abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_146141745
Je kunt natuurlijk de fout bij Morrissey leggen, maar het is Tivoli die meegaat in die idioterie. Als geen zaal meer toegeeft, dan is het binnen de kortste keren voorbij met dit soort flauwekul.
pi_146141772
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 oktober 2014 09:08 schreef betyar het volgende:

[..]

Dat ie maar vlug mag sterven. Zonde van het zuurstof die hij inademt.
Ik ben bij dat soort mensen altijd wel benieuwd of ze ook zo'n hekel hebben aan vleesetende dieren.
  vrijdag 31 oktober 2014 @ 09:13:16 #178
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_146141819
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 oktober 2014 09:10 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Ik ben bij dat soort mensen altijd wel benieuwd of ze ook zo'n hekel hebben aan vleesetende dieren.
Zou ie kanker hebben van zijn sojaburgers?
pi_146146705
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 oktober 2014 09:09 schreef Jigzoz het volgende:
Je kunt natuurlijk de fout bij Morrissey leggen, maar het is Tivoli die meegaat in die idioterie. Als geen zaal meer toegeeft, dan is het binnen de kortste keren voorbij met dit soort flauwekul.
Klopt, maar het ligt ook wel aan de artiest. Ik zag toevallig vandaag nog een artikel op Facebook voorbij komen dat Moby heeft geschreven. Moby is veganist en heeft derhalve ook een uitgesproken mening over het eten van vlees.

Maar nog nooit heeft Moby zijn leefpatroon aan anderen opgedrongen door rondom concerten absurde eisen te stellen aan de omgeving.
  Moderator vrijdag 31 oktober 2014 @ 12:13:45 #180
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_146146848
nou als moby het niet doet dan moet niemand het doen idd, deze zaak is opgelost nu
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_146147650
Hitler ook niet trouwens.
pi_146148696
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 oktober 2014 09:10 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

waarom? omdat dat een vergelijking is die nergens op slaat?
pi_146148963
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 oktober 2014 13:11 schreef Casiotone het volgende:

[..]

waarom? omdat dat een vergelijking is die nergens op slaat?
Het is geen vergelijking, maar exact hetzelfde. Of wil je nu beweren dat de mens geen dier is?
pi_146151794
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 oktober 2014 13:20 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Het is geen vergelijking, maar exact hetzelfde. Of wil je nu beweren dat de mens geen dier is?
Een kat gaat in principe dood als ze geen vlees eet, een mens niet. Dus je vergelijking gaat mank.
pi_146151996
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 oktober 2014 14:30 schreef thelaudprince het volgende:

[..]

Een kat gaat in principe dood als ze geen vlees eet, een mens niet. Dus je vergelijking gaat mank.
Er bestaan in het dierenrijk geen omnivoren?
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
  vrijdag 31 oktober 2014 @ 14:39:25 #186
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_146152095
Ik heb net een kad doodgereden :@
Evenwicht op aarde is dus voor vandaag wel gewaarborgd :)
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_146153325
quote:
11s.gif Op vrijdag 31 oktober 2014 14:36 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Er bestaan in het dierenrijk geen omnivoren?
Natuurlijk wel, maar carnivoren kunnen het alvast niet helpen dat ze vlees eten, die moeten wel. Omnivoren kunnen het in theorie ook laten, maar in de praktijk zal een omnivoor dier natuurlijk eten wat het voor de bek krijgt.

Een mens is ook een omnivoor dier maar zou zich op sommige vlakken kunnen onderscheiden van de beesten.
Veel mensen voelen zich superieur aan dieren omdat wij een beter denkvermogen zouden bezitten, zoals het beter kunnen voorzien van consequenties die onze daden hebben en een moreel besef/empathisch vermogen. Daaruit vloeit voort dat we mensen aan een hogere standaard kunnen houden dan dieren qua gedrag. Wij kunnen beredeneren dat het niet fijn is voor een dier om onder bedrijfsmatige omstandigheden gehouden te worden en om te sterven als voedsel. Aangezien mensen geen vlees hoeven te eten om zich in leven te houden kan er dan voor gekozen worden dat niet te doen. Een dier schrijf ik dat vermogen niet toe, die zal instinctief doden zonder eerst te overwegen wat dat voor de prooi betekent.
pi_146153427
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 oktober 2014 15:18 schreef thelaudprince het volgende:

[..]

Natuurlijk wel, maar carnivoren kunnen het alvast niet helpen dat ze vlees eten, die moeten wel. Omnivoren kunnen het in theorie ook laten, maar in de praktijk zal een omnivoor dier natuurlijk eten wat het voor de bek krijgt.

Een mens is ook een omnivoor dier maar zou zich op sommige vlakken kunnen onderscheiden van de beesten.
Veel mensen voelen zich superieur aan dieren omdat wij een beter denkvermogen zouden bezitten, zoals het beter kunnen voorzien van consequenties die onze daden hebben en een moreel besef/empathisch vermogen. Daaruit vloeit voort dat we mensen aan een hogere standaard kunnen houden dan dieren qua gedrag. Wij kunnen beredeneren dat het niet fijn is voor een dier om onder bedrijfsmatige omstandigheden gehouden te worden en om te sterven als voedsel. Aangezien mensen geen vlees hoeven te eten om zich in leven te houden kan er dan voor gekozen worden dat niet te doen. Een dier schrijf ik dat vermogen niet toe, die zal instinctief doden zonder eerst te overwegen wat dat voor de prooi betekent.
Dat is allemaal waar, maar dat staat vlees eten niet in de weg.

Jacht, diervriendelijke veehouderij en kweekvis zijn prima methodes om wel de benodigde alleen in vlees en vis voorkomende voedingsstoffen binnen te krijgen.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_146154067
Nou ja, wat de Matador zegt dus.
pi_146157549
Van andere dieren nemen we aan dat ze minder reflectief vermogen tov hun eigen handelen hebben dan wij. We kunnen ze dus moeilijk veroordelen over het feit dat er dieren zijn die (uitsluitend) vlees eten. Je zou individuele dieren het misschien kunnen proberen af te leren maar dat zal vast niet zo'n succes hebben.

Ik had liever gezien dat de natuur zich niet zo ontwikkeld had dat talloze dieren het leven moeten laten om één dier in leven te houden, maar zo werkt het op dit moment nu eenmaal. Gelukkig/Helaas zijn mensen bewust genoeg om dit te kunnen begrijpen en overstijgen en dit dus (voor een groot deel) te laten.
pi_146158361
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 oktober 2014 17:21 schreef Casiotone het volgende:
Van andere dieren nemen we aan dat ze minder reflectief vermogen tov hun eigen handelen hebben dan wij. We kunnen ze dus moeilijk veroordelen over het feit dat er dieren zijn die (uitsluitend) vlees eten. Je zou individuele dieren het misschien kunnen proberen af te leren maar dat zal vast niet zo'n succes hebben.

Ik had liever gezien dat de natuur zich niet zo ontwikkeld had dat talloze dieren het leven moeten laten om één dier in leven te houden, maar zo werkt het op dit moment nu eenmaal. Gelukkig/Helaas zijn mensen bewust genoeg om dit te kunnen begrijpen en overstijgen en dit dus (voor een groot deel) te laten.
Ja, de natuur is wreed. Niks aan te doen.
pi_146158953
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 oktober 2014 17:21 schreef Casiotone het volgende:
Van andere dieren nemen we aan dat ze minder reflectief vermogen tov hun eigen handelen hebben dan wij.
Net zo goed van toepassing op mensen. De rage dat mensen/dieren doden stout zou zijn is ook pas een relatief recente ontwikkeling.
Conscience do cost.
pi_146159093
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 oktober 2014 17:56 schreef ems. het volgende:

[..]

Net zo goed van toepassing op mensen. De rage dat mensen/dieren doden stout zou zijn is ook pas een relatief recente ontwikkeling.
Eigenlijk vind ik het nogal een decadente ontwikkeling.
pi_146159599
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 oktober 2014 18:00 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Alles om de zwakken in leven in te houden!
Conscience do cost.
pi_146162947
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 oktober 2014 18:00 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Hoe zo?
pi_146162999
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 oktober 2014 17:42 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Ja, de natuur is wreed. Niks aan te doen.
Aan het gedrag van de andere diersoorten kunnen we weinig veranderen, Maar hoe wij als mensen met andere dieren omgaan hebben we voor een groot deel zelf in de hand
pi_146163303
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 oktober 2014 19:52 schreef Casiotone het volgende:

[..]

Aan het gedrag van de andere diersoorten kunnen we weinig veranderen, Maar hoe wij als mensen met andere dieren omgaan hebben we voor een groot deel zelf in de hand
Natuurlijk. Maar waarom zou dat moeten resulteren in het niet eten van dieren?
pi_146163514
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 oktober 2014 20:01 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Natuurlijk. Maar waarom zou dat moeten resulteren in het niet eten van dieren?
omdat het zou kunnen dat je ethische problemen hebt met het op die manier gebruiken van mede-dieren enkel omdat je daar zin in hebt.
pi_146163557
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 oktober 2014 20:06 schreef Casiotone het volgende:

[..]

omdat het zou kunnen dat je ethische problemen hebt met het op die manier gebruiken van mede-dieren enkel omdat je daar zin in hebt.
Maar alle carni- en omnivoren doen dat. Waarom zouden wij ons daar dan te goed voor moeten voelen?
pi_146163696
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 oktober 2014 20:08 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Maar alle carni- en omnivoren doen dat. Waarom zouden wij ons daar dan te goed voor moeten voelen?
er zijn naar mijn weten geen andere diersoorten die andere dieren houden voor voedsel, enkel omdat ze daar zin in hebben. daarin zijn mensen ook uniek. En de meeste carnivoren eten volgens mij uit noodzaak, de optie om het niet te doen hebben ze lichamelijk of cognietief niet.

En dat andere dieren iets doen is natuurlijk op zichzelf geen reden om iets wel of niet te doen. Een groot aantal dieren doodt of eet hun jongen wel eens op.. dat vinden de meeste bij mensen ook niet oke
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')