Heb je eindelijk het bewijs of moeten we het weer doen met dit soort simpele oneliners?quote:Op vrijdag 5 december 2014 05:52 schreef El_Matador het volgende:
Was dat nou maar te zien in die "Man on the Moon"-filmpjes, maar helaasch, het was gewoon een paar acteurs op 2/3 snelheid gefilmd in Kubricks studio in Londen...
Heb je nu al een keer antwoord op de vraag hoe het kan dat we een laser kunnen richten op de reflectoren op de maan die daar achtergelaten zijn/quote:Op vrijdag 5 december 2014 05:52 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Klopt helemaal.
Was dat nou maar te zien in die "Man on the Moon"-filmpjes, maar helaasch, het was gewoon een paar acteurs op 2/3 snelheid gefilmd in Kubricks studio in Londen...
quote:Op vrijdag 5 december 2014 05:52 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Klopt helemaal.
En op 1 of andere manier hebben ze die hele studio vacuum gezogen?quote:Op vrijdag 5 december 2014 05:52 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Klopt helemaal.
quote:
quote:The photos from Lunar Reconaissance Orbiter (LRO) show the flags are still casting shadows - except the one planted during the Apollo 11 mission.
This matches Buzz Aldrin's account of the flag being knocked over by engine exhaust as Apollo 11 lifted off.
LRO was designed to produce the most detailed maps yet of the lunar surface.
quote:
Of hier opgenomen en niet in de studio in GB.quote:Op vrijdag 5 december 2014 09:31 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
En op 1 of andere manier hebben ze die hele studio vacuum gezogen?
Chips paktquote:Op vrijdag 5 december 2014 05:52 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Klopt helemaal.
Potverdikkie gister 2 uur voor gezeten, en nu knallen ze m de lucht in net nu ik moet werken...quote:Op vrijdag 5 december 2014 13:58 schreef nikao het volgende:
NASA heeft weer leuk showtje opgevoerd. Voor de 'echtheid' nog maar even 1 dag uitgesteld zodat het net echt lijkt. En vervolgens dit in scene gezet natuurlijk
[ afbeelding ]
En het feit dat het real time te volgen was via streams, en er zat ooggetuigen zijn .. dat uhm... ja...
zal wel hologram zijn en cgi ofzo?
[/sarcasm]
![]()
* theguyver pakt een zak pepernoten en een chocoladeletter!quote:
Ik zou zeggen kijk eens op het James Foley-topic.quote:Op vrijdag 5 december 2014 14:08 schreef Monolith het volgende:
Bestaat er eigenlijk ook een groep GagarinHoaxers, ISS-Hoaxers, Mir-Hoaxers, enzovoort van vergelijkbare omvang? Of is dit enkel voorbehouden aan de maanlanding?
Ik weet niet of Tingo een groepje heeft!quote:Op vrijdag 5 december 2014 14:08 schreef Monolith het volgende:
Bestaat er eigenlijk ook een groep GagarinHoaxers, ISS-Hoaxers, Mir-Hoaxers, enzovoort van vergelijkbare omvang? Of is dit enkel voorbehouden aan de maanlanding?
ja.. klopt, ze vergeten dat je de ISS gewoon kan zien vanaf hier.. als het niet zo bewolkt is..quote:Op vrijdag 5 december 2014 14:18 schreef nikao het volgende:
Dat ene forum wat steeds gelinkt wordt hier daar ontkennen ze ALLE spaceflight. Inclusief ISS en Hubble telescope, Rosetta en zelfs de sprong van Baumgartner
En we hebben hier ook een aantal van die 'space-denyers'
Je kan de vormen zelfs herkennen als je hem weet te vangen in je telescoop.quote:Op vrijdag 5 december 2014 14:22 schreef theguyver het volgende:
[..]
ja.. klopt, ze vergeten dat je de ISS gewoon kan zien vanaf hier.. als het niet zo bewolkt is..
ISS tracker downloaden juiste moment afwachten .. en je kan m gewoon over zien gaan.
zo ziet dat er uit!
De Hubble bestaat dus niet? En hoe zit dat met satelieten? Hoe werkt GPS volgens die mensen?quote:Op vrijdag 5 december 2014 14:18 schreef nikao het volgende:
Dat ene forum wat steeds gelinkt wordt hier daar ontkennen ze ALLE spaceflight. Inclusief ISS en Hubble telescope, Rosetta en zelfs de sprong van Baumgartner
En we hebben hier ook een aantal van die 'space-denyers'
Goeie vraag... ik durf daar niet te kijken, slecht voor m'n bloeddrukquote:Op vrijdag 5 december 2014 14:26 schreef Monolith het volgende:
[..]
De Hubble bestaat dus niet? En hoe zit dat met satelieten? Hoe werkt GPS volgens die mensen?
Gevonden.. dit forum dusquote:Op vrijdag 5 december 2014 14:26 schreef Monolith het volgende:
[..]
De Hubble bestaat dus niet? En hoe zit dat met satelieten? Hoe werkt GPS volgens die mensen?
quote:Op maandag 1 december 2014 14:38 schreef ATuin-hek het volgende:
Als je nog behoefte hebt om wat hersencellen af te laten sterven:
http://cluesforum.info/viewtopic.php?f=23&t=1632
Ja die knettergekkies kende ik wel. Wat mij dus benieuwd is hoe ze dan al die zaken verklaren die we volgens de 'mainstream' bewerkstelligen middels satellieten. Een beetje cherry-picken en zonder al te veel kennis van zaken stellen dat iets niet kan of niet klopt is de gebruikelijke modus operandi, of het nou dit soort ontkenners, creationisten of wat voor hoaxers dan ook betreft. Wat veel moeilijker is, is zelf een samenhangend model neerzetten. Beweren dat er nooit satellieten in een baan om de aarde kunnen zitten omdat 'x of y nooit kan kloppen', betekent dat je ook moet verklaren hoe GPS werkt, waar alle data van weersatellieten zogenaamd vandaan komt, hoe we allerhande telecommunicatie en televisiesignalen regelen, enzovoort.quote:
Volgens mij denken ze dingen als geostationaire comsats te verklaren met hoog vliegende ballonnen.quote:Op vrijdag 5 december 2014 15:11 schreef Monolith het volgende:
[..]
Ja die knettergekkies kende ik wel. Wat mij dus benieuwd is hoe ze dan al die zaken verklaren die we volgens de 'mainstream' bewerkstelligen middels satellieten. Een beetje cherry-picken en zonder al te veel kennis van zaken stellen dat iets niet kan of niet klopt is de gebruikelijke modus operandi, of het nou dit soort ontkenners, creationisten of wat voor hoaxers dan ook betreft. Wat veel moeilijker is, is zelf een samenhangend model neerzetten. Beweren dat er nooit satellieten in een baan om de aarde kunnen zitten omdat 'x of y nooit kan kloppen', betekent dat je ook moet verklaren hoe GPS werkt, waar alle data van weersatellieten zogenaamd vandaan komt, hoe we allerhande telecommunicatie en televisiesignalen regelen, enzovoort.
Ja, het blijft vaak bij dergelijk geroeptoeter zonder mathematische of fysische onderbouwing, net als bij mensen die beweren dat de aarde 6000 jaar oud is.quote:Op vrijdag 5 december 2014 15:15 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
Volgens mij denken ze dingen als geostationaire comsats te verklaren met hoog vliegende ballonnen.
Hadden ze dat nu maar gedaan...quote:Op vrijdag 5 december 2014 09:31 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
En op 1 of andere manier hebben ze die hele studio vacuum gezogen?
Welk hoorbaar geklop van een hamer?quote:Op vrijdag 5 december 2014 18:32 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Hadden ze dat nu maar gedaan...
Dan hadden ze die fout met het hoorbare geklop met die hamer niet gemaakt.
Waarom staat het feit dat de radiocommunicaties wereldwijd zijn ontvangen, ook door de Russen, hier niet bij eigenlijk?quote:
En de openstaande vraag over de laser? Dat staat niet op het lijstje? Dan hoor ik graag je verklaring (die vraag is al zo vaak gesteld hier..... )quote:Op vrijdag 5 december 2014 18:32 schreef El_Matador het volgende:
Punt waar ik nog mee zit:
• de ouderdom van de oudst op de Maan gevonden gesteenten (~4,5 miljard jaar) is ouder dan die van Aardse gesteenten (~4,2 - 3,9 miljard jaar), 3 opties:
1 - gesteenten van de Maan zijn met onbemande vluchten opgehaald - meest waarschijnlijk
2 - gesteenten van de Aarde zijn gebruikt en slechts door een select groepje onderzoekers op leeftijd getest (risico lijkt me te groot dat een nieuwsgierige geoloog het toch met zijn sample doet)
3 - gesteenten zijn "ouder gemaakt" - lijkt me onmogelijk te realiseren, zeker in die tijd
Of dat de russen in hun propaganda-oorlog tegen de VS het niet de moeite vonden om van de daken te schreeuwen dat de VS helemaal niet op de maan is geweest. Of hadden ze het niet door?quote:Op vrijdag 5 december 2014 18:47 schreef Molurus het volgende:
Waarom staat het feit dat de radiocommunicaties wereldwijd zijn ontvangen, ook door de Russen, hier niet bij eigenlijk?
Vooral gezien het feit dat ze een race tegen de russen aan het doen waren. De Russen waren ineens wel hele goeie verliezers?quote:Op vrijdag 5 december 2014 18:47 schreef Molurus het volgende:
Waarom staat het feit dat de radiocommunicaties wereldwijd zijn ontvangen, ook door de Russen, hier niet bij eigenlijk?
- ik heb begrepen dat je ook zonder reflectoren laserlicht naar de Maan kan sturen en dat wordt gewoon door het oppervlak weerkaatstquote:Op vrijdag 5 december 2014 18:54 schreef nikao het volgende:
[..]
En de openstaande vraag over de laser? Dat staat niet op het lijstje? Dan hoor ik graag je verklaring (die vraag is al zo vaak gesteld hier..... )
Dat was zo voor het grote publiek. In de top van de landen ging men gewoon met elkaar om. Zoals bij alle Elites plaatsvindt.quote:Op vrijdag 5 december 2014 18:55 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Of dat de russen in hun propaganda-oorlog tegen de VS het niet de moeite vonden om van de daken te schreeuwen dat de VS helemaal niet op de maan is geweest. Of hadden ze het niet door?
Klopt, min of meer (je kunt de reflectie niet detecteren volgens mij van een ander stuk oppervlakte). Maar je kunt de laser op de reflector richten en er naast en het verschil meten.quote:Op vrijdag 5 december 2014 18:57 schreef El_Matador het volgende:
- ik heb begrepen dat je ook zonder reflectoren laserlicht naar de Maan kan sturen en dat wordt gewoon door het oppervlak weerkaatst
Uhm.. dus volgens jou is er een bemande vlucht gefaked op het moment dat er een onbemande gaande was? Hoe zie je dat precies voor je?quote:Op vrijdag 5 december 2014 18:57 schreef El_Matador het volgende:
- een reflector op de Maan is natuurlijk geen bewijs voor een bemande vlucht. Zoals bij de gesteentemonsters, kan ook hier de onbemande vlucht voor gebruikt worden
Ja, tuurlijk, het is één groot complot.:')quote:Op vrijdag 5 december 2014 18:59 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Dat was zo voor het grote publiek. In de top van de landen ging men gewoon met elkaar om. Zoals bij alle Elites plaatsvindt.
Dus de Russen wisten ervan, maar hebben dat netjes geheim gehouden ten tijde van de koude oorlog?quote:Op vrijdag 5 december 2014 18:59 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Dat was zo voor het grote publiek. In de top van de landen ging men gewoon met elkaar om. Zoals bij alle Elites plaatsvindt.
De Russen wisten ook wel dat je als mens niet door de Van Allengordels kan. Daarom hebben ze ook geen poging gewaagd.
Ik vermoed dat ze wel onbemande vluchten en landingen hebben gedaan, omdat gewoon helemaal niet gaan (landen) ook geen data oplevert.quote:Op vrijdag 5 december 2014 19:00 schreef nikao het volgende:
[..]
Klopt, min of meer (je kunt de reflectie niet detecteren volgens mij van een ander stuk oppervlakte). Maar je kunt de laser op de reflector richten en er naast en het verschil meten.
[..]
Uhm.. dus volgens jou is er een bemande vlucht gefaked op het moment dat er een onbemande gaande was? Hoe zie je dat precies voor je?
Het wordt steeds complexer....
Wat is uberhaupt de onderbouwing dat dit niet zou kunnen? Mr Van Allen zelf heeft dit namelijk zelfs weerlegd, dus waar komt die wijsheid toch vandaan?quote:Op vrijdag 5 december 2014 18:59 schreef El_Matador het volgende:
De Russen wisten ook wel dat je als mens niet door de Van Allengordels kan. Daarom hebben ze ook geen poging gewaagd.
quote:Op vrijdag 5 december 2014 19:02 schreef Molurus het volgende:
[..]
Dus de Russen wisten ervan, maar hebben dat netjes geheim gehouden ten tijde van de koude oorlog?
Wat is het volgens jou dan wel?quote:Op vrijdag 5 december 2014 18:32 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Hadden ze dat nu maar gedaan...
Dan hadden ze die fout met het hoorbare geklop met die hamer niet gemaakt.
De dingen die niet kloppen:
• zwaartekracht is geen 1/6e op de filmpjes
Ja dat kan. De astronaut in kwestie houd immers de hamer vast, wat voor een contactpunt zorgt.quote:• het geluid van de kloppende hamer in vaccuum
Dat stevige kan juist omdat het geen zand is. Zand zoals jij het kent en volgens je intuitie ziet is rond/afgreond. Maanstof is veel scherper, waardoor het beter samen klit.quote:• het "zand" van de regolith is op de foto's stevig en laat voetafdrukken en bandensporen na, op de video juist heel los en stuift omhoog (maar dan niet zoals zou moeten met 1/6e g)
Punt 1, totaal onvergelijkbaar. Punt 2, ze zijn allemaal niet zo perfect. Ik heb pas nog een link geplaatst naar een apollo foto archief, waar je goed kan zien dat lang niet al die foto's zo perfect zijn.quote:• de foto's van Apollo zelf ('69-'72) zijn prachtig, haarscherp, goed geframed en alles, de foto's van de LRO (2009!) die zogenaamd het bewijs zouden moeten vormen dat we daar bemande landingen hebben uitgevoerd zijn juist belachelijk vaag en onduidelijk.
Welke foto bedoel je precies?quote:• veel foto's bevatten fouten. De schaduwen zijn uitgebreid besproken door anderen, maar er zijn meer fouten. Zij bijvoorbeeld de zeer duidelijke overgang van voorgrond naar de achtergrond met een rand op een foto een paar delen terug. Hoe kan dat? Het oppervlak van de Maan heeft geen scherpe randen zoals die foto.
Dat dit allemaal prima kan is je al eens voorgerekend.quote:• de grootte van de Aarde kan nooit zo klein zijn als op die foto met de vlag en al helemaal niet zo klein op het filmpje dat Bart Sibrel in handen kreeg (toen was men volgens de gegevens ongeveer op 60% van de afstand Aarde-Maan)
Ook allemaal prima te verklaren door het ontbreken van een atmosfeer. Daardoor zegt je gevoel dat de achtergrond dichter bij is dan deze daadwerkelijk is, omdat we een scherpe achtergrond met dicht bij associeren.quote:• de verhoudingen van de bergen op de Maan kloppen niet; de achtergrond van veel moon sets is op punten exact gelijk en met name bij Apollo 15 klopt Mount Hadley niet
[ afbeelding ]
Daarom zat er een behoorlijke hoeveelheid kevlar verwerkt in die pakken, juist ter bescherming.quote:Drijfveren waarom te faken:
• de belofte van Kennedy was onuitvoerbaar - we kunnen niet als mens door de Van Allengordels en daarna zijn de verschillende soorten straling ook te intensief, de micrometeorieten op de Maan doorboren die pakkies en de astronauten erin binnen een mum van tijd
Hardstikke fout. Er zijn meerdere astronauten overleden tijdens het Apollo programma!quote:• er mocht niets misgaan, en op een filmscenario van Apollo 13 na, is dat dan ook niet gebeurd; alle astronauten die "naar de Maan" geweest zijn, zijn kerngezond teruggekomen, zonder enige schade van straling, zelfs zij die meerdere keren zijn geweest
En jij denkt dat de Sovjets niet de mogelijkheid hadden om door de leugens van de VS heen te prikken?quote:• de VSAmerikanen en de Russen vochten naast (of beter gezegd als onderdeel van) een Koude Oorlog vooral een propaganda-oorlog
• door ridiculisering van anderen heb je -zoals ook hier blijkt- voldoende troeven in handen om critici de mond te snoeren
We hebben het hier over honderde kilo's uitgezochte stenen, niet over een paar schepjes zand.... Totaal onrealistisch gezien de techniek van toen.quote:Punt waar ik nog mee zit:
• de ouderdom van de oudst op de Maan gevonden gesteenten (~4,5 miljard jaar) is ouder dan die van Aardse gesteenten (~4,2 - 3,9 miljard jaar), 3 opties:
1 - gesteenten van de Maan zijn met onbemande vluchten opgehaald - meest waarschijnlijk
2 - gesteenten van de Aarde zijn gebruikt en slechts door een select groepje onderzoekers op leeftijd getest (risico lijkt me te groot dat een nieuwsgierige geoloog het toch met zijn sample doet)
3 - gesteenten zijn "ouder gemaakt" - lijkt me onmogelijk te realiseren, zeker in die tijd
Ik weet niet wat jij of nikao met "de Russen" bedoelt.quote:Op vrijdag 5 december 2014 19:02 schreef Molurus het volgende:
[..]
Dus de Russen wisten ervan, maar hebben dat netjes geheim gehouden ten tijde van de koude oorlog?
We hebben een email van zogenaamd Van Allen erover. Dat is een bewijs? Een sterker bewijs is zijn eigen onderzoek. Daar wordt Apollo -gek genoeg, dat zou de beste dataset moeten zijn- niet eens genoemd!quote:Op vrijdag 5 december 2014 19:03 schreef nikao het volgende:
[..]
Wat is uberhaupt de onderbouwing dat dit niet zou kunnen? Mr Van Allen zelf heeft dit namelijk zelfs weerlegd, dus waar komt die wijsheid toch vandaan?
Je toon is nogal misplaatst uit de hoogte aangezien je steeds maar weer met dezelfde punten blijft komen die al talloze keren uitgelegd zijn.quote:Op vrijdag 5 december 2014 19:04 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Ik weet niet wat jij of nikao met "de Russen" bedoelt.
De top van alle landen ligt gewoon met elkaar in bed, welk politiek-media schouwspel ze er ook van maken.
Russische kosmonauten zijn slim genoeg om te beseffen dat het niet plaatsgevonden heeft. Of ze het ook uitgesproken hebben, weet ik niet, ik neem aan dat de ridiculisering ook daar groot was.
Je draait de zaken om. Jij claimt dat mensen er niet door heen kunnen. Waar is je bewijs, je onderbouwing?quote:Op vrijdag 5 december 2014 19:05 schreef El_Matador het volgende:
[..]
We hebben een email van zogenaamd Van Allen erover. Dat is een bewijs? Een sterker bewijs is zijn eigen onderzoek. Daar wordt Apollo -gek genoeg, dat zou de beste dataset moeten zijn- niet eens genoemd!
Matig is een flink understatement...quote:Op vrijdag 5 december 2014 19:07 schreef Wombcat het volgende:
Ik vind het wel matig dat het overtuigende bewijs een lijstje is wat al 10x (of meer) langs is gekomen en voor een groot deel allang overtuigend weerlegd is.
Ineens weet je niet meer wie de Russen zijn? Ik bedoel deze Russen:quote:Op vrijdag 5 december 2014 19:04 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Ik weet niet wat jij of nikao met "de Russen" bedoelt.
quote:Op vrijdag 5 december 2014 18:32 schreef El_Matador het volgende:
de VSAmerikanen en de Russen vochten naast (of beter gezegd als onderdeel van) een Koude Oorlog vooral een propaganda-oorlog
Hoe strookt dit nog met je eerder aangedragen motivatie voor een hoax?quote:Op vrijdag 5 december 2014 19:04 schreef El_Matador het volgende:
De top van alle landen ligt gewoon met elkaar in bed, welk politiek-media schouwspel ze er ook van maken.
Open je ogen!quote:Op vrijdag 5 december 2014 19:07 schreef Wombcat het volgende:
Ik vind het wel matig dat het overtuigende bewijs een lijstje is wat al 10x (of meer) langs is gekomen en voor een groot deel allang overtuigend weerlegd is.
Dat zei hij al, dat was voor de show.quote:Op vrijdag 5 december 2014 19:08 schreef Molurus het volgende:
[..]
Ineens weet je niet meer wie de Russen zijn? Ik bedoel deze Russen:
[..]
[..]
Hoe strookt dit nog met je eerder aangedragen motivatie voor een hoax?
Aha, dus de koude oorlog was eigenlijk ook een hoax.quote:Op vrijdag 5 december 2014 19:10 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Dat zei hij al, dat was voor de show.
Net zoals de illuminatie overal signalen over 9/11 gedropt hebben, overal hun logo's en zo neerpleuren, zodat ze daarna met een sigaartje en een borrelte erbij het gepeupel lekker kunnen uitlachen dat ze er weer ingetrapt zijn.
Niets is wat het lijkt. Als er een complot verzonnen kan worden dan is dat gewoon de waarheid.quote:Op vrijdag 5 december 2014 19:15 schreef Molurus het volgende:
[..]
Aha, dus de koude oorlog was eigenlijk ook een hoax.Moet even wennen aan het idee hoor.
2/3 vertraagd afgespeeld en met behulp van ophanging. Mythbusters heeft daar heel slim een uitzending aan gewijd die de 2 zaken apart behandelde, en niet samen. Jarrah White heeft daar een prima serie over gemaakt.quote:
Het geluid wordt veroorzaakt door trillingen in de atmosfeer, die is op de Maan afwezig. Je hoort dus niets te horen, als het echt een vaccuum was.quote:Ja dat kan. De astronaut in kwestie houd immers de hamer vast, wat voor een contactpunt zorgt.
Het kan niet allebei zijn. Het is of klittend of los. Sowieso klopt er meer niet met die regolith.quote:Dat stevige kan juist omdat het geen zand is. Zand zoals jij het kent en volgens je intuitie ziet is rond/afgreond. Maanstof is veel scherper, waardoor het beter samen klit.
Nee, dat doet het niet. Het omhoog stuiven bij die Lunar Rover is nu precies een van de grootste flaws. Het zand hoort veel hoger omhooggestuwd te worden (zowel veel lagere zwaartekracht als geen weerstand door geen atmosgeer) en veel langzamer weer terug te vallen (veel lagere zwaartekracht).quote:En dat omhoog stuiven doet het nou precies als je zou verwachten in een vacuum in 1/6de g. Het volgt paraboolbanen, en valt even snel als het omhoog ging. Dat kan niet in een atmosfeer.
Was het maar waar. In 1969 kon men de beste foto's nemen, maar anno 2009 wat zwarte vlekjes en witte blobjes als "ultiem bewijs"? Haarscherp horen die laatste foto's te zijn.quote:Punt 1, totaal onvergelijkbaar.
Niet allemaal nee, want er zijn nogal wat foto's gemaakt. Wel de beste foto's, en het rare is, die zijn in 1 keer goed geschoten. Geen aantal pogingen en dan de beste eruitkiezen, zoals normaal bij fotografie, maar 1 klik en gelijk een topresultaat. Dat klopt niet met de positie van de camera en de enorm moeilijke omstandigheden.quote:Punt 2, ze zijn allemaal niet zo perfect. Ik heb pas nog een link geplaatst naar een apollo foto archief, waar je goed kan zien dat lang niet al die foto's zo perfect zijn.
Is een aantal delen geleden voorbij gekomen. Langzaam internet, dus kan het even niet opzoeken. Mount Hadley uploaden duurde al 20 minuten...quote:Welke foto bedoel je precies?
Nee, dat is niet zo. Maar inderdaad; het werkelijke uitsluitsel komt van dezelfde camera, lens en fotopapier gebruiken om foto's van de volle maan te maken en dan de verhoudingen bekijken.quote:Dat dit allemaal prima kan is je al eens voorgerekend.
Nee, de brekingsindex varieert heel weinig tussen lucht en vacuum. Ik heb een uitgebreidere onderbouwing voor dit punt, komt later een keer als ik sneller internet heb.quote:Ook allemaal prima te verklaren door het ontbreken van een atmosfeer. Daardoor zegt je gevoel dat de achtergrond dichter bij is dan deze daadwerkelijk is, omdat we een scherpe achtergrond met dicht bij associeren.
Oh joh, dat beschermt! 50 km/s meteorieten worden tegengehouden door het wondermiddel kevlar.quote:Daarom zat er een behoorlijke hoeveelheid kevlar verwerkt in die pakken, juist ter bescherming.
Dat was dan ook niet wat ik zei. Ik had het puur over de 24 "Maangangers".quote:Hardstikke fout. Er zijn meerdere astronauten overleden tijdens het Apollo programma!
Er is een groot verschil tussen wat men binnenskamers doet en wat men propagandeert. Natuurlijk hebben de Sovjets ingezien dat wat die VS deed, niet kon.quote:En jij denkt dat de Sovjets niet de mogelijkheid hadden om door de leugens van de VS heen te prikken?Ze hielden elkaars missies goed in de gaten.
In totaal was het iets van 378 kg maangesteente. Echter, lang niet alle gesteenten zijn ouder dan die van de Aarde.quote:We hebben het hier over honderde kilo's uitgezochte stenen, niet over een paar schepjes zand.... Totaal onrealistisch gezien de techniek van toen.
Je kunt nog steeds niet gewoon inhoudelijk reageren en blijft maar beschuldigen van "fouten", he?quote:Je bent in al die maanden niet echt verder gekomen he? Nog steeds al diezelfde foute dingen spuien, terwijl je de informatie had om ondertussen beter te moeten weten.
Jarrah White heeft een nogal warrige maar complete berekening gemaakt.quote:Op vrijdag 5 december 2014 19:07 schreef nikao het volgende:
[..]
Je draait de zaken om. Jij claimt dat mensen er niet door heen kunnen. Waar is je bewijs, je onderbouwing?
Dit verzin je, niet?quote:de straling stond ongeveer gelijk aan 1 rontgen foto.
Staat op de planning. Maar White geeft een prima eerste aanzet.quote:Aan jou om aan te tonen dat dit niet klopt, waarom en hoe dat dan allemaal werkt.
De Maan heeft wel degelijk een atmosfeerquote:Op vrijdag 5 december 2014 19:21 schreef El_Matador het volgende:
Het geluid wordt veroorzaakt door trillingen in de atmosfeer, die is op de Maan afwezig. Je hoort dus niets te horen, als het echt een vaccuum was.
En anders die space suits wel, mag ik hopen. Anders hou je het ook niet lang vol.quote:Op vrijdag 5 december 2014 19:29 schreef Pek het volgende:
[..]
De Maan heeft wel degelijk een atmosfeer
De motivatie voor een hoax is omdat het simpelweg fysiek onmogelijk is, die reis te overleven, laat staan meerdere keren (ik geloof dat 1 astronaut zelfs 3 keer naar (niet op) de Maan geweest zou zijn).quote:Op vrijdag 5 december 2014 19:08 schreef Molurus het volgende:
[..]
Ineens weet je niet meer wie de Russen zijn? Ik bedoel deze Russen:
[..]
[..]
Hoe strookt dit nog met je eerder aangedragen motivatie voor een hoax?
Ugh.... wrong.quote:Op vrijdag 5 december 2014 19:21 schreef El_Matador het volgende:
Het geluid wordt veroorzaakt door trillingen in de atmosfeer,
En je onderbouwing hiervoor is..... ?quote:Op vrijdag 5 december 2014 19:21 schreef El_Matador het volgende:
2/3 vertraagd afgespeeld en met behulp van ophanging
Klopt dit nu wel of niet volgens jou?quote:Op vrijdag 5 december 2014 19:21 schreef El_Matador het volgende:
Het zand hoort veel hoger omhooggestuwd te worden (zowel veel lagere zwaartekracht als geen weerstand door geen atmosgeer) en veel langzamer weer terug te vallen (veel lagere zwaartekracht).
Meteorieten nog wel.. hoe groot zijn die dingen volgens jou?quote:Op vrijdag 5 december 2014 19:21 schreef El_Matador het volgende:
Oh joh, dat beschermt! 50 km/s meteorieten worden tegengehouden door het wondermiddel kevlar.
Dat is heel leuk, maar waarom zou ik hem moeten geloven boven de experts?quote:Op vrijdag 5 december 2014 19:28 schreef El_Matador het volgende:
Jarrah White heeft een nogal warrige maar complete berekening gemaakt.
Waarom dan? Alleen maar vanwege die straling?quote:Op vrijdag 5 december 2014 19:32 schreef El_Matador het volgende:
De motivatie voor een hoax is omdat het simpelweg fysiek onmogelijk is, die reis te overleven,
Eh, nee.quote:
Komt in veel hoaxfilmpjes voorbij.quote:En je onderbouwing hiervoor is..... ?
Zoals gezegd, ik heb heel brak internet, bekijk het filmpje zodra dat verbeterd is.quote:
De grootte varieert. Micrometeorieten zijn klein; de grootte van zandkorrels. De grootte is ook niet het punt, de blootstelling eraan en de enorme snelheid van die dingen.quote:Meteorieten nog wel.. hoe groot zijn die dingen volgens jou?![]()
Hoeveel zouden ze dan moeten hebben ontvangen volgens jou, en waarom klopt de opgave van de NASA niet?quote:Op vrijdag 5 december 2014 19:32 schreef El_Matador het volgende:
[..]
De motivatie voor een hoax is omdat het simpelweg fysiek onmogelijk is, die reis te overleven, laat staan meerdere keren (ik geloof dat 1 astronaut zelfs 3 keer naar (niet op) de Maan geweest zou zijn).
quote:Radiation doses measured during Apollo were significantly lower than the yearly average of 5 rem*** set by the U.S. Atomic Energy Commission for workers who use [112] radioactive materials in factories and institutions across the United States. Thus, radiation was not an operational problem during the Apollo Program. Doses received by the crewmen of Apollo missions 7 through 17 were small because no major solar-particle events occurred during those missions. One small event was detected by a radiation sensor outside the Apollo 12 spacecraft, but no increase in radiation dose to the crewmen inside the spacecraft was detected.
Sja, misschien wil je het niet eens bekijken, maar dan zou ik ook stoppen met ernaar vragen.quote:Op vrijdag 5 december 2014 19:35 schreef nikao het volgende:
[..]
Dat is heel leuk, maar waarom zou ik hem moeten geloven boven de experts?![]()
Ja, daarom vraag ik je onderbouwing..quote:
De grootte lijkt je niet relevant of je je er tegen kunt beschermen met pakken (kevlar) of niet?quote:Op vrijdag 5 december 2014 19:36 schreef El_Matador het volgende:
De grootte is ook niet het punt, de blootstelling eraan en de enorme snelheid van die dingen.
Reken het ons eens voor en laat zien dat het niet kan please? Wat is je onderbouwing hier nou weer voor?quote:Op vrijdag 5 december 2014 19:36 schreef El_Matador het volgende:
Denken dat je met een laagje kevlar uit 1969 micrometeorieten tegenhoudt, is te lachwekkend voor woorden.
Geluid moet natuurlijk een medium hebben. Maar dat hoeft geen atmosfeer te zijn. Dat kan in principe alles zijn, de hamer, het pak en de lucht daarin, zelfs de grond waarop ze lopen.quote:Op vrijdag 5 december 2014 19:36 schreef nikao het volgende:
[..]
Dude really? Nooit geluid gehoord onder water ofzo?wtf
Nou nou, "alleen maar". Het is een enorm punt, niet "och, een beetje straling, dat wassen we er wel vanaf".quote:Op vrijdag 5 december 2014 19:35 schreef nikao het volgende:
[..]
Waarom dan? Alleen maar vanwege die straling?
Dan ben ik heel benieuwd naar je onderbouwing..
Ok, goed punt. Er moet een medium zijn dat de trillingen kan vervoeren. Gassen, vaste stoffen en vloeistoffen dus. Vacuum kan dat per definitie niet.quote:Op vrijdag 5 december 2014 19:36 schreef nikao het volgende:
[..]
Dude really? Nooit geluid gehoord onder water ofzo?wtf
Wie zegt dat het het vacuum was?quote:Op vrijdag 5 december 2014 19:40 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Ok, goed punt. Er moet een medium zijn dat de trillingen kan vervoeren. Gassen, vaste stoffen en vloeistoffen dus. Vacuum kan dat per definitie niet.
quote:Op vrijdag 5 december 2014 19:37 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Hoeveel zouden ze dan moeten hebben ontvangen volgens jou, en waarom klopt de opgave van de NASA niet?
http://history.nasa.gov/SP-368/s2ch3.htm
[..]
Bijzonder, omdat je op lagere hoogtes daar al boven zit. Een exact getal wordt ook niet gegeven, geen berekening, niks.quote:Radiation doses measured during Apollo were significantly lower than the yearly average of 5 rem***
Die waren er nu juist wel. Bij 1 Apollo-missie was het precies tijdens een solar flare, een grote ook nog eens. Die solar flares zijn trouwens niet zo ver van tevoren te voorspellen.quote:Thus, radiation was not an operational problem during the Apollo Program. Doses received by the crewmen of Apollo missions 7 through 17 were small because no major solar-particle events occurred during those missions. One small event was detected by a radiation sensor outside the Apollo 12 spacecraft, but no increase in radiation dose to the crewmen inside the spacecraft was detected.
Het is vrijwel vacuum. De Maan heeft een superijl atmosfeertje, maar dat is verwaarloosbaar.quote:
Die heb ik jou ook nog niet zien geven.quote:Op vrijdag 5 december 2014 19:44 schreef El_Matador het volgende:
Bijzonder, omdat je op lagere hoogtes daar al boven zit. Een exact getal wordt ook niet gegeven, geen berekening, niks.
Tuurlijk. Sterker nog, volgens onderstaande tabel is het nog veel minder (op de huid, dat zal het verschil wel zijn) Volgens officieel document van NASA waren dit de gemeten stralings waardes;quote:Op vrijdag 5 december 2014 19:37 schreef El_Matador het volgende:
Die "stralingshoeveelheid voor 2x 385.000 km buiten de dampkring van 1 roentgenfoto" die neem je terug? Of blijf je daar werkelijk bij??
| 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 | Apollo mission Skin dose, rads 7 0.16 8 .16 9 .20 10 .48 11 .18 12 .58 13 .24 14 1.14 15 .30 |
En jij kunt helemaal geen aanwezige materie bedenken?quote:Op vrijdag 5 december 2014 19:44 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Het is vrijwel vacuum. De Maan heeft een superijl atmosfeertje, maar dat is verwaarloosbaar.
Zie mijn tabel hierboven voor exacte waardes.quote:Op vrijdag 5 december 2014 19:44 schreef El_Matador het volgende:
Bijzonder, omdat je op lagere hoogtes daar al boven zit. Een exact getal wordt ook niet gegeven, geen berekening, niks.
Heb je iets van de hoaxfilmpjes gezien? Daarin komt het vaak voorbij.quote:Op vrijdag 5 december 2014 19:38 schreef nikao het volgende:
[..]
Ja, daarom vraag ik je onderbouwing..
Jawel, natuurlijk wel, maar het gaat over micrometeorieten. Die penetreren alles, en laten zich echt niet tegenhouden door een laagje kevlar.quote:De grootte lijkt je niet relevant of je je er tegen kunt beschermen met pakken (kevlar) of niet?
Zal ik es aan werken. Het is een interessant punt.quote:Reken het ons eens voor en laat zien dat het niet kan please? Wat is je onderbouwing hier nou weer voor?
Ik vroeg 'alleen maar' met name omdat we het in de discussie dus blijkbaar beperken tot dit onderwerp. Dit is het cruciale punt voor jou.quote:Op vrijdag 5 december 2014 19:39 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Nou nou, "alleen maar". Het is een enorm punt, niet "och, een beetje straling, dat wassen we er wel vanaf".
Ja, de straling heeft het uiteindelijk onmogelijk gemaakt bemand buiten de lagere delen van de ruimte (ISS-hoogte etc.) te komen. Hoogste bemand vlucht zit op iets van 800 km boven de Aarde. Dan zit je net in de alleronderste delen van de Van Allengordels.
Daarna/boven begint de mayhem pas echt goed.
Wederom vraag ik me af waar je die wijsheid vandaan hebt... dit kan je gevoelsmatig wel zo bedenken, maar er is zoveel wat toch kan dus ik heb liever een exacte onderbouwing van dit soort claims...quote:Op vrijdag 5 december 2014 19:46 schreef El_Matador het volgende:
Jawel, natuurlijk wel, maar het gaat over micrometeorieten. Die penetreren alles, en laten zich echt niet tegenhouden door een laagje kevlar.
Het faken is gebeurd door de onmogelijkheid van de missie (door straling) en om goed de wereld over te gaan. De Elephant in the Room, live op TV, zo groot mogelijk in beeld, om zo overweldigend mogelijk over te komen, zodat niemand "kan gaan twijfelen".quote:Op vrijdag 5 december 2014 19:48 schreef nikao het volgende:
[..]
Ik vroeg 'alleen maar' met name omdat we het in de discussie dus blijkbaar beperken tot dit onderwerp. Dit is het cruciale punt voor jou.
Nou, ik ben benieuwd naar je onderbouwing dat het mayhem is waartegen je je niet kunt beschermen en dat het dodelijk moet zijn.
(serious... oprecht nieuwsgierig)
De conspiracy boeit me niet eerlijk gezegd. Ben vooral benieuwd dus naar je redenering/berekening/onderbouwing dat het een onmogelijke missie is (was?)quote:Op vrijdag 5 december 2014 19:50 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Het faken is gebeurd door de onmogelijkheid van de missie (door straling) en om goed de wereld over te gaan. De Elephant in the Room, live op TV, zo groot mogelijk in beeld, om zo overweldigend mogelijk over te komen, zodat niemand "kan gaan twijfelen".
Jaren later blijken er gelukkig toch genoeg kritische denkers te zijn, en zelfs zo dapper om publiekelijk hun gerede twijfels te uiten (in weerwil van alle ridiculiseringen).
Ja, ik ken het hamer verhaal verder niet, maar ik begrijp dat te horen is hoe een astronaut een paaltje in de grond staat of zo? Omdat er een leefbare atmosfeer heerst in het ruimtepak, kan ik me heel goed voorstellen dat de trillingen via de binnenkant van de handschoen in geluid worden omgezet en door de microfoon, die ook aan de binnenkant zit, wordt opgevangen.quote:Op vrijdag 5 december 2014 19:30 schreef Molurus het volgende:
[..]
En anders die space suits wel, mag ik hopen. Anders hou je het ook niet lang vol.
Precies mijn punt.quote:Op vrijdag 5 december 2014 20:03 schreef Pek het volgende:
[..]
Ja, ik ken het hamer verhaal verder niet, maar ik begrijp dat te horen is hoe een astronaut een paaltje in de grond staat of zo? Omdat er een leefbare atmosfeer heerst in het ruimtepak, kan ik me heel goed voorstellen dat de trillingen via de binnenkant van de handschoen in geluid worden omgezet en door de microfoon, die ook aan de binnenkant zit, wordt opgevangen.
Ok, bij deze dus debunked, next!quote:
Nou nee. Jij stelt een mogelijke verklaring voor, een onderzoeksvraag. Die zou je moeten testen in een vacuumkamer, om je punt hard te maken. Zet iemand in een ruimtepak met dezelfde soort hamer en dezelfde soort vlaggenstok in een vacuum, microfoontjes precies daar waar die bij Apollo zaten en doe het experiment. Kun je de Apollo-geluiden reproduceren op deze manier, heb je een verklaring te pakken. Nu blijft het bij een idee.quote:Ok, bij deze dus debunked, next!
En als die straling nou toch geen probleem blijkt te zijn. Wat dan?quote:Op vrijdag 5 december 2014 19:50 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Het faken is gebeurd door de onmogelijkheid van de missie (door straling) en om goed de wereld over te gaan. De Elephant in the Room, live op TV, zo groot mogelijk in beeld, om zo overweldigend mogelijk over te komen, zodat niemand "kan gaan twijfelen".
Jaren later blijken er gelukkig toch genoeg kritische denkers te zijn, en zelfs zo dapper om publiekelijk hun gerede twijfels te uiten (in weerwil van alle ridiculiseringen).
Als er een goede reden was om aan te nemen dat dat niet zou werken is het een leuk experiment.quote:Op vrijdag 5 december 2014 21:28 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Nou nee. Jij stelt een mogelijke verklaring voor, een onderzoeksvraag. Die zou je moeten testen in een vacuumkamer, om je punt hard te maken. Zet iemand in een ruimtepak met dezelfde soort hamer en dezelfde soort vlaggenstok in een vacuum, microfoontjes precies daar waar die bij Apollo zaten en doe het experiment. Kun je de Apollo-geluiden reproduceren op deze manier, heb je een verklaring te pakken. Nu blijft het bij een idee.
UHm, ja dat is dus gedaan bij Apollo 11. Nu aan jou om aan te tonen dat het niet kanquote:Op vrijdag 5 december 2014 21:28 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Nou nee. Jij stelt een mogelijke verklaring voor, een onderzoeksvraag. Die zou je moeten testen in een vacuumkamer, om je punt hard te maken. Zet iemand in een ruimtepak met dezelfde soort hamer en dezelfde soort vlaggenstok in een vacuum, microfoontjes precies daar waar die bij Apollo zaten en doe het experiment. Kun je de Apollo-geluiden reproduceren op deze manier, heb je een verklaring te pakken. Nu blijft het bij een idee.
Welnee, gewoon een kwestie van logisch nadenken en wat kennis van zaken hebben, dat is allesquote:Op vrijdag 5 december 2014 21:28 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Laten we ons vriendelijk tegen elkaar gedragenquote:Op vrijdag 5 december 2014 21:33 schreef Pek het volgende:
[..]
Welnee, gewoon een kwestie van logisch nadenken en wat kennis van zaken hebben, dat is allesOok geen technische opleiding genoten blijkbaar, geeft niet verder, maar hou dan gewoon je mond als je niet weet waar je over praat.
Jij stelt dat het onmogelijk is, en gebruikt daarvoor een reden die niet klopt. Je stelt dat er geen medium tussen zit, maar dat klopt niet.quote:Op vrijdag 5 december 2014 21:28 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Speciaal ontwerpen door The Playtex lingerie Co...misschien om dat ze hadden veel technische(en wetenschappelijk natuurlijk!) ervaringen met the effect of gravitational pull on globes of many shapes and sizes.quote:Op vrijdag 5 december 2014 19:30 schreef Molurus het volgende:
[..]
En anders die space suits wel, mag ik hopen. Anders hou je het ook niet lang vol.
Dat is onzin.quote:Op vrijdag 5 december 2014 22:59 schreef theguyver het volgende:
Vraagje moonhoax believers hoe hebben ze dit gedaan?
http://www.space.com/7173(...)ible-east-coast.html
[ afbeelding ]
Let op dit is niet apollo 11 maar een indicatie van een lancering!
O ja, nu je er weer mee komtquote:Op vrijdag 5 december 2014 18:32 schreef El_Matador het volgende:
....
• de grootte van de Aarde kan nooit zo klein zijn als op die foto met de vlag en al helemaal niet zo klein op het filmpje dat Bart Sibrel in handen kreeg (toen was men volgens de gegevens ongeveer op 60% van de afstand Aarde-Maan)
.....
specificaties van de gebruikte Zeiss Biogon f/ 5.6-60mm lensquote:Barthv
Diameter Aarde 12742km, Diameter Maan 3472km,
Aarde is 12742/3472=(afgerond) 3.67 groter dan de Maan
Grootte v.d. Maan vanaf de Aarde 29.7 - 34.1 boogminuten (Apogeum-Perigeum)
Grootte Aarde vanaf de Maan (3.67*29.7=)109 tot (3.67*34.1=)125.15 boogminuten
Op de Maan zelf gebruikte lens Zeiss Biogon F5.6-60mm.
Negatief groote 53x53 mm. Angular field: 47° (zijde tot zijde), 63° (diagonaal)
(zie specificaties Zeiss Biogon f/ 5.6-60mm)
Crosshairs op het negatief 10mm uit elkaar.
Booghoek tussen crosshairs 10/53*47° bij de foto's waar die lens is gebruikt.
Als je de grootte van de Aarde opmeet op de foto's en bekijkt hoeveel boogminuten
dat is, zie je dat de grootte v.d. Aarde prima klopt. De Aarde is niet te klein.
Van de foto van de maan vanaf de aarde die je in je filmpje gebruikt weet je niet de ooghoogte, en niet de gegevens over de gebruikte lens. Dat is Appels en Peren met elkaar vergelijken. Je argument rammelt.
Voor de duidelijkheid; de kwestie is of er wel of geen bemande landingen op de Maan hebben plaatsgevonden. Raketlanceringen zijn natuurlijk gewoon echt.quote:Op vrijdag 5 december 2014 22:59 schreef theguyver het volgende:
Vraagje moonhoax believers hoe hebben ze dit gedaan?
http://www.space.com/7173(...)ible-east-coast.html
[ afbeelding ]
Let op dit is niet apollo 11 maar een indicatie van een lancering!
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |