Voor mensen die graag iets unieks en avontuurlijks willen doen wel.quote:Op woensdag 19 november 2014 18:54 schreef Gaoxing het volgende:
[..]
De vraag is: is een plaats automatisch 'uit' als er veel toeristen komen? Is dat de enige graadmeter?
Ik denk dat China in een heel, heel rap tempo is verwesterd. Toen we (sorry.... "oma vertelt"quote:Op woensdag 19 november 2014 18:55 schreef Igen het volgende:
Afgezien van de Chinese tekens heb ik het gevoel dat de Chinese cultuur (door de communistische culturele revolutie?) meer op de Europese dan op de Japanse lijkt.
Je haalt nu 2 essentiële dingen door elkaar. Een plaats is IN als er veel toeristen komen, maar juist daarom niet meer hipquote:Op woensdag 19 november 2014 18:54 schreef Gaoxing het volgende:
De vraag is: is een plaats automatisch 'uit' als er veel toeristen komen? Is dat de enige graadmeter?
Ooooh ok, got itquote:Op woensdag 19 november 2014 19:11 schreef flipsen het volgende:
[..]
Je haalt nu 2 essentiële dingen door elkaar. Een plaats is IN als er veel toeristen komen, maar juist daarom niet meer hipEn daarom kunnen die plaatsen echt niet meer, volgens uber-hipster TS
![]()
Japan en Thailand?quote:Op woensdag 19 november 2014 18:19 schreef Diqiu-Long het volgende:
[..]
Nou goed de cultuur in Azie is in iedere geval totaal anders dan in Europa, want als je zou zeggen Belgie en Nederland lijken veel op elkaar dan heb je een puntMaar het verre oosten verschilt echt enorm kwa cultuur in vergelijking met Europa, heck ik durf zelfs zover te gaan en te zeggen dat de Nederlandse cultuur er niks tegen is.
Maar uiteraard zijn Japan, China, Zuid Korea, Thailand etc wel redelijk vergelijkbaar met elkaarMaar toch zijn het elke landen met een eigen cultuur, al leent Japan wel het Chinees geschrift
Eigenlijk heeft China heel Azie zo'n beetje beinvloed, dus ik snap ook niet waarom die Jappen perse de halve wereld wilde veroveren
![]()
Ok. Maar ze staan er dan i.i.g. wel erg open voor en zien ze westerse invloeden als modern en beschaafd. In Japan zijn ze juist heel conservatief. De Japanse etiquette is van zichzelf al enorm complex, als buitenstaander maak je zo een genant foutje; stadse nieuwbouwhuizen worden volgens mij nog steeds gebouwd met schuifpanelen, tatami-matten en dat je bij het tv-kijken gehurkt op de grond moet zitten; enz.quote:Op woensdag 19 november 2014 19:04 schreef Gaoxing het volgende:
[..]
Ik denk dat China in een heel, heel rap tempo is verwesterd. Toen we (sorry.... "oma vertelt") er dus 17 jaar geleden gingen wonen woonden we niet in Beijing, maar een stukje naar het zuiden. We kregen van het bedrijf een budget om eens per maand een weekend naar Beijing te gaan. Gewoon, om adem te halen, westers te eten, niet de hele dag aangestaard te worden, etc. Terwijl we gewoon in een miljoenenstad woonden. Het was er heel 'Chinees' en niets ging ooit zoals wij het in Europa deden.
Ja er is meer armoede in Thailand, maar je komt in zowel Thailand en Japan tempels tegenquote:Op woensdag 19 november 2014 19:23 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Japan en Thailand?dat is een wereld vsn verschil
Misschien moet je nog maar eens terug naar Japan, voor een beter begrip. Japanners hebben al eeuwenlang een grote interesse in de buitenwereld, maar dat wil niet zeggen dat ze zo maar alles overnemen - vaak is het toch met een Japanse twist. Het leuke van Japan zijn de enorme contrasten. De oude Shinto-tempel naast de wolkenkrabber, de megasteden naast de stille natuur, de geisha's naast de hippe meisjes, de nieuwste gadgets naast de oude etiquette. En ja, een modern Japans huis heeft dus nog steeds vaak een tatami-kamer en huisaltaartje, als de oppervlakte het toelaat.quote:Op woensdag 19 november 2014 19:33 schreef Igen het volgende:
[..]
Ok. Maar ze staan er dan i.i.g. wel erg open voor en zien ze westerse invloeden als modern en beschaafd. In Japan zijn ze juist heel conservatief. De Japanse etiquette is van zichzelf al enorm complex, als buitenstaander maak je zo een genant foutje; stadse nieuwbouwhuizen worden volgens mij nog steeds gebouwd met schuifpanelen, tatami-matten en dat je bij het tv-kijken gehurkt op de grond moet zitten; enz.
Eeuwenlang? Je bedoelt, sinds de Amerikanen in 1868 met een flink aantal oorlogsschepen voor Tokio parkeerden om "een grote interesse in de buitenwereld" naar Japan te komen brengen?quote:Op woensdag 19 november 2014 21:09 schreef k_man het volgende:
[..]
Misschien moet je nog maar eens terug naar Japan, voor een beter begrip. Japanners hebben al eeuwenlang een grote interesse in de buitenwereld, maar dat wil niet zeggen dat ze zo maar alles overnemen - vaak is het toch met een Japanse twist. Het leuke van Japan zijn de enorme contrasten. De oude Shinto-tempel naast de wolkenkrabber, de megasteden naast de stille natuur, de geisha's naast de hippe meisjes, de nieuwste gadgets naast de oude etiquette. En ja, een modern Japans huis heeft dus nog steeds vaak een tatami-kamer en huisaltaartje, als de oppervlakte het toelaat.
Nee, ik bedoel al sinds de tijd van Deshima, toen de Nederlandse kooplieden aan het Japanse hof werden uitgenodigd om te vertellen over Europa.quote:Op woensdag 19 november 2014 21:35 schreef Igen het volgende:
Eeuwenlang? Je bedoelt, sinds de Amerikanen in 1868 met een flink aantal oorlogsschepen voor Tokio parkeerden om "een grote interesse in de buitenwereld" naar Japan te komen brengen?
Ik vond Antigua wel meevallen.quote:Op woensdag 19 november 2014 19:00 schreef miro86 het volgende:
muah. Antigua Guatemala is echt zo'n tourist trap, Semuc Champey en Flores trouwens ook. Nicaragua eerder inderdaad.
Dat was natuurlijk de uitzondering op de regel; een piepklein kijkgaatje naar de rest van de wereld. Noord-Korea is ook geen land met "grote interesse in de buitenwereld" omdat er één hectare industrieterrein is waar buitenlandse bedrijven mogen zitten.quote:Op woensdag 19 november 2014 21:37 schreef k_man het volgende:
[..]
Nee, ik bedoel al sinds de tijd van Deshima, toen de Nederlandse kooplieden aan het Japanse hof werden uitgenodigd om te vertellen over Europa.
quote:Op woensdag 19 november 2014 21:40 schreef Igen het volgende:
[..]
Dat was natuurlijk de uitzondering op de regel; een piepklein kijkgaatje naar de rest van de wereld. Noord-Korea is ook geen land met "grote interesse in de buitenwereld" omdat er één hectare industrieterrein is waar buitenlandse bedrijven mogen zitten.
Tenzij revival natuurlijk. Indonesië is nu shithot.quote:
Eens. In Granada zelfs stalletjes gezien waar ze toeristische T-shirts verkopen! Die staan er echt niet voor de locals. Ometepe kom je ze ook tegen.quote:Op woensdag 19 november 2014 21:38 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Ik vond Antigua wel meevallen.
Nicaragua eerder? Zo kan je van bijna elk land wel een paar plaatsen opnoemen. In Nicaragua heb je meer van die busjes met toeristen die je minder in Guatemala hebt.
Ga anders een keer naar Leon, Granada of San Juan del Sur. Of met uitstek Isla de Ometepe. Wil je zeggen dat die plekken minder toeristisch zijn dan de plekken in guatemala die je noemt?
Is alleen hip als je naar Neiva gaat.quote:Op donderdag 20 november 2014 10:04 schreef Blik het volgende:
Colombia is best hip tegenwoordig toch? Of is dat alweer teveel plat gelopen?
Nee kan ook niet meer, iedereen die ik ken is daar al geweest. Tokkie bestemming.quote:Op donderdag 20 november 2014 10:04 schreef Blik het volgende:
Colombia is best hip tegenwoordig toch? Of is dat alweer teveel plat gelopen?
Welnee, Ibiza is passé. Mallorca moet je zijn.quote:Op donderdag 20 november 2014 11:36 schreef Blik het volgende:
De ultieme hipster-bestemming is natuurlijk wel Ibiza
Om hip te lijken op facebook (en FOK!).quote:Op donderdag 20 november 2014 13:08 schreef Budapestenaar het volgende:
Wat boeit het jou nou welke bestemmingen niet kunnen?? Ga je op reis om zelf mooie ervaringen op de doen of om hip te lijken op facebook?
Op FOK! ben je al hip als je van je zolderkamer af komt. Niet zo moeilijkquote:Op donderdag 20 november 2014 13:13 schreef Hallojo het volgende:
[..]
Om hip te lijken op facebook (en FOK!).
Dit. De enige reden dat ik op vakantie ga. Keeping up appearances.quote:Op donderdag 20 november 2014 13:13 schreef Hallojo het volgende:
[..]
Om hip te lijken op facebook (en FOK!).
Mensen die voor de lol op vakantie gaanquote:Op donderdag 20 november 2014 14:15 schreef Individual het volgende:
[..]
Dit. De enige reden dat ik op vakantie ga. Keeping up appearances.
Tenzij je pot bent, weet je natuurlijk al lang het antwoord op deze vraag. Zoals met alles in het leven, gaat het om het formaat van je e-penis. Hoe hipper, onontdekter, minder bezocht, et cetera, je volgende of laatste reisbestemming, hoe groter je e-penis. En daar streeft iedere man naar. En vrouwen streven natuurlijk naar de man met de grootste e-penis. Tenzij pot natuurlijk, maar dat was al duidelijk in de eerste zin van deze post. Potten geven niks om een e-penis en gaan dus allemaal naar de natuurcamping van Oost-Knollendam.quote:Op donderdag 20 november 2014 13:08 schreef Budapestenaar het volgende:
Wat boeit het jou nou welke bestemmingen niet kunnen?? Ga je op reis om zelf mooie ervaringen op de doen of om hip te lijken op facebook?
quote:Op donderdag 20 november 2014 14:25 schreef UIO_AMS het volgende:
[..]
Tenzij je pot bent, weet je natuurlijk al lang het antwoord op deze vraag. Zoals met alles in het leven, gaat het om het formaat van je e-penis. Hoe hipper, onontdekter, minder bezocht, et cetera, je volgende of laatste reisbestemming, hoe groter je e-penis. En daar streeft iedere man naar. En vrouwen streven natuurlijk naar de man met de grootste e-penis. Tenzij pot natuurlijk, maar dat was al duidelijk in de eerste zin van deze post. Potten geven niks om een e-penis en gaan dus allemaal naar de natuurcamping van Oost-Knollendam.
Als mod troef ik uiteraard al vele mannen af als het gaat om het formaat e-penis, en als TRV-mod weer vele collega-mods. Desalniettemin is mijn formaat e-penis nog niet van het formaat, waarbij vrouwelijke users van FOK! in koor 'Allemachtig wat een joekel' zullen uitroepen.
Vandaar dit topic.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |