Ik fiets regelmatig naar mijn werk. Ik heb echt nooit last van wielrenners. Auto's zijn veel erger. Die stinkscooters ook.quote:Op zondag 9 november 2014 12:14 schreef Njosnavelin het volgende:
[..]
Waarom stel je wielrenners steeds tegenover autorijders? Alsof andere weggebruikers zich niet ergeren aan wielrenners.
"moest zij plotseling remmen voor een fietsster die van rechts kwam"quote:Op zondag 9 november 2014 13:05 schreef Leandra het volgende:
Degenen die in de regio wonen zullen met dit bericht de locaties wel herkennen:
http://www.politie.nl/mob(...)d&utm_medium=twitter
Als iemand een Ferrari in de prak rijdt staat het ook sneller in de krant dan een fiat sloopwagen.quote:Op zondag 9 november 2014 13:05 schreef raptorix het volgende:
[..]
Kankerwijven met een smartphone in hun klauwen. Hipsters op fixies en een bezorgerstas. Automobilisten die zulke slechte ogen hebben dat ze technisch niet eens in een auto mogen zitten. Winkels die lekker in de spits de vrachtwagen laten lossen. Maar nee joh, laten we een topic over 1 onverlaat openen die op een racefiets rijd en dan gaan zeuren op wielrenners. Nogmaals geef 1 reden waarom het relevant is om te melden dat hij op een racefiets rijd.
En daarmee wil ik zeggen dat het slechts een hele kleine groep van wielrenners is die zich misdraagt, je moet ook behoorlijk suicidaal zijn als je dit gedrag op een racefiets vertoont want je loopt gewoon elke 500 km schade op op die manier, is het niet aan je fiets dan wel aan je lichaam.quote:Op zondag 9 november 2014 13:07 schreef Brum_brum het volgende:
[..]
Als iemand een Ferrari in de prak rijdt staat het ook sneller in de krant dan een fiat sloopwagen.
quote:Aan welke wettelijke vereisten moet een fiets voldoen ?
• een bel (hoorbaar op 20 meter)
• twee goed functionerende remmen (één op het voorwiel en één op het achterwiel) Uitzondering (kinderfietsen): de fietsen die uitgerust zijn met wielen met een diameter van ten hoogste 500 mm mogen evenwel voorzien zijn van slechts één enkele doelmatige rem.
• Voor verlichting: zie veelgestelde vraag: ‘Wat zegt de wegcode over fietsverlichting en reflectoren?'
• reflectoren
o vooraan 1 witte reflector
o achteraan 1 rode reflector (het weerkaatsende deel mag niet samenvallen met het achterlicht)
o aan weerszijden van de pedalen gele of oranje reflectoren
o op de spaken van elk wiel minstens 2 gele of oranje dubbelzijdige reflectoren; vast bevestigd aan de spaken en symmetrisch aangebracht en/of een witte reflecterende strook aan weerszijden van elke band.
Mag een achteruittraprem niet?quote:Op zondag 9 november 2014 13:10 schreef Zorro het volgende:
Wielrenners
Zodra ze hieraan volledig voldoen mogen ze nog eens wat zeggen. Tot die tijd, oprotten:
[..]
Ik woon aan een weg die doodlopend is voor auto's, maar verdergaat als fietspad, daarbij is het ook nog een van de meest gebruikte scholierenroutes, want rand van de stad in de richting van andere dorpen, dat maakt dat het dus een redelijk autoluwe weg is en scholieren er graag met z'n drieën naast elkaar rijden, en dat doen ze dan ook.quote:Op zondag 9 november 2014 12:38 schreef raptorix het volgende:
[..]
Als je naast elkaar fiets met zijn 2en en er kan gewoon ingehaald worden is prima natuurlijk, het gaat om plekken waar men niet kan inhalen en ook geen rekening met achterliggers houd, daarnaast al meerdere keren aangegeven dat wielrennen in groepen niet verstandig is, en dat wielrenners net zo goed rekening met anderen moeten houden.
Alleen dat van de bel klopt.quote:Op zondag 9 november 2014 13:10 schreef Zorro het volgende:
Wielrenners
Zodra ze hieraan volledig voldoen mogen ze nog eens wat zeggen. Tot die tijd, oprotten:
[..]
Als.quote:Op zondag 9 november 2014 11:57 schreef N.icka het volgende:
Ik heb aan niemand zo.n hekel in het verkeer dan aan al die debielen op hun racefietsen. Arme vrouw..
Maakt niet zoveel uit als die bel op 20 meter hoorbaar is maar die wielrenner die 20 meter overbrugt in een tijd die te kort is om er op te anticiperen.quote:Op zondag 9 november 2014 13:10 schreef Zorro het volgende:
Wielrenners
[..]
Nou dan?quote:
Reflectoren op de trappers, dat klopt niet?quote:
Als je van 20 meter een bord niet kan lezen hoor je niet aan het verkeer deel te nemen, zullen we daarom ook alle automolisten hun rijbewijs in nemen die met hun telefoon lopen te kloten (waarom dat uberhaupt tijdens het rijden moet is me een raadsel, vraag me allemaal af of dat nu CEO's zijn van een bedrijf met 10.000 man personeel die net een miljoenendeal aan afronden zijn.)quote:Op zondag 9 november 2014 13:16 schreef Leandra het volgende:
Maar zo'n wielrenner ziet met x kmpu het slechthorendenbordje achterop een fiets wel?
'quote:Op zondag 9 november 2014 11:52 schreef Dingflofbips het volgende:
[..]
Dat verwacht toch geen mens. Mongool.
Alleen in het donker.quote:Op zondag 9 november 2014 13:23 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Reflectoren op de trappers, dat klopt niet?
Goh. Laat jij het de overheid even weten?
http://www.rijksoverheid.(...)ie-op-een-fiets.html
Ik rij elke dag in Amsterdam (gewoon woon-werk) en hier is het gewoon echt rekening houden met de wat ongebruikelijke hoeveelheid verschillende verkeersdeelnemers en hun iets wat "bijzonder" gedrag soms...is het geen fietser met mobiel...dan is het wel een patser met zijn nieuwe bmw of een trambestuurder die weet dat de tram altijd "wint".quote:Op zondag 9 november 2014 12:46 schreef raptorix het volgende:
[..]
In Amsterdam (waar ik dus woon) is het over algemeen erg onverstandig omdat de persoon die moet inhalen (als dat fysiek al kan) daarmee de rijbaan op moet wat weer gevaar oplevert voor achterliggend verkeer, maar goed daar zou ik erg goed mee kunnen leven als al die mensen eens kappen met hun smartphone op de fiets.
quote:
Voor je eigen veiligheidquote:Voor je eigen veiligheid
ZOELMOND - Scholieren rijden naar huis op de provinciale weg tussen Beusichem en Zoelmond. Midden op de rijbaan, en wel voor hun eigen veiligheid.
De provinciale weg is afgesloten wegens werkzaamheden, wat tot gevolg heeft dat alle autoverkeer over de parallelweg gaat, een smalle weg die doorgaans wordt gebruikt door fietsers en aanwonenden. Alle binnenwegen leveren momenteel problemen op, niet alleen de provinciale weg die op verschillende plaatsen onder handen is. Ook tussen Buren en Buurmalsen en in Culemborg zijn opbrekingen.
Het was ter illustratie wat ik regelmatig tegenkom, goed met google reverse image search ben jij sherlock!quote:
http://nl.m.wikipedia.org/wiki/Snorfietsquote:Op zondag 9 november 2014 13:23 schreef Scootermuisje het volgende:
[..]
'Mongool', de gemiddelde snorfiets gaat twee keer zo hard
Nee. Ze hebben niet voor niets dat ontzettend slechte imago. Ze houden geen rekening met wie dan ook en denken dat ze vrij zijn gesteld van verkeersregels en -borden.quote:Op zondag 9 november 2014 12:11 schreef raptorix het volgende:
[..]
Ik durft te strellen dat wielrenners meer rekening houden met andere fietsers dan andersom, al was het alleen maar omdat je anders elke 50 kilometer wel een valpartij zou hebben.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |