abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_146247839
quote:
15s.gif Op maandag 3 november 2014 11:35 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Jij erkent Oekraïne niet als onafhankelijk land?
Jawel. Ik ontken alleen dat je repliek van zojuist werkelijke geopolitieke betekenis heeft. Niet omdat ik dat wil. Is een observatie.
pi_146247861
quote:
1s.gif Op maandag 3 november 2014 11:27 schreef Jibberism_ het volgende:

[..]

Andere situatie, voor een plotselinge machtswisseling waar de buitenwereld ook belangen in heeft.

Als men in plaats van toejuichen iets van dialoog had gefaciliteerd... Maar goed, het is nu eenmaal zo.
Dus bij elke wisseling van de wacht zou het stukje Krim dus ingenomen mogen worden o.i.d.?
pi_146247903
quote:
2s.gif Op maandag 3 november 2014 11:37 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Er was en is slechts sprake van een associatieverdrag. Dat hebben Turkije en Israël al decennia maar die zijn nog altijd niet aangesloten bij de EU...

Dat Rusland dat niet wil accepteren omdat ze niet erkennen dat Oekraïne daar zelfstandig over mag beslissen is meer hun probleem...
En dat hangt af van de intentie van de mensen die Yatsenyuk hebben verjaagd? Volgens mij hangt dat meer af van de EU. Dus kan de EU al wat eisen stellen.
pi_146247958
quote:
0s.gif Op maandag 3 november 2014 11:40 schreef Solstice1 het volgende:

[..]

Dus bij elke wisseling van de wacht zou het stukje Krim dus ingenomen mogen worden o.i.d.?
Het gaat niet zozeer om mogen, want er bestaat geen formele rechtvaardiging toe. Het is zo illegaal als de pest. Maar in deze context is het allesbehalve verrassend.
pi_146248299
quote:
1s.gif Op maandag 3 november 2014 11:43 schreef Jibberism_ het volgende:

[..]

Het gaat niet zozeer om mogen, want er bestaat geen formele rechtvaardiging toe. Het is zo illegaal als de pest. Maar in deze context is het allesbehalve verrassend.
Gek dat de EU daar dan toch blijkbaar schuld aan heeft.
pi_146248634
quote:
0s.gif Op maandag 3 november 2014 11:53 schreef Solstice1 het volgende:

[..]

Gek dat de EU daar dan toch blijkbaar schuld aan heeft.
Mede. Niet voor het volle pond. Dat het illegaal is zegt namelijk niet zoveel. Das het hele punt.
pi_146249453
quote:
1s.gif Op maandag 3 november 2014 11:38 schreef Jibberism_ het volgende:

[..]

Valt mee? Eerste maatregel die men door wou voeren was het afschaffen van Russisch als officiële taal :D

Ik denk dat je je vergist in de sentimenten die leven onder de voorhoede van de maidan protesten.
En ik denk dat je iets te blind valt voor de aangeleverde propaganda.

En waar blijven je aanwijzingen dat men het lopende contract niet zou respecteren?

quote:
1s.gif Op maandag 3 november 2014 11:40 schreef Jibberism_ het volgende:

[..]

Jawel. Ik ontken alleen dat je repliek van zojuist werkelijke geopolitieke betekenis heeft. Niet omdat ik dat wil. Is een observatie.
Je doet alles om de Russische agressie goed te praten en de zelfstandige rechten van Oekraïne te ontkennen...
pi_146249726
quote:
2s.gif Op maandag 3 november 2014 12:25 schreef 99.999 het volgende:

[..]

En ik denk dat je iets te blind valt voor de aangeleverde propaganda.

En waar blijven je aanwijzingen dat men het lopende contract niet zou respecteren?
Zojuist gegeven.

quote:
Je doet alles om de Russische agressie goed te praten en de zelfstandige rechten van Oekraïne te ontkennen...
Ik toets wat er gebeurt aan de geopolitieke realiteit. Jij toetst het aan een set regels die sinds jaar en dag weinig meer zijn dan een politiek instrument.

Als de mensen ter plaatse er op tegen zijn is het een grof schandaal. Als ze dit liever hebben is het mij best. Wat een paar bureacraten en hun vriendjes vinden zal me worst zijn. Enige wat ik zeg is dat de verontwaardiging een klucht is. Dat jij dat weigert in te zien spreekt ergens wel voor je, maar dat punt ben ik echt al lang voorbij.
pi_146249887
En ik val voor propaganda? Man, dat bewijs is werkelijk overal. Dat het Kremlin spreekt van de facistische horden doet daar niets aan af. Die facistische horde is een bestaande entiteit en die entiteit is in dit conflict zeer actief geweest. De useful idiots.

De tijd zal uitwijzen of ze ook idioot genoeg zijn zich af te laten schepen met een doodgewone plek in de nieuwe orde.
pi_146250138
quote:
1s.gif Op maandag 3 november 2014 12:34 schreef Jibberism_ het volgende:

Als de mensen ter plaatse er op tegen zijn is het een grof schandaal. Als ze dit liever hebben is het mij best. Wat een paar bureacraten en hun vriendjes vinden zal me worst zijn. Enige wat ik zeg is dat de verontwaardiging een klucht is. Dat jij dat weigert in te zien spreekt ergens wel voor je, maar dat punt ben ik echt al lang voorbij.
Zou die inval van Rusland eerder als een klucht willen betitelen, met hun "nee-hoor-wij-zijn-hier-gewoon-op-vakantie-soldaten."
pi_146250150
quote:

[..]

Zojuist gegeven.

[..]

Ik toets wat er gebeurt aan de geopolitieke realiteit. Jij toetst het aan een set regels die sinds jaar en dag weinig meer zijn dan een politiek instrument.

Ben het in zoverre eigenlijk wel met je eens dat het m.i. nu niet meer de tijd is om politiek correct bezig te gaan. Europa wil de morele highground behouden lijkt het, maar het gaat naar mijn mening ten koste van het Oekraïnse volk en de soevereiniteit van Oekraïne.
pi_146250515
quote:
19s.gif Op maandag 3 november 2014 12:48 schreef OeJ het volgende:

[..]

Zou die inval van Rusland eerder als een klucht willen betitelen, met hun "nee-hoor-wij-zijn-hier-gewoon-op-vakantie-soldaten."
Begrijpelijk. Het is wat dat betreft sws één grote klucht idd.
pi_146250759
quote:

[..]

Zojuist gegeven.
Enkel wat loze uitspraken over het gebruik van het Russisch zijn voldoende reden om een stuk van een ander land te annexeren? Erg dubieus...
quote:
Tja, het is een creatieve poging om het goed te praten maar niet erg indrukwekkend.
quote:
Waarom is het niet zomaar eens annexeren van een stuk van een ander onafhankelijk land een klucht? Het is immers nogal wat en het gaat in tegen alle afspraken.

quote:
0s.gif Op maandag 3 november 2014 12:39 schreef Jibberism_ het volgende:
En ik val voor propaganda? Man, dat bewijs is werkelijk overal.
Correct, dat laat je inderdaad vrij consequent zien.

quote:
Dat het Kremlin spreekt van de facistische horden doet daar niets aan af. Die facistische horde is een bestaande entiteit en die entiteit is in dit conflict zeer actief geweest. De useful idiots.

De tijd zal uitwijzen of ze ook idioot genoeg zijn zich af te laten schepen met een doodgewone plek in de nieuwe orde.
Tja, dat is niet de enige propaganda die je blind slikt zo te lezen...
pi_146250778
quote:
0s.gif Op maandag 3 november 2014 12:48 schreef Solstice1 het volgende:

[..]

Ben het in zoverre eigenlijk wel met je eens dat het m.i. nu niet meer de tijd is om politiek correct bezig te gaan. Europa wil de morele highground behouden lijkt het, maar het gaat naar mijn mening ten koste van het Oekraïnse volk en de soevereiniteit van Oekraïne.
Wat had Europa dan moeten doen? Militair ingrijpen oid?
  maandag 3 november 2014 @ 13:16:21 #90
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_146250957
quote:
0s.gif Op maandag 3 november 2014 12:48 schreef Solstice1 het volgende:

[..]

Als er één partij is in deze die iets doet dat ten koste gaat van het Oekraïnse volk en de soevereiniteit van Oekraïne dan is dat toch zeker wel Rusland?
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
pi_146251514
quote:
2s.gif Op maandag 3 november 2014 13:10 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Enkel wat loze uitspraken over het gebruik van het Russisch zijn voldoende reden om een stuk van een ander land te annexeren? Erg dubieus...

Nogmaals dan: het veiligstellen van Sevastopol is niet verrassend in de context van een gewelddadige machtswisseling met steun van geopolitieke rivalen, waarin de frontlinie bestaat uit fervente Rusland haters.

quote:
Tja, het is een creatieve poging om het goed te praten maar niet erg indrukwekkend.

Het is de realiteit. Dat jouw idyllische tweedimensionale wereldbeeld daar niet tegen bestand is kan ik weinig aan doen. Dat je mij dat aanrekent schuif ik maar onder het kopje frustratie uit onmacht.

quote:
Waarom is het niet zomaar eens annexeren van een stuk van een ander onafhankelijk land een klucht? Het is immers nogal wat en het gaat in tegen alle afspraken.

Omdat die zogenaamde afspraken een klucht zijn. Hetgeen jij dus pertinent weigert in te zien.

quote:
Correct, dat laat je inderdaad vrij consequent zien.
Je bent zo ongeveer de laatste die de ideologische grondslag van de Maidan voorhoede nog ontkent. Mij heb je daar niet mee hoor vriend.

Heb al eerder aangegeven dat er een verschil is tussen die voorhoede en de nieuwe Oekraïnse orde. Maar die maakt er wel deel van uit. Hoe groot? Dat zal blijken.

quote:
Tja, dat is niet de enige propaganda die je blind slikt zo te lezen...
Ik slik niets blind. Ik denk dat dat nu juist het fundamentele verschil is tussen jou en mij. Jij wil ergens in geloven. Ik niet.
pi_146252371
quote:
0s.gif Op maandag 3 november 2014 13:16 schreef DustPuppy het volgende:

[..]

Als er één partij is in deze die iets doet dat ten koste gaat van het Oekraïnse volk en de soevereiniteit van Oekraïne dan is dat toch zeker wel Rusland?
Natuurlijk. Maar dat ze met fluwelen handschoentjes aangepakt worden zorgt ervoor dat ze nauwelijks reden hebben om het niet te doen. Dat was mijn punt.
pi_146252827
quote:
1s.gif Op maandag 3 november 2014 13:33 schreef Jibberism_ het volgende:

[..]

Nogmaals dan: het veiligstellen van Sevastopol is niet verrassend in de context van een gewelddadige machtswisseling met steun van geopolitieke rivalen, waarin de frontlinie bestaat uit fervente Rusland haters.
Ik ben blij met deze uitleg. Ik begin al aardig een hekel aan je te krijgen, geeft mij mooi de gelegenheid om jouw huis + bankrekening te plunderen.
  maandag 3 november 2014 @ 15:16:35 #94
163768 Happel
Je Suis Roi
pi_146254983
Frapant

quote:
The Organisation for Security and Cooperation in Europe (OSCE), Europe’s main election observing body, said it would have nothing to do with the elections. Undeterred, a newly created organisation appeared, named the ASCE, and mainly made up of far-right European politicians, who arrived and gave the elections two thumbs up. The fact that neo-Nazi European politicians are the only people east Ukraine has found to back its supposed uprising against the “fascist” Ukrainian authorities is one of the many paradoxes of the situation.
Elite
Feyenoordsupporters gaan naar de hemel, als er in de hel geen plaats meer is
Tegen TTIP
pi_146255243
quote:
19s.gif Op maandag 3 november 2014 14:15 schreef OeJ het volgende:

[..]

Ik ben blij met deze uitleg. Ik begin al aardig een hekel aan je te krijgen, geeft mij mooi de gelegenheid om jouw huis + bankrekening te plunderen.
Nee hoor dat doe je helemaal niet. Net zo min als dat je goede vergelijkingen maakt.
pi_146255320
quote:
14s.gif Op maandag 3 november 2014 15:16 schreef Happel het volgende:
Frapant

[..]

Buitengewoon idd. Uiteindelijk allemaal voor de kat zn kut.
pi_146255705
quote:
1s.gif Op maandag 3 november 2014 15:23 schreef Jibberism_ het volgende:

[..]

Nee hoor dat doe je helemaal niet. Net zo min als dat je goede vergelijkingen maakt.
Er mankeert echt helemaal niks aan die vergelijking. Welke smoes jij er ook voor bedenkt. Goed, jij haalt er dan nog de agressie tegen het Russische volk bij. Maar dat zou dan hetzelfde zijn, als jeugdzorg, die komt bemiddelen in een gezin, en er maar gelijk het huis en alles meteen even erbij inpikt.

Succes verder met je "kritische" houding.
pi_146257061
quote:
1s.gif Op maandag 3 november 2014 13:33 schreef Jibberism_ het volgende:

[..]

Nogmaals, wat was nu precies die concrete dreiging waarmee je die annexatie goed probeert te praten? Wat loze woorden over taalgebruik in het onderwijs lijken mij wat mager...

quote:
Het is de realiteit. Dat jouw idyllische tweedimensionale wereldbeeld daar niet tegen bestand is kan ik weinig aan doen. Dat je mij dat aanrekent schuif ik maar onder het kopje frustratie uit onmacht.
Leuke praat maar compleet loos natuurlijk. Je blijft ook om de hete brij heendraaien. Waarom is jouw puur op propaganda gebaseerde beeld het enige juiste?

quote:
Omdat die zogenaamde afspraken een klucht zijn. Hetgeen jij dus pertinent weigert in te zien.

Rusland en Oekraïne hebben diverse verdragen gesloten over de Krim met onder andere een langlopend pachtcontract tot gevolg voor de marinebasis op De Krim.
Dergelijke verdragen en afspraken zijn het papier waarop ze zijn geschreven wat jou betreft nog niet waard?
quote:
Je bent zo ongeveer de laatste die de ideologische grondslag van de Maidan voorhoede nog ontkent. Mij heb je daar niet mee hoor vriend.

Heb al eerder aangegeven dat er een verschil is tussen die voorhoede en de nieuwe Oekraïnse orde. Maar die maakt er wel deel van uit. Hoe groot? Dat zal blijken.

En nogmaals het aspect wat jij vergeet, de president had geen steun meer van het parlement. Daar ging het mis.
Dat jij het vervolgens toejuicht dat de Russen aan de hand daarvan een excuus hebben gezocht voor het annexeren van de Krim zegt vooral veel over jouw vatbaarheid voor ééndimensionale propaganda :).
quote:
Ik slik niets blind. Ik denk dat dat nu juist het fundamentele verschil is tussen jou en mij. Jij wil ergens in geloven. Ik niet.
Waarom kom je dan steeds met dit soort uitspraken? Als die ergens van getuigen is het wel van het blind slikken van alles wat je wordt voorgekauwd door de propgandamachine van Poetin. Het is overigens wel aandoenlijk hoor.
pi_146257096
quote:
14s.gif Op maandag 3 november 2014 15:16 schreef Happel het volgende:
Frapant

[..]

Zelfde malloten die Poetin ook invloog om het 'referendum' op De Krim te 'observeren'....
pi_146258848
quote:
19s.gif Op maandag 3 november 2014 15:35 schreef OeJ het volgende:

[..]

Er mankeert echt helemaal niks aan die vergelijking. Welke smoes jij er ook voor bedenkt. Goed, jij haalt er dan nog de agressie tegen het Russische volk bij. Maar dat zou dan hetzelfde zijn, als jeugdzorg, die komt bemiddelen in een gezin, en er maar gelijk het huis en alles meteen even erbij inpikt.

Succes verder met je "kritische" houding.
Je begrijpt het verschil niet tussen iets erkennen en iets toejuichen. En denkt me dan ook nog de les te kunnen lezen. Hilarisch.

Maar voor de trage student dan nogmaals: we kwamen op dit punt via de rol die de EU al dan niet heeft gespeeld in het aanjagen dan wel afwenden van conflict. Enige wat ik zei was dat men dat m.i. voortvarender had kunnen aanpakken. Daarnaast stel ik dat internationaal recht een farce is en je moet wel heel creatief met de feiten om willen gaan om dat te ontkennen.

Hoe is dat excuses verzinnen? Het behoeft geen excuses en het enige wat ik verder zeg is dat het wat mij betreft aan de mensen ter plaatse is en niet een stel bureaucraten om hier een eindoordeel over te vormen.

Succes met je toekomstige strijd tegen windmolens.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')