KLopt, lijkt me ook een volledig legitieme zet, zeker nu Kiev aantoont totaal niet betrouwbaar te zijn en blijkbaar niet wil de-escaleren. Helaas en hoe triest ook, is geweld blijkbaar noodzakelijk om het conflict op een bevredigende wijze op te kunnen lossen.quote:Op maandag 3 november 2014 08:45 schreef DustPuppy het volgende:
Rusland moet en zal die landbrug naar de Krim veilig stellen.
Dus ik verwacht een nieuwe push in het zuiden binnenkort.
De benodigde wapens zijn inmiddels binnen.
Rusland heeft zich in dit conflict toch consequent als onbetrouwbaar geafficheerd?quote:Op maandag 3 november 2014 17:22 schreef Gabrunal_2013 het volgende:
[..]
KLopt, lijkt me ook een volledig legitieme zet, zeker nu Kiev aantoont totaal niet betrouwbaar te zijn en blijkbaar niet wil de-escaleren. Helaas en hoe triest ook, is geweld blijkbaar noodzakelijk om het conflict op een bevredigende wijze op te kunnen lossen.
Jij maakt er van dat ik dat zeg. Dat is iets anders dan dat ik dat zeg. Lees maar terug en zeg me dan nog eens wat er staat, met quote.quote:Op maandag 3 november 2014 16:11 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Nogmaals, wat was nu precies die concrete dreiging waarmee je die annexatie goed probeert te praten? Wat loze woorden over taalgebruik in het onderwijs lijken mij wat mager...
Je schat de Russische propaganda machine nogal hoog in als je denkt dat mijn beeld van internationaal recht daar vandaan komt. Het is me sowieso een raadsel op welke propaganda uitingen je doelt. Mocht je de beschuldigingen bedoelen dat "de fascisten de macht hebben in Kiev" dan moet ik je teleurstellen.quote:Leuke praat maar compleet loos natuurlijk. Je blijft ook om de hete brij heendraaien. Waarom is jouw puur op propaganda gebaseerde beeld het enige juiste?
Dat zeg ik niet. Ik geef aan dat het niet verrassend is dat men daar niet op vertrouwde.quote:Rusland en Oekraïne hebben diverse verdragen gesloten over de Krim met onder andere een langlopend pachtcontract tot gevolg voor de marinebasis op De Krim.
Dergelijke verdragen en afspraken zijn het papier waarop ze zijn geschreven wat jou betreft nog niet waard?
En dat zou ik dan los moeten zien van het geweld dat plaatshad?quote:nogmaals het aspect wat jij vergeet, de president had geen steun meer van het parlement. Daar ging het mis.
Komt ie daar weer mee. Ik heb daar de vorige keer al op gereageerd. Voor iemand die pretendeert een gedegen verhaal te vertellen gebruik je wel interessante technieken die weinig met de inhoud van doen hebben.quote:Dat jij het vervolgens toejuicht dat de Russen aan de hand daarvan een excuus hebben gezocht voor het annexeren van de Krim zegt vooral veel over jouw vatbaarheid voor ééndimensionale propaganda.
Waarom denk jij dat ik dit uit Russische bronnen haal?quote:Waarom kom je dan steeds met dit soort uitspraken? Als die ergens van getuigen is het wel van het blind slikken van alles wat je wordt voorgekauwd door de propgandamachine van Poetin. Het is overigens wel aandoenlijk hoor.
Oh ik dacht dat je hier kwam om in erbarmelijk Nederlands te figureren.quote:Op maandag 3 november 2014 17:20 schreef firefly3 het volgende:
Ik ben hier gekomen om nieuws te lezen, niet voor de betoog van een poetinlover
twitter:ChristopherJM twitterde op maandag 03-11-2014 om 19:20:57.@poroshenko has called meeting with @NSDC_ua to reassess Minsk deal, discuss aboloshing special status law. 1/2 http://t.co/I3uFiMs9ip reageer retweet
twitter:ChristopherJM twitterde op maandag 03-11-2014 om 19:25:272/2 But decentralization still in the cards. A new law could be adopted, if DNR/LNR return to Minsk deal agreements, "reverse" yday's elex. reageer retweet
Dit is wel een goed voorstel. Per Oblast (of per deelgebied in een Oblast in het geval van Marioepol en Slavjansk) een referendum houden.quote:Op dinsdag 4 november 2014 00:02 schreef tfors het volgende:
Waarom organiseert Ukraïne niet snel een referendum in Slavjansk, Mariupol etc. of ze willen afscheiden of niet? Kan me toch niet voorstellen dat veel mensen daar zich willen aansluiten bij Donetsk Republiek. Moeten ze wel snel zijn, denk dat heel binnenkort de Donetsk russische tanks weer naar het westen gaan rollen.
Dat zou de referenda in Donbas en de Krim legitimeren. Zelf vind ik lokale referenda waarin een gebied zich afsplitst als een meerderheid voor is, niet zo geweldig. Want de boedelscheiding leidt tot een ontwrichting van het leven van veel mensen, en er is ook de minderheid die dit niet wil waarmee je rekening moet houden.quote:Op dinsdag 4 november 2014 00:02 schreef tfors het volgende:
Waarom organiseert Ukraïne niet snel een referendum in Slavjansk, Mariupol etc. of ze willen afscheiden of niet? Kan me toch niet voorstellen dat veel mensen daar zich willen aansluiten bij Donetsk Republiek. Moeten ze wel snel zijn, denk dat heel binnenkort de Donetsk russische tanks weer naar het westen gaan rollen.
Nee dat werd veroorzaakt door het geweld dat toen plaats had. En dan bedoel ik met name het beschieten van betogers door Russische snipers.quote:Op maandag 3 november 2014 17:51 schreef Jibberism_ het volgende:
En dat zou ik dan los moeten zien van het geweld dat plaatshad?
Dit topic is erger dan klb en bnw samen.quote:Op maandag 3 november 2014 17:29 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Rusland heeft zich in dit conflict toch consequent als onbetrouwbaar geafficheerd?
quote:NAVO waarschuwt voor Russische troepen bij grens Oekraïne
Gepubliceerd: 04 november 2014 18:19
Laatste update: 04 november 2014 18:37
Russische troepen rukken op richting de grens met Oekraïne, zo waarschuwde de NAVO dinsdag.
Tegelijk stuurt ook de regering in Kiev troepen naar het oosten van Oekraïne, om daar steden te beschermen tegen mogelijke aanvallen van de separatisten.
Jens Stoltenberg, de secretaris-generaal van de NAVO, zei bovendien dat Russische troepen de pro-Russische rebellen in Oost-Oekraïne blijven trainen en ,,voorzien van militaire uitrusting''.
In Kiev bestaat dan ook de vrees dat de separatisten steden zullen aanvallen die vooralsnog in handen zijn van het Oekraïense leger.
President Petro Poroshenko riep zijn militaire staf dinsdag op meer troepen te sturen om een mogelijk offensief neer te kunnen slaan.
Verkiezingen
Maandag kondigde Porosjenko al aan dat de opstandige regio's in Oost-Oekraïne hun speciale status zouden kwijtraken naar aanleiding van de omstreden verkiezingen die zondag werden gehouden. Die status hield een zekere mate van onafhankelijkheid in.
Dinsdag voegde de Nationale Veiligheidsraad de daad bij het woord; de wet die de zelfstandigheid regelde werd geschrapt. Porosjenko benadrukte echter dat de begin september in Minsk gemaakte afspraken over de bezwering van de crisis in Oekraïne daarmee niet definitief de prullenbak in kunnen.
Door: ANP
twitter:EuromaidanPR twitterde op dinsdag 04-11-2014 om 13:01:59Terrorists stationed tanks in Pavlopil's resident blocks, fired @ Ukr posit outside the city - #Mariupol Def HQ |EMPR http://t.co/gxf9z8y55G reageer retweet
twitter:
twitter:EuromaidanPR twitterde op dinsdag 04-11-2014 om 22:17:46Terrorists fired @ #Ukraine positions near #Mariupol 4times during the day. 1 serviceman was KIA near Pavlopil https://t.co/SMw7QD3ik3 |EMPR reageer retweet
Joepie... Kameraad Putin begint weer een 'korte oorlog', zoals de Tsaren dat ook graag deden. Dat het altijd gigantisch uit de klauwen loopt zien we maar even door de vingers.quote:Op dinsdag 4 november 2014 19:31 schreef Gabrunal_2013 het volgende:
Een startsignaal voor de bevrijdinging van heel novorossia uit de klauwen van Kiev!
[ afbeelding ]
Bevrijden? Het is nooit bezet geweest.quote:Op dinsdag 4 november 2014 19:31 schreef Gabrunal_2013 het volgende:
Een startsignaal voor de bevrijdinging van heel novorossia uit de klauwen van Kiev!
[ afbeelding ]
Jeuh, fascistisch Rusland laat zijn ware aard zienquote:Op dinsdag 4 november 2014 19:31 schreef Gabrunal_2013 het volgende:
[ afbeelding ]
Het Grote Duitse Russische Rijk moet hersteld worden!quote:Op woensdag 5 november 2014 07:59 schreef Happel het volgende:
[..]
Jeuh, fascistisch Rusland laat zijn ware aard zien
Als ik het goed op de radio gehoord heb heeft Amerika Saoedi Arabië gevraagd de oliekraan open te draaien. De Russische begroting is gebaseerd opeen olieprijs van boven de 100 dollar per vat.quote:Op woensdag 5 november 2014 18:25 schreef Pharmacist het volgende:
[ afbeelding ]
Nuff said. Ruslands economie is fucked. Niet alleen door de sancties maar ook door de recente ineenstorting van de olieprijs.
Als ik het nieuws zo lees mbt die militaire convoyen, lijkt het mij dat Rusland opnieuw meer land wil grijpen in de Oekraine.
Ah, daar was ik niet van op de hoogte. Ik vroeg me al af waarom die olieprijs zo hard was getankd.quote:Op woensdag 5 november 2014 18:36 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Als ik het goed op de radio gehoord heb heeft Amerika Saoedi Arabië gevraagd de oliekraan open te draaien. De Russische begroting is gebaseerd opeen olieprijs van boven de 100 dollar per vat.
Rusland is fijn bijproduct van de beoogde sloop van Europa inderdaad.quote:Op woensdag 5 november 2014 20:58 schreef Pharmacist het volgende:
[..]
Ah, daar was ik niet van op de hoogte. Ik vroeg me al af waarom die olieprijs zo hard was getankd.
Als dat inderdaad zo is, is dat wel een fijne manier om Rusland economisch te slopen.
Ik begrijp niet wat je bedoelt met "de beoogde sloop van Europa", of wat dit te maken heeft met QE (ik neem aan dat je dit bedoelt).quote:Op woensdag 5 november 2014 21:07 schreef crashbangboom het volgende:
[..]
Rusland is fijn bijproduct van de beoogde sloop van Europa inderdaad.
Je moet toch wat om nog even te verbloemen dat de $ printer stuk is.
quote:
quote:De olieprijs zakte onlangs naar het laagste niveau in 27 maanden tijd en dat blijft niet zonder gevolgen. Een land als Rusland is voor haar inkomsten erg afhankelijk van de export van ruwe olie en ziet die inkomsten al maanden achtereen dalen. Bij een prijs van $110 tot $120 per vat olie heeft Rusland nog een overschot op de begroting, maar bij de huidige prijs van ongeveer $90 zal dat omslaan in een tekort. Dat is wat de volgende grafiek van Bloomberg ons laat zien. Bij een verdere prijsdaling richting $80 per vat olie zal dat tekort oplopen tot meer dan 2% van het bbp. Daalt de olieprijs naar $60 per vat, dan groeit het gat in de begroting naar 5,5 tot 6 procent van het bbp.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |