Dat is toch precies mijn punt? Dat gewoon iedereen rekening met elkaar moet houden, het is vermoeiend om altijd maar te kankeren op wielrenners, waarom er uberhaupt de nadruk op wielrenner moet liggen is mij een raadsel, word er ook een topic geopend voor elke mobilist die zich agressief gedraagt?quote:Op zondag 9 november 2014 12:25 schreef Brum_brum het volgende:
[..]
Ik was een tijdje terug ehbo'er bij een studenten kamp. We waren anderhalve kilometer onderweg met de fiets, voor er een meneer met 40 km per uur even een groep van 150 man tegemoet kwam op een smal fietspad. Gelukkig had het meisje waar hij tegenaan knalde niks, maar bij hem stak er een botje uit zijn arm. Het zag er een beetje uit als een honden snack. Hij had nog mazzel, want hij is ook nog over de kop gevlogen, maar niet op zijn nek of koppie geland. Over die kleine zenuwbeschadiging in zijn arm kan hij vast ook wel komen.
Kennis van me deze zomer overleden. Reed als wielrenner op een dijk. Kat stak over en hij brak z'n nek. Kwam precies op dat ene paaltje terecht.quote:Op zondag 9 november 2014 12:25 schreef Brum_brum het volgende:
[..]
Ik was een tijdje terug ehbo'er bij een studenten kamp. We waren anderhalve kilometer onderweg met de fiets, voor er een meneer met 40 km per uur even een groep van 150 man tegemoet kwam op een smal fietspad. Gelukkig had het meisje waar hij tegenaan knalde niks, maar bij hem stak er een botje uit zijn arm. Het zag er een beetje uit als een honden snack. Hij had nog mazzel, want hij is ook nog over de kop gevlogen, maar niet op zijn nek of koppie geland. Over die kleine zenuwbeschadiging in zijn arm kan hij vast ook wel komen.
Was het een zwarte kat?quote:Op zondag 9 november 2014 12:30 schreef tong80 het volgende:
[..]
Kennis van me deze zomer overleden. Reed als wielrenner op een dijk. Kat stak over en hij brak z'n nek. Kwam precies op dat ene paaltje terecht.
Met zijn 2en naast elkaar fietsen is normaal. Als weggebruiker moet je rekening houden met elkaar. even stoppen met trappen dus, als je een groep ziet aankomen. Er had wel een onschuldig iemand dood kunnen zijn vanwege zijn ongeduld. Iedere keer dat er weer zo'n gek loopt te bleren van achteren schrik ik me weer de pleuris. Op fietspaden heb je gewoon niks te zoeken als je 50kmh wil rijden, zonder ooit af te remmen.quote:Op zondag 9 november 2014 12:30 schreef raptorix het volgende:
[..]
Dat is toch precies mijn punt? Dat gewoon iedereen rekening met elkaar moet houden, het is vermoeiend om altijd maar te kankeren op wielrenners, waarom er uberhaupt de nadruk op wielrenner moet liggen is mij een raadsel, word er ook een topic geopend voor elke mobilist die zich agressief gedraagt?
Leuke sport is het.quote:Op zondag 9 november 2014 12:30 schreef tong80 het volgende:
[..]
Kennis van me deze zomer overleden. Reed als wielrenner op een dijk. Kat stak over en hij brak z'n nek. Kwam precies op dat ene paaltje terecht.
Als je naast elkaar fiets met zijn 2en en er kan gewoon ingehaald worden is prima natuurlijk, het gaat om plekken waar men niet kan inhalen en ook geen rekening met achterliggers houd, daarnaast al meerdere keren aangegeven dat wielrennen in groepen niet verstandig is, en dat wielrenners net zo goed rekening met anderen moeten houden.quote:Op zondag 9 november 2014 12:36 schreef Brum_brum het volgende:
[..]
Met zijn 2en naast elkaar fietsen is normaal. Als weggebruiker moet je rekening houden met elkaar. even stoppen met trappen dus, als je een groep ziet aankomen. Er had wel een onschuldig iemand dood kunnen zijn vanwege zijn ongeduld. Iedere keer dat er weer zo'n gek loopt te bleren van achteren schrik ik me weer de pleuris. Op fietspaden heb je gewoon niks te zoeken als je 50kmh wil rijden, zonder ooit af te remmen.
[..]
Leuke sport is het.
Ach ja, als je gemiddelde reactie hier ziet dan vergeten ze dat ze er naar mijn weten zelfs meerdere programma's per week, al jarenlang als entertainment het debiele gedrag van automolisten laten zien.quote:Op zondag 9 november 2014 12:38 schreef Ludd het volgende:
Ik fiets momenteel veel, en het valt mij op hoe asociaal auto's zich gedragen t.o.v. fietsers en totaal niet opletten.
Dat praat het gedrag van deze wielrenner geenszins goed, maar het is een beetje makkelijk om het af te geven op fietsers in het algemeen.
Mevrouwtje was 'm net gepasseerd toen de ABS in werking trad om een overstekende, (van rechts?) fietser niet vol over de motorkap te laten rollen. Dus......???quote:Op zondag 9 november 2014 11:56 schreef AchJa het volgende:
[..]
Wiens schuld is het als je ergens achterop knalt?
je moet er van uit gaan dat iedereen debiel is en zo het verkeer benaderen. Vaak klopt het ook gewoon, of het nou automobilisten, fietsers of brommers zijn.quote:Op zondag 9 november 2014 12:39 schreef raptorix het volgende:
[..]
Ach ja, als je gemiddelde reactie hier ziet dan vergeten ze dat ze er naar mijn weten zelfs meerdere programma's per week, al jarenlang als entertainment het debiele gedrag van automolisten laten zien.
Je weet net zo goed als ik dat met zijn 2en naast elkaar op het fietspad over het algemeen prima kan. De meeste fietsers hebben niet zo'n groot snelheidsverschil dat bellen onmogelijk is. Het is totale onzin dat 99% van de bevolking zijn gedrag moet aanpassen zodat 1% een paar seconden minder hoeft te wachten.quote:Op zondag 9 november 2014 12:38 schreef raptorix het volgende:
[..]
Als je naast elkaar fiets met zijn 2en en er kan gewoon ingehaald worden is prima natuurlijk, het gaat om plekken waar men niet kan inhalen en ook geen rekening met achterliggers houd, daarnaast al meerdere keren aangegeven dat wielrennen in groepen niet verstandig is, en dat wielrenners net zo goed rekening met anderen moeten houden.
In Amsterdam (waar ik dus woon) is het over algemeen erg onverstandig omdat de persoon die moet inhalen (als dat fysiek al kan) daarmee de rijbaan op moet wat weer gevaar oplevert voor achterliggend verkeer, maar goed daar zou ik erg goed mee kunnen leven als al die mensen eens kappen met hun smartphone op de fiets.quote:Op zondag 9 november 2014 12:44 schreef Brum_brum het volgende:
[..]
Je weet net zo goed als ik dat met zijn 2en naast elkaar op het fietspad over het algemeen prima kan. De meeste fietsers hebben niet zo'n groot snelheidsverschil dat bellen onmogelijk is. Het is totale onzin dat 99% van de bevolking zijn gedrag moet aanpassen zodat 1% een paar seconden minder hoeft te wachten.
Ik was zo'n 8 jaar oud volgens mij toen de basisschool me indoctrineerde.quote:Op zondag 9 november 2014 12:51 schreef raptorix het volgende:
[..]
Van wie moet je met zijn tweeën naast elkaar fietsen?
Zoiets?quote:Op zondag 9 november 2014 12:53 schreef Brum_brum het volgende:
[..]
Ik was zo'n 8 jaar oud volgens mij toen de basisschool me indoctrineerde.
We hadden het over met zijn 2'en naast elkaar fietsen. Als je het zo wil doen dan kan ik nu wel terugvragen van wie je hebt geleerd zwangere vrouwen en bejaarden in elkaar te slaan?quote:Op zondag 9 november 2014 12:55 schreef raptorix het volgende:
[..]
Zoiets?
[ afbeelding ]
Of meer zo?
[ afbeelding ]
Waarom gaat dit topic uberhaupt over wielrenners?quote:Op zondag 9 november 2014 12:58 schreef Brum_brum het volgende:
[..]
We hadden het over met zijn 2'en naast elkaar fietsen. Als je het zo wil doen dan kan ik nu wel terugvragen van wie je hebt geleerd zwangere vrouwen en bejaarden in elkaar te slaan?
Omdat een wielrenner een vrouw in elkaar heeft geslagen en dat niet het eerste incidentje is. Daarnaast heeft iedere Nederlander wel eens een moment van angst meegemaakt met een wielrenner. Er zijn minder wielrenners in Nederland dat Marokkanen, maar ik heb meer last gehad van wielrenners.quote:Op zondag 9 november 2014 12:59 schreef raptorix het volgende:
[..]
Waarom gaat dit topic uberhaupt over wielrenners?
Juist.quote:Op zondag 9 november 2014 11:49 schreef DeJori het volgende:
Wielrenners zijn een kankergezwel in het verkeer. Verschrikkelijk volk.
Je bedoelt omdat het in de krant staat? Nogmaals, kom gewoon een keer een dagje op de wielrenfiets mee, en stel je de vraag dan nog een keer, en "angst"quote:Op zondag 9 november 2014 13:02 schreef Brum_brum het volgende:
[..]
Omdat een wielrenner een vrouw in elkaar heeft geslagen en dat niet het eerste incidentje is. Daarnaast heeft iedere Nederlander wel eens een moment van angst meegemaakt met een wielrenner. Er zijn minder wielrenners in Nederland dat Marokkanen, maar ik heb meer last gehad van wielrenners.
Kankerwijven met een smartphone in hun klauwen. Hipsters op fixies en een bezorgerstas. Automobilisten die zulke slechte ogen hebben dat ze technisch niet eens in een auto mogen zitten. Winkels die lekker in de spits de vrachtwagen laten lossen. Maar nee joh, laten we een topic over 1 onverlaat openen die op een racefiets rijd en dan gaan zeuren op wielrenners. Nogmaals geef 1 reden waarom het relevant is om te melden dat hij op een racefiets rijd.quote:Op zondag 9 november 2014 13:03 schreef WammesWaggel het volgende:
[..]
Juist.
Jonge allochtonen op scooters en wat oudere autochtonen op racefietsen zijn de ratten met wielen, iniedergeval in Amsterdam naar mijn ervaring.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |