Gewoon het Kremlin platbombarderen.quote:Op maandag 3 november 2014 09:22 schreef Solstice1 het volgende:
[..]
Een goede reden om je wat minder aan te trekken van wat zij nou willen.
Euh...was het niet gewoon een interne aangelegenheid. Daar heeft Rusland geen flikker mee te maken.quote:Op maandag 3 november 2014 01:03 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Wie was het conflict ook alweer gestart?
Ja maar het Westen... Hoe heten die 2 muppets op Maidan ook weer? Gewoon die hele oorlog gestart johquote:Op maandag 3 november 2014 09:49 schreef Happel het volgende:
[..]
Euh...was het niet gewoon een interne aangelegenheid. Daar heeft Rusland geen flikker mee te maken.
Verhofstadt bedoel je?quote:Op maandag 3 november 2014 09:58 schreef Solstice1 het volgende:
[..]
Ja maar het Westen... Hoe heten die 2 muppets op Maidan ook weer? Gewoon die hele oorlog gestart joh.
De eu net zo minquote:Op maandag 3 november 2014 09:49 schreef Happel het volgende:
[..]
Euh...was het niet gewoon een interne aangelegenheid. Daar heeft Rusland geen flikker mee te maken.
Dat weet hij toch ook wel johquote:Op maandag 3 november 2014 10:53 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Heeft de EU dan een stuk van Oekraïne geannexeerd? Of rebellen in Oekraïne bewapend?
Nee, maar men heeft wel meegewerkt aan het creëren van een situatie waarin de Russen afhankelijk werden gemaakt van de goodwill van de nieuwe regering in Kiev. Dan is de deur naar conflict wel opengezet.quote:Op maandag 3 november 2014 10:53 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Heeft de EU dan een stuk van Oekraïne geannexeerd? Of rebellen in Oekraïne bewapend?
Afhankelijk van de goodwill? In welk opzicht?quote:Op maandag 3 november 2014 11:10 schreef Jibberism_ het volgende:
[..]
Nee, maar men heeft wel meegewerkt aan het creëren van een situatie waarin de Russen afhankelijk werden gemaakt van de goodwill van de nieuwe regering in Kiev. Dan is de deur naar conflict wel opengezet.
Uiteraard niet hetzelfde, maar wel een kwalijke zaak wanneer je je op dergelijke wijze opstelt. Wilden we de vrede niet bevorderen? Daarin zijn we dit keer niet zo geslaagd.
Het is te gemakzuchtig om de EU vrij te pleiten, hoe leuk het ook mag zijn om naar Poetin te wijzen. Is Van Baalen een mindere dwaas? Ik zou mn hand er niet voor in het vuur steken.
Mbt de basis in Sevastopol.quote:Op maandag 3 november 2014 11:15 schreef Solstice1 het volgende:
[..]
Afhankelijk van de goodwill? In welk opzicht?
Rusland en Oekraïne hadden gewoon goede afspraken over De Krim. Deze zijn eenzijdig geschonden door de Russen. Men heeft nergens aannemelijk kunnen maken dat de basis in Sebastopol bedreigd zou zijn oid.quote:Op maandag 3 november 2014 11:10 schreef Jibberism_ het volgende:
[..]
Nee, maar men heeft wel meegewerkt aan het creëren van een situatie waarin de Russen afhankelijk werden gemaakt van de goodwill van de nieuwe regering in Kiev. Dan is de deur naar conflict wel opengezet.
De agressie op de Krim kwam van de Russen.quote:Uiteraard niet hetzelfde, maar wel een kwalijke zaak wanneer je je op dergelijke wijze opstelt. Wilden we de vrede niet bevorderen? Daarin zijn we dit keer niet zo geslaagd.
Van Baalen heeft geen macht, dat is niet meer dan een Europees Parlementslid. Poetin is zo'n beetje de alleenheerser over Rusland. Ik zie wel een verschilletje...quote:Het is te gemakzuchtig om de EU vrij te pleiten, hoe leuk het ook mag zijn om naar Poetin te wijzen. Is Van Baalen een mindere dwaas? Ik zou mn hand er niet voor in het vuur steken.
Een situatie waarin het ene land afhankelijk is van de goodwill van het andere land lijkt mij heel normaal, dat komt neer op een situatie van soevereine/onafhankelijke landen. En dat is dus wat Poetin niet wil, Oekraïne is voor hem geen soeverein land.quote:Op maandag 3 november 2014 11:10 schreef Jibberism_ het volgende:
[..]
Uiteraard niet hetzelfde, maar wel een kwalijke zaak wanneer je je op dergelijke wijze opstelt. Wilden we de vrede niet bevorderen? Daarin zijn we dit keer niet zo geslaagd.
Het is te gemakzuchtig om de EU vrij te pleiten, hoe leuk het ook mag zijn om naar Poetin te wijzen. Is Van Baalen een mindere dwaas? Ik zou mn hand er niet voor in het vuur steken.
Er ligt gewoon netjes een pachtcontract tot pakweg 2048 tussen Oekraïne en Rusland. Heb nergens meegekregen dat Oekraïne dat wou schenden.quote:
Inderdaad, het is verdorie een onafhankelijk land wat zelf mag beslissen met wie het in zee gaat... Daar hebben de Russen zich niet mee te bemoeien, die hebben het al lang genoeg bezet gehouden in het verleden...quote:Op maandag 3 november 2014 11:25 schreef Basterds het volgende:
[..]
Een situatie waarin het ene land afhankelijk is van de goodwill van het andere land lijkt mij heel normaal, dat komt neer op een situatie van soevereine/onafhankelijke landen. En dat is dus wat Poetin niet wil, Oekraïne is voor hem geen soeverein land.
Jij verwacht blijkbaar van de EU dat daar gewoon in meegegaan wordt, dat Oekraïne weggegeven wordt aan de Russen. Maar ik zou niet weten waarom dat in ons belang zou zijn of rechtvaardig zou zijn.
Andere situatie, voor een plotselinge machtswisseling waar de buitenwereld ook belangen in heeft.quote:
Ja die zie ik ook. Niet zo relevant. Wat relevant is, is dat bepaalde partijen zich mede daarin gesterkt wisten in hun eigen doelen.quote:Op maandag 3 november 2014 11:24 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Rusland en Oekraïne hadden gewoon goede afspraken over De Krim. Deze zijn eenzijdig geschonden door de Russen. Men heeft nergens aannemelijk kunnen maken dat de basis in Sebastopol bedreigd zou zijn oid.
[..]
De agressie op de Krim kwam van de Russen.
[..]
Van Baalen heeft geen macht, dat is niet meer dan een Europees Parlementslid. Poetin is zo'n beetje de alleenheerser over Rusland. Ik zie wel een verschilletje...
Prachtig stukje theorie die geen reet te maken heeft met geopolitieke realiteit.quote:Op maandag 3 november 2014 11:26 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Inderdaad, het is verdorie een onafhankelijk land wat zelf mag beslissen met wie het in zee gaat... Daar hebben de Russen zich niet mee te bemoeien, die hebben het al lang genoeg bezet gehouden in het verleden...
Nee ik dacht meer aan garanties, aangezien de nieuwe orde graag bij ons wou aansluiten moet dat mogelijk zijn geweest.quote:Op maandag 3 november 2014 11:25 schreef Basterds het volgende:
[..]
Een situatie waarin het ene land afhankelijk is van de goodwill van het andere land lijkt mij heel normaal, dat komt neer op een situatie van soevereine/onafhankelijke landen. En dat is dus wat Poetin niet wil, Oekraïne is voor hem geen soeverein land.
Jij verwacht blijkbaar van de EU dat daar gewoon in meegegaan wordt, dat Oekraïne weggegeven wordt aan de Russen. Maar ik zou niet weten waarom dat in ons belang zou zijn of rechtvaardig zou zijn.
Tja, een parlementariër van een vrij kleine partij die wat roept of een president van een atoommacht die handelt. Totaal geen relevant verschil inderdaad...quote:Op maandag 3 november 2014 11:31 schreef Jibberism_ het volgende:
[..]
Ja die zie ik ook. Niet zo relevant.
Leuke retoriek maar wat waren de concrete aanwijzingen dat men het lopende contract niet zou respecteren?quote:Wat relevant is, is dat bepaalde partijen zich mede daarin gesterkt wisten in hun eigen doelen.
Wat betreft de mate van dreiging voor Sevastopol... De drijvende kracht achter de revolutie is extreem anti Russisch en weet zich gesteund door geopolitieke rivalen. Dus die dreiging lijkt me duidelijk.
Jij erkent Oekraïne niet als onafhankelijk land?quote:Op maandag 3 november 2014 11:32 schreef Jibberism_ het volgende:
[..]
Prachtig stukje theorie die geen reet te maken heeft met geopolitieke realiteit.
Er was en is slechts sprake van een associatieverdrag. Dat hebben Turkije en Israël al decennia maar die zijn nog altijd niet aangesloten bij de EU...quote:Op maandag 3 november 2014 11:34 schreef Jibberism_ het volgende:
[..]
Nee ik dacht meer aan garanties, aangezien de nieuwe orde graag bij ons wou aansluiten moet dat mogelijk zijn geweest.
Valt mee? Eerste maatregel die men door wou voeren was het afschaffen van Russisch als officiële taalquote:Op maandag 3 november 2014 11:35 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Tja, een parlementariër van een vrij kleine partij die wat roept of een president van een atoommacht die handelt. Totaal geen relevant verschil inderdaad...
[..]
Leuke retoriek maar wat waren de concrete aanwijzingen dat men het lopende contract niet zou respecteren?
Dat extreem anti-Russische viel overigens ook erg mee. Men was, ook vanuit zijn eigen partij, Janoekovytsj gewoon zat. Hij had geen steun meer van het parlement en moest toen vertrekken.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |