quote:Winkels worstelen met de toekomst van Zwarte Piet
Grootwinkelbedrijven als HEMA, Bijenkorf, Albert Heijn (AH) en Bart Smit worstelen met de uitmonstering van Zwarte Piet en de winkelinrichting in de sinterklaasperiode.
De voorbereidingen voor de belangrijke verkoopperiode zijn begonnen en zijn voor vele winkelketens reden aanpassingen te doen. Wat die wijzigingen zijn, houden zij echter voor zich. AH en Bart Smit zeggen geen onderdeel te willen worden van het maatschappelijke debat over Zwarte Piet.
HEMA zegt de discussie rond Zwarte Piet op de voet te volgen. 'Vooruitlopend op welke uitkomst dan ook, hebben we besloten om voor dit jaar nog vast te houden aan Sint en Piet', aldus het concern. 'Wel zijn enkele aanpassingen gedaan aan verpakkingen'.
Claim actiecomité
Het bedrijf gaat niet in op een claim van het Actiecomité Malle Piet dat 'volgend jaar het hele assortiment Zwarte Piet-vrij zal zijn'. Initiatiefnemer Marc Nelissen stelt dat de verkoopdirecteur van HEMA dat in een e-mail aan hem zou hebben beloofd.
Volgens Nelissen, opsteller van het Malle Piet Manifest, zou HEMA positief staan tegenover zijn initiatief om de Pieten voortaan in allerhande kleuren te schminken. 'Ik ben lelieblank, maar terugblikkend besef ik dat sommige mensen zich gekwetst kunnen voelen door Zwarte Piet', verduidelijkt Nelissen zijn streven naar verandering.
Cadeaupapier
De middenstand is volgens fabrikanten van geschenkpapier nog niet zo ver om Zwarte Piet in de ban te doen. De bestellingen voor cadeaupapier met Sint én Zwarte Piet komen gewoon binnen, bevestigt directeur Dave Adriaans van Decoma Verpakkingen in Lieshout. 'We merken geen verandering in bestellingen van onze klanten.'
Bijenkorf zegt dat de klimpieten als vanouds de lichthal van de vestiging in Amsterdam zullen sieren. Het uiterlijk van Zwarte Piet wordt volgens de Bijenkorf aangepast in lijn met aanbevelingen van Nederlands Centrum voor Volkscultuur en Immaterieel Erfgoed. Hoe de pieten er uit moeten zien, blijft echter onduidelijk. Dat centrum pleit na onderzoek voor kleinschalige experimenten en aanpassingen, onder meer in Amsterdam.
En verder natuurlijk de ophanden zijnde boycot van Albert Heijn en HEMA...quote:Van der Laan past Zwarte Piet aan
Zwarte Pieten die meedoen aan de sinterklaasintocht in Amsterdam, zien er anders uit dan voorgaande jaren. Dat zegt de Amsterdamse burgemeester Eberhard van der Laan.
De burgemeester schrijft in een brief dat de pieten niet allemaal zwart geschminkt worden. Ongeveer een kwart van de pieten krijgt roetvegen op het verder ongeschminkte gezicht. Ook verdwijnen de oorringen en de dikke rode lippen bij alle pieten.
Edelman
De rol van onderdanige knecht past ook niet meer bij Zwarte Piet, schrijft Van der Laan in een toelichting op de vergunning die hij heeft afgegeven voor de intocht van 16 november.
De burgemeester paste de sinterklaastocht in 2013 ook al op enkele punten aan. Zo werd het paard van Sinterklaas niet door een piet begeleid, maar door een Spaanse edelman. Ook kon men kiezen voor pieten met steil haar.
Bron: ah.nlquote:Reactie op berichtgeving over Albert Heijn en Zwarte Piet
Albert Heijn is er voor iedereen. Voor de vele klanten die het Sinterklaasfeest op de gebruikelijke wijze willen vieren, hebben we producten met Zwarte Piet daarop. Maar u ziet ook producten waarop hij niet staat. Aan de klant de keuze. Er is dus geen sprake van een besluit om Zwarte Piet in de ban te doen.
Er zijn nu veel berichten in de media over Sinterklaas en Albert Heijn. Deze komen voort uit een foto van een display die nu al in de winkel staat. Daarin worden verkleedpakjes voor kinderen getoond, met kinderen zonder schmink. U vindt echter ook nu al uitingen in onze winkels waarop Zwarte Piet wél staat.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Laf Nickelodeon schrapt populair Sintprogrammaquote:"De beslissing Slot Marsepeinstein niet uit te zenden is maanden geleden weloverwogen genomen. We wilden niet in de Zwarte Pietendiscussie terecht komen" [.....lees meer in bron...]
[ Bericht 99% gewijzigd door paddy op 08-11-2014 03:26:21 ]
quote:Zwarte Pieten bewapend bij intocht Sinterklaas
Sinterklaas krijgt tijdens de Nationale Intocht komende zaterdag in Gouda speciale undercover-pieten mee. Het gaat om agenten van speciale aanhoudingseenheden die vermomd als Zwarte Piet Sinterklaas moeten beveiligen. De politieagenten worden bewapend, maar wel zo onopvallend mogelijk.
De maatregel is een gevolg van de felle zwartepietendiscussie van de afgelopen tijd, verklaren bronnen binnen de politie. Er wordt sterk rekening gehouden met een botsing tussen voor- en tegenstanders van Zwarte Piet. In Gouda komt zowel de groep 'Pro Zwarte Piet' als de groep 'Kick Out Zwarte Piet' bijeen. De zorg van de politie ligt bij de 50.000 toeschouwers die worden verwacht, onder wie uiteraard een enorme hoeveelheid kinderen.
Omdat de undercover-agenten moeten opgaan in het gewone gevolg van Sinterklaas, ontkomen zij er overigens niet aan te worden geschminkt. Waarschijnlijk donker van kleur, omdat de acht nieuwe stroopwafel- en kaaspieten juist de aandacht moeten trekken en de agenten zo anoniem mogelijk worden gehouden. 'De kinderen mogen niets merken van onze inzet, want het moet een feest voor hen blijven', zegt een ingewijde. De gemeente Gouda wil geen commentaar geven over de beveiliging tijdens de intocht, behalve dat zij 'passende maatregelen' neemt.
Undercover-pieten
Na het opmaken van een heuse veiligheidsanalyse over de intocht, kwam het plan voor undercover-pieten uit de koker. Het is onduidelijk of er bij eerdere intochten ook gebruik is gemaakt van pietenagenten. Daarnaast worden 'enkele tientallen' dienders in uniform ingezet.
Uit een grote peiling van het AD in samenwerking met CNV Onderwijs onder 4000 leraren blijkt verder dat Zwarte Piet op scholen nog fier overeind staat. Maar 2,2 procent van de scholen is van plan het feest aan te passen. Zo'n 90 procent van het onderwijspersoneel bestempelt de discussie als 'onzin' of 'een beetje onzin'.
Dat krijg je hé als die zeurpieten het kinderfeest dreigen te verpesten.quote:Op zaterdag 8 november 2014 09:35 schreef Disorder het volgende:
Bewapende pieten. Leuk. Zo'n kinderfeest.
Nou, we mogen Quinsy wel dankbaar zijn.quote:Op zaterdag 8 november 2014 09:35 schreef Disorder het volgende:
quote:Op zaterdag 8 november 2014 09:58 schreef Revolution-NL het volgende:
Altijd weer die zwarten die bewapend zijn
Het is overigens jammer dat ik direct die associatie maak. Dit is de eerste keer met Sinterklaas dat ik bij Zwarte piet constant aan racisme denk...
Die beveiliging is gewoon nodig zodat de Mocro's van Gouda geen vrij spel krijgen.quote:
Maar dat komt dan nog altijd van de Quinsidioten vandaan, niet van het feest zelf.quote:Op zaterdag 8 november 2014 09:58 schreef Revolution-NL het volgende:
Altijd weer die zwarten die bewapend zijn
Het is overigens jammer dat ik direct die associatie maak. Dit is de eerste keer met Sinterklaas dat ik bij Zwarte piet constant aan racisme denk...
Omdat er een risico bestaat dat de stroopwafel- of kaaspieten aangevallen gaan worden? Draai je nu niet de boel een beetje om?quote:Op zaterdag 8 november 2014 09:52 schreef Ferdo het volgende:
[..]
Nou, we mogen Quinsy wel dankbaar zijn.
Wie zou daar dan belang bij hebben als er rellen uitbreken? De pro's sowieso niet. Dan wordt dat zeker breed uitgemeten, en al helemaal bij de PO...quote:Op zaterdag 8 november 2014 10:25 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Omdat er een risico bestaat dat de stroopwafel- of kaaspieten aangevallen gaan worden? Draai je nu niet de boel een beetje om?
De militante pro's bestaan voor een groot deel uit de aanhang van clubjes als NVU, PVV en GS. Voor hen is nadenken juist heel moeilijk....quote:Op zaterdag 8 november 2014 10:36 schreef Jareth het volgende:
[..]
Wie zou daar dan belang bij hebben als er rellen uitbreken? De pro's sowieso niet. Dan wordt dat zeker breed uitgemeten, en al helemaal bij de PO...
Dat is toch niet zo heel moeilijk om dat te bedenken...
Nou, de enige keer dat een intocht door een idioot werd verstoord was het toch zo'n anti-malloot. De pro's hebben het trouwens te druk met het op hun kinderen letten om daarnaast ook nog te gaan rellen...quote:Op zaterdag 8 november 2014 10:25 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Omdat er een risico bestaat dat de stroopwafel- of kaaspieten aangevallen gaan worden? Draai je nu niet de boel een beetje om?
Oh, en vanwege die paar militante pro's "deugt de rest dus ook niet"?quote:Op zaterdag 8 november 2014 10:39 schreef 99.999 het volgende:
[..]
De militante pro's bestaan voor een groot deel uit de aanhang van clubjes als NVU, PVV en GS. Voor hen is nadenken juist heel moeilijk....
Typisch minderheden opmerking om de oorzaak bij andere te leggenquote:Op zaterdag 8 november 2014 10:25 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Volgens mij was men vorig jaar al zo ver in het prokamp dat men door doodsbedreigingen Sinterklaasvieringen niet door liet gaan.quote:Op zaterdag 8 november 2014 10:40 schreef Ferdo het volgende:
[..]
Nou, de enige keer dat een intocht door een idioot werd verstoord was het toch zo'n anti-malloot. De pro's hebben het trouwens te druk met het op hun kinderen letten om daarnaast ook nog te gaan rellen...
Jij generaliseert hier volgens mij. Die militante lui deugen niet wat mij betreft, van welke kant dan ook.quote:Op zaterdag 8 november 2014 10:42 schreef Ferdo het volgende:
[..]
Oh, en vanwege die paar militante pro's "deugt de rest dus ook niet"?
#generaliserenkunjeleren
Maar je spreekt dus ook niet tegen dat je stelt dat de rest van de voorstanders van Zwarte Piet ook niet deugt, door zo extreem de nadruk te leggen op de door jou genoemde groepjes?quote:Op zaterdag 8 november 2014 10:44 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Volgens mij was men vorig jaar al zo ver in het prokamp dat men door doodsbedreigingen Sinterklaasvieringen niet door liet gaan.
En de PVV/NVU/GS aanhang heeft niet zoveel met kinderen hoor.
Het zwart maken van de ander heet(te) dat.quote:Op zaterdag 8 november 2014 10:42 schreef admiraal_anaal het volgende:
[..]
Typisch minderheden opmerking om de oorzaak bij andere te leggen![]()
![]()
Omdat ik bang ben dat door het kapen van Zwarte Piet door extreem rechts Zwarte Piet om zeep geholpen zal worden. En dat lijkt me doodzonde.quote:Op zaterdag 8 november 2014 10:46 schreef Ferdo het volgende:
[..]
Maar je spreekt dus ook niet tegen dat je stelt dat de rest van de voorstanders van Zwarte Piet ook niet deugt, door zo extreem de nadruk te leggen op de door jou genoemde groepjes?
Dan is dat in elk geval duidelijk.
Leg eens uit : wie is er begonnen met stennis maken over ,het kapen van en acties tegen Zwarte Piet?quote:Op zaterdag 8 november 2014 10:48 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Omdat ik bang ben dat door het kapen van Zwarte Piet door extreem rechts Zwarte Piet om zeep geholpen zal worden. En dat lijkt me doodzonde.
Dergelijke figuren geven uiteindelijk die malloot van een Quinsy zijn zin...
Met "eventueel klappen".quote:Op zaterdag 8 november 2014 10:49 schreef DrMabuse het volgende:
[..]
Leg eens uit : wie is er begonnen met stennis maken over ,het kapen van en acties tegen Zwarte Piet?
Klopt. Vroeger lieten we dit soort malloten roepen. Gelukkig gaat de knuppel er nu over.quote:Op zaterdag 8 november 2014 10:43 schreef DrMabuse het volgende:
Wen er maar aan , die goeie oude tijd komt nooit meer terug.
[ afbeelding ]
Ik verwacht wel dat zo'n idioot wel op een ietwat subtielere manier wordt opgeruimd. De knuppel erover geeft alleen maar onnodige aandacht.quote:Op zaterdag 8 november 2014 10:52 schreef SuperHarregarre het volgende:
[..]
Klopt. Vroeger lieten we dit soort malloten roepen. Gelukkig gaat de knuppel er nu over.
#WapenPiet
Excuus. De roe.quote:Op zaterdag 8 november 2014 10:55 schreef Ferdo het volgende:
[..]
Ik verwacht wel dat zo'n idioot wel op een ietwat subtielere manier wordt opgeruimd. De knuppel erover geeft alleen maar onnodige aandacht.
Er lopen al jaren beveiligingspieten mee. Storm in een glas water.quote:Op zaterdag 8 november 2014 11:07 schreef Slobeend het volgende:
[..]
Ik hoopte dat het van De Speld was, maar nee
Die natuurlijk toch al een feestuitje hebben als Sinterklaas in Gouda aankomt en de lokale kansenjeugd vanwege de pietenkeuze ongegeneerd "Kaaskoppen" kan roepen.quote:Op zaterdag 8 november 2014 10:39 schreef 99.999 het volgende:
[..]
De militante pro's bestaan voor een groot deel uit de aanhang van clubjes als NVU, PVV en GS. Voor hen is nadenken juist heel moeilijk....
Waarom kon men die malloten niet gewoon negeren? Juist door er hysterisch op te reageren geef je ze uiteindelijk hun zin. Zie je dat echt niet?quote:Op zaterdag 8 november 2014 10:49 schreef DrMabuse het volgende:
[..]
Leg eens uit : wie is er begonnen met stennis maken over ,het kapen van en acties tegen Zwarte Piet?
Een kleinere sfeervolle intocht lijkt me voor ouders met kleine kinderen toch al geschikter dan dit massale gedoequote:Op zaterdag 8 november 2014 11:13 schreef Leandra het volgende:
[..]
Die natuurlijk toch al een feestuitje hebben als Sinterklaas in Gouda aankomt en de lokale kansenjeugd vanwege de pietenkeuze ongegeneerd "Kaaskoppen" kan roepen.
Ik hoop echt dat het goed gaat, maar ik zou er niet met m'n kind naartoe gaan als we nog in Gouda zouden wonen.
Dat is idd ook mijn angst, en dat je Zwarte Piet al bijna niet meer okay mag vinden zonder een potentiële PVV-stemmer te zijn....quote:Op zaterdag 8 november 2014 10:48 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Omdat ik bang ben dat door het kapen van Zwarte Piet door extreem rechts Zwarte Piet om zeep geholpen zal worden. En dat lijkt me doodzonde.
Dergelijke figuren geven uiteindelijk die malloot van een Quinsy zijn zin...
Dat sowieso, maar het is van de zotte dat je uit veiligheidsoverwegingen al zou overwegen niet te gaan als de officiële intocht bij je om de hoek is.quote:Op zaterdag 8 november 2014 11:15 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Een kleinere sfeervolle intocht lijkt me voor ouders met kleine kinderen toch al geschikter dan dit massale gedoe
Dus omdat een kleine groep malloten hun mening doordrijft / doordramt, aandacht krijgt en opeist en hun zin krijgt ligt aan meer dan 96% van de mensen / Nederlanders die vinden dat Zwarte Piet gewoon moet blijven?quote:Op zaterdag 8 november 2014 11:13 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Waarom kon men die malloten niet gewoon negeren? Juist door er hysterisch op te reageren geef je ze uiteindelijk hun zin. Zie je dat echt niet?
Vertel dat de MSM die die malloten een onevenredig groot platform heeft gegeven.quote:Op zaterdag 8 november 2014 11:13 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Waarom kon men die malloten niet gewoon negeren? Juist door er hysterisch op te reageren geef je ze uiteindelijk hun zin. Zie je dat echt niet?
#SchietPiet vind ik leuker klinken.quote:Op zaterdag 8 november 2014 10:52 schreef SuperHarregarre het volgende:
Klopt. Vroeger lieten we dit soort malloten roepen. Gelukkig gaat de knuppel er nu over.
#WapenPiet
Begrijpend lezen.quote:Op zaterdag 8 november 2014 11:20 schreef DrMabuse het volgende:
[..]
Dus omdat een kleine groep malloten hun mening doordrijft / doordramt, aandacht krijgt en opeist en hun zin krijgt ligt aan meer dan 96% van de mensen / Nederlanders die vinden dat Zwarte Piet gewoon moet blijven?
Begrijpen is waar dit land aan kapot gaat.quote:Op zaterdag 8 november 2014 11:23 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Begrijpend lezen.
Durf het te doen.
Niveautje weer hoor.quote:Op zaterdag 8 november 2014 11:28 schreef DrMabuse het volgende:
[..]
Begrijpen is waar dit land aan kapot gaat.
Hmm... dit argument... waar ken ik dat toch van... hmmmmquote:Op zaterdag 8 november 2014 11:20 schreef DrMabuse het volgende:
[..]
Dus omdat een kleine groep malloten hun mening doordrijft / doordramt, aandacht krijgt en opeist en hun zin krijgt ligt aan meer dan 96% van de mensen / Nederlanders die vinden dat Zwarte Piet gewoon moet blijven?
Als men die Quinsy en consorten gewoon had genegeerd of weggelachen dan was het zo weer overgewaaid. Echter draai je lekker door en ga je hysterisch doen dan krijgt hij zijn aandacht en blijft de discussie lopen en juist dan krijgt hij zijn zin...quote:Op zaterdag 8 november 2014 11:20 schreef DrMabuse het volgende:
[..]
Ja, die doen dat omdat het door de hysterie over dit onderwerp een item is wat gegarandeerd aandacht trekt. Negeert het publiek die malloten dan is er voor de media ook weinig aan...quote:Op zaterdag 8 november 2014 11:22 schreef Montagui het volgende:
[..]
Vertel dat de MSM die die malloten een onevenredig groot platform heeft gegeven.
De hysterie begon bij de lange tenen, toch?quote:Op zaterdag 8 november 2014 11:34 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Als men die Quinsy en consorten gewoon had genegeerd of weggelachen dan was het zo weer overgewaaid. Echter draai je lekker door en ga je hysterisch doen dan krijgt hij zijn aandacht en blijft de discussie lopen en juist dan krijgt hij zijn zin...
Zo lastig is dat concept toch niet om te begrijpen?
De roe hoort toch bij de attributenquote:Op zaterdag 8 november 2014 11:25 schreef Webschip het volgende:
Elke Zwarte Piet zou gewapend moeten zijn.
Lange tenen omdat iemand anders durft een andere mening te hebben over Zwarte Piet?quote:Op zaterdag 8 november 2014 11:35 schreef Webschip het volgende:
[..]
De hysterie begon bij de lange tenen, toch?
Daar kunnen ze lekker op los mee meppen.quote:Op zaterdag 8 november 2014 11:35 schreef 99.999 het volgende:
[..]
De roe hoort toch bij de attributen?
Niet zozeer de andere mening, maar het enorme jankgehalte.quote:Op zaterdag 8 november 2014 11:36 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Lange tenen omdat iemand anders durft een andere mening te hebben over Zwarte Piet?
Omdat de groep felle anti-malloten een veel grotere groep is en van gelijke mallotie..quote:Op zaterdag 8 november 2014 11:13 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Dat zit aan beide kanten volop helaas.quote:Op zaterdag 8 november 2014 11:37 schreef Webschip het volgende:
[..]
Niet zozeer de andere mening, maar het enorme jankgehalte.
Jij doet toch lekker mee met janken ?quote:Op zaterdag 8 november 2014 11:37 schreef Webschip het volgende:
[..]
Niet zozeer de andere mening, maar het enorme jankgehalte.
Ach, jij draait ook gewoon door op dit onderwerp.quote:Op zaterdag 8 november 2014 11:37 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Omdat de groep felle anti-malloten een veel grotere groep is en van gelijke mallotie..
Ze graven zich in hun eigen etnisch gelijk, Black revanchisme versus white revanchisme.
Hoe groter de groep is, hoe groter de kans op overdrijvingen en excessen vanuit die groep door doorgeslagen enkelingen.
Het is duidelijk.... dit is ook een rassenrel.
Dat is wel een beetje waar, helaas...quote:Op zaterdag 8 november 2014 11:38 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Dat zit aan beide kanten volop helaas.
Nee, ik vind het eerder lachwekkend.quote:Op zaterdag 8 november 2014 11:38 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Jij doet toch lekker mee met janken ?
quote:Op zaterdag 8 november 2014 11:37 schreef Bluesdude het volgende:
Het is duidelijk.... dit is ook een rassenrel.
Elk alle eerlijkheid was de discussie over de verschijning van Zwarte Piet een wederkerend fenomeen. Bij mij op de basisschool zijn er zelfs nog speciale lessen geweest over de oorsprong van het sinterklaasfeest. De problemen die met name oningewijden met het feest hadden en nog steeds hebben zouden niet uit zichzelf weggaan behalve als er wereldwijd een beweging zou ontstaan voor de normalisering van blackface.quote:Op zaterdag 8 november 2014 11:34 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Als men die Quinsy en consorten gewoon had genegeerd of weggelachen dan was het zo weer overgewaaid. Echter draai je lekker door en ga je hysterisch doen dan krijgt hij zijn aandacht en blijft de discussie lopen en juist dan krijgt hij zijn zin.
Omdat ze anders denken dat je een voorstander van het Koningshuis bent?quote:Op zaterdag 8 november 2014 11:16 schreef Leandra het volgende:
[..]
Net zoals je bijna je oranje handdoek met Nederlandse vlag niet meer in het zwembad over een stoel durft neer te leggen.
Dan heb je wel erg jankerige manier van dat duidelijk maken.quote:Op zaterdag 8 november 2014 11:40 schreef Webschip het volgende:
[..]
Nee, ik vind het eerder lachwekkend.
En weer probeer je het op de hysterie afschuiven. Die hysterie is pas begonnen nádat quincy en consorten het platform kregen. Die onevenredige aandacht voor een actie met oneigenlijke argumenten tégen iets wat een onschuldig kinderfeest is is de rest van NL door de MSM door de strot geduwd. Echt niet raar dat er dan reactie komt. Ik vind echt dat je de initiele schuld bij de verkeerde partij legt.quote:Op zaterdag 8 november 2014 11:35 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Ja, die doen dat omdat het door de hysterie over dit onderwerp een item is wat gegarandeerd aandacht trekt. Negeert het publiek die malloten dan is er voor de media ook weinig aan...
De media overal de schuld van geven lijkt me ook nogal een zwaktebod... Men hoeft echt niet te reageren. Er zitten veel meer malloten bij Pauw of van Nieuwkerk aan tafel die men heel rap na de uitzending weer vergeet.quote:Op zaterdag 8 november 2014 12:03 schreef Montagui het volgende:
[..]
En weer probeer je het op de hysterie afschuiven. Die hysterie is pas begonnen nádat quincy en consorten het platform kregen. Die onevenredige aandacht voor een actie met oneigenlijke argumenten tégen iets wat een onschuldig kinderfeest is is de rest van NL door de MSM door de strot geduwd. Echt niet raar dat er dan reactie komt. Ik vind echt dat je de initiele schuld bij de verkeerde partij legt.
Dat het nadat het al geescaleerd is nog eens extra escaleert door IQ-loze tokkies is erg jammerlijk inderdaad. Door hen kregen de PC anti-Pieten eindelijk eigenlijke argumentatie. Argumentatie die inhoudelijk dan weer helemaal niets met het typetje Zwarte Piet zelf iets te maken heeft.
En het leeuwendeel van die 10,8 procent zal dan wel in de gemeente Utrecht staan.quote:Op zaterdag 8 november 2014 12:02 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
AD onderzoek: slechts 2,2% van de basisscholen past zwarte piet aan. Daarvan zijn de meeste scholen in de provincie Utrecht (10,8%)
Dat is het probleem ook van deze hele 'discussie'. het hele slavernijpunt en dat NL dat zou moeten erkennen of een schade vergoeding zou moeten betalen wordt nauwlijks gevoerd door de pro-pieten en in de media. Zwarte piet is dan wel een succesvol kapstokje voor het onderwerp maar de pro-pieten zijn alleen maar boos aan het zijn.quote:Op zaterdag 8 november 2014 12:03 schreef Montagui het volgende:
[..]
En weer probeer je het op de hysterie afschuiven. Die hysterie is pas begonnen nádat quincy en consorten het platform kregen. Die onevenredige aandacht voor een actie met oneigenlijke argumenten tégen iets wat een onschuldig kinderfeest is is de rest van NL door de MSM door de strot geduwd. Echt niet raar dat er dan reactie komt. Ik vind echt dat je de initiele schuld bij de verkeerde partij legt.
Dat het nadat het al geescaleerd is nog eens extra escaleert door IQ-loze tokkies is erg jammerlijk inderdaad. Door hen kregen de PC anti-Pieten eindelijk eigenlijke argumentatie. Argumentatie die inhoudelijk dan weer helemaal niets met het typetje Zwarte Piet zelf iets te maken heeft.
Je snapt zelf toch ook wel dat er onder de miljoenen pro-Pieten er best wel een aantal tussen zitten die wat minder IQ hebben en het zich wél aantrekken dat zij worden uitgemaakt voor vierders van een feest met een racistische, discriminerende en aan slavernij denkende elementen. Dát kan je onzorgvuldigheid van de MSM wél aanrekenen. Het is niet zo dat het Sinterklaasfeest onder een kleine groep gevierd wordt. Het gaat om bijna alle Nederlanders en daar had de MSM ook wel rekening mee kunnen houden.quote:Op zaterdag 8 november 2014 12:08 schreef 99.999 het volgende:
[..]
De media overal de schuld van geven lijkt me ook nogal een zwaktebod... Men hoeft echt niet te reageren. Er zitten veel meer malloten bij Pauw of van Nieuwkerk aan tafel die men heel rap na de uitzending weer vergeet.
Amsterdam en Utrecht zullen wel een aanzienlijk aandeel hebbenquote:Op zaterdag 8 november 2014 12:11 schreef Ferdo het volgende:
[..]
En het leeuwendeel van die 10,8 procent zal dan wel in de gemeente Utrecht staan.
Ik vraag mij al een tijdje af hoeveel Nederlanders daadwerkelijk Sinterklaas vieren.quote:Op zaterdag 8 november 2014 12:13 schreef Montagui het volgende:
Het is niet zo dat het Sinterklaasfeest onder een kleine groep gevierd wordt. Het gaat om bijna alle Nederlanders
Maar goed, dat van die slavernij is allang erkend. De gebieden waar NL met slavenarbeid van doen had zijn inmiddels ook allang gecompenseerd. En dat gehuil over 'aan slavernij worden herinnerd'.... Volgens mij is er geen enkele anti-Piet ouder dan 150 jaar. Dus dat 'herinneren' is weer zo'n oneigenlijk argument en feitelijk dus zelfs een leugen.quote:Op zaterdag 8 november 2014 12:13 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
[..]
Dat is het probleem ook van deze hele 'discussie'. het hele slavernijpunt en dat NL dat zou moeten erkennen of een schade vergoeding zou moeten betalen wordt nauwlijks gevoerd door de pro-pieten en in de media. Zwarte piet is dan wel een succesvol kapstokje voor het onderwerp maar de pro-pieten zijn alleen maar boos aan het zijn.
Nagenoeg iedereen heeft het wel eens gevierd. Daadwerkelijk viering elk jaar gebeurd natuurlijk door een beduidend kleinere groep mensen. Het overgrote deel zullen dan wel mensen met kleine kinderen of kleinkinderen zijn.quote:Op zaterdag 8 november 2014 12:15 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Ik vraag mij al een tijdje af hoeveel Nederlanders daadwerkelijk Sinterklaas vieren.
Zijn daar ergens cijfers van? heb links en rechts wat gezocht, maar niets relevants kunnen vinden.
Dat snap ik allemaal en ik was ook niet op zoek naar een verband met de ophef....was gewoon benieuwd hoeveel Nederlanders er nu daadwerkelijk nog Sinterklaas vieren en dan bij voorkeur in vergelijking met vroeger. De opkomst van de kerstman lijkt me met mijn natte vinger er iig voor gezorgd te hebben dat er nu minder Sinterklaas wordt gevierd dan vroeger.quote:Op zaterdag 8 november 2014 12:19 schreef Montagui het volgende:
Nagenoeg iedereen heeft het wel eens gevierd. Daadwerkelijk viering elk jaar gebeurd natuurlijk door een beduidend kleinere groep mensen. Het overgrote deel zullen dan wel mensen met kleine kinderen of kleinkinderen zijn.
Je kan de ophef over de viering van Sinterklaas niet alleen ophangen aan de daadwerkelijke vierders elk jaar.
Een lachwekkende constatering dan.quote:Op zaterdag 8 november 2014 11:55 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Dan heb je wel erg jankerige manier van dat duidelijk maken.
quote:Op zaterdag 8 november 2014 12:24 schreef matthijst het volgende:
Folder van Dirk vd Broek
[ afbeelding ]
[ afbeelding ][ afbeelding ][ afbeelding ]
Je jankt over de teloorgang van onze cultuur. Ik krijg daardoor niet bepaald het idee dat je om de discussie moet lachen.quote:Op zaterdag 8 november 2014 12:48 schreef Webschip het volgende:
[..]
Een lachwekkende constatering dan.
Een goede journalist kiest zijn woorden goed. Je kan beter, Koos.quote:Op zaterdag 8 november 2014 12:54 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Je jankt over de teloorgang van onze cultuur. Ik krijg daardoor niet bepaald het idee dat je om de discussie moet lachen.
Het was geen grap. Je maakt je best boos om het hele gebeuren.quote:Op zaterdag 8 november 2014 12:56 schreef Webschip het volgende:
[..]
Een goede journalist kiest zijn woorden goed. Je kan beter, Koos.
Je gedrag is wel lachwekkend maar ik betwijfel of het zo bedoeld is.quote:Op zaterdag 8 november 2014 12:48 schreef Webschip het volgende:
[..]
Een lachwekkende constatering dan.
Er zijn velen verontwaardigd. En zo zou ik het typeren.quote:Op zaterdag 8 november 2014 12:59 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Het was geen grap. Je maakt je best boos om het hele gebeuren.
Dat is dan weer een trieste constatering.quote:Op zaterdag 8 november 2014 13:01 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Je gedrag is wel lachwekkend maar ik betwijfel of het zo bedoeld is.
Ik wil correct zijn, dat lijkt me toch iets anders. En bij dit onderwerp is het volgens mij verstandig om dit zo ver mogelijk van de politiek te houden.quote:Op zaterdag 8 november 2014 13:06 schreef betyar het volgende:
Duke wil politiek correct zijn, jammer dat het niet lukt.
Wat kun je nog over die WMO zeggen? Dat is een feit. Het wordt uitgevoerd. Punt. Iedereen weet dat we op een debacle afgaan, maar het gaat toch gebeuren.quote:Op zaterdag 8 november 2014 12:59 schreef EttovanBelgie het volgende:
44 pagina's over Zwarte Piet. Welgeteld 1 pagina over de komende WMO...
Wie doet het licht uit?
Je wilt je afzijdig houden en pakt beide kampen aan, bemoei je dan niet met de discussie, je lokt alleen reacties uit om de reacties. Dat is geen discussiëren als je zelf afzijdig blijft.quote:Op zaterdag 8 november 2014 13:08 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Ik wil correct zijn, dat lijkt me toch iets anders. En bij dit onderwerp is het volgens mij verstandig om dit zo ver mogelijk van de politiek te houden.
Nog beter is het om bij de inhoud te laten.quote:Op zaterdag 8 november 2014 13:08 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Ik wil correct zijn, dat lijkt me toch iets anders. En bij dit onderwerp is het volgens mij verstandig om dit zo ver mogelijk van de politiek te houden.
Dat Zwarte Piet ook nooit meer zal zijn zoals het ooit was, is ook een gegeven... Maar daarvoor (en goedkope Uggs) gaat Nederland wel de straat op.quote:Op zaterdag 8 november 2014 13:12 schreef Disorder het volgende:
[..]
Wat kun je nog over die WMO zeggen? Dat is een feit. Het wordt uitgevoerd. Punt. Iedereen weet dat we op een debacle afgaan, maar het gaat toch gebeuren.
Ik denk dat het een hele mooie en leuke traditie is. Daarin moet je niet van bovenaf willen gaan rommelen. Laat elke organiserende club lekker voor zichzelf bepalen hoe ze hun Sint en Pieten vorm willen geven.quote:Op zaterdag 8 november 2014 13:12 schreef betyar het volgende:
[..]
Je wilt je afzijdig houden en pakt beide kampen aan, bemoei je dan niet met de discussie, je lokt alleen reacties uit om de reacties. Dat is geen discussiëren als je zelf afzijdig blijft.
Wat vind jij van heel de discussie en wat is jouw mening dat men zit te zeuren vanwege Zwarte Piet? Moeten we daadwerkelijk rekening houden met een paar mensen die zich gekwetst voelen en daarmee een traditie om zeep moeten helpen of gaan we vrolijk verder met wat we altijd hebben gedaan?
Nee, dat is het dus niet, aangezien meerdere gemeentes al hebben aangegeven niets te willen veranderen. Maar dat maak jij er nu van.quote:Op zaterdag 8 november 2014 13:13 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Dat Zwarte Piet ook nooit meer zal zijn zoals het ooit was, is ook een gegeven...
En hoe zie je dat voor je? Kinderen zien een zwarte piet en de volgende dag een paarse? Hoe wil je dat als ouder uitleggen en wat is in godsnaam de meerwaarde daarvan?quote:Op zaterdag 8 november 2014 13:14 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Ik denk dat het een hele mooie en leuke traditie is. Daarin moet je niet van bovenaf willen gaan rommelen. Laat elke organiserende club lekker voor zichzelf bepalen hoe ze hun Sint en Pieten vorm willen geven.
Als ouder zeg je 'klep dicht en geniet ervan, het heeft geld gekost'.quote:Op zaterdag 8 november 2014 13:15 schreef betyar het volgende:
[..]
En hoe zie je dat voor je? Kinderen zien een zwarte piet en de volgende dag een paarse? Hoe wil je dat als ouder uitleggen en wat is in godsnaam de meerwaarde daarvan?
Dat gebeurt toch ook.quote:Op zaterdag 8 november 2014 13:14 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Ik denk dat het een hele mooie en leuke traditie is. Daarin moet je niet van bovenaf willen gaan rommelen. Laat elke organiserende club lekker voor zichzelf bepalen hoe ze hun Sint en Pieten vorm willen geven.
quote:Op zaterdag 8 november 2014 13:16 schreef waht het volgende:
[..]
Als ouder zeg je 'klep dicht en geniet ervan, het heeft geld gekost'.
Kinderen zien ook verschillende Sinterklazen... Het gaat om Piet als vrolijke kindervriend, hoe een organisatie dat vorm wil geven is aan hen (en zal dus wel op de wensen van de ouders worden afgestemd).quote:Op zaterdag 8 november 2014 13:15 schreef betyar het volgende:
[..]
En hoe zie je dat voor je? Kinderen zien een zwarte piet en de volgende dag een paarse? Hoe wil je dat als ouder uitleggen en wat is in godsnaam de meerwaarde daarvan?
Laten we even aannemen dat er inderdaad niets verandert aan Zwarte Piet en dat alles bij hetzelfde blijft, en dat dankzij de morele verontwaardiging van het volk. Als datzelfde volk, zoals je zegt, weet dat de WMO een debacle wordt met aanzienlijk grotere gevolgen voor de samenleving dan het wel of niet bijstellen van een kinderfeest, waarom is die woede dan ook nu nog niet kenbaar? Omdat het de meesten niets interesseert (want jong en gezond), en omdat ze pas vanaf 2015 de gevolgen gaan voelen.quote:Op zaterdag 8 november 2014 13:15 schreef Disorder het volgende:
[..]
Nee, dat is het dus niet, aangezien meerdere gemeentes al hebben aangegeven niets te willen veranderen. Maar dat maak jij er nu van.
Nee, dat gebeurt niet. De extremen van beide kanten willen het in regeltjes vast gaan leggen. Dat moet je niet willen.quote:Op zaterdag 8 november 2014 13:16 schreef Webschip het volgende:
[..]
Dat gebeurt toch ook.
Wat is je punt nu?
Kinderen zien geen verschillende Sinterklazen omdat het te spannend of denk jij dat een kindje van 5 dat vol verwachting zit te wachten opeens roept dat sinterklaas opeens een bril op heeft? Daar kijken ze volledig overheen.quote:Op zaterdag 8 november 2014 13:17 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Kinderen zien ook verschillende Sinterklazen... Het gaat om Piet als vrolijke kindervriend, hoe een organisatie dat vorm wil geven is aan hen (en zal dus wel op de wensen van de ouders worden afgestemd).
Maar wil jij het echt van bovenaf op gaan leggen hoe een Piet er uit moet zien?
Gemeenten hebben er eigenlijk maar weinig mee te maken. De lokale intocht is bijna altijd georganiseerd door de lokale ondernemers. En die letten echt wel op wat hun klanten willen...quote:Op zaterdag 8 november 2014 13:15 schreef Disorder het volgende:
[..]
Nee, dat is het dus niet, aangezien meerdere gemeentes al hebben aangegeven niets te willen veranderen. Maar dat maak jij er nu van.
En dat gaat ook op voor de Pieten. Die zijn er in allerlei verschijningsvormen.quote:Op zaterdag 8 november 2014 13:18 schreef betyar het volgende:
[..]
Kinderen zien geen verschillende Sinterklazen omdat het te spannend of denk jij dat een kindje van 5 dat vol verwachting zit te wachten opeens roept dat sinterklaas opeens een bril op heeft? Daar kijken ze volledig overheen.
Ik weet niet hoe het in jouw omgeving is, maar ik hoor vooral veel boze en bezorgde reacties om me heen over hoge kosten en weinig en slechte zorg.quote:Op zaterdag 8 november 2014 13:17 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Laten we even aannemen dat er inderdaad niets verandert aan Zwarte Piet en dat alles bij hetzelfde blijft, en dat dankzij de morele verontwaardiging van het volk. Als datzelfde volk, zoals je zegt, weet dat de WMO een debacle wordt met aanzienlijk grotere gevolgen voor de samenleving dan het wel of niet bijstellen van een kinderfeest, waarom is die woede dan ook nu nog niet kenbaar? Omdat het de meesten niets interesseert (want jong en gezond), en omdat ze pas vanaf 2015 de gevolgen gaan voelen.
En hier?quote:Op zaterdag 8 november 2014 13:20 schreef Disorder het volgende:
[..]
Ik weet niet hoe het in jouw omgeving is, maar ik hoor vooral veel boze en bezorgde reacties om me heen over hoge kosten en weinig tot slechte zorg.
Ik ben van mening dat wanneer een organiserende club iets wil veranderen aan Zwarte Piet men daar geen vergunning voor moet verlenen. Wat men in hun eigen woning willen doen staat daar los van.quote:Op zaterdag 8 november 2014 13:17 schreef 99.999 het volgende:
Maar wil jij het echt van bovenaf op gaan leggen hoe een Piet er uit moet zien?
Ik zou dat ook niet willen.quote:Op zaterdag 8 november 2014 13:17 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Nee, dat gebeurt niet. De extremen van beide kanten willen het in regeltjes vast gaan leggen. Dat moet je niet willen.
Nee dat geldt niet voor de Pieten, een Zwarte Piet of Paarse Piet zien ze juist wel.quote:Op zaterdag 8 november 2014 13:19 schreef 99.999 het volgende:
[..]
En dat gaat ook op voor de Pieten. Die zijn er in allerlei verschijningsvormen.
Dan politiseer je het dus. Volgens mij dat heel onverstandig want dan geef je die malloten als Quinsy spontaan wel iets om echt een rechtszaak over te kunnen voeren. Want dat protest tegen die evenementenvergunning komen ze uiteindelijk niet ver mee.quote:Op zaterdag 8 november 2014 13:20 schreef betyar het volgende:
[..]
Ik ben van mening dat wanneer een organiserende club iets wil veranderen aan Zwarte Piet men daar geen vergunning voor moet verlenen. Wat men in hun eigen woning willen doen staat daar los van.
Oh, volgens mij is er een grote diversiteit in hoe de Pieten er uit zien en hoe ze zich gedragen.quote:Op zaterdag 8 november 2014 13:22 schreef betyar het volgende:
[..]
Nee dat geldt niet voor de Pieten, een Zwarte Piet of Paarse Piet zien ze juist wel.
Correct. Ben benieuwd wat hun argumenten zijn dan.quote:Op zaterdag 8 november 2014 13:22 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Dan politiseer je het dus. Volgens mij dat heel onverstandig want dan geef je die malloten als Quinsy spontaan wel iets om echt een rechtszaak over te kunnen voeren. Want dat protest tegen die evenementenvergunning komen ze uiteindelijk niet ver mee.
Dat zullen grotendeels dezelfde argumenten zijn. Alleen heb je dan een overheid die een figuur voorschrijft wat als kwetsend wordt ervaren. Dat is heel wat anders dan de verschijningsvorm van een figurant in een evenement mee moeten nemen in de beoordeling van een vergunningsaanvraag.quote:Op zaterdag 8 november 2014 13:24 schreef betyar het volgende:
[..]
Correct. Ben benieuwd wat hun argumenten zijn dan.
Ook een boel hoor. We hebben er hier geloof ik geen centraal topic voor, maar voor alle dingen die er mee verbonden zijn zie ik af en toe wel wat voorbij komen. Buiten dat is Fok! natuurlijk verre van representatief voor de gehele samenleving.quote:
An sich denk ik dat de gemeenten het wel prima kunnen organiseren maar het zal wel een stuk goedkoper moeten vanwege de bezuinigingen. Dat vertaalt zich wel in de uitvoering, die zal veel soberder worden. Maar gezien de demografische ontwikkelingen is dat niet onlogisch.quote:Op zaterdag 8 november 2014 13:20 schreef Disorder het volgende:
[..]
Ik weet niet hoe het in jouw omgeving is, maar ik hoor vooral veel boze en bezorgde reacties om me heen over hoge kosten en weinig en slechte zorg.
"if it ain't broke don't fix it"quote:Op zaterdag 8 november 2014 13:29 schreef Buitendam het volgende:
Ik snap niet dat die Piet ondertussen niet aangepast is. Om de tafel gaan zitten en onderhandelen. Bizar als je je bedenkt dat het om een fictief figuur gaat, maar als iedereen moet participeren dan ook op alle fronten.
quote:Op zaterdag 8 november 2014 13:40 schreef Montagui het volgende:
[..]
"if it ain't broke don't fix it"
Dus de gemeentelijke overheden moeten openbare manifestaties, waar ene Piet afgeleid van ZP maar niet zwart geschinkt , verbieden ?quote:Op zaterdag 8 november 2014 13:20 schreef betyar het volgende:
[..]
Ik ben van mening dat wanneer een organiserende club iets wil veranderen aan Zwarte Piet men daar geen vergunning voor moet verlenen. Wat men in hun eigen woning willen doen staat daar los van.
Enkele jaren geleden had niemand dit toch verwacht. Als de anti-pieten niet begonnen waren met zeiken, was het een stuk gezelliger. Om maar even nummertje 99 te debunken, die werkelijk waar eeuwig zijn standpunt herhaalt.quote:Sinterklaasintocht begeleid door gewapende pieten
Sinterklaasintocht begeleid door gewapende pieten
Sinterklaas wordt tijdens de nationale intocht komende zaterdag in Gouda begeleid door agenten van speciale aanhoudingseenheden vermomd als Zwarte Piet. De undercover-pieten worden zo onopvallend mogelijk bewapend.
Daartoe is besloten naar aanleiding van de felle zwartenpietendiscussie van de afgelopen tijd, verklaren bronnen binnen de politie tegenover het AD.
Botsing voor- en tegenstanders
Er wordt sterk rekening gehouden met een botsing tussen voor- en tegenstanders van Zwarte Piet. Zowel de groep 'Pro Zwarte Piet' als de groep 'Kick out Zwarte Piet' komen in Gouda bijeen.
ZIE OOK: Zwarte Piet wordt Polderpiet
De undercover-agenten moeten opgaan in het gewone gevolg van Sinterklaas en ontkomen er niet aan te worden geschminkt. Het is onduidelijk of er bij eerdere intochten ook gebruik is gemaakt van pietenagenten.
RTL Nieuws
Ze hebben in Amsterdam geprobeerd te onderhandelen, de politici gaven het op omdat de tegenpartij geen millimeter naar hun richting wou opschuiven. Tja, dat is niet de bedoeling van een onderhandeling.quote:Op zaterdag 8 november 2014 13:29 schreef Buitendam het volgende:
Ik snap niet dat die Piet ondertussen niet aangepast is. Om de tafel gaan zitten en onderhandelen. Bizar als je je bedenkt dat het om een fictief figuur gaat, maar als iedereen moet participeren dan ook op alle fronten.
Si non confectus....quote:
Het is dan wel weer erg onlogisch dat dat niet onlogisch is gezien de demografische ontwikkelingen aangezien in de jaren 70 al bekend was dat we die nu zouden krijgen maar dat is voer voor een andere draad.quote:Op zaterdag 8 november 2014 13:31 schreef 99.999 het volgende:
[..]
An sich denk ik dat de gemeenten het wel prima kunnen organiseren maar het zal wel een stuk goedkoper moeten vanwege de bezuinigingen. Dat vertaalt zich wel in de uitvoering, die zal veel soberder worden. Maar gezien de demografische ontwikkelingen is dat niet onlogisch.
De ArrestatiePiet.quote:Sinterklaasintocht begeleid door gewapende pieten
Sinterklaasintocht begeleid door gewapende pieten
Sinterklaas wordt tijdens de nationale intocht komende zaterdag in Gouda begeleid door agenten van speciale aanhoudingseenheden vermomd als Zwarte Piet. De undercover-pieten worden zo onopvallend mogelijk bewapend.
Niet waar! De overheid had het niet toegegeven maar het is wel degelijk duidelijk dat er eerder gebruik van is gemaakt. Op een foto van die optocht kan je het duidelijk zien.quote:Het is onduidelijk of er bij eerdere intochten ook gebruik is gemaakt van pietenagenten.
Quinsyquote:Op zaterdag 8 november 2014 09:35 schreef Disorder het volgende:
Wat?quote:Op zaterdag 8 november 2014 15:18 schreef Red_85 het volgende:
Hey zeurpieten, thanks he voor het verneuken van een kinderfeest. Fucking gewapende beveiligers bij een kinderfeestje. Bedankt voor het veroorzaken en vernietigen van de onschuld.
Mongolen.
Arrestatiepietquote:Op zaterdag 8 november 2014 14:51 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
De ArrestatiePiet.
[..]
Niet waar! De overheid had het niet toegegeven maar het is wel degelijk duidelijk dat er eerder gebruik van is gemaakt. Op een foto van die optocht kan je het duidelijk zien.
Sommige mensen zullen ook wel zo boos zijn geweest bij de afschaffing van de slavernij.quote:Op zaterdag 8 november 2014 15:18 schreef Red_85 het volgende:
Hey zeurpieten, thanks he voor het verneuken van een kinderfeest. Fucking gewapende beveiligers bij een kinderfeestje. Bedankt voor het veroorzaken en vernietigen van de onschuld.
Mongolen.
De rekening sturen we door naar Mani89.quote:Op zaterdag 8 november 2014 15:18 schreef Red_85 het volgende:
Mongolen.
Of we lynchen 'm en vergeten dat ie ooit bestaan heeftquote:Op zaterdag 8 november 2014 17:42 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
De rekening sturen we door naar Quinsy.
Gelukkig ga ik hier naar de Bas vd Heijdenquote:Op zaterdag 8 november 2014 12:24 schreef matthijst het volgende:
Folder van Dirk vd Broek
[ afbeelding ]
Misschien is dat beter, ja. Anderzijds, het is een nieuwe naam en het is technisch gezien toegestaan in een naam.quote:
Laten we het beperken tot metaforisch liquideren door hem dood te zwijgen..quote:Op zaterdag 8 november 2014 17:46 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Of we lynchen 'm en vergeten dat ie ooit bestaan heeft
Een Piet ingesmeerd met chocopasta?quote:Op zaterdag 8 november 2014 19:33 schreef donald_dick het volgende:
Intertoys is gezwicht
[ afbeelding ]
Het ziet er niet uit.quote:Op zaterdag 8 november 2014 19:33 schreef donald_dick het volgende:
Intertoys is gezwicht
[ afbeelding ]
quote:Op zaterdag 8 november 2014 19:33 schreef donald_dick het volgende:
Intertoys is gezwicht
[ afbeelding ]
Je beseft toch dat het speelgoed in de ene winkel niet noemenswaardig duurder is dan in de andere terwijl het assortiment ongeveer hetzelfde is? Ik zou het wel weten als klant. Laat de portemonnee maar spreken.quote:
Als de topposter in deze reeks zou jij als geen ander het antwoord op die vraag moeten kunnen geven.quote:Op zaterdag 8 november 2014 19:05 schreef Bram_van_Loon het volgende:
In alle ernst, hoe is het mogelijk dat die onrust in 1 wijk van 1 stadje ervoor zorgt dat we landelijk een discussie voeren over ZP?
Weer lekker aan het trollen meid?quote:Op zaterdag 8 november 2014 19:38 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Als de topposter in deze reeks zou jij als geen ander het antwoord op die vraag moeten kunnen geven.
Jij bent de topposter in deze reeks en jij vraagt je af waarom er zoveel over gediscusseerd wordt.quote:Op zaterdag 8 november 2014 19:39 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Weer lekker aan het trollen meid?
De rest is hier op een leuke manier aan het trollen, neem er een voorbeeld aan.
De man die naar eigen zeggen vooral moet lachen om de discussie, zou Intertoys boycotten naar aanleiding van een Pietje in een foldertje.quote:Op zaterdag 8 november 2014 19:37 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Het ziet er niet uit.
Dan maar naar Bart Smit en Toys'n Rus als die wel normaal doen. Voor mij zou de keuze gemakkelijk zijn.
Je beseft dat Intertoys tot hetzelfde concern behoort als Blokker en Bart Smit? Er is niet zo veel keuze in speelgoedwinkels.quote:Op zaterdag 8 november 2014 19:38 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Je beseft toch dat het speelgoed in de ene winkel niet noemenswaardig duurder is dan in de andere terwijl het assortiment ongeveer hetzelfde is? Ik zou het wel weten als klant. Laat de portemonnee maar spreken.
Dat was webschip die beweerde te lachen om deze discussie. Bram lacht nooit.quote:Op zaterdag 8 november 2014 19:44 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
De man die naar eigen zeggen vooral moet lachen om de discussie, zou Intertoys boycotten naar aanleiding van een Pietje in een foldertje.
Ik vind juist dat ze het perfect hebben gedaan.quote:Op zaterdag 8 november 2014 19:33 schreef donald_dick het volgende:
Intertoys is gezwicht
[ afbeelding ]
Mjah, de slavernij was ook een onschuldig kinderfeestje, uitsluitend voor vermaak en feest. Toch?quote:Op zaterdag 8 november 2014 17:19 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Sommige mensen zullen ook wel zo boos zijn geweest bij de afschaffing van de slavernij.
Ik wist niet dat die twee van dezelfde zijn. Toys'n Rus is nog over.quote:Op zaterdag 8 november 2014 19:45 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Je beseft dat Intertoys tot hetzelfde concern behoort als Blokker en Bart Smit? Er is niet zo veel keuze in speelgoedwinkels.
Het gaat om het beeld wat het feest geeft. En dat beeld is voor veel mensen achterhaald, ouderwets, kan eigenlijk niet meer. Met die mensen ben ik het eens.quote:Op zaterdag 8 november 2014 21:29 schreef Red_85 het volgende:
Zoals zovaak gezegd, het sinterklaasfeest heeft daar alleen maar positief mee te maken
Helemaal niet opvallend.quote:Op zaterdag 8 november 2014 20:47 schreef MichaelScott het volgende:
Die bewapende pieten waren er vorig jaar ook al en waren alles behalve undercover.
Zie de mensen in het lichtblauw:
[ afbeelding ]
Jij bent weer eens de war. Het was wel degelijk ik die aangaf te lachen om deze discussie. Volgens mij ben jij juist een van de mensen die het het meest serieus neemt, samen met Bluesdude en Cebetrut. De meeste reaguurders hier zijn maar een beetje aan het trollen omdat heel de discussie nergens op slaat.quote:Op zaterdag 8 november 2014 19:45 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Dat was webschip die beweerde te lachen om deze discussie. Bram lacht nooit.
Ze zijn er al jaren. En dan heb ik het niet over drie jaren.quote:Op zaterdag 8 november 2014 20:47 schreef MichaelScott het volgende:
Die bewapende pieten waren er vorig jaar ook al en waren alles behalve undercover.
Zie de mensen in het lichtblauw:
[ afbeelding ]
Logisch ook.quote:Op zaterdag 8 november 2014 22:07 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Ze zijn er al jaren. En dan heb ik het niet over drie jaren.
Yup. Ik snap dat teletekstbericht ook niet. Is de NPO uit op sensatie? Is het onwetendheid? Naïviteit? Van alles wat?quote:
Een kind met strontvegen op z'n wangen.quote:Op zaterdag 8 november 2014 20:36 schreef Iblardi het volgende:
[..]
Ik vind juist dat ze het perfect hebben gedaan.
[ afbeelding ]
Ach, Bol.com laat helemaal geen zwarte piet meer zien. Succes bij het niet shoppen bij de Albert Heijn!quote:Op zaterdag 8 november 2014 21:56 schreef 99.999 het volgende:
Toys 'r us bestaat al jaren niet meer en de opvolger is ook weer mede-eigendom van blokker. Er is wat dat betreft gewoon weinig concurrentie.
Overigens als je winkels hierom gaat boycotten neem je het toch allemaal stukken ernstiger dan ik ooit zou kunnen doen
Dus Gouda heeft kaas- en stroopwafelpieten om de tegenstanders te plezieren en gebruikt zwartepieten als geheime agenten om tegenstanders te bestrijden.quote:
Internetwinkels genoeg, ook genoeg buitenlandse winkels.quote:Op zaterdag 8 november 2014 21:56 schreef 99.999 het volgende:
Toys 'r us bestaat al jaren niet meer en de opvolger is ook weer mede-eigendom van blokker. Er is wat dat betreft gewoon weinig concurrentie.
Cultuur en traditie van een kinderfeest. Pure folkore en kinderpret. Achterhaald en ouderwets? Nee, dat maakt NL zelf wel uit. Als nog steeds alle koters van NL op 5 december een wereldavond hebben en het leeft onder de bevolking, hoe kun je dan zeggen dat het ouderwets en achterhaald is?quote:Op zaterdag 8 november 2014 21:34 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Het gaat om het beeld wat het feest geeft. En dat beeld is voor veel mensen achterhaald, ouderwets, kan eigenlijk niet meer. Met die mensen ben ik het eens.
Nee, dan sta je voor je eigen cultuur en identiteit. De argumentatie 'je bent voor ZP dus racist, fascist, nationalist' is veel te kort door de bocht. Slaat helemaal nergens op. Dan zou 85% van NL dus extreem rechts zijn?..quote:Op zaterdag 8 november 2014 23:56 schreef ChevyCaprice het volgende:
Als je om die domme redenen winkels gaat boycotten.. Dan heb je toch wel door dat je een ongelooflijke nationalist bent
Ja, want het blanke kind heeft zich verkleed als de klassieke Zwarte Piet (zie ook de afbeelding op de jutezak), met donkerbruine schmink, zwarte krulpruik en gouden oorringen. Men houdt dus vast aan het traditionele uiterlijk. Maar om te laten zien dat huidskleur niet van belang is (of zou moeten zijn) voor de vraag met welke van de twee karakters, Sinterklaas of Zwarte Piet, kinderen zich identificeren - en daarmee de angel uit de beschuldiging van "stigmatisering" te halen -, wordt Sinterklaas hier nu eens door een donker kind gespeeld. Dat hóéft niet, maar het kán gewoon. Ik vind dat een prima benadering.quote:
Boycot 85% van de Nederlanders dam de AH?quote:Op zondag 9 november 2014 11:12 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Nee, dan sta je voor je eigen cultuur en identiteit. De argumentatie 'je bent voor ZP dus racist, fascist, nationalist' is veel te kort door de bocht. Slaat helemaal nergens op. Dan zou 85% van NL dus extreem rechts zijn?..
Op een overdreven manier Maar die winkelboycot is allang mislukt.quote:Op zondag 9 november 2014 11:12 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Nee, dan sta je voor je eigen cultuur en identiteit.
Klopt. Slaat helemaal nergens op. Maar dat zei ChevyCaprice niet.quote:De argumentatie 'je bent voor ZP dus racist, fascist, nationalist' is veel te kort door de bocht. Slaat helemaal nergens op.
quote:Op zaterdag 8 november 2014 23:49 schreef donald_dick het volgende:
[..]
Ach, Bol.com laat helemaal geen zwarte piet meer zien. Succes bij het niet shoppen bij de Albert Heijn!
Bij mijn warme bakker hebben ze ook van die harde kleine pepernootjes, heerlijkquote:Op zondag 9 november 2014 10:35 schreef Revolution-NL het volgende:
Vorige week toch stiekem brood gehaald bij de AH omdat dit bij de Jumbo niet te eten is
Deze week de warme bakker aangedaan en dat beviel super.
Als je je geld daar aan kunt besteden, doen! Maar dat is een andere discussie lijkt me.quote:Op zondag 9 november 2014 10:35 schreef Revolution-NL het volgende:
Vorige week toch stiekem brood gehaald bij de AH omdat dit bij de Jumbo niet te eten is
Deze week de warme bakker aangedaan en dat beviel super.
Hij werd veelal weggelachen en ook genegeerd, zeker in het begin toen hij begon aan zijn kruistocht tegen dit vreselijke icoon der slavernij.quote:Op zaterdag 8 november 2014 11:34 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Als men die Quinsy en consorten gewoon had genegeerd of weggelachen dan was het zo weer overgewaaid. Echter draai je lekker door en ga je hysterisch doen dan krijgt hij zijn aandacht en blijft de discussie lopen en juist dan krijgt hij zijn zin...
Zo lastig is dat concept toch niet om te begrijpen?
Als men slimmer was geweest wel inderdaad. Dan had je nu geen paarse en gele Pieten en massahysterie gehad. De media brengt het alleen omdat er van die lekker achterlijke reacties op komen.quote:Op zondag 9 november 2014 12:47 schreef DrMabuse het volgende:
[..]
Hij werd veelal weggelachen en ook genegeerd, zeker in het begin toen hij begon aan zijn kruistocht tegen dit vreselijke icoon der slavernij.
Is het je ontgaan dat hij en zijn hulppieten vervolgens erg graag en erg vaak de media opzochten?
Dat had allemaal genegeerd moeten worden?
Zei je eerder niet dat je het allemaal niet zo serieus neemt en maar gewoon wat trollt?quote:Op zondag 9 november 2014 10:02 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Internetwinkels genoeg, ook genoeg buitenlandse winkels.
Is dat niet zo?quote:
Van vorig jaar.quote:Op zaterdag 8 november 2014 11:32 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Hmm... dit argument... waar ken ik dat toch van... hmmmm
Brood halen bij de supermarktquote:Op zondag 9 november 2014 11:58 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Bij mijn warme bakker hebben ze ook van die harde kleine pepernootjes, heerlijk
Is ranzig brood man.quote:
klopt...quote:Op zondag 9 november 2014 13:04 schreef Jason22 het volgende:
Als Nederland de vorige eeuw niet de grenzen zo ver open had gedaan, dan hadden we deze discussie nu niet gehad.
Welke oom? Robby Oehlers, die naar de rampplek ging? Die was niet hysterisch op tv.quote:Op zondag 9 november 2014 13:01 schreef DrMabuse het volgende:
.
Van de hysterische oom van een zusje van een neefje van een MH17 slachtoffer op de tv ,
-----------
Nederland gaat naar mijn mening kapot aan het altijd maar opnieuw moeten (willen) begrijpen.
Als je dat vind.... dan is het wel een goede reden om supermarkten te boycotten op dit punt.quote:
Wat zou de burgemeester hier mee bedoelen?quote:„Erg jammer dat de uitspraak net voor de intocht in Gouda is”, zei Schoenmaker eerder. „De kans is aanwezig dat wij dan nog in allerijl aanpassingen in het programma moeten doen.”
Roetpieten ipv ZP.quote:Op zondag 9 november 2014 14:23 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Wat zou de burgemeester hier mee bedoelen?
Is jouw mening.quote:Op zondag 9 november 2014 13:42 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Welke oom? Robby Oehlers, die naar de rampplek ging? Die was niet hysterisch op tv.
Lighten up... Nederland is niet kapot en gaat niet kapot door elkaar willen begrijpen.
Sterker nog.... een samenleving is juist elkaar willen begrijpen.
Ik zag gisteren bij het winkelen nog volop Zwarte Pieten in het gevarieerde (snoepgoed) aanbod.quote:Op zondag 9 november 2014 13:50 schreef Ceberut het volgende:
Reclamefolders voor de volgende week zijn binnen. Wordt natuurlijk ingespeeld op Sinterklaas. Mooi om te zien dat roetpieten in meerdere folders terugkomen! Ook opvallend veel witte Pieten.
Maar je vond Robby Oehlers hysterisch ?quote:
Ik noemde geen naam. Die noemde jij.quote:Op zondag 9 november 2014 14:45 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Maar je vond Robby Oehlers hysterisch ?
Moet je dan niet eerst naar jezelf kijken voordat je anderen overdrijvingen verwijt?
http://nos.nl/artikel/711724-nabestaande-op-rampplek-mh17.html
quote:Op zondag 9 november 2014 14:42 schreef DrMabuse het volgende:
Geruststellend , zoveel zwart.
In dit geval.
ok ... ik snap het... je fantaseerde een hysterische oom als bewijs van dat men overdrijft.quote:Op zondag 9 november 2014 14:51 schreef DrMabuse het volgende:
[..]
Ik noemde geen naam. Die noemde jij.
De oom / persoon die ik noemde was fictief ,
Vind je roetpieten daadwerkelijk een verbetering? Wat vind jij dan van Zwarte Piet? Racistisch, beledigend etc.?quote:Op zondag 9 november 2014 13:50 schreef Ceberut het volgende:
Reclamefolders voor de volgende week zijn binnen. Wordt natuurlijk ingespeeld op Sinterklaas. Mooi om te zien dat roetpieten in meerdere folders terugkomen! Ook opvallend veel witte Pieten.
De rechter gaat bekijken of alle belangen zijn afgewogen, dus ook de gevoelens van mensen met een donkere huid. Stel je eens voor dat iemand met een donkere huid zich beledigd voelt! Dat moet natuurlijk rechtswege beschermd worden!quote:Op zondag 9 november 2014 14:23 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Dan moet namelijk blijken dat bij de verstrekking daarvan alle belangen zijn afgewogen, dus ook de gevoelens van mensen met een donkere huid.
STEM PVVquote:Op zondag 9 november 2014 13:01 schreef DrMabuse het volgende:
[..]
Is dat niet zo?
Alles en iedereen MOET worden begrepen in dit land.
Van de hysterische oom van een zusje van een neefje van een MH17 slachtoffer op de tv , de massale intocht van de zoveelste laagopgeleide buitenlanders / nieuwe medelanders , de rij zwarte hoofddoek dragende caissières bij AH tot aan gewapende agenten bij een Sinterklaas optocht etc , etc.
Nederland gaat naar mijn mening kapot aan het altijd maar opnieuw moeten (willen) begrijpen.
Want ze gaan ook door een koolmijn?quote:Op zondag 9 november 2014 15:15 schreef Boze_Appel het volgende:
Die roetpieten zien er meer uit alsof je even een kleuter alleen laat met een bruine stift.
Maak ze dan koolmijnzwart.
Het probleem is dat teveel randdebielen nu opeens hun mening willen geven en wij Nederlanders opeens maar al te bang zijn om een of andere minderheid op z'n zielige tere zieltje te trappen dus alles dan maar aanpassen. In plaats van eens ouderwets te roepen: stel je niet aan en groei een paar ballen, jankerd!quote:Op zondag 9 november 2014 15:15 schreef Inspireme het volgende:
Het is niet meer zo dat alleen Nederlanders zoals klaas en jan alleen wat te zeggen hebben over Nederland hoor
Kom eens vanuit je steen vandaan, for real
Nee, maar ook niet door een pot nutella.quote:Op zondag 9 november 2014 15:17 schreef Inspireme het volgende:
[..]
Want ze gaan ook door een koolmijn?
Wij Nederlanders?quote:Op zondag 9 november 2014 15:17 schreef matthijst het volgende:
[..]
Het probleem is dat teveel randdebielen nu opeens hun mening willen geven en wij Nederlanders opeens maar al te bang zijn om een of andere minderheid op z'n zielige tere zieltje te trappen dus alles dan maar aanpassen. In plaats van eens ouderwets te roepen: stel je niet aan en groei een paar ballen, jankerd!
Oh zo hoor, tolerant zijn wanneer het je uitkomtquote:Op zondag 9 november 2014 15:17 schreef matthijst het volgende:
[..]
Het probleem is dat teveel randdebielen nu opeens hun mening willen geven en wij Nederlanders opeens maar al te bang zijn om een of andere minderheid op z'n zielige tere zieltje te trappen dus alles dan maar aanpassen. In plaats van eens ouderwets te roepen: stel je niet aan en groei een paar ballen, jankerd!
Pic?quote:Op zondag 9 november 2014 15:19 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Nee, maar ook niet door een pot nutella.
Wij Kingstown zijn het met jou eens.quote:Op zondag 9 november 2014 15:22 schreef Sloggi het volgende:
Wij Nederlanders?
Je legt de vinger op de zere plek.
Nee, jij leest wat alle jankerdjes erin willen lezen. En dat is het probleem. Als ik zeg Nederlanders, dan bedoel ik dat ook: mensen die in NL wonen.quote:Op zondag 9 november 2014 15:22 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Wij Nederlanders?
Je legt de vinger op de zere plek.
Lul toch niet zo dom goddamn hippie: waarom moet het allemaal van 1 kant komen? De groep die in de minderheid is kan toch ook zo tolerant zijn om te zeggen: fuck it, ik heb ook wel iets waar iemand het niet mee eens is. Leven en laten leven?quote:Op zondag 9 november 2014 15:23 schreef Inspireme het volgende:
[..]
Oh zo hoor, tolerant zijn wanneer het je uitkomt, voornamelijk bij bepaalde bevolkingsgroepen, way to go!
En nee, niet nu opeens, dit is een lange tijd gaande.
Jij hebt helemaal geen recht van spreken in deze discussie want je brengt al je tijd door in de VS. Je loopt continu van de daken te schreeuwen hoe geweldig het daar allemaal is. Lekker daar blijven en mond dicht.quote:Op zondag 9 november 2014 15:17 schreef matthijst het volgende:
[..]
Je bent in de war denk ik. Mafkees.quote:Op zondag 9 november 2014 15:45 schreef trucker3 het volgende:
[..]
Jij hebt helemaal geen recht van spreken in deze discussie want je brengt al je tijd door in de VS. Je loopt continu van de daken te schreeuwen hoe geweldig het daar allemaal is. Lekker daar blijven en mond dicht.
Hippiesquote:Op zondag 9 november 2014 15:45 schreef matthijst het volgende:
[..]
Lul toch niet zo dom goddamn hippie: waarom moet het allemaal van 1 kant komen? De groep die in de minderheid is kan toch ook zo tolerant zijn om te zeggen: fuck it, ik heb ook wel iets waar iemand het niet mee eens is. Leven en laten leven?
Maar nee hoor: alles moet elke keer maar voor iedereen naar de zin gemaakt worden. Eenheidsworst ipv tolerantie. Om te kotsen![]()
![]()
Nee hoor.quote:Op zondag 9 november 2014 15:46 schreef matthijst het volgende:
[..]
Je bent in de war denk ik. Mafkees.
het is dan ook geen racisme. Maar langetenenismequote:Op zondag 9 november 2014 15:47 schreef Inspireme het volgende:
[..]
Hippies![]()
Daar heb je een punt, maar dit is een ander geval, racisme mag niet getolereerd worden.
Ik heb er maanden doorgebracht.quote:Op zondag 9 november 2014 15:46 schreef matthijst het volgende:
[..]
Je bent in de war denk ik. Mafkees.
Vakantie. Je zal het wel niet kennen? Met een vliegtuig ga je dan.
Ja in jouw ogen.quote:Op zondag 9 november 2014 15:48 schreef matthijst het volgende:
[..]
het is dan ook geen racisme. Maar langetenenisme
In 90% van de gemeentes ook schijnbaar. En dat is meteen het probleem: letterlijk een kleine groep van jankerds (doe s gek, 500 man) krijgt hun zin. En waaom?quote:
5 gemeentes.quote:Op zondag 9 november 2014 15:50 schreef matthijst het volgende:
[..]
In 90% van de gemeentes ook schijnbaar. En dat is meteen het probleem: letterlijk een kleine groep van jankerds (doe s gek, 500 man) krijgt hun zin. En waaom?
Omdat er een grachtengordelelite is die graag policor doet en misschien omdat sommige mensen echt denken dat ZP iets met discriminatie te maken heeft zoals bij Anouk het geval is?quote:Op zondag 9 november 2014 15:50 schreef matthijst het volgende:
[..]
In 90% van de gemeentes ook schijnbaar. En dat is meteen het probleem: letterlijk een kleine groep van jankerds (doe s gek, 500 man) krijgt hun zin. En waaom?
Anouk heeft borderline en is nogal labiel dus daar zou ik niet teveel gewicht aan hangen.quote:Op zondag 9 november 2014 15:53 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Omdat er een grachtengordelelite is die graag policor doet en misschien omdat sommige mensen echt denken dat ZP iets met discriminatie te maken heeft zoals bij Anouk het geval is?
En tig andere bn'ers ook. Hebben die ook borderline?quote:Op zondag 9 november 2014 15:55 schreef trucker3 het volgende:
[..]
Anouk heeft borderline dus daar zou ik niet teveel gewicht aan hangen.
Anouk is wel een speciaal geval.quote:Op zondag 9 november 2014 15:56 schreef Inspireme het volgende:
[..]
En tig andere bn'ers ook. Hebben die ook borderline?
Anders waren er wel grotere rellen geweest. Paar lokale jankerdjes zijn het tot nu toe. Hype in het journaal.quote:
Ja daarom zijn ze bewapend bij de intocht. Voor een paar 'jankerdjes'.quote:Op zondag 9 november 2014 15:57 schreef matthijst het volgende:
[..]
Anders waren er wel grotere rellen geweest. Paar lokale jankerdjes zijn het tot nu toe. Hype in het journaal.
Het zou best kunnen dat ze borderline heeft maar ik denk dat het vooral de invloed van een doinkergekleurde ex is die het niet zo goed begreep en die haar mening beïnvloedde. Verder moet ik trouwens wel respect voor haar hebben gezien wat zij met haar achtergrond heeft gedaan,quote:Op zondag 9 november 2014 15:55 schreef trucker3 het volgende:
[..]
Anouk heeft borderline en is nogal labiel dus daar zou ik niet teveel gewicht aan hangen.
500 manquote:Op zondag 9 november 2014 15:50 schreef matthijst het volgende:
[..]
Daar wordt net zo mee omgegaan als met deze klassieker van de Zangeres Zonder Naam.quote:Op zondag 9 november 2014 15:56 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Wat gaan ze eigenlijk met deze klassieker doen? Komt die nu op een zwarte lijst te staan bij onze radiozenders?
Niet dat meneer Westbroek zo geweldig zingt maar dat is een andere discussie.
Alsof dat wat met haar standpunt te maken heeft.quote:Op zondag 9 november 2014 15:55 schreef trucker3 het volgende:
[..]
Anouk heeft borderline en is nogal labiel dus daar zou ik niet teveel gewicht aan hangen.
"Een donkergekleurde ex"? Het aantal gekleurde exen van mevrouw is niet meer op één hand te tellen. Ze heeft er een stuk of 7 afgewerkt binnen een tijdsbestek van enkele maanden. Maar goed, dat is een hele andere discussie.quote:Op zondag 9 november 2014 15:59 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
ik denk dat het vooral de invloed van een doinkergekleurde ex is
Ben je jaloers?quote:Op zondag 9 november 2014 16:02 schreef trucker3 het volgende:
[..]
"Een donkergekleurde ex"? Het aantal gekleurde exen van mevrouw is niet meer op één hand te tellen. Ze heeft er een stuk 7 afgewerkt binnen een tijdsbestek van enkele maanden. Maar goed, dat is een hele andere discussie.
Het is iemand proberen zwart te maken omdat ze een andere mening is toegedaan dan jij.quote:Op zondag 9 november 2014 16:02 schreef trucker3 het volgende:
[..]
"Een donkergekleurde ex"? Het aantal gekleurde exen van mevrouw is niet meer op één hand te tellen. Ze heeft er een stuk 7 afgewerkt binnen een tijdsbestek van enkele maanden. Maar goed, dat is een hele andere discussie.
Anouk laat me verder koud hoor. Aardige zangeres, meer niet.quote:Op zondag 9 november 2014 16:03 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Het is iemand proberen zwart te maken omdat ze een andere mening is toegedeeld dan jij.
Nee, dat is omdat er altijd van die kanslozen zijn die niks met zwarte piet hebben maar wel graag rellen. Je herkent ze soms aan bontkraagjes.quote:Op zondag 9 november 2014 15:58 schreef Inspireme het volgende:
[..]
Ja daarom zijn ze bewapend bij de intocht. Voor een paar 'jankerdjes'.
Uhu, dat blijkt wel uit je "ze heeft borderline en heeft 7 gasten binnen een paar maanden geneukt". Kom jij nooit buiten?quote:Op zondag 9 november 2014 16:04 schreef trucker3 het volgende:
[..]
Anouk laat me verder koud hoor. Aardige zangeres, meer niet.
Dit is algemene kennis lieverd.quote:Op zondag 9 november 2014 16:05 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Uhu, dat blijkt wel uit je "ze heeft borderline en heeft 7 gasten binnen een paar maanden geneukt". Kom jij nooit buiten?
Waarom hebben zoveel Marokkanen nepbontkraagjes? Je loopt voor lul man!quote:Op zondag 9 november 2014 16:04 schreef matthijst het volgende:
[..]
Nee, dat is omdat er altijd van die kanslozen zijn die niks met zwarte piet hebben maar wel graag rellen. Je herkent ze soms aan bontkraagjes.
Die ging wel te ver.quote:Op zondag 9 november 2014 16:01 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Daar wordt net zo mee omgegaan als met deze klassieker van de Zangeres Zonder Naam.
Nog gewoon te vinden op YT, dus over 50 jaar kun je nog steeds vol nostalgie Henk en Henk beluisteren.
Och, dat is vaak een kwestie van historisch perspectief.quote:
ik ben me er bewust van dat normen met de tijd veranderen en dat normen van individuen beïnvloed worden door de normen van de maatschappij maar ik zie het niet gebeuren dat Zwarte Piet als racistisch gezien gaat worden. Dat roken slecht was was toen ook al ruimschoots bekend maar het was nu eenmaal een slechte gewoonte bij alle klassen van de maatschappij (nu vooral bij de lage klasse, de statistieken laten dit zeer duidelijk zien). Zwarte Piet wordt echter niet met de neger geassocieerd en heeft daarom niet een relatie met racisme.quote:Op zondag 9 november 2014 16:24 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Och, dat is vaak een kwestie van historisch perspectief.
Het is soms behoorlijk moeilijk voor te stellen wat in een bepaald tijdsgewricht als heel normaal werd beschouwd en de beleving daarvan kan bij tijd en wijle vrij snel veranderen.
Achteraf is het altijd makkelijk lullen en "wij" kunnen allemaal wel denken dat we weten hoe iets er over 50 jaar uit zal zien, maar dat is en blijft speculeren.
Ik heb nog meegemaakt dat ik bij de dokter in de spreekkamer kwam en dat hij me een sigaret aanbood. Dat werd als gastvrij gezien. Tegenwoordig word je bij wijze van spreken uit je ambt ontzet als je als arts zoiets zou doen en als je het verteld aan jongeren onder de pakweg 35-40, dan kijken ze je aan alsof je een verhaal verteld uit de middeleeuwen.
Jij gelooft het schoorsteenverhaal nog?quote:Op zondag 9 november 2014 16:27 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Zwarte Piet wordt echter niet met de neger geassocieerd en heeft daarom niet een relatie met racisme.
Mjah, ik durf echt geen uitspraak te doen over hoe zaken over 20-30 jaar ervaren worden. Daarvoor heb ik er te vaak naast gezeten of te vaak meegemaakt dat de maatschappij door wat voor onvoorzienbare ontwikkelingen dan ook enorm veranderd is.quote:Op zondag 9 november 2014 16:27 schreef Bram_van_Loon het volgende:
ik ben me er bewust van dat normen met de tijd veranderen en dat normen van individuen beïnvloed worden door de normen van de maatschappij maar ik zie het niet gebeuren dat Zwarte Piet als racistisch gezien gaat worden. Dat roken slecht was was toen ook al ruimschoots bekend maar het was nu eenmaal een slechte gewoonte bij alle klassen van de maatschappij (nu vooral bij de lage klasse, de statistieken laten dit zeer duidelijk zien). Zwarte Piet wordt echter niet met de neger geassocieerd en heeft daarom niet een relatie met racisme.
Ik heb dat nooit geloofd.quote:Op zondag 9 november 2014 16:35 schreef Gramulanion het volgende:
[..]
Jij gelooft het schoorsteenverhaal nog?
Waarschijnlijk zal er inderdaad nog wel het een en ander veranderen. Dat is prima zolang het maar bottomup is, omdat mensen het willen. Niet omdat een paar mensen van hogerhand bepalen dat het moet veranderen en het daarom topdown probeert te forceren. Dat is wat er nu gebeurt, het gevolg is dat het volk zich verzet, dat kan lelijke vormen aannemen. Gewoon niet doen en rustig afwachten wat het volk zelf beslist.quote:Op zondag 9 november 2014 16:41 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Mjah, ik durf echt geen uitspraak te doen over hoe zaken over 20-30 jaar ervaren worden. Daarvoor heb ik er te vaak naast gezeten of te vaak meegemaakt dat de maatschappij door wat voor onvoorzienbare ontwikkelingen dan ook enorm veranderd is.
Uiteindelijk is het wmb ook niet zo dat ZP racistisch is, maar dat bepaalde kenmerken als een racistische karikatuur gezien worden, dus dat het fenomeen ZP blijft bestaan, dat denk ik _op dit moment_ ook wel, maar wrs wel in een aangepaste vorm. Net zoals dat dreigen met de zak, de roe en de oorringen in de loop der tijden veranderd/verdwenen zijn.
Om niet andere onderwerpen erbij te halen een kleine anekdote. Op de kleuterschool (bestaat geloof ik ook al niet meer) werden bij ons kinderen die heel vervelend waren voor straf weleens opgesloten in de gangkast. (letterlijk ging de deur op slot) Zo'n hok van 2 vierkante meter waar de schoonmaakspullen in stonden.
Rond Sinterklaastijd werd er ook altijd mee gedreigd dat ZP je daarheen zou sturen als je stout was of niet lief genoeg, dus ja....ZP was toch degelijk wel een soort van boeman of minstens iemand waar je toch wel behoorlijk bang van werd. Allemaal veranderd in de afgelopen decennia, maar nooit verdwenen en dat zal denk ik ook niet gaan geburen, maar dat het veranderinsgproces nu ten einde is dat denk ik ook niet.
Dat wordt nog genieten dan, met de WMO.quote:Op zondag 9 november 2014 16:44 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Waarschijnlijk zal er inderdaad nog wel het een en ander veranderen. Dat is prima zolang het maar bottomup is, omdat mensen het willen. Niet omdat een paar mensen van hogerhand bepalen dat het moet veranderen en het daarom topdown probeert te forceren. Dat is wat er nu gebeurt, het gevolg is dat het volk zich verzet, dat kan lelijke vormen aannemen. Gewoon niet doen en rustig afwachten wat het volk zelf beslist.
Dat zal veel problemen gaan geven en veel uren van actualiteitenrubrieken en nieuwsuitzendingen vullen. Je hebt geen glazen bol nodig om dat te voorspellen. Het zou me zelfs niet verbazen als we in de toekomst nog een parlementaire enquête gaan krijgen waarin de vraag wordt gesteld hoe het toch heeft kunnen gebeuren dat deze WMO werd ingevoerd terwijl er zoveel signalen waren dat het niet zou gaan werken. Het zal afhangen van hoeveel politieke trots in de weg staat om dat op te starten. Ik ben uiteraard als linkse rakker tegen de WMO maar of dat je nu links of rechts bent, het zal niet gaan werken dus het is in niemands belang dat dat gaat gebeuren.quote:Op zondag 9 november 2014 16:46 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Dat wordt nog genieten dan, met de WMO.
Goh , wat leuk.quote:Op zondag 9 november 2014 15:14 schreef Inspireme het volgende:
[..]
STEM PVV
NEDERLAND GAAT KAPOT!
STEM PVV
Ja dus? Ze betalen toch belasting voor dit land dus dan hebben ze toch ook recht van spreken?!
Sterker nog, de PVV is de grootste partij in de peilingen:quote:Op zondag 9 november 2014 17:01 schreef DrMabuse het volgende:
[..]
Goh , wat leuk.
Een echte PVV stemmer.
Ze bestaan dus echt. (Nog).
Nee , je snap het niet.quote:Op zondag 9 november 2014 15:04 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
ok ... ik snap het... je fantaseerde een hysterische oom als bewijs van dat men overdrijft.
Je hebt geen echte bewijzen ... maar een beetje liegen kon best wel, vond je.
haha neequote:Op zondag 9 november 2014 17:01 schreef DrMabuse het volgende:
[..]
Goh , wat leuk.
Een echte PVV stemmer.
Ze bestaan dus echt. (Nog).
Het verschil is alleen dat er tegen de zak, roe en opzichtige oorringen een breedgedragen afkeer was waardoor het uiteindelijk verdween. Voor de zwarte kleur van piet is juist een breedgedragen steun. Zelfs als alle gemeenten en omroepen de zwarte kleur in de ban doen, dan nog zullen de meeste mensen en organisaties sinterklaas blijven vieren met een zwarte piet.quote:Op zondag 9 november 2014 16:41 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Uiteindelijk is het wmb ook niet zo dat ZP racistisch is, maar dat bepaalde kenmerken als een racistische karikatuur gezien worden, dus dat het fenomeen ZP blijft bestaan, dat denk ik _op dit moment_ ook wel, maar wrs wel in een aangepaste vorm. Net zoals dat dreigen met de zak, de roe en de oorringen in de loop der tijden veranderd/verdwenen zijn.
Die breedgedragen afkeer is ook ooit begonnen met een klein stelletje zeurpieten die daarover begonnen te klagen.quote:Op zondag 9 november 2014 21:08 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Het verschil is alleen dat er tegen de zak, roe en opzichtige oorringen een breedgedragen afkeer was waardoor het uiteindelijk verdween. Voor de zwarte kleur van piet is juist een breedgedragen steun. Zelfs als alle gemeenten en omroepen de zwarte kleur in de ban doen, dan nog zullen de meeste mensen en organisaties sinterklaas blijven vieren met een zwarte piet.
Zoals je al meerdere malen hebt kunnen lezen in deze reeks neemt het blijven vasthouden van een zwarte kleur bij piet, juist aan populariteit toe.quote:Op zondag 9 november 2014 21:29 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Die breedgedragen afkeer is ook ooit begonnen met een klein stelletje zeurpieten die daarover begonnen te klagen.
Ik zie geen onderzoek waaruit blijkt dat er meer voorstanders van Zwarte Piet bijkomen.quote:Op zondag 9 november 2014 21:33 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Zoals je al meerdere malen hebt kunnen lezen in deze reeks neemt het blijven vasthouden van een zwarte kleur bij piet, juist aan populariteit toe.
Het beeld van een strenge piet met roe die kinderen meeneemt in zijn zak is overigens minder populair geworden vanwege culturele veranderingen en niet vanwege racismeroepers.
Dat is wel waar ja.quote:Op zondag 9 november 2014 23:16 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Ik zie geen onderzoek waaruit blijkt dat er meer voorstanders van Zwarte Piet bijkomen.
In mijn omgeving zie ik ook een moeheid optreden, mensen hebben genoeg van de hele discussie.
in mijn sinterklaastijd (tweede helft jaren 80) was ik juist het bangst voor Sinterklaas. ZwartePiet was tenminste altijd aardig.quote:Op zondag 9 november 2014 16:41 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Mjah, ik durf echt geen uitspraak te doen over hoe zaken over 20-30 jaar ervaren worden. Daarvoor heb ik er te vaak naast gezeten of te vaak meegemaakt dat de maatschappij door wat voor onvoorzienbare ontwikkelingen dan ook enorm veranderd is.
Om niet andere onderwerpen erbij te halen een kleine anekdote. Op de kleuterschool (bestaat geloof ik ook al niet meer) werden bij ons kinderen die heel vervelend waren voor straf weleens opgesloten in de gangkast. (letterlijk ging de deur op slot) Zo'n hok van 2 vierkante meter waar de schoonmaakspullen in stonden.
Rond Sinterklaastijd werd er ook altijd mee gedreigd dat ZP je daarheen zou sturen als je stout was of niet lief genoeg, dus ja....ZP was toch degelijk wel een soort van boeman of minstens iemand waar je toch wel behoorlijk bang van werd. Allemaal veranderd in de afgelopen decennia, maar nooit verdwenen en dat zal denk ik ook niet gaan geburen, maar dat het veranderinsgproces nu ten einde is dat denk ik ook niet.
Meer moe van dat gezeik als er weer zo'n halve tamme op tv verschijnt met een niet samenhangend verhaal over racisme blablabla...quote:Op zondag 9 november 2014 23:16 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Ik zie geen onderzoek waaruit blijkt dat er meer voorstanders van Zwarte Piet bijkomen.
In mijn omgeving zie ik ook een moeheid optreden, mensen hebben genoeg van de hele discussie.
De Amsterdamse rechtbank oordeelde eerder dat Zwarte Piet een 'negatief stereotype' is. Wat als de Raad van State straks oordeelt dat de intocht vorig jaar discriminerend was, en dat er rekening gehouden moet worden met de eisen van tegenstanders? Dan kun je verwachten dat de discussie de komende paar jaar verhardt in een juridische strijd. Dan komt er een Meldpunt Discriminatie Sinterklaasintochten waar brave burgers gemeenten en scholen kunnen verklikken die geen verdere veranderingen doorvoert.quote:Op zondag 9 november 2014 21:08 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Het verschil is alleen dat er tegen de zak, roe en opzichtige oorringen een breedgedragen afkeer was waardoor het uiteindelijk verdween. Voor de zwarte kleur van piet is juist een breedgedragen steun. Zelfs als alle gemeenten en omroepen de zwarte kleur in de ban doen, dan nog zullen de meeste mensen en organisaties sinterklaas blijven vieren met een zwarte piet.
Wat je dus hoogstens kan krijgen in de verre toekomst, zijn 2 groepen die Sinterklaas ieder op hun eigen manier vieren.
Nee, dan had burgemeester van der Laan rekening moeten houden met deze mogelijk negatieve aspecten. Als hij dan alsnog besluit gewoon hoofdzakelijk zwarte pieten in te zetten dan was er niets aan de hand.quote:Op maandag 10 november 2014 12:19 schreef Spatzmann het volgende:
[..]
Maar om ene heel lang verhaal kort te maken: als de rechter in hun standpunt meegaat, dan hebben ze toch gewoon gelijk?!
Klopt. Rechters zijn namelijk geen mensen die zich moeten verdiepen in complexe vraagstukken van maatschappelijke controverse waar nooit één pasklaar antwoord op is. Rechters zijn robots die geprogrammeerd zijn om altijd het Ene, Juiste Standpunt te formuleren waar elk individu in Nederland zich aan moet houden. Ze hebben dan ook altijd gelijk, hun oordeel is hoe het moet zijn, en daar kan niet over getwijfeld worden. Als een rechter zegt dat we allemaal in de plomp moeten springen, dan is dat gewoon zo, klaar.quote:Op maandag 10 november 2014 12:19 schreef Spatzmann het volgende:
[..]
Maar om ene heel lang verhaal kort te maken: als de rechter in hun standpunt meegaat, dan hebben ze toch gewoon gelijk?!
Goede kans inderdaad.quote:Op zondag 2 november 2014 10:38 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik durf te wedden, dat als Sinterklaas altijd een volledig wit feest was geweest, met een witte helper en een wit paard, dat dan Quincy en adepten al jaren hadden lopen gillen, dat het een racistisch feest was, omdat de donkere mensen die ook Nederlander zijn(!) niet vertegenwoordigd waren en dat ze zouden eisen, dat er een donker personage zou worden toegevoegd.
Dit soort beroeps-Calimero's vindt namelijk altijd wel een pseudo-onrecht om over te janken.
Klopt, het gaat om de vraag of de afwegingen bij het beoordelen van de aanvraag voor een evenementenvergunning voldoende zorgvuldig waren.quote:Op maandag 10 november 2014 12:22 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Nee, dan had burgemeester van der Laan rekening moeten houden met deze mogelijk negatieve aspecten. Als hij dan alsnog besluit gewoon hoofdzakelijk zwarte pieten in te zetten dan was er niets aan de hand.
Mocht de rechter vinden dat de evenementsaanvraag onvoldoende zorgvuldig was, dan is het niet zo eenvoudig dat de gemeente louter een extra kopje inlast om een afweging te maken. En dat het probleem dan opgelost is.quote:Op maandag 10 november 2014 12:57 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Klopt, het gaat om de vraag of de afwegingen bij het beoordelen van de aanvraag voor een evenementenvergunning voldoende zorgvuldig waren.
En zelfs al oordeelt de rechtbank dat dit niet het geval is wil dat nog niet zeggen dat dit voor Zwarte Piet een probleem vormt. Immers dan kan Amsterdam een nieuwe afweging maken waarin dit aspect wel wordt meegenomen en alsnog die vergunning afgeven.
Dat het kwetsend zou kunnen zijn hoeft geen reden te zijn om geen evenementenvergunning af te geven. Als dat zo is zou hiermee ook gelijk de gay pride of carnaval onmogelijk gemaakt worden.quote:Op maandag 10 november 2014 13:47 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Mocht de rechter vinden dat de evenementsaanvraag onvoldoende zorgvuldig was, dan is het niet zo eenvoudig dat de gemeente louter een extra kopje inlast om een afweging te maken. En dat het probleem dan opgelost is.
De gemeente moet dan inhoudelijk kijken hoe mensen met een donkere huid niet gekwetst worden. Amsterdam heeft er nu al voor gekozen om roetpieten in te zetten. Het veranderen van de traditie zal dan verder gaan. Voor andere gemeentes zal het ook een voorbeeld zijn, want die gemeentes hebben ook weinig zin in juridisch gezeik.
Mocht de rechter oordelen dat Zwarte Piet gewoon mag blijven. Dan vermoed ik dat Quinsy en consorten weer in beroep gaan bij een hogere instantie. Kortom, de discussie zal nog jaren duren.
Dat is toch de insteek van deze aanklacht. Wat is anders de insteek? Ik neem aan dat de anti-pieten niet geïnteresseerd zijn in de overlast omdat er allemaal pepernoten op de straten blijven liggen.quote:Op maandag 10 november 2014 13:52 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Dat het kwetsend zou kunnen zijn hoeft geen reden te zijn om geen evenementenvergunning af te geven. Als dat zo is zou hiermee ook gelijk de gay pride of carnaval onmogelijk gemaakt worden.
Het maakt me niet uit wat die klagers willen. Dat wil namelijk bepaald niet zeggen dat ze dat ook voor elkaar krijgen.quote:Op maandag 10 november 2014 14:18 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Dat is toch de insteek van deze aanklacht. Wat is anders de insteek? Ik neem aan dat de anti-pieten niet geïnteresseerd zijn in de overlast omdat er allemaal pepernoten op de straten blijven liggen.
Hij is in ieder geval geen goede kunstenaar.quote:Op maandag 10 november 2014 10:29 schreef glasshole het volgende:
[ afbeelding ]
En dat krijgt nog subsidie ook, is zgn. 'kunstenaar'
Inmiddels weet iedereen dat het een haatzaaiende gefrustreerde racist is.
Dat hebben we al vaker gezien, bij de verkiezing wordt de VVD op rechts weer de grootste en waarschijnlijk - ik hoop het niet - nationaal de grootste en gaat het op links weer tussen de PvdA en de SP. Dat heeft niet alleen met een gebrek aan representativiteit van de peiling te maken, het heeft ook met verkiezingspsychologie te maken, mensen die eigenlijk op X willen stemmen stemmen op Y omdat ze niet willen dat Z de grootste wordt. Ik durf te stellen dat dit voor de VVD een hele veilige peilingstand is en dat de VVD'ers die een beetje intelligent zijn zich geen zorgen maken om deze tussenstand bij dit peilinkje.quote:Op zondag 9 november 2014 17:09 schreef trucker3 het volgende:
[..]
Sterker nog, de PVV is de grootste partij in de peilingen:
Peiling De Hond: PVV zou de grootste worden
De PvdA zou overigens 26(!) zetels verliezen.
Een sticker voor het kindje.quote:Op maandag 10 november 2014 16:24 schreef KaBuf het volgende:
Mijn moeder geeft les aan groep 4. Bij het jeugdjournaal oid werden de stroopwafel- en kaaspiet besproken.
"ja maar juffrouw, als die Pieten dan door de schoorsteen gaan, dan worden ze toch weer zwart?"
Ik smolt toen m'n ma dit tegen mij zei. Wilde ik even hier kwijt.
En jij hebt tijd te veel om je daar druk om te maken.quote:Op maandag 10 november 2014 17:52 schreef matthijst het volgende:
Jaja, nog 1 uit de categorie tijd teveel om je druk te maken om niks: in Dortmund gaan ze bij de stoplichten het groene mannetje vervangen door een vrouwtje. Ik dacht dat we met zwarte piet al die gezonken waren, maar het kan dus nog gekker.
quote:Groene piet deelt glutenvrije pepernoten uit in Assen
Kinderen met een glutenallergie kunnen zaterdag met gerust hart een handje pepernoten aannemen in Assen.
Voor de Sinterklaasintocht in de provinciehoofdstad heeft de goedheiligman een speciale piet meegenomen uit Spanje: glutenvrije piet.
Risico
"Kinderen met een glutenallergie kunnen nooit zomaar pepernoten aannemen, zonder het risico ziek te worden. Tijdens intocht van Assen komt daar dit jaar verandering", zegt Toine Straatman van Stichting Sinterklaasintocht Assen.
Groen
De piet met de glutenvrije pepernoten is te herkennen aan zijn bakfiets en groene kleur. Hij roept kinderen met een glutenallergie op om ook in het groen gekleed te gaan.
Samenwerking
De glutenvrije piet is bedacht door een betrokken ouder, de Nederlandse Coeliakie Vereniging (NCV) en de Stichting Sinterklaasintocht Assen (SSIA).
bron
Die betrokken ouder heeft overduidelijk klappen nodig.quote:
Nederlandse cloaca vereniging?quote:
Zegt de man die 100 posts over een als neger geschminkte blanke maaktquote:Op maandag 10 november 2014 17:55 schreef Gramulanion het volgende:
[..]
En jij hebt tijd te veel om je daar druk om te maken.
Wow wat een comeback.quote:Op maandag 10 november 2014 22:31 schreef matthijst het volgende:
[..]
Zegt de man die 100 posts over een als neger geschminkte blanke maakt
Het zou logischer zijn als je zoiets doet op het moment dat:quote:Op maandag 10 november 2014 17:52 schreef matthijst het volgende:
Jaja, nog 1 uit de categorie tijd teveel om je druk te maken om niks: in Dortmund gaan ze bij de stoplichten het groene mannetje vervangen door een vrouwtje. Ik dacht dat we met zwarte piet al die gezonken waren, maar het kan dus nog gekker.
Een weinig bekende aandoening bij leken maar het komt veel voor.quote:
Ergens heb ik het vermoeden dat de jankerds zich minder druk zouden maken als het negers zouden zijn die zich als neger zouden schminken.quote:Op maandag 10 november 2014 22:36 schreef sp3c het volgende:
piet is lang niet altijd een blanke
waar verhaal
is ff schrikken zeker?
de pot verwijt de ketel dat ie jankt.....quote:Op maandag 10 november 2014 23:00 schreef matthijst het volgende:
[..]
Ergens heb ik het vermoeden dat de jankerds zich minder druk zouden maken als het negers zouden zijn die zich als neger zouden schminken.
happens all the time, weten 'de jankerds' net zo goed, waarschijnlijk zelfs beterquote:Op maandag 10 november 2014 23:00 schreef matthijst het volgende:
[..]
Ergens heb ik het vermoeden dat de jankerds zich minder druk zouden maken als het negers zouden zijn die zich als neger zouden schminken.
Wat verwacht je dan van een kind van vier?quote:Op dinsdag 11 november 2014 07:29 schreef Nielsch het volgende:
Net mijn dochter van 4 verteld dat er dit jaar wel eens gekleurde pieten zouden kunnen zijn. Ze vond het prima, geen enkel probleem; vooral paars, blauw, geel en oranje leek haar wel leuk. Alleen witte piet leek haar saai.
nou volgens een heleboel mensen is het verschrikkelijk voor de kinderen. Trauma's all around.quote:Op dinsdag 11 november 2014 07:35 schreef matthijst het volgende:
[..]
Wat verwacht je dan van een kind van vier?
"Nou papa, waarom worden de pieten opeens gekleurd dan? Heeft dat iets te maken met die jankneger Quinsy"?
Grappig. Het stuk gaat vooral over de aggressiviteit van de anti-Pieten, maar er wordt een foto geplaatst van actievoerende pro-Pieten.quote:Op dinsdag 11 november 2014 07:54 schreef Ferdo het volgende:
[..]
Bang voor deze taferelen dus...
http://www.omroepwest.nl/(...)bedreigd-en-bespuugd
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |