abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_145854555
Hoop dat dit het juiste topic is voor dit onderwerp. De titel verraadt al een beetje wat mijn vraag is. Ik zit nu dus in mijn masterfase en zou graag nog eens een grote reis willen maken voordat ik het werkende leven in ga :P

Ik ben momenteel bezig met de master accountancy, maar ik vroeg me dus af of dit mijn baankansen na mijn master en reis verlaagd? Misschien als je er een jaar tussenuit bent geweest vinden bedrijven je minder aantrekkelijk dan studenten die net afstuderen en gelijk door gaan of is dit absoluut geen issue en misschien zelfs wel een positief iets. Mijn idee is nog altijd om aan de slag te gaan na mijn masterpapiertje te hebben behaald bij een Big 4-kantoor, maar door er tussenuit te gaan snij ik mezelf misschien wel in de vingers. Iemand? :Y

[ Bericht 0% gewijzigd door Jodenkoekj op 23-10-2014 16:10:43 ]
pi_145854818
Gewoon doen. Zelfs al zou je daarmee een nadeeltje hebben (wat ik me niet kan voorstellen), dan nog zou dat wat mij betreft niet opwegen tegen de mooie ervaring.
pi_145858298
Lijkt me niet dat dit echt nadelig kan zijn. Als is elke recruiter de andere weer niet. Ik zou zeggen net als DonJames, gewoon doen!
Of saté?
pi_145859330
Wat voor reis ga je maken?
pi_145859964
Dit zijn de antwoorden die ik wou horen! :s)

quote:
0s.gif Op donderdag 23 oktober 2014 18:42 schreef Watdoeteenvulploegleider het volgende:
Wat voor reis ga je maken?
Ik wil graag naar Azië. Ben er al wel eens geweest voor kortere periodes, dus misschien dat ik ook naar Australie en Nieuw Zeeland ga. Hangt ook een beetje van mijn budget af natuurlijk.
Lijkt me een geweldige ervaring en voordat je fulltime gaat werken kan dit nog. ;)
pi_145862994
quote:
0s.gif Op donderdag 23 oktober 2014 16:03 schreef Jodenkoekj het volgende:
Hoop dat dit het juiste topic is voor dit onderwerp. De titel verraadt al een beetje wat mijn vraag is. Ik zit nu dus in mijn masterfase en zou graag nog eens een grote reis willen maken voordat ik het werkende leven in ga :P

Ik ben momenteel bezig met de master accountancy, maar ik vroeg me dus af of dit mijn baankansen na mijn master en reis verlaagd? Misschien als je er een jaar tussenuit bent geweest vinden bedrijven je minder aantrekkelijk dan studenten die net afstuderen en gelijk door gaan of is dit absoluut geen issue en misschien zelfs wel een positief iets. Mijn idee is nog altijd om aan de slag te gaan na mijn masterpapiertje te hebben behaald bij een Big 4-kantoor, maar door er tussenuit te gaan snij ik mezelf misschien wel in de vingers. Iemand? :Y
Ik zie het als iets positiefs, ik voer zelf sollicitatiegesprekken vanuit een Big4, veel plezier!
pi_145863259
Gewoon gaan. Ook ik vind een beetje levenservaring en kennis van andere culturen en pluspunt bij sollicitanten. Overigens heeft dat niks met accountancy te maken, maar wel hoogopgeleid werk.

Daarnaast zul je zeker bij de big 4 enorm veel uren moeiten maken, cultuur is daar wel van het overwerk... Dus geniet eet nog maar even van, voor je het weet zit je 60 uur per week in de jaarrekeningen.
Whatever...
pi_145867608
quote:
0s.gif Op donderdag 23 oktober 2014 20:25 schreef Spanky78 het volgende:
Gewoon gaan. Ook ik vind een beetje levenservaring en kennis van andere culturen en pluspunt bij sollicitanten. Overigens heeft dat niks met accountancy te maken, maar wel hoogopgeleid werk.

Daarnaast zul je zeker bij de big 4 enorm veel uren moeiten maken, cultuur is daar wel van het overwerk... Dus geniet eet nog maar even van, voor je het weet zit je 60 uur per week in de jaarrekeningen.
Ja precies. Het is niet zo dat ik een hekel heb aan werken, maar een standaard werkweek van 60 uur is wel wat aan de hoge kant denk ik. Alhoewel ik zeker geloof dat je die in het hoogseizoen wel zal gaan maken ja.
Ik verwacht dat ik later spijt zal gaan krijgen als ik een grote reis niet gemaakt heb haha
pi_145867809
quote:
0s.gif Op donderdag 23 oktober 2014 21:45 schreef Jodenkoekj het volgende:

[..]

Ja precies. Het is niet zo dat ik een hekel heb aan werken, maar een standaard werkweek van 60 uur is wel wat aan de hoge kant denk ik. Alhoewel ik zeker geloof dat je die in het hoogseizoen wel zal gaan maken ja.
Ik verwacht dat ik later spijt zal gaan krijgen als ik een grote reis niet gemaakt heb haha
Gewoon doen. Voor zover ik iets weet van die tak is het weinig vrije dagen, lange weken, met name rond rapportagemomenten. Ikzelf vind altijd dat ze het gewoon slecht plannen. Machogedoe... maargoed.

Anyway: geniet ervan en maak er een onvergetelijke tijd van, heb je de rest van je leven nog plezier van.
Whatever...
  vrijdag 24 oktober 2014 @ 14:32:22 #10
357290 Unares
is lekker bezig
pi_145888254
Zou zelf zeker niet op reis gaan zonder eerst te hebben gesolliciteerd. Heel vaak zit er een aantal maanden tussen aangenomen worden en daadwerkelijk beginnen, waarin je dus kan reizen.
  vrijdag 24 oktober 2014 @ 15:57:47 #11
370487 Hallmark
Geverifieerde account
pi_145891489
Wat ik me afvraag, is hoe je dit gaat betalen.

Allemaal hartstikke leuk, reizen. Maar als je er voor in de schulden moet gaan zitten, dan lijkt me dat niet verstandig.
Geinspireerd door historische gebeurtenissen en karakters. Dit werk van fictie was ontworpen, ontwikkeld en geproduceerd door een multicultureel team van verschillende religies en geloven.
  vrijdag 24 oktober 2014 @ 16:00:43 #12
386498 Watdoeteenvulploegleider
Watdoeteenvulploegleider
pi_145891589
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 oktober 2014 15:57 schreef Hallmark het volgende:

Allemaal hartstikke leuk, reizen. Maar als je er voor in de schulden moet gaan zitten, dan lijkt me dat niet verstandig.
Hij kan toch goed een maand reizen Door Azië, als ie ervoor gespaard heeft?

Waar blijkt het uit dat hij (mogelijk ) in de schulden kan komen zitten?

Vreemde reactie.
  vrijdag 24 oktober 2014 @ 16:14:07 #13
370487 Hallmark
Geverifieerde account
pi_145892012
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 oktober 2014 16:00 schreef Watdoeteenvulploegleider het volgende:
Student, dus ik neem aan dat hij recht op studiefinanciering had. Als hij heeft bijgeleend, wat 90% doet, dan heeft hij een schuld. Persoonlijk zou ik niet op reis gaan als ik bovenop mijn studieschuld nog eens mezelf dieper in de schulden moet steken.

Dan zou ik zeggen: zoek naar een leuke baan in het buitenland, in plaats van rondreizen.
Geinspireerd door historische gebeurtenissen en karakters. Dit werk van fictie was ontworpen, ontwikkeld en geproduceerd door een multicultureel team van verschillende religies en geloven.
pi_145892631
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 oktober 2014 16:14 schreef Hallmark het volgende:

[..]

Student, dus ik neem aan dat hij recht op studiefinanciering had. Als hij heeft bijgeleend, wat 90% doet, dan heeft hij een schuld. Persoonlijk zou ik niet op reis gaan als ik bovenop mijn studieschuld nog eens mezelf dieper in de schulden moet steken.

Dan zou ik zeggen: zoek naar een leuke baan in het buitenland, in plaats van rondreizen.
90% die bij leent? Dat durf ik heel sterk te betwijfelen. Ik denk net de helft, als het al zoveel zijn. In mijn 5 jarige studieperiode misschien net een student of 5 tegengekomen die dat doen. Wellicht minder representatief omdat ik niet in een echte studentenstad studeer.

Als je juist studeert, een bijbaan had, niet heel veel uitgaven hebt kun je tijdens je studie zo een paar duizend euro sparen, daar kun je heel leuk van op reis.
Of saté?
pi_145893290
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 oktober 2014 15:57 schreef Hallmark het volgende:

Een paar maanden rondreizen in Azie is erg goedkoop. Die paar duizend euro kan ie de komende maanden wel bij elkaar sparen.

Ik heb 2 keer mijn job opgezegd en 3 maand rondgetrokken. Ik had telkens binnen de maand werk.
pi_145903720
quote:
0s.gif Op donderdag 23 oktober 2014 16:03 schreef Jodenkoekj het volgende:

Ehm, volgens mij staan ze nog altijd te springen om goede mensen bij de accountancy takken van de Big4. Dus als je wilt reizen kun je dit zelfs nog doen nadat je een aanbod hebt ontvangen voor een fulltime baan mits het reis van maar een paar maanden is. Althans, zo heb ik dat zien gebeuren bij zowel PwC als KPMG.
pi_145937876
Voordat jij je master accountancy af heb gerond dien jij al connecties (en eigenlijk ook al een job offer) te hebben. Dan maakt het niets meer uit.

Het zal sowieso niet als positief ervaren worden maar ook niet als negatief.
pi_145962673
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 oktober 2014 21:38 schreef xminator het volgende:
Voordat jij je master accountancy af heb gerond dien jij al connecties (en eigenlijk ook al een job offer) te hebben. Dan maakt het niets meer uit.

Het zal sowieso niet als positief ervaren worden maar ook niet als negatief.
Ik zou dus eigenlijk dit jaar er al voor moeten zorgen dat ik in september 2016 ergens aan de slag kan? Ik weet niet in hoeverre dat al kan bij een bedrijf? Maar anders ga ik daar zeker achteraan!
  zondag 26 oktober 2014 @ 17:50:04 #19
211040 Uccie
The bells...the bells....
pi_145964465
quote:
0s.gif Op zondag 26 oktober 2014 17:01 schreef Jodenkoekj het volgende:

[..]

Ik zou dus eigenlijk dit jaar er al voor moeten zorgen dat ik in september 2016 ergens aan de slag kan? Ik weet niet in hoeverre dat al kan bij een bedrijf? Maar anders ga ik daar zeker achteraan!
Ligt eraan wanneer je wil gaan reizen en terugkomen, als je augustus 2016 terugkomt wel, als je eind 2015 terug denkt te zijn, zou ik wachten. Er komen bij ons echt genoeg mensen binnen zonder connecties en job offers.
Ook bekend als Leo (58), Vrachtwagenchauffeur uit Zaltbommel
Do nothing.....and apply!
pi_147034018
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 oktober 2014 16:00 schreef Watdoeteenvulploegleider het volgende:

[..]

Hij kan toch goed een maand reizen Door Azië, als ie ervoor gespaard heeft?

Vreemde reactie.
Precies, ik heb geen enkele schuld en zelfs duizenden euro's gespaard door de jaren heen. Dus dat is in ieder geval geen issue (in mijn geval dan).

quote:
0s.gif Op vrijdag 24 oktober 2014 14:32 schreef Unares het volgende:
Zou zelf zeker niet op reis gaan zonder eerst te hebben gesolliciteerd. Heel vaak zit er een aantal maanden tussen aangenomen worden en daadwerkelijk beginnen, waarin je dus kan reizen.
Ik ga als het allemaal rond komt beginnen aan een scriptiestage bij één van de grote vier over twee maanden. Hopelijk zijn ze dan een beetje tevreden en geven ze mij de ruimte om eerst een jaar te reizen en in september 2016 in te stromen als nieuwe werknemer! :P

Zal het gedurende mijn scriptiestage nog eens aan de recruiter voorleggen en dan ben ik benieuwd wat de reactie is. :{
  donderdag 27 november 2014 @ 06:20:28 #21
112386 avotar
P0werd by Black Coffee
pi_147046340
Och, zoveel voegt een master toch niet toe. Ik zou de reis gewoon maken en vooral ook vermelden op je CV.
"Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD
"Dear life, when I asked whether or not my day could get any worse, it was meant as a rethorical question, not a challenge!"
  donderdag 27 november 2014 @ 07:40:24 #22
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_147046646
Je krijgt spijt van de dingen die je niet doet, dus gewoon gaan.
Verder is het inderdaad van belang dat je nu al begint met netwerken en op zoek gaat naar relaties die je in de toekomst aan een interessante baan kunnen helpen. Het hebben van een goed netwerk is in mijn ervaring zelfs meer waard dan een goed papiertje. (en voor iedereen die nog geen netwerk heeft; een netwerk bouw je zelf op door zichtbaar te zijn, interesse te tonen in een ander, dingen te willen leren en zeker in het begin vooral te geven in plaats van te nemen. het 'betaalt' zich vanzelf terug. )
Geen zorgen voor de dag van morgen.
pi_147046677
quote:
0s.gif Op donderdag 23 oktober 2014 19:03 schreef Jodenkoekj het volgende:
Dit zijn de antwoorden die ik wou horen! :s)

[..]

Ik wil graag naar Azië. Ben er al wel eens geweest voor kortere periodes, dus misschien dat ik ook naar Australie en Nieuw Zeeland ga. Hangt ook een beetje van mijn budget af natuurlijk.
Lijkt me een geweldige ervaring en voordat je fulltime gaat werken kan dit nog. ;)
Gewoon de standaard student-backpack-reis dus. Niks aan het handje.
  donderdag 27 november 2014 @ 09:18:03 #24
370487 Hallmark
Geverifieerde account
pi_147047678
quote:
0s.gif Op woensdag 26 november 2014 20:34 schreef Jodenkoekj het volgende:
Zal het gedurende mijn scriptiestage nog eens aan de recruiter voorleggen en dan ben ik benieuwd wat de reactie is
Je laat veel te veel afhangen van iemand anders zijn mening. Wat kan jou het nou schelen wat hij er van vind of niet? Misschien denkt hij wel "ik heb hem nu nodig", en dan zegt hij dat het veel beter is om meteen te gaan werken.

Volgens mij kijk je nog een beetje op tegen het werkende volk, maar laat me je iets verklappen; die jongens zouden veel liever op hun slippertjes door Z/O-Azie banjeren net als jij.

Gewoon doen waar je zin in hebt.
  donderdag 27 november 2014 @ 09:32:45 #25
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_147047946
Accountants hebben geen recht op leuke dingen. Studeren, studeren, werken, werken en op je 67e mag je wat seniorenreizen maken als je zo nodig moet reizen.
reset
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')