abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 4 november 2014 @ 13:06:10 #110
172669 Papierversnipperaar
Cafene is ook maar een drug.
pi_146288968
quote:
1s.gif Op maandag 3 november 2014 17:51 schreef Jibberism_ het volgende:
En dat zou ik dan los moeten zien van het geweld dat plaatshad?
Nee dat werd veroorzaakt door het geweld dat toen plaats had. En dan bedoel ik met name het beschieten van betogers door Russische snipers.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_146289993
quote:
1s.gif Op maandag 3 november 2014 17:29 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Rusland heeft zich in dit conflict toch consequent als onbetrouwbaar geafficheerd?
Dit topic is erger dan klb en bnw samen.
Wat een hoop BS komt er hier van die putin lovers voorbij.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  dinsdag 4 november 2014 @ 19:21:37 #112
343860 UpsideDown
Baas Boven Baas
pi_146302322
quote:
NAVO waarschuwt voor Russische troepen bij grens Oekrane

Gepubliceerd: 04 november 2014 18:19
Laatste update: 04 november 2014 18:37

Russische troepen rukken op richting de grens met Oekrane, zo waarschuwde de NAVO dinsdag.

Tegelijk stuurt ook de regering in Kiev troepen naar het oosten van Oekrane, om daar steden te beschermen tegen mogelijke aanvallen van de separatisten.

Jens Stoltenberg, de secretaris-generaal van de NAVO, zei bovendien dat Russische troepen de pro-Russische rebellen in Oost-Oekrane blijven trainen en ,,voorzien van militaire uitrusting''.

In Kiev bestaat dan ook de vrees dat de separatisten steden zullen aanvallen die vooralsnog in handen zijn van het Oekraense leger.

President Petro Poroshenko riep zijn militaire staf dinsdag op meer troepen te sturen om een mogelijk offensief neer te kunnen slaan.

Verkiezingen
Maandag kondigde Porosjenko al aan dat de opstandige regio's in Oost-Oekrane hun speciale status zouden kwijtraken naar aanleiding van de omstreden verkiezingen die zondag werden gehouden. Die status hield een zekere mate van onafhankelijkheid in.

Dinsdag voegde de Nationale Veiligheidsraad de daad bij het woord; de wet die de zelfstandigheid regelde werd geschrapt. Porosjenko benadrukte echter dat de begin september in Minsk gemaakte afspraken over de bezwering van de crisis in Oekrane daarmee niet definitief de prullenbak in kunnen.

Door: ANP
Say what?
  dinsdag 4 november 2014 @ 19:31:19 #113
408238 Gabrunal_2013
this is my home
pi_146302827
Een startsignaal voor de bevrijdinging van heel novorossia uit de klauwen van Kiev!

[ Bericht 13% gewijzigd door Gabrunal_2013 op 04-11-2014 20:13:08 ]
  dinsdag 4 november 2014 @ 22:28:12 #114
343860 UpsideDown
Baas Boven Baas
pi_146312635
EuromaidanPR twitterde op dinsdag 04-11-2014 om 13:01:59 Terrorists stationed tanks in Pavlopil's resident blocks, fired @ Ukr posit outside the city - #Mariupol Def HQ |EMPR http://t.co/gxf9z8y55G reageer retweet

GlenGrant twitterde op dinsdag 04-11-2014 om 18:22:26 Massive reinforcement of #Russian troops in #Donbass Likely aim to force Ukraine to move troops from sea corridor guarding #Mariupol. reageer retweet
EuromaidanPR twitterde op dinsdag 04-11-2014 om 22:17:46 Terrorists fired @ #Ukraine positions near #Mariupol 4times during the day. 1 serviceman was KIA near Pavlopil https://t.co/SMw7QD3ik3 |EMPR reageer retweet
Say what?
pi_146317580
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 november 2014 19:31 schreef Gabrunal_2013 het volgende:
Een startsignaal voor de bevrijdinging van heel novorossia uit de klauwen van Kiev!

[ afbeelding ]
Joepie... Kameraad Putin begint weer een 'korte oorlog', zoals de Tsaren dat ook graag deden. Dat het altijd gigantisch uit de klauwen loopt zien we maar even door de vingers. |:(

"Mit weihnacht zuruck in Berlin" anyone?
  woensdag 5 november 2014 @ 07:38:40 #116
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_146319610
quote:

[ afbeelding ]
Bevrijden? Het is nooit bezet geweest.

Dat lijkt me toch een voorwaarde om bevrijd te kunnen worden.
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
  woensdag 5 november 2014 @ 07:59:29 #117
163768 Happel
Je Suis Roi
pi_146319775
quote:

[ afbeelding ]
Jeuh, fascistisch Rusland laat zijn ware aard zien *O*
Elite
Feyenoordsupporters gaan naar de hemel, als er in de hel geen plaats meer is
Tegen TTIP
  woensdag 5 november 2014 @ 08:06:55 #118
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_146319836
quote:
14s.gif Op woensdag 5 november 2014 07:59 schreef Happel het volgende:

[..]

Jeuh, fascistisch Rusland laat zijn ware aard zien *O*
Het Grote Duitse Russische Rijk moet hersteld worden!

Hebben ze dan helemaal niks geleerd? :|W
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
pi_146322415
De speciale status die de Oekraense staat aan die oostelijke opstandige gebieden had geschonken gaat, om begrijpelijke redenen, waarschijnlijk weer de prullenbak in:
http://www.kyivpost.com/c(...)election-370514.html
pi_146338963

Nuff said. Ruslands economie is fucked. Niet alleen door de sancties maar ook door de recente ineenstorting van de olieprijs.

Als ik het nieuws zo lees mbt die militaire convoyen, lijkt het mij dat Rusland opnieuw meer land wil grijpen in de Oekraine.
  woensdag 5 november 2014 @ 18:36:51 #121
pi_146339324
quote:
0s.gif Op woensdag 5 november 2014 18:25 schreef Pharmacist het volgende:
[ afbeelding ]

Nuff said. Ruslands economie is fucked. Niet alleen door de sancties maar ook door de recente ineenstorting van de olieprijs.

Als ik het nieuws zo lees mbt die militaire convoyen, lijkt het mij dat Rusland opnieuw meer land wil grijpen in de Oekraine.
Als ik het goed op de radio gehoord heb heeft Amerika Saoedi Arabi gevraagd de oliekraan open te draaien. De Russische begroting is gebaseerd opeen olieprijs van boven de 100 dollar per vat.
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
pi_146345806
quote:
7s.gif Op woensdag 5 november 2014 18:36 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Als ik het goed op de radio gehoord heb heeft Amerika Saoedi Arabi gevraagd de oliekraan open te draaien. De Russische begroting is gebaseerd opeen olieprijs van boven de 100 dollar per vat.
Ah, daar was ik niet van op de hoogte. Ik vroeg me al af waarom die olieprijs zo hard was getankd.

Als dat inderdaad zo is, is dat wel een fijne manier om Rusland economisch te slopen :P.
pi_146346344
quote:
0s.gif Op woensdag 5 november 2014 20:58 schreef Pharmacist het volgende:

[..]

Ah, daar was ik niet van op de hoogte. Ik vroeg me al af waarom die olieprijs zo hard was getankd.

Als dat inderdaad zo is, is dat wel een fijne manier om Rusland economisch te slopen :P.
Rusland is fijn bijproduct van de beoogde sloop van Europa inderdaad.

Je moet toch wat om nog even te verbloemen dat de $ printer stuk is.
so long and thanks for all the fish
pi_146347998
quote:
0s.gif Op woensdag 5 november 2014 21:07 schreef crashbangboom het volgende:

[..]

Rusland is fijn bijproduct van de beoogde sloop van Europa inderdaad.

Je moet toch wat om nog even te verbloemen dat de $ printer stuk is.
Ik begrijp niet wat je bedoelt met "de beoogde sloop van Europa", of wat dit te maken heeft met QE (ik neem aan dat je dit bedoelt).
  woensdag 5 november 2014 @ 21:37:02 #125
pi_146348295
8 oktober.
quote:
quote:
De olieprijs zakte onlangs naar het laagste niveau in 27 maanden tijd en dat blijft niet zonder gevolgen. Een land als Rusland is voor haar inkomsten erg afhankelijk van de export van ruwe olie en ziet die inkomsten al maanden achtereen dalen. Bij een prijs van $110 tot $120 per vat olie heeft Rusland nog een overschot op de begroting, maar bij de huidige prijs van ongeveer $90 zal dat omslaan in een tekort. Dat is wat de volgende grafiek van Bloomberg ons laat zien. Bij een verdere prijsdaling richting $80 per vat olie zal dat tekort oplopen tot meer dan 2% van het bbp. Daalt de olieprijs naar $60 per vat, dan groeit het gat in de begroting naar 5,5 tot 6 procent van het bbp.
pi_146348304
quote:
0s.gif Op woensdag 5 november 2014 21:32 schreef Pharmacist het volgende:

[..]

Ik begrijp niet wat je bedoelt met "de beoogde sloop van Europa", of wat dit te maken heeft met QE (ik neem aan dat je dit bedoelt).
Nee, dat Europa op oneigenlijke gronden in sancties gelokt zijn die ze zelf het hardste treffen.

Geen toeval dat McCain al binnen week Liquid Natural Gas liep te verkopen in Europa.
pi_146348479
quote:
7s.gif Op woensdag 5 november 2014 21:37 schreef Papierversnipperaar het volgende:
8 oktober.

[..]

[..]

Jammer dat de Amerikaanse mediaspin niet laat zien dat in locale valuta de opbrengsten alleen gestegen zijn.

Plus dat China graag het stokje overneemt.

Europa gesandwiched, mag straks aan de memmen van de USA hangen, overmaken die $ graag.
pi_146348501
quote:
0s.gif Op woensdag 5 november 2014 21:37 schreef crashbangboom het volgende:
Nee, dat Europa op oneigenlijke gronden in sancties gelokt zijn die ze zelf het hardste treffen.

Geen toeval dat McCain al binnen week Liquid Natural Gas liep te verkopen in Europa.
Ik denk dat de redenen voor de sancties goed te verdedigen zijn.

Natuurlijk heeft Europa pijn van de sancties, sancties snijden aan 2 kanten. Je bent echter behoorlijk slecht ingelicht als je denkt dat Europa harder getroffen wordt dan Rusland.
  woensdag 5 november 2014 @ 21:43:35 #129
pi_146348664
quote:
0s.gif Op woensdag 5 november 2014 21:40 schreef crashbangboom het volgende:

[..]

Jammer dat de Amerikaanse mediaspin niet laat zien dat in locale valuta de opbrengsten alleen gestegen zijn.

Plus dat China graag het stokje overneemt.

Europa gesandwiched, mag straks aan de memmen van de USA hangen, overmaken die $ graag.
Ik zie dat niet als argument om dictator Putin dan maar zijn gang te laten gaan.
pi_146348679
quote:
0s.gif Op woensdag 5 november 2014 21:40 schreef Pharmacist het volgende:

[..]

Ik denk dat de redenen voor de sancties goed te verdedigen zijn.

Natuurlijk heeft Europa pijn van de sancties, sancties snijden aan 2 kanten. Je bent echter behoorlijk slecht ingelicht als je denkt dat Europa harder getroffen wordt dan Rusland.
Die sancties zijn enkel bedoeld om Europa te knechten.

Rusland hakt al eeuwen met het bijltje en heeft in China haar financier in ruil voor commodities, zo diep en groot als de taiga is.
pi_146348786
quote:
7s.gif Op woensdag 5 november 2014 21:43 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Ik zie dat niet als argument om dictator Putin dan maar zijn gang te laten gaan.
Owja, true regimechange is trademarked :)

Kost wat, maar dan krijg je ook wat. Geweldig ook dat de USA Europa regime change in de Urakaine laat betalen middels garantstelling voor Urkaine gasrekeininge. Dat is een hoerenloper die zichzelf neukt, beter kan je ze niet krijgen.
  woensdag 5 november 2014 @ 21:55:42 #132
pi_146348939
quote:
0s.gif Op woensdag 5 november 2014 21:43 schreef crashbangboom het volgende:

[..]

Rusland hakt al eeuwen met het bijltje en heeft in China haar financier in ruil voor commodities, zo diep en groot als de taiga is.
Rusland maakt zichzelf kapot.
quote:
quote:
Wat de deskundigen echter het meest verwart is dat de begroting geheel een al voorbij gaat aan de economische prognoses voor Rusland in de komende jaren. Zo gaat de begroting uit van 3% economische groei voor Rusland in 2104, terwijl de Russische Centrale bank 2% voorspelt.

De oorzaak hiervoor lijkt te zijn dat president Poetin zijn ondergeschikten afgelopen voorjaar de oekaze gaf een aantal zaken te realiseren, en dat hij alleen nog maar wordt omringd door ja-knikkers. Of, zoals een Russische deskundige opmerkte: “We zitten met het volgende dilemma: ofwel we begroten realistisch en erkennen daarmee dat het onmogelijk is Poetins’ opdrachten te vervullen, ofwel we houden rekening met de presidentile wensen, met een onrealistische begroting als gevolg.”
pi_146349314
quote:
7s.gif Op woensdag 5 november 2014 21:55 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Rusland maakt zichzelf kapot.

[..]

[..]

Rusland heeft een biljoenen gas- en oliedeal met China met een unlimited credit card, en Europa....... (vraag McCain). Wie sloopt wie?
pi_146350447
quote:
0s.gif Op woensdag 5 november 2014 21:43 schreef crashbangboom het volgende:

Ik heb echt geen idee waar je het over hebt, of wat het te maken heeft met mijn post. De Europese sancties mbt Rusland waren Europees initiatief.

Mbt Rusland en China; China handelt niet met Rusland uit liefdadigheid, maar uit eigen gewin. Dat begrijp je wel toch? De Chinezen profiteren van het feit dat Rusland weinig handelspartners heeft, en gelijk hebben die Chinezen. Hopelijk begrijp je ook dat als China zo veel beter was als handelspartner dan Europa voor Rusland, dat Rusland allang die deals had gesloten met China.
pi_146350597
quote:
0s.gif Op woensdag 5 november 2014 22:21 schreef Pharmacist het volgende:

[..]

Ik heb echt geen idee waar je het over hebt, of wat het te maken heeft met mijn post. De Europese sancties mbt Rusland waren Europees initiatief.

Mbt Rusland en China; China handelt niet met Rusland uit liefdadigheid, maar uit eigen gewin. Dat begrijp je wel toch? De Chinezen profiteren van het feit dat Rusland weinig handelspartners heeft, en gelijk hebben die Chinezen. Hopelijk begrijp je ook dat als China zo veel beter was als handelspartner dan Europa voor Rusland, dat Rusland allang die deals had gesloten met China.
Grapje zeker?

saillant detail: Son of US VP Joe Biden appointed to board of major Ukrainian gas company :

http://rt.com/business/158660-biden-son-ukraine-company/

En Europa bukt

Die gas deal was ook gesloten voordat de USA opeens een conflict forceerde. Follow the money. Spot the mark.

[ Bericht 1% gewijzigd door crashbangboom op 05-11-2014 22:33:09 ]
  woensdag 5 november 2014 @ 22:33:50 #136
pi_146351138
quote:
0s.gif Op woensdag 5 november 2014 22:24 schreef crashbangboom het volgende:

[..]

Grapje zeker?

saillant detail: Son of US VP Joe Biden appointed to board of major Ukrainian gas company :

En Europa bukt

Die gas deal was ook gesloten voordat de USA opeens een conflict forceerde. Follow the money. Spot the mark.
Hahaaaa! :D Je gebruikt RT als bron! Haaaaahahaha
pi_146351333
quote:
Typische RT meuk. Biden zegt "insisting" in een insignificante speech aan een Universiteit en RT maakt daar van "forced" van en blaast het verhaal op.
pi_146351350
quote:
7s.gif Op woensdag 5 november 2014 22:33 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Hahaaaa! :D Je gebruikt RT als bron! Haaaaahahaha
Wat vind je van mijn imitatie van Biden? :)
pi_146351604
quote:
0s.gif Op woensdag 5 november 2014 22:37 schreef Pharmacist het volgende:

[..]

Typische RT meuk. Biden zegt "insisting" in een insignificante speech aan een Universiteit en RT maakt daar van "forced" van en blaast het verhaal op.
Ja, wat de vice president van de USA zegt is natuurlijk onbelangrijk. :D

Misschien kan ie dan eens de satellietbeelden van de meest gecoverde regio ter aarde eens vrijgeven, zodat Rutte ook van repeat af kan :)
pi_146351906
quote:
0s.gif Op woensdag 5 november 2014 22:42 schreef crashbangboom het volgende:
Ja, wat de vice president van de USA zegt is natuurlijk onbelangrijk. :D

Misschien kan ie dan eens de satellietbeelden van de meest gecoverde regio ter aarde eens vrijgeven, zodat Rutte ook van repeat af kan :)
Ik zeg niet dat Bidens woorden er niet toe doen. Ik zeg dat RT ze verdraait. Biden heeft het woord "forced" niet gebruikt. "Insist" is niet hetzelfde als "forced", RT is dus lackeys zoals jou aan het misleiden.

Denk je echt dat Europa in het geheim slaafs doet wat de USA wilt en Biden zich per ongeluk verspreekt en het zo toegeeft? Kom op zeg. Europa heeft veel vaker een andere koers gevaren dan de USA, bijv mbt Israel. Alleen dat al bewijst dat Europa een eigen koers vaart. En natuurlijk dat Merkel toevallig gisteren ook "insist" dat de sancties op Rusland blijven.
pi_146352279
quote:
0s.gif Op woensdag 5 november 2014 22:48 schreef Pharmacist het volgende:

[..]

Ik zeg niet dat Bidens woorden er niet toe doen. Ik zeg dat RT ze verdraait. Biden heeft het woord "forced" niet gebruikt. "Insist" is niet hetzelfde als "forced", RT is dus lackeys zoals jou aan het misleiden.

Denk je echt dat Europa in het geheim slaafs doet wat de USA wilt en Biden zich per ongeluk verspreekt en het zo toegeeft? Kom op zeg. Europa heeft veel vaker een andere koers gevaren dan de USA, bijv mbt Israel. Alleen dat al bewijst dat Europa een eigen koers vaart. En natuurlijk dat Merkel toevallig gisteren ook "insist" dat de sancties op Rusland blijven.
Hoe kun je een video verdraaien? :D Dat moet je me toch eens uitleggen. :D Lucebert zei al, er staat wat er staat. Wat vind je van mijn Biden imimtatie, overtuigend, kan ik op Broadway?

Ja, wat moet Merkel nu, de oorlog al lang en breed verloren, suckerpunched door je bondgenoot, en bovendien gefinancieerd middels garantstelling van een gasdeal die de Urkaine nooit gaat betalen.

Waarom geeft de USA die satellietbeelden niet prijs?
pi_146352597
En waarom denkt niemand meer na, en papegaait iedereen elkaar na?

Vragen vragen. Ze zijn niet populair heden ten dage. Staan niet in het communicatie protocol. Kut.
pi_146357269
quote:
0s.gif Op woensdag 5 november 2014 22:21 schreef Pharmacist het volgende:

[..]

Als Rusland en China echt zo close waren geweest als vrienden, dan hadden er al lang veel pijpleidingen van Rusland naar China gelegen. En dan waren de banden niet pas aangehaald na de boycot door het Westen.

Overigens heb ik dinsdagavond in VPRO Bureau Buitenland (Radio 1 ongeveer 21:40 uur) gehoord, dat het boek over Poetin het meest verkochte boek in China is. Hij wordt daar ontzettend bewonderd, omdat hij wel de ballen heeft om het tegen het arrogante Westen op te nemen.
  Trouwste user 2022 donderdag 6 november 2014 @ 06:14:03 #144
7889 tong80
Spleenheup
pi_146357423
Bij de explosie van een granaat op een sportterrein van een school in Oost-Oekrane zijn twee kinderen gedood en vier anderen gewond geraakt. De mensenrechtenorganisatie Amnesty International spreekt van een 'oorlogsmisdaad' en eist een onderzoek. Het is onduidelijk wie voor de aanslag in het gebied Donetsk verantwoordelijk was.

De rijkste Oekraner van het land, Rinat Achmetov, toonde zich verbijsterd over de gebeurtenis in zijn vroegere school. De miljardair riep op tot een onmiddellijk einde aan het bloedvergieten. 'Stop ermee, vreedzame burgers te doden! Stop ermee kinderen om te brengen!', zei de 48-jarige zakenman.

Ook de Oekraense minister van Buitenlandse Zaken Pavel Klimkin toonde zich geschokt. De Organisatie voor Veiligheid en Samenwerking in Europa (OVSE) moet de misdaad onderzoeken. Een groep schooljongens speelde op het sportterrein van de school een potje voetbal, toen de granaat insloeg.

Ondanks de begin september overeengekomen wapenstilstand wordt het oostelijke stadsdeel in het pro-Russische gebied van de separatisten steeds weer onder vuur genomen. De door de regeringstroepen gecontroleerde luchthaven, waar nog steeds gevochten wordt, ligt niet ver van de school. De opstandelingen en het leger geven elkaar de schuld van het geweld.

http://www.ad.nl/ad/nl/30(...)-Oost-Oekraine.dhtml

:{
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_146357875
quote:
0s.gif Op woensdag 5 november 2014 22:24 schreef crashbangboom het volgende:

[..]

Grapje zeker?

En Europa bukt

RT = DE tv zender voor poetinlovers :D
Exponentile deflatie van Bitcoin maakt arme mensen nog veel sneller armer dan het grote probleem van inflatie. Gematigde burning van Ethereum is de gulden middenweg.
  donderdag 6 november 2014 @ 09:22:32 #146
313372 Linkse_Boomknuffelaar
Stop de wapenlobby. Vrede!
  donderdag 6 november 2014 @ 09:34:34 #147
361691 DeJori
Zorgt hier voor de veiligheid
pi_146359218
quote:
1s.gif Op donderdag 6 november 2014 08:00 schreef firefly3 het volgende:

[..]

RT = DE tv zender voor poetinlovers :D
Nee hoor, RT is in tegenstelling tot westerse media volledig onafhankelijk en objectief.
Ik ben DeJori en ik wil aangesproken worden als DeJori. Ik heb handboeien en ik heb pepperspray. Ik los dat hier op op mijn manier. Aight?
pi_146360025
quote:
0s.gif Op donderdag 6 november 2014 03:28 schreef Idisrom het volgende:

[..]

Als Rusland en China echt zo close waren geweest als vrienden, dan hadden er al lang veel pijpleidingen van Rusland naar China gelegen. En dan waren de banden niet pas aangehaald na de boycot door het Westen.

Overigens heb ik dinsdagavond in VPRO Bureau Buitenland (Radio 1 ongeveer 21:40 uur) gehoord, dat het boek over Poetin het meest verkochte boek in China is. Hij wordt daar ontzettend bewonderd, omdat hij wel de ballen heeft om het tegen het arrogante Westen op te nemen.
Dat hij daarmee vervolgens zijn land de dictatuur en de malaise indrukt doet ze dan weer niets.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
pi_146362324
quote:
0s.gif Op donderdag 6 november 2014 09:34 schreef DeJori het volgende:

[..]

Nee hoor, RT is in tegenstelling tot westerse media volledig onafhankelijk en objectief.
Journalistiek zoals journalistiek bedoelt is ;) .
  donderdag 6 november 2014 @ 14:48:33 #150
163768 Happel
Je Suis Roi
pi_146368404
lennutrajektoor twitterde op donderdag 06-11-2014 om 14:27:08 BREAKING #Russia declined #Ukraine president Poroshenko proposal to go on w peace plan negotiations in Geneva format. Not their cup of tea. reageer retweet
MaximEristavi twitterde op donderdag 06-11-2014 om 12:33:09 Russia-backed rebel have restarted the military offence along the most parts of the demarcation line in East Ukraine reageer retweet
Elite
Tegen TTIP
pi_146371970
Totale slachting voor de Russische Roebel. Vrijdag heeft Rusland de rente al naar 9.5% gebracht.

Ik ben benieuwd of Rusland de rente nog verder om hoog gaat pompen om haar munt te beschermen. In het artikel staat namelijk ook
quote:
The exchange rate pared declines after the central bank’s First Deputy Governor Ksenia Yudaeva said further interest-rate increases have not been ruled out.
pi_146373315
quote:
0s.gif Op donderdag 6 november 2014 16:38 schreef Pharmacist het volgende:
Totale slachting voor de Russische Roebel. Vrijdag heeft Rusland de rente al naar 9.5% gebracht.

Ik ben benieuwd of Rusland de rente nog verder om hoog gaat pompen om haar munt te beschermen. In het artikel staat namelijk ook

[..]

Dan kan dat verhaal van een begrotingstekort ook wel naar bed, aangezien de olieprijs minder snel daalt dan de ruble. In rubles gemeten levert hun olie- en gasexport dus steeds meer op. Binnenlands dus business as usual, de pijn wordt genomen in de USA, Canada, UK en Noorwegen, en een stapeltje West Afrikaanse landen.
pi_146375249
quote:
0s.gif Op donderdag 6 november 2014 17:14 schreef crashbangboom het volgende:

[..]

Dan kan dat verhaal van een begrotingstekort ook wel naar bed, aangezien de olieprijs minder snel daalt dan de ruble. In rubles gemeten levert hun olie- en gasexport dus steeds meer op. Binnenlands dus business as usual, de pijn wordt genomen in de USA, Canada, UK en Noorwegen, en een stapeltje West Afrikaanse landen.
Lol?
Exponentile deflatie van Bitcoin maakt arme mensen nog veel sneller armer dan het grote probleem van inflatie. Gematigde burning van Ethereum is de gulden middenweg.
pi_146381108
quote:
0s.gif Op donderdag 6 november 2014 17:14 schreef crashbangboom het volgende:
Lol, jij hebt echt geen idee waar je het over hebt.
pi_146381874
NatVasilyevaAP twitterde op woensdag 05-11-2014 om 19:34:29 Ukraine to halt subsidies to rebel-held areas (from @AP) http://t.co/7QNLjlAjvB reageer retweet
ChristopherJM twitterde op donderdag 06-11-2014 om 13:11:22 Border Guard Service of #Ukraine dubs east "Temporarily Occupied Territories" (TOT), establishes passport controls http://t.co/hR5zaR4gme reageer retweet
NatVasilyevaAP twitterde op donderdag 06-11-2014 om 17:17:52 The most harrowing morning I've had in Donetsk so far: http://t.co/rGtybhPQq2 AP photos by Mstyslav Chernov reageer retweet

[ Bericht 99% gewijzigd door deelnemer op 06-11-2014 22:07:35 ]
The view from nowhere.
pi_146384719
ChristopherJM twitterde op donderdag 06-11-2014 om 11:50:36 Big story by @WSJ crew. U.S. money-laundering probe touches #Putin’s inner circle. http://t.co/xBqmu0dJ6s reageer retweet
The view from nowhere.
pi_146392505
quote:
1s.gif Op maandag 3 november 2014 17:51 schreef Jibberism_ het volgende:

[..]

Jij maakt er van dat ik dat zeg. Dat is iets anders dan dat ik dat zeg. Lees maar terug en zeg me dan nog eens wat er staat, met quote.

Ook iets te doorzichtig hoe je steeds probeert mij woorden in de mond te leggen. Levert je wellicht kudos op bij je lokale debat- en sjoelbakclub maar hier is het vooral grappig en opmerkelijk, maar niet terzake. Als een filmpje van een fietsende eekhoorn om een nieuwsbulletin vol rampspoed toch nog effe leuk af te sluiten.

[..]

Je schat de Russische propaganda machine nogal hoog in als je denkt dat mijn beeld van internationaal recht daar vandaan komt. Het is me sowieso een raadsel op welke propaganda uitingen je doelt. Mocht je de beschuldigingen bedoelen dat "de fascisten de macht hebben in Kiev" dan moet ik je teleurstellen.

[..]

Dat zeg ik niet. Ik geef aan dat het niet verrassend is dat men daar niet op vertrouwde.

Jij meent dat wat op papier staat goddelijke kracht heeft en zodoende altijd gerespecteerd wordt?

[..]

En dat zou ik dan los moeten zien van het geweld dat plaatshad?

[..]

Komt ie daar weer mee. Ik heb daar de vorige keer al op gereageerd. Voor iemand die pretendeert een gedegen verhaal te vertellen gebruik je wel interessante technieken die weinig met de inhoud van doen hebben.

Maar ook dit wederom op herhaling... Ik juich niets toe, ik geef aan dat het niet verrassend is.

[..]

Waarom denk jij dat ik dit uit Russische bronnen haal?

Zou het misschien zo zijn dat jij bepaalde lieden nablaat die net als jij op iedere tegenwerping roepen "Russische propaganda"?

Ik ben bekend met Russische propaganda. Van het ronduit debiele met een hoog meanwhile in soviet russia gehalte tot het genuanceerd inspelen op onvrede in het westen met de prachtigste reportages op RT, inclusief boos kijkende reporter vol quasi-retorische vragen.

Maar ik kan niet echt zeggen dat dat een wezenlijke bijdrage aan mijn wereldbeeld heeft geleverd.

Tevens ben ik bekend met westerse propaganda. Jij ook wel toch?
Je kan het nog vaak zeggen tegen hem, maar hij weigert pertinent in te zien dat er een verschil is tussen iets toejuichen of iets erkennen.

Vervolgens probeert hij je iets in de mond te leggen en daarna met een oneliner te komen of hij gaat proberen persoonlijk te worden.

En dat allemaal maar om niet inhoudelijk ergens op in te hoeven gaan.

Hij heeft maar n doel en dat is dit topic verzieken, al dan niet met kloonaccounts om te beledigen, zwaar vermoeiend inderdaad.

Maar wel een goede post van jou en mooi om te zien dat je niet hapt. ^O^
pi_146397791
quote:
Al de zoveelste keer dat ik zo'n bericht voorbij zie komen. :')
pi_146397932
Volgens mij heeft niemand de Sochi speech afgelopen maand van Putin gezien of gehoord?

Daar riep hij al dat een oorlog met Kiev niet te voorkomen is en Rusland zich daarop aan het voorbereiden was. Hij wilde zich niet schikken naar de world order van de Amerikanen, omdat die volgens hem afgebrokkeld was en niet legitiem. Novorussiya gaat er komen, dat verdrag van Minsk was een truc zodat de rebellen hun macht konden bezegelen met verkiezingen en het gebied gedurende de winter weer op krachten kan komen.
pi_146399933
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 november 2014 12:41 schreef Nintex het volgende:
Volgens mij heeft niemand de Sochi speech afgelopen maand van Putin gezien of gehoord?

Daar riep hij al dat een oorlog met Kiev niet te voorkomen is en Rusland zich daarop aan het voorbereiden was. Hij wilde zich niet schikken naar de world order van de Amerikanen, omdat die volgens hem afgebrokkeld was en niet legitiem. Novorussiya gaat er komen, dat verdrag van Minsk was een truc zodat de rebellen hun macht konden bezegelen met verkiezingen en het gebied gedurende de winter weer op krachten kan komen.
Kan ie straks mooi het buitenland de schuld geven dat z'n hele land naar de tering is gegaan onder hem.
  vrijdag 7 november 2014 @ 13:50:57 #162
242879 Onnoman
The On And Only
pi_146400518
enge gebeurtenis
Als je de wereld wilt begrijpen, moet je denken zoals ik.
(Onnoman)
si vi pacem para bellum
himmelhoch jauchzend
  vrijdag 7 november 2014 @ 13:55:45 #163
242879 Onnoman
The On And Only
pi_146400720
oekrainers in het zuid-oosten moeten hun huis in de fik steken en richting kiev vetrekken.. deden die russen ook tijdens de 2e wereldoorlog
Als je de wereld wilt begrijpen, moet je denken zoals ik.
(Onnoman)
si vi pacem para bellum
himmelhoch jauchzend
  vrijdag 7 november 2014 @ 13:59:41 #164
408238 Gabrunal_2013
this is my home
pi_146400863
quote:

Dat klopt, maar deze agenda is geen geheim natuurlijk. Oekraine zal worden opgesplitst in een deel Novo Russia, waarvan de grenzen al uit een ver verleden bekend waren en een deel Oekraine, dat onder meer westerse invloedssfeer staat. Een logisch en onoverkomelijk gevolg van de Westerse bemoeienis met dit land. De messen worden nu geslepen en de geesten rijp gemaakt voor het volgende offensief.
pi_146401692
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 november 2014 13:55 schreef Onnoman het volgende:
oekrainers in het zuid-oosten moeten hun huis in de fik steken en richting kiev vetrekken.. deden die russen Duitsers ook tijdens de 2e wereldoorlog
Gecorrigeerd conform geschiedenis.
pi_146401781
Putin windt er geen doekjes om:
quote:
Vladimir Putin says there was nothing wrong with Soviet Union's pact with Adolf Hitler's Nazi Germany
http://www.telegraph.co.u(...)rs-Nazi-Germany.html
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 november 2014 14:22 schreef Gruj0 het volgende:

[..]

Gecorrigeerd conform geschiedenis.
Volgens mij ging dat beide kanten op, totdat de Duitsers het voor gezien hielden. Ik hoop eigenlijk dat Oekraine gewoon een corrupte teringbende blijft en Putin voor niks al het Russische geld door de Oekrainse plee spoelt.
pi_146402060
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 november 2014 14:24 schreef Nintex het volgende:
Ik hoop eigenlijk dat Oekraine gewoon een corrupte teringbende blijft en Putin voor niks al het Russische geld door de Oekrainse plee spoelt.
Dat blijft het toch wel. Sinds uiteenvallen S-U zijn ze alsmaar aan het draaikonten geweest tussen het westen en oosten.

Niet alleen Rusland zal er geld op verliezen maar ook het westen.

Dat het nu zo slecht gaat met Oekraine (voornamelijk het verdedigen van land) is niet raar. Jaren geleden onder het bewind van Timoshenko stond het land op afgrond en werd het moderne spul van het leger in de uitverkoop gedaan.
pi_146402694
quote:

Ik heb die speech wel gezien, ik moest er eigenlijk wel om lachen. Die hele toespraak stond bol van de paradoxen en het tegenspreken van zichzelf. Hij verkondigde onder meer dat Rusland een voorbeeldige democratie was, geen interesse had in gebiedsuitbreiding, geen inbreuk maakte op de soevereiniteit van andere landen en dat soort onzinnige toestanden. We zien dat alleen niet omdat Amerika alle massamedia ter wereld controleert. Of zoiets.

Meest opvallende mijns inziens was dat hij een "stabiele" wereldorde zoals na WO2 belangrijk belangrijk vond, bestond die mooie Sovjetunie nog maar h :')

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 07-11-2014 15:11:17 ]
  vrijdag 7 november 2014 @ 16:00:50 #169
369021 tfors
gaarne wijzigen naar #ANONIEM
pi_146404747
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 november 2014 14:24 schreef Nintex het volgende:
Putin windt er geen doekjes om:

[..]

http://www.telegraph.co.u(...)rs-Nazi-Germany.html

[..]

Volgens mij ging dat beide kanten op, totdat de Duitsers het voor gezien hielden. Ik hoop eigenlijk dat Oekraine gewoon een corrupte teringbende blijft en Putin voor niks al het Russische geld door de Oekrainse plee spoelt.
Veel geld gaat Rusland er (behalve de Krim) niet in steken hoor. Ze zetten gewoon een vriendje neer in NovoRussia als zetbaas zoals in Transnistri en gaan de inwoners echt geen Russische pensioenen geven of investeren in het nep-land.
  vrijdag 7 november 2014 @ 16:04:50 #170
408238 Gabrunal_2013
this is my home
pi_146404861
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 november 2014 16:00 schreef tfors het volgende:

[..]

Veel geld gaat Rusland er (behalve de Krim) niet in steken hoor. Ze zetten gewoon een vriendje neer in NovoRussia als zetbaas zoals in Transnistri en gaan de inwoners echt geen Russische pensioenen geven of investeren in het nep-land.
Zolang Oekraine maar in conflictsituatie blijft , of makkelijk is te destabiliseren, is het in feite al goed, want dan wordt het geen navo , of eu land en behoudt Rusland zijn invloed.
pi_146405042
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 november 2014 16:04 schreef Gabrunal_2013 het volgende:

[..]

Zolang Oekraine maar in conflictsituatie blijft , of makkelijk is te destabiliseren, is het in feite al goed, want dan wordt het geen navo , of eu land en behoudt Rusland zijn invloed.
En wat als de EU daar schijt aan heeft?
  vrijdag 7 november 2014 @ 16:45:51 #172
312994 deelnemer
ff meedenken
pi_146406116
StateOfUkraine twitterde op vrijdag 07-11-2014 om 10:41:47 UA Defense Ministry: Bezler, a top Russian commander in E #Ukraine has been killed by Russian forces for disobeying & trying to talk to Kiev reageer retweet
myroslavapetsa twitterde op vrijdag 07-11-2014 om 12:04:40 #Ukraine's Secret Service (SBU) spox Olena Hitlyanska can't confirm reports on #Bezler's death reageer retweet
pete_leonard twitterde op vrijdag 07-11-2014 om 14:14:49 Kremlin: "We respect DNR/LNR elections, that doesn't mean we recognize them" http://t.co/Exv36AuWzj Do they also not don't recognize them? reageer retweet
RolandOliphant twitterde op vrijdag 07-11-2014 om 13:55:39 The wordsmiths of the Kremlin and @MID_RF carefully "respect," but do not "recognise" the rebel election. http://t.co/ywC0ThBEqy reageer retweet
ChristopherJM twitterde op vrijdag 07-11-2014 om 07:45:58 Latvia's FM comes out. Brave move in conservative Eastern Europe RT @edgarsrinkevics: I proudly announce I'am gay... Good luck all of you... reageer retweet
ASLuhn twitterde op donderdag 06-11-2014 om 20:01:56 Volunteer battalion threaten to overthrow Poroshenko if he compromises.Could there be real coup in Kiev? @NoahSneider http://t.co/jcmXTalsJ2 reageer retweet
Liveuamap twitterde op vrijdag 07-11-2014 om 11:51:24 The NSDC: day 5 soldiers were killed, 16 wounded http://t.co/0HOOUVfBF0 via @euromaidan reageer retweet
OSCE_SMM twitterde op vrijdag 07-11-2014 om 18:54:24 #Donetsk School shelling: 2dead,4wounded caused by artillery/mortars fired from NW of football pitch.Multiple craters http://t.co/O9BmIU3a2l reageer retweet

[ Bericht 23% gewijzigd door deelnemer op 07-11-2014 23:04:02 ]
The view from nowhere.
  vrijdag 7 november 2014 @ 16:47:12 #173
408238 Gabrunal_2013
this is my home
pi_146406147
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 november 2014 16:11 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

En wat als de EU daar schijt aan heeft?
zal niet gebeuren, verdeel en heers!
  vrijdag 7 november 2014 @ 17:29:01 #174
312994 deelnemer
ff meedenken
pi_146407845
quote:
Was toch al lang bekend dat dat onzin was.
  vrijdag 7 november 2014 @ 17:51:11 #176
312994 deelnemer
ff meedenken
pi_146408930
Het lijkt erop dat als Nederland stiekem met de rebellen onderhandelt, de rampplek gewoon te bezoeken is. Maar als het aan de grote klok wordt gehangen, wordt het opeens gevaarlijk. Dan zijn de mortieren niet van de lucht.
  vrijdag 7 november 2014 @ 18:53:05 #178
312994 deelnemer
ff meedenken
pi_146409804
quote:
Dmitry Tymchuk: Military updates, 11/3

Dmitry Tymchuk, Head of the Center for Military and Political Research, Coordinator of the Information Resistance group

11.03.2014

Operational data from Information Resistance:

Over the past day there has been a marked decrease in the activity of the insurgents and Russian troops in Donbas connected with the conduct of the so-called elections by the terrorist organizations “LNR” [Luhansk People's Republic] and “DNR” [Donetsk People's Republic]. Altogether, the total recorded was about 15 shellings of the positions of ATO [anti-terrorist operation] forces and 1 attack on a checkpoint in the district of Mariupol.

The total number of violations of the temporary ceasefire by the Russian-terrorist forces from the signing of the Minsk agreement approaches 2,400.

The hottest points of the ATO zone for the past day were the settlements of Staryi Aidar (4 shellings), Krymske, and Pavlopil (2 shellings each).

Also, Russian-terrorist forces delivered fire strikes on the positions of ATO forces near Orlivske, Debaltseve, Cherevkovka, and the Donetsk airport.

At the moment, the Russian-terrorist troops completed their formation of four strike groups:

- the Luhansk group (in the vicinity of Pervomaisk-Luhansk-Stanytsia Luhanska);

- the Horlivka-Donetsk group;

- the Volnovakha-Telmanovo group;

- the Novoazovsk group.

According to IR estimates, these [strike] groups include about 14-15 thousand Russian mercenaries and soldiers of the Russian Federation, as well as 10-12 thousand insurgents from local gangs.

Also these strike groups are equipped with:

- 110-115 tanks;

- 250-280 AFVs (armored fighting vehicles) such as BMP, BTR, MT-LB;

- 80-100 cannon artillery guns and MLRS units;

- about 500 vehicles (from Russian army armored Kamaz [cargo trucks] and tankers to improvised gun trucks).

The active “reformation of the militia” is currently underway. The leaders of the “DNR” and “LNR,” with the active assistance of Russian specialists, is conducting a “unification” of gangs to create “linear units and divisions.” Currently, this process is unsuccessful due to an extremely low level of discipline in the terrorist ranks and their unwillingness to conform to a single leadership.
The view from nowhere.
pi_146426077

'Kiev moet zich aan afspraken houden'

PEKING -
Kiev moet zich meer richten op de-escalatie van het conflict in Oost-Oekrane, zoals met de rebellen in april is afgesproken in Genve. Dat vinden Rusland en de VS, die het bewind in Oekrane willen overtuigen dat een politieke oplossing nodig is. Dat zei de Russische minister Sergej Lavrov van Buitenlandse Zaken zaterdag na een ontmoeting met zijn Amerikaanse ambtgenoot John Kerry, meldde het Russische persbureau RIA Novosti.
Rusland hekelde al enige tijd dat Kiev met militaire acties de afspraken ondermijnt. Nu zijn ook de Verenigde Staten daarvan overtuigd. Ze willen de druk op Kiev opvoeren door met de machthebbers in gesprek te gaan. Kerry en Lavrov spraken elkaar aan de zijlijn van de topconferentie van de APEC (Asia Pacific Economic Cooperation) in Peking.

http://www.telegraaf.nl/b(...)_deal_houden___.html

Eindelijk, Amerika wordt wakker.
  zaterdag 8 november 2014 @ 10:10:30 #180
408238 Gabrunal_2013
this is my home
pi_146426602
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 november 2014 09:30 schreef Loekie1 het volgende:

PEKING -
Kiev moet zich meer richten op de-escalatie van het conflict in Oost-Oekrane, zoals met de rebellen in april is afgesproken in Genve. Dat vinden Rusland en de VS, die het bewind in Oekrane willen overtuigen dat een politieke oplossing nodig is. Dat zei de Russische minister Sergej Lavrov van Buitenlandse Zaken zaterdag na een ontmoeting met zijn Amerikaanse ambtgenoot John Kerry, meldde het Russische persbureau RIA Novosti.
Rusland hekelde al enige tijd dat Kiev met militaire acties de afspraken ondermijnt. Nu zijn ook de Verenigde Staten daarvan overtuigd. Ze willen de druk op Kiev opvoeren door met de machthebbers in gesprek te gaan. Kerry en Lavrov spraken elkaar aan de zijlijn van de topconferentie van de APEC (Asia Pacific Economic Cooperation) in Peking.

Juist, Kiev moet zich terugtrekken uit Novo Russia en die grenzen gewoon respecteren. In plaats daarvan houden ze grote delen nog steeds bezet en wordt hier geweld gebruikt. De Oekraiense troepen moeten terug naar de kazernes en de kazernes in Novo Russia moeten in het hele gebied (dus inclusief Odessa) worden overgedragen aan de vrijheidsstrijders uit Donetsk en Luhansk. Het wordt wat dat betreft tijd dat de druk op Kiev wordt opgevoerd en dat ook zij inzien dat de weg naar de-escalatie moet worden ingeslagen.
  zaterdag 8 november 2014 @ 10:16:43 #181
342946 TweeGrolsch
Geen 18 ? Geen druppel!
pi_146426678
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 november 2014 10:10 schreef Gabrunal_2013 het volgende:

[..]

Juist, Kiev moet zich terugtrekken uit Novo Russia en die grenzen gewoon respecteren. In plaats daarvan houden ze grote delen nog steeds bezet en wordt hier geweld gebruikt. De Oekraiense troepen moeten terug naar de kazernes en de kazernes in Novo Russia moeten in het hele gebied (dus inclusief Odessa) worden overgedragen aan de vrijheidsstrijders uit Donetsk en Luhansk. Het wordt wat dat betreft tijd dat de druk op Kiev wordt opgevoerd en dat ook zij inzien dat de weg naar de-escalatie moet worden ingeslagen.
Of Rusland haalt z'n troepen er gewoon weg.
pi_146426736
quote:
Dat meldt AFP op basis van verklaringen van de Oekraense regering. Het oversteken van het extra materiaal is donderdag gebeurd, maar het nieuws komt pas vrijdag naar buiten.

Gewoon een verklaring overnemen van een stelletje coup plegende fascisten, moet kunnen anno 2014 in Europa.
pi_146426807
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 november 2014 10:16 schreef TweeGrolsch het volgende:

[..]

Of Rusland haalt z'n troepen er gewoon weg.
Nee, je snapt het niet. Rusland zijn de goeden in dit conflict volgens dit type malloten. Die kogen de Krim annexeren omdat de VS Irak heeft aangevallen, allemaal volkomen logisch.
  zaterdag 8 november 2014 @ 10:27:34 #184
163768 Happel
Je Suis Roi
pi_146426814
quote:
10s.gif Op zaterdag 8 november 2014 10:22 schreef Smack10 het volgende:
Gewoon een verklaring overnemen van een stelletje coup plegende fascisten, moet kunnen anno 2014 in Europa.
Precies. Rusland is het braafste jongetje van de klas.
Elite
Tegen TTIP
pi_146426830
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 november 2014 09:30 schreef Loekie1 het volgende:

PEKING -

Obama zal het wel eindelijk inzien nu Poetin voor de 2de keer in Time magazine tot machtigste persoon in de wereld is gekozen en gewoon niet meer tegenstribbelen. ;)

Russia’s Putin picked as most powerful person in world, for second time:

http://www.washingtontime(...)werful-person-in-wo/
pi_146426862
quote:
14s.gif Op vrijdag 7 november 2014 08:49 schreef Smack10 het volgende:

[..]

Je kan het nog vaak zeggen tegen hem, maar hij weigert pertinent in te zien dat er een verschil is tussen iets toejuichen of iets erkennen.

Vervolgens probeert hij je iets in de mond te leggen en daarna met een oneliner te komen of hij gaat proberen persoonlijk te worden.

En dat allemaal maar om niet inhoudelijk ergens op in te hoeven gaan.

Hij heeft maar n doel en dat is dit topic verzieken, al dan niet met kloonaccounts om te beledigen, zwaar vermoeiend inderdaad.

Maar wel een goede post van jou en mooi om te zien dat je niet hapt. ^O^
Ach, de trolletjes zoeken elkaar op, wat schattig O+. Maar wie zou er dan een kloon van mij zijn, ben erg benieuwd :D.

Overigens ga ik graag inhoudelijk de discussie aan. Echter dan blijken de voorstanders van Poetin weinig trek te hebben in zo'n discussie...
  zaterdag 8 november 2014 @ 10:32:34 #187
408238 Gabrunal_2013
this is my home
pi_146426868
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 november 2014 10:28 schreef Smack10 het volgende:

[..]

Obama zal het wel eindelijk inzien nu Poetin voor de 2de keer in Time magazine tot machtigste persoon in de wereld is gekozen en gewoon niet meer tegenstribbelen. ;)

Obama is in het internationale krachtenveld een zwakkeling gebleken. Niemand luistert naar hem, of neemt hem nog serieus. Helemaal nu hij nationaal ook nog aan de ketting ligt van de republikeinen. Obama zwalkt, is afstandelijk ,niet goed in interpersoonlijke relaties en heeft geen goed netwerk. Iets dat cruciaal is in de buitenland politiek. De amerikanen mogen blij zijn als ze van hem af zijn.
pi_146426879
quote:

[..]

Geeft Forbes Time magazine uit?
pi_146426918
Forbes over Poetin is wel raak overigens

quote:
No one would call Vladimir Putin a good guy. In 2014 he strong-armed his way into possession of Crimea and waged an ugly proxy war in neighboring Ukraine, during which an almost certainly Russian-supplied surface-to-air missile downed a civilian jetliner. But as the undisputed, unpredictable and unaccountable head of an energy-rich, nuclear-tipped state, no one would ever call him weak.
Hoe denk je nu over die kwalificatie?
pi_146426937
quote:
14s.gif Op zaterdag 8 november 2014 10:27 schreef Happel het volgende:

[..]

Precies. Rusland is het braafste jongetje van de klas.
Dat alle partijen hier allerlei internationale rechten (die niks meer voorstellen tegenwoordig :') ) schenden mag duidelijk zijn maar de regering van Oekrane roept dat 100 keer per maand en toont vervolgens geen bewijs.
pi_146426993
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 november 2014 10:32 schreef Gabrunal_2013 het volgende:

[..]

Obama is in het internationale krachtenveld een zwakkeling gebleken. Niemand luistert naar hem, of neemt hem nog serieus. Helemaal nu hij nationaal ook nog aan de ketting ligt van de republikeinen. Obama zwalkt, is afstandelijk ,niet goed in interpersoonlijke relaties en heeft geen goed netwerk. Iets dat cruciaal is in de buitenland politiek. De amerikanen mogen blij zijn als ze van hem af zijn.
Klopt, met als hoogtepunt de brief naar Iran:

Obama sent secret letter to Ayatollah Khamenei on Islamic State

President Obama sent a secret letter to Iran’s Supreme Leader Ayatollah Ali Khamenei in mid-October in the hopes of securing more cooperation in the fight against the Islamic State group.

Individuals briefed on the letter spoke to The Wall Street Journal about its contents, the paper reported Thursday. Senior White House officials declined to comment on the story, but did not deny its existence when asked about it by foreign diplomats, The Journal reported.

The letter — the fourth known to have been sent since 2009 — is said to have also stressed the importance of reaching a deal on Iran’s nuclear program by Nov. 24.

http://www.washingtontime(...)ns-ayatollah-khamen/

In die brief vraagt hij zeker of Iran alsjeblieft geen nucleaire wapens wil maken omdat hij anders nog zwakker lijkt. :')

Vraag me af wat Israls mening hierover is.
pi_146427052
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 november 2014 10:40 schreef Smack10 het volgende:

[..]

Klopt, met als hoogtepunt de brief naar Iran:

Obama sent secret letter to Ayatollah Khamenei on Islamic State

President Obama sent a secret letter to Iran’s Supreme Leader Ayatollah Ali Khamenei in mid-October in the hopes of securing more cooperation in the fight against the Islamic State group.

Individuals briefed on the letter spoke to The Wall Street Journal about its contents, the paper reported Thursday. Senior White House officials declined to comment on the story, but did not deny its existence when asked about it by foreign diplomats, The Journal reported.

The letter — the fourth known to have been sent since 2009 — is said to have also stressed the importance of reaching a deal on Iran’s nuclear program by Nov. 24.

http://www.washingtontime(...)ns-ayatollah-khamen/

In die brief vraagt hij zeker of Iran alsjeblieft geen nucleaire wapens wil maken omdat hij anders nog zwakker lijkt. :')

Vraag me af wat Israls mening hierover is.
Dat soort brieven haalt meestal niets uit. Zie de brief die Khadaffi aan Obama stuurde:
De Libische leider Moammar Kadhafi heeft zich in een schrijven tot de Amerikaanse president Barack Obama gewend. De omstreden kolonel vraagt om steun.

"U bent een man met voldoende moed om een fout recht te zetten. Ik ben er zeker van dat u die verantwoordelijkheid aan kunt...", zou Kadhafi hebben geschreven.

"Daarom, in het belang van de wereldvrede en de vriendschap tussen onze volkeren, voor het goed van de economie en de strijd tegen de terreur. U bent in de positie om de NAVO voorgoed uit Libi weg te houden."

De dictator die niet wil wijken, vertelt de Democraat bovendien dat de rebellen in zijn land leden van Al Qaeda zijn die enkel de ambitie hebben om terreur te zaaien. (Onzin natuurlijk...........)

Hillary Clinton, de Amerikaanse minister van Buitenlandse Zaken, liet alvast weten dat ze niet onder de indruk is van de brief. Zij zegt dat er voor Kadhafi maar n optie is: een staakt-het-vuren afkondigen. "Zijn troepen moeten zich terugtrekken en hij moet een beslissing nemen over afstand doen van de macht en zijn vertrek uit Libi."
http://www.hbvl.be/cnt/ai(...)f-naar-moedige-obama

Het is toch bij Amerika hoop ik wel bekend dat Turkije en Iran het op een akkoordje hebben gegooid?

[ Bericht 13% gewijzigd door Loekie1 op 08-11-2014 10:50:57 ]
pi_146427222
Netanyahu zal Obama wel gebeld hebben dat de Israeli's weer van plan zijn om eind november de Iraanse kerncentrales te saboteren of te bombarderen. Vandaar die maffe deadline van Obama.
pi_146429462
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 november 2014 10:56 schreef Nintex het volgende:
Netanyahu zal Obama wel gebeld hebben dat de Israeli's weer van plan zijn om eind november de Iraanse kerncentrales te saboteren of te bombarderen. Vandaar die maffe deadline van Obama.
_O- _O-
pi_146431188
quote:

[..]

quote:
0s.gif Op zaterdag 8 november 2014 10:32 schreef Gabrunal_2013 het volgende:

[..]

Jullie verwarren 'goed' met 'macht'. Naar om te zien, dat mensen zo graag achter iemand aanlopen die over anderen heenloopt.
The view from nowhere.
pi_146431518
quote:
Dmitry Tymchuk: Military Updates, 7/11

Dmitry Tymchuk, Head of the Center for Military and Political Research, Coordinator of the Information Resistance group
11.07.2014

Operational data from Information Resistance:

During the past 24 hours of fighting in Donbas, 49 attacks by Russian-terrorist troops were recorded on the positions of Ukrainian troops.

The greatest enemy activity was observed in the following directions:
• Debaltseve (15 attacks);
• Donetsk (12 attacks);
• Pervomaisk (10 attacks);
• Luhansk (7 attacks).

[The recently] formed strike tactical groups of Russian-terrorist forces are [currently] concentrated in the areas of operational assignment and are ready for action. Reserves and a second echelon are currently being strengthened. Material and technical means are being stockpiled. Key reconnaissance missions have been completed (positions, checkpoints, base camps of Ukrainian troops) for the artillery of Russian-terrorist forces, additional exploration and firing data specifications are currently underway.

A convoy of armored vehicles passed through the checkpoint at “Izvaryne,” from the territory of the Russian Federation into Ukraine.

Near the settlement of Shchastya (Luhansk region, Ukraine), a battalion tactical group of the Russian Federation Armed Forces arrived. Earlier, a company tactical group of Russian paratroopers was observed here.

Meanwhile, Russian Federation Armed Forces continue to concentrate in the [shared] border areas with Ukraine. Arrival and unloading of two echelons that carried military equipment and personnel (up to 500 people) has been recorded at the railway station of Kamensk-Shakhtinskii (Rostov region, Russia).

In Donetsk, Snizhne, and Makiivka, the rumors about the imminent offensive by the Russian-terrorist forces are actively being spread among the insurgents. In the Petrovskyi district of Donetsk, insurgents move heavy weapons up to the frontline. They also use civilian vehicles taken from the population and local businesses to transport the troops and munitions.

In addition to heavy shelling of the positions of Ukrainian troops near the settlements of Avdiivka and Pisky, the enemy attempted to push back units of the ATO forces from Krasnohorovka and Mariinka. Their attempt failed.

In the vicinity of Nikishyne-Chornukhyne, the terrorist attacks continue, as do their armed clashes with the ATO forces. Terrorists seek to narrow their Debaltseve foothold and to get closer to Debaltseve. The leadership of “‘Ghost’s’ Mechanized Brigade” gang has announced preparations for the “encirclement of Debaltseve” (possibly the spreading of deliberate misinformation).

At the same time, [our sources observed] the movement of armored vehicles by insurgents towards the boundary near Pervomaisk, as well as the concentration of arms towards the settlements of Vesela Hora and Trokhizbenka, and also opposite the settlements of Popasna and Hirske.

A “mixed artillery group” has been pulled into the area of Stanytsia Luhanska (to join a mixed division).

In Horlivka, Russian troops completed measures to neutralize the former gang of I. Bezler (“Demon” [who was recently 'retired']). Some of the insurgents joined the unified command of the “DNR” [Donetsk People's Republic] and some of them disappeared.

In the southern areas of the “LNR” [Luhansk People's Republic], the forced “mobilization” continues. Because of this, an active mass exodus of male citizens seeking to avoid “mobilization” is currently observed on territories under Ukraine’s control.
The view from nowhere.
pi_146432048

NatVasilyevaAP twitterde op zaterdag 08-11-2014 om 07:59:10 Have just spotted at least 40 armored Kamaz trucks, some carrying mortar systems on a highway in Makiivka on the way to Donetsk. reageer retweet
NatVasilyevaAP twitterde op zaterdag 08-11-2014 om 08:13:42 I'd like to stress that the Kamazes that our crew has spotted had no number plates or any insignia. reageer retweet
NatVasilyevaAP twitterde op zaterdag 08-11-2014 om 11:11:26 Ukraine rebels seen moving large military convoys (from @AP) http://t.co/1EOIv3DV7u reageer retweet
quote:
Ukraine rebels seen moving large military convoys

SNIZHNE, Ukraine (AP) - Associated Press reporters saw more than 80 unmarked military vehicles on the move Saturday in rebel-controlled areas of eastern Ukraine, indicating that intensified hostilities may lie ahead.

Three separate columns were seen - one near the main separatist stronghold of Donetsk and two outside the town of Snizhne, 80 kilometers (50 miles) further east. The vehicles were mainly transportation trucks, some of them carrying small- and large-caliber artillery systems, and at least one armored personnel carrier. Several of the trucks were seen to be carrying troops.

Ukrainian officials said this week that they believe rebel forces have received substantial consignments of weaponry and manpower from Russia. Moscow denies such claims.

It was not immediately possible to establish the provenance of the vehicles seen Saturday. Separatists have always insisted they are armed with equipment captured from Ukrainian forces, but the sheer scale and quality of their armaments have strained the credibility of that claim.

Ukrainian National Security and Defense Council spokesman Volodymyr Polevoy said rebel reinforcements have also been observed moving toward front-line locations around 150 kilometers (95 miles) northeast of Donetsk, in the Luhansk region.

Polevoy said rebel authorities are boosting their ranks by forcibly mobilizing residents in a number of occupied towns.

Despite a cease-fire being reached in September, Ukrainian and rebel troops engage on a regular basis, with some of the heaviest fighting focused on Donetsk airport.

One government paratrooper was killed Friday by a sniper at the airport, military authorities said in a statement. Polevoy said two other Ukrainian troops were killed on the same day, but gave no details.

The statement added that Ukrainian positions came under artillery fire in several towns and villages east of Donetsk, including Debaltseve, which has begun to be increasingly encircled by rebel forces.

Earlier this week, Ukraine's president Petro Poroshenko said that additional troops were being deployed to the east to defend cities still under government control against possible incursions. That followed rebel statements of intent to expand the amount of territory under their control.

The truce signed in the Belarusian capital, Minsk, by Russia, Ukraine and the separatists stipulates the pullback of heavy weaponry.

In Beijing, U.S. Secretary of State John Kerry and Russian Foreign Minister Sergey Lavrov met Saturday on the sidelines of the Asia-Pacific Economic Cooperation conference for what was expected to be a discussion about the unrest in eastern Ukraine.

Asked if Russia still respects the legitimacy of the cease-fire agreement, Lavrov said it is for the "rebels and the government" of Ukraine to finalize a disengagement line - a process that he said is continuing.

Tensions between Ukraine and Russia rose further after the rebels held an election last Sunday that Ukraine and the West denounced as a violation of the truce. Russia, however, quickly lent its support to the vote.
The view from nowhere.
pi_146432086
Ik las net de uitspraken van Gorbachev, hoe Europa irrelevant aan het worden is door de anti-Russische sancties en hoe het allemaal de schuld is van het Westen, aangevoerd door de VS.

Hij roept het Westen op te dimmen en vooral toenadering te zoeken tot Rusland om zo tot oplossingen te komen en om een nieuwe koude oorlog te voorkomen.

http://rt.com/news/203475-gorbachev-speech-berlin-wall/
pi_146432092
Ah, 't feest begint weer?
  Forum Admin zaterdag 8 november 2014 @ 15:00:19 #200
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_146432302
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 november 2014 14:52 schreef User8472 het volgende:
Ik las net de uitspraken van Gorbachev, hoe Europa irrelevant aan het worden is door de anti-Russische sancties en hoe het allemaal de schuld is van het Westen, aangevoerd door de VS.

Hij roept het Westen op te dimmen en vooral toenadering te zoeken tot Rusland om zo tot oplossingen te komen en om een nieuwe koude oorlog te voorkomen.

Volgens mij is er maar een land dat irrelevant aan het worden is en dat is Rusland. Niet op wereldtoneel maar wel economisch gezien.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_146432344
quote:
10s.gif Op zaterdag 8 november 2014 15:00 schreef Straatcommando. het volgende:
Volgens mij is er maar een land dat irrelevant aan het worden is en dat is Rusland. Niet op wereldtoneel maar wel economisch gezien.
Joh :') Standaard retoriek vd Rus; ''EU/VS is slecht en zwak, wij goed en sterk, EU/VS moet dit dat doen.''
pi_146432648
Kateryna_Kruk twitterde op zaterdag 08-11-2014 om 11:27:30 Success? The Russia/Ukraine/EU gas agreement http://t.co/bhgNbsYOZR reageer retweet
Kateryna_Kruk twitterde op zaterdag 08-11-2014 om 14:28:30 OSCE: Ukrainian coal taken to Russia http://t.co/ZuHXuSbNpP reageer retweet
The view from nowhere.
pi_146433045
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 november 2014 14:52 schreef User8472 het volgende:

Die foto's ook, wat een kortzichtig stukje propaganda :')

Het westen is een beetje damned if you do, damned if you don't sinds de jaren 90. Gorby laat ook heel wijs de conflicten eruit waar Rusland zelf een rol bij heeft gespeeld. Neem de oorlog in Joegoslavie, al had de NAVO niets dan gedaan dan hadden de Serviers alle minderheden uitgemoord.

Toenadering tot Rusland, met andere woorden, laat onze bewezen corrupte puppet regimes en bondgenoten, zoals Kim Jun Un (slavenhandel), Assad etc. met rust, want anders dreigen wij op de staats TV met kernoorlog en sturen we dagelijks straaljagers door je luchtruim. :s)

Daarnaast gaat het grootste economische blok ter wereld irrelevant worden....(?) Droom lekker verder Gorby.
pi_146434774
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 november 2014 15:32 schreef Nintex het volgende:
Neem de oorlog in Joegoslavie, al had de NAVO niets dan gedaan dan hadden de Serviers alle minderheden uitgemoord.
Ik denk dat je Ukrainers bedoelt die etnische russen zuiveren.

Verder was Joegoslavie volgens de USA/Navo natuurlijk ook maar een binnenlandse aangelegenheid van een soevereine staat, toch? Oh nee, dat kwam daar anders van pas dan nu :)

quote:
Daarnaast gaat het grootste economische blok ter wereld irrelevant worden....(?) Droom lekker verder Gorby.
Het is al irrelevant. Zonder Chinese financiering was de USA al failliet geweest. Europa heeft geen grondstoffen, bezwijkt onder haar eigen vergrijzende bevolking en ontmantelende sociale structuren en staatsschulden die nimmer meer terugbetaald kunnen worden. En laat zich bovendien als een troefkaart door de USA uitspelen in een spelletje machtspolitiek.

Daarnaast worden ze in rap tempo in morele zin snel irrelevant met hun opporunistische double faced toepassing van 'regime change' voor elke regime wat niet in hun economische of politieke kraam te pas komt. Ze hebben met de diverse olie oorlogen het midden oosten de doos van pandora opengetrokken.

Oh en in Joegoslavie was iedereen fout hoor.
  zaterdag 8 november 2014 @ 18:01:54 #205
361691 DeJori
Zorgt hier voor de veiligheid
pi_146436815
Ik ben DeJori en ik wil aangesproken worden als DeJori. Ik heb handboeien en ik heb pepperspray. Ik los dat hier op op mijn manier. Aight?
pi_146437082
Als het Westen irrelevant is, dan vraag ik mij af wie wel relevant is.

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 08-11-2014 19:04:41 ]
  zaterdag 8 november 2014 @ 18:40:30 #207
343860 UpsideDown
Baas Boven Baas
pi_146438025
PaulaChertok twitterde op zaterdag 08-11-2014 om 16:47:30 Convoy of artillery, trucks rolling casually thru central #Donetsk http://t.co/INqiGgry1T @NoahSneider #Russia #Ukraine #хотьбыхны #whatever reageer retweet
Say what?
  zaterdag 8 november 2014 @ 18:58:50 #208
343860 UpsideDown
Baas Boven Baas
pi_146439841
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 november 2014 18:09 schreef LelijKnap het volgende:
Als het Westen irrelevant is, dan vraag ik mij af wie wel relevant is.
De vraag is wat relevant betekent. Betekent het macht / invloed? Dan moet je ook niet zeuren over machtsmisbruik. Betekent het niet macht, maar het staan voor bepaalde algemene waarden, dan moet de discussie gaan over die waarden.

De huidige Russische politiek komt niet op mij over als genteresseerd in universele waarden die het machtsspel begrenzen, maar als een land dat het machtspel opzoekt en om zijn invloed te kunnen vergroten. De strijd om invloed is een nul som spel, en leidt onvermijdelijk tot conflicten.
The view from nowhere.
pi_146440608
Goed verwoord.
pi_146441090
The view from nowhere.
pi_146441250
The Empire Strikes Back

[ Bericht 100% gewijzigd door deelnemer op 08-11-2014 20:24:18 ]
The view from nowhere.
pi_146444951
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 november 2014 15:32 schreef Nintex het volgende:

[..]
Neem de oorlog in Joegoslavie, al had de NAVO niets dan gedaan dan hadden de Serviers alle minderheden uitgemoord.
Dit slaat als een lul op een drumstel en dat weet jij zelf ook heel goed.

Groot Joegoslavie was een soevereine staat en met de interne conflicten had de NAVO niets van doen. Toch heeft het westen met de NAVO als middel meerdere malen de soevereniteit van dat land geschonden.

In 1999 gebeurde dit opnieuw. Het scheelde in 2001 niet veel of hetzelfde had zich ook afgespeeld in Macedonie.

Je legt de schuld wel erg makkelijk bij de Serviers (net zoals je nu doet met de Russen), terwijl in die burgeroorlog ALLE kanten fout bezig waren. Je bent voor het gemak de deportatie van 200.000 Serviers uit Krajina (Kroatie) vergeten en het bloedvergieten door Bosniers op Serviers (o.a. op kerstavond door Bosnische extremisten onder leiding van Naser Oric in Servische dorpen).

De geschiedenis van het Kosovo conflict begint niet vanaf 1998.
Al in de 19e eeuw waren daar Albanezen druk aan het stoken. In Groot Joegoslavie idem. Het laatste conflict dat zij in Kosovo onder Groot Joegoslavie uitlokten stamt uit 1989/90, maar aan dat conflict kwam al gauw een eind door het Joegoslavisch Volksleger.

Met al die interventies in voormalig Joegoslavie heeft de NAVO helemaal NIETS bereikt;

- Bosnie is een verdeeld schizofreen land. Zowel Bosniers, Serviers als Kroaten claimen land waarbij Bosniers (en Kroaten in mindere mate) het hele gebied claimen. Het is daar nog steeds een puinhoop en het is een kwestie van tijd totdat die volkeren daar weer tegen elkaar de wapens oppakken.

- Kosovo is een staat geworden die wordt geleidt door een bijeengeraapte bende van oorlogsmisdadigers, mensenhandelaars, drugssmokkelaars, orgaanhandelaren en andere criminelen. Velen zijn met steun van de EU en de NAVO met hun misdaden tegen de niet- Albanese bevolking mooi weggekomen.

- Macedonie, dat lijkt inmiddels wel een Albanese zusterstaat. In het westen van dit land (grensgebieden met Albanie) heeft de centrale regering vrijwel geen enkele zeggenschap meer.

- Dankzij de steun van het westen/de NAVO in 1999 aan de Albanezen, heerst daar nu de gedachte dat zij ook in de toekomst ongestraft en met support van het westen, omringende gebieden zullen kunnen roven in de staten Griekenland, Macedonie, Servie en Montenegro.

Diverse Albanese politici (waaronder de voormalige premier) hebben zich meerdere malen positief uitgelaten voor wat betreft deze grootheidswaanzin van hun volk en niemand uit het westen of de NAVO (waar Albanie lid van is) waar soevereniteit hoog in het vaandel staat (!) heeft zich negatief uitgelaten omtrent deze uitspraken. Sterker nog er werd helemaal niet gereageerd.

De NAVO heeft helemaal niets goeds voortgebracht met al die interventies in dit gebied. Sterker nog, landen als Bosnie en Kosovo zijn exporteurs van extremisten geworden die hun slag in het westen zullen willen slaan. Als je het nieuws een beetje in de gaten hebt gehouden, weet je dat ze al druk bezig zijn in Irak en Syrie.

Vergeet trouwens niet dat dit niet de eerste keer is dat het westen de soevereniteit van een ander land schendt;

- Korea
- Vietnam
- De 1e en 2e Golfoorlog
- Libie
- Pakistan (drone aanvallen)
- Syrie zullen we daar naderhand ook wel aan toe kunnen voegen

Zelfs wij (NL) hebben niet al te lange tijd geleden de soevereniteit van een land geschonden, nl. met de heli actie in Libie, maar daar hoor je tegenwoordig niets meer van. Ondertussen wijzen we wel voortdurend met het vingertje naar de Russen. _O-

[ Bericht 1% gewijzigd door Gruj0 op 08-11-2014 21:57:02 ]
  zondag 9 november 2014 @ 00:10:40 #215
312994 deelnemer
ff meedenken
pi_146449960
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 november 2014 21:50 schreef Gruj0 het volgende:
Groot Joegoslavie was een soevereine staat en met de interne conflicten had de NAVO niets van doen. Toch heeft het westen met de NAVO als middel meerdere malen de soevereniteit van dat land geschonden.
Niet militair ingrijpen in een soeverein land was bij aanvang van het conflict in Joegoslavia het uitgangspunt. Men heeft geprobeerd het conflict diplomatiek op te lossen. Dat duurde jaren, terwijl iedereen kon meegenieten van alle ellende die een burgeroorlog met zich meebrengt. De publieke opinie riep om ingrijpen. Maar dat zou een schending zijn van soevereiniteit.

Pas na bijna tien jaar heeft men werkelijk militair ingegrepen. Dat was mbt Kosovo. Iedereen in W-Europa was de nationalistische ambities van de regio's inmiddels zat.

Het conflict in Joegoslavie heeft de geesten rijp gemaakt voor een humanitaire militaire interventie in een soeverein land. Het blijkt helemaal niet zo fijn om jarenlang te volgen hoe mensen elkaar afslachten. Zozeer niet, dat duidelijk wordt dat het standpunt dat je nooit mag grijpen, ook twijfelachtig is.

In onze complexe wereld zijn zwart-wit regels zelden adequaat in alle situaties. Je kunt begrijpen waarom in de ene situatie, de ene overweging doorslaggevend is en in een andere situatie, een andere. Dat maakt het moeilijk om er algemene regels voor op stellen en strikt te handhaven (regel = regel). Proberen om een situatie recht te doen, leidt vaak tot schipperen. Dat schipperen (precedent werking) kun je als machtspoliticus weer gebruiken om alle regels aan je laars te lappen.

[ Bericht 0% gewijzigd door deelnemer op 09-11-2014 00:30:01 ]
The view from nowhere.
pi_146455219
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 november 2014 14:21 schreef deelnemer het volgende:

[..]

[..]

Jullie verwarren 'goed' met 'macht'. Naar om te zien, dat mensen zo graag achter iemand aanlopen die over anderen heenloopt.
Inhoudelijk ergens op ingaan is waarschijnlijk teveel moeite of hoort dat niet bij de opdracht? :')

1. Wat is goed dan volgens jou?
2. Jij hebt het over het achterna lopen van iemand, terwijl jij juist de mening van anderen napraat. _O-
pi_146455277
quote:
0s.gif Op zondag 9 november 2014 00:10 schreef deelnemer het volgende:

[..]

Niet militair ingrijpen in een soeverein land was bij aanvang van het conflict in Joegoslavia het uitgangspunt. Men heeft geprobeerd het conflict diplomatiek op te lossen. Dat duurde jaren, terwijl iedereen kon meegenieten van alle ellende die een burgeroorlog met zich meebrengt. De publieke opinie riep om ingrijpen. Maar dat zou een schending zijn van soevereiniteit.

Pas na bijna tien jaar heeft men werkelijk militair ingegrepen. Dat was mbt Kosovo. Iedereen in W-Europa was de nationalistische ambities van de regio's inmiddels zat.

Het conflict in Joegoslavie heeft de geesten rijp gemaakt voor een humanitaire militaire interventie in een soeverein land. Het blijkt helemaal niet zo fijn om jarenlang te volgen hoe mensen elkaar afslachten. Zozeer niet, dat duidelijk wordt dat het standpunt dat je nooit mag grijpen, ook twijfelachtig is.

In onze complexe wereld zijn zwart-wit regels zelden adequaat in alle situaties. Je kunt begrijpen waarom in de ene situatie, de ene overweging doorslaggevend is en in een andere situatie, een andere. Dat maakt het moeilijk om er algemene regels voor op stellen en strikt te handhaven (regel = regel). Proberen om een situatie recht te doen, leidt vaak tot schipperen. Dat schipperen (precedent werking) kun je als machtspoliticus weer gebruiken om alle regels aan je laars te lappen.
Dan mag je Rusland alleen verwijten dat ze zolang talmen om daadwerkelijk in te grijpen in Oost Ukraine. Het regime waar de USA 5 mrd in geinvesteerd heeft om in het zadel te helpen gebruikt o.a. vrolijk clusterbommen tegen een selectief deel van haar eigen bevolking, namelijk het deel wat de verkeerde religie heeft en de verkeerde taal spreekt.

Of zijn die alleen wisselgeld in het spel wat je hierboven omschrijft?
pi_146455302
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 november 2014 21:50 schreef Gruj0 het volgende:

[..]

Dit slaat als een lul op een drumstel en dat weet jij zelf ook heel goed.

In 1999 gebeurde dit opnieuw. Het scheelde in 2001 niet veel of hetzelfde had zich ook afgespeeld in Macedonie.

Je legt de schuld wel erg makkelijk bij de Serviers (net zoals je nu doet met de Russen), terwijl in die burgeroorlog ALLE kanten fout bezig waren. Je bent voor het gemak de deportatie van 200.000 Serviers uit Krajina (Kroatie) vergeten en het bloedvergieten door Bosniers op Serviers (o.a. op kerstavond door Bosnische extremisten onder leiding van Naser Oric in Servische dorpen).

De geschiedenis van het Kosovo conflict begint niet vanaf 1998.
Al in de 19e eeuw waren daar Albanezen druk aan het stoken. In Groot Joegoslavie idem. Het laatste conflict dat zij in Kosovo onder Groot Joegoslavie uitlokten stamt uit 1989/90, maar aan dat conflict kwam al gauw een eind door het Joegoslavisch Volksleger.

Met al die interventies in voormalig Joegoslavie heeft de NAVO helemaal NIETS bereikt;

- Bosnie is een verdeeld schizofreen land. Zowel Bosniers, Serviers als Kroaten claimen land waarbij Bosniers (en Kroaten in mindere mate) het hele gebied claimen. Het is daar nog steeds een puinhoop en het is een kwestie van tijd totdat die volkeren daar weer tegen elkaar de wapens oppakken.

- Kosovo is een staat geworden die wordt geleidt door een bijeengeraapte bende van oorlogsmisdadigers, mensenhandelaars, drugssmokkelaars, orgaanhandelaren en andere criminelen. Velen zijn met steun van de EU en de NAVO met hun misdaden tegen de niet- Albanese bevolking mooi weggekomen.

- Macedonie, dat lijkt inmiddels wel een Albanese zusterstaat. In het westen van dit land (grensgebieden met Albanie) heeft de centrale regering vrijwel geen enkele zeggenschap meer.

- Dankzij de steun van het westen/de NAVO in 1999 aan de Albanezen, heerst daar nu de gedachte dat zij ook in de toekomst ongestraft en met support van het westen, omringende gebieden zullen kunnen roven in de staten Griekenland, Macedonie, Servie en Montenegro.

Diverse Albanese politici (waaronder de voormalige premier) hebben zich meerdere malen positief uitgelaten voor wat betreft deze grootheidswaanzin van hun volk en niemand uit het westen of de NAVO (waar Albanie lid van is) waar soevereniteit hoog in het vaandel staat (!) heeft zich negatief uitgelaten omtrent deze uitspraken. Sterker nog er werd helemaal niet gereageerd.

De NAVO heeft helemaal niets goeds voortgebracht met al die interventies in dit gebied. Sterker nog, landen als Bosnie en Kosovo zijn exporteurs van extremisten geworden die hun slag in het westen zullen willen slaan. Als je het nieuws een beetje in de gaten hebt gehouden, weet je dat ze al druk bezig zijn in Irak en Syrie.

Vergeet trouwens niet dat dit niet de eerste keer is dat het westen de soevereniteit van een ander land schendt;

- Korea
- Vietnam
- De 1e en 2e Golfoorlog
- Libie
- Pakistan (drone aanvallen)
- Syrie zullen we daar naderhand ook wel aan toe kunnen voegen

Zelfs wij (NL) hebben niet al te lange tijd geleden de soevereniteit van een land geschonden, nl. met de heli actie in Libie, maar daar hoor je tegenwoordig niets meer van. Ondertussen wijzen we wel voortdurend met het vingertje naar de Russen. _O-
Internationaal recht kan natuurlijk alleen als argument worden aangedragen als een niet NAVO lid iets doet, de NAVO staat daar boven natuurlijk.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')