Ik wil graag naar Azië. Ben er al wel eens geweest voor kortere periodes, dus misschien dat ik ook naar Australie en Nieuw Zeeland ga. Hangt ook een beetje van mijn budget af natuurlijk.quote:Op donderdag 23 oktober 2014 18:42 schreef Watdoeteenvulploegleider het volgende:
Wat voor reis ga je maken?
Ik zie het als iets positiefs, ik voer zelf sollicitatiegesprekken vanuit een Big4, veel plezier!quote:Op donderdag 23 oktober 2014 16:03 schreef Jodenkoekj het volgende:
Hoop dat dit het juiste topic is voor dit onderwerp. De titel verraadt al een beetje wat mijn vraag is. Ik zit nu dus in mijn masterfase en zou graag nog eens een grote reis willen maken voordat ik het werkende leven in ga![]()
Ik ben momenteel bezig met de master accountancy, maar ik vroeg me dus af of dit mijn baankansen na mijn master en reis verlaagd? Misschien als je er een jaar tussenuit bent geweest vinden bedrijven je minder aantrekkelijk dan studenten die net afstuderen en gelijk door gaan of is dit absoluut geen issue en misschien zelfs wel een positief iets. Mijn idee is nog altijd om aan de slag te gaan na mijn masterpapiertje te hebben behaald bij een Big 4-kantoor, maar door er tussenuit te gaan snij ik mezelf misschien wel in de vingers. Iemand?
Ja precies. Het is niet zo dat ik een hekel heb aan werken, maar een standaard werkweek van 60 uur is wel wat aan de hoge kant denk ik. Alhoewel ik zeker geloof dat je die in het hoogseizoen wel zal gaan maken ja.quote:Op donderdag 23 oktober 2014 20:25 schreef Spanky78 het volgende:
Gewoon gaan. Ook ik vind een beetje levenservaring en kennis van andere culturen en pluspunt bij sollicitanten. Overigens heeft dat niks met accountancy te maken, maar wel hoogopgeleid werk.
Daarnaast zul je zeker bij de big 4 enorm veel uren moeiten maken, cultuur is daar wel van het overwerk... Dus geniet eet nog maar even van, voor je het weet zit je 60 uur per week in de jaarrekeningen.
Gewoon doen. Voor zover ik iets weet van die tak is het weinig vrije dagen, lange weken, met name rond rapportagemomenten. Ikzelf vind altijd dat ze het gewoon slecht plannen. Machogedoe... maargoed.quote:Op donderdag 23 oktober 2014 21:45 schreef Jodenkoekj het volgende:
[..]
Ja precies. Het is niet zo dat ik een hekel heb aan werken, maar een standaard werkweek van 60 uur is wel wat aan de hoge kant denk ik. Alhoewel ik zeker geloof dat je die in het hoogseizoen wel zal gaan maken ja.
Ik verwacht dat ik later spijt zal gaan krijgen als ik een grote reis niet gemaakt heb haha
Hij kan toch goed een maand reizen Door Azië, als ie ervoor gespaard heeft?quote:Op vrijdag 24 oktober 2014 15:57 schreef Hallmark het volgende:
Wat ik me afvraag, is hoe je dit gaat betalen.
Allemaal hartstikke leuk, reizen. Maar als je er voor in de schulden moet gaan zitten, dan lijkt me dat niet verstandig.
Student, dus ik neem aan dat hij recht op studiefinanciering had. Als hij heeft bijgeleend, wat 90% doet, dan heeft hij een schuld. Persoonlijk zou ik niet op reis gaan als ik bovenop mijn studieschuld nog eens mezelf dieper in de schulden moet steken.quote:Op vrijdag 24 oktober 2014 16:00 schreef Watdoeteenvulploegleider het volgende:
Waar blijkt het uit dat hij (mogelijk ) in de schulden kan komen zitten?
90% die bij leent? Dat durf ik heel sterk te betwijfelen. Ik denk net de helft, als het al zoveel zijn. In mijn 5 jarige studieperiode misschien net een student of 5 tegengekomen die dat doen. Wellicht minder representatief omdat ik niet in een echte studentenstad studeer.quote:Op vrijdag 24 oktober 2014 16:14 schreef Hallmark het volgende:
[..]
Student, dus ik neem aan dat hij recht op studiefinanciering had. Als hij heeft bijgeleend, wat 90% doet, dan heeft hij een schuld. Persoonlijk zou ik niet op reis gaan als ik bovenop mijn studieschuld nog eens mezelf dieper in de schulden moet steken.
Dan zou ik zeggen: zoek naar een leuke baan in het buitenland, in plaats van rondreizen.
Een paar maanden rondreizen in Azie is erg goedkoop. Die paar duizend euro kan ie de komende maanden wel bij elkaar sparen.quote:Op vrijdag 24 oktober 2014 15:57 schreef Hallmark het volgende:
Wat ik me afvraag, is hoe je dit gaat betalen.
Allemaal hartstikke leuk, reizen. Maar als je er voor in de schulden moet gaan zitten, dan lijkt me dat niet verstandig.
Ehm, volgens mij staan ze nog altijd te springen om goede mensen bij de accountancy takken van de Big4. Dus als je wilt reizen kun je dit zelfs nog doen nadat je een aanbod hebt ontvangen voor een fulltime baan mits het reis van maar een paar maanden is. Althans, zo heb ik dat zien gebeuren bij zowel PwC als KPMG.quote:Op donderdag 23 oktober 2014 16:03 schreef Jodenkoekj het volgende:
Hoop dat dit het juiste topic is voor dit onderwerp. De titel verraadt al een beetje wat mijn vraag is. Ik zit nu dus in mijn masterfase en zou graag nog eens een grote reis willen maken voordat ik het werkende leven in ga![]()
Ik ben momenteel bezig met de master accountancy, maar ik vroeg me dus af of dit mijn baankansen na mijn master en reis verlaagd? Misschien als je er een jaar tussenuit bent geweest vinden bedrijven je minder aantrekkelijk dan studenten die net afstuderen en gelijk door gaan of is dit absoluut geen issue en misschien zelfs wel een positief iets. Mijn idee is nog altijd om aan de slag te gaan na mijn masterpapiertje te hebben behaald bij een Big 4-kantoor, maar door er tussenuit te gaan snij ik mezelf misschien wel in de vingers. Iemand?
Ik zou dus eigenlijk dit jaar er al voor moeten zorgen dat ik in september 2016 ergens aan de slag kan? Ik weet niet in hoeverre dat al kan bij een bedrijf? Maar anders ga ik daar zeker achteraan!quote:Op zaterdag 25 oktober 2014 21:38 schreef xminator het volgende:
Voordat jij je master accountancy af heb gerond dien jij al connecties (en eigenlijk ook al een job offer) te hebben. Dan maakt het niets meer uit.
Het zal sowieso niet als positief ervaren worden maar ook niet als negatief.
Ligt eraan wanneer je wil gaan reizen en terugkomen, als je augustus 2016 terugkomt wel, als je eind 2015 terug denkt te zijn, zou ik wachten. Er komen bij ons echt genoeg mensen binnen zonder connecties en job offers.quote:Op zondag 26 oktober 2014 17:01 schreef Jodenkoekj het volgende:
[..]
Ik zou dus eigenlijk dit jaar er al voor moeten zorgen dat ik in september 2016 ergens aan de slag kan? Ik weet niet in hoeverre dat al kan bij een bedrijf? Maar anders ga ik daar zeker achteraan!
Precies, ik heb geen enkele schuld en zelfs duizenden euro's gespaard door de jaren heen. Dus dat is in ieder geval geen issue (in mijn geval dan).quote:Op vrijdag 24 oktober 2014 16:00 schreef Watdoeteenvulploegleider het volgende:
[..]
Hij kan toch goed een maand reizen Door Azië, als ie ervoor gespaard heeft?
Waar blijkt het uit dat hij (mogelijk ) in de schulden kan komen zitten?
Vreemde reactie.
Ik ga als het allemaal rond komt beginnen aan een scriptiestage bij één van de grote vier over twee maanden. Hopelijk zijn ze dan een beetje tevreden en geven ze mij de ruimte om eerst een jaar te reizen en in september 2016 in te stromen als nieuwe werknemer!quote:Op vrijdag 24 oktober 2014 14:32 schreef Unares het volgende:
Zou zelf zeker niet op reis gaan zonder eerst te hebben gesolliciteerd. Heel vaak zit er een aantal maanden tussen aangenomen worden en daadwerkelijk beginnen, waarin je dus kan reizen.
Gewoon de standaard student-backpack-reis dus. Niks aan het handje.quote:Op donderdag 23 oktober 2014 19:03 schreef Jodenkoekj het volgende:
Dit zijn de antwoorden die ik wou horen!
[..]
Ik wil graag naar Azië. Ben er al wel eens geweest voor kortere periodes, dus misschien dat ik ook naar Australie en Nieuw Zeeland ga. Hangt ook een beetje van mijn budget af natuurlijk.
Lijkt me een geweldige ervaring en voordat je fulltime gaat werken kan dit nog.
Je laat veel te veel afhangen van iemand anders zijn mening. Wat kan jou het nou schelen wat hij er van vind of niet? Misschien denkt hij wel "ik heb hem nu nodig", en dan zegt hij dat het veel beter is om meteen te gaan werken.quote:Op woensdag 26 november 2014 20:34 schreef Jodenkoekj het volgende:
Zal het gedurende mijn scriptiestage nog eens aan de recruiter voorleggen en dan ben ik benieuwd wat de reactie is
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |