Ja, dat zou wel leuk zijn inderdaadquote:Op dinsdag 4 november 2014 14:17 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Maar liever was ik niet meer zo dik geweest
Die is altijd een beetje aan de zware kant, maar laatst was hij heel ziek en woog hij opeens een pond minder. Dus was benieuwd of dat er nu weer bij zat (ja). Gelukkig maar want hij was toen wel een zielig hoopje ellende.quote:
4 kilo dan kan ie bij mijn nog in de bak van de keukenweegschaalquote:Op dinsdag 4 november 2014 15:19 schreef Zeester het volgende:
[..]
Die is altijd een beetje aan de zware kant, maar laatst was hij heel ziek en woog hij opeens een pond minder. Dus was benieuwd of dat er nu weer bij zat (ja). Gelukkig maar want hij was toen wel een zielig hoopje ellende.
En de andere kat is in de groei, en 4 kilo is de grens voor een heel of half ontworm-pilletje, dus die moet ook af en toe.
De mijne gaat tot een pond. Ik woog m'n parkiet vroeger op de brievenweger. 50 gram was hij volgens mijquote:Op dinsdag 4 november 2014 15:23 schreef Karstman het volgende:
[..]
4 kilo dan kan ie bij mijn nog in de bak van de keukenweegschaal
Kleine stapjes, kleine stapjes.quote:Op dinsdag 4 november 2014 18:25 schreef Lucky_Strike het volgende:
Nou, mijn eerste dag was interessant. Ik heb natuurlijk nog geen gezonde boodschappen gedaan en wil ook meer stapje voor stapje gaan aanpassen dan ineens het roer omgooien. Maar ik failde in ieder geval wel toen ik mijn halve Italiaanse bol belegde met brie (zonder boter, jeuj), dit niet zo'n lekkere combi vond maar wel opat. En ik won wat toen ik de andere halve Italiaanse bol dik besmeerde met hummus en daar toen de helft weer vanaf haalde. En in plaats van crackers met kruidenboter en kaas is het alleen kruidenboter geworden.
Het begin is er![]()
Waarom stapje voor stapje? Kun je niet beter gelijk het roer ompleuren zodat je niet nog meer aankomt?quote:Op dinsdag 4 november 2014 18:25 schreef Lucky_Strike het volgende:
Nou, mijn eerste dag was interessant. Ik heb natuurlijk nog geen gezonde boodschappen gedaan en wil ook meer stapje voor stapje gaan aanpassen dan ineens het roer omgooien. Maar ik failde in ieder geval wel toen ik mijn halve Italiaanse bol belegde met brie (zonder boter, jeuj), dit niet zo'n lekkere combi vond maar wel opat. En ik won wat toen ik de andere halve Italiaanse bol dik besmeerde met hummus en daar toen de helft weer vanaf haalde. En in plaats van crackers met kruidenboter en kaas is het alleen kruidenboter geworden.
Het begin is er![]()
En mijn kat moet ook afvallen omdat mijn schoonmoeder haar overvoerd heeft in onze vakantie. En dat doet ze elk fucking jaar!
Nee, dan wordt het obsessief en daar heb ik geen zin in. En ook totaal geen tijd en energie voor op dit moment.quote:Op dinsdag 4 november 2014 19:38 schreef Qwea het volgende:
[..]
Waarom stapje voor stapje? Kun je niet beter gelijk het roer ompleuren zodat je niet nog meer aankomt?
Geroosterde pompoenpitjes, wat een goed idee!quote:Op dinsdag 4 november 2014 19:55 schreef mrspoeZ het volgende:
B (van brunch) Diepdonkerbruin triangelbroodje met prei, ham, kaas en een beetje yoghurtdressing.
T koffie
D pompoen/feta/kipfilet + 4 cracottes
T geroosterde pompoenpitjes want ons ben zuunig
Ik kan me nog herinneren dat je gevallen was en je knie bezeerd had. Hoe is het ermee?quote:Op dinsdag 4 november 2014 13:47 schreef Lonaa het volgende:
*kruipt uit hoekje
Ik wil ook weer wat vaker meeposten.![]()
Beter, maar nog niet over. Veel onderzoeken gedaan en gehad en er blijkt niks stuk te zijn zoals knieschijf ofzo. Het is de slijmbeurs die geirriteerd is/blijft/raakt en daardoor opzwelt. Ik heb dus eigenlijk altijd een dikke knie, zeker na inspanning/lopen en dat belemmerd en voelt soms pijnlijk. Het zou met tijd over moeten gaan...quote:Op dinsdag 4 november 2014 20:37 schreef Serieliefhebber het volgende:
[..]
Ik kan me nog herinneren dat je gevallen was en je knie bezeerd had. Hoe is het ermee?
Ja, sommige mensen kunnen echt met weinig toe! Wat voor vissalade is dat eigenlijk?quote:Op dinsdag 4 november 2014 20:37 schreef Serieliefhebber het volgende:
[..]
Mijn collega's op het werk eten echt weinig ofwel eet ik veelEr worden amper tussendoortjes gegeten en dan tijdens de lunch eten die 2 sneden met soep of achteraf een stuk fruit.
Lijstje:
O: Yoghurt met mandarijn
T: 2 snede speltbrood met vissalade
L: 4 snede speltbrood met vissalade en appelmoes
T: 2 mandarijnen
D: Maaltijdsalade met kipfilet, rauwkost, dressing, ei en croutons
B: halfuurtje spieroefening en uurtje fietsen
Die poffen ook en dan zijn ze heerlijkquote:Op dinsdag 4 november 2014 20:12 schreef Lucky_Strike het volgende:
Geroosterde pompoenpitjes, wat een goed idee!
Ik wil je niet demotiveren, maar mijn slijmbeursontsteking is nooit weggegaan. Ook niet met ontstekingsremmers, volledige rust en veel tijd. Het zal altijd een gevoelige plek blijven en het kan dus slim zijn om (ook) te kijken naar een andere manier van sporten. Ik ben destijds gestopt met zwemmen (slijmbeursen in m'n heupen trokken synchroonzwemmen echt niet meer) en gaan stijldansen. Was een stuk minder zwaar, want minder extreme houdingen en bewegingen.quote:Op dinsdag 4 november 2014 21:43 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Beter, maar nog niet over. Veel onderzoeken gedaan en gehad en er blijkt niks stuk te zijn zoals knieschijf ofzo. Het is de slijmbeurs die geirriteerd is/blijft/raakt en daardoor opzwelt. Ik heb dus eigenlijk altijd een dikke knie, zeker na inspanning/lopen en dat belemmerd en voelt soms pijnlijk. Het zou met tijd over moeten gaan...
En waarom eet je er appelmoes bij? Da's puur suiker...quote:Op dinsdag 4 november 2014 22:25 schreef Ruby88 het volgende:
Hopelijk duurt het niet heel lang meer, Lonaa. Kun je wel een beetje sporten zo?
[..]
Ja, sommige mensen kunnen echt met weinig toe! Wat voor vissalade is dat eigenlijk?
Ik heb de zin 8x gelezen maar kom er niet uit wat je met kijksters bedoeltquote:Op woensdag 5 november 2014 10:35 schreef Sjeen het volgende:
Ik hang al vijf dagen op hetzelfde gewicht... Maar goed, dat is niet heel raar na de enorme kijksters van vorige week waarbij ik zo'n drie kilo (vocht?) kwijtraakte.
Mijn lijstje voor vandaag
O: brinta met halfvolle melk, klein appeltje, koffie verkeerd
T: gekookt ei?
L: 3 sneden volkorenspeltbrood, roomboter, kommetje bloemkoolsoep
T: stroopwafel of speculaasje of taaitaai bij de thee
D: zuurkoolstamp met wat uitgebakken spekjes, rookworst, mosterd
T: bakje volle yoghurt?
Vandaag geen sport, maar huishoudenGisteren wedstrijd gespeeld, morgen volleybaltraining.
Ik hou er ook rekening mee dat het nooit meer echt over gaat hoor, dus het is niet per se demotiverend als wel realistisch wat je zegt.quote:Op woensdag 5 november 2014 10:14 schreef Tink89 het volgende:
[..]
Ik wil je niet demotiveren, maar mijn slijmbeursontsteking is nooit weggegaan. Ook niet met ontstekingsremmers, volledige rust en veel tijd. Het zal altijd een gevoelige plek blijven en het kan dus slim zijn om (ook) te kijken naar een andere manier van sporten. Ik ben destijds gestopt met zwemmen (slijmbeursen in m'n heupen trokken synchroonzwemmen echt niet meer) en gaan stijldansen. Was een stuk minder zwaar, want minder extreme houdingen en bewegingen.
Recept bloemkoolsoep?quote:Op woensdag 5 november 2014 10:35 schreef Sjeen het volgende:
Ik hang al vijf dagen op hetzelfde gewicht... Maar goed, dat is niet heel raar na de enorme kijksters van vorige week waarbij ik zo'n drie kilo (vocht?) kwijtraakte.
Mijn lijstje voor vandaag
O: brinta met halfvolle melk, klein appeltje, koffie verkeerd
T: gekookt ei?
L: 3 sneden volkorenspeltbrood, roomboter, kommetje bloemkoolsoep
T: stroopwafel of speculaasje of taaitaai bij de thee
D: zuurkoolstamp met wat uitgebakken spekjes, rookworst, mosterd
T: bakje volle yoghurt?
Vandaag geen sport, maar huishoudenGisteren wedstrijd gespeeld, morgen volleybaltraining.
Let je op je maag? Ontstekkingsremmers zijn echt heel slecht. Ik slik bij mijn ontstekingsremmers altijd pantoprazol. Vrij verkrijgbaar en voorkomt een hoop sh*t.quote:Op woensdag 5 november 2014 10:39 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Ik hou er ook rekening mee dat het nooit meer echt over gaat hoor, dus het is niet per se demotiverend als wel realistisch wat je zegt.
Gelukkig kan ik wel weer fietsen bijv. en ik laat ook zelf de hond weer uit. Af en toe werk ik ook weer een avond achter de bar, maar goed, veel lopen/staan dan krijg ik gewoon een dikke knie. Ook soms op normale dagen waarbij ik niks bijzonders doe.
Gelukkig doet het niet heel veel pijn, maar is het vooral gevoelig en zit er een bult vocht 'in de weg'. Dat voel je wel, en dat voelt wel onprettig maar niet zoals een echte slijmbeursontsteking want die heb ik, als klap op de vuurpijl, op dit moment in m'n schouder (kan ook een peesontsteking zijn), die doet wel echt zeer en maakt dat ik dit moment pijnstillers en ontstekingsremmers slik.
Zijn al die soepen met een groente niet in basis hetzelfde? Groente koken, bouillon blokje en wat smaakmakers erbij, blender erop?quote:
quote:Op woensdag 5 november 2014 10:41 schreef Tink89 het volgende:
Ik postte m'n lijstje zomaar in het verkeerde topic
Lijstje, nav mijn misselijk zijn van de trek voor de lunch en het diner gisteren heb ik m'n hoeveelheden wat aangepast:
O: 2 volkoren met flinterdun gegrild gehakt. 250 ml lv yoghurt, notencruesli.
T: 2 volkoren met 30+kaas extra gerijpte kaas en kalkoenfilet.
L: 2 volkoren met 30+kaas extra gerijpte kaas en kalkoenfilet. Kom zelfgemaakte chinese tomatensoep.
T: Fruit. Appel met kaneel of banaan. Wat er op de kantoorfruitschaal ligt.
D: Mexicaans. Taco's met gehakt, bonen, paprika, kruiden en een beetje kaas.
S: Uur hobbelen.
[..]
Let je op je maag? Ontstekkingsremmers zijn echt heel slecht. Ik slik bij mijn ontstekingsremmers altijd pantoprazol. Vrij verkrijgbaar en voorkomt een hoop sh*t.
Dat weet ik niet want ik maakte nooit soep. Laatst die broccolisoep van Myr gemaaktquote:Op woensdag 5 november 2014 10:43 schreef Zeester het volgende:
[..]
Zijn al die soepen met een groente niet in basis hetzelfde? Groente koken, bouillon blokje en wat smaakmakers erbij, blender erop?
Heb je de sambalboontjes nog geprobeerd, en wat vond je?
Autocorrectquote:Op woensdag 5 november 2014 10:39 schreef Zeester het volgende:
[..]
Ik heb de zin 8x gelezen maar kom er niet uit wat je met kijksters bedoelt
Wat zeester dus al zei. Aight. Mijn bloemkool is soepwaardig. Thnxquote:Op woensdag 5 november 2014 10:49 schreef Sjeen het volgende:
[..]
Autocorrectik bedoelde dus kickstart
Bloemkoolsoep voor Qwea, men neme bloemkool* die over is van het diner, flikker er wat water en een bouillonblokje (groente, kip, rund, minder zout, biologisch... Wat je maar in huis hebt) en hou de foodprocessor er in tot het de gewenste consistentie heeft.
*broccoli, courgette, koolrabi, wortel, prei of een mix van voorgenoemde groenten kan ook, eventueel een restje gekookte aardappel erin voor de binding.
Gekookt ei net op! zo nog een sinaasappel.quote:Op woensdag 5 november 2014 15:40 schreef Tink89 het volgende:
Tussendoortjestijd!
Wat staat er bij jullie op het menu? Ik neem een banaan...
Ik had nog een peer.quote:Op woensdag 5 november 2014 15:40 schreef Tink89 het volgende:
Tussendoortjestijd!
Wat staat er bij jullie op het menu? Ik neem een banaan...
Ik maak mijn salades altijd zelf. Ik eet dat heel graag en probeer dan een gezondere variant te maken ten opzichte van de winkel. Hierin zit gerookte zalm, gekookte kabeljauwfilet, beetje tartaar, geraspte wortel en een gekookt eitje.quote:Op dinsdag 4 november 2014 22:25 schreef Ruby88 het volgende:
Hopelijk duurt het niet heel lang meer, Lonaa. Kun je wel een beetje sporten zo?
[..]
Ja, sommige mensen kunnen echt met weinig toe! Wat voor vissalade is dat eigenlijk?
Mijn appelmoes is gewoon een appel gekookt en geplet. Ik heb vaak zin in zoet beleg dus stop wel eens een banaan tussen mijn boterham of mijn zelfgemaakte appelmoes.quote:Op woensdag 5 november 2014 10:14 schreef Tink89 het volgende:
[..]
Ik wil je niet demotiveren, maar mijn slijmbeursontsteking is nooit weggegaan. Ook niet met ontstekingsremmers, volledige rust en veel tijd. Het zal altijd een gevoelige plek blijven en het kan dus slim zijn om (ook) te kijken naar een andere manier van sporten. Ik ben destijds gestopt met zwemmen (slijmbeursen in m'n heupen trokken synchroonzwemmen echt niet meer) en gaan stijldansen. Was een stuk minder zwaar, want minder extreme houdingen en bewegingen.
[..]
En waarom eet je er appelmoes bij? Da's puur suiker...
Ik vond water met schijfjes citroen altijd heerlijk, tot ik besefte dat ze allemaal ingesmeerd zijn met een soort meubelwas.quote:
biocitroen kopen.quote:Op woensdag 5 november 2014 18:55 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ik vond water met schijfjes citroen altijd heerlijk, tot ik besefte dat ze allemaal ingesmeerd zijn met een soort meubelwas.
Ik dacht dat het op alle citroenen zat en dat biocitroenen gewoon zonder pesticiden en zo groeiden.quote:
ik cheat met een literfles citroensap van de Sligroquote:Op woensdag 5 november 2014 18:55 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ik vond water met schijfjes citroen altijd heerlijk, tot ik besefte dat ze allemaal ingesmeerd zijn met een soort meubelwas.
Oh, ik heb ook gelezen dat in die flesjes citroensap vaak niet echt citroensap zitquote:Op woensdag 5 november 2014 19:12 schreef Sjeen het volgende:
ik cheat met een literfles citroensap van de Sligro
Maar je kan het testen:quote:Like other fruit juices, lemon juice can be sold as fresh or from concentrate (which can be diluted with water). But even lemon juice labeled as 100 percent pure has been found to contain citric acid. “It’s available as a chemical, and it’s very cheap,” notes Markus Lipp, Ph.D., senior director for Food Standards at the U.S. Pharmacopeial Convention. “The lemons are the most expensive ingredient, and sometimes only 10 to 30 percent is real juice, so manufacturers make three times as much money this way.
quote:By combining lemon juice with baking soda, a chemical reaction which produces a bubbling occurs and it is the best way to find out if you have 100 percent lemon juice. If the reaction does not take place, you do not have pure lemon juice.
Add baking soda to a large glass of water, allowing some of the baking soda to settle at the bottom
Pour your lemon juice into the baking soda and water mixture and wait for the bubbling
Je hebt natuurlijk ook wel van die zoutarme bouillons bij t zonnatura/dieetschap van de AH. Maar zout vind ik vaak juist het lekkere aan een bouillon dus zonder is t vast heel erg meeeh.quote:Op woensdag 5 november 2014 20:33 schreef Isabeau het volgende:
Ik ben wat dieettips op een website aan het lezen en weet je wat ik zo moeilijk vind rijmen? Voor een gezond leven raden ze aan om zo min mogelijk zout te eten. En dan raden ze aan om bijv voor het avondeten een kop bouillon met verse groente te nemen. En wat barst er van het zout? Juist, bouillon.
Weet je, de ene zweert bij eiwitten, de andere bij KH, de andere weer bij groente.quote:Op woensdag 5 november 2014 20:33 schreef Isabeau het volgende:
Ik ben wat dieettips op een website aan het lezen en weet je wat ik zo moeilijk vind rijmen? Voor een gezond leven raden ze aan om zo min mogelijk zout te eten. En dan raden ze aan om bijv voor het avondeten een kop bouillon met verse groente te nemen. En wat barst er van het zout? Juist, bouillon.
Ik denk wel dat dit goed advies is. Want laten we wel wezen, uiteindelijk gaan we allemaal dood vanwege zuivel/gluten/suiker/e-nummers/niet vegetarisch zijn/niet veganistisch zijn/zout/niet-biologisch eten/slecht karma door niet fair-trade/teveel cafeïne/aspartaam/te weinig vezels/soya/pinda's/niet rauw etenquote:Op woensdag 5 november 2014 20:59 schreef uniekhoorn het volgende:
[..]
Weet je, de ene zweert bij eiwitten, de andere bij KH, de andere weer bij groente.
Maar het enige wat telt is wat voor jou goed voelt en voor jezelf gewoon goed vol te houden is, zonder allerlei kunstgrepen.
Jij weet dat teveel zout niet goed is maar teveel suiker ook niet.
En nu ga je aan teveel melk ook al dood en teveel fruit is ook dodelijk.
Alles met mate en afwisselend, denk ik dan..
En anders wel aan iets anders, en dan heb je er dus nog niks aan.quote:Op woensdag 5 november 2014 21:11 schreef Zeester het volgende:
[..]
Ik denk wel dat dit goed advies is. Want laten we wel wezen, uiteindelijk gaan we allemaal dood vanwege zuivel/gluten/suiker/e-nummers/niet vegetarisch zijn/niet veganistisch zijn/zout/niet-biologisch eten/slecht karma door niet fair-trade/teveel cafeïne/aspartaam/te weinig vezels/soya/pinda's/niet rauw eten
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |