je kan het ook overdrijvenquote:Op woensdag 29 oktober 2014 12:50 schreef Casiotone het volgende:
[..]
hij mag zijn mening toch geven tijdens zijn concert?
Je weet wiens concert je bezoekt, dus over dat soort dingen klagen, vind ik onterecht.quote:Op woensdag 29 oktober 2014 11:41 schreef Burdie het volgende:
Hij vertoonde tijdens het concert een nogal expliciete film over de bio-industrie, terwijl hij zong 'meat is murder'. Dat had van mij ook weer niet zo gehoeven.
Vind ik ook. Al gaat -ie daar drie uur staan schelden op vleeseters...quote:Op woensdag 29 oktober 2014 12:50 schreef Casiotone het volgende:
hij mag zijn mening toch geven tijdens zijn concert?
Ik klaag verder niet, ik zeg alleen dat het niet zo had gehoeven van mij. Dramaqueen is hetquote:Op woensdag 29 oktober 2014 13:10 schreef Elfletterig het volgende:
Je weet wiens concert je bezoekt, dus over dat soort dingen klagen, vind ik onterecht.
Je kan daar toch gewoon iets van vinden? Of je het concert nu bezoekt of niet.quote:Op woensdag 29 oktober 2014 13:10 schreef Elfletterig het volgende:
Je weet wiens concert je bezoekt, dus over dat soort dingen klagen, vind ik onterecht.
Dat vind ik ook, als je er heen gaat ben je waarschijnlijk net zo geflipt, of anders moet je nog eens 3x nadenken of je die man wel wil steunen.quote:Op woensdag 29 oktober 2014 13:10 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
[..]
Vind ik ook. Al gaat -ie daar drie uur staan schelden op vleeseters...
Wel als je gaat klagen over een boksscène in een film met Silvester Stallone in de hoofdrol. Het is niet alsof je dat niet kunt verwachten.quote:Op woensdag 29 oktober 2014 14:55 schreef Ringo het volgende:
Is het ook "onterecht" als je moppert op een bepaald aspect van de film die je in de bioscoop hebt zitten bekijken?
Echt?quote:Op woensdag 29 oktober 2014 10:39 schreef sp3c het volgende:
de UEFA eist dat de stadions tijdens champions league wedstrijden alcoholvrij zijn omdat ze vinden dat alcohol en sport niet samengaan
Achter de M&M's zat een verdomd goede reden. Had vrij weinig met de (voorliefde voor) M&M's zelf te makenquote:Op woensdag 29 oktober 2014 11:13 schreef Tem het volgende:
Iemand die alleen maar blauwe m&m's eist. Nogal een extremistische m&m eter.
Dat vind ik ook superhypocriet. Zit je daar met je frisje van 3 euro op de tribune en langs het veld zie je de reclameborden van Heinekenquote:Op woensdag 29 oktober 2014 15:29 schreef tjoptjop het volgende:
Maar wel lekker de sponsorcentjes van Heineken in ontvangst nemen
Of dan gaat hij maar gewoon weg. Ik had persoonlijk nog even wat vrienden gebeld van de media en gevraagd voor een vriendendienst door deze man even in de media uit te vergroten met zijn ziekelijke en verwerpelijke wensen. Als het kan ook nog in de internationale media.quote:Op dinsdag 28 oktober 2014 17:02 schreef Sapstengel het volgende:
Wat een mongool. Ik had persoonlijk gezegd bekijk het dan maar lekker met je concert. Als iedereen dat doet zal hij zich vast normaler gaan gedragen.
Waar hebben die ander mensen precies last van? ze kunnen niet spelen als ze geen vlees eten?quote:Op woensdag 29 oktober 2014 15:24 schreef Vader_Aardbei het volgende:
[..]
Dat vind ik ook, als je er heen gaat ben je waarschijnlijk net zo geflipt, of anders moet je nog eens 3x nadenken of je die man wel wil steunen.
Ik heb dan ook echt alleen een probleem met het feit dat ook mensen in andere zalen hier last van hebben. Wat die vent en zijn eigen kansloze fans wel en niet eten zal mij een rotzorg zijn.
De nukken van Morrisey zijn vrij bekend in de popscene dus schokkend zal dat niet aankomenquote:Op woensdag 29 oktober 2014 17:03 schreef Iwanius het volgende:
[..]
Of dan gaat hij maar gewoon weg. Ik had persoonlijk nog even wat vrienden gebeld van de media en gevraagd voor een vriendendienst door deze man even in de media uit te vergroten met zijn ziekelijke en verwerpelijke wensen. Als het kan ook nog in de internationale media.
Kijken hoelang hij nog zijn geld kan verdienen met optredens. I.i.g krijgt hij geheid een terugval in boekingen.
echtquote:Op woensdag 29 oktober 2014 15:29 schreef tjoptjop het volgende:
[..]
Echt?![]()
Maar wel lekker de sponsorcentjes van Heineken in ontvangst nemen![]()
waarom krijgt hij nu geen negatieve aandacht dan?quote:Op woensdag 29 oktober 2014 17:18 schreef Iwanius het volgende:
En toch zal hij dat merken in zijn portemonee als hij negatieve aandacht krijgt in de landelijke media met dit gedrag. Hij denkt zeker datie Elvis o.i.d. is dat hij alles kan maken.
Daarnaast is het een wat ander kaliber dan Douwe Bob dus het in de portemonee voelen zal wel meevallen.quote:Op woensdag 29 oktober 2014 20:07 schreef sp3c het volgende:
[..]
waarom krijgt hij nu geen negatieve aandacht dan?
omdat niemand het wat kan boeien?
Morrissey zal er slapeloze nachten van hebben, inderdaad.quote:Op woensdag 29 oktober 2014 17:18 schreef Iwanius het volgende:
En toch zal hij dat merken in zijn portemonee als hij negatieve aandacht krijgt in de landelijke media met dit gedrag. Hij denkt zeker datie Elvis o.i.d. is dat hij alles kan maken.
Ze worden beperkt in hun vrije keuze om wel of geen vlees te eten.quote:Op woensdag 29 oktober 2014 17:12 schreef Casiotone het volgende:
[..]
Waar hebben die ander mensen precies last van? ze kunnen niet spelen als ze geen vlees eten?
Hij staat al sinds jaar en dag als enfant terrible te boek. Hij heeft allang het imago van een moeilijk mannetje, een zeikstraal eerste klas. Een zure zwartkijker.quote:Op woensdag 29 oktober 2014 17:18 schreef Iwanius het volgende:
je hebt sowieso geen vrije keuze als je buiten de deur gaat eten en Tivoli is niet verplicht om vlees te serverenquote:Op donderdag 30 oktober 2014 09:18 schreef Vader_Aardbei het volgende:
[..]
Ze worden beperkt in hun vrije keuze om wel of geen vlees te eten.
Als een vegetarier bij een restaurant komt en er is geen enkel vegetarisch gerecht, zeggen we toch ook niet ''nou jammer dan, eet maar een keertje vlees, waar heb je precies last van? Je kunt straks niet aan het werk omdat je vlees moet eten?''.
Nee. En omgekeerd hoort dat ook niet.
Hij is er groot mee geworden! En ik houd juist van 'em vanwege dat zwartkijken. Hij is de beste zwartkijker uit de popgeschiedenis.quote:Op donderdag 30 oktober 2014 09:23 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Hij staat al sinds jaar en dag als enfant terrible te boek. Hij heeft allang het imago van een moeilijk mannetje, een zeikstraal eerste klas. Een zure zwartkijker.
Dat ie maar vlug mag sterven. Zonde van het zuurstof die hij inademt.quote:Morrissey: 'I see no difference between eating animals and paedophilia'
Ik ben bij dat soort mensen altijd wel benieuwd of ze ook zo'n hekel hebben aan vleesetende dieren.quote:Op vrijdag 31 oktober 2014 09:08 schreef betyar het volgende:
[..]
Dat ie maar vlug mag sterven. Zonde van het zuurstof die hij inademt.
Zou ie kanker hebben van zijn sojaburgers?quote:Op vrijdag 31 oktober 2014 09:10 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Ik ben bij dat soort mensen altijd wel benieuwd of ze ook zo'n hekel hebben aan vleesetende dieren.
Klopt, maar het ligt ook wel aan de artiest. Ik zag toevallig vandaag nog een artikel op Facebook voorbij komen dat Moby heeft geschreven. Moby is veganist en heeft derhalve ook een uitgesproken mening over het eten van vlees.quote:Op vrijdag 31 oktober 2014 09:09 schreef Jigzoz het volgende:
Je kunt natuurlijk de fout bij Morrissey leggen, maar het is Tivoli die meegaat in die idioterie. Als geen zaal meer toegeeft, dan is het binnen de kortste keren voorbij met dit soort flauwekul.
waarom? omdat dat een vergelijking is die nergens op slaat?quote:Op vrijdag 31 oktober 2014 09:10 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Ik ben bij dat soort mensen altijd wel benieuwd of ze ook zo'n hekel hebben aan vleesetende dieren.
Het is geen vergelijking, maar exact hetzelfde. Of wil je nu beweren dat de mens geen dier is?quote:Op vrijdag 31 oktober 2014 13:11 schreef Casiotone het volgende:
[..]
waarom? omdat dat een vergelijking is die nergens op slaat?
Een kat gaat in principe dood als ze geen vlees eet, een mens niet. Dus je vergelijking gaat mank.quote:Op vrijdag 31 oktober 2014 13:20 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Het is geen vergelijking, maar exact hetzelfde. Of wil je nu beweren dat de mens geen dier is?
Er bestaan in het dierenrijk geen omnivoren?quote:Op vrijdag 31 oktober 2014 14:30 schreef thelaudprince het volgende:
[..]
Een kat gaat in principe dood als ze geen vlees eet, een mens niet. Dus je vergelijking gaat mank.
Natuurlijk wel, maar carnivoren kunnen het alvast niet helpen dat ze vlees eten, die moeten wel. Omnivoren kunnen het in theorie ook laten, maar in de praktijk zal een omnivoor dier natuurlijk eten wat het voor de bek krijgt.quote:Op vrijdag 31 oktober 2014 14:36 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Er bestaan in het dierenrijk geen omnivoren?
Dat is allemaal waar, maar dat staat vlees eten niet in de weg.quote:Op vrijdag 31 oktober 2014 15:18 schreef thelaudprince het volgende:
[..]
Natuurlijk wel, maar carnivoren kunnen het alvast niet helpen dat ze vlees eten, die moeten wel. Omnivoren kunnen het in theorie ook laten, maar in de praktijk zal een omnivoor dier natuurlijk eten wat het voor de bek krijgt.
Een mens is ook een omnivoor dier maar zou zich op sommige vlakken kunnen onderscheiden van de beesten.
Veel mensen voelen zich superieur aan dieren omdat wij een beter denkvermogen zouden bezitten, zoals het beter kunnen voorzien van consequenties die onze daden hebben en een moreel besef/empathisch vermogen. Daaruit vloeit voort dat we mensen aan een hogere standaard kunnen houden dan dieren qua gedrag. Wij kunnen beredeneren dat het niet fijn is voor een dier om onder bedrijfsmatige omstandigheden gehouden te worden en om te sterven als voedsel. Aangezien mensen geen vlees hoeven te eten om zich in leven te houden kan er dan voor gekozen worden dat niet te doen. Een dier schrijf ik dat vermogen niet toe, die zal instinctief doden zonder eerst te overwegen wat dat voor de prooi betekent.
Ja, de natuur is wreed. Niks aan te doen.quote:Op vrijdag 31 oktober 2014 17:21 schreef Casiotone het volgende:
Van andere dieren nemen we aan dat ze minder reflectief vermogen tov hun eigen handelen hebben dan wij. We kunnen ze dus moeilijk veroordelen over het feit dat er dieren zijn die (uitsluitend) vlees eten. Je zou individuele dieren het misschien kunnen proberen af te leren maar dat zal vast niet zo'n succes hebben.
Ik had liever gezien dat de natuur zich niet zo ontwikkeld had dat talloze dieren het leven moeten laten om één dier in leven te houden, maar zo werkt het op dit moment nu eenmaal. Gelukkig/Helaas zijn mensen bewust genoeg om dit te kunnen begrijpen en overstijgen en dit dus (voor een groot deel) te laten.
Net zo goed van toepassing op mensen. De rage dat mensen/dieren doden stout zou zijn is ook pas een relatief recente ontwikkeling.quote:Op vrijdag 31 oktober 2014 17:21 schreef Casiotone het volgende:
Van andere dieren nemen we aan dat ze minder reflectief vermogen tov hun eigen handelen hebben dan wij.
Eigenlijk vind ik het nogal een decadente ontwikkeling.quote:Op vrijdag 31 oktober 2014 17:56 schreef ems. het volgende:
[..]
Net zo goed van toepassing op mensen. De rage dat mensen/dieren doden stout zou zijn is ook pas een relatief recente ontwikkeling.
Alles om de zwakken in leven in te houden!quote:Op vrijdag 31 oktober 2014 18:00 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Eigenlijk vind ik het nogal een decadente ontwikkeling.
Hoe zo?quote:Op vrijdag 31 oktober 2014 18:00 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Eigenlijk vind ik het nogal een decadente ontwikkeling.
Aan het gedrag van de andere diersoorten kunnen we weinig veranderen, Maar hoe wij als mensen met andere dieren omgaan hebben we voor een groot deel zelf in de handquote:Op vrijdag 31 oktober 2014 17:42 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Ja, de natuur is wreed. Niks aan te doen.
Natuurlijk. Maar waarom zou dat moeten resulteren in het niet eten van dieren?quote:Op vrijdag 31 oktober 2014 19:52 schreef Casiotone het volgende:
[..]
Aan het gedrag van de andere diersoorten kunnen we weinig veranderen, Maar hoe wij als mensen met andere dieren omgaan hebben we voor een groot deel zelf in de hand
omdat het zou kunnen dat je ethische problemen hebt met het op die manier gebruiken van mede-dieren enkel omdat je daar zin in hebt.quote:Op vrijdag 31 oktober 2014 20:01 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Natuurlijk. Maar waarom zou dat moeten resulteren in het niet eten van dieren?
Maar alle carni- en omnivoren doen dat. Waarom zouden wij ons daar dan te goed voor moeten voelen?quote:Op vrijdag 31 oktober 2014 20:06 schreef Casiotone het volgende:
[..]
omdat het zou kunnen dat je ethische problemen hebt met het op die manier gebruiken van mede-dieren enkel omdat je daar zin in hebt.
er zijn naar mijn weten geen andere diersoorten die andere dieren houden voor voedsel, enkel omdat ze daar zin in hebben. daarin zijn mensen ook uniek. En de meeste carnivoren eten volgens mij uit noodzaak, de optie om het niet te doen hebben ze lichamelijk of cognietief niet.quote:Op vrijdag 31 oktober 2014 20:08 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Maar alle carni- en omnivoren doen dat. Waarom zouden wij ons daar dan te goed voor moeten voelen?
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |