard zeevissen.quote:Op woensdag 26 november 2014 22:20 schreef Diqiu-Long het volgende:
[..]
Wat heb je daar te zoeken? Pattaya staat vooral bekend vanwege de Thaise prostituees
Het is dus wel erg verdacht als je in je eentje naar Pattaya gaat.
"dame"quote:Op donderdag 27 november 2014 17:24 schreef Diqiu-Long het volgende:
[..]
Jaja geef nou maar gewoon toe dat je graag een Aziatische dame wilt scoren
Wat voor bezienswaardigheden heeft Uruguay eigenlijk?quote:Op dinsdag 9 december 2014 15:57 schreef El_Matador het volgende:
Wat TS in zijn hoofd haalt, weet ik niet, maar ik ben zelf wel gecharmeerd van de mooie toerismewaardige maar niet toeristische plekken. Dus niet de standaard Thailands en Turkijes, maar:
• Haiti
• Honduras
• Colombia
• Uruguay
• Mozambique
• Madagaskar
• Myanmar
• Papoea-Nieuw-Guinea
• Filipijnen
• Wit-Rusland of Moldavie
Punta del Este, voetbal, Colonia, steaks eten en wiet roken.quote:Op dinsdag 9 december 2014 17:11 schreef TvhN het volgende:
[..]
Wat voor bezienswaardigheden heeft Uruguay eigenlijk?
En ook een best mooie hoofdstad.quote:Op dinsdag 9 december 2014 17:14 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Punta del Este, voetbal, Colonia, steaks eten en wiet roken.
Alsof dat er iets toe doet. Het is gewoon cool om te kunnen zeggen dat je er geweest bent.quote:Op dinsdag 9 december 2014 17:11 schreef TvhN het volgende:
[..]
Wat voor bezienswaardigheden heeft Uruguay eigenlijk?
Sextoerisme is ook weer helemaal hipquote:Op dinsdag 25 november 2014 20:39 schreef miro86 het volgende:
Die Belgische vrouwen vind ik best wel oké eigenlijk...
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |