• Joosie200twitter:
quote:Op donderdag 19 december 2013 11:03 schreef Sideshowbobbie het volgende:
[..]
Weet je wat cassatie is?
Nu tijd voor serieuze zaken: de uitspraak in de zaak Paxcon q.q. / Etsu c.s. Dit arrest is een schoolvoorbeeld van de perfecte en uiterst rechtvaardige werking van de Nederlandse rechtspraak. Waar eiser middels listige kunstgrepen de procedure wilde beïnvloeden is de onafhankelijkheid van het gerecht vast komen te staan en heeft het recht gezegevierd.quote:
quote:Op donderdag 3 juli 2014 14:18 schreef Joosie200 het volgende:
Etsu c.s., eiser in eerste aanleg, vordert een verklaring voor recht dat Paxcon q.q. eiser verschuldigd is om een hertentamen, te weten: Europees Recht, te behalen met een cijfer gelijk of hoger als van Paxcon q.q. Paxcon q.q. verweerde zich wat als volgt begrepen moet worden: de eis moet worden afgewezen en wel omdat Etsu c.s. zich maar minder vijandelijker moet gedragen jegens mij, zijnde mod van het EXA forum op Fok.nl. Bovendien biedt Paxcon q.q. geen bijles aan medestudenten aan, omdat er reeds capita selecta voor handen zijn om zelf eigenhandig te bestuderen. En zo zou Paxcon q.q. al zijn diensten inzetten om bijles te verlenen, dan niet voor een vriendenprijsje jegens Etsu c.s. De Rechtbank te Noord-Nederland heeft de eis afgewezen en geeft Paxcon q.q. gelijk.
quote:Op dinsdag 11 november 2014 17:40 schreef Paxcon het volgende:
[..]
Wij spreken elkaar nog wel even achter de schermen
kinderhaterquote:Op dinsdag 11 november 2014 18:09 schreef Etsu het volgende:
Wacht ik op m'n pizza, zijn het kindjes ivm sint-maarten
kom anders ff hier met een zak snoep, mag je de hele avond snoepjes gevenquote:
Lol neequote:Op dinsdag 11 november 2014 18:10 schreef Etsu het volgende:
[..]
kom anders ff hier met een zak snoep, mag je de hele avond snoepjes geven
kunnen we even babbelen over je wangedrag de laatste dagen
wat heb je danquote:Op dinsdag 11 november 2014 18:56 schreef Henrys het volgende:
Ik ben gedoemd om altijd een 6 of 7 te halen. Nog nooit iets hoeven te herkansen maar toch
Nou, als die posts van paar dagen voor het tentamen serieus waren, dan lijkt me die 6 volledig terecht.quote:Op dinsdag 11 november 2014 18:56 schreef Henrys het volgende:
[..]
de laagste van twee. Wel zonder bonus maar toch
"ik ben gedoemd om... snif snif"quote:Op dinsdag 11 november 2014 18:58 schreef Etsu het volgende:
[..]
Nou, als die posts van paar dagen voor het tentamen serieus waren, dan lijkt me die 6 volledig terecht.
Dat ik nooit naar hoorcollege/werkcollege ging en slechts 3 dagen van te voren begon met leren? Zelfs al doe ik dat wel is het niet hoger dan een 7. Ga in mijn master wel echt proberen overal een 8 of hoger te halen.quote:Op dinsdag 11 november 2014 18:58 schreef Etsu het volgende:
[..]
Nou, als die posts van paar dagen voor het tentamen serieus waren, dan lijkt me die 6 volledig terecht.
Meer dat je zei dat Straf2 niet veel verschilde van Straf1, zoiets in die trant.quote:Op dinsdag 11 november 2014 19:06 schreef Henrys het volgende:
[..]
Dat ik nooit naar hoorcollege/werkcollege ging en slechts 3 dagen van te voren begon met leren? Zelfs al doe ik dat wel is het niet hoger dan een 7. Ga in mijn master wel echt proberen overal een 8 of hoger te halen.
Ja.quote:Op dinsdag 11 november 2014 19:07 schreef Henrys het volgende:
Gaan jullie nog naar inzage? Denk echt dat het een gigantische bende wordt met zoveel mensen
Geloof je dit zelf?quote:Op dinsdag 11 november 2014 19:06 schreef Henrys het volgende:
[..]
Dat ik nooit naar hoorcollege/werkcollege ging en slechts 3 dagen van te voren begon met leren? Zelfs al doe ik dat wel is het niet hoger dan een 7. Ga in mijn master wel echt proberen overal een 8 of hoger te halen.
quote:Op dinsdag 11 november 2014 19:15 schreef Henrys het volgende:
[..]
Wie als dubbeltje is geboren zal nooit een kwartje worden
"Ik bereid me niet goed voor, want als ik dat wel doe haal ik ook geen goede cijfers, dus hoeft het niet. In de master ga ik hoge cijfers halen ondanks dat ik dat blijkbaar niet kan als ik me goed voorbereid".quote:Op dinsdag 11 november 2014 19:06 schreef Henrys het volgende:
[..]
En moeilijk tentamen/vak, dus beter ga je de boeken wel lezen.quote:Op dinsdag 11 november 2014 19:14 schreef Henrys het volgende:
Burgelijk recht 2 is wel een erg duur vak, 3 boeken en 2 klappers. Straks moet je zeker ook nog entreegeld voor het tentamen betalen
Goede observatie.quote:Op dinsdag 11 november 2014 19:16 schreef Tchock het volgende:
[..]
"Ik bereid me niet goed voor, want als ik dat wel doe haal ik ook geen goede cijfers, dus hoeft het niet. In de master ga ik hoge cijfers halen ondanks dat ik dat blijkbaar niet kan als ik me goed voorbereid".
In de master ben ik ouder en dus wijzer. Maar ik geef toe dat ik echt te weinig bezig ben met studie. Vooral nu ik mijn propedeuse heb is de druk er toch een beetje af. Misschien zou een ruime onvoldoende me een keer goed wakker schudden. (Zolang het maar niet bestuursrecht 2quote:Op dinsdag 11 november 2014 19:16 schreef Tchock het volgende:
[..]
"Ik bereid me niet goed voor, want als ik dat wel doe haal ik ook geen goede cijfers, dus hoeft het niet. In de master ga ik hoge cijfers halen ondanks dat ik dat blijkbaar niet kan als ik me goed voorbereid".
Ik moet wel toegeven dat opeens het kwartje kan vallen. Misschien valt die bij jou wel nu ofzo.quote:Op dinsdag 11 november 2014 19:26 schreef Henrys het volgende:
[..]
In de master ben ik ouder en dus wijzer. Maar ik geef toe dat ik echt te weinig bezig ben met studie. Vooral nu ik mijn propedeuse heb is de druk er toch een beetje af. Misschien zou een ruime onvoldoende me een keer goed wakker schudden. (Zolang het maar niet bestuursrecht 2)
Ik ken het gevoel wel, maar zeggen dat je dezelfde cijfers haalt als je goed gaat leren is natuurlijk bullshit. Incidenteel zul je ook met goede voorbereiding een 6 halen maar dan had je het tentamen anders níet gehaald. Dus niet zo zeuren en doorploeteren, of accepteren dat je gewoon te lui bent om je goed voor te bereiden.quote:Op dinsdag 11 november 2014 19:26 schreef Henrys het volgende:
[..]
In de master ben ik ouder en dus wijzer. Maar ik geef toe dat ik echt te weinig bezig ben met studie. Vooral nu ik mijn propedeuse heb is de druk er toch een beetje af. Misschien zou een ruime onvoldoende me een keer goed wakker schudden. (Zolang het maar niet bestuursrecht 2)
zij?quote:Op dinsdag 11 november 2014 19:32 schreef Henrys het volgende:
Trouwens wel grappig dat de docenten in het eerste jaar nog een vrij positief beeld van de arbeidsmarkt schepte maar nu langzaam zelf ook toegeven hoe hopeloos het carrièreperspectief voor de gemiddelde jurist is. Werkgroepdocent zij zelfs dat ik nog beter Toerisme op mbo niveau kan gaan doen dan een master strafrecht. Alleen die van fiscaal en IT-recht zijn nog aardig positief omdat ze stellen dat de vraag nog altijd groter is dan het aanbod en er vooral bij de belastingdienst een enorme vergrijzing is
Inderdaad, het vooruitzicht is optimistisch. Over 15 jaar heeft elke vrouwelijke notariële student een baan.quote:Op dinsdag 11 november 2014 19:38 schreef Etsu het volgende:
Wat betreft het notariaat komt het uiteindelijk ook wel goed.
"Daarnaast heeft de branche te kampen met vergrijzing en feminisering. De gemiddelde leeftijd van notarissen ligt rond de 50 en neemt toe."
https://www.rabobankcijfe(...)=Notariskantoren&p=9
Jatoch.quote:Op dinsdag 11 november 2014 19:50 schreef Tchock het volgende:
[..]
Inderdaad, het vooruitzicht is optimistisch. Over 15 jaar heeft elke vrouwelijke notariële student een baan.
Mobiel zie ik geen kleurtjesquote:
Tja, iets met vooruitschrijdend inzicht. Met de kennis van nu etc etc.quote:Op dinsdag 11 november 2014 19:32 schreef Henrys het volgende:
Trouwens wel grappig dat de docenten in het eerste jaar nog een vrij positief beeld van de arbeidsmarkt schepte maar nu langzaam zelf ook toegeven hoe hopeloos het carrièreperspectief voor de gemiddelde jurist is. Werkgroepdocent zij zelfs dat ik nog beter Toerisme op mbo niveau kan gaan doen dan een master strafrecht. Alleen die van fiscaal en IT-recht zijn nog aardig positief omdat ze stellen dat de vraag nog altijd groter is dan het aanbod en er vooral bij de belastingdienst een enorme vergrijzing is
Eenmaal in de vijftien jaar huh. Geen apart kopje voor recht en ict / informaticarechtquote:Gemiddeld genomen heeft een particulier eens in de 15 jaar een advocaat nodig. Met de toenemende juridisering van de maatschappij zal dit verhoudingscijfer veranderen. De samenleving is door de grote hoeveelheid wet- en regelgeving ingewikkelder geworden en tegelijkertijd is de consument mondiger. Daardoor ontstaan vaker rechtsproblemen en hebben mensen vaker behoefte aan juridisch advies. Deze trend verklaart ook de al jaren stijgende belangstelling voor een rechtsbijstandverzekering. De versobering van de gesubsidieerde rechtsbijstand kan deze trend afvlakken omdat juridisch advies dan ‘te duur’ gevonden wordt.
Zag ik jou rond 17:00 uur bij Kralingse Zoom lopen?quote:Op dinsdag 11 november 2014 19:28 schreef IkeDubaku99 het volgende:
[..]
Ik moet wel toegeven dat opeens het kwartje kan vallen. Misschien valt die bij jou wel nu ofzo.
Wat te doen hierquote:Op dinsdag 11 november 2014 21:49 schreef SpotlessMind00 het volgende:
Wat een dag morgen. Eerst werken en daarna heen en weer naar Groningen.
Zal morgen Pax een bot geven.quote:Op dinsdag 11 november 2014 21:49 schreef SpotlessMind00 het volgende:
Die topicpointer
Etsu, roep je bitch eens tot de orde.
Aww.quote:Op dinsdag 11 november 2014 21:56 schreef SpotlessMind00 het volgende:
[..]
Condoleren. Maar het is morgen of geheel niet. Wordt aardig kilometers maken.
Thanks. Nee ik moet nog een stuk hoger.quote:Op dinsdag 11 november 2014 21:58 schreef Etsu het volgende:
[..]
Aww.Sterkte.
Stad zelf of dorpje ernaast?
telefoon al opnieuw opgestart?quote:Op dinsdag 11 november 2014 22:22 schreef Ties02 het volgende:
Even een vraagje, ik krijg geen appjes meer op m'n lock screen, ze komen pas naar voren als ik whatsapp open..
Mis best wel wat belangrijke dingen steeds hierdoor, iemand enig idee hoe dit kan?
probeer t eens, lost zovaak problemen opquote:Op dinsdag 11 november 2014 22:23 schreef Ties02 het volgende:
[..]
Wat bedoel je? Uit en aan doen?
Is dit een grap?
Bij je whatsapp instellingen al bij meldingen gekeken of voorvertoning aanstaat?quote:Op dinsdag 11 november 2014 22:22 schreef Ties02 het volgende:
Even een vraagje, ik krijg geen appjes meer op m'n lock screen (iPhone), ze komen pas naar voren als ik whatsapp open..
Mis best wel wat belangrijke dingen steeds hierdoor, iemand enig idee hoe dit kan?
Kan best.quote:Op dinsdag 11 november 2014 20:58 schreef Phaelanx_NL het volgende:
[..]
Zag ik jou rond 17:00 uur bij Kralingse Zoom lopen?
Ring, ring, we have a winner.quote:Op woensdag 12 november 2014 00:41 schreef Phaelanx_NL het volgende:
[..]
Zwarte halflange jas, zwart met witte schoudertas?
quote:Op woensdag 12 november 2014 01:01 schreef IkeDubaku99 het volgende:
[..]
Ring, ring, we have a winner.
je moet die imitatie van Neil Young bekijken. Genieten.quote:
Uhu, ik heb je al gespotquote:
Haha, ik heb jou wel eens gesproken een paar jaar geleden.quote:Op woensdag 12 november 2014 01:01 schreef IkeDubaku99 het volgende:
[..]
Ring, ring, we have a winner.
Gaat weer veel te snel.quote:Op woensdag 12 november 2014 11:20 schreef Joosie200 het volgende:
[..]
Uhu, ik heb je al gespot
http://www.nu.nl/binnenla(...)ank-zwarte-piet.html
De afdeling is baas![]()
Kwakman komt een kwartier tekort vindt ie, begin dan ook om 11 uur ipv het achterlijke 11:15 uurquote:
Ja snap ik ook nietquote:Op woensdag 12 november 2014 12:06 schreef Joosie200 het volgende:
[..]
Kwakman komt een kwartier tekort vindt ie, begin dan ook om 11 uur ipv het achterlijke 11:15 uur![]()
station heillo?quote:Op woensdag 12 november 2014 00:04 schreef Etsu het volgende:
Yreal, ik moet as vrijdag naar Heiloo (vlakbij Alkmaar), klopt het dat je beter met de trein naar Leeuwarden kan gaan en dan met de bus via de afsluitdijk ipv met de trein via Hanzelijn naar Amsterdam en zo verder?
950 mensen hebben t gemaakt, ongetwijfeld hebben ze fouten gemaakt bij t nakijken in kleine 2 wekenquote:Op woensdag 12 november 2014 12:07 schreef Blistering het volgende:
Ik zag trouwens gister dat veel van jullie wel naar de nabespreking van een tentamen gaan, ook de mensen met goede cijfers. Is dat om gewoon nog even te checken wat je fout hebt gedaan?
Deels, vooral om te zien of ik er toch geen punten bij kan sprokkelen voor cijfer + 1. Van een 6 een 6,5 maken voor een 7. Voor een 9 een 9,5 voor een tien enzovoorts.quote:Op woensdag 12 november 2014 12:07 schreef Blistering het volgende:
Ik zag trouwens gister dat veel van jullie wel naar de nabespreking van een tentamen gaan, ook de mensen met goede cijfers. Is dat om gewoon nog even te checken wat je fout hebt gedaan?
Hmm ja, goed punt. Ik had dan een 7,6 gister wat dus een 8 is. Heb net de standaardantwoorden bekeken, en opzich is me wel duidelijk geworden wat ik wel had (moeten hebben) en wat niet.quote:Op woensdag 12 november 2014 12:10 schreef Joosie200 het volgende:
[..]
Deels, vooral om te zien of ik er toch geen punten bij kan sprokkelen voor cijfer + 1. Van een 6 een 6,5 maken voor een 7. Voor een 9 een 9,5 voor een tien enzovoorts.
Eens met dat laatstequote:Op woensdag 12 november 2014 12:07 schreef Etsu het volgende:
[..]
Ja snap ik ook nietmaar goed.
Ik snap wel weer waarom ik het tentamen vorig jaar niet gemaakt heb. Onmogelijk vak om te halen
Precies wat ik al verwacht had na bestuursrecht 2 gehad te hebben overigens. Terechte uitspraak conform de Awbquote:Burgemeester van Amsterdam Eberhard van der Laan heeft terecht geen rekening gehouden met de belangen van de tegenstanders van Zwarte Piet bij het verlenen van een vergunning voor de Sinterklaasintocht van vorig jaar. Dat heeft de Raad van State bepaald. De raad vernietigde daarmee de eerdere uitspraak van de rechtbank Amsterdam.
Van der Laan is volgens de Raad van State alleen verantwoordelijk voor de openbare orde en veiligheid. Een ander oordeel zou volgens het hoogste rechtscollege betekenen dat de burgemeester vooraf zou moeten beoordelen of bijvoorbeeld een evenement of een betoging inhoudelijk toelaatbaar is. Dat is niet in overeenstemming met het Nederlandse grondwettelijk stelsel.
ga je ergens naar een plek waar pc's staan en trek je een toetsenbord eruitquote:Op woensdag 12 november 2014 12:32 schreef Tchock het volgende:
Toetsenbord van mijn laptop stuk. Zuur. En nu zit de laptop vast in een systeemtest omdat ik niet y/n kan kiezen.
Al geprobeerd met toetsenbord van mijn huisgenoot maar die werkt niet. Denk omdat de laptop in die system assessment zit.quote:Op woensdag 12 november 2014 12:56 schreef Yreal het volgende:
[..]
ga je ergens naar een plek waar pc's staan en trek je een toetsenbord eruit
Keyboard not detected. Press F10. Vuile bloedhonden.quote:Op woensdag 12 november 2014 13:01 schreef Tchock het volgende:
[..]
Al geprobeerd met toetsenbord van mijn huisgenoot maar die werkt niet. Denk omdat de laptop in die system assessment zit.![]()
Ja, precies. Nieuw toetsenbordje scoren en dan opgelost, of kan er ook iets totaal anders aan de hand zijn? Er is (dacht ik) een heel klein beetje bier op gekomen, rest van de laptop lijkt niet nat geworden.quote:Op woensdag 12 november 2014 13:10 schreef SpotlessMind00 het volgende:
[..]
Keyboard not detected. Press F10. Vuile bloedhonden.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |