abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 11 november 2014 @ 20:12:12 #176
343860 UpsideDown
Baas Boven Baas
pi_146548059
ISIS is vrij stil over Kobane, goed teken.

SPOILER: Video: Dead ISIS bodies in Kobani
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Say what?
  dinsdag 11 november 2014 @ 20:14:30 #177
343860 UpsideDown
Baas Boven Baas
pi_146548176
Say what?
pi_146549768
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_146550284
quote:
Turbulent path for Syrian Kurd fighters' 'first foreign female recruit'

ARBIL, Iraq/JERUSALEM - Reuters

A Facebook page registered to Rosenberg showed photographs of her in settings marked as Kurdish areas of Iraq and Syria.

A Canadian-born immigrant to Israel has become the first foreign woman to join Kurds battling Islamic State of Iraq and the Levant (ISIL) in Syria, a Kurdish source said on Nov. 11, as details of the volunteer's turbulent past surfaced.

Gill Rosenberg, 31, is a civil aviation pilot who enlisted in an Israeli army search-and-rescue unit before being arrested in 2009, extradited to the United States and jailed over an international phone scam, one of her former lawyers said.

On Monday, Israel Radio aired an interview with Rosenberg in which she said she had traveled to Iraq, was training with Kurdish guerrillas and would go into combat in next-door Syria.

The station did not name the interviewee, who spoke North American-accented Hebrew, but source involved in the report identified her as Rosenberg.

"They (the Kurds) are our brothers. They are good people. They love life, a lot like us, really," Rosenberg said, explaining why she joined up after contacting the guerrillas over the Internet.

A source in the Kurdistan region with knowledge of the issue said Rosenberg was the first foreign woman to join YPG, the Kurds' dominant fighting force in northern Syria. She has crossed into Syria and is one of around 10 Westerners recruited by YPG, the source said.

Rosenberg could not be reached by Reuters for comment. A source provided an Iraqi Kurdistan cellphone number for her, but it was turned off on Tuesday.

"After me"

A Facebook page registered to Rosenberg showed photographs of her in settings marked as Kurdish areas of Iraq and Syria.

"In the IDF (Israeli army), we say 'aharai', After Me. Let's show ISIS (ISIL) what that means," read a Nov. 9 post.

Yahel Ben-Oved, an Israeli lawyer who represented Rosenberg in the U.S. criminal proceedings, said they had no knowledge of her joining the Kurds though they had spoken recently. "It is exactly the sort of thing she would do, though," said Ben-Oved.

Rosenberg had consented to extradition and served around three years in a U.S. prison under a plea bargain, Ben-Oved said. A 2009 FBI statement on the case names her as Gillian Rosenberg, among 11 people arrested in Israel "in a phony 'lottery prize' scheme that targeted victims, mostly elderly".

Israel's NRG news site reported at the time that Rosenberg turned to crime after running short on money, that she was estranged from her parents and had tried in vain to join the Mossad spy service.

Israel has maintained discreet military, intelligence and business ties with the Kurds since the 1960s, seeing in the minority ethnic group a buffer against shared Arab adversaries.

The Kurds are spread through Syria, Turkey, Iran and Iraq. In the latter country, the have the autonomous Kurdish Regional Government (KRG).

Israel bans its citizens from traveling to enemy states, among them Syria and Iraq. It has been cracking down on Israeli Arabs who return after volunteering to fight with ISIL or other rebels against Syrian President Bashar al-Assad's rule.

Canada similarly worries about its citizens fighting in Syria. Israeli and Canadian officials said they were aware of Rosenberg's case, but did not immediately elaborate on what if any efforts were being made to return her.

November/11/2014
http://www.hurriyetdailyn(...)=74173&NewsCatID=352
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_146551490
interview joshua landis met faried zakaria

http://www.cnn.com/video/(...)s-sot-syria.cnn.html
-Rabia Al-Basri
pi_146552264
quote:
99s.gif Op dinsdag 11 november 2014 21:16 schreef Slayage het volgende:
interview joshua landis met faried zakaria

http://www.cnn.com/video/(...)s-sot-syria.cnn.html
Op zich een goede oplossing, Syrie opdelen in een Koerdische Autonome regio, Soennitische regio en Sji'itische regio, maar zijn oplossing haalt ook meteen een probleem aan:

Hij gaf aan dat Turkije Syrie moet gaan opschonen van ISIS, maar wie gaat ISIS dan vervangen? Turkije kennende, zetten ze daar gewoon een puppet-regime die alles voor Erdogan gaat doen, oftewel Erdogans Ottomaanse droom komt uit.

Deels ook begrijpelijk: waarom zou Turkije Syrie binnenvallen, soldaten opofferen, en er niks voor terugkrijgen?

Een ding is duidelijk, zowel Syrie als Irak zijn kunstmatig gecreerde landen die geen bestaansrecht hebben. Te veel verdeeldheid binnen de bevolking.
pi_146552633
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 november 2014 21:29 schreef mylamboisblack het volgende:

[..]

Op zich een goede oplossing, Syrie opdelen in een Koerdische Autonome regio, Soennitische regio en Sji'itische regio, maar zijn oplossing haalt ook meteen een probleem aan:

Hij gaf aan dat Turkije Syrie moet gaan opschonen van ISIS, maar wie gaat ISIS dan vervangen? Turkije kennende, zetten ze daar gewoon een puppet-regime die alles voor Erdogan gaat doen, oftewel Erdogans Ottomaanse droom komt uit.

Deels ook begrijpelijk: waarom zou Turkije Syrie binnenvallen, soldaten opofferen, en er niks voor terugkrijgen?
turkije en arabische landen gesteund door navo, zei hij, maar ik denk dat dat wishfull thinking is, dat dat ooit gaat gebeuren, ten zij de uitval van de oorlog zo groot wordt dta de turken en omringende landen erin moeten om het op te lossen, iets wat ik iig op de korte termijn niet zie gebeuren

quote:
Een ding is duidelijk, zowel Syrie als Irak zijn kunstmatig gecreerde landen die geen bestaansrecht hebben. Te veel verdeeldheid binnen de bevolking.
de gehele arabische schiereiland is kunstmatig in elkaar geflanst ;) misschien yemen en oman niet :P
-Rabia Al-Basri
pi_146553656
quote:
99s.gif Op dinsdag 11 november 2014 21:35 schreef Slayage het volgende:
turkije en arabische landen gesteund door navo, zei hij, maar ik denk dat dat wishfull thinking is, dat dat ooit gaat gebeuren, ten zij de uitval van de oorlog zo groot wordt dta de turken en omringende landen erin moeten om het op te lossen, iets wat ik iig op de korte termijn niet zie gebeuren
Nee, hij zei Turkije met de steun van Arabische landen en NAVO, waarmee hij gewoon bedoelt: Turkse grondtroepen en luchtmacht met Arabische en NAVO luchtmacht erbij. Wapens uiteraard ook voor een deel door de NAVO geleverd.

quote:
de gehele arabische schiereiland is kunstmatig in elkaar geflanst ;) misschien yemen en oman niet :P
Inderdaad, maar het verschil is dat daar de verschillen kleiner zijn. Arabische schiereiland-bewoners zijn ongeveer van 'tzelfde soort, zij hebben luxe problemen, op de sji'ieten in Yemen na.

Irak en Syrie daarentegen zijn individueel nooit een samenhangend gebied geweest, die landen hoorden in eerste instantie niet eens te bestaan. Hoe kan je nou Arabische sji'ieten en soennieten in 1 land proppen, en er ook nog eens een totaal ander volk(Koerden die behoren tot de proto-Indo-Europeanen) in stoppen? De Engelsen en Fransen hebben er echt een zooitje van gemaakt na de eerste wereldoorlog.

Velen beweren dat Amerika achter dat zooitje zit, terwijl dat niet waar is. Amerika maakt slechts gebruik van het zooitje dat Frankrijk en Engeland hebben gesticht.
  dinsdag 11 november 2014 @ 22:06:22 #184
426473 .Exe
And Justice for All
  dinsdag 11 november 2014 @ 22:22:51 #185
343860 UpsideDown
Baas Boven Baas
pi_146555151
quote:

[..]

Die ook, sterker nog, bijna heel Afrika en het midden-oosten. Allemaal koloniale grenzen of akkoorden.
Say what?
pi_146556986
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 november 2014 22:43 schreef Malatyali0691 het volgende:

[..]

Veel Turkse jongeren vloeken op IS en doen takfir op ze. :') :')

WTF. Welke Turkse jongeren zijn geintervieuwd. :')
idd de vraagstelling gooit alle jihadisten op een hoop :D !
-Rabia Al-Basri
  dinsdag 11 november 2014 @ 23:15:51 #188
426473 .Exe
And Justice for All
pi_146558048
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 november 2014 22:43 schreef Malatyali0691 het volgende:

[..]

Veel Turkse jongeren vloeken op IS en doen takfir op ze. :') :')

WTF. Welke Turkse jongeren zijn geintervieuwd. :')
Heeft wss o.a. te maken met het feit dat daesh de Koerden bevecht waar de Turken een tering hekel aan hebben.
  dinsdag 11 november 2014 @ 23:17:48 #189
343860 UpsideDown
Baas Boven Baas
pi_146558136
rConflictNews twitterde op dinsdag 11-11-2014 om 14:00:38 Darkness has literally fallen over #Syria since the outbreak of the country's civil war in 2011. via @TahrirSy http://t.co/beZddWFEwM reageer retweet
Say what?
pi_146558179
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 november 2014 23:15 schreef .Exe het volgende:

[..]

Heeft wss o.a. te maken met het feit dat daesh de Koerden bevecht waar de Turken een tering hekel aan hebben.
Ja ik dnek ook dat dat eht is. Als IS tegen Sjiieten, Assad, HezIran, Iran of Turkiej zelf vecht, dan zijn de meeste Turkse jongeren anti-IS.

En ik denk dat de meeste jongeren in die enquete gewoon voor de troll hebben gereageerd met pro-IS. :')
pi_146558197
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 november 2014 23:15 schreef .Exe het volgende:

[..]

deels
-Rabia Al-Basri
pi_146563171
Pro FSA demostratie in Aleppo. Werknemers van de civiele defensie zien keer op keer dat alleen burgers geraakt worden. De dictatorlovers zullen balen wanneer langnek zijn nekschot krijgt en vervangen wordt door een verantwoordelijke leider.
Exponentile deflatie van Bitcoin maakt arme mensen nog veel sneller armer dan het grote probleem van inflatie. Gematigde burning van Ethereum is de gulden middenweg.
  woensdag 12 november 2014 @ 09:17:12 #193
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_146563844
quote:
1s.gif Op woensdag 12 november 2014 08:26 schreef firefly3 het volgende:
Pro FSA demostratie in Aleppo. Werknemers van de civiele defensie zien keer op keer dat alleen burgers geraakt worden. De dictatorlovers zullen balen wanneer langnek zijn nekschot krijgt en vervangen wordt door een verantwoordelijke leider. [ afbeelding ]
Van wie krijgt langnek zijn nekschot?
pi_146564386
quote:
1s.gif Op woensdag 12 november 2014 08:26 schreef firefly3 het volgende:
Pro FSA demostratie in Aleppo. Werknemers van de civiele defensie zien keer op keer dat alleen burgers geraakt worden. De dictatorlovers zullen balen wanneer langnek zijn nekschot krijgt en vervangen wordt door een verantwoordelijke leider.
Het ontgaat me eigenlijk waarom Assad het alleen gemunt zou hebben op de belastingbetalers en niet op degenen die zijn belastingbetalers ombrengen en alle olie-inkomsten van hem afnemen.
Als er veel burgers omkomen zou je kunnen zeggen dat zijn leger/luchtmacht inefficint of nogal verkeerd bezig is. Dat zou je Assad kunnen aanrekenen maar gezien de situatie waarin zijn land nu in verkeert heeft hij niet veel keuze in legerleiders en militairen; hij zal moeten roeien met de riemen die hij heeft. Een nekschot lijkt me averechts werken; een dictatuur is meestal de enig geaccepteerde regeringsvorm in dat soort landen en Assad's opvolger zal m.i. amper anders omgaan met deze oorlog.
Racist
  woensdag 12 november 2014 @ 11:35:13 #195
165802 Reki
no comment.
pi_146567128
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 november 2014 23:17 schreef UpsideDown het volgende:
rConflictNews twitterde op dinsdag 11-11-2014 om 14:00:38 Darkness has literally fallen over #Syria since the outbreak of the country's civil war in 2011. via @TahrirSy http://t.co/beZddWFEwM reageer retweet
[ afbeelding ]
Hebben ze geen electriciteit in Latakia en Tartus? Daar is geen oorlog.
zie ondertitel :)
pi_146567384
quote:
0s.gif Op woensdag 12 november 2014 11:35 schreef Reki het volgende:

[..]

mogelijk ook maar beperkt
-Rabia Al-Basri
  woensdag 12 november 2014 @ 11:47:25 #197
343860 UpsideDown
Baas Boven Baas
pi_146567455
quote:
0s.gif Op woensdag 12 november 2014 11:35 schreef Reki het volgende:

[..]

Kan ook zijn dat de stroomvoorzieningen door gebied lopen waar wel oorlog is. Maar sowieso, als er binnen het land een conflict is merk je dat in het hele land.
Say what?
pi_146569089
Exponentile deflatie van Bitcoin maakt arme mensen nog veel sneller armer dan het grote probleem van inflatie. Gematigde burning van Ethereum is de gulden middenweg.
pi_146569597
quote:
kan iemand mij uitleggen hoe dit soort enorme konvooien niet gebombardeerd worden? ik bedoel zon konvooi is toch op zijn minst uren onderweg om van A naar B te komen
-Rabia Al-Basri
  woensdag 12 november 2014 @ 14:15:12 #200
168304 Mani89
We try not to sexualize them.
pi_146572267
quote:
Koerden rukken op in Kobani

De terroristen van Islamitische Staat (IS) verliezen terrein bij de Noord-Syrische stad Kobani. Daar zijn lokale Koerden, aangevuld met Iraakse volksgenoten, druk bezig de jihadisten te verdrijven.

Koerdische strijders vorderen in de doorbreking van het beleg van de grensplaats door IS, bericht Persbureau Reuters. De soennitische terreurbeweging blijft zich echter fel verzetten.

De Iraakse peshmerga ('zij die de dood in de ogen zien') arriveerden ruim een week geleden met pantservoertuigen en artillerie. Zij zouden vannacht zware gevechten met IS hebben geleverd. Eerder wisten ze al diverse plaatsen rond Kobani op de jihadisten te heroveren. IS zou volgens lokale bronnen nog maar zo'n twintig procent van de stad bezet houden.

Haatdragende geestverwanten uit de buurt van Raqqa beweren in een recente video op YouTube versterkingen naar Kobani te hebben gezonden. "De dienaren Gods hebben explosieven en bommen geprepareerd ... We komen met zwaard & Koran ... We komen eraan", aldus IS.
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep. Kom Terug.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')