Heb je iets van de hoaxfilmpjes gezien? Daarin komt het vaak voorbij.quote:Op vrijdag 5 december 2014 19:38 schreef nikao het volgende:
[..]
Ja, daarom vraag ik je onderbouwing..
Jawel, natuurlijk wel, maar het gaat over micrometeorieten. Die penetreren alles, en laten zich echt niet tegenhouden door een laagje kevlar.quote:De grootte lijkt je niet relevant of je je er tegen kunt beschermen met pakken (kevlar) of niet?
Zal ik es aan werken. Het is een interessant punt.quote:Reken het ons eens voor en laat zien dat het niet kan please? Wat is je onderbouwing hier nou weer voor?
Ik vroeg 'alleen maar' met name omdat we het in de discussie dus blijkbaar beperken tot dit onderwerp. Dit is het cruciale punt voor jou.quote:Op vrijdag 5 december 2014 19:39 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Nou nou, "alleen maar". Het is een enorm punt, niet "och, een beetje straling, dat wassen we er wel vanaf".
Ja, de straling heeft het uiteindelijk onmogelijk gemaakt bemand buiten de lagere delen van de ruimte (ISS-hoogte etc.) te komen. Hoogste bemand vlucht zit op iets van 800 km boven de Aarde. Dan zit je net in de alleronderste delen van de Van Allengordels.
Daarna/boven begint de mayhem pas echt goed.
Wederom vraag ik me af waar je die wijsheid vandaan hebt... dit kan je gevoelsmatig wel zo bedenken, maar er is zoveel wat toch kan dus ik heb liever een exacte onderbouwing van dit soort claims...quote:Op vrijdag 5 december 2014 19:46 schreef El_Matador het volgende:
Jawel, natuurlijk wel, maar het gaat over micrometeorieten. Die penetreren alles, en laten zich echt niet tegenhouden door een laagje kevlar.
Het faken is gebeurd door de onmogelijkheid van de missie (door straling) en om goed de wereld over te gaan. De Elephant in the Room, live op TV, zo groot mogelijk in beeld, om zo overweldigend mogelijk over te komen, zodat niemand "kan gaan twijfelen".quote:Op vrijdag 5 december 2014 19:48 schreef nikao het volgende:
[..]
Ik vroeg 'alleen maar' met name omdat we het in de discussie dus blijkbaar beperken tot dit onderwerp. Dit is het cruciale punt voor jou.
Nou, ik ben benieuwd naar je onderbouwing dat het mayhem is waartegen je je niet kunt beschermen en dat het dodelijk moet zijn.
(serious... oprecht nieuwsgierig)
De conspiracy boeit me niet eerlijk gezegd. Ben vooral benieuwd dus naar je redenering/berekening/onderbouwing dat het een onmogelijke missie is (was?)quote:Op vrijdag 5 december 2014 19:50 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Het faken is gebeurd door de onmogelijkheid van de missie (door straling) en om goed de wereld over te gaan. De Elephant in the Room, live op TV, zo groot mogelijk in beeld, om zo overweldigend mogelijk over te komen, zodat niemand "kan gaan twijfelen".
Jaren later blijken er gelukkig toch genoeg kritische denkers te zijn, en zelfs zo dapper om publiekelijk hun gerede twijfels te uiten (in weerwil van alle ridiculiseringen).
Ja, ik ken het hamer verhaal verder niet, maar ik begrijp dat te horen is hoe een astronaut een paaltje in de grond staat of zo? Omdat er een leefbare atmosfeer heerst in het ruimtepak, kan ik me heel goed voorstellen dat de trillingen via de binnenkant van de handschoen in geluid worden omgezet en door de microfoon, die ook aan de binnenkant zit, wordt opgevangen.quote:Op vrijdag 5 december 2014 19:30 schreef Molurus het volgende:
[..]
En anders die space suits wel, mag ik hopen. Anders hou je het ook niet lang vol.
Precies mijn punt.quote:Op vrijdag 5 december 2014 20:03 schreef Pek het volgende:
[..]
Ja, ik ken het hamer verhaal verder niet, maar ik begrijp dat te horen is hoe een astronaut een paaltje in de grond staat of zo? Omdat er een leefbare atmosfeer heerst in het ruimtepak, kan ik me heel goed voorstellen dat de trillingen via de binnenkant van de handschoen in geluid worden omgezet en door de microfoon, die ook aan de binnenkant zit, wordt opgevangen.
Ok, bij deze dus debunked, next!quote:
Nou nee. Jij stelt een mogelijke verklaring voor, een onderzoeksvraag. Die zou je moeten testen in een vacuumkamer, om je punt hard te maken. Zet iemand in een ruimtepak met dezelfde soort hamer en dezelfde soort vlaggenstok in een vacuum, microfoontjes precies daar waar die bij Apollo zaten en doe het experiment. Kun je de Apollo-geluiden reproduceren op deze manier, heb je een verklaring te pakken. Nu blijft het bij een idee.quote:Ok, bij deze dus debunked, next!
En als die straling nou toch geen probleem blijkt te zijn. Wat dan?quote:Op vrijdag 5 december 2014 19:50 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Het faken is gebeurd door de onmogelijkheid van de missie (door straling) en om goed de wereld over te gaan. De Elephant in the Room, live op TV, zo groot mogelijk in beeld, om zo overweldigend mogelijk over te komen, zodat niemand "kan gaan twijfelen".
Jaren later blijken er gelukkig toch genoeg kritische denkers te zijn, en zelfs zo dapper om publiekelijk hun gerede twijfels te uiten (in weerwil van alle ridiculiseringen).
Als er een goede reden was om aan te nemen dat dat niet zou werken is het een leuk experiment.quote:Op vrijdag 5 december 2014 21:28 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Nou nee. Jij stelt een mogelijke verklaring voor, een onderzoeksvraag. Die zou je moeten testen in een vacuumkamer, om je punt hard te maken. Zet iemand in een ruimtepak met dezelfde soort hamer en dezelfde soort vlaggenstok in een vacuum, microfoontjes precies daar waar die bij Apollo zaten en doe het experiment. Kun je de Apollo-geluiden reproduceren op deze manier, heb je een verklaring te pakken. Nu blijft het bij een idee.
UHm, ja dat is dus gedaan bij Apollo 11. Nu aan jou om aan te tonen dat het niet kanquote:Op vrijdag 5 december 2014 21:28 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Nou nee. Jij stelt een mogelijke verklaring voor, een onderzoeksvraag. Die zou je moeten testen in een vacuumkamer, om je punt hard te maken. Zet iemand in een ruimtepak met dezelfde soort hamer en dezelfde soort vlaggenstok in een vacuum, microfoontjes precies daar waar die bij Apollo zaten en doe het experiment. Kun je de Apollo-geluiden reproduceren op deze manier, heb je een verklaring te pakken. Nu blijft het bij een idee.
Welnee, gewoon een kwestie van logisch nadenken en wat kennis van zaken hebben, dat is allesquote:Op vrijdag 5 december 2014 21:28 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Laten we ons vriendelijk tegen elkaar gedragenquote:Op vrijdag 5 december 2014 21:33 schreef Pek het volgende:
[..]
Welnee, gewoon een kwestie van logisch nadenken en wat kennis van zaken hebben, dat is allesOok geen technische opleiding genoten blijkbaar, geeft niet verder, maar hou dan gewoon je mond als je niet weet waar je over praat.
Jij stelt dat het onmogelijk is, en gebruikt daarvoor een reden die niet klopt. Je stelt dat er geen medium tussen zit, maar dat klopt niet.quote:Op vrijdag 5 december 2014 21:28 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Speciaal ontwerpen door The Playtex lingerie Co...misschien om dat ze hadden veel technische(en wetenschappelijk natuurlijk!) ervaringen met the effect of gravitational pull on globes of many shapes and sizes.quote:Op vrijdag 5 december 2014 19:30 schreef Molurus het volgende:
[..]
En anders die space suits wel, mag ik hopen. Anders hou je het ook niet lang vol.
Dat is onzin.quote:Op vrijdag 5 december 2014 22:59 schreef theguyver het volgende:
Vraagje moonhoax believers hoe hebben ze dit gedaan?
http://www.space.com/7173(...)ible-east-coast.html
[ afbeelding ]
Let op dit is niet apollo 11 maar een indicatie van een lancering!
O ja, nu je er weer mee komtquote:Op vrijdag 5 december 2014 18:32 schreef El_Matador het volgende:
....
• de grootte van de Aarde kan nooit zo klein zijn als op die foto met de vlag en al helemaal niet zo klein op het filmpje dat Bart Sibrel in handen kreeg (toen was men volgens de gegevens ongeveer op 60% van de afstand Aarde-Maan)
.....
specificaties van de gebruikte Zeiss Biogon f/ 5.6-60mm lensquote:Barthv
Diameter Aarde 12742km, Diameter Maan 3472km,
Aarde is 12742/3472=(afgerond) 3.67 groter dan de Maan
Grootte v.d. Maan vanaf de Aarde 29.7 - 34.1 boogminuten (Apogeum-Perigeum)
Grootte Aarde vanaf de Maan (3.67*29.7=)109 tot (3.67*34.1=)125.15 boogminuten
Op de Maan zelf gebruikte lens Zeiss Biogon F5.6-60mm.
Negatief groote 53x53 mm. Angular field: 47° (zijde tot zijde), 63° (diagonaal)
(zie specificaties Zeiss Biogon f/ 5.6-60mm)
Crosshairs op het negatief 10mm uit elkaar.
Booghoek tussen crosshairs 10/53*47° bij de foto's waar die lens is gebruikt.
Als je de grootte van de Aarde opmeet op de foto's en bekijkt hoeveel boogminuten
dat is, zie je dat de grootte v.d. Aarde prima klopt. De Aarde is niet te klein.
Van de foto van de maan vanaf de aarde die je in je filmpje gebruikt weet je niet de ooghoogte, en niet de gegevens over de gebruikte lens. Dat is Appels en Peren met elkaar vergelijken. Je argument rammelt.
Voor de duidelijkheid; de kwestie is of er wel of geen bemande landingen op de Maan hebben plaatsgevonden. Raketlanceringen zijn natuurlijk gewoon echt.quote:Op vrijdag 5 december 2014 22:59 schreef theguyver het volgende:
Vraagje moonhoax believers hoe hebben ze dit gedaan?
http://www.space.com/7173(...)ible-east-coast.html
[ afbeelding ]
Let op dit is niet apollo 11 maar een indicatie van een lancering!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |