abonnement Unibet Coolblue
pi_146571092


deel 1
W&T / Missie Rosetta: een reis naar de oorsprong van het leven

deel 2
W&T / [LIVE] Missie Rosetta: een reis naar de oorsprong van het leven #2

De Rosetta-missie: een fascinerende reis naar de oorsprong van het leven

2014 wordt een intensief jaar voor ESA’s kometenjager Rosetta. Na een reis van bijna tien jaar en een winterslaap van 957 dagen zal ruimtesonde Rosetta komeet Churyumov-Gerasimenko ontmoeten. Als klap op de vuurpijl maakt lander Philae zich klaar om voor het eerst in de geschiedenis te landen op een komeet. Rosetta is één van de meest complexe en ambitieuze missies ooit. Tijd om de missie eens onder de loep te nemen.



Sinds november 1993 hebben wetenschappers en ingenieurs uit Europa en de Verenigde Staten hun krachten gebundeld om de ruimtesonde Rosetta en een lander genaamd Philae te bouwen. Rosetta werd in 2004 gelanceerd en zette middels een aantal flyby’s langs de aarde en Mars koers richting komeet Churyumov-Gerasimenko. Rosetta in de buurt van de komeet Churyumov Gerasimenko krijgen is niet makkelijk. “Geen enkele bestaande raket is in staat om een ruimtesonde rechtstreeks naar een komeet te sturen. In plaats daarvan slingert Rosetta door het zonnestelsel mede dankzij de zwaartekracht van de aarde en Mars. “De Rosetta-missie is een fascinerende reis naar onze oorsprong,” vertelt Matt Taylor, projectwetenschapper bij het ESA Rosetta-team. “Rosetta is uniek omdat het de eerste missie is die heel dicht bij een komeet zal komen en een lander zal plaatsen. Daarnaast zal de ruimtesonde getuige zijn van de spectaculaire transformatie van de komeet naarmate de afstand tot de zon kleiner wordt.”

Rosetta’s twaalf jaar durende reis door de ruimte. Animatie:ESA.

Wakker worden
In juni 2011 werd Rosetta in een diepe winterslaap gebracht voor de koudste, meest afgelegen deel van de reis. Rosetta werd in een langzame draai gezet om de stabiliteit te handhaven en haar zonnevleugels naar zon gericht om zoveel mogelijk zonlicht als mogelijk op te vangen. “Het is de eerste missie voorbij de asteroïdengordel die afhankelijk is van energie-opwekking door de zon, waardoor de sonde in staat is te opereren op 800 miljoen kilometer van de zon.” ESA is bezorgd om de gezondheid van het ruimtevaartuig. Zonder kleerscheuren een ruimtereis van meer dan tien jaar doorkomen is heel wat. “De onderdelen van Rosetta zijn uitvoerig getest, zodat zij kan omgaan met de ontberingen in de ruimte. We weten niet meer van Rosetta als toen ze in de sluimerstand ging,” aldus Taylor. Op dit moment zijn zowel de komeet als Rosetta op de terugreis naar het binnenste van het zonnestelsel en staat het Rosetta-team klaar om op 20 januari 2014 Rosetta, na een winterslaap van 957 dagen, wakker te maken.

Ontmoeting
“Zodra we de ruimtesonde met succes uit de winterslaap hebben gehaald en de instrumenten uitvoerig zijn getest, zullen we voorzichtig de komeet naderen en metingen verrichten.” Op het moment dat Rosetta wakker wordt, bevindt de sonde zich op nog zo’n negen miljoen kilometer van de komeet. In mei 2014 is die afstand naar verwachting verkleind tot twee miljoen kilometer en dan worden de eerste beelden van de Churyumov-Gerasimenko verwacht.

BELANGRIJKE LES
De ruimtesonde Rosetta is gebouwd met technologie van de jaren negentig en is niet de eerste ruimtesonde die naar een komeet wordt gestuurd. ESA’s Giotto werd ontworpen om de mysteries rond de komeet Halley op te lossen. Op 13 maart 1986 vloog Giotto heel dicht langs de komeet. Niemand had verwacht dat de ruimtesonde het spervuur aan komeetstof zou overleven. Hoewel Giotto flink werd beschadigd tijdens de flyby, bleven de meeste instrumenten operationeel. “De Giotto-missie was voor de ESA een belangrijke les. Hierdoor kon de technologie voor toekomstige missies zoals Rosetta worden verbeterd.”


Een prachtig beeld van Rosetta boven Mars, gemaakt door de Philae-camera op een afstand van ongeveer duizend kilometer van Mars. Foto: CIVA / Philae / ESA.

Rosetta zal de eerste ruimtesonde zijn die, op korte afstand, getuige is van een spectaculaire transformatie van de komeet. De verwachting is dat het prachtige beelden oplevert, maar het is ook een groot gevaar. Naarmate de komeet in toenemende intensiteit wordt blootgesteld aan de straling van de zon begint het ijs te sublimeren. Het gas dat uit de kern ontsnapt neemt ook stof mee en dat leidt tot de vorming van twee staarten. De ionenstaart bevat geïoniseerd gas en stof en stroomt altijd in tegengestelde richting van de zon. De stofstaart van microscopische stofdeeltjes draait enigszins in de richting van de baanvan de komeet. Hoewel het gas en stof de helderheid verhoogt, verbergt het ook de kern van de komeet. Het gas en het stof kunnen er voor zorgen dat Rosetta en Philae schade oplopen. Rosetta zal komeet Churyumov-Gerasimenko in het koude gebied van het zonnestelsel ontmoeten op het moment dat de komeet nog geen activiteit vertoont. “Het ontwerp van de baan van Rosetta is zodanig goed uitgezocht dat het ruimtevaartuig de gevaarlijke gebieden vermijdt, zoals de staart van de komeet. De navigatiecamera en het regelsysteem rekent op het zien van een deel van de zonnige zijde van de komeet, zodat het ruimtevaartuig niet in het staartgebied terechtkomt.”

Landing
Voor het eerst in de geschiedenis van de mensheid zal er een poging gedaan worden om te landen op een komeet. Rosetta zal een serie manoeuvres maken om dichtbij de komeet te komen en dan zal de snelheid worden verlaagd tot ongeveer 25 meter per seconde. Het naderen van een komeet, erom heen cirkelen en er ook nog eens op landen is en delicate aangelegenheid. Aangezien er weinig bekend is van de komeet moeten beelden en analyses van de komeet meer duidelijkheid verschaffen. “Aan de hand van die informatie besluiten wetenschappers en operationele teams wat de beste landingsplaats zal zijn. Hierdoor kunnen wij de veiligheid van de lander het beste waarborgen.” Uiteindelijk wordt het ruimtevaartuig in een baan rond de kern van de komeet gebracht op een afstand van ongeveer 25 kilometer. “De zwaartekracht van de komeet is een miljoen keer kleiner dan die van de aarde. Een natuurlijke baan om de komeet is daardoor alleen mogelijk onder de 30 kilometer,” aldus Taylor. In november 2014 wordt de lander Philae losgelaten op een hoogte van ongeveer een kilometer en zal op loopsnelheid landen op de uitgekozen landingsplaats. Onmiddellijk na de landing zal een harpoen worden afgevuurd om de lander te verankeren en te voorkomen dat Philae ontsnapt aan de zeer zwakke zwaartekracht van de komeet. Op de komeet zal Philae hoge resolutie foto’s maken en boringen verrichten op het oppervlak. De ruimtesonde Rosetta zal in een baan om de komeet Churyumov-Gerasimenko blijven in de nabijheid van de ijzige kern. Het zal meer dan een jaar duren voordat de opmerkelijke missie, in december 2015, tot een einde komt.


Rosetta’s Philae lander op de kern van de komeet. Animatie: ESA / AOES Medialab

Of de Rosetta-missie een succes wordt, is de nog de vraag. Op 20 januari 2014 weten we of Rosetta wakker wordt en klaar is voor de laatste etappe van haar bijzondere reis. “Ik ben ervan overtuigd dat we in staat zijn om dat te doen. Van daaruit moeten we de belangrijkste uitdagingen aangaan zoals de ontmoeting met de komeet en vervolgens de landing. Echter, voor mij is het belangrijkste aspect de wetenschap. Kometen zijn de meest primitieve objecten in het zonnestelsel. Een tijdcapsule uit de vroege stadia van de vorming van ons zonnestelsel. Kometen worden verantwoordelijk gehouden voor het leveren van een groot deel van het water in het zonnestelsel, waaronder het water op aarde. Door te kijken naar bepaalde isotopen zullen we in staat zijn om verhoudingen van de komeet te vergelijken met die van de aarde en de link tussen het ontstaan van het leven, de aarde en de kometen versterken,” aldus Taylor. De ijzige resten van de vorming van de planeten kunnen de sleutel zijn tot het ontrafelen van het mysterie dat ‘de oorsprong van het leven’ heet.















Wist je dat de komeet 67P/Churyumov-Gerasimenko een liedje zingt? Deze melodie is niet met onze oren hoorbaar, maar wel op andere frequenties
https://soundcloud.com/esaops/a-singing-comet
Luister hier hoe het klinkt. Let op, de frequentie is 10.000 keer opgeschroefd om het wijsje te laten horen.



.
.
Live Stream
On 11 & 12 November, all segments broadcast by ESA TV will also be webcast here. These include: Media briefing 11.11-20:00CET || GO/NOGO decision points 1-4 (11-12 Nov) || Separation, science updates & landing (12 Nov). The webstream will remain live all the way until 19:00 GMT / 20:00 CET on 12 November with a permanent view of ESOC Mission Control Room in between the listed sequences. Complete list is available via: http://www.esa.int/esatv/Television

http://new.livestream.com/esa/cometlanding

of hier
http://www.esa.int/Our_Activities/Space_Science/Rosetta
.
.





.
.
http://sci.esa.int/rosetta/

http://www.esa.int/Our_Activities/Space_Science/Rosetta
.
.


Death Makes Angels of us all
And gives us wings where we had shoulders
Smooth as raven' s claws...
pi_146571106
:( TS
జ్ఞ‌ా
pi_146571114
Zijn er al bookies actief waar je kunt wedden op een veilige landing?
pi_146571120
quote:
0s.gif Op woensdag 12 november 2014 13:43 schreef happinessfordogs het volgende:
Zijn er al bookies actief waar je kunt wedden op een veilige landing?
Vroeg ik mij ook af.
జ్ఞ‌ా
pi_146571129
quote:
0s.gif Op woensdag 12 november 2014 13:42 schreef Maanvis het volgende: en ondertussen heeft niemand het over het verdriet dat Rosetta doormaakt nu Philae haar voorgoed heeft verlaten ;(..
Denk aan de blijheid van die komeet dat hij na 4,6 miljard jaar niet meer alleen is!
pi_146571132
quote:
13s.gif Op woensdag 12 november 2014 13:43 schreef µ het volgende:
:( TS
Als je die plaatjes wil kun je ze hier ergens onder elkaar zetten, de OP staat al vol genoeg
Death Makes Angels of us all
And gives us wings where we had shoulders
Smooth as raven' s claws...
  woensdag 12 november 2014 @ 13:44:08 #7
283276 Gesmoltenkaas
Plakkend aan je gehemelte
pi_146571133
Spannend!
pi_146571136
Oh, vanavond op National Geographic om 20.00 ook een uitzending over deze missie :)
"Ik dit niet meer, Ik dit nooit meer
Ik niet meer kan, Niet meer ik
Dit niet meer, Ik niet meer" - Strani
pi_146571137
Nu staat dit topic niet in de reeks :(
జ్ఞ‌ా
pi_146571147
జ్ఞ‌ా
pi_146571153
quote:
18s.gif Op woensdag 12 november 2014 13:44 schreef µ het volgende:
Nu staat dit topic niet in de reeks :(
Molurus koppelt m
Death Makes Angels of us all
And gives us wings where we had shoulders
Smooth as raven' s claws...
pi_146571170
quote:
0s.gif Op woensdag 12 november 2014 13:33 schreef Molurus het volgende:

[..]

Philae had wel een sandwich ingepakt, ik heb het zelf gezien! :Y

Wat absurd schattig! ;(
I'm sorry, you must be confusing me with someone who gives a shit.
pi_146571174
quote:
0s.gif Op woensdag 12 november 2014 13:44 schreef ExperimentalFrentalMental het volgende:

[..]

Molerus koppelt m
Volgende keer gewoon de nieuwe-reeks-knop gebruiken. Nu zijn we alle volgers kwijt.
జ్ఞ‌ా
pi_146571189
quote:
0s.gif Op woensdag 12 november 2014 13:43 schreef happinessfordogs het volgende:
Zijn er al bookies actief waar je kunt wedden op een veilige landing?
Deze is al gesloten maar er hebben wel mensen gewed.
http://bitbet.us/bet/763/(...)der-on-comet-before/
pi_146571204
Er gebeurt iets in het Frans op de webcast

Oh, nu ook in het Duits.

Ah, nu ook in het Engels
"Ik dit niet meer, Ik dit nooit meer
Ik niet meer kan, Niet meer ik
Dit niet meer, Ik niet meer" - Strani
  woensdag 12 november 2014 @ 13:46:26 #16
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_146571224
quote:
0s.gif Op woensdag 12 november 2014 13:45 schreef essnhills het volgende:
Er gebeurt iets in het Frans op de webcast

Oh, nu ook in het Duits.

Ah, nu ook in het Engels
Da's om in de rosetta traditie te blijven.
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
  woensdag 12 november 2014 @ 13:46:34 #17
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_146571230
Activiteit :) Zal wel tijd zijn voor de eerste afbeeldingen.
Egregious professor of Cruel and Unusual Geography
Onikaan ni ov dovah
pi_146571244
Goooo Phil *O*
pi_146571245
quote:
0s.gif Op woensdag 12 november 2014 13:44 schreef ExperimentalFrentalMental het volgende:

[..]

Molurus koppelt m
Done
Niet meer aanwezig in dit forum.
  woensdag 12 november 2014 @ 13:47:42 #20
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_146571263
quote:
0s.gif Op woensdag 12 november 2014 13:46 schreef ATuin-hek het volgende:
Activiteit :) Zal wel tijd zijn voor de eerste afbeeldingen.
nu zullen we eindelijk zien of er aliens zijn daar!
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_146571414
quote:
0s.gif Op woensdag 12 november 2014 13:47 schreef Maanvis het volgende:

[..]

nu zullen we eindelijk zien of er aliens zijn daar!
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
:P
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_146571440
quote:
2s.gif Op woensdag 12 november 2014 13:45 schreef µ het volgende:

[..]

Volgende keer gewoon de nieuwe-reeks-knop gebruiken. Nu zijn we alle volgers kwijt.
ok, sorry, ik heb die knop nog nooit gebruikt.
Dat we alle volgers kwijt zijn is een beetje veel gezegd. Als het ze niet interesseert mogen ze wegblijven ;)
als de volgers in het vorige topic het genoeg interesseert, zoeken ze wel in W&T, dacht ik zo
Death Makes Angels of us all
And gives us wings where we had shoulders
Smooth as raven' s claws...
pi_146571468
Gebeurd er iets op de livestream?.. hij blijft bij mij hangen momenteel
pi_146571491
quote:
0s.gif Op woensdag 12 november 2014 13:54 schreef nikao het volgende:
Gebeurd er iets op de livestream?.. hij blijft bij mij hangen momenteel
Hij flits bij mij nu naar een vrijwel lege computerzaal
"Ik dit niet meer, Ik dit nooit meer
Ik niet meer kan, Niet meer ik
Dit niet meer, Ik niet meer" - Strani
pi_146571494
quote:
0s.gif Op woensdag 12 november 2014 13:54 schreef nikao het volgende:
Gebeurd er iets op de livestream?.. hij blijft bij mij hangen momenteel
niks, ze zijn weer druk naar hun schermen aan t staren :)
Death Makes Angels of us all
And gives us wings where we had shoulders
Smooth as raven' s claws...
pi_146571495
quote:
0s.gif Op woensdag 12 november 2014 13:54 schreef nikao het volgende:
Gebeurd er iets op de livestream?.. hij blijft bij mij hangen momenteel
Same here. Krijg alleen 'stay tuned' nu.
Niet meer aanwezig in dit forum.
  woensdag 12 november 2014 @ 13:55:19 #27
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_146571496
quote:
0s.gif Op woensdag 12 november 2014 13:53 schreef ExperimentalFrentalMental het volgende:

[..]

ok, sorry, ik heb die knop nog nooit gebruikt.
Dat we alle volgers kwijt zijn is een beetje veel gezegd. Als het ze niet interesseert mogen ze wegblijven ;)
als de volgers in het vorige topic het genoeg interesseert, zoeken ze wel in W&T, dacht ik zo
gewoon geen lapo's meer kapen als je niet weet hoe het werkt :)
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_146571503
Pauze bijna voorbij, ik had eerst 'stay tuned' staan, nu is er weer beeld.
-nee-
pi_146571529
ik heb ook beeld, maar dat blijft nu ook hangen
of ze bewegen gewoon helemaal niet :)
Death Makes Angels of us all
And gives us wings where we had shoulders
Smooth as raven' s claws...
pi_146571637
Ik heb beeld, maar men verschuilt zich achter hun schermen.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
  woensdag 12 november 2014 @ 13:59:08 #31
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_146571648
quote:
0s.gif Op woensdag 12 november 2014 13:56 schreef ExperimentalFrentalMental het volgende:
ik heb ook beeld, maar dat blijft nu ook hangen
of ze bewegen gewoon helemaal niet :)
Bij mij ligt de stream er uit. Loading, please wait...
Egregious professor of Cruel and Unusual Geography
Onikaan ni ov dovah
pi_146571670
Actie.
-nee-
pi_146571674
We moeten nog even wachten, maar het komt er aan hoor ik.
"Ik dit niet meer, Ik dit nooit meer
Ik niet meer kan, Niet meer ik
Dit niet meer, Ik niet meer" - Strani
pi_146571692
verstond het slecht, 15 minutes?
-nee-
  woensdag 12 november 2014 @ 14:00:33 #35
12172 Rabieluh
Pronopower! Fight the ploon!
pi_146571704
Spannond.
Recht zo die gaat, braaf zo die heen.
  woensdag 12 november 2014 @ 14:00:52 #36
28033 Pek
je moet wat
pi_146571721
"Gudmeunig, we 'ave recieved ze first scienetific package" :)
The difference between the three Abrahamic religions:
- Christianity mumbling to the ceiling,
- Judaism mumbling to the wall,
- Islam mumbling to the floor.
  woensdag 12 november 2014 @ 14:01:25 #37
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_146571749
Ik krijg hier weer dat stay tuned ding... :'(
Egregious professor of Cruel and Unusual Geography
Onikaan ni ov dovah
pi_146571769
Ze staan nu het aantal medewerkers te tellen zodat ze het juiste aantal koppen koffie halen.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_146571790
'Maybe it needs a 10 or...' zei die Fransman.
"Ik dit niet meer, Ik dit nooit meer
Ik niet meer kan, Niet meer ik
Dit niet meer, Ik niet meer" - Strani
pi_146571791
ik ook stay tuned
ik moet ervandoor ook :(
zorgen dat ik voor 5 uur terug ben
Death Makes Angels of us all
And gives us wings where we had shoulders
Smooth as raven' s claws...
pi_146571792
Ik heb weer beeld. *O*

Niet dat er veel te zien is.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_146571834
quote:
0s.gif Op woensdag 12 november 2014 14:02 schreef Molurus het volgende:
Ik heb weer beeld. *O*

Niet dat er veel te zien is.
"wil jij koffie?"
- "nou, ik heb liever thee"
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_146571864
"Die koffie van vanmorgen was verschrikkelijk, dit kan beter. Dat weet je. "
-nee-
pi_146571875
quote:
0s.gif Op woensdag 12 november 2014 14:02 schreef Molurus het volgende:
Ik heb weer beeld. *O*

Niet dat er veel te zien is.
Geef mijn beeld eens terug :( nu heb ik niks meer
"Ik dit niet meer, Ik dit nooit meer
Ik niet meer kan, Niet meer ik
Dit niet meer, Ik niet meer" - Strani
  woensdag 12 november 2014 @ 14:04:32 #45
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_146571888
Loading, please wait...
Egregious professor of Cruel and Unusual Geography
Onikaan ni ov dovah
pi_146571910
quote:
0s.gif Op woensdag 12 november 2014 14:04 schreef ATuin-hek het volgende:
Loading, please wait...
Same.
Elke keer als ik refresh, heb ik een seconde of 10 beeld, en dan gaat ie terug naar Loading
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_146571932
Hier nog steeds bewegend beeld. Zo saai als wat, maar geen probleem meer met de feed.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_146571946
http://rosetta.esa.int/

Op deze werkt het voor mij ook prima ik kan m ook probleemloos casten naar de tv, terwijl de wifi-zooi hier echt brak is.
-nee-
pi_146571950
Bij mij doet ie het weer :)
"Ik dit niet meer, Ik dit nooit meer
Ik niet meer kan, Niet meer ik
Dit niet meer, Ik niet meer" - Strani
pi_146572022
uitgerekend tijdens de landing zelf zit ik bij de fysio... grrrrrrrrr :(
pi_146572025
jezus mensen.. is het nou zó moeilijk te beslissen welke koffie je wilt??
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
  woensdag 12 november 2014 @ 14:08:30 #52
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_146572033
quote:
0s.gif Op woensdag 12 november 2014 14:06 schreef essnhills het volgende:
Bij mij doet ie het weer :)
eneneneneenenne?
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_146572058
Altijd fijn, een beetje leesvoer om de tijd te vullen. Geen nieuwe informatie maar wel prettig geschreven en vrij compleet: http://www.theverge.com/2(...)toward-comet-landing
pi_146572059
ohw... nog een uurtje wachten blijkbaar..

quote:
Next live 14:00 GMT / 15:00 CET
Live ESA TV report on first science data coming from Philae during descent. Touch down expected 16:02 GMT / 17:02 CET.
pi_146572069
quote:
0s.gif Op woensdag 12 november 2014 14:08 schreef Maanvis het volgende:

[..]

eneneneneenenne?
het is een nu iets vollere, maar nog steeds erg lege, computerzaal.
"Ik dit niet meer, Ik dit nooit meer
Ik niet meer kan, Niet meer ik
Dit niet meer, Ik niet meer" - Strani
pi_146572073
quote:
0s.gif Op woensdag 12 november 2014 14:08 schreef Maanvis het volgende:

[..]

eneneneneenenne?
Weinig spannends.. paar dudes die staan te praten met elkaar
nee, jij dan!
pi_146572094
8 mensen als ik het goed tel? Da's niet veel imho..
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
  woensdag 12 november 2014 @ 14:10:10 #58
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_146572100
Ik denk dat het zwart met suiker wordt.
pi_146572144
Bij de ESA hebben ze drie maten kartonnen bekers, die gast gaat nooit kunnen kiezen. Ze hebben ook in drie talen ze allen 'groot' genoemd.
-nee-
pi_146572209
Wat is dat hok daar rechts? Met die getinte ramen en die bollen op de deur, waar baldie net naar binnen ging?
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
  woensdag 12 november 2014 @ 14:13:52 #61
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_146572222
quote:
14s.gif Op woensdag 12 november 2014 14:11 schreef Marsenal het volgende:
Bij de ESA hebben ze drie maten kartonnen bekers, die gast gaat nooit kunnen kiezen. Ze hebben ook in drie talen ze allen 'groot' genoemd.
zo'n rosetta traditie zal wel veel geld kosten.
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
  woensdag 12 november 2014 @ 14:14:29 #62
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_146572248
quote:
7s.gif Op woensdag 12 november 2014 14:09 schreef essnhills het volgende:

[..]

het is een nu iets vollere, maar nog steeds erg lege, computerzaal.
de pauze loopt uit.. geheim topoverleg of was het toetje gewoon te laat?
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_146572261
quote:
0s.gif Op woensdag 12 november 2014 14:13 schreef spijkerbroek het volgende:
Wat is dat hok daar rechts? Met die getinte ramen en die bollen op de deur, waar baldie net naar binnen ging?
Dat is de observatieruimte waar de aliens zitten.
"Ik dit niet meer, Ik dit nooit meer
Ik niet meer kan, Niet meer ik
Dit niet meer, Ik niet meer" - Strani
pi_146572271
Heuj, een andere computerzaal.
"Ik dit niet meer, Ik dit nooit meer
Ik niet meer kan, Niet meer ik
Dit niet meer, Ik niet meer" - Strani
pi_146572275
Oi, ander hok?
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_146572297
quote:
0s.gif Op woensdag 12 november 2014 14:14 schreef Maanvis het volgende:

[..]

de pauze loopt uit.. geheim topoverleg of was het toetje gewoon te laat?
Ze hebben gewoon veel te bespreken, zo na het eerste sinterklaasjournaal..
nee, jij dan!
pi_146572319


Voor de mensen zonder stream. :P
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_146572322
Ik wil ook zo'n Philae shirt!
pi_146572323
Er zitten meer mensen in dit kleine hok dan in die grote zaal.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
  woensdag 12 november 2014 @ 14:16:33 #70
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_146572326
quote:
0s.gif Op woensdag 12 november 2014 14:15 schreef Gehenna het volgende:

[..]

Ze hebben gewoon veel te bespreken, zo na het eerste sinterklaasjournaal..
Nou hopelijk hebben de rosetta en de philae ook een fijne sinterklaas.
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_146572334
Wat was de afstand eigenlijk die philae moest/moet afleggen?
pi_146572338
quote:
0s.gif Op woensdag 12 november 2014 14:16 schreef Inaithnir het volgende:
Ik wil ook zo'n Philae shirt!
Ik zat net hetzelfde te denken. :Y
Niet meer aanwezig in dit forum.
  woensdag 12 november 2014 @ 14:17:04 #73
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_146572343
quote:
0s.gif Op woensdag 12 november 2014 14:16 schreef Molurus het volgende:
[ afbeelding ]

Voor de mensen zonder stream. :P
bomenhaters ;(
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_146572355
quote:
0s.gif Op woensdag 12 november 2014 14:16 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Nou hopelijk hebben de rosetta en de philae ook een fijne sinterklaas.
Ik heb nu een flash van de stoomboot die door de ruimte vaart en even wat pakjes aflevert :')
"Ik dit niet meer, Ik dit nooit meer
Ik niet meer kan, Niet meer ik
Dit niet meer, Ik niet meer" - Strani
  woensdag 12 november 2014 @ 14:18:09 #75
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_146572380
Het is gewoon 1 grote LAN party
pi_146572390
quote:
10s.gif Op woensdag 12 november 2014 13:38 schreef essnhills het volgende:
Er zijn geen walvissen in de ruimte? ;(
Jawel
gr gr
  woensdag 12 november 2014 @ 14:18:48 #77
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_146572400
Filezilla
pi_146572414
quote:
0s.gif Op woensdag 12 november 2014 14:18 schreef xzaz het volgende:
Het is gewoon 1 grote LAN party
Lunar Lander multiplayer
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
  woensdag 12 november 2014 @ 14:19:35 #79
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_146572430
FOTOS
pi_146572433
Snel, klik je porn weg, je bent live
"Ik dit niet meer, Ik dit nooit meer
Ik niet meer kan, Niet meer ik
Dit niet meer, Ik niet meer" - Strani
pi_146572444
quote:
7s.gif Op woensdag 12 november 2014 14:19 schreef essnhills het volgende:
Snel, klik je porn weg, je bent live
spacepr0n
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_146572551
Karaoke in dat hok rechtsachter?
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_146572557
Oh, hij kan iets laten zien, maar het is niet echt spectaculair.
"Ik dit niet meer, Ik dit nooit meer
Ik niet meer kan, Niet meer ik
Dit niet meer, Ik niet meer" - Strani
pi_146572567
'we're able to show something and to speak... but it's not so spectacular.. '
  woensdag 12 november 2014 @ 14:23:32 #85
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_146572573
Yes we hear you!
Egregious professor of Cruel and Unusual Geography
Onikaan ni ov dovah
pi_146572586
Ik hoor niks meer.
"Ik dit niet meer, Ik dit nooit meer
Ik niet meer kan, Niet meer ik
Dit niet meer, Ik niet meer" - Strani
pi_146572589
fotoooo!
pi_146572593
Net binnengehaald op filezilla.
-nee-
pi_146572615
POSTEN!
జ్ఞ‌ా
  woensdag 12 november 2014 @ 14:24:56 #90
359712 GrumpyFish
ga je mee zwemmen?
pi_146572619
quote:
0s.gif Op woensdag 12 november 2014 14:16 schreef Inaithnir het volgende:
Ik wil ook zo'n Philae shirt!
quote:
0s.gif Op woensdag 12 november 2014 14:16 schreef Molurus het volgende:

[..]

Ik zat net hetzelfde te denken. :Y
http://www.rosettashop.eu/
It ain't what you don't know that gets you into trouble. It's what you know for sure that just ain't so - Mark Twain
pi_146572628
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_146572630
Zag er uit als een foto van Philae door Rosetta gemaakt?
  woensdag 12 november 2014 @ 14:25:40 #93
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_146572639
quote:
0s.gif Op woensdag 12 november 2014 14:23 schreef nikao het volgende:
'we're able to show something and to speak... but it's not so spectacular.. '
ojee.. een philae in 1000 stukjes
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_146572643
good news
nee, jij dan!
pi_146572646
Ah, nu komt het denk ik
"Ik dit niet meer, Ik dit nooit meer
Ik niet meer kan, Niet meer ik
Dit niet meer, Ik niet meer" - Strani
pi_146572649
quote:
Maar die is nie zo cool als die lui daar hebben
pi_146572652
Good news!
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_146572654
Is er al een ?
pi_146572656
జ్ఞ‌ా
  woensdag 12 november 2014 @ 14:26:18 #100
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_146572670
They have recieved imagiezzzz
pi_146572673
quote:
3s.gif Op woensdag 12 november 2014 14:25 schreef µ het volgende:
[ afbeelding ]
:D _O-
"Ik dit niet meer, Ik dit nooit meer
Ik niet meer kan, Niet meer ik
Dit niet meer, Ik niet meer" - Strani
pi_146572677
Gewd Newze.
జ్ఞ‌ా
pi_146572681
Alles werkt goed zegt ie :)
"Ik dit niet meer, Ik dit nooit meer
Ik niet meer kan, Niet meer ik
Dit niet meer, Ik niet meer" - Strani
  woensdag 12 november 2014 @ 14:27:01 #104
359712 GrumpyFish
ga je mee zwemmen?
pi_146572687
quote:
0s.gif Op woensdag 12 november 2014 14:25 schreef Inaithnir het volgende:

[..]

Maar die is nie zo cool als die lui daar hebben
sorry ;(
It ain't what you don't know that gets you into trouble. It's what you know for sure that just ain't so - Mark Twain
pi_146572760
Jean-Pierre is naar de wc ;(
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_146572783
Jean Pierre et Phillippe verzorgen de beelden. Hoe stereotype kan het worden?
-nee-
  woensdag 12 november 2014 @ 14:29:47 #107
359712 GrumpyFish
ga je mee zwemmen?
pi_146572784
quote:
10s.gif Op woensdag 12 november 2014 13:38 schreef essnhills het volgende:
Er zijn geen walvissen in de ruimte? ;(
Star Trek IV

It ain't what you don't know that gets you into trouble. It's what you know for sure that just ain't so - Mark Twain
pi_146572804
Ik zie steeds meer bewijs voor walvissen in de ruimte verschijnen hier 8-)
"Ik dit niet meer, Ik dit nooit meer
Ik niet meer kan, Niet meer ik
Dit niet meer, Ik niet meer" - Strani
  woensdag 12 november 2014 @ 14:30:36 #109
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_146572807


_O-
Egregious professor of Cruel and Unusual Geography
Onikaan ni ov dovah
pi_146572812
quote:
3s.gif Op woensdag 12 november 2014 14:25 schreef µ het volgende:
[ afbeelding ]
Nice.
pi_146572844
quote:
:D
"Ik dit niet meer, Ik dit nooit meer
Ik niet meer kan, Niet meer ik
Dit niet meer, Ik niet meer" - Strani
pi_146572852
quote:
_O_
జ్ఞ‌ా
pi_146572922
Thinking about rocks.
జ్ఞ‌ా
  woensdag 12 november 2014 @ 14:35:27 #114
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_146572974
ik zie alleen plaatjes met walvissen..?
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_146572991
quote:
2s.gif Op woensdag 12 november 2014 14:34 schreef µ het volgende:
Thinking about rocks.
Ik zie het al voor me:

Philae, Philae, vat are you zinking about!?
  woensdag 12 november 2014 @ 14:36:30 #116
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_146573004
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_146573016


al gepost?
జ్ఞ‌ా
  woensdag 12 november 2014 @ 14:36:52 #118
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_146573025
hij is weer teruggestuiterd ;(
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_146573029
quote:
0s.gif Op woensdag 12 november 2014 14:36 schreef Maanvis het volgende:
hij is weer teruggestuiterd ;(
que?
జ్ఞ‌ా
pi_146573032
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_146573038
quote:
Is een ander shirt, maar toch besteld! ^O^
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_146573054

voor op de achtergrond.
Vangelis, the world-renowned musician, has composed this piece of music specially for ESA. It's the first of a series of compositions released by ESA to celebrate the first-ever attempted soft landing on a comet by ESA's Rosetta Mission
జ్ఞ‌ా
pi_146573065
quote:
0s.gif Op woensdag 12 november 2014 14:37 schreef Molurus het volgende:

[..]

Is een ander shirt, maar toch besteld! ^O^
Hoeveel waren de verzendskosten?
pi_146573081
quote:
0s.gif Op woensdag 12 november 2014 14:37 schreef Inaithnir het volgende:

[..]

Hoeveel waren de verzendskosten?
Komt 4,95 bij.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_146573135
Mooi topic!
pi_146573140
జ్ఞ‌ా
pi_146573156
Nu maar hopen dat ze het kapje van de lens hebben gehaald voor de foto.
జ్ఞ‌ా
pi_146573214
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
  woensdag 12 november 2014 @ 14:45:29 #129
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_146573310
quote:
5s.gif Op woensdag 12 november 2014 14:37 schreef µ het volgende:

[..]

que?
op het xkcd plaatje staat ie hoger dan 1 uur geleden.
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_146573340
జ్ఞ‌ా
  woensdag 12 november 2014 @ 14:46:52 #131
417537 X11
Dit invulveldje is veel te kor
pi_146573359
quote:
10s.gif Op woensdag 12 november 2014 14:40 schreef µ het volgende:
Nu maar hopen dat ze het kapje van de lens hebben gehaald voor de foto.
:D :D
Rutte, ga weg. Alsjeblieft. ✔
Poetin, ga weg. Alsjeblieft.
pi_146573379
quote:
3s.gif Op woensdag 12 november 2014 14:46 schreef µ het volgende:
[ afbeelding ]
Good morning USA, I have a feeling it's going to be a wonderful day!

Lekker puh NASA (en ja, ik weet dat ze hier ook hand in gehad hebben) *O*
pi_146573410
NASA TV over 10 minuten toch?
జ్ఞ‌ా
pi_146573434
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_146573458
quote:
Dit is wel interessant. Ik dacht altijd dat die komeet in een rechte lijn op de aarde af kwam gestevend.
  woensdag 12 november 2014 @ 14:50:30 #136
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_146573489
quote:
0s.gif Op woensdag 12 november 2014 14:49 schreef happinessfordogs het volgende:

[..]

Dit is wel interessant. Ik dacht altijd dat die komeet in een rechte lijn op de aarde af kwam gestevend.
Dat kan
pi_146573516
quote:
0s.gif Op woensdag 12 november 2014 14:49 schreef happinessfordogs het volgende:
Dit is wel interessant. Ik dacht altijd dat die komeet in een rechte lijn op de aarde af kwam gestevend.
De landing van Philae verandert de koers van de komeet net genoeg dat ie nu wél recht op de aarde af komt ;(
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_146573537
http://www.nasa.gov/multimedia/nasatv/index.html

9 a.m., Wednesday, November 12 - Live coverage of the European Space Agency (ESA) Rosetta landing mission’s of probe on a comet (all channels)

EST time now 08:52:41
జ్ఞ‌ా
pi_146573577
quote:
0s.gif Op woensdag 12 november 2014 14:50 schreef xzaz het volgende:

[..]

Dat kan
Nee, eigenlijk niet.
pi_146573578
popcorntime.
pi_146573596
Ik ga nog even koffie pakken.
-nee-
  woensdag 12 november 2014 @ 14:56:42 #142
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_146573665
quote:
0s.gif Op woensdag 12 november 2014 14:53 schreef Inaithnir het volgende:

[..]

Nee, eigenlijk niet.
Eigenlijk wel
pi_146573681
Hihi, 9 a.m. ET.
"Ik dit niet meer, Ik dit nooit meer
Ik niet meer kan, Niet meer ik
Dit niet meer, Ik niet meer" - Strani
pi_146573698
quote:
0s.gif Op woensdag 12 november 2014 14:56 schreef xzaz het volgende:

[..]

Eigenlijk wel
Ik weet niet hoe jij een rechte lijn definieert (naast het feit dat een lijn sowieso al recht is), maar objecten in de ruimte bewegen in ellipsen.
  woensdag 12 november 2014 @ 14:59:15 #145
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_146573761
quote:
0s.gif Op woensdag 12 november 2014 14:57 schreef Inaithnir het volgende:

[..]

Ik weet niet hoe jij een rechte lijn definieert (naast het feit dat een lijn sowieso al recht is), maar objecten in de ruimte bewegen in ellipsen.
Tja het is natuurlijk allemaal relatief maar een komeet van buiten ons zonnestelsel kan wel degelijk 'recht' op de aarde afkomen.
pi_146573827
Here we go. _O_
-nee-
pi_146573839
c_/
"Ik dit niet meer, Ik dit nooit meer
Ik niet meer kan, Niet meer ik
Dit niet meer, Ik niet meer" - Strani
pi_146573861
Vertrouw Littlefinger niet!
  woensdag 12 november 2014 @ 15:02:28 #149
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_146573875
quote:
11s.gif Op woensdag 12 november 2014 15:01 schreef Inaithnir het volgende:
Vertrouw Littlefinger niet!
Chaos is not a pit, chaos is a ladder...
  woensdag 12 november 2014 @ 15:02:30 #150
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_146573876
quote:
0s.gif Op woensdag 12 november 2014 14:59 schreef xzaz het volgende:

[..]

Tja het is natuurlijk allemaal relatief maar een komeet van buiten ons zonnestelsel kan wel degelijk 'recht' op de aarde afkomen.
volgens mij is het nog nooit gebeurd dat we een komeet van buiten het zonnestelsel detecteerden. ze bestaan wel maar ze blijven dan in de zonnestelsels waarom ze heen bewegen.
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_146573892
Ze hebben die dude uit game of thrones aangetroffen op de komeet :o
Wie dit leest is hek.
pi_146573931
quote:
3s.gif Op woensdag 12 november 2014 14:52 schreef µ het volgende:
http://www.nasa.gov/multimedia/nasatv/index.html

9 a.m., Wednesday, November 12 - Live coverage of the European Space Agency (ESA) Rosetta landing mission’s of probe on a comet (all channels)

EST time now 08:52:41
Gaan we toch nog iets te zien krijgen ja? :Z
pi_146573944
quote:
0s.gif Op woensdag 12 november 2014 15:04 schreef Nober het volgende:

[..]

Gaan we toch nog iets te zien krijgen ja? :Z
Heb besloten bij de esa-stream te blijven.
జ్ఞ‌ా
pi_146573945
Wat is dit toneelstukje? :?
gr gr
  woensdag 12 november 2014 @ 15:05:01 #155
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_146573954
quote:
0s.gif Op woensdag 12 november 2014 15:04 schreef Quyxz_ het volgende:
Wat is dit toneelstukje? :?
Marketing
pi_146573986
Daar zijn we weer. :)
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_146574002
quote:
0s.gif Op woensdag 12 november 2014 15:04 schreef Quyxz_ het volgende:
Wat is dit toneelstukje? :?
Is allemaal een hoax, gewoon iemand met photoshop skills die al die zogenaamde foto's van die badeend (want lekker herkenbaar) in elkaar heeft zitten shoppen en we trappen er allemaal in anno 2014.
  woensdag 12 november 2014 @ 15:06:58 #158
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_146574021
En boem doet de stream.
Egregious professor of Cruel and Unusual Geography
Onikaan ni ov dovah
pi_146574031
quote:
0s.gif Op woensdag 12 november 2014 15:06 schreef ATuin-hek het volgende:
En boem doet de stream.
Deze gaat lekker door: http://rosetta.esa.int/
nee, jij dan!
pi_146574044
quote:
0s.gif Op woensdag 12 november 2014 15:06 schreef ATuin-hek het volgende:
En boem doet de stream.
Niks mis mee hier.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_146574072
జ్ఞ‌ా
pi_146574089
"Enhance"
జ్ఞ‌ా
pi_146574093
tvp voor straks.
''Without self knowledge, without understanding the working and functions of his machine, man cannot be free, he cannot govern himself and he will always remain a slave.''
  woensdag 12 november 2014 @ 15:09:38 #164
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_146574106
"Calculate better resolution"
-nee-
pi_146574122
జ్ఞ‌ా
  woensdag 12 november 2014 @ 15:10:17 #167
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_146574126
quote:
14s.gif Op woensdag 12 november 2014 15:08 schreef µ het volgende:
"Enhance"
"Aye sir"
"Yes, you"
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_146574133
Mooi altijd deze showtjes. Een reeks mensen die een reeks mensen aankondigt.
-nee-
  woensdag 12 november 2014 @ 15:11:25 #169
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_146574166
quote:
14s.gif Op woensdag 12 november 2014 15:10 schreef Marsenal het volgende:
Mooi altijd deze showtjes. Een reeks mensen die een reeks mensen aankondigt.
Mensen die eigenlijk alleen maar handtekeningen zetten.
pi_146574170
Jaja, iedereen is er, gezellig. Get on with it.
I'm sorry, you must be confusing me with someone who gives a shit.
pi_146574173
quote:
3s.gif Op woensdag 12 november 2014 15:10 schreef µ het volgende:
[ afbeelding ]
Die van jou loopt steeds 5min voor met die van mij :P
nee, jij dan!
pi_146574175
Dat accent. :D
Niet meer aanwezig in dit forum.
  woensdag 12 november 2014 @ 15:12:21 #173
12172 Rabieluh
Pronopower! Fight the ploon!
pi_146574203
Ze Djermans.
Recht zo die gaat, braaf zo die heen.
  woensdag 12 november 2014 @ 15:12:35 #174
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_146574210
Muted
pi_146574214
Herr Flick. Jawohl !!
pi_146574239
"of our oenivurs"
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_146574259
Gaat hij ook nog zijn verontschuldigingen aanbieden voor de eerste en tweede wereldoorlog?
pi_146574266
Jaja fenks....
nee, jij dan!
  Moderator / Redactie Sport woensdag 12 november 2014 @ 15:14:18 #179
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_146574269
quote:
0s.gif Op woensdag 12 november 2014 15:11 schreef Gehenna het volgende:

[..]

Die van jou loopt steeds 5min voor met die van mij :P
Is er een link? :D
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
  woensdag 12 november 2014 @ 15:14:35 #180
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_146574279
quote:
0s.gif Op woensdag 12 november 2014 15:14 schreef Nober het volgende:
Gaat hij ook nog zijn verontschuldigingen aanbieden voor de eerste en tweede wereldoorlog?
Rond minuut 40-45.
pi_146574285
quote:
0s.gif Op woensdag 12 november 2014 15:14 schreef Gehenna het volgende:
Jaja fenks....
Fenk joe verry mutsj.
  woensdag 12 november 2014 @ 15:14:52 #182
417537 X11
Dit invulveldje is veel te kor
pi_146574290
quote:
0s.gif Op woensdag 12 november 2014 15:14 schreef Nober het volgende:
Gaat hij ook nog zijn verontschuldigingen aanbieden voor de eerste en tweede wereldoorlog?
No no!
Don't mention the war!
Rutte, ga weg. Alsjeblieft. ✔
Poetin, ga weg. Alsjeblieft.
pi_146574295
haha goeie garp, man
zenks for boldly going where no man has gone before
haha.. dus.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_146574304
Youp van 't Hek _O_
  woensdag 12 november 2014 @ 15:15:57 #185
12172 Rabieluh
Pronopower! Fight the ploon!
pi_146574336
Wow wat een vent :D.
Recht zo die gaat, braaf zo die heen.
pi_146574343
Kijk, da's een echte wetenschapper.
-nee-
pi_146574346
Albert Einstein! :o
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_146574357
జ్ఞ‌ా
pi_146574360
Image! :D
gr gr
pi_146574392
uhoh.. .fransman.. als die maar niet wil terugtrekken :P
pi_146574421
Its fuckest? Oh focust, zeg dat dan man ...
pi_146574426
జ్ఞ‌ా
  woensdag 12 november 2014 @ 15:18:03 #193
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_146574427
quote:
0s.gif Op woensdag 12 november 2014 15:07 schreef Gehenna het volgende:

[..]

Deze gaat lekker door: http://rosetta.esa.int/
Ben ik nu ook op overgestapt, maar die hapert nu ook.
Egregious professor of Cruel and Unusual Geography
Onikaan ni ov dovah
pi_146574456
Ohh over twee uur de beelden ? Gaaf.
  woensdag 12 november 2014 @ 15:18:34 #195
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_146574460
quote:
3s.gif Op woensdag 12 november 2014 15:18 schreef µ het volgende:
[ afbeelding ]
ik zie walvissen!
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_146574485
nvm, te laat. :P
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_146574486
Ze landeur!
pi_146574490
quote:
0s.gif Op woensdag 12 november 2014 15:14 schreef Nober het volgende:
Gaat hij ook nog zijn verontschuldigingen aanbieden voor de eerste en tweede wereldoorlog?
Dat is al geregeld middels wiedergütmachenschnitzel
nee, jij dan!
pi_146574525
ze bieg bank!
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_146574529
quote:
0s.gif Op woensdag 12 november 2014 15:18 schreef Klapskaats het volgende:
Ohh over twee uur de beelden ? Gaaf.
Piet Paulusma staat al klaar naast de landingsplek met het weer, ben benieuwd.
pi_146574532
ESA_Rosetta twitterde op woensdag 12-11-2014 om 15:18:28 .@philae2014’s first postcard just after separation – it’s of me! #CometLanding Credit: ESA/Rosetta/Philae/CIVA http://t.co/OXJwGunL3V reageer retweet
nee, jij dan!
pi_146574547
quote:
0s.gif Op woensdag 12 november 2014 15:20 schreef Nober het volgende:

[..]

Piet Paulusma staat al klaar naast de landingsplek met het weer, ben benieuwd.
:) Oant Moarn
pi_146574558
Planut Eurths.
-nee-
pi_146574578
quote:
14s.gif Op woensdag 12 november 2014 15:21 schreef Marsenal het volgende:
Planut Eurths.
gr gr
pi_146574580
Fransen zouden geen poging moeten doen om Engels te spreken. Op de 1 of andere manier klinken ze allemaal als Louis de Funes.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_146574609
quote:
0s.gif Op woensdag 12 november 2014 15:21 schreef Molurus het volgende:
Fransen zouden geen poging moeten doen om Engels te spreken. Op de 1 of andere manier klinken ze allemaal als Louis de Funes.
Ik denk steeds aan de politieagent in Allo Allo ;(
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
  woensdag 12 november 2014 @ 15:22:42 #207
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_146574619
quote:
0s.gif Op woensdag 12 november 2014 15:21 schreef Molurus het volgende:
Fransen zouden geen poging moeten doen om Engels te spreken. Op de 1 of andere manier klinken ze allemaal als Louis de Funes.
Fransen moeten sowieso gewoon hun mond houden.
pi_146574634
quote:
0s.gif Op woensdag 12 november 2014 15:21 schreef Molurus het volgende:
Fransen zouden geen poging moeten doen om Engels te spreken. Op de 1 of andere manier klinken ze allemaal als Louis de Funes.
Liever dat dan proberen alles in het Frans te doen
pi_146574655
quote:
0s.gif Op woensdag 12 november 2014 15:22 schreef Inaithnir het volgende:

[..]

Liever dat dan proberen alles in het Frans te doen
dit dus
dat eeuwige gezeur :')
pi_146574662
quote:
0s.gif Op woensdag 12 november 2014 15:22 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

Ik denk steeds aan de politieagent in Allo Allo ;(
Its mie, LeClerck
pi_146574715
Wow, delta-v van 1 cm/s, not bad
pi_146574719
జ్ఞ‌ా
pi_146574725
Zeur niet, is prima te volgen toch? wees blij dat ze engels praten, dat op zich is al bijzonder :|
pi_146574740
Milimeteure
I'm sorry, you must be confusing me with someone who gives a shit.
pi_146574745
quote:
0s.gif Op woensdag 12 november 2014 15:23 schreef Klapskaats het volgende:

[..]

Its mie, LeClerck
It is I!
-nee-
pi_146574750
quote:
0s.gif Op woensdag 12 november 2014 15:25 schreef nikao het volgende:
Zeur niet, is prima te volgen toch? wees blij dat ze engels praten, dat op zich is al bijzonder :|
Ok, daar ben ik het eigenlijk wel mee eens. Maar ze moeten duidelijk nog oefenen daarmee.
Niet meer aanwezig in dit forum.
  woensdag 12 november 2014 @ 15:26:14 #217
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_146574758
quote:
0s.gif Op woensdag 12 november 2014 15:25 schreef nikao het volgende:
Zeur niet, is prima te volgen toch? wees blij dat ze engels praten, dat op zich is al bijzonder :|
Ik heb het VEUL erger gehoord bij internationale meetings...
Egregious professor of Cruel and Unusual Geography
Onikaan ni ov dovah
pi_146574770
Deze man spreekt nog leuker Frans-Engels:

http://nos.nl/video/349475-china-blokkeert-deals-met-airbus.html
gr gr
pi_146574771
Nou gaan de Fransen op ons kankeren.
-nee-
pi_146574779
We moeten vertrekken, hoor je dat?
"Ik dit niet meer, Ik dit nooit meer
Ik niet meer kan, Niet meer ik
Dit niet meer, Ik niet meer" - Strani
pi_146574781
Ah, nou is it de turn of de netterlands!
pi_146574796
quote:
0s.gif Op woensdag 12 november 2014 15:26 schreef Inaithnir het volgende:
Ah, nou is it de turn of de netterlands!
Ok, dit is niet veel beter. :D
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_146574803
Hello, I will fall wit de door in de house!
I'm sorry, you must be confusing me with someone who gives a shit.
pi_146574805
quote:
0s.gif Op woensdag 12 november 2014 15:25 schreef Inaithnir het volgende:
Wow, delta-v van 1 cm/s, not bad
Dat is Philae's relatieve snelheid op dit moment?
nee, jij dan!
pi_146574824
quote:
0s.gif Op woensdag 12 november 2014 15:27 schreef Tunafish het volgende:
Hello, I will fall wit de door in de house!
I see you speak a nice word over the border
nee, jij dan!
  woensdag 12 november 2014 @ 15:29:16 #226
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_146574868
The apple does not fall far from the tree
pi_146574883
quote:
0s.gif Op woensdag 12 november 2014 15:27 schreef Gehenna het volgende:

[..]

Dat is Philae's relatieve snelheid op dit moment?
Nee, dat is de verandering (dat is wat delta betekent) in Philae's snelheid die nodig was om op de goeie plek uit te komen. En in ruimtevaart termen is 1cm/s heeeel klein.
pi_146574894
This is complete other cook
pi_146574922
quote:
0s.gif Op woensdag 12 november 2014 15:29 schreef Inaithnir het volgende:

[..]

Nee, dat is de verandering (dat is wat delta betekent) in Philae's snelheid die nodig was om op de goeie plek uit te komen. En in ruimtevaart termen is 1cm/s heeeel klein.
Dat betekent dat een goede landingsplek in bereik ligt?
-nee-
  woensdag 12 november 2014 @ 15:30:53 #230
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_146574940
Ik zal haar doen
pi_146574943
Waarom moeten er toch altijd weer van die ellenlange lulverhaal vertelt worden. Laat es mooie beelden zien van die komeet, of van de lancering 10 jaar geleden, weet ik veel.
pi_146574969
quote:
14s.gif Op woensdag 12 november 2014 15:30 schreef Marsenal het volgende:

[..]

Dat betekent dat een goede landingsplek in bereik ligt?
Voorzover ik begreep wel ja, het was een complimentje aan de 'piloten'.
pi_146574993
Ze vergeet FOK! :'(
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
  woensdag 12 november 2014 @ 15:32:24 #234
417537 X11
Dit invulveldje is veel te kor
pi_146574997
"This has never ever done before".
Ja, dat zien wij de hele tijd al onderaan dat tekeningetje staan dat hier steeds te zien is! ;)
Rutte, ga weg. Alsjeblieft. ✔
Poetin, ga weg. Alsjeblieft.
pi_146575019
quote:
14s.gif Op woensdag 12 november 2014 15:30 schreef Marsenal het volgende:

[..]

Dat betekent dat een goede landingsplek in bereik ligt?
Ik vind het vooral knap dat ze een ruimtevaartuig 1cm/s kunnen vertragen :)
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_146575033
Rosetta en Philae komen ook weer terug naar aarde of niet?

quote:
0s.gif Op woensdag 12 november 2014 15:30 schreef xzaz het volgende:
Ik zal haar doen
Hartstikke fijn, hoeven wij het niet te doen.
pi_146575051
quote:
0s.gif Op woensdag 12 november 2014 15:33 schreef Nober het volgende:
Rosetta en Philae komen ook weer terug naar aarde of niet?

[..]

Hartstikke fijn, hoeven wij het niet te doen.
Alleen samen met die komeet, niet uit zichzelf
I'm sorry, you must be confusing me with someone who gives a shit.
pi_146575070
quote:
0s.gif Op woensdag 12 november 2014 15:32 schreef X11 het volgende:
"This has never ever done before".
Ja, dat zien wij de hele tijd al onderaan dat tekeningetje staan dat hier steeds te zien is! ;)
జ్ఞ‌ా
pi_146575112
quote:
0s.gif Op woensdag 12 november 2014 15:33 schreef Nober het volgende:
Rosetta en Philae komen ook weer terug naar aarde of niet?

[..]

Hartstikke fijn, hoeven wij het niet te doen.
Volgens mij gaat Rosetta nog door tot eind 2015, en Philae blijft staan waar ze staat zover ik weet. Er vanuit gaande dat ze echt gaat landen, ipv crashen.
pi_146575182
quote:
0s.gif Op woensdag 12 november 2014 15:30 schreef xzaz het volgende:
Ik zal haar doen
Jij doet toch alles met een hartslag?
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_146575186
November 2014 to December 2015 – Rosetta escorts the comet around the Sun.
December 2015 – End of mission.
http://en.wikipedia.org/w(...)it_around_67P.2FC-G
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
  woensdag 12 november 2014 @ 15:36:32 #242
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_146575201
quote:
0s.gif Op woensdag 12 november 2014 15:36 schreef xpompompomx het volgende:

[..]

Jij doet toch alles met een hartslag?
Hoeft niet eens
pi_146575216
quote:
0s.gif Op woensdag 12 november 2014 15:34 schreef Klapskaats het volgende:

[..]

Volgens mij gaat Rosetta nog door tot eind 2015, en Philae blijft staan waar ze staat zover ik weet. Er vanuit gaande dat ze echt gaat landen, ipv crashen.
Crashen is eigenlijk onmogelijk. Terugstuiteren is het probleem. :P
gr gr
pi_146575221
quote:
0s.gif Op woensdag 12 november 2014 15:36 schreef xzaz het volgende:

[..]

Hoeft niet eens
:')
nee, jij dan!
  woensdag 12 november 2014 @ 15:38:50 #245
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_146575298
Jammer dat ze geen telemetry live data stream hebben.
pi_146575299
quote:
0s.gif Op woensdag 12 november 2014 15:36 schreef Quyxz_ het volgende:

[..]

Crashen is eigenlijk onmogelijk. Terugstuiteren is het probleem. :P
Minstens zo erg :)
pi_146575309
Over 1 uur begint de spanning pas echt!
pi_146575350
Zij zitten dus ook alleen maar naar cijfertjes te kijken en hebben ook geen beeld van Philae?
  woensdag 12 november 2014 @ 15:40:22 #249
417537 X11
Dit invulveldje is veel te kor
pi_146575358
quote:
0s.gif Op woensdag 12 november 2014 15:38 schreef xzaz het volgende:
Jammer dat ze geen telemetry live data stream hebben.
Misschien is dat wel gewoon in XML....
>:)
Rutte, ga weg. Alsjeblieft. ✔
Poetin, ga weg. Alsjeblieft.
  woensdag 12 november 2014 @ 15:40:34 #250
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_146575368
quote:
0s.gif Op woensdag 12 november 2014 15:40 schreef Nober het volgende:
Zij zitten dus ook alleen maar naar cijfertjes te kijken en hebben ook geen beeld van Philae?
Hoe zouden ze dat moeten krijgen?

quote:
0s.gif Op woensdag 12 november 2014 15:40 schreef X11 het volgende:

[..]

Misschien is dat wel gewoon in XML....
>:)
API iemand? _O-
pi_146575370
quote:
0s.gif Op woensdag 12 november 2014 15:39 schreef Inaithnir het volgende:
Over 1 uur begint de spanning pas echt!
:Y ^O^
pi_146575378
జ్ఞ‌ా
pi_146575379
quote:
0s.gif Op woensdag 12 november 2014 15:40 schreef Nober het volgende:
Zij zitten dus ook alleen maar naar cijfertjes te kijken en hebben ook geen beeld van Philae?
Nee, livebeeld zou veel te veel bandbreedte innemen
pi_146575392
quote:
0s.gif Op woensdag 12 november 2014 15:40 schreef Nober het volgende:
Zij zitten dus ook alleen maar naar cijfertjes te kijken en hebben ook geen beeld van Philae?
Klopt.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_146575399
Wat ik me nu wel afvraag, ze hebben het nu allemaal zo uitgerekend dat Rosetta al die slingers van planeten kreeg om op dit moment op die plek bij de komeet te komen, maar dus miljoenen kilometers hier vandaan. Was er ook een optie om bijvoorbeeld een jaar later te lanceren en die komeet dan dichterbij Aarde te naderen, zodat het minder lang wachten is op die signalen?
I'm sorry, you must be confusing me with someone who gives a shit.
pi_146575404
Wow, deze man is ook gespannen zeg.. :{
nee, jij dan!
pi_146575426
en hij wordt afgekapt :')

edit: ik klikte ergens in het verleden :')
nee, jij dan!
pi_146575427
Ik versta de helft niet
"Ik dit niet meer, Ik dit nooit meer
Ik niet meer kan, Niet meer ik
Dit niet meer, Ik niet meer" - Strani
pi_146575459
quote:
0s.gif Op woensdag 12 november 2014 15:42 schreef essnhills het volgende:
Ik versta de helft niet
Is oen ical non president experiment.
pi_146575472
quote:
0s.gif Op woensdag 12 november 2014 15:41 schreef Tunafish het volgende:
Wat ik me nu wel afvraag, ze hebben het nu allemaal zo uitgerekend dat Rosetta al die slingers van planeten kreeg om op dit moment op die plek bij de komeet te komen, maar dus miljoenen kilometers hier vandaan. Was er ook een optie om bijvoorbeeld een jaar later te lanceren en die komeet dan dichterbij Aarde te naderen, zodat het minder lang wachten is op die signalen?
Maar ja, een jaar later zouden al die slingers weer niet kunnen, omdat de relatieve posities van de planeten dan weer allemaal anders zijn.

Dit soort banen uitrekenen kost best wat rekenkracht, maar uiteindelijk draait alles om de energie die het kost om er te komen. Minder energie is belangrijker dan al het andere, dus dat half uurtje reistijd voor info is ondergeschikt.
pi_146575474
quote:
0s.gif Op woensdag 12 november 2014 15:41 schreef Tunafish het volgende:
Wat ik me nu wel afvraag, ze hebben het nu allemaal zo uitgerekend dat Rosetta al die slingers van planeten kreeg om op dit moment op die plek bij de komeet te komen, maar dus miljoenen kilometers hier vandaan. Was er ook een optie om bijvoorbeeld een jaar later te lanceren en die komeet dan dichterbij Aarde te naderen, zodat het minder lang wachten is op die signalen?
Denk dat de komeet zich alleen maar verder van ons af beweegt, maar dat weet ik niet helemaal zeker of dat zo is.
pi_146575478
dit lijkt nu gewoon op een comedy _O- , ik kijk wel over 50 minuten weer
''Without self knowledge, without understanding the working and functions of his machine, man cannot be free, he cannot govern himself and he will always remain a slave.''
pi_146575495
quote:
0s.gif Op woensdag 12 november 2014 15:41 schreef Tunafish het volgende:
Wat ik me nu wel afvraag, ze hebben het nu allemaal zo uitgerekend dat Rosetta al die slingers van planeten kreeg om op dit moment op die plek bij de komeet te komen, maar dus miljoenen kilometers hier vandaan. Was er ook een optie om bijvoorbeeld een jaar later te lanceren en die komeet dan dichterbij Aarde te naderen, zodat het minder lang wachten is op die signalen?


Daar staat het uitgelegd, 8-)
gr gr
pi_146575503
quote:
0s.gif Op woensdag 12 november 2014 15:43 schreef Inaithnir het volgende:

[..]

Maar ja, een jaar later zouden al die slingers weer niet kunnen, omdat de relatieve posities van de planeten dan weer allemaal anders zijn.

Dit soort banen uitrekenen kost best wat rekenkracht, maar uiteindelijk draait alles om de energie die het kost om er te komen. Minder energie is belangrijker dan al het andere, dus dat half uurtje reistijd voor info is ondergeschikt.
Nouja, dat bedoel ik dus; wanneer was de volgende keer dat de planeten weer op zo'n manier stonden dat je naar die komeet kon slingeren? Want zo te zien draait die ook gewoon een rondje om de zon.
I'm sorry, you must be confusing me with someone who gives a shit.
  woensdag 12 november 2014 @ 15:44:16 #265
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_146575513
quote:
0s.gif Op woensdag 12 november 2014 15:41 schreef Tunafish het volgende:
Wat ik me nu wel afvraag, ze hebben het nu allemaal zo uitgerekend dat Rosetta al die slingers van planeten kreeg om op dit moment op die plek bij de komeet te komen, maar dus miljoenen kilometers hier vandaan. Was er ook een optie om bijvoorbeeld een jaar later te lanceren en die komeet dan dichterbij Aarde te naderen, zodat het minder lang wachten is op die signalen?
Aan één ding heeft men genoeg; tijd. Wanneer je een jaar later gaat is de baan van de satelliet totaal anders. Je zou dan meer dV nodig hebben om dichtbij te komen. Wat ze nu hebben gedaan zijn zogenaamde Zwaartekrachtsslinger dit helpt de satelliet om heel ver weg te komen zonder extra brandstof te gebruiken. Timing is dus essentieel.
pi_146575516
quote:
0s.gif Op woensdag 12 november 2014 15:41 schreef Tunafish het volgende:
Wat ik me nu wel afvraag, ze hebben het nu allemaal zo uitgerekend dat Rosetta al die slingers van planeten kreeg om op dit moment op die plek bij de komeet te komen, maar dus miljoenen kilometers hier vandaan. Was er ook een optie om bijvoorbeeld een jaar later te lanceren en die komeet dan dichterbij Aarde te naderen, zodat het minder lang wachten is op die signalen?
minder lang wachten is niet echt een prioriteit lijkt me. Je zit sowieso met de situatie dat je niet real time kan bijsturen en dus alles autonoom moet laten gebeuren.
pi_146575519
quote:
0s.gif Op woensdag 12 november 2014 15:41 schreef Gehenna het volgende:
Wow, deze man is ook gespannen zeg.. :{
Ik heb zo'n vermoeden dat hij het niet gewend is om voor een miljoenenpubliek te spreken ;)
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_146575523
Serieus, al dat gezeik op de Nederlanders, Duitsers en Fransen die spraken, maar deze man spant de kroon.
pi_146575550
quote:
0s.gif Op woensdag 12 november 2014 15:44 schreef Tunafish het volgende:

[..]

Nouja, dat bedoel ik dus; wanneer was de volgende keer dat de planeten weer op zo'n manier stonden dat je naar die komeet kon slingeren? Want zo te zien draait die ook gewoon een rondje om de zon.
Lijkt me niet zomaar weer te gebeuren. Vergeet niet dat ze eigenlijk naar een andere komeet zouden gaan, maar dat die lancering niet door ging ivm ongeluk met Ariane 5 en toen moesten ze dus een ander target zoeken.
pi_146575572
quote:
0s.gif Op woensdag 12 november 2014 15:43 schreef Quyxz_ het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

Daar staat het uitgelegd, 8-)
Ah! Ja, helemaal niet op gekomen dat de zon natuurlijk invloed heeft op het oppervlak van die komeet.
I'm sorry, you must be confusing me with someone who gives a shit.
pi_146575597
Om 16:30 gaat het toch beginnen?
Op woensdag 9 november 2016 06:02 schreef Anonymousz het volgende:
#superniger2020
pi_146575609
"67P!" dat verstonden ze allemaal... :P
pi_146575610
Alsjeblieft, dweil die Rus even op of zo. Allemachtig zeg.
pi_146575620
argh.. dan ook nog zo'n grote vraag gaan stellen :|
  woensdag 12 november 2014 @ 15:47:44 #275
163194 DrDarwin
Novio-magenta
pi_146575622
quote:
0s.gif Op woensdag 12 november 2014 15:47 schreef Klapskaats het volgende:
Alsjeblieft, dweil die Rus even op of zo. Allemachtig zeg.
Hij is uit zijn lijden verlost.
  woensdag 12 november 2014 @ 15:47:58 #276
417537 X11
Dit invulveldje is veel te kor
pi_146575630
quote:
0s.gif Op woensdag 12 november 2014 15:45 schreef nikao het volgende:

[..]

Lijkt me niet zomaar weer te gebeuren. Vergeet niet dat ze eigenlijk naar een andere komeet zouden gaan, maar dat die lancering niet door ging ivm ongeluk met Ariane 5 en toen moesten ze dus een ander target zoeken.
Idd.
En al die slingers zijn niet alleen nodig om bij de PLAATS van de komeet te komen maar vooral om die waanzinnige SNELHEID te bereiken om gelijke pas te kunnen houden met de komeet.
Rutte, ga weg. Alsjeblieft. ✔
Poetin, ga weg. Alsjeblieft.
pi_146575634
holy shit! Da's zélf een komeet!
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
  woensdag 12 november 2014 @ 15:48:21 #278
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_146575644
quote:
11s.gif Op woensdag 12 november 2014 15:48 schreef spijkerbroek het volgende:
holy shit! Da's zélf een komeet!
Evenveel aantrekkingskracht als 67P
pi_146575649
quote:
11s.gif Op woensdag 12 november 2014 15:48 schreef spijkerbroek het volgende:
holy shit! Da's zélf een komeet!
:D
I'm sorry, you must be confusing me with someone who gives a shit.
  woensdag 12 november 2014 @ 15:48:35 #280
12172 Rabieluh
Pronopower! Fight the ploon!
pi_146575653
Hier met die microfoon.
Recht zo die gaat, braaf zo die heen.
pi_146575656
Ah kijk, een tolk, was misschien net ook wel handig geweest
"Ik dit niet meer, Ik dit nooit meer
Ik niet meer kan, Niet meer ik
Dit niet meer, Ik niet meer" - Strani
pi_146575658
Oei, das een niet onaardig uitziende dame, rechts
  woensdag 12 november 2014 @ 15:48:40 #283
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_146575659
Ik zal haar doen, die rechtse dan.
pi_146575677
quote:
0s.gif Op woensdag 12 november 2014 15:48 schreef Klapskaats het volgende:
Oei, das een niet onaardig uitziende dame, rechts
Alleen die tolk hadden ze beter kunnen screenen. :')
gr gr
pi_146575678
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_146575683
Ah de mevrouw links is 1 van de ontdekkers van 67P?
pi_146575695
Heeft ze wat kwijl op haar trui zitten?
nee, jij dan!
pi_146575701
quote:
0s.gif Op woensdag 12 november 2014 15:49 schreef Klapskaats het volgende:
Ah de mevrouw links is 1 van de ontdekkers van 67P?
Ja, samen met die onverstaanbare man net.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_146575705
_O- gvd ik hier tranen in mijn ogen van het lachen, jullie zijn fking grappig _O-
''Without self knowledge, without understanding the working and functions of his machine, man cannot be free, he cannot govern himself and he will always remain a slave.''
pi_146575706
quote:
0s.gif Op woensdag 12 november 2014 15:49 schreef Klapskaats het volgende:
Ah de mevrouw links is 1 van de ontdekkers van 67P?
:Y

Die onverstaanbare meneer net was de andere helft :P
"Ik dit niet meer, Ik dit nooit meer
Ik niet meer kan, Niet meer ik
Dit niet meer, Ik niet meer" - Strani
pi_146575709
Haha, ik vind dit toch wel hilarisch met die Russen. _O-
gr gr
pi_146575722
quote:
0s.gif Op woensdag 12 november 2014 15:50 schreef essnhills het volgende:

[..]

:Y

Die onverstaanbare meneer net was de andere helft :P
Ah oke. Spasiba :)
  woensdag 12 november 2014 @ 15:50:42 #293
417537 X11
Dit invulveldje is veel te kor
pi_146575724
nieuw fotootje!
Rutte, ga weg. Alsjeblieft. ✔
Poetin, ga weg. Alsjeblieft.
  woensdag 12 november 2014 @ 15:50:43 #294
12172 Rabieluh
Pronopower! Fight the ploon!
pi_146575725
IMAGE
Recht zo die gaat, braaf zo die heen.
pi_146575727
Foto!
  woensdag 12 november 2014 @ 15:51:29 #296
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_146575754
Niceeeee
pi_146575767
Holy shit wat een foto :D
pi_146575769
Nice!
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
  woensdag 12 november 2014 @ 15:51:51 #299
417537 X11
Dit invulveldje is veel te kor
pi_146575771
schattig!
Rutte, ga weg. Alsjeblieft. ✔
Poetin, ga weg. Alsjeblieft.
  woensdag 12 november 2014 @ 15:51:54 #300
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_146575773
ja leuk voor de mensen die de stream niet hbben dat jullie hier foto roepen maa rniets plaatsen ;)
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_146575778
Gaaf, die laatste plaat !
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')