abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 22 november 2014 @ 23:45:33 #201
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_146914137
quote:
0s.gif Op woensdag 12 november 2014 14:55 schreef likdoorn het volgende:
Heb je nog nooit op een mooie zomeravond, toen de zon al onder was, ergens op de buiten, zo'n ontzag gekend voor de natuur die je aanschouwde toen je naar de hemel keek. Wel, dat gevoel dat je verkreeg, dat is ontzag voor God
Nee, dat is gewoon genieten van het uitzicht.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  zondag 23 november 2014 @ 00:53:20 #202
224960 highender
Travellin' Light
pi_146916183
quote:
Heb je nog nooit op een mooie zomeravond, toen de zon al onder was, ergens op de buiten, zo'n ontzag gekend voor de natuur die je aanschouwde toen je naar de hemel keek. Wel, dat gevoel dat je verkreeg, dat is ontzag voor God. Je lijkt me eenmaal maar je gevoel te onderdrukken.
+1 voor God O+

Maar toen aanschouwde ik, op een grauwe winterdag, toen de zon net op was, ergens buiten op de Veluwe, dat er ook zoiets is als sterven van de honger, ofwel je moet eten om te blijven leven, en meestal gaat dit ten koste van ander leven. Dat ontzag voor die God verdween als sneeuw voor de zon, ik kwam tot het besef dat God slechts een kil(lling) algoritme is.

-1 voor God :r

+1-1 = 0
God = 0

Of in plaatjes als je dat beter begrijpt.

O+ + :r = :')
God = :')
  † In Memoriam † zondag 23 november 2014 @ 01:35:02 #203
230491 Zith
pls tip
pi_146917083
quote:
0s.gif Op zondag 23 november 2014 00:53 schreef highender het volgende:

[..]

+1 voor God O+

Maar toen aanschouwde ik, op een grauwe winterdag, toen de zon net op was, ergens buiten op de Veluwe, dat er ook zoiets is als sterven van de honger, ofwel je moet eten om te blijven leven, en meestal gaat dit ten koste van ander leven. Dat ontzag voor die God verdween als sneeuw voor de zon, ik kwam tot het besef dat God slechts een kil(lling) algoritme is.

-1 voor God :r

+1-1 = 0
God = 0

Of in plaatjes als je dat beter begrijpt.

O+ + :r = :')
God = :')
Hey, God die het weer zo aanpast om mooie zonsondergangen voor ons te maken heeft ervoor als prijs dat duizenden sterven aan droogte. Wees daar blij om.

God +1
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
pi_146919524
quote:

[..]

Heb je nog nooit op een mooie zomeravond, toen de zon al onder was, ergens op de buiten, zo'n ontzag gekend voor de natuur die je aanschouwde toen je naar de hemel keek. Wel, dat gevoel dat je verkreeg, dat is ontzag voor God. Je lijkt me eenmaal maar je gevoel te onderdrukken.

Heb je nog nooit op een maandagochtend, als je net wakker bent, ergens aan tafel, de krant gelezen en een bericht over ebola tegengekomen? Je weet wel, die ziekte waarbij je uit al je gaten gaat bloeden en er zelfs spontaan nieuwe gaten bij krijgt. Die ziekte waarbij je binnen een paar uur acht liter diarree schijt en vervolgens doodgaat aan inwendige bloedingen. Dat je dan denkt: de tering... Dat is pas écht ziek. Nou dat is dus ontzag voor God. Dat gevoel lijk jij te onderdrukken.
pi_146921443
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 november 2014 01:11 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Hij is al president, dus hij zou het nou kunnen nalaten. Of althans verminderen.
En als hij echt Amerika bedoelt, waarom dan het hek tussen het Midden-Amerikaanse Mexico en de Noord-Amerikaanse VSvA?
Ik heb de laatste tijd niet met hem gesproken dus ik weet niet waarom hij het niet nalaat :P
Het is wel een feit dat je het als Atheïst niet zou gaan redden in die verkiezingen.
here in hell we like to keep things informal,
as well as infernal
pi_146977077
quote:
0s.gif Op zondag 23 november 2014 11:43 schreef piekartz87 het volgende:

[..]

Ik heb de laatste tijd niet met hem gesproken dus ik weet niet waarom hij het niet nalaat :P
Het is wel een feit dat je het als Atheïst niet zou gaan redden in die verkiezingen.
Ik ben een schijterd: ik ben geen atheïst, ik ben agnost: ik ben er van overtuigd dat ik geen idee kan hebben of er wel een god bestaat.
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_146978565
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 november 2014 00:55 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Ik ben een schijterd: ik ben geen atheïst, ik ben agnost: ik ben er van overtuigd dat ik geen idee kan hebben of er wel een god bestaat.
Ik ben er zeker van dat mensen die stemmen in hun hoofd horen, dat die stem niet van god komt. En laat nu zowel christendom als islam gebaseerd zijn op zulke stemmen. En dat de bekendste stem-in-je-hoofd-scene die van abraham en izaak is.
Weten wat men weet en weten wat men niet weet: dat is kennis - Confucius
pi_146980737
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 november 2014 00:55 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Ik vindt het totaal niet boeiend hoe ik mezelf daarin moet noemen, voor mij totaal onbelangrijk maar als mensen het vragen dan is het het makkelijkste om te zeggen dat ik Atheïst ben.
Taaltechnisch onbelangrijk aspect wat mij aangaat.

Verder ben ik het met je eens dat je niemand kan weten of er zoiets bestaat.
as well as infernal
  dinsdag 25 november 2014 @ 15:08:04 #209
437288 Mamada
Zwoele Spaanse taferelen
pi_146990323
Het leukste in zo een discussie is als het eeuwenoude "argument" terugkomt:

"Bewijs maar eens dat God niet bestaat, kan je niet hé?"

:')
pi_147045346
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 november 2014 10:17 schreef piekartz87 het volgende:

[..]

Ik vindt het totaal niet boeiend hoe ik mezelf daarin moet noemen, voor mij totaal onbelangrijk maar als mensen het vragen dan is het het makkelijkste om te zeggen dat ik Atheïst ben.
Taaltechnisch onbelangrijk aspect wat mij aangaat.

Verder ben ik het met je eens dat je niemand kan weten of er zoiets bestaat.
Is niet taaltechnisch, is geloofstechnisch.
Een agnost stelt dat hij niet kan weten of er een god bestaat.
Een atheïst stelt dat god niet bestaat.
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_147046941
En dat is niet (helemaal) waar: http://wiki.ironchariots.org/index.php?title=Atheist_vs._agnostic

de termen zijn dus niet 'mutually exclusive'. (a)gnosticisme adresseert kennis, wat je wel/niet kunt weten, of claimt te kunnen weten. (a)theïsme adresseert geloof in god/goden.

Meeste atheïsten zijn, of beschouwen zichzelf agnostische atheïsten.

Meeste theïsten zijn gnostische theïsten, ze denken te weten dat er een god is (anders zouden ze er niet in geloven).

Meeste mensen die zichzelf agnosten noemen omdat ze denken dat het een positie in het midden van atheïst of theïst ligt, zijn daarom atheïsten ("If you're not convinced that any actual deity really exists, then you're atheist. It's that simple.")

[ Bericht 26% gewijzigd door LuNaTiC op 27-11-2014 08:23:54 ]
It says on your chart that you're fucked up. You talk like a fag, and your shit's all retarded.
pi_147047490
Lekker boeiend ook onder welke noemer je niet valt als je niet gelovig bent. Doet me denken aan southpark, 2 groeperingen atheïsten die in oorlog met elkaar zijn om een soortgelijk detail xD
as well as infernal
pi_147049466
Het helpt wel om definities helder te hebben in discussies, voordat het ene kamp al aanneemt over wat ze denken dat het andere kamp claimen of geloven.

Om dezelfde redenen waarom creationisten altijd als retards de discussie ingaan mbt evolutie, omdat ze evolutietheorie niet begrijpen. Het is vermoeiend om stromannen constant neer te moeten maaien.
It says on your chart that you're fucked up. You talk like a fag, and your shit's all retarded.
pi_147052462
quote:
0s.gif Op donderdag 27 november 2014 09:05 schreef piekartz87 het volgende:
Lekker boeiend ook onder welke noemer je niet valt als je niet gelovig bent. Doet me denken aan southpark, 2 groeperingen atheïsten die in oorlog met elkaar zijn om een soortgelijk detail xD
Ik vond dat eerlijk gezegd een nogal flauwe en niet al te sterke aflevering, om twee redenen:

1) atheisme is geen ideologie.
2) atheisten hebben onderling eigenlijk nooit meningsverschillen over atheisme. (Dat vloeit direct voort uit 1).)

Atheisten vallen er wel over als gelovigen erop staan dat je of atheist of agnost bent, maar niet beide kunt zijn. Het zijn dus wederom gelovigen die problemen maken, in dit geval over de semantiek van de woorden 'atheisme' en 'agnosticisme'. Het is niet alsof atheisten hier onderling over kibbelen. Althans, dat heb ik nog nooit gezien.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_147053246
Naar mijn idee was het een leuke steek richting religies maar ook naar de mensheid.
Ook al zijn er geen religies, mensen vinden toch wel een reden om een oorlog te voeren.

In dat opzicht vond ik hem wel sterk. Maar ik snap wat je bedoelt.
as well as infernal
pi_147058730
nee

[ Bericht 98% gewijzigd door Molurus op 27-11-2014 16:44:09 ]
pi_147059793
quote:
0s.gif Op donderdag 27 november 2014 16:31 schreef Syamsu het volgende:
nee
:?
pi_147061372
quote:
Ingreep van Molurus, was weer een of andere vage post over vrijheid en eigen wil of zo.
pi_147077042
quote:
0s.gif Op donderdag 27 november 2014 08:18 schreef LuNaTiC het volgende:
En dat is niet (helemaal) waar: http://wiki.ironchariots.org/index.php?title=Atheist_vs._agnostic

de termen zijn dus niet 'mutually exclusive'. (a)gnosticisme adresseert kennis, wat je wel/niet kunt weten, of claimt te kunnen weten. (a)theïsme adresseert geloof in god/goden.

Meeste atheïsten zijn, of beschouwen zichzelf agnostische atheïsten.

Meeste theïsten zijn gnostische theïsten, ze denken te weten dat er een god is (anders zouden ze er niet in geloven).

Meeste mensen die zichzelf agnosten noemen omdat ze denken dat het een positie in het midden van atheïst of theïst ligt, zijn daarom atheïsten ("If you're not convinced that any actual deity really exists, then you're atheist. It's that simple.")
Nee, dat is te simpel. Ik ben er niet van overtuigd dat er een almachtige, alwetende, eeuwigdurende god bestaat. Maar ik ben er ook niet van overtuigd dat een dergelijke god niet bestaat.
Je kunt dan wel een leuke Engelse uitspraak aanhalen, maar die overtuigt mij natuurlijk al helemaal niet!
pi_147078763
Ik kijk altijd naar het hele (a)theïsme en (a)gnosticisme op deze manier:

Ik zou mijzelf linksboven plaatsen: ik geloof niet in een god, maar ik weet het niet zeker.
pi_147079278
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 november 2014 01:42 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Nee, dat is te simpel. Ik ben er niet van overtuigd dat er een almachtige, alwetende, eeuwigdurende god bestaat. Maar ik ben er ook niet van overtuigd dat een dergelijke god niet bestaat.
Je kunt dan wel een leuke Engelse uitspraak aanhalen, maar die overtuigt mij natuurlijk al helemaal niet!
Leuk, maar heb je ook het linkje geklikt en gelezen wat daar staat?

quote:
To be more precise about the issue of belief, consider the two possible claims one can make regarding the existence of a god:
The god exists.
The god does not exist.

There are two positions one can take with respect to either claim:
Belief or acceptance of the claim.
Disbelief or rejection of the claim.

For claim number 1 (the god exists), the theist takes the first position (belief), while the atheist takes the second (disbelief).
For claim number 2 (the god does not exist), the theist takes the second position (disbelief), while the atheist can hold either position (belief or disbelief).

Note that one may wish to consider a "third option" of simply reserving judgment. This is actually consistent with position number 2. "Disbelief" means lack of belief. If someone reserves judgment, then clearly they don't believe — and thus they disbelieve, which is position 2. In light of this, one must interpret the term "rejection of a claim" as meaning "lack of acceptance" (and thus, in a sense, only a rejection "if forced to choose right now"). In particular, the term "rejection" should not be interpreted as being based in any way on an acceptance of the opposite claim.
pi_147079301
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 november 2014 08:44 schreef Inaithnir het volgende:

[ afbeelding ]

Ik zou mijzelf linksboven plaatsen: ik geloof niet in een god, maar ik weet het niet zeker.
In dat geval ben ik een Agnostic Atheist, met de afwijking dat ik wel denk dat er geen god is, maar ik stel niet dat ik het zeker kan weten.

Verder.. lekker boeiend hoe ik dat verder noem, ik ben gewoon niet gelovig.
as well as infernal
pi_147079575
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 november 2014 09:23 schreef piekartz87 het volgende:

[..]

In dat geval ben ik een Agnostic Atheist, met de afwijking dat ik wel denk dat er geen god is, maar ik stel niet dat ik het zeker kan weten.

Dat is geen afwijking, dat is precies wat het betekent ;)
quote:
Verder.. lekker boeiend hoe ik dat verder noem, ik ben gewoon niet gelovig.
Alles moet tegenwoordig een label hebben! :(

Dusseh, gaat dit topic ooit nog over evolutie vs. creationisme? Want de laatste paar pagina's heb ik er weinig van teruggezien.
pi_147079858
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 november 2014 09:41 schreef Inaithnir het volgende:

Dusseh, gaat dit topic ooit nog over evolutie vs. creationisme? Want de laatste paar pagina's heb ik er weinig van teruggezien.
Dit! ^O^

We dwalen af mensen. Graag weer on topic.
Niet meer aanwezig in dit forum.
  vrijdag 28 november 2014 @ 11:17:22 #225
36858 Semisane
Iemand nog een koekje?
pi_147081833
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 november 2014 09:56 schreef Molurus het volgende:

[..]

Dit! ^O^

We dwalen af mensen. Graag weer on topic.
We dwalen af omdat het wel duidelijk is dat er geen evolutie vs. creationisme is. Evolutie is de enige (bruikbare) verklaring binnen de wetenschap dat soortvorming kan verklaren.

Creationisme is enkel religie, maar heeft niks te maken met wetenschap, het verklaard niks en het leid niet tot kennis. Het is een waardeloos uitgangspunt.
Putting the Fun back into Fundamentally Wrong since 1975.
"Yes, of course, I knew you would volunteer, Mr. Feynman, but I was wondering if there would be anybody else."
pi_147088811
quote:
7s.gif Op vrijdag 28 november 2014 11:17 schreef Semisane het volgende:

[..]

We dwalen af omdat het wel duidelijk is dat er geen evolutie vs. creationisme is. Evolutie is de enige (bruikbare) verklaring binnen de wetenschap dat soortvorming kan verklaren.

Creationisme is enkel religie, maar heeft niks te maken met wetenschap, het verklaard niks en het leid niet tot kennis. Het is een waardeloos uitgangspunt.
Tja, ik vind het argumenten onderuit halen van ze nog wel leuk. ;(
pi_147106476
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 november 2014 09:22 schreef LuNaTiC het volgende:

[..]

Leuk, maar heb je ook het linkje geklikt en gelezen wat daar staat?

[..]

Ik blijf het een kunstmatige dichotomie vinden. "Je bent voor ons of je bent tegen ons." "Nou nee, ik was van plan iets heel anders te gaan doen."
Ik vind de vraag of er een god bestaat eigenlijk helemaal niet relevant.
Ik word wel een beetje gaar van mensen die menen mij hun god of de verering van hun god op te moeten dringen. Daar mag ik dan graag op reageren!
pi_147113191
Dat laatste ben ik sowieso met je eens, dat tweede trouwens ook. Maar ik vind het altijd wel interessant waarom sommige mensen zo bang zijn dat ze een label krijgen opgeplakt die gewoon volgt uit logica. Een mens zit vol met labels en is handig om onderscheid te maken in de situaties wanneer dat relevant is. Zoals je zelf al zegt, in het dagelijks leven is die vraag helemaal niet boeiend en relevant, en je loopt dan ook niet met een grote sticker op je jas dat je agnost/atheist/theist bent.

Maar in dit soort discussies helpt het natuurlijk wel om duidelijk te hebben wat bepaalde termen betekenen en wat mensen wel/niet geloven. Het is een oud argument, (maar nog wel steeds valide), dat de term atheist niet zou moeten bestaan (we noemen mensen die niet in astrologie ook niet non-astrologen), en om Ricky Gervais te quoten: "We Shouldn't even need the word "atheism".
If people didn't invent ridiculous imaginary Gods, rational people wouldn't have to deny them."

Dus waarom hebben mensen geen moeite om te zeggen dat ze niet geloven in het bestaan van eenhoorns en trollen (of sterker nog, te claimen dat die niet bestaan), maar als het om de godskwestie gaat, dan worden ze ineens voorzichtig en stellen ze dat ze niet (kunnen) weten, maar dat ze niet kunnen zeggen of ze wel of niet geloven in een god (omdat ze... 'geen kant willen kiezen?'). Nouja, als dat de conclusie is, dan lijkt het me iig duidelijk dat je niet gelooft, en daarom heb je een gebrek aan geloof, en ben je per definitie atheïst. In jouw geval zelfs ook een apatheïst, aangezien je het een niet relevant issue vindt. (maarja, je bent wel in dit topic, dus het doet je misschien toch wel 'iets' :P ).

Het is niet eens 'een kant kiezen', het is meer een conclusie die volgt. Net als dat wij geclassificeerd worden als 'homo sapiens' op basis van bepaalde kenmerken, en daarmee tot de apen behoren. Nu kun je dat misschien niet leuk vinden/niet aanspreken, dat feit blijft wel gewoon bestaan. (definities kunnen overigens evolueren en veranderen, dus je redeneert eigenlijk altijd vanuit de betekenis die er in de huidige tijdsgeest aan gegeven wordt. Vandaar dat er aan de term 'agnost' nog een beetje een jammerlijke erfenis hangt vanuit de tijd van Huxley. Maar inmiddels zien in elk geval de atheïsten dat anders).

Zie ook Bart Ehrman, die altijd als agnost identificeerde: https://ffrf.org/outreach(...)elling-bible-scholar

quote:
It was. I’ve heard people say that I went from being a fundamentalist to being an agnostic because of problems in the bible. That’s completely wrong. It was a very long process. I was a very open-minded liberal Christian for many, many years. It was really the problem of suffering that ended up creating the big issue for me that led me to acknowledge that I am an agnostic. It’s very interesting being an agnostic scholar of religion. I’ll begin by explaining what I myself mean, by this term that I’m using, that we all use all the time, the term “agnostic,” because over the last 18 months or so I’ve come to think it means something different from what I used to think. What I used to think was that agnostics and atheists were two degrees of the same thing. When I first declared myself agnostic, I was amazed at how militant both agnostics and atheists can be about their terms. Every agnostic I met thought that atheists were simply arrogant agnostics. And every atheist thought that every agnostic was simply a wimpy atheist. Two degrees of the same thing. When someone will say “I don’t know,” the other will say they do know. I’ve come to think that they are not two degrees of the same thing but are two different things. Agnosticism has to do with epistemology — what you know. Atheism has to do with belief — what you believe. I actually consider myself to be both an agnostic and an atheist. I am agnostic because if somebody says to me, is there a greater power in the universe? My response is, “How the hell would I know!? I don’t know!” So, I’m an agnostic. If somebody were to ask me, do you believe in the god of the bible? Do you believe in a god that interacts with the world, who intervenes in the world, who answers prayer? Do you believe in the supernatural divine being? No! I don’t believe it! So, I don’t believe, so I’m an atheist. But — I don’t know. So I’m an agnostic. And since I’m a scholar I prefer to emphasize knowledge rather than belief. And so, I tend to identify as an agnostic.
Dus in die zin zou je jezelf best een 'agnost' kunnen noemen - maar het punt wat ik wil blijven maken is, agnosticisme is niet een tussenpositie als je het hebt over het adresseren van geloof. Angosticisme zegt op zichzelf namelijk niet veel. Ik ben ook agnostisch als het gaat om het bestaan van buitenaards leven (maar kan er wel in geloven). Ik ben gnostisch over het feit dat ik dit nu aan het typen ben. Je kunt over allerlei kwesties agnostisch of gnostisch en in verschillende mate zijn. We hebben het nog steeds over geloof in deze discussies dus vandaar dat ik het persoonlijk zinniger zou vinden om dan meteen te adresseren of je gelooft of niet. En in elk geval onderkennen dat 'agnost' an sich niets zegt over je geloofspositie.

Maar goed, we moesten ontopic van Molorus, dus ik sluit af met een grappig filmpje van een creationist die een museum bezoekt :+

pi_147118857
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 november 2014 11:06 schreef LuNaTiC het volgende:

Maar goed, we moesten ontopic van Molorus, dus ik sluit af met een grappig filmpje van een creationist die een museum bezoekt :+

Die vrouw trekt haar conclusies naar aanleiding van haar gebrek aan kennis. Daarnaast heeft ze ook een duidelijke onwil om die kennis tot zich te nemen.
Die fossielen vindt ze helemaal geweldig, maar de lessen en conclusies die mensen die fossielen bestudeerd hebben daaruit hebben gehaald verwerpt ze gelijk zonder zich er ook maar iets in te verdiepen. Ditzelfde gedrag zie ik ook terug in sommige creationisten hier.

Ze weten helemaal niks van evolutie af omdat het volgens hun indoctrinatie compleet fout en duivels is. Ze gaan zich er dus niet in verdiepen, dus kunnen ze nooit een andere conclusie trekken dan dat wat hun als kind verteld is.

Afsluitend wil ik nog even vermelden dat die vrouw in het filmpje een enorm ziekelijke blik in de ogen heeft. Dit zeg ik niet omdat ze toevallig een creationist is.
as well as infernal
pi_147140275
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 november 2014 08:44 schreef Inaithnir het volgende:

[ afbeelding ]

Ik ook linksboven. En aangezien we nooit 't bestaan of niet bestaan kunnen bewijzen is dat ook de enige plek waar ik zal verblijven. :P

Edit: Dat gezegd hebbende is dat in principe even "waar" als mensen die linksonder zitten. Maar dat zijn meestal spirituele mensen, georganiseerde religie gaat voor rechtsonder. :P
Baat 't niet, schaadt 't niet. Dus slikken, kreng.
pi_147249597
quote:
'Wetenschappelijk bewijs voor bestaan van God'

'Het heelal is niet bij toeval ontstaan.' Tot die conclusie kwam ondernemer Henk Keilman, die een jarenlange zoektocht ondernam naar het ontstaan van de wereld en het bestaan van God.
Zijn boek ‘intelligentie of chaos’ is een verslag van die zoektocht. Hij noemt zichzelf geen christen. 'Ik geloof in een universele religie.' Van sektarische vormen van religie ' als mensen hun religie beschouwen als de enige, absolute waarheid', moet hij niets hebben.
Finetuning, statistisch onmogelijk bladiebla.
Hier na te luisteren http://www.radio1.nl/item(...)%20van%20God%27.html
pi_147250941
Oke, en waarom moeten we de 'zoektocht' van een 'ondernemer' serieus nemen? Oh, ik zie het al, de EO. Nouja, ik vraag het net zo goed aan mijn groenteman op de hoek. Ook een ondernemer en zal er vast goed over nagedacht hebben. En ook geen peer review boek of artikel gepubliceerd hebbende.
pi_147252360
'Het heelal is niet bij toeval ontstaan.' Tot die conclusie kwam ondernemer Henk Keilman, die een jarenlange zoektocht ondernam naar het ontstaan van de wereld en het bestaan van God.

Forummer De Tevreden Atheïst concludeert dat ondernemer Henk Keilman niets van natuurkunde begrijpt. :P
pi_147252676
quote:
0s.gif Op woensdag 3 december 2014 17:05 schreef de_tevreden_atheist het volgende:

Forummer De Tevreden Atheïst concludeert dat ondernemer Henk Keilman niets van natuurkunde begrijpt. :P
Forummer Jigzoz voegt daaraan toe dat Keilman gewoon gelovig is en dat aan zijn opvattingen over het ontstaan van het de aarde en het bestaan van een god dus geen waarde hoeft te worden gehecht.
pi_147307541
Ja maar het is een heuse investeerder die al een paar keer failliet is gegaan! Die MOET wel verstand hebben van het ontstaan van het heelal zonder daar verder relevante studies in gedaan te hebben.
200 miljoen verdient, wijsheid gekocht!

8)7

Maar serieus; dit was op Radio 1?? .. erg slecht.

ohw wacht.. hij is ook voorzitter van het bestuur van de Nederlandse Vegetariërsbond. Dat verandert de zaak... :N
pi_147307624
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 december 2014 14:23 schreef nikao het volgende:
Ja maar het is een heuse investeerder die al een paar keer failliet is gegaan! Die MOET wel verstand hebben van het ontstaan van het heelal zonder daar verder relevante studies in gedaan te hebben.

8)7

ohw wacht.. hij is ook voorzitter van het bestuur van de Nederlandse Vegetariërsbond. Dat verandert de zaak... :N
en het was bij de EO natuurlijk
pi_147307709
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 december 2014 14:25 schreef Mr.44 het volgende:

[..]

en het was bij de EO natuurlijk
Dan nog.. kan toch niet dit.. :N
pi_147307829
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 december 2014 14:28 schreef nikao het volgende:

[..]

Dan nog.. kan toch niet dit.. :N
mensen willen nu eenmaal bevestiging van hun wereldbeeld
en dan maakt het niet uit wat zijn kwalificaties zijn, enkel dat hij iets zegt wat ze willen horen.
pi_147307907
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 december 2014 14:32 schreef Mr.44 het volgende:

[..]

mensen willen nu eenmaal bevestiging van hun wereldbeeld
en dan maakt het niet uit wat zijn kwalificaties zijn, enkel dat hij iets zegt wat ze willen horen.
Ja dat begrijp ik ook wel, blijf het alleen kwalijk vinden ;)
  vrijdag 5 december 2014 @ 18:11:58 #241
224960 highender
Travellin' Light
pi_147313387
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 december 2014 14:23 schreef nikao het volgende:

8)7

Zijn mening is uiteraard niet relevant voor natuurwetenschappelijke vraagstukken, net als een paar keer failliet gegaan zijn niet relevant is voor de beoordeling van een ondernemer.
pi_147325779
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 december 2014 18:11 schreef highender het volgende:

[..]

Zijn mening is uiteraard niet relevant voor natuurwetenschappelijke vraagstukken, net als een paar keer failliet gegaan zijn niet relevant is voor de beoordeling van een ondernemer.
Met dat laatste heb je een terechte tik uitgedeeld!
  zondag 1 maart 2015 @ 09:38:57 #243
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_150170964
Dit was het eerste Evolutie-topic dat ik kon vinden, dus hier maar even verder:

quote:
0s.gif Op zondag 1 maart 2015 04:28 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:

[..]

Ok, het is OffTopic en gaat niet over Jehova's Getuigen, maar toch nog even snel:

Zijn er al fruitvliegjes in apen veranderd?
Nee, maar dat is niet het idee van evolutie. Individuele exemplaren veranderen niet. Het is een populatie die evolueert. En ja, één voorouder van het fruitvliegje is ook in apen veranderd. Wij delen namelijk een voorouder met de fruitvliegjes.
quote:
Heeft iemand gezien of die vinken op de Galapos eerst andere dieren waren?
Opnieuw: individuele exemplaren veranderen niet. Daarnaast kun je inderdaad zien dat die vinken eerst andere beesten waren. Darwin zag het bijvoorbeeld ook.
quote:
Resistente bacteriën tonen niet aan dat apen in mensen veranderen.
Feitelijk wel. De bacteriën tonen aan dat survival of the fittest legitiem is. Zij veranderen onder invloed van de omgeving. Zo veranderden aapachtigen ook onder invloed van de omgeving in mensen.
quote:
En in boeken is er overigens nog nooit bewijs geleverd dat diersoorten zijn veranderd in andere diersoorten, dat mensen van een aapachtige afstammen, etc. Het wordt enkel opgeschreven
In de wetenschap accepteert niemand het als je iets opschrijft zonder bewijs te leveren.
pi_150175006
quote:
0s.gif Op zondag 1 maart 2015 09:48 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Oh ja, even vergeten. Jij bent een ongelovige die om de een of andere reden een vreselijke hekel aan atheïsten heeft. :')

Trouwens, als je niet in een god gelooft, ben je atheïst. Ook al wil je dat niet...
Je blijft bezig met je verkeerde conclusies... Nee ik heb geen hekel aan atheïsten. Die vind ik gewoon vreselijk dom. Ik heb volgens mij wel een hekel aan echte evolutionisten.

Trouwens, je kan mij niet zo makkelijk in een hokje plaatsen, dan ben ik altijd nog eerder een agnost. Ik denk dat er de mogelijkheid is dat er een God zou kunnen zijn. Beweren dat er geen God is, is een bewering die wij als mensen niet kunnen maken. Een atheïst gelooft gewoon sowieso niet in een God en sluit de mogelijkheid uit.

quote:
0s.gif Op zondag 1 maart 2015 11:11 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Ja, dat kan natuurlijk niet hè. Het is het een of het ander. Kies maar.
Het is absoluut niet een of het ander.
  zondag 1 maart 2015 @ 13:14:52 #245
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_150175113
quote:
0s.gif Op zondag 1 maart 2015 13:10 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:

[..]

Je blijft bezig met je verkeerde conclusies... Nee ik heb geen hekel aan atheïsten. Die vind ik gewoon vreselijk dom. Ik heb volgens mij wel een hekel aan echte evolutionisten.

Trouwens, je kan mij niet zo makkelijk in een hokje plaatsen, dan ben ik altijd nog eerder een agnost. Ik denk dat er de mogelijkheid is dat er een God zou kunnen zijn. Beweren dat er geen God is, is een bewering die wij als mensen niet kunnen maken. Een atheïst gelooft gewoon sowieso niet in een God en sluit de mogelijkheid uit.
Voor de n-de maal: dat is niet wat atheïsten beweren. Een atheïst is van mening dat er geen god bestaat. Punt. Hij sluit helemaal niet uit dat er een god bestaat.

Het feit dat je atheïsten vreselijk dom vindt, zegt al voldoende over jou.
pi_150175256
quote:
0s.gif Op zondag 1 maart 2015 09:38 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Nee, maar dat is niet het idee van evolutie.
Dat is wel het idee volgens de meerderheid. Niet dat het daarom waar is, maar het geeft wel aan dat de term evolutie duidelijk moet worden aangepast.
Misschien een lange tijd geleden, maar ik heb ooit op school geleerd dat evolutie bestaat uit de veranderingen van diersoorten onderling én verandering van diersoorten naar andere diersoorten. De Big-Bang zat volgens mij wel in hetzelfde hoofdstuk, maar was niet echt het primaire onderdeel van evolutie.
quote:
Individuele exemplaren veranderen niet. Het is een populatie die evolueert. En ja, één voorouder van het fruitvliegje is ook in apen veranderd. Wij delen namelijk een voorouder met de fruitvliegjes.
Daar is dus geen bewijs voor en is enkel een geloof. Niemand heeft een populatie zien veranderen in nieuwe diersoorten en uiteindelijk apen en mensen. Daarom noem ik dit overigens geen wetenschap.

quote:
Opnieuw: individuele exemplaren veranderen niet.
Ook populaties niet.
quote:
Daarnaast kun je inderdaad zien dat die vinken eerst andere beesten waren. Darwin zag het bijvoorbeeld ook.
Pure onzin. Wanneer je naar een eiland gaat, weet je niet of die vinken eerst fruitvliegjes waren. Dat kan Darwin ook niet gezin hebben, tenzij hij een tijdreismachine had.

quote:
Feitelijk wel. De bacteriën tonen aan dat survival of the fittest legitiem is. Zij veranderen onder invloed van de omgeving. Zo veranderden aapachtigen ook onder invloed van de omgeving in mensen.
Ook feitelijk niet.
quote:
In de wetenschap accepteert niemand het als je iets opschrijft zonder bewijs te leveren.
Ojawel hoor. Zo accepteer alleen jij al de evolutie van diersoortpopulaties aan de hand van evolutie binnen diersoorten.
pi_150175284
quote:
0s.gif Op zondag 1 maart 2015 13:14 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Een atheïst is van mening dat er geen god bestaat. Punt.
Dus je bent het met mij eens. Punt.
pi_150175353
quote:
0s.gif Op zondag 1 maart 2015 09:38 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Nee, feitelijk niet. Om aan te tonen dat apen in mensen veranderen, moet je apen in mensen veranderen. Anders dan dat kan je slechts tonen dat vergelijkbare mechanismen bestaan en dat indicatie is dat de hypothese, of theorie in dit geval, lijkt te kloppen. ;)

Daarentegen heb je in de opvolgende zinnen geheel gelijk. ^O^
  zondag 1 maart 2015 @ 13:26:28 #249
77531 Grrrrrrrr
*PURRRRR*
pi_150175374
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
  zondag 1 maart 2015 @ 13:31:45 #250
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_150175482
quote:
0s.gif Op zondag 1 maart 2015 13:20 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:

[..]

Dat is wel het idee volgens de meerderheid. Niet dat het daarom waar is, maar het geeft wel aan dat de term evolutie duidelijk moet worden aangepast.
Misschien een lange tijd geleden, maar ik heb ooit op school geleerd dat evolutie bestaat uit de veranderingen van diersoorten onderling én verandering van diersoorten naar andere diersoorten. De Big-Bang zat volgens mij wel in hetzelfde hoofdstuk, maar was niet echt het primaire onderdeel van evolutie.
Dat gaat telkens over populaties, niet over individuele exemplaren. En de Big Bang is inderdaad geen onderdeel van de evolutietheorie, net zoals het ontstaan van het leven en de leeftijd van de aarde.
quote:
[..]

Daar is dus geen bewijs voor en is enkel een geloof. Niemand heeft een populatie zien veranderen in nieuwe diersoorten en uiteindelijk apen en mensen. Daarom noem ik dit overigens geen wetenschap.
Er zijn al verschillende populaties en delen van populaties veranderd in nieuwe diersoorten.

Dat is evenwel irrelevant, want 'je moet het gezien hebben' is geen voorwaarde om het voor waar aan te nemen. Heb jij ooit je eigen hersenen gezien? Zo nee, heb je ze dan überhaupt wel?
quote:
[..]

Ook populaties niet.
Hier een hele lijst van populaties die (deels) in een nieuwe soort veranderd zijn.
http://www.talkorigins.org/faqs/faq-speciation.html#part5
quote:
[..]

Pure onzin. Wanneer je naar een eiland gaat, weet je niet of die vinken eerst fruitvliegjes waren. Dat kan Darwin ook niet gezin hebben, tenzij hij een tijdreismachine had.
Je kunt niet zien dat ze eerst fruitvliegjes waren, maar je kunt wel degelijk zien dat ze eerst andere beesten waren.
quote:
[..]

Ook feitelijk niet.
Goed tegenargument.
quote:
[..]

Ojawel hoor. Zo accepteer alleen jij al de evolutie van diersoortpopulaties aan de hand van evolutie binnen diersoorten.
Ook aan de hand van fossielen en van genetisch bewijs, om maar twee goede bewijzen te noemen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')