Same here deze avond.quote:Op zondag 2 november 2014 16:21 schreef knep het volgende:
Irritatie van de maand oktober: middenbaan plakkers en onnodig remmen.
Hier werkt het anders perfect. Als het niet werkt, waarom zijn ze dan overal te koop?quote:
Ohw, daar ben ik simpel in. Als ze niet vlot genoeg voorbij komen, gaat het gas er weer op, ga ik ervoor en weer terug naar CC snelheid. Als je zo nodig seinend wil inhalen, moet je het ook vlot doen en niet met 1 km/h verschil...quote:Op zondag 2 november 2014 21:44 schreef daNpy het volgende:
Maar dan halen ze je weer nét niet in, waardoor je dus weer van je gas af moet voor je voorligger.
Dan gaan die auto's voor je opeens toch sneller als je een bumperklever achter je hebt.quote:Op maandag 3 november 2014 01:14 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Ohw, daar ben ik simpel in. Als ze niet vlot genoeg voorbij komen, gaat het gas er weer op, ga ik ervoor en weer terug naar CC snelheid. Als je zo nodig seinend wil inhalen, moet je het ook vlot doen en niet met 1 km/h verschil...
Irritatie van vandaag. Mensen die 3 meter van je bumper gaan zitten terwijl jij ook niet harder dan 135 kan doordat je voorliggers hebben. En ja, ik houd als ik niet kan inhalen gewoon afstand.
Tsja, ik ga niet terugremmen naar 100 om achter een paar trage slome rechtsgevallen te zitten als ik 130 rijd.quote:Op maandag 3 november 2014 13:57 schreef NieuweNier het volgende:
Mwah meestal laat ik die bumperklevers gewoon even voor. Het voordeel is dat ze dan een baantje uitsnijden waar ik ook gebruik van kan maken. Laat ze alle links plakkers maar naar rechts duwen
Ik geef dan altijd extra gasquote:Op maandag 3 november 2014 15:46 schreef MaximumRush het volgende:
Mensen die opeens vmax-10 gaan rijden wanneer ze een politieagent zien.
Verschrikkelijk inderdaad. Hele meutes mensen die als een complete mongool gaan rijden omdat er een politieauto voor ze rijdt, constant remmen. Ik snap dat echt nietquote:Op maandag 3 november 2014 15:46 schreef MaximumRush het volgende:
quote:Op maandag 3 november 2014 16:33 schreef BigSmurf het volgende:
http://www.autoweek.nl/ni(...)achtwagens-aangepast
Op de A16 een algeheel verbod vanaf knooppunt Galder tot aan de Belgische grens vanwege drukte, terwijl de helft van het verkeer daar de A58 opdraait, maar op de A15 tussen Papendrecht en Gorinchem (ook 2-strooks, al-tijd file) wordt het verbod opgeheven. Wie snapt het nog? Wanneer komt er nou eens een algeheel verbod op 2-strooks wegen en tijdens spitsuren ook op 3-strooks wegen?
Volgens mij gaat het over het inhaalverbod voor vrachtwagens wat versoepeld/niet versoepeld moet worden.quote:Op maandag 3 november 2014 18:00 schreef kikoooooo het volgende:
[..]
De A15 is op de rechterstrook 1 lange trein van vrachtwagens. Hoe kunnen ze dat in godsnaam opheffen?
Ook altijd leuk om even af te remmen bij de bekende flitspalenquote:Op maandag 3 november 2014 15:46 schreef MaximumRush het volgende:
Ja. Daar gaat mijn reactie ook over. Als ze dat doen loopt die weg nog verder vast dan dat t nu al is.quote:Op maandag 3 november 2014 18:37 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Volgens mij gaat het over het inhaalverbod voor vrachtwagens wat versoepeld/niet versoepeld moet worden.
Ja en? Dat asfalt ligt er toch niet voor niets?quote:Op maandag 3 november 2014 19:09 schreef Rastislav het volgende:
Op de afrit van de A12 bij Driebergen heb je twee rijbanen naar rechts (richting Zeist). Zo'n 150m verder wordt het weer een rijbaan. Dus wat doen die leaserijders om twee minuten eerder op hun werk te komen? Heel hard door de afrit-bocht om hun auto te proppen tussen de mensen die wel gewoon kunnen wachten. Zitten 9/10 keer ook met een mobieltje te ouwehoeren.
[ afbeelding ]
Ik praat over het feit dat ze het gas intrappen om het verkeerslicht te halen en daarna nog meer gas geven om tussen anderen te forceren. Ze brengen ook mijn veiligheid in het geding.. En dan nog niet te beginnen over die mobieltjes.quote:Op maandag 3 november 2014 19:13 schreef kikoooooo het volgende:
[..]
Ja en? Dat asfalt ligt er toch niet voor niets?
In kilometers ja, maar van elke dag hetzelfde stukje woonwerkverkeer leert iemand niet zo gauw iets.quote:Op vrijdag 31 oktober 2014 10:35 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Vergis je niet.. een kleine rekensom wijst uit dat NN op een dikke 115 km van zijn studentenkamer werkt. Dan ben je al heel snel een ervaren bestuurder....
Waar de fuck werkt hij dan wel niet? En waarom niet verhuizen?
Het was sarcastisch bedoeld.quote:Op maandag 3 november 2014 19:23 schreef Chai het volgende:
[..]
In kilometers ja, maar van elke dag hetzelfde stukje woonwerkverkeer leert iemand niet zo gauw iets.
Daar is het toch voor?quote:Op maandag 3 november 2014 19:09 schreef Rastislav het volgende:
Op de afrit van de A12 bij Driebergen heb je twee rijbanen naar rechts (richting Zeist). Zo'n 150m verder wordt het weer een rijbaan. Dus wat doen die leaserijders om twee minuten eerder op hun werk te komen? Heel hard door de afrit-bocht om hun auto te proppen tussen de mensen die wel gewoon kunnen wachten. Zitten 9/10 keer ook met een mobieltje te ouwehoeren.
[ afbeelding ]
Ik wilde gewoon even benadrukken dat NN het bewijs is dat eerder het tegenovergestelde het geval is.quote:
Mee eens. Dat is gewoon efficient gebruik van het asfalt. Zonde als het leeg blijft...quote:Op maandag 3 november 2014 19:13 schreef kikoooooo het volgende:
[..]
Ja en? Dat asfalt ligt er toch niet voor niets?
Ik ben benieuwd welke rekensom dat isquote:Op maandag 3 november 2014 19:23 schreef Chai het volgende:
[..]
In kilometers ja, maar van elke dag hetzelfde stukje woonwerkverkeer leert iemand niet zo gauw iets.
Ik denk dat je door veel te rijden gewoon een eigen rijstijl ontwikkeld. Dingen die in je eigen prima gaan en veilig zijn, zul je herhalen. Oeps moment zul je proberen te vermijden.quote:Op maandag 3 november 2014 19:26 schreef Chai het volgende:
[..]
Ik wilde gewoon even benadrukken dat NN het bewijs is dat eerder het tegenovergestelde het geval is.
Ik vind van Zuid Limburg naar Noord West Oostenrijk wel meevallen. Wat zal het zijn, 700 km ofzo? Dan zou je er 2800 per maand rijden... Dat valt wel mee.quote:Op maandag 3 november 2014 19:44 schreef NieuweNier het volgende:
[..]
Ik ben benieuwd welke rekensom dat is
Ik rij extreme afstanden privé. Waarschijnlijk in het wintersport seizoen om het weekend naar Oostenrijk bijvoorbeeld.
Mijn dagelijkse commute is gelukkig kort.
Geen kenteken bekend?quote:Op maandag 3 november 2014 20:19 schreef dick_laurent het volgende:
Ok ik snap het deels, want je verwacht niet dat iemand bij n stoplicht zn auto laat afslaan, maar er achterop is altijd schuld van de ander. En dan meteen wegrijden is al helemaal lomp, ook al is er geen zichtbare schade.
Ongeveer 1000km vanaf mijn huis. Dus 4000km per maand puur daarvoor.quote:Op maandag 3 november 2014 20:27 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Ik vind van Zuid Limburg naar Noord West Oostenrijk wel meevallen. Wat zal het zijn, 700 km ofzo? Dan zou je er 2800 per maand rijden... Dat valt wel mee.
[..]
Geen kenteken bekend?
Nope, heeft ze niet onthouden door de schrik denk ik. Heeft pas net drie maanden t rijbewijs (dat verklaart t afslaan nog enigszins)quote:
Is inderdaad onwaarschijnlijk. Heeft de auto een trekhaak? Dat maakt de achterkant helemaal stevig.quote:Op maandag 3 november 2014 20:37 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Nope, heeft ze niet onthouden door de schrik denk ik. Heeft pas net drie maanden t rijbewijs (dat verklaart t afslaan nog enigszins)
Ze is wel daarna met knipperlichten richting vluchtstrook gereden maar de 'dader' is gewoon afgeslagen zodra t groen werd.
Maar ja, heb gekeken en de bumper heeft geen krassen of scheuren of niks. Denk dus dat t gewoon meeviel.
Tenzij er interne schade ofzo is ontstaan wat niet zichtbaar is maar dat lijkt me onwaarschijnlijk toch?
Weet ze wel zeker dat er iemand achterop geknald is, en dat ze niet naar voren vloog door het afslaan an sich?quote:Op maandag 3 november 2014 20:37 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Nope, heeft ze niet onthouden door de schrik denk ik. Heeft pas net drie maanden t rijbewijs (dat verklaart t afslaan nog enigszins)
Ze is wel daarna met knipperlichten richting vluchtstrook gereden maar de 'dader' is gewoon afgeslagen zodra t groen werd.
Maar ja, heb gekeken en de bumper heeft geen krassen of scheuren of niks. Denk dus dat t gewoon meeviel.
Tenzij er interne schade ofzo is ontstaan wat niet zichtbaar is maar dat lijkt me onwaarschijnlijk toch?
Maar dan zeker wel per OV?quote:Op maandag 3 november 2014 20:43 schreef MaximumRush het volgende:
Ik vind het trouwens een goed idee om een Fok! PTA meet te organiseren. Ik zal er zijn als Roadtrip er ook is.
Ja, want ze zei dat de auto afsloeg en toen enkele seconden later kwam de knal tegen de achterkant.quote:Op maandag 3 november 2014 20:42 schreef Leandra het volgende:
[..]
Weet ze wel zeker dat er iemand achterop geknald is, en dat ze niet naar voren vloog door het afslaan an sich?
Ik weet niet of ik durf te komen want jullie hebben allemaal van die snelle dikke auto's en ik nietquote:Op maandag 3 november 2014 20:43 schreef MaximumRush het volgende:
Ik vind het trouwens een goed idee om een Fok! PTA meet te organiseren. Ik zal er zijn als Roadtrip er ook is.
Mijn vriendin had ook ooit een aanrijding van achter, in België. Die mevrouw stapte wel uit, maar begon meteen "dat valt wel mee" te roepen. Geen idee hoe blind Belgische mevrouwen mogen zijn om een rijbewijs te mogen bezitten, maar de trekhaak van onze C5 zat in de bumper en uit de voorkant van haar auto kwam een gekleurde vloeistof tussen de resten van haar voorbumper gedruppeld. Ondanks dat ik mijn vriendin erop had gehamerd dat ze boven alles het kenteken moest onthouden stond een verkeerd kenteken op het aanrijdingsformulier. Gelukkig klopten de rest van de gegevens wel, dus qua verzekeringswerk was het wel goed gekomen.quote:Op maandag 3 november 2014 20:37 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Gelijk heb je!quote:Op dinsdag 4 november 2014 01:43 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Mijn vriendin had ook ooit een aanrijding van achter, in België. Die mevrouw stapte wel uit, maar begon meteen "dat valt wel mee" te roepen. Geen idee hoe blind Belgische mevrouwen mogen zijn om een rijbewijs te mogen bezitten, maar de trekhaak van onze C5 zat in de bumper en uit de voorkant van haar auto kwam een gekleurde vloeistof tussen de resten van haar voorbumper gedruppeld. Ondanks dat ik mijn vriendin erop had gehamerd dat ze boven alles het kenteken moest onthouden stond een verkeerd kenteken op het aanrijdingsformulier. Gelukkig klopten de rest van de gegevens wel, dus qua verzekeringswerk was het wel goed gekomen.
Moraal van het verhaal: Mensen die domme dingen uithalen en daardoor in de puree komen kunnen rare dingen zeggen/doen. Blijven opletten, want de eerste reactie van een dader is altijd een uitvlucht bedenken.
Zo, een goede chaffeur zie ik.quote:Op dinsdag 4 november 2014 09:43 schreef NieuweNier het volgende:
Het is gewoon nodig een goede balans te vinden tussen afslaan en je koppeling oproken. Sommige mensen rijden met idioot veel gas weg en laten de koppeling over twee seconden aangrijpen. Dan slaat hij niet af maar verslijt je je auto wel.
Ik probeer met geen of zo min mogelijk gas weg te rijden. Als je dan ff te snel wilt optrekken en niet genoeg gas geeft tijdens het los laten schieten van de koppeling sla je af. (Gebeurd een paar keer per jaar)
Lees dan meteen het eerste stukje. Heel zelden afslaan is beter dan altijd met onnodig veel gas erbii wegrijden.quote:
Daar had ik het niet over, maar het benadrukken dat het 'zelden gebeurt'.quote:Op dinsdag 4 november 2014 10:23 schreef NieuweNier het volgende:
[..]
Lees dan meteen het eerste stukje. Heel zelden afslaan is beter dan altijd met onnodig veel gas erbii wegrijden.
Ik begrijp je niet. Aan de andere kant hoef ik je geflame ook niet te begrijpenquote:Op dinsdag 4 november 2014 10:24 schreef Rastislav het volgende:
[..]
Daar had ik het niet over, maar het benadrukken dat het 'zelden gebeurt'.
Mja, tis een beginners ding denk ik. Ik heb mijn auto in het begin (net na behalen rijbewijs meteen deze auto gekocht) denk ik een keer of 5 laten afslaan in een periode van zo'n twee maanden.quote:Op dinsdag 4 november 2014 09:30 schreef twiFight het volgende:
Hangt wat van de auto af. Versleten auto's willen nog wel eens apart zijn, maar ik heb de afgelopen ~2 jaar ik denk een stuk of 15-20 verschillende auto's gereden en eigenlijk maar bij één de auto een paar keer laten afslaan. Bij alle andere auto's rij je zo weg, die kunnen best wat hebben.
En als ze nog moeite heeft dan moet ze gewoon een keer naar een industrieterrein en 1-2 uur lang het wegrijden oefenen. Practice is the best teacher, en zo.
Die lange streep die tussen de spitsstrook en de rest van de rijbanen ligt.quote:Op dinsdag 4 november 2014 15:02 schreef spiritusbus het volgende:
Vandaag heb ik weer een paar kilometer rechts lang in kunnen halen op de spitsstrook. Waarom zijn mensen bang om daar te rijden??
Dat en "oeh eng, straks rij ik achter een vrachtwagen en kom ik niet naar de volgende baan"quote:Op dinsdag 4 november 2014 15:04 schreef TwisterNederland het volgende:
[..]
Die lange streep die tussen de spitsstrook en de rest van de rijbanen ligt.
Maar goed, als jij daar een seconde of 30 achter zit dan zou er toch een lampje moeten gaan branden bij de rij instructeur? Van wat ik op de weg zie is de helft van de instructeurs totaal niet bezig met les geven. Vaak zitten ze met de telefoon te spelen, te bellen of iets anders.quote:Op dinsdag 4 november 2014 16:26 schreef twiFight het volgende:
Met continu corrigeren of ingrijpen leert een leerling het ook niet. Het hele punt is nu juist dat hij dat zelf moet weten; er zit immers later ook geen instructeur naast 'm. Van ingrijpen worden mensen lui. "Als ik het fout doe dan hoor ik het wel." Ik heb liever dat instructeurs mensen opleiden om na te denken in het verkeer. Zo had betreffende leerling die stoet moeten zien in zijn spiegels en moeten gaan nadenken of zijn snelheid wel klopt.
Waarom blijf je dan 2 minuten stilstaan als er niks aankomt??quote:Op zondag 2 november 2014 12:16 schreef twiFight het volgende:
Welke randmongool programmeert trouwens stoplichten? Die mag van mij gelijk aan het Zyklon-B. Sta je als enige bij een kruispunt, blijft het rood. Kun je 2 minuten wachten. Komen er van de andere kanten wat auto's aankakken, die krijgen allemaal eerst groen en dan pas mag ik weer.
Of bij een andere, kom je aanrijden, niemand in de buurt, licht gaat op rood. Vervolgens sta je 0,1 seconde stil en gaat hij weer op groen. Lekker voor het milieu ook.
Ik begrijp het wel. In utrecht rij ik ook niet graag door rood. Onwijs veel flitsers bij de stoplichten, sommige verborgen, bijvoorbeeld. En de stoplichten staan er niet voor de lol, soms is het heel onoverzichtelijk. Bijvoorbeeld dat er in een bocht uit 6 richtingen verkeer kan komen, onder andere veel onverlichte fietsers.quote:Op dinsdag 4 november 2014 18:24 schreef Ferrari_Tape het volgende:
[..]
Waarom blijf je dan 2 minuten stilstaan als er niks aankomt??
Immers, als er geen verkeerslichten zouden staan, zou je ook kijken of er iets aankomt en dan oversteken.
Mijn rij-instructeur zou dat echt niet toestaan, ik moest zeker op de linkerstrook van de snelweg minimaal 125 op de teller rijden. Is geen kwestie van de hele tijd ingrijpen, maar van gewoon meteen met het verkeer meerijden.quote:Op dinsdag 4 november 2014 16:26 schreef twiFight het volgende:
Met continu corrigeren of ingrijpen leert een leerling het ook niet. Het hele punt is nu juist dat hij dat zelf moet weten; er zit immers later ook geen instructeur naast 'm. Van ingrijpen worden mensen lui. "Als ik het fout doe dan hoor ik het wel." Ik heb liever dat instructeurs mensen opleiden om na te denken in het verkeer. Zo had betreffende leerling die stoet moeten zien in zijn spiegels en moeten gaan nadenken of zijn snelheid wel klopt.
Je bedoelt die knop met dat draai tekentje? Nooit gebruikt weet niet eens wat het is, maar mijn ramen beslaan nogquote:Op dinsdag 4 november 2014 15:24 schreef Leandra het volgende:
[..]
Dat en "oeh eng, straks rij ik achter een vrachtwagen en kom ik niet naar de volgende baan"
En het zijn altijd van de schijthokken, van die mensen die maar niet begrijpen dat de ruiten van hun hondenhok juist beslaan omdat ze binnenlucht circulatie aan hebben staan...
Even een vochtvangertje in je auto laten zitten voor een paar dagen.quote:Op dinsdag 4 november 2014 19:52 schreef Jiang153 het volgende:
[..]
Je bedoelt die knop met dat draai tekentje? Nooit gebruikt weet niet eens wat het is, maar mijn ramen beslaan nog
Dan moet ik weer de airco aanzetten en gaat 80% weg behalve de achterruiten bij de passagier
Misschien staat de binnenluchtcirculatie dan wel aan?quote:Op dinsdag 4 november 2014 19:52 schreef Jiang153 het volgende:
[..]
Je bedoelt die knop met dat draai tekentje? Nooit gebruikt weet niet eens wat het is, maar mijn ramen beslaan nog
Dan moet ik weer de airco aanzetten en gaat 80% weg behalve de achterruiten bij de passagier
Omdat je niet door rood rijdt.quote:Op dinsdag 4 november 2014 18:24 schreef Ferrari_Tape het volgende:
[..]
Waarom blijf je dan 2 minuten stilstaan als er niks aankomt??
Hoe kan er nou een knop op je dashboard zitten waarvan je niet weet wat-ie doet?quote:Op dinsdag 4 november 2014 19:52 schreef Jiang153 het volgende:
[..]
Je bedoelt die knop met dat draai tekentje? Nooit gebruikt weet niet eens wat het is
Qua bediening zijn de meeste auto's bijna precies hetzelfde. Licht heeft draaiknoppen of een stokje aan het stuur, mistlampen is aan het rondje trekken of een knopje indrukken, cruise control zijn knoppen of zo'n stokje, etc.quote:Op dinsdag 4 november 2014 20:24 schreef delano.888 het volgende:
Mensen die niet minimaal 1x de handleiding van hun auto door (willen) lezen zijn geen auto waard imo.
Dat is toch juist ook leuk, alles weten wat je auto kan.
T is toch gewoon leuk. Mijn auto heeft wat features die ik never nooit had geweten zonder het boekje te lezen. (Dingen die andere merken niet hebben)quote:Op dinsdag 4 november 2014 20:43 schreef NieuweNier het volgende:
[..]
Qua bediening zijn de meeste auto's bijna precies hetzelfde. Licht heeft draaiknoppen of een stokje aan het stuur, mistlampen is aan het rondje trekken of een knopje indrukken, cruise control zijn knoppen of zo'n stokje, etc.
Ik heb nog nooit zo'n boekje doorgelezen. Nooit nodig gehad. (Alhoewel het toegegeven wel handig geweest zou zijn toen mijn tomtom dood was en ik de ingebouwde navigatie een kwartier lang niet begreep)
Nu ben ik benieuwdquote:Op dinsdag 4 november 2014 20:45 schreef delano.888 het volgende:
[..]
T is toch gewoon leuk. Mijn auto heeft wat features die ik never nooit had geweten zonder het boekje te lezen. (Dingen die andere merken niet hebben)
Nee, Saab.quote:Op dinsdag 4 november 2014 20:47 schreef NieuweNier het volgende:
[..]
Nu ben ik benieuwd![]()
Rij je toevallig Frans? Of iets fancy als een S klasse?
Ja ik heb een verlichte parkeergarage onder m'n gebouw.... dus al had ik dat gehad was het niet echt nuttig geweestquote:Op dinsdag 4 november 2014 20:48 schreef delano.888 het volgende:
[..]
Nee, Saab.
-Bijvoorbeeld "Follow me home" bij het thuiskomen even aan de lichtstalk trekken, vervolgens de auto op slot doen dan heb je 30 seconden koplampen verlichting (zodat je makkelijk je huis binnenkomt).
Ik zou zo graag adaptive cruise control willen. Of auto pilot van tesla.quote:Op dinsdag 4 november 2014 21:06 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Ja ik heb een verlichte parkeergarage onder m'n gebouw.... dus al had ik dat gehad was het niet echt nuttig geweest![]()
Maar wel geinige feature verder. Er zijn denk ik weinig electronische snufjes waarvan ik denk, oeh die wou ik dat mijn auto had.
Nou, misschien hill hold control, voor die lastige hellingen als je op vakantie bent....maar ja ook zonder komt het wel goed.
Dat is eigenlijk uitgevonden om achter mensen te kunnen rijden, die geen snelheid weten te houden.quote:Op dinsdag 4 november 2014 21:09 schreef NieuweNier het volgende:
[..]
Ik zou zo graag adaptive cruise control willen.
Heel herkenbaar. Ik ben na het lezen van het boekje er pas maanden later achter gekomen dat ik mijn deuren kan openen door gewoon de portier grepen vast te houden en deze weer op slot kan doen door m'n vinger erop te zetten. Of dat ik dus blijkbaar een harde schijf in m'n radio heb zitten waar ik muziek op kan zetten.quote:Op dinsdag 4 november 2014 20:45 schreef delano.888 het volgende:
[..]
T is toch gewoon leuk. Mijn auto heeft wat features die ik never nooit had geweten zonder het boekje te lezen. (Dingen die andere merken niet hebben)
Als het die knop is dan niet. Bij mij werkt die alleen als ik de blaasrichting niet op de voorruit heb.quote:Op dinsdag 4 november 2014 20:15 schreef Leandra het volgende:
[..]
Misschien staat de binnenluchtcirculatie dan wel aan?
Heb niet echt noemenswaardige opties, dus ja bj 2000 hequote:Op dinsdag 4 november 2014 20:24 schreef delano.888 het volgende:
Mensen die niet minimaal 1x de handleiding van hun auto door (willen) lezen zijn geen auto waard imo.
Dat is toch juist ook leuk, alles weten wat je auto kan.
Pics van je autoquote:Op dinsdag 4 november 2014 21:23 schreef MaximumRush het volgende:
[..]
Heel herkenbaar. Ik ben na het lezen van het boekje er pas maanden later achter gekomen dat ik mijn deuren kan openen door gewoon de portier grepen vast te houden en deze weer op slot kan doen door m'n vinger erop te zetten. Of dat ik dus blijkbaar een harde schijf in m'n radio heb zitten waar ik muziek op kan zetten.
M'n climate control snap ik alleen nog geen fuck van, nog geen zin gehad om dat door te lezen.
Paar minuten? Airco aan op voorruit gericht is eerder een paar seconden. Achter de draadjes aan en je hebt het belangrijkste gehad.quote:Op dinsdag 4 november 2014 21:53 schreef rumiii het volgende:
Beslagen ruiten vind ik irritant.
Is de beste manier om beslagen ruiten te bestrijden de airco voor een paar minuten op de hoogste stand aan te laten?
Uhh wat? Jij wil mensen met beslagen ruiten een rijontzegging geven? Terwijl het iets is wat je zelf niet kiest, het kan heel snel opkomen bijvoorbeeld met regen?quote:Op dinsdag 4 november 2014 21:56 schreef twiFight het volgende:
Ik vind beslagen ruiten (bij anderen) geen irritatie. Ik vind het wel levensgevaarlijk. Van mij mogen die mensen gelijk een rijontzegging van 2 weken krijgen. Je speelt met andermans levens.
Aan de binnenkant is het inderdaad snel weg. En beslaat het überhaupt niet zo snel wanneer je geen lekkages hebt.quote:Op dinsdag 4 november 2014 21:54 schreef delano.888 het volgende:
[..]
Paar minuten? Airco aan op voorruit gericht is eerder een paar seconden. Achter de draadjes aan en je hebt het belangrijkste gehad.
Een auto kopen zonder scheurtjes in rubbertjes of andere gaatjes in je auto. Vocht in de winter is normaal vrij snel weg (max 1-2 minuten bij echt zwaar herfstweer) met de voor- en achterruitverwarming aan en blower op maximaal. Anders heb je echt ergens een afsluitprobleempje.quote:Op dinsdag 4 november 2014 22:20 schreef Jiang153 het volgende:
Maar hoe zorgen jullie ervoor dat de passagiersramen achter niet beslaan dan. Airco en ruitverwarming pakt alles behalve die 2, dan kan ik niet over mijn schouders kijken
Ja maar alles gaat weg behalve die 2 achterruitenquote:Op dinsdag 4 november 2014 22:31 schreef BigSmurf het volgende:
[..]
Een auto kopen zonder scheurtjes in rubbertjes of andere gaatjes in je auto. Vocht in de winter is normaal vrij snel weg (max 1-2 minuten bij echt zwaar herfstweer) met de voor- en achterruitverwarming aan en blower op maximaal. Anders heb je echt ergens een afsluitprobleempje.
Check vooral even je raamrubbers en of het nat is onder je vloermatten.
Zoals eerder vermeld, je hebt dan een vochtprobleem in de auto. Dit kan verschillende oorzaken hebben. Om aan symptoom bestrijding te doen kan je een vochtvretertje in je auto laten.quote:Op dinsdag 4 november 2014 22:20 schreef Jiang153 het volgende:
Maar hoe zorgen jullie ervoor dat de passagiersramen achter niet beslaan dan. Airco en ruitverwarming pakt alles behalve die 2, dan kan ik niet over mijn schouders kijken
Ik moet de eerste keer nog meemaken dat een autoruit beslaat bij regen. Wel heb ik tientallen mensen gezien die zonder de ruiten helder te maken wegrijden. Zelfde met sneeuw en ijs.quote:Op dinsdag 4 november 2014 21:58 schreef delano.888 het volgende:
[..]
Uhh wat? Jij wil mensen met beslagen ruiten een rijontzegging geven? Terwijl het iets is wat je zelf niet kiest, het kan heel snel opkomen bijvoorbeeld met regen?
Autoruiten beslaan echt wel als t flink regent, ik heb wel eens met het raam op een kier gereden in harde regen omdat ik anders volop alle blazers aan moest hebben staan om het raam schoon te houden.quote:Op dinsdag 4 november 2014 23:04 schreef twiFight het volgende:
[..]
Ik moet de eerste keer nog meemaken dat een autoruit beslaat bij regen. Wel heb ik tientallen mensen gezien die zonder de ruiten helder te maken wegrijden. Zelfde met sneeuw en ijs.
Wat mij betreft valt dat in dezelfde categorie als dronken gaan rijden. Je neemt zeer bewust de keuze dat je een verhoogd risico hebt om iemand dood te rijden. Helaas ziet de wet dat nog als "oops, foutje!"
in deze tijd van het jaar is het gewoon de blazers op de hoogste stand laten blazen na een km of 2 zijn de ruiten schoon. Alleen de vooruit moet ik in het begin wel even met een droge spons schoon maken. Anders zie ik niet waar ik rij.quote:Op dinsdag 4 november 2014 21:53 schreef rumiii het volgende:
Beslagen ruiten vind ik irritant.
Is de beste manier om beslagen ruiten te bestrijden de airco voor een paar minuten op de hoogste stand aan te laten?
Vreemd. Ik heb daar totaal geen last van. Ik maak de ramen, spiegels en koplampen even snel schoon met een trekker als ze nat zijn en zet de airco aan op het voorraam als ik ga rijden.quote:Op woensdag 5 november 2014 00:08 schreef WEST het volgende:
[..]
in deze tijd van het jaar is het gewoon de blazers op de hoogste stand laten blazen na een km of 2 zijn de ruiten schoon. Alleen de vooruit moet ik in het begin wel even met een droge spons schoon maken. Anders zie ik niet waar ik rij.
Typisch zo'n functie waarvan ik het nut niet snap. Ik zou het zelfs niet willen, vind het maar een enge bedoeling.quote:Op dinsdag 4 november 2014 20:48 schreef delano.888 het volgende:
[..
-"Dead lock", na het op slot zetten nog een keer, dubbel slot, alleen elektronisch nog los te krijgen en niet door aan de palletjes te trekken.
En daarom vind ik dus dat die mensen wel een paar weken hun rijbewijs in mogen leveren. Het had namelijk ook je dochter kunnen zijn die daar liep.quote:Op woensdag 5 november 2014 09:42 schreef goed_volk het volgende:
Trut had haar ramen niet schoon gemaakt, dus zag ze niets.
Dan kan je je ramen open laten staan en dan krijgen ze de deur niet open door aan t palletje te trekkenquote:Op woensdag 5 november 2014 09:39 schreef FransDeens het volgende:
[..]
Typisch zo'n functie waarvan ik het nut niet snap. Ik zou het zelfs niet willen, vind het maar een enge bedoeling.
Nou vooral die leaserijders in hun dikke bakken hebben mij verbaasd! Zo reed ik een maandje terug ook een keer in behoorlijk dichte mist.... kwamen ze me op de linkerbaan voorbij knallen met dik 100 km/u terwijl er 50/75 meter zicht was. En sommigen inderdaad zelfs zonder licht aan.quote:Op woensdag 5 november 2014 09:42 schreef goed_volk het volgende:
Er is weer een beetje mist, dus vanochtend legio vrouwen met pittige kapsels die groot licht voerden en even veel leaserijders in grijze auto zonder verlichting....
De 'leukste' vanochtend was een dame die uitparkeerde net toen ik langs reed. Trut had haar ramen niet schoon gemaakt, dus zag ze niets. Vol op de rem en toeteren, maar toch gewoon doorrijden. Het scheelde een halve cm of ze zat op mijn bumper.... Wat is dat toch met mensen...?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |