Nou goed de cultuur in Azie is in iedere geval totaal anders dan in Europa, want als je zou zeggen Belgie en Nederland lijken veel op elkaar dan heb je een puntquote:Op woensdag 19 november 2014 12:04 schreef Igen het volgende:
[..]
Dat lijkt mij nou juist ook een hele terechte vraag.
Ik ben zelf een paar jaar terug voor het eerst buiten Europa op geweest - een vakantie naar Japan - en achteraf vroeg ik mezelf ook serieus af of het het nou eigenlijk wel waard was geweest en of je dezelfde activiteiten niet eigenlijk ook net zo goed ook gewoon dichtbij huis had kunnen doen.
Precies. Die hipsters zijn vaak ook nog nooit in Lelystad geweest. Daar komen pas weinig toeristenquote:Op woensdag 19 november 2014 18:21 schreef ehouse het volgende:
Je kan natuurlijk ook een populair land/stad bezoeken en daar de minder toeristische kant bezoeken. Ik woon in Ho Chi Minhstad en praktisch alle toeristen lopen rond in district1, waar ik woon en in alle andere districten zie ik nooit een toerist.
In Kerkrade komen er geloof ik nog minder toeristenquote:Op woensdag 19 november 2014 18:26 schreef DutchTrain het volgende:
[..]
Precies. Die hipsters zijn vaak ook nog nooit in Lelystad geweest. Daar komen pas weinig toeristen
Geen drugstoeristen daar?quote:Op woensdag 19 november 2014 18:27 schreef Diqiu-Long het volgende:
In Kerkrade komen er geloof ik nog minder toeristen
quote:Op woensdag 19 november 2014 18:26 schreef DutchTrain het volgende:
Precies. Die hipsters zijn vaak ook nog nooit in Lelystad Emmeloord geweest. Daar komen pas weinig toeristen
Maar wel het Pieperfestival en de Trekkertrek, bijvoorbeeldquote:Op woensdag 19 november 2014 18:31 schreef DutchTrain het volgende:
Ja, OK. Emmeloord heeft ook nog eens geen Bataviastad en Natuurpark
En datquote:Op woensdag 19 november 2014 18:32 schreef k_man het volgende:
Maar wel twee legendarische users voortgebracht.
Natuurlijk. Hetzelfde geldt natuurlijk ook voor een land als Thailand. Ik heb er lang gewoond, en de meute is heus wel te ontlopen. En dan blijft het gewoon een van de makkelijkste, prettigste landen om te bereizen, met een cultuur en religie die heel anders zijn dan de Nederlandse.quote:Op woensdag 19 november 2014 18:21 schreef ehouse het volgende:
Je kan natuurlijk ook een populair land/stad bezoeken en daar de minder toeristische kant bezoeken. Ik woon in Ho Chi Minhstad en praktisch alle toeristen lopen rond in district1, waar ik woon en in alle andere districten zie ik nooit een toerist.
Ik ben van die landen alleen in Japan en China geweest, maar die culturen zijn naar mijn idee echt zo verschillend als maar kan. Afgezien van de Chinese tekens heb ik het gevoel dat de Chinese cultuur (door de communistische culturele revolutie?) meer op de Europese dan op de Japanse lijkt.quote:Op woensdag 19 november 2014 18:19 schreef Diqiu-Long het volgende:
[..]
Nou goed de cultuur in Azie is in iedere geval totaal anders dan in Europa, want als je zou zeggen Belgie en Nederland lijken veel op elkaar dan heb je een puntMaar het verre oosten verschilt echt enorm kwa cultuur in vergelijking met Europa, heck ik durf zelfs zover te gaan en te zeggen dat de Nederlandse cultuur er niks tegen is.
Maar uiteraard zijn Japan, China, Zuid Korea, Thailand etc wel redelijk vergelijkbaar met elkaarMaar toch zijn het elke landen met een eigen cultuur, al leent Japan wel het Chinees geschrift
want dat kan toch in principe eigenlijk ook net zo goed op Terschelling, als we dat met z'n allen ff als de volgende 'in'-bestemming bombarderen.quote:Op woensdag 19 november 2014 18:25 schreef Speculant. het volgende:
Achja hipster of niet, backpacken in zuid-oost azie ga je natuurlijk alleen doen om al die westerse reismeisjes(buitenom de directe Nederlandse buurlanden) uit te schuren.
Voor mensen die graag iets unieks en avontuurlijks willen doen wel.quote:Op woensdag 19 november 2014 18:54 schreef Gaoxing het volgende:
[..]
De vraag is: is een plaats automatisch 'uit' als er veel toeristen komen? Is dat de enige graadmeter?
Ik denk dat China in een heel, heel rap tempo is verwesterd. Toen we (sorry.... "oma vertelt"quote:Op woensdag 19 november 2014 18:55 schreef Igen het volgende:
Afgezien van de Chinese tekens heb ik het gevoel dat de Chinese cultuur (door de communistische culturele revolutie?) meer op de Europese dan op de Japanse lijkt.
Je haalt nu 2 essentiële dingen door elkaar. Een plaats is IN als er veel toeristen komen, maar juist daarom niet meer hipquote:Op woensdag 19 november 2014 18:54 schreef Gaoxing het volgende:
De vraag is: is een plaats automatisch 'uit' als er veel toeristen komen? Is dat de enige graadmeter?
Ooooh ok, got itquote:Op woensdag 19 november 2014 19:11 schreef flipsen het volgende:
[..]
Je haalt nu 2 essentiële dingen door elkaar. Een plaats is IN als er veel toeristen komen, maar juist daarom niet meer hipEn daarom kunnen die plaatsen echt niet meer, volgens uber-hipster TS
![]()
Japan en Thailand?quote:Op woensdag 19 november 2014 18:19 schreef Diqiu-Long het volgende:
[..]
Nou goed de cultuur in Azie is in iedere geval totaal anders dan in Europa, want als je zou zeggen Belgie en Nederland lijken veel op elkaar dan heb je een puntMaar het verre oosten verschilt echt enorm kwa cultuur in vergelijking met Europa, heck ik durf zelfs zover te gaan en te zeggen dat de Nederlandse cultuur er niks tegen is.
Maar uiteraard zijn Japan, China, Zuid Korea, Thailand etc wel redelijk vergelijkbaar met elkaarMaar toch zijn het elke landen met een eigen cultuur, al leent Japan wel het Chinees geschrift
Eigenlijk heeft China heel Azie zo'n beetje beinvloed, dus ik snap ook niet waarom die Jappen perse de halve wereld wilde veroveren
![]()
Ok. Maar ze staan er dan i.i.g. wel erg open voor en zien ze westerse invloeden als modern en beschaafd. In Japan zijn ze juist heel conservatief. De Japanse etiquette is van zichzelf al enorm complex, als buitenstaander maak je zo een genant foutje; stadse nieuwbouwhuizen worden volgens mij nog steeds gebouwd met schuifpanelen, tatami-matten en dat je bij het tv-kijken gehurkt op de grond moet zitten; enz.quote:Op woensdag 19 november 2014 19:04 schreef Gaoxing het volgende:
[..]
Ik denk dat China in een heel, heel rap tempo is verwesterd. Toen we (sorry.... "oma vertelt") er dus 17 jaar geleden gingen wonen woonden we niet in Beijing, maar een stukje naar het zuiden. We kregen van het bedrijf een budget om eens per maand een weekend naar Beijing te gaan. Gewoon, om adem te halen, westers te eten, niet de hele dag aangestaard te worden, etc. Terwijl we gewoon in een miljoenenstad woonden. Het was er heel 'Chinees' en niets ging ooit zoals wij het in Europa deden.
Ja er is meer armoede in Thailand, maar je komt in zowel Thailand en Japan tempels tegenquote:Op woensdag 19 november 2014 19:23 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Japan en Thailand?dat is een wereld vsn verschil
Misschien moet je nog maar eens terug naar Japan, voor een beter begrip. Japanners hebben al eeuwenlang een grote interesse in de buitenwereld, maar dat wil niet zeggen dat ze zo maar alles overnemen - vaak is het toch met een Japanse twist. Het leuke van Japan zijn de enorme contrasten. De oude Shinto-tempel naast de wolkenkrabber, de megasteden naast de stille natuur, de geisha's naast de hippe meisjes, de nieuwste gadgets naast de oude etiquette. En ja, een modern Japans huis heeft dus nog steeds vaak een tatami-kamer en huisaltaartje, als de oppervlakte het toelaat.quote:Op woensdag 19 november 2014 19:33 schreef Igen het volgende:
[..]
Ok. Maar ze staan er dan i.i.g. wel erg open voor en zien ze westerse invloeden als modern en beschaafd. In Japan zijn ze juist heel conservatief. De Japanse etiquette is van zichzelf al enorm complex, als buitenstaander maak je zo een genant foutje; stadse nieuwbouwhuizen worden volgens mij nog steeds gebouwd met schuifpanelen, tatami-matten en dat je bij het tv-kijken gehurkt op de grond moet zitten; enz.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |