"nooit geen" is geen correct Nederlands.quote:Op woensdag 12 november 2014 21:41 schreef IPA35 het volgende:
[..]
Hij kan nooit geen Nederlander zijn.
Jouw de/het fouten ook niet.quote:Op woensdag 12 november 2014 23:17 schreef firefly3 het volgende:
[..]
"nooit geen" is geen correct Nederlands.
jawel, maar is een dubbele ontkenning.quote:Op woensdag 12 november 2014 23:17 schreef firefly3 het volgende:
[..]
Een dubbele ontkenning is fout. Net als ain't no.quote:Op woensdag 12 november 2014 23:19 schreef hafez1234 het volgende:
[..]
jawel, maar is een dubbele ontkenning.
Grootste onzin wat ik ooit gelezen heb. Dubbele ontkenning is alleen fout als het niet in de context past.quote:Op woensdag 12 november 2014 23:20 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Een dubbele ontkenning is fout. Net als ain't no.
Grootste onzin die ik ooit gelezen heb.quote:Op woensdag 12 november 2014 23:22 schreef hafez1234 het volgende:
[..]
Grootste onzin wat ik ooit gelezen heb. Dubbele ontkenning is alleen fout als het niet in de context past.
Hier heb je een echte bron.quote:Op woensdag 12 november 2014 23:49 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Grootste onzin die ik ooit gelezen heb.
Bronnetje voor je: http://educatie-en-school(...)uleren-dubbelop.html
Good night
Dat is stylistisch.quote:Op woensdag 12 november 2014 23:17 schreef firefly3 het volgende:
[..]
http://www.dailystar.com.(...)t.ashx#ixzz3ItsZUKtzquote:BEIRUT: Hezbollah is recruiting young Christian, Druze and Sunni men in east Lebanon for the Resistance Brigades to fight ISIS, local newspaper An-Nahar reported Wednesday.
The report said Hezbollah members in the northern and western parts of the Bekaa Valley were offering the recruits weapons and training “to counter the threat of ISIS and its affiliates.”
As the recruitment was reportedly ongoing in the Bekaa, the report said similar training of Christians, Druze and Alawites was taking place in Syria, “but not under the Resistance Brigades.”
Hezbollah formed the Resistance Brigades in 2009, recruiting Sunni allies into the group, which later sparked controversy when clashes erupted between the militia and residents in south Lebanon.
Last year, Hezbollah reduced the number of the Resistance Brigades fighters from around 500 to between 200 and 250 and purged its ranks of those who had been exacerbating tensions with the local community, a source close to the party had told The Daily Star.
An-Nahar said “hefty” pay had been offered to those recruits who “directly” joined Iran’s Revolutionary Guards to fight in Syria, while more modest salaries are given to those volunteering with Hezbollah’s official military wing, the Islamic Resistance.
As for militants who chose to join the militias of the Syrian Social Nationalist Party because of their secular beliefs or their non-Shiite identity, An-Nahar said they received wages similar to Hezbollah fighters.
On the other hand, the report stressed that the Resistance Brigades did not operate in Syria and that its role was to monitor Lebanese territory and be ready to act against any move by Israel or a fundamentalist group.
Relatives of those who return from the battle in Syria back to Lebanon said the fighters were earning monthly salaries between $1,500 and $2,500, according to the report.
Lebanon is engaged in a battle against jihadists from ISIS and the Nusra Front along its northern and northeastern border with Syria after the extremists briefly took over the Bekaa Valley town of Arsal early in August, capturing more than 30 Lebanese servicemen.
The militants have so far released seven hostages and killed three.
Also Wednesday, An-Nahar’s Elie Lahhoud published an interview with the head of the Resistance Brigades, who he said preferred to stay anonymous and use the nickname “Hajj.”
According to the article, the meeting was held in the leader’s soundproof office. Hajj revealed that his militants had actually participated in the clashes with Sheikh Ahmad al-Assir’s militants in Sidon last year.
The clashes erupted between Assir’s fighters, hiding in the Bilal bin Rabah mosque of Sidon’s Abra neighborhood, and soldiers of the Lebanese Army, leading to the death of 18 soldiers.
Members of the brigades started acting before receiving their leaders’ permission, Hajj explained, and evacuated the Army soldiers who were wounded and killed in the clashes.
According to the group’s chief, the Hezbollah-affiliated fighters also directly clashed with pro-Assir militants coming out of the Ain al-Hilweh camp to attack Army troops, and succeeded to push them back.
As for the Arsal clashes last August, he said the militants were ready with “the hand on the trigger,” but the Army’s special units did not need any support.
He explained that the brigades would be fighting if any danger erupted on the Lebanon-Syria border, but stressed that the military information had been kept secret to protect the brigades’ structure and hierarchy.
The group has been receiving “thousands” of applications from those wishing to join, according to Hajj, mostly coming from young Christian men.
“The Deir al-Ahmar and Ras Baalbek groups of the Brigades are purely Christian, from the members to the leaderships, and they are in hundreds,” the chief said.
“The battle against ISIS shall not be restricted to one Lebanese side,” he added in reference to Lebanese Shiites. “It is rather imposed on us all.”
The leader “surprisingly admitted the actual participation in the battle.”
While the group has been perceived as part of a Hezbollah tactic to penetrate into non-Shiite communities, their leader said the party was trying to spread the ideology of resistance and enhance it in all areas, while preserving the special characteristics of each community.
"Tegenwoordig" is zo'n leuk woord wat je op dat soort websites tegenkomt bij onderwerpen die zo vaak fout zijn gezegd dat ze maar worden goedgekeurd.quote:Op woensdag 12 november 2014 23:51 schreef hafez1234 het volgende:
[..]
Hier heb je een echte bron.
http://taaladvies.net/taa(...)geen_ik_maak_fouten/
In het verleden werden dubbele ontkenningen als Ik maak nooit geen fouten wel afgekeurd omdat hiermee eigenlijk het tegendeel zou worden beweerd van wat men bedoelt: de ene ontkenning zou de andere opheffen. Tegenwoordig wordt ingezien dat deze dubbele ontkenningen een versterkende functie hebben. De ontkenning wordt ermee niet ontkracht, maar juist beklemtoond: Dat heb ik nooit niet gedaan (nooit niet = 'absoluut nooit'); Daar heb ik niks geen zin in (niets geen = 'helemaal geen'). Over de vraag of deze dubbele ontkenningen fout zijn, verschillen de naslagwerken van mening.
Als de VS Assad actief gaat bestrijden krijgt het waarschijnlijk toegang tot luchtbasis in Turkije. Rusland zal het als een aanval op een vazal zien. De NAVO zal er toch niet onderuit kunnen Ukraine ongelimiteerd gratis van moderne wapens te voorzien. Geavanceerde jammers voor hun straaljagers en antitankwapens bijv. Rusland levert ook wapens en militairen aan de rebellen en stopt er niet mee maar doet er eerder een stap bovenop.quote:'Obama overweegt nieuwe strategie in Syrië'
De Amerikaanse president Barack Obama laat het Amerikaanse Syrië-beleid opnieuw evalueren.
Er zou onder meer worden onderzocht of het vertrek van de Syrische leider Bashar al-Assad een voorwaarde is voor het verslaan van terreurgroep Islamitische Staat. Dat zeiden hoge regeringsbronnen en diplomaten tegen CNN.
In het Witte Huis zouden alarmbellen afgaan omdat de gematigde Syrische oppositie steeds verder in het nauw wordt gedreven.
''In een ideale wereld zou je IS eerst verdrijven uit Irak en daarna doorstoten naar Syrië'', stelde een hoge regeringsfunctionaris. ''Maar als de gematigde oppositie tegen die tijd is verslagen en IS zit er nog steeds, dan schiet het niet op.''
Het nationale veiligheidsteam van Obama zou de afgelopen week vier keer hebben vergaderd over de kwestie. Er zou onder meer worden gesproken over mogelijkheden om gematigde oppositiestrijders sneller te trainen en bewapenen.
In de steek
Woensdag liet Lama Fakih, de Syrië-onderzoeker van Human Rights Watch aan NU.nl weten dat veel Syriërs zich in de steek gelaten voelen door de internationale gemeenschap. Ook zouden ze zich in grote mate ergeren aan de luchtaanvallen die worden uitgevoerd door de internationale coalitie onder leiding van de Amerikanen.
"Veel Syriërs hebben het gevoel dat het Westen alleen geeft om de eigen veiligheid, niet om de veiligheid van burgers in brede zin", aldus Fakih. "Het feit dat de luchtaanvallen niet gepaard gaan met enig aantoonbaar beleid om de misstanden die de Syrische regering begaat te bestraffen, maakt het erg moeilijk voor de Syriërs met wie ik sprak om de luchtaanvallen te steunen."
Als de VS de SAA ook gaat bestrijden kan je wel een permanente muur om Syrië en Irak bouwen.quote:Op donderdag 13 november 2014 06:45 schreef Digi2 het volgende:
[..]
Als de VS Assad actief gaat bestrijden krijgt het waarschijnlijk toegang tot luchtbasis in Turkije. Rusland zal het als een aanval op een vazal zien. De NAVO zal er toch niet onderuit kunnen Ukraine ongelimiteerd gratis van moderne wapens te voorzien. Geavanceerde jammers voor hun straaljagers en antitankwapens bijv. Rusland levert ook wapens en militairen aan de rebellen en stopt er niet mee maar doet er eerder een stap bovenop.
Ja hun doen is tegenwoordig ook goedgekeurd. En lees even wat MouzorX zegt. En lees ook even de bronnen van die link die je zelf post. Jouw link is nogal ambigu, op zijn best gezegd. In jouw bron staat trouwens ook bovenaan dat het niet correct is en spreektaal.quote:Op woensdag 12 november 2014 23:51 schreef hafez1234 het volgende:
[..]
Hier heb je een echte bron.
http://taaladvies.net/taa(...)geen_ik_maak_fouten/
In het verleden werden dubbele ontkenningen als Ik maak nooit geen fouten wel afgekeurd omdat hiermee eigenlijk het tegendeel zou worden beweerd van wat men bedoelt: de ene ontkenning zou de andere opheffen. Tegenwoordig wordt ingezien dat deze dubbele ontkenningen een versterkende functie hebben. De ontkenning wordt ermee niet ontkracht, maar juist beklemtoond: Dat heb ik nooit niet gedaan (nooit niet = 'absoluut nooit'); Daar heb ik niks geen zin in (niets geen = 'helemaal geen'). Over de vraag of deze dubbele ontkenningen fout zijn, verschillen de naslagwerken van mening.
Moderate mijn reet.quote:Op donderdag 13 november 2014 12:27 schreef firefly3 het volgende:
Syrian MODERATE REBELS in #Aleppo invite others to join them to fight against #Assad and #IS under unified command.[ afbeelding ]
Wat voor misdaden hebben deze fsa mensen in Aleppo begaan volgens jou?quote:
Waar zeg ik dat ze misdaden begaan in Aleppo? Ik geloof niet dat deze mensen moderate zijn.quote:Op donderdag 13 november 2014 13:55 schreef firefly3 het volgende:
[..]
Wat voor misdaden hebben deze fsa mensen in Aleppo begaan volgens jou?
Dan moet je je eens wat meer verdiepen in de situatie. Mensen met een te extreme gedachtengoed worden door de lokale politie/burgerwacht opgepakt.quote:Op donderdag 13 november 2014 15:13 schreef Happel het volgende:
[..]
Waar zeg ik dat ze misdaden begaan in Aleppo? Ik geloof niet dat deze mensen moderate zijn.
Leuk dat je dat zegt, maar misschien heeft niet iedereen toegang (of tijd) om arabische teksten te vertalen of op een enkel twitterberichtje af te gaan.quote:Op donderdag 13 november 2014 15:43 schreef firefly3 het volgende:
[..]
Dan moet je je eens wat meer verdiepen in de situatie. Mensen met een te extreme gedachtengoed worden door de lokale politie/burgerwacht opgepakt.
wtf is moderate in een oorlog?quote:Op donderdag 13 november 2014 15:13 schreef Happel het volgende:
[..]
Waar zeg ik dat ze misdaden begaan in Aleppo? Ik geloof niet dat deze mensen moderate zijn.
waarom zouden ze afrin aanvallen>?quote:Op donderdag 13 november 2014 12:49 schreef UpsideDown het volgende:
Nusra vernietigd zichzelf als ze Afrin gaan aanvallen.
Video Shows Al Nusra Tanks Pushing North Towards 'Another Kobane'
Klinkt wanhopig, gaat het niet zo goed met IS?quote:
fataal verwond misschien?quote:Op donderdag 13 november 2014 18:32 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Klinkt wanhopig, gaat het niet zo goed met IS?
Ik denk niet dat het verval van de FSA en de groei van radicale(re) groeperingen zoals IF, Nusra en Daesh puur te maken heeft met ideologische standpunten. Ik heb vaak genoeg in artikelen en interviews gelezen dat veel rebellen uit de FSA stappen omdat de andere groeperingen over meer middelen beschikken en beter zijn georganiseerd. Zie bijvoorbeeld dit onderzoek van de Washington Post.quote:Op donderdag 13 november 2014 16:17 schreef UpsideDown het volgende:
Deze mannen, die met de oude vlag van de Syrische Republiek lopen, vallen over het algemeen wel mee qua radicale ideeën, hoewel ze vaak wel een sharia-based staat willen in Syrië. Het wordt pas echt radicaal als ze met zwarte jihadvlaggen pronken zoals Nusra en ISIS. Ook de witte vlag van Islamic Front wordt meestal gedragen door ras-hakbars.
Deze FSA-lui (foto) die nu nog over zijn, zijn de minst radicalen. De radicalen zijn verkast naar Nusra, IF of ISIS. Dat is wel een positief punt aan de hedendaagse FSA, alleen zijn ze nu wel driekwart van hun leden kwijt, die blijkbaar vanaf het begin af aan toch radicale ideeën hadden.![]()
Dat ze geen vuist kunnen maken en Nusra/IF/ISIS veel sterker zijn, laat wel zien dat de 'gematigden' zwaar in de minderheid zijn.
http://www.washingtonpost(...)he-free-syrian-army/quote:What about those who are disillusioned with the FSA, but still have high morale and a strong drive to continue the fight? Unless the FSA is committed to internal reforms, one option for these fighters is to shop for other groups to join. Islamist brigades are almost always the strongest alternatives, promising disaffected FSA fighters better treatment, organization and unit cohesion to entice them to leave the FSA. One rebel fighter we interviewed (“Abo Farouk”) is currently fighting for the FSA’s Abrar brigade as well as the Islamist group Ahrar al-Sham, but is considering whether to leave both groups and fight instead with al-Nusra Front, which the United States has designated as a terrorist organization. His stated reasons for switching are almost entirely organizational rather than ideological – commanders of Islamist groups are mostly based in Syria (rather than Turkey) and are actively engaged with soldiers in the field. Though ideologically indifferent to the goals of the Islamists, some FSA fighters see the Islamists as a more effective organization for defeating Assad’s forces, and switch for strategic purposes. Although such fighters are a small fraction of those leaving the FSA, their numbers are growing.
Militair gezien is dat ook een groot probleem voor wat er nog over is van de FSA, de hardste vechters hebben de club verlaten en zich aangesloten bij rivaliserende groeperingen. Aan de andere kant zijn dit in veel gevallen ook de strijders met een salafistische ideologie, in dat opzicht zou de FSA ze liever kwijt dan rijk moeten zijn. Echter zonder de militaire hulp van IF en Nusra is het een verloren zaak voor de FSA.quote:Op donderdag 13 november 2014 18:52 schreef Frikandelbroodje het volgende:
[..]
Ik denk niet dat het verval van de FSA en de groei van radicale(re) groeperingen zoals IF, Nusra en Daesh puur te maken heeft met ideologische standpunten. Ik heb vaak genoeg in artikelen en interviews gelezen dat veel rebellen uit de FSA stappen omdat de andere groeperingen over meer middelen beschikken en beter zijn georganiseerd. Zie bijvoorbeeld dit onderzoek van de Washington Post.
[..]
http://www.washingtonpost(...)he-free-syrian-army/
Aan de andere kant is het natuurlijk ook niet zo positief dat deze mensen, kennelijk, makkelijk de overstap maken naar een radicalere/terroristische organisatie, alleen maar omdat ze meer te bieden hebben.
Omdat ze het niet kunnen winnen van Assad, dan maar lichtbewapende Koerden aanvallen met hun gestolen tanks. Ze kopiëren gewoon ISIS.quote:Op donderdag 13 november 2014 18:19 schreef Slayage het volgende:
[..]
waarom zouden ze afrin aanvallen>?
Baas Erdogan heeft geregeld met Obama dat als Assad weggaat ISIS ook verdwijntquote:Op donderdag 13 november 2014 21:46 schreef IPA35 het volgende:
Want Assad moet weg om ISIS te verslaan? Die mensen zijn compleet de weg kwijt.
Deze manquote:Op donderdag 13 november 2014 22:09 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
Baas Erdogan heeft geregeld met Obama dat als Assad weggaat ISIS ook verdwijnt
Hagel zegt dat Assad vwb ISIS niks uitmaakt.quote:
je weet zelluf!quote:Op donderdag 13 november 2014 21:46 schreef IPA35 het volgende:
Want Assad moet weg om ISIS te verslaan?
je weet toch. achter de schermen regeert erdogan de hele wereld. niks joden of bilderberg. erdogan is de man!quote:
je weet zelluf!quote:Op donderdag 13 november 2014 22:21 schreef mr_jack het volgende:
[..]
je weet toch. achter de schermen regeert erdogan de hele wereld. niks joden of bilderberg. erdogan is de man!
je weet zelluf!quote:
Obama moet met een goed verhaal komen bij de republikeinen. Hij weet zelf ook dat hij keihard heeft zitten falen met Syrie. Er zijn nu ook wat lui on record gegaan die zeggen dat ze hem al maanden van te voren gewaarschuwd hadden voor de groei van IS en het Witte Huis er niets mee deed. Pure damage control dit, hij moet nog even de stoel warm houden zonder veel gezichtsverlies.quote:Op donderdag 13 november 2014 20:30 schreef Slayage het volgende:
obama heeft echt geen idee waar hij mee bezig is in syrie![]()
[..]
Ik ook maar zal wel onmogelijk zijn om er een paar te kopen.quote:Op donderdag 13 november 2014 23:36 schreef rakotto het volgende:
[ afbeelding ]
Eerlijk gezegd zijn de muntjes best mooi.Zou er wel een paar willen hebben als collector's item.
Het is immers assad die de meest extreme jihadis had vrijgelaten en IS al zijn olievelden had laten innemen terwijl hij druk bezig was met burgers in Aleppo bombarderen.quote:Op donderdag 13 november 2014 21:46 schreef IPA35 het volgende:
Want Assad moet weg om ISIS te verslaan? Die mensen zijn compleet de weg kwijt.
Stiekem vind je IS wel leuk?quote:Op vrijdag 14 november 2014 00:01 schreef Woestijnvos het volgende:
[..]
Ik ook maar zal wel onmogelijk zijn om er een paar te kopen.
Ik vraag me echt af van wie jij een vrijbrief hebt gekregen om te lopen trollen in deze reeks.quote:Op donderdag 13 november 2014 23:30 schreef hafez1234 het volgende:
Islamic State leader urges attacks in Saudi Arabia: speech
http://www.reuters.com/ar(...)dUSKCN0IX1Y120141113
Weer bewijs voor mijn bewering dat Iran IS heeft gemaakt. Dat ben ik nu al maanden aan het zeggen en nu komt de waarheid steeds meer boven water.
Ze waren er niet zo op verdacht. Was een verassingsaanval. Was gewoon heel dom.quote:Op vrijdag 14 november 2014 07:38 schreef firefly3 het volgende:
[..]
Het is immers assad die de meest extreme jihadis had vrijgelaten en IS al zijn olievelden had laten innemen terwijl hij druk bezig was met burgers in Aleppo bombarderen.
En wat vind je hier van?: No condemn? Why? Ooh it's Assad RT @yasseralhaji1: Assad Regime soldier beheading FSA fighter pic.twitter.com/T2KqOIFHNaquote:Op vrijdag 14 november 2014 07:57 schreef IPA35 het volgende:
[..]
Ze waren er niet zo op verdacht. Was een verassingsaanval. Was gewoon heel dom.
Ben je serieus voor onthoofdingen?quote:
Bij de efteling heb je ook muntjes bij ezeltjetrek en je hebt ook chocolademunten bij de V&Dquote:Op vrijdag 14 november 2014 09:16 schreef Woestijnvos het volgende:
[..]
Nee maar die munten zien er wel leuk uit.
Die zijn niet van goud en zilver en derhalve niks waard.quote:Op vrijdag 14 november 2014 10:03 schreef firefly3 het volgende:
[..]
Bij de efteling heb je ook muntjes bij ezeltjetrek en je hebt ook chocolademunten bij de V&D
Volgens mij is deze foto net zo fake als die ISIS foto met die Kobane chick.quote:Op vrijdag 14 november 2014 07:59 schreef firefly3 het volgende:
[..]
En wat vind je hier van?: No condemn? Why? Ooh it's Assad RT @yasseralhaji1: Assad Regime soldier beheading FSA fighter pic.twitter.com/T2KqOIFHNa
Isis is een wereld van verschil met de fsa.quote:Op vrijdag 14 november 2014 10:15 schreef Toga het volgende:
[..]
Volgens mij is deze foto net zo fake als die ISIS foto met die Kobane chick.
En al was dat niet zo, indien het ISIS lui betreft; het wordt wereldwijd als beleefd beschouwd als we de gebruiken van de gastheer overnemen; schoenen uit in de moskee, keppeltje op in de synagoog, met stokjes eten in China, buigen in Japan en mensen onthoofden in het kalifaat.
quote:Op vrijdag 14 november 2014 11:02 schreef HexHunter het volgende:
Hierbij een bedankpost richting FOK!
Vandaag bij mijn examen een betoog moeten schrijven over de situatie in Syrië en dankzij de informatievoorziening van deze reeks is dat nogal goed gelukt.
Ondanks het getroll en geruzie hier af en toe hou ik van jullie.![]()
quote:Op vrijdag 14 november 2014 11:02 schreef HexHunter het volgende:
Hierbij een bedankpost richting FOK!
Vandaag bij mijn examen een betoog moeten schrijven over de situatie in Syrië en dankzij de informatievoorziening van deze reeks is dat nogal goed gelukt.
Ondanks het getroll en geruzie hier af en toe hou ik van jullie.![]()
quote:Op vrijdag 14 november 2014 12:51 schreef firefly3 het volgende:
De IF heeft met o.a. behulp van verkenningsvluchten met een eigen drone succesvol een hoop SAA soldaten gedood.
Bron?quote:Op vrijdag 14 november 2014 07:38 schreef firefly3 het volgende:
[..]
Het is immers assad die de meest extreme jihadis had vrijgelaten
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |