abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_147315864
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 december 2014 19:38 schreef nikao het volgende:

[..]

Ja, daarom vraag ik je onderbouwing..
Heb je iets van de hoaxfilmpjes gezien? Daarin komt het vaak voorbij.

quote:
De grootte lijkt je niet relevant of je je er tegen kunt beschermen met pakken (kevlar) of niet? :?
Jawel, natuurlijk wel, maar het gaat over micrometeorieten. Die penetreren alles, en laten zich echt niet tegenhouden door een laagje kevlar.

quote:
Reken het ons eens voor en laat zien dat het niet kan please? Wat is je onderbouwing hier nou weer voor?
Zal ik es aan werken. Het is een interessant punt.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_147315923
quote:
19s.gif Op vrijdag 5 december 2014 19:39 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Nou nou, "alleen maar". Het is een enorm punt, niet "och, een beetje straling, dat wassen we er wel vanaf".

Ja, de straling heeft het uiteindelijk onmogelijk gemaakt bemand buiten de lagere delen van de ruimte (ISS-hoogte etc.) te komen. Hoogste bemand vlucht zit op iets van 800 km boven de Aarde. Dan zit je net in de alleronderste delen van de Van Allengordels.

Daarna/boven begint de mayhem pas echt goed.
Ik vroeg 'alleen maar' met name omdat we het in de discussie dus blijkbaar beperken tot dit onderwerp. Dit is het cruciale punt voor jou.

Nou, ik ben benieuwd naar je onderbouwing dat het mayhem is waartegen je je niet kunt beschermen en dat het dodelijk moet zijn.
(serious... oprecht nieuwsgierig)
pi_147315957
quote:
19s.gif Op vrijdag 5 december 2014 19:46 schreef El_Matador het volgende:
Jawel, natuurlijk wel, maar het gaat over micrometeorieten. Die penetreren alles, en laten zich echt niet tegenhouden door een laagje kevlar.
Wederom vraag ik me af waar je die wijsheid vandaan hebt... dit kan je gevoelsmatig wel zo bedenken, maar er is zoveel wat toch kan dus ik heb liever een exacte onderbouwing van dit soort claims...
pi_147315991
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 december 2014 19:48 schreef nikao het volgende:

[..]

Ik vroeg 'alleen maar' met name omdat we het in de discussie dus blijkbaar beperken tot dit onderwerp. Dit is het cruciale punt voor jou.

Nou, ik ben benieuwd naar je onderbouwing dat het mayhem is waartegen je je niet kunt beschermen en dat het dodelijk moet zijn.
(serious... oprecht nieuwsgierig)
Het faken is gebeurd door de onmogelijkheid van de missie (door straling) en om goed de wereld over te gaan. De Elephant in the Room, live op TV, zo groot mogelijk in beeld, om zo overweldigend mogelijk over te komen, zodat niemand "kan gaan twijfelen".

Jaren later blijken er gelukkig toch genoeg kritische denkers te zijn, en zelfs zo dapper om publiekelijk hun gerede twijfels te uiten (in weerwil van alle ridiculiseringen).
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

pi_147316094
quote:
19s.gif Op vrijdag 5 december 2014 19:50 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Het faken is gebeurd door de onmogelijkheid van de missie (door straling) en om goed de wereld over te gaan. De Elephant in the Room, live op TV, zo groot mogelijk in beeld, om zo overweldigend mogelijk over te komen, zodat niemand "kan gaan twijfelen".

Jaren later blijken er gelukkig toch genoeg kritische denkers te zijn, en zelfs zo dapper om publiekelijk hun gerede twijfels te uiten (in weerwil van alle ridiculiseringen).
De conspiracy boeit me niet eerlijk gezegd. Ben vooral benieuwd dus naar je redenering/berekening/onderbouwing dat het een onmogelijke missie is (was?)
  vrijdag 5 december 2014 @ 19:55:41 #281
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_147316150
Ok, -edit doe maar niet-

[ Bericht 83% gewijzigd door Lavenderr op 05-12-2014 20:56:29 ]
Egregious professor of Cruel and Unusual Geography
Onikaan ni ov dovah
  vrijdag 5 december 2014 @ 19:57:28 #282
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_147316212
Oh en hoe bescherming tegen verschillende soorten straling werkt natuurlijk.
Onikaan ni ov dovah
  vrijdag 5 december 2014 @ 20:03:03 #283
28033 Pek
je moet wat
pi_147316407
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 december 2014 19:30 schreef Molurus het volgende:

[..]

En anders die space suits wel, mag ik hopen. Anders hou je het ook niet lang vol. :)
Ja, ik ken het hamer verhaal verder niet, maar ik begrijp dat te horen is hoe een astronaut een paaltje in de grond staat of zo? Omdat er een leefbare atmosfeer heerst in het ruimtepak, kan ik me heel goed voorstellen dat de trillingen via de binnenkant van de handschoen in geluid worden omgezet en door de microfoon, die ook aan de binnenkant zit, wordt opgevangen.
The difference between the three Abrahamic religions:
- Christianity mumbling to the ceiling,
- Judaism mumbling to the wall,
- Islam mumbling to the floor.
pi_147316438
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 december 2014 20:03 schreef Pek het volgende:

[..]

Ja, ik ken het hamer verhaal verder niet, maar ik begrijp dat te horen is hoe een astronaut een paaltje in de grond staat of zo? Omdat er een leefbare atmosfeer heerst in het ruimtepak, kan ik me heel goed voorstellen dat de trillingen via de binnenkant van de handschoen in geluid worden omgezet en door de microfoon, die ook aan de binnenkant zit, wordt opgevangen.
Precies mijn punt. ^O^
Niet meer aanwezig in dit forum.
  vrijdag 5 december 2014 @ 21:07:04 #285
28033 Pek
je moet wat
pi_147318510
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 december 2014 20:03 schreef Molurus het volgende:

[..]

Precies mijn punt. ^O^
Ok, bij deze dus debunked, next! :P

Nee, zonder dollen, het lijkt me moeilijker het te faken en al die jaren geheim te houden dan het daadwerkelijk te doen. Als NASA de techniek niet had om het te doen, dan had Kubrick de techniek zeker niet om het te faken.

[ Bericht 14% gewijzigd door Pek op 05-12-2014 21:12:28 ]
pi_147319417
quote:
Ok, bij deze dus debunked, next!
Nou nee. Jij stelt een mogelijke verklaring voor, een onderzoeksvraag. Die zou je moeten testen in een vacuumkamer, om je punt hard te maken. Zet iemand in een ruimtepak met dezelfde soort hamer en dezelfde soort vlaggenstok in een vacuum, microfoontjes precies daar waar die bij Apollo zaten en doe het experiment. Kun je de Apollo-geluiden reproduceren op deze manier, heb je een verklaring te pakken. Nu blijft het bij een idee.

vrijdag 5 december 2014 @ 21:30:15 #287
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_147319490
quote:
19s.gif Op vrijdag 5 december 2014 19:50 schreef El_Matador het volgende:

[..]

En als die straling nou toch geen probleem blijkt te zijn. Wat dan?
Onikaan ni ov dovah
pi_147319512
quote:
19s.gif Op vrijdag 5 december 2014 21:28 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Nou nee. Jij stelt een mogelijke verklaring voor, een onderzoeksvraag. Die zou je moeten testen in een vacuumkamer, om je punt hard te maken. Zet iemand in een ruimtepak met dezelfde soort hamer en dezelfde soort vlaggenstok in een vacuum, microfoontjes precies daar waar die bij Apollo zaten en doe het experiment. Kun je de Apollo-geluiden reproduceren op deze manier, heb je een verklaring te pakken. Nu blijft het bij een idee.
Als er een goede reden was om aan te nemen dat dat niet zou werken is het een leuk experiment.

Maar ik zie hem niet.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_147319536
quote:

[..]

UHm, ja dat is dus gedaan bij Apollo 11. Nu aan jou om aan te tonen dat het niet kan
  vrijdag 5 december 2014 @ 21:33:21 #290
28033 Pek
je moet wat
pi_147319614
quote:

[..]

Welnee, gewoon een kwestie van logisch nadenken en wat kennis van zaken hebben, dat is alles ;) Ook geen technische opleiding genoten blijkbaar, geeft niet verder, maar hou dan gewoon je mond als je niet weet waar je over praat.
  Moderator vrijdag 5 december 2014 @ 21:38:39 #291
249559 crew  Lavenderr
pi_147319788
quote:
10s.gif Op vrijdag 5 december 2014 21:33 schreef Pek het volgende:

[..]

Welnee, gewoon een kwestie van logisch nadenken en wat kennis van zaken hebben, dat is alles ;) Ook geen technische opleiding genoten blijkbaar, geeft niet verder, maar hou dan gewoon je mond als je niet weet waar je over praat.
Laten we ons vriendelijk tegen elkaar gedragen
Dat wil Sinterklaas vanavond van ons vragen <O)
  vrijdag 5 december 2014 @ 21:43:38 #292
28033 Pek
je moet wat
pi_147319930

Geluid uit de ruimte, hoax nummer zoveel 8-)
  vrijdag 5 december 2014 @ 21:47:53 #293
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_147320058
quote:

[..]

Jij stelt dat het onmogelijk is, en gebruikt daarvoor een reden die niet klopt. Je stelt dat er geen medium tussen zit, maar dat klopt niet.
Onikaan ni ov dovah
  vrijdag 5 december 2014 @ 22:59:22 #294
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_147323290

Vraagje moonhoax believers hoe hebben ze dit gedaan?

http://www.space.com/7173(...)ible-east-coast.html

Let op dit is niet apollo 11 maar een indicatie van een lancering!
Er staat nog een vraag voor u open!!
pi_147324634
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 december 2014 19:30 schreef Molurus het volgende:

[..]

En anders die space suits wel, mag ik hopen. Anders hou je het ook niet lang vol. :)
Speciaal ontwerpen door The Playtex lingerie Co...misschien om dat ze hadden veel technische(en wetenschappelijk natuurlijk!) ervaringen met the effect of gravitational pull on globes of many shapes and sizes.
In the new 'reality' we will be living in,nothing will be real and everything will be true-David A.McGowan
Why do some people not credit the origin of the quotes they use under their posts?- Tingo
  zaterdag 6 december 2014 @ 01:39:44 #296
65918 IBAZ
broeinest
pi_147325732
Ik stel voor dat tingo eens een keer in een vacuum getrokken kamer een aangeslagen stemvork op zijn voorhoofd plaatst. Dan weet hij dat er geluidsoverdracht zonder atmosfeer mogelijk is.

Ik zal hem dit niet aanraden wegens dodelijk gevolg van een dergelijk experiment.

Feit is dat trillingen ook via het skelet geregistreerd cq doorgegeven worden. In dit geval ook het ruimtepak, waar weer de door tingo gewenste atmosfeer is. Gelukkig wel.
De hamer trilt.
De gehandschoende hand waar de hamer mee vastgepakt wordt trilt.
Het ruimtepak waar die handschoen aan vast zit trilt.
De microfoon in/op het ruimtepak trilt.
De microfoon stelt een trilling vast die wij geluid noemen.

[ Bericht 21% gewijzigd door IBAZ op 06-12-2014 01:44:59 ]
  zaterdag 6 december 2014 @ 02:53:20 #297
65918 IBAZ
broeinest
pi_147326129
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 december 2014 22:59 schreef theguyver het volgende:

[ afbeelding ]
Dat is onzin.
Ik heb ook dinosauriers op televisie gezien. Toch bestaan ze nu niet.
pi_147326221
shit, weer m'n hele post weg door een edit

[ Bericht 100% gewijzigd door barthol op 06-12-2014 03:38:36 ]
Huidige trend atmosf. CO2 Mauna Loa: 411 ppm ,10 jaar geleden: 387 ppm , 25 jaar geleden: 358 ppm
pi_147326362
Opnieuw

quote:
12s.gif Op vrijdag 5 december 2014 18:32 schreef El_Matador het volgende:
....
• de grootte van de Aarde kan nooit zo klein zijn als op die foto met de vlag en al helemaal niet zo klein op het filmpje dat Bart Sibrel in handen kreeg (toen was men volgens de gegevens ongeveer op 60% van de afstand Aarde-Maan)
.....
O ja, nu je er weer mee komt
Heb je wel mijn commentaar indertijd bij je teaser op Youtube gelezen. ;)
Daarin rekende ik je precies voor dat de grootte van de Aarde op de foto's van de maanwandelingen prima klopt. Het goede aantal boogminuten is. Je moet alleen zo slim zijn om de gegevens van de de gebruikte lens op te zoeken, en de gegevens van de Reseau Plate van de Hasselblad. En dan kan je het precies uitrekenen.

quote:
Barthv

Diameter Aarde 12742km, Diameter Maan 3472km,
Aarde is 12742/3472=(afgerond) 3.67 groter dan de Maan
Grootte v.d. Maan vanaf de Aarde 29.7 - 34.1 boogminuten (Apogeum-Perigeum)
Grootte Aarde vanaf de Maan (3.67*29.7=)109 tot (3.67*34.1=)125.15 boogminuten
Op de Maan zelf gebruikte lens Zeiss Biogon F5.6-60mm.
Negatief groote 53x53 mm. Angular field: 47° (zijde tot zijde), 63° (diagonaal)
(zie specificaties Zeiss Biogon f/ 5.6-60mm)
Crosshairs op het negatief 10mm uit elkaar.
Booghoek tussen crosshairs 10/53*47° bij de foto's waar die lens is gebruikt.

Als je de grootte van de Aarde opmeet op de foto's en bekijkt hoeveel boogminuten
dat is, zie je dat de grootte v.d. Aarde prima klopt. De Aarde is niet te klein.

Van de foto van de maan vanaf de aarde die je in je filmpje gebruikt weet je niet de ooghoogte, en niet de gegevens over de gebruikte lens. Dat is Appels en Peren met elkaar vergelijken. Je argument rammelt.
specificaties van de gebruikte Zeiss Biogon f/ 5.6-60mm lens
http://www.hq.nasa.gov/alsj/Biogon5.6_60mm_ZEISS.pdf
Huidige trend atmosf. CO2 Mauna Loa: 411 ppm ,10 jaar geleden: 387 ppm , 25 jaar geleden: 358 ppm
pi_147326406
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 december 2014 22:59 schreef theguyver het volgende:

[ afbeelding ]
Voor de duidelijkheid; de kwestie is of er wel of geen bemande landingen op de Maan hebben plaatsgevonden. Raketlanceringen zijn natuurlijk gewoon echt.

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')