• Joosie200twitter:
quote:Op donderdag 19 december 2013 11:03 schreef Sideshowbobbie het volgende:
[..]
Weet je wat cassatie is?
Nu tijd voor serieuze zaken: de uitspraak in de zaak Paxcon q.q. / Etsu c.s. Dit arrest is een schoolvoorbeeld van de perfecte en uiterst rechtvaardige werking van de Nederlandse rechtspraak. Waar eiser middels listige kunstgrepen de procedure wilde beïnvloeden is de onafhankelijkheid van het gerecht vast komen te staan en heeft het recht gezegevierd.quote:
quote:Op donderdag 3 juli 2014 14:18 schreef Joosie200 het volgende:
Etsu c.s., eiser in eerste aanleg, vordert een verklaring voor recht dat Paxcon q.q. eiser verschuldigd is om een hertentamen, te weten: Europees Recht, te behalen met een cijfer gelijk of hoger als van Paxcon q.q. Paxcon q.q. verweerde zich wat als volgt begrepen moet worden: de eis moet worden afgewezen en wel omdat Etsu c.s. zich maar minder vijandelijker moet gedragen jegens mij, zijnde mod van het EXA forum op Fok.nl. Bovendien biedt Paxcon q.q. geen bijles aan medestudenten aan, omdat er reeds capita selecta voor handen zijn om zelf eigenhandig te bestuderen. En zo zou Paxcon q.q. al zijn diensten inzetten om bijles te verlenen, dan niet voor een vriendenprijsje jegens Etsu c.s. De Rechtbank te Noord-Nederland heeft de eis afgewezen en geeft Paxcon q.q. gelijk.
quote:Op dinsdag 11 november 2014 17:40 schreef Paxcon het volgende:
[..]
Wij spreken elkaar nog wel even achter de schermen
kinderhaterquote:Op dinsdag 11 november 2014 18:09 schreef Etsu het volgende:
Wacht ik op m'n pizza, zijn het kindjes ivm sint-maarten
kom anders ff hier met een zak snoep, mag je de hele avond snoepjes gevenquote:
Lol neequote:Op dinsdag 11 november 2014 18:10 schreef Etsu het volgende:
[..]
kom anders ff hier met een zak snoep, mag je de hele avond snoepjes geven
kunnen we even babbelen over je wangedrag de laatste dagen
wat heb je danquote:Op dinsdag 11 november 2014 18:56 schreef Henrys het volgende:
Ik ben gedoemd om altijd een 6 of 7 te halen. Nog nooit iets hoeven te herkansen maar toch
Nou, als die posts van paar dagen voor het tentamen serieus waren, dan lijkt me die 6 volledig terecht.quote:Op dinsdag 11 november 2014 18:56 schreef Henrys het volgende:
[..]
de laagste van twee. Wel zonder bonus maar toch
"ik ben gedoemd om... snif snif"quote:Op dinsdag 11 november 2014 18:58 schreef Etsu het volgende:
[..]
Nou, als die posts van paar dagen voor het tentamen serieus waren, dan lijkt me die 6 volledig terecht.
Dat ik nooit naar hoorcollege/werkcollege ging en slechts 3 dagen van te voren begon met leren? Zelfs al doe ik dat wel is het niet hoger dan een 7. Ga in mijn master wel echt proberen overal een 8 of hoger te halen.quote:Op dinsdag 11 november 2014 18:58 schreef Etsu het volgende:
[..]
Nou, als die posts van paar dagen voor het tentamen serieus waren, dan lijkt me die 6 volledig terecht.
Meer dat je zei dat Straf2 niet veel verschilde van Straf1, zoiets in die trant.quote:Op dinsdag 11 november 2014 19:06 schreef Henrys het volgende:
[..]
Dat ik nooit naar hoorcollege/werkcollege ging en slechts 3 dagen van te voren begon met leren? Zelfs al doe ik dat wel is het niet hoger dan een 7. Ga in mijn master wel echt proberen overal een 8 of hoger te halen.
Ja.quote:Op dinsdag 11 november 2014 19:07 schreef Henrys het volgende:
Gaan jullie nog naar inzage? Denk echt dat het een gigantische bende wordt met zoveel mensen
Geloof je dit zelf?quote:Op dinsdag 11 november 2014 19:06 schreef Henrys het volgende:
[..]
Dat ik nooit naar hoorcollege/werkcollege ging en slechts 3 dagen van te voren begon met leren? Zelfs al doe ik dat wel is het niet hoger dan een 7. Ga in mijn master wel echt proberen overal een 8 of hoger te halen.
quote:Op dinsdag 11 november 2014 19:15 schreef Henrys het volgende:
[..]
Wie als dubbeltje is geboren zal nooit een kwartje worden
"Ik bereid me niet goed voor, want als ik dat wel doe haal ik ook geen goede cijfers, dus hoeft het niet. In de master ga ik hoge cijfers halen ondanks dat ik dat blijkbaar niet kan als ik me goed voorbereid".quote:Op dinsdag 11 november 2014 19:06 schreef Henrys het volgende:
[..]
En moeilijk tentamen/vak, dus beter ga je de boeken wel lezen.quote:Op dinsdag 11 november 2014 19:14 schreef Henrys het volgende:
Burgelijk recht 2 is wel een erg duur vak, 3 boeken en 2 klappers. Straks moet je zeker ook nog entreegeld voor het tentamen betalen
Goede observatie.quote:Op dinsdag 11 november 2014 19:16 schreef Tchock het volgende:
[..]
"Ik bereid me niet goed voor, want als ik dat wel doe haal ik ook geen goede cijfers, dus hoeft het niet. In de master ga ik hoge cijfers halen ondanks dat ik dat blijkbaar niet kan als ik me goed voorbereid".
In de master ben ik ouder en dus wijzer. Maar ik geef toe dat ik echt te weinig bezig ben met studie. Vooral nu ik mijn propedeuse heb is de druk er toch een beetje af. Misschien zou een ruime onvoldoende me een keer goed wakker schudden. (Zolang het maar niet bestuursrecht 2quote:Op dinsdag 11 november 2014 19:16 schreef Tchock het volgende:
[..]
"Ik bereid me niet goed voor, want als ik dat wel doe haal ik ook geen goede cijfers, dus hoeft het niet. In de master ga ik hoge cijfers halen ondanks dat ik dat blijkbaar niet kan als ik me goed voorbereid".
Ik moet wel toegeven dat opeens het kwartje kan vallen. Misschien valt die bij jou wel nu ofzo.quote:Op dinsdag 11 november 2014 19:26 schreef Henrys het volgende:
[..]
In de master ben ik ouder en dus wijzer. Maar ik geef toe dat ik echt te weinig bezig ben met studie. Vooral nu ik mijn propedeuse heb is de druk er toch een beetje af. Misschien zou een ruime onvoldoende me een keer goed wakker schudden. (Zolang het maar niet bestuursrecht 2)
Ik ken het gevoel wel, maar zeggen dat je dezelfde cijfers haalt als je goed gaat leren is natuurlijk bullshit. Incidenteel zul je ook met goede voorbereiding een 6 halen maar dan had je het tentamen anders níet gehaald. Dus niet zo zeuren en doorploeteren, of accepteren dat je gewoon te lui bent om je goed voor te bereiden.quote:Op dinsdag 11 november 2014 19:26 schreef Henrys het volgende:
[..]
In de master ben ik ouder en dus wijzer. Maar ik geef toe dat ik echt te weinig bezig ben met studie. Vooral nu ik mijn propedeuse heb is de druk er toch een beetje af. Misschien zou een ruime onvoldoende me een keer goed wakker schudden. (Zolang het maar niet bestuursrecht 2)
zij?quote:Op dinsdag 11 november 2014 19:32 schreef Henrys het volgende:
Trouwens wel grappig dat de docenten in het eerste jaar nog een vrij positief beeld van de arbeidsmarkt schepte maar nu langzaam zelf ook toegeven hoe hopeloos het carrièreperspectief voor de gemiddelde jurist is. Werkgroepdocent zij zelfs dat ik nog beter Toerisme op mbo niveau kan gaan doen dan een master strafrecht. Alleen die van fiscaal en IT-recht zijn nog aardig positief omdat ze stellen dat de vraag nog altijd groter is dan het aanbod en er vooral bij de belastingdienst een enorme vergrijzing is
Inderdaad, het vooruitzicht is optimistisch. Over 15 jaar heeft elke vrouwelijke notariële student een baan.quote:Op dinsdag 11 november 2014 19:38 schreef Etsu het volgende:
Wat betreft het notariaat komt het uiteindelijk ook wel goed.
"Daarnaast heeft de branche te kampen met vergrijzing en feminisering. De gemiddelde leeftijd van notarissen ligt rond de 50 en neemt toe."
https://www.rabobankcijfe(...)=Notariskantoren&p=9
Jatoch.quote:Op dinsdag 11 november 2014 19:50 schreef Tchock het volgende:
[..]
Inderdaad, het vooruitzicht is optimistisch. Over 15 jaar heeft elke vrouwelijke notariële student een baan.
Mobiel zie ik geen kleurtjesquote:
Tja, iets met vooruitschrijdend inzicht. Met de kennis van nu etc etc.quote:Op dinsdag 11 november 2014 19:32 schreef Henrys het volgende:
Trouwens wel grappig dat de docenten in het eerste jaar nog een vrij positief beeld van de arbeidsmarkt schepte maar nu langzaam zelf ook toegeven hoe hopeloos het carrièreperspectief voor de gemiddelde jurist is. Werkgroepdocent zij zelfs dat ik nog beter Toerisme op mbo niveau kan gaan doen dan een master strafrecht. Alleen die van fiscaal en IT-recht zijn nog aardig positief omdat ze stellen dat de vraag nog altijd groter is dan het aanbod en er vooral bij de belastingdienst een enorme vergrijzing is
Eenmaal in de vijftien jaar huh. Geen apart kopje voor recht en ict / informaticarechtquote:Gemiddeld genomen heeft een particulier eens in de 15 jaar een advocaat nodig. Met de toenemende juridisering van de maatschappij zal dit verhoudingscijfer veranderen. De samenleving is door de grote hoeveelheid wet- en regelgeving ingewikkelder geworden en tegelijkertijd is de consument mondiger. Daardoor ontstaan vaker rechtsproblemen en hebben mensen vaker behoefte aan juridisch advies. Deze trend verklaart ook de al jaren stijgende belangstelling voor een rechtsbijstandverzekering. De versobering van de gesubsidieerde rechtsbijstand kan deze trend afvlakken omdat juridisch advies dan ‘te duur’ gevonden wordt.
Zag ik jou rond 17:00 uur bij Kralingse Zoom lopen?quote:Op dinsdag 11 november 2014 19:28 schreef IkeDubaku99 het volgende:
[..]
Ik moet wel toegeven dat opeens het kwartje kan vallen. Misschien valt die bij jou wel nu ofzo.
Wat te doen hierquote:Op dinsdag 11 november 2014 21:49 schreef SpotlessMind00 het volgende:
Wat een dag morgen. Eerst werken en daarna heen en weer naar Groningen.
Zal morgen Pax een bot geven.quote:Op dinsdag 11 november 2014 21:49 schreef SpotlessMind00 het volgende:
Die topicpointer
Etsu, roep je bitch eens tot de orde.
Aww.quote:Op dinsdag 11 november 2014 21:56 schreef SpotlessMind00 het volgende:
[..]
Condoleren. Maar het is morgen of geheel niet. Wordt aardig kilometers maken.
Thanks. Nee ik moet nog een stuk hoger.quote:Op dinsdag 11 november 2014 21:58 schreef Etsu het volgende:
[..]
Aww.Sterkte.
Stad zelf of dorpje ernaast?
telefoon al opnieuw opgestart?quote:Op dinsdag 11 november 2014 22:22 schreef Ties02 het volgende:
Even een vraagje, ik krijg geen appjes meer op m'n lock screen, ze komen pas naar voren als ik whatsapp open..
Mis best wel wat belangrijke dingen steeds hierdoor, iemand enig idee hoe dit kan?
probeer t eens, lost zovaak problemen opquote:Op dinsdag 11 november 2014 22:23 schreef Ties02 het volgende:
[..]
Wat bedoel je? Uit en aan doen?
Is dit een grap?
Bij je whatsapp instellingen al bij meldingen gekeken of voorvertoning aanstaat?quote:Op dinsdag 11 november 2014 22:22 schreef Ties02 het volgende:
Even een vraagje, ik krijg geen appjes meer op m'n lock screen (iPhone), ze komen pas naar voren als ik whatsapp open..
Mis best wel wat belangrijke dingen steeds hierdoor, iemand enig idee hoe dit kan?
Kan best.quote:Op dinsdag 11 november 2014 20:58 schreef Phaelanx_NL het volgende:
[..]
Zag ik jou rond 17:00 uur bij Kralingse Zoom lopen?
Ring, ring, we have a winner.quote:Op woensdag 12 november 2014 00:41 schreef Phaelanx_NL het volgende:
[..]
Zwarte halflange jas, zwart met witte schoudertas?
quote:Op woensdag 12 november 2014 01:01 schreef IkeDubaku99 het volgende:
[..]
Ring, ring, we have a winner.
je moet die imitatie van Neil Young bekijken. Genieten.quote:
Uhu, ik heb je al gespotquote:
Haha, ik heb jou wel eens gesproken een paar jaar geleden.quote:Op woensdag 12 november 2014 01:01 schreef IkeDubaku99 het volgende:
[..]
Ring, ring, we have a winner.
Gaat weer veel te snel.quote:Op woensdag 12 november 2014 11:20 schreef Joosie200 het volgende:
[..]
Uhu, ik heb je al gespot
http://www.nu.nl/binnenla(...)ank-zwarte-piet.html
De afdeling is baas![]()
Kwakman komt een kwartier tekort vindt ie, begin dan ook om 11 uur ipv het achterlijke 11:15 uurquote:
Ja snap ik ook nietquote:Op woensdag 12 november 2014 12:06 schreef Joosie200 het volgende:
[..]
Kwakman komt een kwartier tekort vindt ie, begin dan ook om 11 uur ipv het achterlijke 11:15 uur![]()
station heillo?quote:Op woensdag 12 november 2014 00:04 schreef Etsu het volgende:
Yreal, ik moet as vrijdag naar Heiloo (vlakbij Alkmaar), klopt het dat je beter met de trein naar Leeuwarden kan gaan en dan met de bus via de afsluitdijk ipv met de trein via Hanzelijn naar Amsterdam en zo verder?
950 mensen hebben t gemaakt, ongetwijfeld hebben ze fouten gemaakt bij t nakijken in kleine 2 wekenquote:Op woensdag 12 november 2014 12:07 schreef Blistering het volgende:
Ik zag trouwens gister dat veel van jullie wel naar de nabespreking van een tentamen gaan, ook de mensen met goede cijfers. Is dat om gewoon nog even te checken wat je fout hebt gedaan?
Deels, vooral om te zien of ik er toch geen punten bij kan sprokkelen voor cijfer + 1. Van een 6 een 6,5 maken voor een 7. Voor een 9 een 9,5 voor een tien enzovoorts.quote:Op woensdag 12 november 2014 12:07 schreef Blistering het volgende:
Ik zag trouwens gister dat veel van jullie wel naar de nabespreking van een tentamen gaan, ook de mensen met goede cijfers. Is dat om gewoon nog even te checken wat je fout hebt gedaan?
Hmm ja, goed punt. Ik had dan een 7,6 gister wat dus een 8 is. Heb net de standaardantwoorden bekeken, en opzich is me wel duidelijk geworden wat ik wel had (moeten hebben) en wat niet.quote:Op woensdag 12 november 2014 12:10 schreef Joosie200 het volgende:
[..]
Deels, vooral om te zien of ik er toch geen punten bij kan sprokkelen voor cijfer + 1. Van een 6 een 6,5 maken voor een 7. Voor een 9 een 9,5 voor een tien enzovoorts.
Eens met dat laatstequote:Op woensdag 12 november 2014 12:07 schreef Etsu het volgende:
[..]
Ja snap ik ook nietmaar goed.
Ik snap wel weer waarom ik het tentamen vorig jaar niet gemaakt heb. Onmogelijk vak om te halen
Precies wat ik al verwacht had na bestuursrecht 2 gehad te hebben overigens. Terechte uitspraak conform de Awbquote:Burgemeester van Amsterdam Eberhard van der Laan heeft terecht geen rekening gehouden met de belangen van de tegenstanders van Zwarte Piet bij het verlenen van een vergunning voor de Sinterklaasintocht van vorig jaar. Dat heeft de Raad van State bepaald. De raad vernietigde daarmee de eerdere uitspraak van de rechtbank Amsterdam.
Van der Laan is volgens de Raad van State alleen verantwoordelijk voor de openbare orde en veiligheid. Een ander oordeel zou volgens het hoogste rechtscollege betekenen dat de burgemeester vooraf zou moeten beoordelen of bijvoorbeeld een evenement of een betoging inhoudelijk toelaatbaar is. Dat is niet in overeenstemming met het Nederlandse grondwettelijk stelsel.
ga je ergens naar een plek waar pc's staan en trek je een toetsenbord eruitquote:Op woensdag 12 november 2014 12:32 schreef Tchock het volgende:
Toetsenbord van mijn laptop stuk. Zuur. En nu zit de laptop vast in een systeemtest omdat ik niet y/n kan kiezen.
Al geprobeerd met toetsenbord van mijn huisgenoot maar die werkt niet. Denk omdat de laptop in die system assessment zit.quote:Op woensdag 12 november 2014 12:56 schreef Yreal het volgende:
[..]
ga je ergens naar een plek waar pc's staan en trek je een toetsenbord eruit
Keyboard not detected. Press F10. Vuile bloedhonden.quote:Op woensdag 12 november 2014 13:01 schreef Tchock het volgende:
[..]
Al geprobeerd met toetsenbord van mijn huisgenoot maar die werkt niet. Denk omdat de laptop in die system assessment zit.![]()
Ja, precies. Nieuw toetsenbordje scoren en dan opgelost, of kan er ook iets totaal anders aan de hand zijn? Er is (dacht ik) een heel klein beetje bier op gekomen, rest van de laptop lijkt niet nat geworden.quote:Op woensdag 12 november 2014 13:10 schreef SpotlessMind00 het volgende:
[..]
Keyboard not detected. Press F10. Vuile bloedhonden.
Tiesje mag geen eten en drinken meenemen naar de computerkamerquote:
quote:
Het *kan* het moederbord zijn maar je kunt inderdaad een ander keyboard of andere USB poort proberen.quote:Op woensdag 12 november 2014 13:27 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ja, precies. Nieuw toetsenbordje scoren en dan opgelost, of kan er ook iets totaal anders aan de hand zijn? Er is (dacht ik) een heel klein beetje bier op gekomen, rest van de laptop lijkt niet nat geworden.
quote:Op woensdag 12 november 2014 13:40 schreef Ties02 het volgende:
Wij noemen dat thuis trouwens werkkamer
Oké. Nieuw toetsenbord besteld, morgen binnen. Als dat niets oplost kijken we dan wel verder.quote:Op woensdag 12 november 2014 13:44 schreef SpotlessMind00 het volgende:
[..]
Het *kan* het moederbord zijn maar je kunt inderdaad een ander keyboard of andere USB poort proberen.
Ik kan me nogal ergeren aan een bepaald iemand die continu de hoogleraren onderbreekt met een oerdomme vraag, en dat ieder college.quote:
Waarvoorquote:Op woensdag 12 november 2014 13:57 schreef Yreal het volgende:
zo. de eerste onvoldoende van het jaar ook weer in de pocket.
Nog meer dan je denkt. Had 57 punten, bij 55 voor een voldoende. Terwijl ik dacht dat het goed ging. Zucht.quote:
dat je nog vroeg, was dat alles?quote:Op woensdag 12 november 2014 14:04 schreef Tchock het volgende:
[..]
Nog meer dan je denkt. Had 57 punten, bij 55 voor een voldoende. Terwijl ik dacht dat het goed ging. Zucht.
Dezelfde gozer die bij ons met strafrecht 2 werkgroepen zat?quote:Op woensdag 12 november 2014 13:56 schreef Etsu het volgende:
[..]
Ik kan me nogal ergeren aan een bepaald iemand die continu de hoogleraren onderbreekt met een oerdomme vraag, en dat ieder college.
Goed voor je kwabjes.quote:Op woensdag 12 november 2014 14:08 schreef Yreal het volgende:
Teveel gelopen van het weekend, teveel spierpijn...
en dan nu de post en vanavond voetbal. Dear god
Jaquote:Op woensdag 12 november 2014 14:08 schreef underground1009 het volgende:
[..]
Dezelfde gozer die bij ons met strafrecht 2 werkgroepen zat?
Instellingen -> Berichtgeving -> App kiezen (WA dus) -> 'Meldingsstijl indien ontgrendeld' geloof ik.quote:Op dinsdag 11 november 2014 22:22 schreef Ties02 het volgende:
Even een vraagje, ik krijg geen appjes meer op m'n lock screen (iPhone), ze komen pas naar voren als ik whatsapp open..
Dit zeiden ze ook al (jaren) toen ik nog (vers) studeerde.quote:Op dinsdag 11 november 2014 19:38 schreef Etsu het volgende:
Wat betreft het notariaat komt het uiteindelijk ook wel goed.
"Daarnaast heeft de branche te kampen met vergrijzing en feminisering. De gemiddelde leeftijd van notarissen ligt rond de 50 en neemt toe."
https://www.rabobankcijfe(...)=Notariskantoren&p=9
Oplossing: geen gemiddelde jurist worden. Fixed.quote:Op dinsdag 11 november 2014 19:32 schreef Henrys het volgende:
Kom feunen bij de aletta jacobshalquote:Op woensdag 12 november 2014 14:32 schreef SpotlessMind00 het volgende:
En Zernike. Grappig dat ik al die plaatsen van hier ken.
Alettaquote:Op woensdag 12 november 2014 14:32 schreef Paxcon het volgende:
[..]
Kom feunen bij de aletta jacobshal
Nee, dat boeit ze werkelijk geen zak. Heb wel eens een halve week gewacht.quote:Op woensdag 12 november 2014 14:36 schreef Blistering het volgende:
''De cijfers worden om 13:00 op Blackboard gezet''
14:36 en nog niets hoor. Amateurs.
Zijn ze op andere uni's wel stipt daarmee?
Nope.quote:Op woensdag 12 november 2014 14:36 schreef Blistering het volgende:
Nee.quote:Op woensdag 12 november 2014 14:36 schreef Blistering het volgende:
Natuurlijkquote:Op woensdag 12 november 2014 14:36 schreef Yreal het volgende:
[..]
pax waardeert mijn inspanningen tenminste.
Ik snap er geen reet van, maar gefeli in ieder geval.quote:Op woensdag 12 november 2014 16:25 schreef Blistering het volgende:
Nou Staats- en Bestuurs I staat er eindelijk op hoor. 6,9 voor eindtentamen wat mij een eindgemiddelde van 7,04 geeft. Maar blijkbaar krijgt iedereen er 0,3 bij oftewel een eindgemiddelde van 7,34 wat volgens de afrondingstabel een 7,5 gemiddeld is
Nouja, het zal allemaal wel. Vak afgerond met een 7 dus ik ben blij.
edit: Oh die 0,3 extra is omdat ze verkeerde wegingspercentages op de site hadden vermeld
Ik ook nietquote:Op woensdag 12 november 2014 16:32 schreef Etsu het volgende:
[..]
Ik snap er geen reet van, maar gefeli in ieder geval.
quote:Vanaf cijfer Tot cijfer Geldend resultaat afronden tot numeriek resultaat
5,35 5,5 5,4
5,5 6,25 6
6,25 6,75 6,5
6,75 7,25 7
7,25 7,75 7,5
7,75 8,25 8
8,25 8,75 8,5
8,75 9,25 9
9,25 9,75 9,5
9,75 10 10
Nice nicequote:Op woensdag 12 november 2014 16:25 schreef Blistering het volgende:
Nou Staats- en Bestuurs I staat er eindelijk op hoor. 6,9 voor eindtentamen wat mij een eindgemiddelde van 7,04 geeft. Maar blijkbaar krijgt iedereen er 0,3 bij oftewel een eindgemiddelde van 7,34 wat volgens de afrondingstabel een 7,5 gemiddeld is
Nouja, het zal allemaal wel. Vak afgerond met een 7 dus ik ben blij.
edit: Oh die 0,3 extra is omdat ze verkeerde wegingspercentages op de site hadden vermeld
dat hebben ze wel eens geprobeerd ja. Kan me niet voorstellen dat dat geen standaardarrest is.quote:Op woensdag 12 november 2014 17:31 schreef Accursius het volgende:
[..]
Nice nice
Voor de ondernemingsrechtspecialisten hier: je moet een ondernemingsraad instellen als je meer dan 50 werknemers hebt. Is hier ook een mogelijkheid om onderuit te komen? Door bijvoorbeeld de BV te splitsen en dan te laten overkoepelen met bijvoorbeeld een holding. Of wordt de gehele holding dan nog steeds gezien als 1 onderneming? Dit komt btw niet terug in de stof, alleen dat je een ondernemingsraad moet instellen bij 50 werknemers, ik vroeg mij dit alleen af
Dit is eigenlijk ook een beetje Arbeidsrecht. Ik zou het moeten weten, maar Arbeidsrecht is niet mijn gebied.quote:Op woensdag 12 november 2014 17:41 schreef Yreal het volgende:
[..]
dat hebben ze wel eens geprobeerd ja. Kan me niet voorstellen dat dat geen standaardarrest is.
klopt. Uit mijn hoofd zeg ik heuga?quote:Op woensdag 12 november 2014 17:43 schreef IkeDubaku99 het volgende:
[..]
Dit is eigenlijk ook een beetje Arbeidsrecht. Ik zou het moeten weten, maar Arbeidsrecht is niet mijn gebied.
Lekker eten man!quote:Op woensdag 12 november 2014 17:51 schreef Yreal het volgende:
[..]
ik vraag me altijd af hoe mensen het zover kunnen laten komen.
je moet toch punt hebben dat je in de spiegel kijkt misselijk wordt van jezelf en meer gaat sporten?quote:Op woensdag 12 november 2014 17:53 schreef Blistering het volgende:
[..]
Lekker eten man!
Omnomnom.
* Blistering was vroeger ook 30kg zwaarder dan nu
Ik denk dat dat voor meneer Elias al te laat is.quote:Op woensdag 12 november 2014 17:59 schreef Yreal het volgende:
[..]
je moet toch punt hebben dat je in de spiegel kijkt misselijk wordt van jezelf en meer gaat sporten?
Ik zou het FD nemen, kost je minder per maand en in mijn ogen een fijnere krant. Verder zou ik ook even kijken of je niet iemand kan vinden die het met je wilt delen. Scheelt je weer, en je kan gewoon met meerdere digitale apparaten er gebruik van maken.quote:Op woensdag 12 november 2014 18:21 schreef Blistering het volgende:
Ik twijfel of ik een abonnement zal nemen op het NRC Handelsblad. Ten eerste twijfel over of ik überhaupt wel een abonnement op een krant wil, en ten tweede nog het dilemma NRC Handelsblad vs. NRC Next. Schijnbaar is Next gericht op jongeren en is het een stuk beknopter dan het NRC Handelsblad.
Hebben er hier ook mensen een abonnement op een krant?
quote:Op woensdag 12 november 2014 17:41 schreef Yreal het volgende:
[..]
dat hebben ze wel eens geprobeerd ja. Kan me niet voorstellen dat dat geen standaardarrest is.
quote:Op woensdag 12 november 2014 17:43 schreef IkeDubaku99 het volgende:
[..]
Dit is eigenlijk ook een beetje Arbeidsrecht. Ik zou het moeten weten, maar Arbeidsrecht is niet mijn gebied.
Heb naar Heuga gekeken net, is toch iets anders. Het gaat daar om de vraag hoeveel bevoegdheid een ondernemingsraad heeft als deze niet afkomstig is van de moeder-onderneming maar bij een sub-BV (Als ik het goed begreep). Hier is dus al sprake van een ondernemingsraad.quote:Op woensdag 12 november 2014 17:50 schreef Yreal het volgende:
[..]
klopt. Uit mijn hoofd zeg ik heuga?
Ik lees nogal negatieve reviews over de FD app. Ik heb zelf louter Apple apparaten, en blijkbaar is de iOS app onvolledig t.o.v. de papieren FD-versie.quote:Op woensdag 12 november 2014 18:27 schreef Accursius het volgende:
[..]
Ik zou het FD nemen, kost je minder per maand en in mijn ogen een fijnere krant. Verder zou ik ook even kijken of je niet iemand kan vinden die het met je wilt delen. Scheelt je weer, en je kan gewoon met meerdere digitale apparaten er gebruik van maken.
Oeh dat weet ik dan weer niet..quote:Op woensdag 12 november 2014 18:32 schreef Blistering het volgende:
[..]
Ik lees nogal negatieve reviews over de FD app. Ik heb zelf louter Apple apparaten, en blijkbaar is de iOS app onvolledig t.o.v. de papieren FD-versie.
Ik weet verder ook niet of het waar is hoor
iets met vereenzelviging, dat je de or niet mag ontwijken door bv's er tussen te zetten.quote:Op woensdag 12 november 2014 18:29 schreef Accursius het volgende:
[..]
[..]
[..]
Heb naar Heuga gekeken net, is toch iets anders. Het gaat daar om de vraag hoeveel bevoegdheid een ondernemingsraad heeft als deze niet afkomstig is van de moeder-onderneming maar bij een sub-BV (Als ik het goed begreep). Hier is dus al sprake van een ondernemingsraad.
Over het algemeen: ja dat moet. Je zit dan met een concernverband en een gemeenschappelijk bedrijfsbeleid (vooral met een holding, omdat die over het algemeen dezelfde directie/bestuur zullen hebben).quote:Op woensdag 12 november 2014 17:31 schreef Accursius het volgende:
[..]
Nice nice
Voor de ondernemingsrechtspecialisten hier: je moet een ondernemingsraad instellen als je meer dan 50 werknemers hebt. Is hier ook een mogelijkheid om onderuit te komen? Door bijvoorbeeld de BV te splitsen en dan te laten overkoepelen met bijvoorbeeld een holding. Of wordt de gehele holding dan nog steeds gezien als 1 onderneming? Dit komt btw niet terug in de stof, alleen dat je een ondernemingsraad moet instellen bij 50 werknemers, ik vroeg mij dit alleen af
Hier 3 punten erbij, 9 naar 10quote:Op woensdag 12 november 2014 19:44 schreef Athlete het volgende:
Voortaan maar naar alle inzage's toe.
Ze waren m'n bonuspunt vergeten op te tellen.
9 geworden i.p.v. een 8.
Netjesquote:
Hahaha ja die zag ik ookquote:Op woensdag 12 november 2014 19:47 schreef Athlete het volgende:
[..]
Netjes
Zat een meisje naast me, die had 33 punten op het tentamen.
Maar als cijfer een 3. Bleek dus gewoon een 8 te zijn.
quote:Op woensdag 12 november 2014 19:47 schreef Athlete het volgende:
[..]
Netjes
Ben je serieus? Wat een amateurs dan daar.quote:Op woensdag 12 november 2014 19:47 schreef Athlete het volgende:
[..]
Netjes
Aahh oke, duidelijk. Bedanktquote:Op woensdag 12 november 2014 19:40 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Over het algemeen: ja dat moet. Je zit dan met een concernverband en een gemeenschappelijk bedrijfsbeleid (vooral met een holding, omdat die over het algemeen dezelfde directie/bestuur zullen hebben).
Bovendien wil je over het algemeen niet echt je personeel in je holding, vanwege een hoop redenen.
Laat t Bobbie maar niet horenquote:Op woensdag 12 november 2014 20:28 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Verder ben ik geen arbeidsrechtspecialist en vind ik het maar een specialisatie voor vrouwen.
Infantiele humor weer van de speldquote:CDA-leider Buma is in verlegenheid gebracht nadat premier Rutte diens moeder verantwoordelijk hield voor tal van impopulaire maatregelen. De premier uitte zijn beschuldigingen tijdens een verhit debat over de woningmarkt.
Nadat Buma de premier ervan beschuldigde noodzakelijke hervormingen op de woningmarkt voor zich uit te schuiven, antwoordde Rutte: “Je moeder schuift noodzakelijke hervormingen op de woningmarkt pas voor zich uit.” Dat bleek slechts de eerste in een reeks beschuldigingen aan het adres van de moeder van Buma, die door Rutte verder verantwoordelijk wordt gehouden voor onder andere de bezuinigingen op Defensie, amusement op de Publieke Omroep, misstanden in de melkveehouderij, Europese naheffingen, bootvluchtelingen en Prem.
Buma was zichtbaar uitgeluld door de aantijgingen van de premier, die er ook nog een ‘lekker voor je’ aan toevoegde. Volgens politiek commentator Ferry Mingelen is het een goed bewaard geheim dat de moeder van Buma het land naar de knoppen helpt. “Het CDA is van oudsher een gezinspartij, maar desondanks kwam deze ontboezeming voor de meeste partijen als een volslagen verrassing. Het is een kwestie van tijd voordat er een parlementair onderzoek naar de moeder van Buma komt.”
Ook binnen de fractiekamer van het CDA zou inmiddels groeiende kritiek klinken op mevrouw Buma. “Je moeder is zelf een opportunistische Volendamse palingheks zonder duidelijke visie waar het heen moet met dit land”, zou Mona Keijzer onlangs hebben gezegd. Andere CDA’ers nemen het juist op voor Buma’s moeder. Insiders noemen de sfeer binnen de fractie brisant.
Buma heeft inmiddels excuses aangeboden voor het beleid van zijn moeder, maar benadrukt dat zij niet de enige verantwoordelijke is. Op de vraag van parlementair verslaggevers wie nog meer, antwoordde hij gedecideerd: “Je moeder.”
Is die huisgenote van je objectief gezien aantrekkelijk?quote:Op woensdag 12 november 2014 23:25 schreef Etsu het volgende:
Ik heb zin in stappen maar mn huisgenote wil niet mee en als ik 'uitgaan' roep, roept ze 'blablabla'.
Gelukkig heb ik jullie nog om mn avond door te brengen.
Ik ging ook gelijk weer weg toen ik mijn punten geteld had, had echt geen zin in die druktequote:Op woensdag 12 november 2014 23:23 schreef Etsu het volgende:
Facking druk bij Straf2 nabespreking trouwens.
Miste 3 punten voor een 7Zag wel een puntje wat ik kon sprokkelen, maar wilde niet echt langer naar kijken. Wil toch niks doen met strafrecht later.
Nu formeel nog, dan CE binnen.
Ja, maar zwaar lesbo.quote:Op woensdag 12 november 2014 23:50 schreef Henrys het volgende:
[..]
Is die huisgenote van je objectief gezien aantrekkelijk?
ze waren lekker op dreef ja.quote:Op woensdag 12 november 2014 23:08 schreef underground1009 het volgende:
Yreal welk vak moest je? Ik zat op vak 401, infantiel volk op het zogenaamde "studenten"-vakHele wedstrijd werden er vliegtuigjes gegooid.
Tevens in vak 402 een stel protesterende Mexicanen die in de rust werden afgevoerd, vond het een beetje enge praktijk
Ze walgt van piemels, dus dit wordt niks.quote:Op woensdag 12 november 2014 23:54 schreef Henrys het volgende:
[..]
Ik heb een vrouwelijk gezicht dus dat is geen probleem
Heb haar nog niet eens ontmoet en heb nu al iets gemeen met haarquote:Op woensdag 12 november 2014 23:55 schreef Etsu het volgende:
[..]
Ze walgt van piemels, dus dit wordt niks.
Bijzonder dat je walgt van je eigen geslachtsdeel.quote:Op donderdag 13 november 2014 00:01 schreef Henrys het volgende:
[..]
Heb haar nog niet eens ontmoet en heb nu al iets gemeen met haar
Minder dan je mastercijfers.quote:Op donderdag 13 november 2014 00:09 schreef Henrys het volgende:
Hoe belangrijk zijn je bachelor cijfers eigenlijk?
Gelukkig, een vak als SR2 zou ik wel nog willen herkansen voor een hoger cijfer maar met bestuursrecht bijvoorbeeld zou ik nooit die discipline op kunnen brengen als ik al een 6 hebquote:
En terecht.quote:Op donderdag 13 november 2014 00:12 schreef Henrys het volgende:
[..]
Gelukkig, een vak als SR2 zou ik wel nog willen herkansen voor een hoger cijfer maar met bestuursrecht bijvoorbeeld zou ik nooit die discipline op kunnen brengen als ik al een 6 heb
wij hadden ze met spandoeken dat het geen penalty wasquote:Op woensdag 12 november 2014 23:08 schreef underground1009 het volgende:
Yreal welk vak moest je? Ik zat op vak 401, infantiel volk op het zogenaamde "studenten"-vakHele wedstrijd werden er vliegtuigjes gegooid.
Tevens in vak 402 een stel protesterende Mexicanen die in de rust werden afgevoerd, vond het een beetje enge praktijk
quote:Op woensdag 12 november 2014 18:21 schreef Blistering het volgende:
Ik twijfel of ik een abonnement zal nemen op het NRC Handelsblad. Ten eerste twijfel over of ik überhaupt wel een abonnement op een krant wil, en ten tweede nog het dilemma NRC Handelsblad vs. NRC Next. Schijnbaar is Next gericht op jongeren en is het een stuk beknopter dan het NRC Handelsblad.
Hebben er hier ook mensen een abonnement op een krant?
Heb zelf het FD en NRC Handelsblad. Vind NRC Handelsblad echt een goede krant, ook beter dan de VK (heb digi-abonnement met inloggegevens van m'n ouders). Ook het economiekatern van het NRC is echt behoorlijk goed. Het FD is natuurlijk echt heel specialistisch. Iets als internationale politiek (wat ik zelf juist heel interessant vind) zal je in het FD niet of nauwelijks vinden. Als het NRC en het FD over hetzelfde onderwerp schrijven vind ik gek genoeg dat het FD er niet in kwaliteit bovenuit springt. Punt is wel dat het FD natuurlijk veel meer financieele ontwikkelingen belichten.quote:Op woensdag 12 november 2014 18:27 schreef Accursius het volgende:
[..]
Ik zou het FD nemen, kost je minder per maand en in mijn ogen een fijnere krant. Verder zou ik ook even kijken of je niet iemand kan vinden die het met je wilt delen. Scheelt je weer, en je kan gewoon met meerdere digitale apparaten er gebruik van maken.
Zoals u wenstquote:Op donderdag 13 november 2014 04:16 schreef Ties02 het volgende:
Je mag de OP ook wel even aanpassen Paxgod
Was trouwens wel gewoon een pingel he Y
Voor wat precies?quote:Op donderdag 13 november 2014 00:09 schreef Henrys het volgende:
Hoe belangrijk zijn je bachelor cijfers eigenlijk?
Sidemeister.quote:Op donderdag 13 november 2014 08:21 schreef Sideshowbobbie het volgende:
Na een tijdje afwezigheid wil ik maar één ding weten: heeft Yreal zijn P al?
Interessant. Zag dat je ook een iPad kan krijgen i.c.m. een NRC abonnement, en dat dat niet duurder is dan een iPad los en 2 jaar NRC studentenabo.quote:Op donderdag 13 november 2014 08:15 schreef Valid het volgende:
[..]
[..]
Heb zelf het FD en NRC Handelsblad. Vind NRC Handelsblad echt een goede krant, ook beter dan de VK (heb digi-abonnement met inloggegevens van m'n ouders). Ook het economiekatern van het NRC is echt behoorlijk goed. Het FD is natuurlijk echt heel specialistisch. Iets als internationale politiek (wat ik zelf juist heel interessant vind) zal je in het FD niet of nauwelijks vinden. Als het NRC en het FD over hetzelfde onderwerp schrijven vind ik gek genoeg dat het FD er niet in kwaliteit bovenuit springt. Punt is wel dat het FD natuurlijk veel meer financieele ontwikkelingen belichten.
Heb overigens alleen maar digitale abonnementen op m'n iPad en zowel NRC als FD met iemand gedeeld. Studentenabo is rond de EUR 15, dus als je dat deelt is het prima te doen. Als je een goeie meer algemene krant wil zou ik zeker voor NRC Handelsblad gaan.
Nope. Mei geloof ik.quote:Op donderdag 13 november 2014 08:21 schreef Sideshowbobbie het volgende:
zeker. Maar oh oh die haat tegen robben..quote:Op donderdag 13 november 2014 04:16 schreef Ties02 het volgende:
Je mag de OP ook wel even aanpassen Paxgod
Was trouwens wel gewoon een pingel he Y
Je werd erg gemistquote:Op donderdag 13 november 2014 08:21 schreef Sideshowbobbie het volgende:
Ach ja, Zuid-Amerikaans temperament hequote:Op donderdag 13 november 2014 10:04 schreef Yreal het volgende:
[..]
zeker. Maar oh oh die haat tegen robben..
blijf dan ook lekker wegquote:Op donderdag 13 november 2014 08:21 schreef Sideshowbobbie het volgende:
Wat veul fietsenquote:
Niet zo nors, hè.quote:
Ah. Ik herken het gebouw wel, daar had ik ook m'n intro!quote:Op donderdag 13 november 2014 10:20 schreef Ties02 het volgende:
[..]
Kwamen allemaal naar de nabespreking
Huh? Utrecht zit jij tochquote:Op donderdag 13 november 2014 10:24 schreef Blistering het volgende:
[..]
Ah. Ik herken het gebouw wel, daar had ik ook m'n intro!
Ik zal het topic weer vervuilen met mijn aanwezigheid. Waar is Etsu? Dan kan ik namelijk gelijk beginnen.quote:
Eh, open dag bedoel ik, net wakkerquote:
Paar maanden terug NRC.next + NRC Weekend opgezegd. Onlangs een aanbieding gehad voor zelfde abo voor een half jaar voor 18 euro in de maand. Toch wel blij dat ik het weer heb.quote:Op donderdag 13 november 2014 09:56 schreef Blistering het volgende:
[..]
Interessant. Zag dat je ook een iPad kan krijgen i.c.m. een NRC abonnement, en dat dat niet duurder is dan een iPad los en 2 jaar NRC studentenabo.
Ik ga er nog even over nadenken.
Kijk eens aan. Betekent dit nu een verbetering van je Nederlands in je posts?quote:Op donderdag 13 november 2014 10:26 schreef Yreal het volgende:
[..]
wel eindelijk mijn 2de jaars hbo Nederlands gehaald
Kuthoerenfietsen. Ik heb een eigen plekje voor m'n fiets en oh en wee als dat plekje wordt gejat.quote:
Hoiquote:Op donderdag 13 november 2014 10:26 schreef Sideshowbobbie het volgende:
[..]
Ik zal het topic weer vervuilen met mijn aanwezigheid. Waar is Etsu? Dan kan ik namelijk gelijk beginnen.
Hoe is het met mijn favoriete relnicht?quote:
Katerig. En met mijn favoriete lelijke kale?quote:Op donderdag 13 november 2014 10:33 schreef Sideshowbobbie het volgende:
[..]
Hoe is het met mijn favoriete relnicht?
Nounounouquote:Op donderdag 13 november 2014 10:34 schreef Etsu het volgende:
[..]
Katerig. En met mijn favoriete lelijke kale?
Waarom nou weer lelijk?quote:Op donderdag 13 november 2014 10:34 schreef Etsu het volgende:
[..]
Katerig. En met mijn favoriete lelijke kale?
Beetje zelfkennis is wel wenselijk, Ets.quote:
Geldt natuurlijk ook voor jou, Bob.quote:Op donderdag 13 november 2014 10:37 schreef Sideshowbobbie het volgende:
[..]
Beetje zelfkennis is wel wenselijk, Ets.
Beetje makkelijk dit.quote:Op donderdag 13 november 2014 10:37 schreef Etsu het volgende:
[..]
Geldt natuurlijk ook voor jou, Bob.
quote:
neuquote:Op donderdag 13 november 2014 10:30 schreef Sideshowbobbie het volgende:
[..]
Kijk eens aan. Betekent dit nu een verbetering van je Nederlands in je posts?
yea right, ik een 9quote:Op donderdag 13 november 2014 10:41 schreef Etsu het volgende:
Trouwens, we hadden gisteren een Yreal bij de nabespreking van straf.
Ze kreeg een 3 en uiteindelijk werd het een 9 (omdat de punten verkeerd waren opgeteld).
Ging meer om dat jij laatst ook een 1 naar een 5 wist te maken.quote:
ZO GRAPPIF HAHAHAHAHAXDDDSDZADDHSSLANEquote:
Weddenschap verloren?quote:Op donderdag 13 november 2014 11:54 schreef Paxcon het volgende:
Derksen, wat een god
Dat hij met volle teugen mag gaan genieten van zwaarmoedige blues en country in Tennessee
quote:
quote:Op donderdag 30 oktober 2014 18:16 schreef SpotlessMind00 het volgende:
[..]
Beter dan die lelijke UI die je nu hebt.
Gratz!quote:Op donderdag 13 november 2014 15:19 schreef Etsu het volgende:
Ik heb het geflikt
7 voor belastingrecht 1![]()
[ afbeelding ]
Cheers!quote:Op donderdag 13 november 2014 15:19 schreef Etsu het volgende:
Ik heb het geflikt
[ afbeelding ]
Well done.quote:Op donderdag 13 november 2014 15:19 schreef Etsu het volgende:
Ik heb het geflikt
[ afbeelding ]
Maar nu moet je overal je toetsenbord mee naartoe slepen?quote:Op donderdag 13 november 2014 15:09 schreef Tchock het volgende:
Yes ik kan weer typenEn met verlicht toetsenbord nu
Aftrekkoningquote:Op donderdag 13 november 2014 15:19 schreef Etsu het volgende:
Ik heb het geflikt
[ afbeelding ]
Ik heb het toetsenbord in mijn laptop vervangen voor een nieuwe die ook licht geeft.quote:Op donderdag 13 november 2014 15:49 schreef Paxcon het volgende:
[..]
Maar nu moet je overal je toetsenbord mee naartoe slepen?
Leuk.quote:Op donderdag 13 november 2014 15:52 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ik heb het toetsenbord in mijn laptop vervangen voor een nieuwe die ook licht geeft.
Ik hoop led. Schijnt veel langer mee te gaan en ook nog minder energie te gebruiken.quote:Op donderdag 13 november 2014 15:53 schreef SpotlessMind00 het volgende:
Het is trouwens toch wel een spaarlamp hè.
Ik heb alleen nog maar hier gepostquote:Op donderdag 13 november 2014 16:08 schreef Ties02 het volgende:
Gefeli ets
Al leuke reacties gehad op je UI Pax?
Oh wauw, technische boyquote:Op donderdag 13 november 2014 15:52 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ik heb het toetsenbord in mijn laptop vervangen voor een nieuwe die ook licht geeft.
Ik zal mobiel jaquote:Op donderdag 13 november 2014 16:18 schreef motorbloempje het volgende:
O LEKKER DOOR HET SLOTJE POSTEN!
ACH MEID TOCHquote:Op donderdag 13 november 2014 16:42 schreef Paxcon het volgende:
[..]
Ik zal mobiel ja![]()
Dan is dat een beetje onduidelijk
Ik zeg noten die handel. DAT DIT KAN IN NEDERLAND.quote:Op donderdag 13 november 2014 16:44 schreef Paxcon het volgende:
[..]
Ze willen dat de topicpointer verdwijnt
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |