Damage control, maar alsnog blij om te zien dat jij ISIS niet steunt als Turk zijnde. Je kan beter de Koerden steunen.quote:Op dinsdag 11 november 2014 23:18 schreef Malatyali0691 het volgende:
[..]
Ja ik dnek ook dat dat eht is. Als IS tegen Sjiieten, Assad, HezIran, Iran of Turkiej zelf vecht, dan zijn de meeste Turkse jongeren anti-IS.
En ik denk dat de meeste jongeren in die enquete gewoon voor de troll hebben gereageerd met pro-IS.
Omdat Amerika ISIS nog helemaal niet weg wil hebben. Amerika wil gewoon dat haar bondgenoten Saudi Arabie en Qatar niet bedreigd worden door ISIS, dat ze chaos stichten in Syrie maakt hen niet echt uit.quote:Op woensdag 12 november 2014 12:52 schreef Slayage het volgende:
[..]
kan iemand mij uitleggen hoe dit soort enorme konvooien niet gebombardeerd worden? ik bedoel zon konvooi is toch op zijn minst uren onderweg om van A naar B te komen
Het onderzoek was niet goed.quote:Op dinsdag 11 november 2014 23:18 schreef Malatyali0691 het volgende:
[..]
Ja ik dnek ook dat dat eht is. Als IS tegen Sjiieten, Assad, HezIran, Iran of Turkiej zelf vecht, dan zijn de meeste Turkse jongeren anti-IS.
En ik denk dat de meeste jongeren in die enquete gewoon voor de troll hebben gereageerd met pro-IS.
niet alleen de VS, maar ook de luchtmacht van assad?quote:Op woensdag 12 november 2014 14:27 schreef mylamboisblack het volgende:
[..]
Omdat Amerika ISIS nog helemaal niet weg wil hebben. Amerika wil gewoon dat haar bondgenoten Saudi Arabie en Qatar niet bedreigd worden door ISIS, dat ze chaos stichten in Syrie maakt hen niet echt uit.
Dat werd heel duidelijk toen ze ISIS in Kobane pas begonnen te bombarderen op de 28e/29e dag van de aanval, terwijl de hele wereld al schreeuwde om luchtaanvallen vanaf dag 1.
Dat was meer omdat Kobane niet echt van strategisch belang is (zoals de Mosuldam), maar na alle media-aandacht al snel van symbolische waarde werd voor de coalitie. Kobane is een mooie plek om ISIS aan gezichtsverlies te helpen, een groep taaie Koerden die blijven doorvechten en een magneetwerking op jihadisten die gebombardeerd kunnen worden.quote:Op woensdag 12 november 2014 14:27 schreef mylamboisblack het volgende:
[..]
Dat werd heel duidelijk toen ze ISIS in Kobane pas begonnen te bombarderen op de 28e/29e dag van de aanval, terwijl de hele wereld al schreeuwde om luchtaanvallen vanaf dag 1.
Die konden niet over Kobane vliegen omdat ze dan in het luchtruim van Turkije terecht kwamen en Turkije het verzoek afwees.quote:Op woensdag 12 november 2014 14:36 schreef Slayage het volgende:
[..]
niet alleen de VS, maar ook de luchtmacht van assad?
Vanaf dag 1 was er al super veel media aandacht voor Kobane.quote:Op woensdag 12 november 2014 14:42 schreef UpsideDown het volgende:
[..]
Dat was meer omdat Kobane niet echt van strategisch belang is (zoals de Mosuldam), maar na alle media-aandacht al snel van symbolische waarde werd voor de coalitie. Kobane is een mooie plek om ISIS aan gezichtsverlies te helpen, een groep taaie Koerden die blijven doorvechten en een magneetwerking op jihadisten die gebombardeerd kunnen worden.
Het is niet IS maar Al Nusra.quote:Op woensdag 12 november 2014 14:27 schreef mylamboisblack het volgende:
[..]
Omdat Amerika ISIS nog helemaal niet weg wil hebben. Amerika wil gewoon dat haar bondgenoten Saudi Arabie en Qatar niet bedreigd worden door ISIS, dat ze chaos stichten in Syrie maakt hen niet echt uit.
De VS bombardeert JAN normaliter ook, dit konvooi niet. Waarom weet ik niet, misschien te laat of een technische fout.quote:
Geeft niet, maar ik geloof overigens niet in die complot theorien. Waar is China nu bijvoorbeeld? Die bombarderen IS helemaal niet. Kortom, het kost gewoon veel geld. Vele miljoenen per vlucht.quote:Op woensdag 12 november 2014 15:19 schreef mylamboisblack het volgende:
[..]
Ah, excuses daarvoor, maar mijn reactie gaat nog steeds op voor ISIS.
Hoe verklaar je dit dan? ''Dat werd heel duidelijk toen ze ISIS in Kobane pas begonnen te bombarderen op de 28e/29e dag van de aanval, terwijl de hele wereld al schreeuwde om luchtaanvallen vanaf dag 1. ''quote:Op woensdag 12 november 2014 15:34 schreef firefly3 het volgende:
[..]
Geeft niet, maar ik geloof overigens niet in die complot theorien. Waar is China nu bijvoorbeeld? Die bombarderen IS helemaal niet. Kortom, het kost gewoon veel geld. Vele miljoenen per vlucht.
In Aleppo wonen ook gewoon Koerden, er zijn daar 400 Koerdische burgers vermoord door Jabhat Al-Nusra, dus doe aub niet alsof de VS voor Kobane opkomt omdat 't Koerden zijn.quote:Op woensdag 12 november 2014 15:35 schreef firefly3 het volgende:
Er zijn overigens meer doden dagelijks in Aleppo dan in Kobane.
Ja dus, wat een vergelijking. Aleppo wordt (nog) niet belaagd door ISIS toch? De VS kan daar sowieso vrij weinig doen.quote:Op woensdag 12 november 2014 15:35 schreef firefly3 het volgende:
Er zijn overigens meer doden dagelijks in Aleppo dan in Kobane.
Laat het vraagstuk gewoon openquote:Op woensdag 12 november 2014 15:53 schreef mylamboisblack het volgende:
[..]
Hoe verklaar je dit dan? ''Dat werd heel duidelijk toen ze ISIS in Kobane pas begonnen te bombarderen op de 28e/29e dag van de aanval, terwijl de hele wereld al schreeuwde om luchtaanvallen vanaf dag 1. ''
[..]
Gewoon voor de onderstreping dat barrelbombs veel meer onschuldige slachtoffers maakt dan heel die kobane theater.quote:Op woensdag 12 november 2014 16:07 schreef UpsideDown het volgende:
[..]
Ja dus, wat een vergelijking. Aleppo wordt (nog) niet belaagd door ISIS toch? De VS kan daar sowieso vrij weinig doen.
Ik denk dat de VS heel wat meer jihadisten doodt, dan Assad rebellen doodt met die amateuristische bomvaten. Een geleide bom mist minder vaak zijn doel dan een gedropt bomvat.quote:Op woensdag 12 november 2014 17:05 schreef firefly3 het volgende:
[..]
Gewoon voor de onderstreping dat barrelbombs veel meer onschuldige slachtoffers maakt dan heel die kobane theater.
''Theater''? Denk jij dat ISIS de onschuldige burgers in Kobane gaat sparen en niet met hen hetzelfde gaat doen als wat er met de Yezidis en Christenen is gebeurd?quote:Op woensdag 12 november 2014 17:05 schreef firefly3 het volgende:
[..]
Gewoon voor de onderstreping dat barrelbombs veel meer onschuldige slachtoffers maakt dan heel die kobane theater.
Meneer haat Koerden maar komt uit een gebied waar voor eind jaren 20 amper Turken woonden. Tel uit je winst. Hij is een beetje als een Jood in Ramallah zeg maar.quote:Op woensdag 12 november 2014 14:24 schreef mylamboisblack het volgende:
[..]
Damage control, maar alsnog blij om te zien dat jij ISIS niet steunt als Turk zijnde. Je kan beter de Koerden steunen.
Jij met je Yezidis en Christenen... ben je gelovig? Het gaat mij overigens om het aantal doden x de manier waarop. Dus is IS en assad zo'n beetje net zo erg.quote:Op woensdag 12 november 2014 18:44 schreef mylamboisblack het volgende:
[..]
''Theater''? Denk jij dat ISIS de onschuldige burgers in Kobane gaat sparen en niet met hen hetzelfde gaat doen als wat er met de Yezidis en Christenen is gebeurd?
En daarnaast is ISIS op dit moment het grootste gevaar, niet Assad.
SPOILER: Waarschuwing: dode baardapenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Say what?
Zegt het Westen dan dat Assad gespaard moet blijven? Nee. Assad heeft momenteel Rusland en China aan z'n zij, ISIS heeft alleen Turkije en Turkije betekent niks individueel. China en Rusland wel, daarom kan 't westen nog niks doen tegen Assad.quote:Op woensdag 12 november 2014 20:32 schreef firefly3 het volgende:
[..]
Jij met je Yezidis en Christenen... ben je gelovig? Het gaat mij overigens om het aantal doden x de manier waarop. Dus is IS en assad zo'n beetje net zo erg.
Ik ben niet iemand die tussen twee kwaden kiest, beiden moeten vernietigd worden. Muhaha.
quote:Op woensdag 12 november 2014 20:39 schreef UpsideDown het volgende:
Pics:SPOILER: Waarschuwing: dode baardapenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Hij kan nooit geen Nederlander zijn.quote:Op woensdag 12 november 2014 20:49 schreef mylamboisblack het volgende:
Daarnaast, hoor ik nou dat je zelf stiekem een Koerd bent?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |