De herfst groet u.quote:Op woensdag 29 oktober 2014 11:16 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Maar eerst...........................................................................
Regen
Dan liever sneeuw...quote:Op woensdag 29 oktober 2014 11:16 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Maar eerst...........................................................................
Regen
Gewoon allebei niet, maar regen is minder erg. Minder mooi, ook. Maar sneeuw maakt alles glad en 't blijft allemaal ook eeuwig nat.quote:
regen is kut, vooral gecombineerd met harde wind!quote:Op woensdag 29 oktober 2014 13:32 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Gewoon allebei niet, maar regen is minder erg. Minder mooi, ook. Maar sneeuw maakt alles glad en 't blijft allemaal ook eeuwig nat.
Hagel op een snorfiets met harde wind, dat is pas kutquote:Op woensdag 29 oktober 2014 13:33 schreef aloa het volgende:
[..]
regen is kut, vooral gecombineerd met harde wind!
dat is nog erger inderdaadquote:Op woensdag 29 oktober 2014 13:39 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Hagel op een snorfiets met harde wind, dat is pas kut
ik zit toch lekker binnenquote:Op woensdag 29 oktober 2014 13:39 schreef MaLo het volgende:
Wat een prutweer vandaag, al vanaf een uurtje of 9 onafgebroken (mot-)regen hier
Ik ben blij dat ik vanmorgen lui was en dochter met de auto naar school heb gebracht. Hoef ik haar straks niet op fiets op te halenquote:
Zeg maar gerust pijnlijk. Jaar of wat geleden op een fietsbrug in een weiland, waaien als een gek en flinke hagelstenen. Ben maar stil gaan staanquote:
Nee, we staan aan het begin van een nieuwe zondvloed.quote:Op woensdag 29 oktober 2014 18:08 schreef Djeez het volgende:
Wat een regen vandaag zeg, ging de hele dag maar door. Zal het ooit nog droog worden?
quote:Op woensdag 29 oktober 2014 18:41 schreef Koelkastje het volgende:
[..]
Nee, we staan aan het begin van een nieuwe zondvloed.
Net als vorig jaarquote:
Dit artikel schrijft er ook over, vroege sneeuwvorming in Siberië kan wellicht een teken zijn, daar was vorig jaar rond deze tijd veel minder sprake van of eigenlijk niet.quote:Op woensdag 29 oktober 2014 20:32 schreef Kentekenplaat het volgende:
[..]
Net als vorig jaar
En het jaar daarvoor
En het jaar daarvoor.
Kortom
Als ik zo terugdenk aan dit jaar, heb ik eigenlijk ook nog helemaal geen jas gedragen. Altijd of een shirt met lange mouwen of een truitje.quote:Op woensdag 29 oktober 2014 21:00 schreef Resistor het volgende:
Ik loop in mijn shirt totdat ik ijs moet krabben. Dan ga ik in trui lopen. Jas komt wel als het echt langdurig regent.
Maar ik ben wel traag met omschakelen, ik blijf dan met lange mouwen lopen tot het weer meer dan 10°C
Ik heb een enorme hoeveelheid zonnepanelen en zo een multicooker (ook voor rijst stomen) dus ik kan nog wel even vooruitquote:Op woensdag 29 oktober 2014 21:27 schreef Ou-Tannu het volgende:
ik ga vast hamsteren op lampenolie.. voor als de gasprijs de pan uit kookt!
magnetron en oven.. en buren rondom....quote:Op woensdag 29 oktober 2014 21:37 schreef GekkePoes het volgende:
[..]
Ik heb een enorme hoeveelheid zonnepanelen en zo een multicooker (ook voor rijst stomen) dus ik kan nog wel even vooruit
ja anders vriest de fokstok nog vast :pquote:Op woensdag 29 oktober 2014 21:35 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Hopla, weer een heerlijke vorstvrije winter voor de boeg
Of de treinquote:Op woensdag 29 oktober 2014 21:38 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
ja anders vriest de fokstok nog vast :p
Gelukkig ga je na kerst en oud en nieuw al merken dat 't langer licht wordt.quote:Op donderdag 30 oktober 2014 00:34 schreef Adelante het volgende:
Twee dagen winter met kerst en daarna weer opbouwen graag.
Is die er al dan?quote:Op donderdag 30 oktober 2014 13:53 schreef Ajaxfan het volgende:
Waar kan ik het Winter Forecast kaartje voor Europe van Accuweather vinden? Die site vind ik nou niet echt duidelijk.
Ik wil ook zonquote:Op donderdag 30 oktober 2014 14:23 schreef haags_kwartiertje het volgende:
HeujDE ZON!!!!!
ook voor het eerst sinds maandag ofzo dat ik die weer zie
Volgens mij niet.quote:
Hoho dinsdag nog 30 minuten zon gehad (die al onder ging).quote:Op donderdag 30 oktober 2014 14:23 schreef haags_kwartiertje het volgende:
HeujDE ZON!!!!!
ook voor het eerst sinds maandag ofzo dat ik die weer zie
Oké, die tel ik ook nog meequote:Op donderdag 30 oktober 2014 14:49 schreef Ajaxfan het volgende:
[..]
Hoho dinsdag nog 30 minuten zon gehad (die al onder ging).
Morgen zelfs kans op 20 graden in Limburg.quote:Op donderdag 30 oktober 2014 15:08 schreef liebherr-machinist het volgende:
Zat er aan te denken de bbq in de winterstalling te zetten,maar denk. Dat ik nog ff wacht. Is gewoon lekker hier in Den Haag....nu de zon er weer eens is
21 op Zaterdagquote:Op donderdag 30 oktober 2014 19:57 schreef Fred0w het volgende:
[..]
Morgen zelfs kans op 20 graden in Limburg.
Dan weer sneeuw met pasenquote:Op donderdag 30 oktober 2014 20:27 schreef Klonk het volgende:
[..]
21 op Zaterdag
1 November verdomme
Moge de hele winter gevuld worden met zulke 'voor de laatste keer genieten' weekendenquote:Op donderdag 30 oktober 2014 20:27 schreef Klonk het volgende:
[..]
21 op Zaterdag
1 November verdomme
Lekker!quote:Op donderdag 30 oktober 2014 20:27 schreef Klonk het volgende:
[..]
21 op Zaterdag
1 November verdomme
Hahaha... kan je weer Duitsers gaan tellenquote:Op donderdag 30 oktober 2014 20:27 schreef Klonk het volgende:
[..]
21 op Zaterdag
1 November verdomme
Hell yeah! Twintig graden in novemberquote:Op donderdag 30 oktober 2014 21:41 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Moge de hele winter gevuld worden met zulke 'voor de laatste keer genieten' weekenden
Het is nog geen winter. En daarbij:quote:Op vrijdag 31 oktober 2014 11:14 schreef RiKe het volgende:
21 graden op 1 november...
Ik hoor al m'n ruiten te krabben!
Nog even en we kunnen liedjes zingen als "het is weer voorbij die mooie zomer" op 2e kerstdag
Winter moet winter zijn en dan hoort het te vriezen, niet een lekker terras temperatuurtje!
Terras temperatuurtjes horen in de lente en zomer, niet in de late herfst en winterquote:Op vrijdag 31 oktober 2014 11:29 schreef koosfransoos het volgende:
[..]
Het is nog geen winter. En daarbij:
Terras temperatuurtjes![]()
![]()
![]()
Het 10e laatste mooie weekendquote:Op vrijdag 31 oktober 2014 11:46 schreef Nattekat het volgende:
Geniet er maar van, dit is de laatste keer
Doe niet zo moeilijk, krab gewoon je ruiten.quote:Op vrijdag 31 oktober 2014 11:14 schreef RiKe het volgende:
21 graden op 1 november...
Ik hoor al m'n ruiten te krabben!
Nog even en we kunnen liedjes zingen als "het is weer voorbij die mooie zomer" op 2e kerstdag
Winter moet winter zijn en dan hoort het te vriezen, niet een lekker terras temperatuurtje!
Op naar de 11equote:Op vrijdag 31 oktober 2014 11:53 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Het 10e laatste mooie weekend
Owwwww, fuck jaquote:Op donderdag 30 oktober 2014 22:53 schreef -CRASH- het volgende:
[..]
Hahaha... kan je weer Duitsers gaan tellen
Er valt niks vanaf te krabbenquote:Op vrijdag 31 oktober 2014 12:15 schreef minthy het volgende:
[..]
Doe niet zo moeilijk, krab gewoon je ruiten.
Ik zat er net nog aan te dneken om morgenmiddag lekker op het terras in het centrum van Roermond te gaan zitten, maar daar zal het idd wel vol met Duitsers zittenquote:Op vrijdag 31 oktober 2014 12:37 schreef Klonk het volgende:
[..]
Owwwww, fuck ja
Helemaal vergeten, winkeliers in Venlo en Roermond zullen staan juichen van enthousiasme
En de wijde omgeving ook, vorige Duitse dag was ook mooi weer, stonden ze vanaf Elmpt in de rij om Roermond in te komenquote:Op vrijdag 31 oktober 2014 12:50 schreef gooddaddy het volgende:
[..]
Ik zat er net nog aan te dneken om morgenmiddag lekker op het terras in het centrum van Roermond te gaan zitten, maar daar zal het idd wel vol met Duitsers zitten
Teenslippersquote:Op donderdag 30 oktober 2014 22:12 schreef quirina het volgende:
[..]
Lekker!
Kunnen de teenslippers weer uit de kast
Neuh... gewoon weer een hardnekkige arctic vortex boven Noord-Amerika en een depressietrein met voornamelijk ZW-wind boven West-Europa.quote:Op vrijdag 31 oktober 2014 13:18 schreef dick_laurent het volgende:
Fuck..... ik wist wel dat we dit jaar wraak gingen krijgen voor de winter van vorig jaar![]()
http://www.weer.nl/weer-i(...)oude_winter_aan.html
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik heb m'n teennageltjes alweer netjes gelaktquote:Op vrijdag 31 oktober 2014 18:46 schreef Godshand het volgende:
[..]
Teenslippers!
Maar waar komt dat warme weer nu vandaan? Weer resten van een orkaan? Zuid-Oosten windje?
Jij liever dan ikquote:Op vrijdag 31 oktober 2014 21:58 schreef quirina het volgende:
[..]
Ik heb m'n teennageltjes alweer netjes gelakt
quote:Op vrijdag 31 oktober 2014 21:22 schreef DemonRage het volgende:
[..]
Neuh... gewoon weer een hardnekkige arctic vortex boven Noord-Amerika en een depressietrein met voornamelijk ZW-wind boven West-Europa.
En Groot-Brittanië dat nog verder afkalft.Ah, helderSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[b] Op zondag 14 november 2010 18:11 schreef liesje1979 het volgende:[/b]
Zo is daar Godshand, met zijn sarcastische toon,
Die regelmatig een topic voorziet van spot en hoon.
Van mij hoeft het geen winter te zijn hoor. Ja, een flink pak sneeuw bij -15, prima,quote:Op zaterdag 1 november 2014 10:57 schreef DemonRage het volgende:
Op weerwoord beginnen de winterobsessies weer aan te wakkeren.
Een gematigd zeeklimaat niet accepteren.
Dat laatste hoeft van mij ook niet idd, maar dat komt juist aan het eind van een periode met sneeuw en kou.quote:Op zaterdag 1 november 2014 12:15 schreef gebrokenglas het volgende:
[..]
Van mij hoeft het geen winter te zijn hoor. Ja, een flink pak sneeuw bij -15, prima,
maar niet dat gekwakkel rond het vriespunt met van dat blubbersneeuw en glibberpartijen op de weg.
Ik vind het altijd jammer als het gaat dooien na een sneeuwbui, en de dag erna hard vriezen, en weer sneeuwen. dan zit er een dikke ijslaag onder de sneeuw, zodat je de ijsplakken niet kan zien op de stoepen.quote:Op zaterdag 1 november 2014 12:15 schreef gebrokenglas het volgende:
[..]
Van mij hoeft het geen winter te zijn hoor. Ja, een flink pak sneeuw bij -15, prima,
maar niet dat gekwakkel rond het vriespunt met van dat blubbersneeuw en glibberpartijen op de weg.
Morgen is het koopzondag, leuk winkelen en een terrasje pakken...quote:
En de langstequote:Op zaterdag 1 november 2014 10:53 schreef BabeWatcher het volgende:
Vandaag de zoveelste "laatste mooie dag dit jaar". Vandaag genieten, maar er gaat vast nog meer komen. Dit is verreweg de mooiste zomer ooit.
quote:Warmste 1 november ooit
Zaterdag is het de warmste 1 november ooit. In De Bilt was de temperatuur rond 12 uur opgelopen tot 17,4 graden, zo meldden de weerbureaus. In 1943 werd het daar op de eerste dag van november 17,3 graden.
Het meetstation van het KNMI in De Bilt geldt als representatief voor een groot deel van het land. Plaatselijk kan de temperatuur verder oplopen.
De hoogste temperatuur ooit op 1 november werd gemeten in Maastricht. Het was daar op deze dag in 1943 20,7 graden.
1 november kan nog de boeken ingaan als warmste novemberdag ooit. Het moet dan in De Bilt 19,3 graden worden.
Bron: Telegraaf
Records staat op 21,1 graden voor November.quote:Op zaterdag 1 november 2014 13:16 schreef DemonRage het volgende:
20,5°C in Eindhoven en Maastricht inmiddels.
Die 20,7°C gaat er ook nog wel aan.
Ik verwacht nu dat er een enorm koudefront aankomt en dat we voor het einde van de week de autoruiten staan te krabben.quote:Op zaterdag 1 november 2014 13:58 schreef NaturalScience het volgende:
En het record is binnen!![]()
Ell meet 21,2 !
Nog nooit is het ergens in de maand november zo warm geweest in Nederland.
21.8 nu.quote:Op zaterdag 1 november 2014 13:58 schreef NaturalScience het volgende:
Ell meet 21,2 !
Nog nooit is het ergens in de maand november zo warm geweest in Nederland.
Fixedquote:Op zaterdag 1 november 2014 13:58 schreef NaturalScience het volgende:
Ell meet 21,2 !
Nog nooit is het gemeten dat het ergens in de maand november zo warm geweest in Nederland.
Aarde is miljarden jaren oud, we meten slechts enkele honderden.quote:Op zaterdag 1 november 2014 15:21 schreef Ajaxfan het volgende:
Is er in het verleden een soort compensatie periode geweest waar het veel te koud werd of niet echt?
Vriest het?quote:Op zaterdag 1 november 2014 18:25 schreef Djeez het volgende:
Het is hier koud in Antwerpen man! Schoonvader heeft de open haard aan, heerlijk!
Dat hoeft nou ook weer niet. Meer dat als het bijvoorbeeld een maand veel te warm was je daarna een soort kou compensatie krijgt. Dat is alleen complete onzin natuurlijk.quote:Op zaterdag 1 november 2014 17:33 schreef Resistor het volgende:
[..]
Aarde is miljarden jaren oud, we meten slechts enkele honderden.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Kleine_IJstijd
Er is een cyclus van ijstijden en warmere tijden. Volgende deze cyclus zijn we over het hoogtepunt en op weg naar een ijstijd, maar het lijkt nu juist de andere kant op te gaan.quote:Op zaterdag 1 november 2014 15:21 schreef Ajaxfan het volgende:
Is er in het verleden een soort compensatie periode geweest waar het veel te koud werd of niet echt?
Sowieso jammer dat mensen haten op zomer of winter. Wat volgens mij in de wintertopics het meest gebeurt.quote:Op zondag 2 november 2014 18:58 schreef Straatcommando. het volgende:
Als je je wil vermaken moet je nu weerwoord gaan lezen. Zelden zo'n wanhopig zooitje bij elkaar gezien. Ja, dit word écht een koude winter! Kijk maar naar de SAI jet zonalestromingmeanderingvandekutvantantesjaan. Herfst? Welke herfst? Geen woord over gerept!(niet dat we nu een top herfst hebben in die zin maar enfin)
Erg jammer trouwens dat echt puur en alleen wintertopics daar goed lopen. Een stormchase mag blij zijn met 3 reacties. Zelfde geldt voor de mensen die dieper ingaan op andere meteorologische materie. Da's niet boeiend genoeg, blijkbaar.maar als er winter in de TT staat, explosie van berichten
Noem 't dan maar gewoon winterwoord. Zo jammer, jaren geleden veel geleerd en gelezen op die site, zitten een aantal slimme bollebozen op. Toen kwam tenminste álles nog aan bod.
Klopt zeker. Ik doelde dan ook meer op het blindstaren op een facet van het weer en alles wat daarbuiten valt is kak en dom. Mgoed, dat zie je met alles wel terug tot aan de zwarte piet discussie (quote:Op zondag 2 november 2014 19:40 schreef aloa het volgende:
[..]
Sowieso jammer dat mensen haten op zomer of winter. Wat volgens mij in de wintertopics het meest gebeurt.
Dat is jammer idd. Het weer moet je nemen zoals het is, er iets aan veranderen kan toch niet!quote:Op zondag 2 november 2014 19:41 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Klopt zeker. Ik doelde dan ook meer op het blindstaren op een facet van het weer en alles wat daarbuiten valt is kak en dom. Mgoed, dat zie je met alles wel terug tot aan de zwarte piet discussie ()toe.
Hier(in dit topic) heb je van alles wat rondlopen en dat maakt het leuk. Daar ben je voor het een en niks anders.
Exactemento. Bord? Billboard! Ik vind het wel fascinerend hoe het weer mensen zo fanatiek kan maken.quote:Op zondag 2 november 2014 19:48 schreef aloa het volgende:
[..]
Dat is jammer idd. Het weer moet je nemen zoals het is, er iets aan veranderen kan toch niet!
Sommige hebben echt een giga bord voor hun kop!
Overlast heb je in de zomer ook...ondergelopen straten, blikseminslag etc etc.quote:Op zondag 2 november 2014 19:41 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Klopt zeker. Ik doelde dan ook meer op het blindstaren op een facet van het weer en alles wat daarbuiten valt is kak en dom. Mgoed, dat zie je met alles wel terug tot aan de zwarte piet discussie ()toe.
Hier(in dit topic) heb je van alles wat rondlopen en dat maakt het leuk. Daar ben je voor het een en niks anders.
Over het algemeen is de winter ook het seizoen met de meeste overlast dus dat geklaag snap ik wel.
Jawel maar dat staat in het niet met gigantische files door het gehele land en de ongelukken die gebeuren door gladde wegen, of in het geval van een zeer strenge winter de gasrekening. Economisch en vanuit een menselijk oogpunt bekeken. Vrijwel iedereen heeft last van gladde wegen, onweer ondergelopen straten en dergelijke zijn over het algemeen lokale gebeurtenissen (hoewel dat tegenwoordig met alles zo is, afgelopen winter had alleen het uiterste noorden een winterprik)quote:Op zondag 2 november 2014 19:50 schreef aloa het volgende:
[..]
Overlast heb je in de zomer ook...ondergelopen straten, blikseminslag etc etc.
Dat wel, alleen vraag ik me af hoe vaak het echt winterweer is in Nederland. Vooral de laatste jaren, op 2013 na, best veel sneeuw, maar echt koud is het al jaren niet meer. Soms even een of twee weken, maar dan houdt het ook op!quote:Op zondag 2 november 2014 19:52 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Jawel maar dat staat in het niet met gigantische files door het gehele land en de ongelukken die gebeuren door gladde wegen, of in het geval van een zeer strenge winter de gasrekening. Economisch en vanuit een menselijk oogpunt bekeken. Vrijwel iedereen heeft last van gladde wegen, onweer ondergelopen straten en dergelijke zijn over het algemeen lokale gebeurtenissen (hoewel dat tegenwoordig met alles zo is, afgelopen winter had alleen het uiterste noorden een winterprik)
In Nederland is het al lang geen winter meer geweest, dat ben ik met je eens. December 2010 staat me nog goed in het geheugen alsmede maart/april 2013. Dat laatste was niet echt meer winter maar ondanks dat, zeer koud met die droge koude oostenwind.quote:Op zondag 2 november 2014 19:58 schreef aloa het volgende:
[..]
Dat wel, alleen vraag ik me af hoe vaak het echt winterweer is in Nederland. Vooral de laatste jaren, op 2013 na, best veel sneeuw, maar echt koud is het al jaren niet meer. Soms even een of twee weken, maar dan houdt het ook op!
Uiteraard heeft het grootste gedeelte tegenwoordig centrale verwarming. Ik had vroeger nog alleen in de woonkamer een gaskachel, als het echt steenkoud was, dan was het ramp om in bed te kruipen zo koud was het dan in de slaapkamer.quote:Op zondag 2 november 2014 19:59 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
In Nederland is het al lang geen winter meer geweest, dat ben ik met je eens. December 2010 staat me nog goed in het geheugen alsmede maart/april 2013. Dat laatste was niet echt meer winter maar ondanks dat, zeer koud met die droge koude oostenwind.
In december lag er heel erg veel sneeuw hier. Veel gespeeld in de auto toen
Echte winters zoals die in de 1900's zullen denk ik steeds zeldzamer worden, maar dat is ergens ook wel evident met een zeeklimaat. Wie weet was juist die periode bijzonder met z'n koude winters tov de voorgaande 100 jaar. Dat weet ik niet.
Ik heb wel eens het weer bekeken in de winters van de tweede wereldoorlog, daar word je ook niet vrolijk van (in die situatie)dat was echt bitter koud.
Ik kan me sowieso geen lange winter heugen, eigenlijk.. ik ben opgegroeid in de jaren 90 en toen was je over de rooie van een poederlaagje sneeuw, want dat was al uniek.
Op koers voor Bredaquote:
IJsbloemen op de ramen.quote:Op zondag 2 november 2014 20:07 schreef aloa het volgende:
[..]
Uiteraard heeft het grootste gedeelte tegenwoordig centrale verwarming. Ik had vroeger nog alleen in de woonkamer een gaskachel, als het echt steenkoud was, dan was het ramp om in bed te kruipen zo koud was het dan in de slaapkamer.
koude winter bedoel ik. Zoals 79 en 85 etc. Wel veel sneeuw (opvallend veel vanaf 2009). Maar de echte strenge vorst nacht na nacht zag je bijna niet.quote:Op zondag 2 november 2014 21:29 schreef dick_laurent het volgende:
Nauwelijks een lange winter meegemaakt in NL de laatste decade??
Kom op zeg. Zo niet waar vind ik...
Ja afgelopen winter was een non-winter. Helemaal waar.
Maar de winter van 2013 was echt sneeuwrijk als een malle en ging-maar-fucking oneindig door. In april vroor het nog steeds en in mei was het nog ook veel en veelste koud
Paar jaar daarvoor, december 2010 een van de koudste decembers in tientallen jaren. Ik kan me nog herinneren dat mijn vriendin waar ik toen pas nét mee samen was naar mij was komen fietsen en compleet als sneeuwpopje aankwam, half bevroren.
Dus ja, redelijk koude winters en regelmatig sneeuw hebben we nog steeds plenty in mijn ogen. En ik heb er inderdaad een hekel aan. Plus, overlast door sneeuw is imho vele malen groter dan eventuele zomer overlasten.
Die ijsbloemen zie je ook bijna niet meer met al dat dubbele glas..alleen hier nog op de deur van het hokquote:Op zondag 2 november 2014 21:36 schreef AchJa het volgende:
[..]
IJsbloemen op de ramen.![]()
En 's ochtends je dekens bijna rechtop kunnen zetten vanwege de bevroren damp.
Is een lekker pittig buitje inderdaad.quote:
Morgen weer kansen toch?quote:Op zondag 2 november 2014 23:12 schreef SpeedyGJ het volgende:
Ooh regen en onweer...uiteraard niet voor hier
Nah ik ga er niet op hopen.. meestal draait het op niks uit net als gewoonlijk dus laat me liever verrassenquote:
Pas als het KNMI met code Rood gaat zwaaien word het boeiend.quote:Op zondag 2 november 2014 23:14 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
Nah ik ga er niet op hopen.. meestal draait het op niks uit net als gewoonlijk dus laat me liever verrassen
Dat is wel het leukste ja, wakker worden in een warme zomerse nacht door gerommel op afstand en dan op de kaart een enorme bui zien aan komen.quote:Op zondag 2 november 2014 23:14 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
Nah ik ga er niet op hopen.. meestal draait het op niks uit net als gewoonlijk dus laat me liever verrassen
Zelfs dan is het nog maar afwachten wat je gaat krijgen. Vooral het noorden komt in heel veel gevallen met een sisser vanaf. Behalve als het om storm gaatquote:Op zondag 2 november 2014 23:15 schreef Ajaxfan het volgende:
[..]
Pas als het KNMI met code Rood gaat zwaaien word het boeiend.
Juist! Dat is voor mij een verrassingquote:Op zondag 2 november 2014 23:15 schreef Rabieluh het volgende:
[..]
Dat is wel het leukste ja, wakker worden in een warme zomerse nacht door gerommel op afstand en dan op de kaart een enorme bui zien aan komen.
Wel waar! In de jaren voor voorgaande winter is het helaas regelmatig kouder dan -10 geweest. 2010-2011-2012.quote:Op zondag 2 november 2014 21:45 schreef aloa het volgende:
[..]
koude winter bedoel ik. Zoals 79 en 85 etc. Wel veel sneeuw (opvallend veel vanaf 2009). Maar de echte strenge vorst nacht na nacht zag je bijna niet.
Of weerlichten zien. en het geluid van je tv direct uit zetten. Plaatsbepaling. 1...2...3 en dan kijken op de map.quote:Op zondag 2 november 2014 23:15 schreef Rabieluh het volgende:
[..]
Dat is wel het leukste ja, wakker worden in een warme zomerse nacht door gerommel op afstand en dan op de kaart een enorme bui zien aan komen.
Maar dan lekker herfst weer, met koele stevige wind en lichte regen. geen zware plensbuien enzo.quote:Op maandag 3 november 2014 10:48 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Van zomers weer naar op en top herfst!
Zeiden ze ook over begin november... nog een lekker weekend dusquote:Op maandag 3 november 2014 10:41 schreef aloa het volgende:
Lange termijn komt met de eerste sneeuw.
[ afbeelding ]
Ehh?quote:Op maandag 3 november 2014 13:45 schreef Ajaxfan het volgende:
Via Noodweer Benelux
[ afbeelding ]
Woessssh.
Lekker windjequote:Op maandag 3 november 2014 13:45 schreef Ajaxfan het volgende:
Via Noodweer Benelux
[ afbeelding ]
Woessssh.
Ja, erg fijn... moet boodschappen doen en mijn auto staat bij de garage..... TOP!quote:Op maandag 3 november 2014 13:59 schreef Koelkastje het volgende:
Als die buien uit Frankrijk gewoon rustig hun weg vervolgen is dit de perfecte dag om niet meer buiten te komen!
[ afbeelding ]
Beetje vreemd ten opzichte van de max 75 km per uur waar het KNMI mee komt.quote:
Als WKN fanaat altijd van het ergste uitgaan.quote:Op maandag 3 november 2014 14:00 schreef Ajaxfan het volgende:
[..]
Beetje vreemd ten opzichte van de max 75 km per uur waar het KNMI mee komt.
Ja.... daarom snapte ik het al niet.quote:Op maandag 3 november 2014 14:00 schreef Ajaxfan het volgende:
[..]
Beetje vreemd ten opzichte van de max 75 km per uur waar het KNMI mee komt.
Alleen zonder grote materiële schade of gewonden.quote:Op maandag 3 november 2014 14:01 schreef Koelkastje het volgende:
[..]
Als WKN fanaat altijd van het ergste uitgaan.
Uiteraard.quote:Op maandag 3 november 2014 14:08 schreef Ajaxfan het volgende:
[..]
Alleen zonder grote materiële schade of gewonden.
Denk het ook want er zaten geen buien in de buurt volgens buienradarquote:Op maandag 3 november 2014 14:45 schreef JDude het volgende:
Lijkt mij een onschuldig plukje wolk eigenlijk.
Sinds gisteren volgens mijquote:Op maandag 3 november 2014 14:12 schreef SpeedyGJ het volgende:
Trouwens er is duidelijk weer wat mis met buienradar.nl
Tijd voor een schone onderbroek dus.quote:Op maandag 3 november 2014 19:14 schreef Sj0rSz het volgende:
Wat een nattigheid weerEn ook een best windje...
Nee is al een tijdje zo.quote:
Dat was het probleem dusquote:Op maandag 3 november 2014 20:51 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Tijd voor een schone onderbroek dus.
Schijnt wel een droog weekend te wordenquote:Op dinsdag 4 november 2014 08:13 schreef DrDarwin het volgende:
Slaat die TT nou ook op het komende weekend?
Wij zitten lekker zoquote:Op dinsdag 4 november 2014 10:19 schreef INViCTuS het volgende:
Nat in bepaalde delen van Europa:
[ afbeelding ]
En ook wit na vandaag:
[ afbeelding ]
quote:Op donderdag 30 oktober 2014 13:53 schreef Ajaxfan het volgende:
Waar kan ik het Winter Forecast kaartje voor Europe van Accuweather vinden? Die site vind ik nou niet echt duidelijk.
Normaal ben ik blij met dat kaartje, valt iets tegen nuquote:Op woensdag 5 november 2014 16:20 schreef aloa het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
http://www.accuweather.co(...)t-snow-cold/36777733
Het is maar hoe je het bekijkt. Zuid Europa is volgens dit kaartje natter dan normaal, wat betekent dat de hoogtestroming gericht is op zuid Europa. Een zuidelijk hoogtestroming zorgt bij ons vaak voor winterweer.!quote:
Fewer storms is natuurlijk ook wel een beetje een open deur na de storm(pjes) die we hebben gehad vorig jaar.quote:Op woensdag 5 november 2014 18:00 schreef aloa het volgende:
[..]
Het is maar hoe je het bekijkt. Zuid Europa is volgens dit kaartje natter dan normaal, wat betekent dat de hoogtestroming gericht is op zuid Europa. Een zuidelijk hoogtestroming zorgt bij ons vaak voor winterweer.!
Niet dat je iets met dit kaartje kan natuurlijk
Ga de schaatsen dan maar uit het vet halenquote:Op woensdag 5 november 2014 22:44 schreef Houtenbeen het volgende:
Eerste nachtvorst aan de grond
[ afbeelding ]
Het begin is daarquote:Op woensdag 5 november 2014 22:53 schreef -CRASH- het volgende:
[..]
Ga de schaatsen dan maar uit het vet halen
Zag het net jaquote:
Pot en potdicht hier bij dat 85m gebied.quote:
Het is hier ook niet echt aangenaam weer nuquote:Op donderdag 6 november 2014 23:21 schreef Koelkastje het volgende:
Koud in Groningen, was ik maar in tukkerland gebleven dit weekend!
Nee, de houtkachel brandt hierquote:Op vrijdag 7 november 2014 21:11 schreef RemcoW23 het volgende:
Koelt flink af buiten nu 's avonds. Hebben mensen de verwarming ondertussen al aan? (Lemans sowieso niet)
Heb hem wel hoger gezet ja. 19 graden binnenshuis is gewoon te fris.quote:Op vrijdag 7 november 2014 21:11 schreef RemcoW23 het volgende:
Koelt flink af buiten nu 's avonds. Hebben mensen de verwarming ondertussen al aan? (Lemans sowieso niet)
Bij mij staat ie op 19quote:Op vrijdag 7 november 2014 22:58 schreef haags_kwartiertje het volgende:
[..]
Heb hem wel hoger gezet ja. 19 graden binnenshuis is gewoon te fris.
gisteren voor het eerst sinds lange tijd.quote:Op vrijdag 7 november 2014 21:11 schreef RemcoW23 het volgende:
Over twee weken weer die temperaturen van afgelopen dagenquote:Op zaterdag 8 november 2014 10:15 schreef aloa het volgende:
Nieuwe pluim is weer een stuk kouder.
[ afbeelding ]
Andere kleding onder je winterjas dragen, of helemaal geen winterjasquote:Op zaterdag 8 november 2014 11:14 schreef Dagoduck het volgende:
Kan het nou niet gewoon onder de 5 graden blijven? Dan zweet ik tenminste niet mijn winterjas uit.
Dit moet je in Januari/februari hebbenquote:Op zaterdag 8 november 2014 10:52 schreef INViCTuS het volgende:
Wordt op termijn een Europese novemberwinter in de steigers gezet?
Gisteren zinspeelde ik al op een Europese afkoeling op termijn, en is het boeiend om te zien dat deze wat concreter in de runs is komen te staan. Luchtdrukstijgingen boven de Noorse Zee en het oosten van Scandinavië lijken een oostelijk stromingsregime in gang te willen gaan zetten. De atmosfeer lijkt duidelijk te gaan verkillen, maar is het natuurlijk nog de vraag hoe de puzzelstukjes tegen die tijd uit de modellen zullen gaan rollen.
[ afbeelding ]
Goeie winterjas kopen... Ik heb dit jaar een jas bij de dumpstore gekocht ( niet zo'n plastic geval waarin je je idd kapot zweet ).quote:Op zaterdag 8 november 2014 11:14 schreef Dagoduck het volgende:
Kan het nou niet gewoon onder de 5 graden blijven? Dan zweet ik tenminste niet mijn winterjas uit.
Nu al een winterjas?quote:Op zaterdag 8 november 2014 11:14 schreef Dagoduck het volgende:
Hoe kom je erbij dat ik een plastic jas heb?quote:Op zaterdag 8 november 2014 11:23 schreef aloa het volgende:
[..]
Goeie winterjas kopen... Ik heb dit jaar een jas bij de dumpstore gekocht ( niet zo'n plastic geval waarin je je idd kapot zweet ).
Ja, het volle pakket: handschoenen sjaal en muts. Bij 10 graden...quote:Op zaterdag 8 november 2014 11:34 schreef aloa het volgende:
Ik zie nu zelfs al mensen met handschoenen aan lopen
Hoe kom jij erbij dat ik denk dat jij een plastic jas hebt?quote:Op zaterdag 8 november 2014 16:36 schreef Dagoduck het volgende:
[..]
Hoe kom je erbij dat ik een plastic jas heb?
Dat woorde 'idd', alsof ik in mijn post al had gezegd dat je je kapot zweet in een plastic jas.quote:Op zaterdag 8 november 2014 17:16 schreef aloa het volgende:
[..]
Hoe kom jij erbij dat ik denk dat jij een plastic jas hebt?
Op de fiets heb ik wel handschoenen aan.quote:Op zaterdag 8 november 2014 11:34 schreef aloa het volgende:
Ik zie nu zelfs al mensen met handschoenen aan lopen
Oké. Geen idee wat voor jas je hebtquote:Op zaterdag 8 november 2014 17:19 schreef Dagoduck het volgende:
[..]
Dat woorde 'idd', alsof ik in mijn post al had gezegd dat je je kapot zweet in een plastic jas.
Ik ook hoor. Vooral s'avonds en s'morgens.quote:Op zaterdag 8 november 2014 17:20 schreef Dagoduck het volgende:
[..]
Op de fiets heb ik wel handschoenen aan.
Jaaaa er komt een Elfstedentocht.quote:Op zondag 9 november 2014 02:20 schreef LTVDK het volgende:
Ligt het aan mij of is er op dit moment echt een enorme halo om de maan, heb het idee dat ie groter is dan normaal. De kou komt er dus aan
Kan wel kloppen. Bovenlucht is flink afgekoeld.quote:Op zondag 9 november 2014 02:20 schreef LTVDK het volgende:
Ligt het aan mij of is er op dit moment echt een enorme halo om de maan, heb het idee dat ie groter is dan normaal. De kou komt er dus aan
Voorlopig gewoon 14 graden donderdag.quote:Op zondag 9 november 2014 02:20 schreef LTVDK het volgende:
Dan moet je je vriezer dicht doen.quote:Op zondag 9 november 2014 08:55 schreef quirina het volgende:
[..]
Jaaaa er komt een Elfstedentocht.
Ik ruik t.
Ik ruik ijs.
Voelt ook veel prettiger dan de maar 12 graden.quote:Op zondag 9 november 2014 12:58 schreef haags_kwartiertje het volgende:
En weer is het een mooi zonnig weekend
Ongekend wel
Ja inderdaad, het is buiten prima vertoeven zonder jas zelfs nogquote:Op zondag 9 november 2014 14:45 schreef Ajaxfan het volgende:
[..]
Voelt ook veel prettiger dan de maar 12 graden.
quote:Op zondag 9 november 2014 08:55 schreef quirina het volgende:
[..]
Ik ruik t.
Ik ruik ijs.
Zeer zeker, super lekker dit weerquote:Op zondag 9 november 2014 14:45 schreef Ajaxfan het volgende:
[..]
Voelt ook veel prettiger dan de maar 12 graden.
twitter:WeatherImpact twitterde op maandag 10-11-2014 om 09:53:10#Winter will enter #USA this week. By the end of the week daytime temperature stays below 0C exept SW and SE states. #Snow in N states. reageer retweet
Ja die ruiken ook ijs.quote:Op zondag 9 november 2014 22:13 schreef Basekid_NZ het volgende:
Vandaag twee grote vluchten vogels naar het zuiden zien vertrekken.
It Giet Oan!
Ik zou van zo'n temperatuurwissel echt helemaal knettergek worden denk ik.quote:
Ik weet niet wat ik erger zou vinden, in de winter/herfst van +19 naar -8 of in de lente/zomer van pak hem beet 10 naar 37quote:Op maandag 10 november 2014 12:12 schreef Ajaxfan het volgende:
[..]
Ik zou van zo'n temperatuurwissel echt helemaal knettergek worden denk ik.
Als ik mocht kiezen toch liever optie 2.quote:Op maandag 10 november 2014 14:15 schreef haags_kwartiertje het volgende:
[..]
Ik weet niet wat ik erger zou vinden, in de winter/herfst van +19 naar -8 of in de lente/zomer van pak hem beet 10 naar 37
Ik ga juist voor optie 1.quote:Op maandag 10 november 2014 14:45 schreef Ajaxfan het volgende:
[..]
Als ik mocht kiezen toch liever optie 2.Een jas uittrekken is net wat minder 'gevaarlijk' dan een laag te weinig aan hebben.
Halo om de maan?quote:Op zondag 9 november 2014 08:55 schreef quirina het volgende:
[..]
Ik ruik t.
Ik ruik ijs.
Inderdaad. Vanmiddag uit het werk halverwege op de fiets de jas maar uitgedaan. HEERLIJK!quote:Op maandag 10 november 2014 18:46 schreef bloodymary1 het volgende:
Het is gewoon super heerlijk weer voor als je veel buiten sport. Al heel lang!
Zijn al die eikels niet juist extra vroeg eraf gevallen?quote:Op maandag 10 november 2014 19:43 schreef APK het volgende:
Ik ga elk jaar rond deze datum met mijn moeder wandelen in het bos.
Vorig jaar lagen er absurd veel eikels op de grond, dus wij dachten aan de oude boerenwijsheid dat het wel een strenge winter zou worden.
De Geraniums hebben de hele winter buitengestaan en ze leven nog.
Gisteren: Vrijwel geen eikels op de grond, nergens...
Zou het omgekeerde waar zijn en krijgen we nu een TELEGRAAF-horrorwinter?
Dat zou natuurlijk ook kunnen, maar dan zou je volgens mij nog wel een paar slome eikels moeten zien liggen.quote:Op maandag 10 november 2014 20:37 schreef aloa het volgende:
Zijn al die eikels niet juist extra vroeg eraf gevallen?
Alles was al eerder in bloei etc etc en de eikels vielen ook eerder...quote:Op maandag 10 november 2014 22:16 schreef APK het volgende:
[..]
Dat zou natuurlijk ook kunnen, maar dan zou je volgens mij nog wel een paar slome eikels moeten zien liggen.
Waarom zijn de bladeren dan niet eerder gevallenquote:Op maandag 10 november 2014 23:36 schreef aloa het volgende:
[..]
Alles was al eerder in bloei etc etc en de eikels vielen ook eerder...
Verlies van bladeren heeft een heel andere reden dan opkomst van bloesem en verlies van noten en (steen)vruchten. Bij het verlies van bladeren telt namelijk uitdroging en sneeuwschade mee. Als het lang warm blijft, zal de boom dus langer in het blad blijven staan omdat het geen seintje krijgt om zijn blad te verliezen.quote:Op maandag 10 november 2014 23:45 schreef APK het volgende:
[..]
Waarom zijn de bladeren dan niet eerder gevallen
http://www.weer.nl/weer-i(...)_herfststemming.htmlquote:Op maandag 10 november 2014 23:45 schreef APK het volgende:
[..]
Waarom zijn de bladeren dan niet eerder gevallen
Meer in het oosten en noordoosten volgens mij.quote:Op dinsdag 11 november 2014 16:38 schreef Djeez het volgende:
Het gaat vanavond plenzen in het Noorden. Sneu voor de kindjes die Sint Maarten lopen...
Dit heb je onjuist. Uit vele onderzoeken blijkt dat juist de wisseling in lichtintensiteitsduur primair het seintje is voor bomen om voedingsstoffen uit blad te resorberen, te verkleuren en af te vallen. De aansturing van de zg. 'kurkvormende cellen van Caspari' (op het grensvlak van bladsteel en twijgje) vindt plaats onder invloed van het hormoon auxine. Afgifte vindt o.a. plaats door verminderde lichtintensiteit.quote:Op dinsdag 11 november 2014 10:18 schreef Dven het volgende:
[..]
Verlies van bladeren heeft een heel andere reden dan opkomst van bloesem en verlies van noten en (steen)vruchten. Bij het verlies van bladeren telt namelijk uitdroging en sneeuwschade mee. Als het lang warm blijft, zal de boom dus langer in het blad blijven staan omdat het geen seintje krijgt om zijn blad te verliezen.
Zeker wanneer er veel lichtvervuiling is. Daarom zijn hier in de stad zo'n 40% van de bomen (zwaar) beschadigd door de plotselinge sneeuwval terwijl het daarvoor gewoon nog zomers was. Terwijl dit bijvoorbeeld buiten de stad misschien maar 10% is.
Verdomme, helemaal vergeten dat het Sint Maarten is en heb geen snoep in huis.quote:Op dinsdag 11 november 2014 16:38 schreef Djeez het volgende:
Het gaat vanavond plenzen in het Noorden. Sneu voor de kindjes die Sint Maarten lopen...
Hier gestopt met lezen. Houd voor jezelf even bij wanneer de bladeren vallen. Dat kan van jaar op jaar flink verschillen. Terwijl de lichtintentiteit een vrij constante factor is. Het is er een belangrijk onderdeel van (als je mijn post had gelezen, dan had je jouw post niet hoeven te schrijven) maar alles behalve alleszeggend.quote:Op dinsdag 11 november 2014 16:56 schreef Kettingsmeer het volgende:
[..]
Dit heb je onjuist. Uit vele onderzoeken blijkt dat juist de wisseling in lichtintensiteitsduur primair het seintje is voor bomen om voedingsstoffen uit blad te resorberen,
quote:Op dinsdag 11 november 2014 17:34 schreef Koelkastje het volgende:
[..]
Verdomme, helemaal vergeten dat het Sint Maarten is en heb geen snoep in huis.
Even snel beneden de lampen uit doen en de gordijnen dicht.
Waar zo een forum allemaal goed voor is hè.quote:Op dinsdag 11 november 2014 17:34 schreef Koelkastje het volgende:
[..]
Verdomme, helemaal vergeten dat het Sint Maarten is en heb geen snoep in huis.
Even snel beneden de lampen uit doen en de gordijnen dicht.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |