Zijn mening is uiteraard niet relevant voor natuurwetenschappelijke vraagstukken, net als een paar keer failliet gegaan zijn niet relevant is voor de beoordeling van een ondernemer.quote:Op vrijdag 5 december 2014 14:23 schreef nikao het volgende:
Ja maar het is een heuse investeerder die al een paar keer failliet is gegaan! Die MOET wel verstand hebben van het ontstaan van het heelal zonder daar verder relevante studies in gedaan te hebben.
200 miljoen verdient, wijsheid gekocht!
Maar serieus; dit was op Radio 1?? .. erg slecht.
ohw wacht.. hij is ook voorzitter van het bestuur van de Nederlandse Vegetariërsbond. Dat verandert de zaak...
Met dat laatste heb je een terechte tik uitgedeeld!quote:Op vrijdag 5 december 2014 18:11 schreef highender het volgende:
[..]
Zijn mening is uiteraard niet relevant voor natuurwetenschappelijke vraagstukken, net als een paar keer failliet gegaan zijn niet relevant is voor de beoordeling van een ondernemer.
Nee, maar dat is niet het idee van evolutie. Individuele exemplaren veranderen niet. Het is een populatie die evolueert. En ja, één voorouder van het fruitvliegje is ook in apen veranderd. Wij delen namelijk een voorouder met de fruitvliegjes.quote:Op zondag 1 maart 2015 04:28 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:
[..]
Ok, het is OffTopic en gaat niet over Jehova's Getuigen, maar toch nog even snel:
Zijn er al fruitvliegjes in apen veranderd?
Opnieuw: individuele exemplaren veranderen niet. Daarnaast kun je inderdaad zien dat die vinken eerst andere beesten waren. Darwin zag het bijvoorbeeld ook.quote:Heeft iemand gezien of die vinken op de Galapos eerst andere dieren waren?
Feitelijk wel. De bacteriën tonen aan dat survival of the fittest legitiem is. Zij veranderen onder invloed van de omgeving. Zo veranderden aapachtigen ook onder invloed van de omgeving in mensen.quote:Resistente bacteriën tonen niet aan dat apen in mensen veranderen.
In de wetenschap accepteert niemand het als je iets opschrijft zonder bewijs te leveren.quote:En in boeken is er overigens nog nooit bewijs geleverd dat diersoorten zijn veranderd in andere diersoorten, dat mensen van een aapachtige afstammen, etc. Het wordt enkel opgeschreven
Je blijft bezig met je verkeerde conclusies... Nee ik heb geen hekel aan atheïsten. Die vind ik gewoon vreselijk dom. Ik heb volgens mij wel een hekel aan echte evolutionisten.quote:Op zondag 1 maart 2015 09:48 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Oh ja, even vergeten. Jij bent een ongelovige die om de een of andere reden een vreselijke hekel aan atheïsten heeft.
Trouwens, als je niet in een god gelooft, ben je atheïst. Ook al wil je dat niet...
Het is absoluut niet een of het ander.quote:Op zondag 1 maart 2015 11:11 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Ja, dat kan natuurlijk niet hè. Het is het een of het ander. Kies maar.
Voor de n-de maal: dat is niet wat atheïsten beweren. Een atheïst is van mening dat er geen god bestaat. Punt. Hij sluit helemaal niet uit dat er een god bestaat.quote:Op zondag 1 maart 2015 13:10 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:
[..]
Je blijft bezig met je verkeerde conclusies... Nee ik heb geen hekel aan atheïsten. Die vind ik gewoon vreselijk dom. Ik heb volgens mij wel een hekel aan echte evolutionisten.
Trouwens, je kan mij niet zo makkelijk in een hokje plaatsen, dan ben ik altijd nog eerder een agnost. Ik denk dat er de mogelijkheid is dat er een God zou kunnen zijn. Beweren dat er geen God is, is een bewering die wij als mensen niet kunnen maken. Een atheïst gelooft gewoon sowieso niet in een God en sluit de mogelijkheid uit.
Dat is wel het idee volgens de meerderheid. Niet dat het daarom waar is, maar het geeft wel aan dat de term evolutie duidelijk moet worden aangepast.quote:Op zondag 1 maart 2015 09:38 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Nee, maar dat is niet het idee van evolutie.
Daar is dus geen bewijs voor en is enkel een geloof. Niemand heeft een populatie zien veranderen in nieuwe diersoorten en uiteindelijk apen en mensen. Daarom noem ik dit overigens geen wetenschap.quote:Individuele exemplaren veranderen niet. Het is een populatie die evolueert. En ja, één voorouder van het fruitvliegje is ook in apen veranderd. Wij delen namelijk een voorouder met de fruitvliegjes.
Ook populaties niet.quote:Opnieuw: individuele exemplaren veranderen niet.
Pure onzin. Wanneer je naar een eiland gaat, weet je niet of die vinken eerst fruitvliegjes waren. Dat kan Darwin ook niet gezin hebben, tenzij hij een tijdreismachine had.quote:Daarnaast kun je inderdaad zien dat die vinken eerst andere beesten waren. Darwin zag het bijvoorbeeld ook.
Ook feitelijk niet.quote:Feitelijk wel. De bacteriën tonen aan dat survival of the fittest legitiem is. Zij veranderen onder invloed van de omgeving. Zo veranderden aapachtigen ook onder invloed van de omgeving in mensen.
Ojawel hoor. Zo accepteer alleen jij al de evolutie van diersoortpopulaties aan de hand van evolutie binnen diersoorten.quote:In de wetenschap accepteert niemand het als je iets opschrijft zonder bewijs te leveren.
Dus je bent het met mij eens. Punt.quote:Op zondag 1 maart 2015 13:14 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Een atheïst is van mening dat er geen god bestaat. Punt.
Nee, feitelijk niet. Om aan te tonen dat apen in mensen veranderen, moet je apen in mensen veranderen. Anders dan dat kan je slechts tonen dat vergelijkbare mechanismen bestaan en dat indicatie is dat de hypothese, of theorie in dit geval, lijkt te kloppen.quote:Op zondag 1 maart 2015 09:38 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Feitelijk wel. De bacteriën tonen aan dat survival of the fittest legitiem is. Zij veranderen onder invloed van de omgeving. Zo veranderden aapachtigen ook onder invloed van de omgeving in mensen.
Dat gaat telkens over populaties, niet over individuele exemplaren. En de Big Bang is inderdaad geen onderdeel van de evolutietheorie, net zoals het ontstaan van het leven en de leeftijd van de aarde.quote:Op zondag 1 maart 2015 13:20 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:
[..]
Dat is wel het idee volgens de meerderheid. Niet dat het daarom waar is, maar het geeft wel aan dat de term evolutie duidelijk moet worden aangepast.
Misschien een lange tijd geleden, maar ik heb ooit op school geleerd dat evolutie bestaat uit de veranderingen van diersoorten onderling én verandering van diersoorten naar andere diersoorten. De Big-Bang zat volgens mij wel in hetzelfde hoofdstuk, maar was niet echt het primaire onderdeel van evolutie.
Er zijn al verschillende populaties en delen van populaties veranderd in nieuwe diersoorten.quote:[..]
Daar is dus geen bewijs voor en is enkel een geloof. Niemand heeft een populatie zien veranderen in nieuwe diersoorten en uiteindelijk apen en mensen. Daarom noem ik dit overigens geen wetenschap.
Hier een hele lijst van populaties die (deels) in een nieuwe soort veranderd zijn.quote:[..]
Ook populaties niet.
Je kunt niet zien dat ze eerst fruitvliegjes waren, maar je kunt wel degelijk zien dat ze eerst andere beesten waren.quote:[..]
Pure onzin. Wanneer je naar een eiland gaat, weet je niet of die vinken eerst fruitvliegjes waren. Dat kan Darwin ook niet gezin hebben, tenzij hij een tijdreismachine had.
Goed tegenargument.quote:[..]
Ook feitelijk niet.
Ook aan de hand van fossielen en van genetisch bewijs, om maar twee goede bewijzen te noemen.quote:[..]
Ojawel hoor. Zo accepteer alleen jij al de evolutie van diersoortpopulaties aan de hand van evolutie binnen diersoorten.
Jij bent dus ook een atheïst, als je aanneemt dat er geen god bestaat.quote:Op zondag 1 maart 2015 13:21 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:
[..]
Dus je bent het met mij eens. Punt.
En daar zit het probleem: niet de term evolutie, maar het gebrekkige begrip ervan dient middels educatie te worden aangepast.quote:Op zondag 1 maart 2015 13:20 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:
[..]
Dat is wel het idee volgens de meerderheid. Niet dat het daarom waar is, maar het geeft wel aan dat de term evolutie duidelijk moet worden aangepast.
Misschien een lange tijd geleden, maar ik heb ooit op school geleerd dat evolutie bestaat uit de veranderingen van diersoorten onderling én verandering van diersoorten naar andere diersoorten. De Big-Bang zat volgens mij wel in hetzelfde hoofdstuk, maar was niet echt het primaire onderdeel van evolutie.
Daar zijn zeker wel voorbeelden van en uit de waarneming daarvan is de evolutietheorie opgestaan.quote:Daar is dus geen bewijs voor en is enkel een geloof. Niemand heeft een populatie zien veranderen in nieuwe diersoorten en uiteindelijk apen en mensen. Daarom noem ik dit overigens geen wetenschap.
Ken je de rhesus-factor?quote:[..]
Ook populaties niet.
Wat.quote:[..]
Pure onzin. Wanneer je naar een eiland gaat, weet je niet of die vinken eerst fruitvliegjes waren. Dat kan Darwin ook niet gezin hebben, tenzij hij een tijdreismachine had.
Het is geen absoluut bewijs hé. Sowieso ga je nooit kunnen uitsluiten dat de wereld niet afgelopen dinsdag gecreëerd is. Het bewijs van de fruitvliegjes maakt het, gecombineerd met fossielen en genetica, meer dan aannemelijk dat het bij de mens hetzelfde is gegaan. Zeker door het ontbreken van geloofwaardige alternatieve hypothesen.quote:Op zondag 1 maart 2015 13:25 schreef Gray het volgende:
[..]
Nee, feitelijk niet. Om aan te tonen dat apen in mensen veranderen, moet je apen in mensen veranderen. Anders dan dat kan je slechts tonen dat vergelijkbare mechanismen bestaan en dat indicatie is dat de hypothese, of theorie in dit geval, lijkt te kloppen.
Daarentegen heb je in de opvolgende zinnen geheel gelijk.
Zeker wel. Evolutiebiologie is toch een wetenschap?quote:Op zondag 1 maart 2015 13:10 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:
Het is absoluut niet een of het ander.
Ja, dat is wat ik zei in een notendop.quote:Op zondag 1 maart 2015 13:34 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Het is geen absoluut bewijs hé. Sowieso ga je nooit kunnen uitsluiten dat de wereld niet afgelopen dinsdag gecreëerd is. Het bewijs van de fruitvliegjes maakt het, gecombineerd met fossielen en genetica, meer dan aannemelijk dat het bij de mens hetzelfde is gegaan. Zeker door het ontbreken van geloofwaardige alternatieve hypothesen.
Mensen zijn strikt genomen ook apen. Er is biologisch gezien geen enkel verschil in anatomie of genetica dat jij kunt noemen tussen mensen en andere primaten.quote:Op zondag 1 maart 2015 13:25 schreef Gray het volgende:
[..]
Nee, feitelijk niet. Om aan te tonen dat apen in mensen veranderen, moet je apen in mensen veranderen. Anders dan dat kan je slechts tonen dat vergelijkbare mechanismen bestaan en dat indicatie is dat de hypothese, of theorie in dit geval, lijkt te kloppen.
Daarentegen heb je in de opvolgende zinnen geheel gelijk.
Zowel in anatomie als genetica verschillen mensen van andere primaten.quote:Op zondag 1 maart 2015 13:37 schreef Mensenvriend het volgende:
[..]
Mensen zijn strikt genomen ook apen. Er is biologisch gezien geen enkel verschil in anatomie of genetica dat jij kunt noemen tussen mensen en andere primaten.
De verschillen zijn optisch of cosmetisch, misschien.quote:Op zondag 1 maart 2015 13:39 schreef Gray het volgende:
[..]
Zowel in anatomie als genetica verschillen mensen van andere primaten.
Ik gok dat je wil wijzen op de arbitraire grenzen die de opdeling van soorten bepalen, waar ik het geheel mee eens ben, maar dat maakt apen nog geen mensen en mensen geen apen.
Die grenzen zijn er dan ook niet. Als je DNA kon stapelen als lego kon je alles maken wat tussen de mens en ieder willekeurig eencellig wezen zit en geen grens kunnen aanwijzen. Er zijn alleen gaten waarin de omstandigheden het leven van desbetreffende individu onmogelijk maken.quote:Op zondag 1 maart 2015 13:39 schreef Gray het volgende:
[..]
Zowel in anatomie als genetica verschillen mensen van andere primaten.
Ik gok dat je wil wijzen op de arbitraire grenzen die de opdeling van soorten bepalen, waar ik het geheel mee eens ben, maar dat maakt apen nog geen mensen en mensen geen apen.
Aan welke universiteit heb je dat geleerd?quote:Op zondag 1 maart 2015 13:44 schreef Mensenvriend het volgende:
[..]
De verschillen zijn optisch of cosmetisch, misschien.
Als je weet welke genen en welke anatomie een aap een aap maken, weet je dat mensen op die checklist 10/10 scoren.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |