quote:Op dinsdag 28 oktober 2014 17:01 schreef Elfletterig het volgende:
De Britse popzanger Morrissey, ooit voorman van The Smiths, treedt vanavond op voor een uitverkochte Grote Zaal en heeft contractueel bedongen dat er vandaag geen vlees genuttigd mag worden in het gehele muziekpaleis in Utrecht.
Dus als ik het goed begrijp, mogen vandaag wel de pedofielen in Tivoli/Vredenburg hun gang gaan, maar vleeseters mogen dit niet?quote:Op dinsdag 28 oktober 2014 17:01 schreef Elfletterig het volgende:
Nee dit is niet een verkeerd geplaatst MUZ-topic, dit is echt bedoeld voor NWS:
Begin dit jaar kwam Morrissey nog in het nieuws toen hij vleeseters gelijkstelde aan pedofielen: http://www.ad.nl/ad/nl/55(...)-als-pedofilie.dhtml
quote:TivoliVredenburg komt niet rond, miljoenenaanpassing noodzakelijk
UTRECHT - Aanpassingen aan het Utrechtse TivoliVredenburg kosten 2,8 miljoen euro. Het gaat om zaken als liften, klimaatbeheersing, verlichting en de beveiliging. Het herstel van een geluidslek kost nog eens drie ton. Het verplaatsen van concerten hierdoor kost 1 miljoen euro in twee jaar. Onderzocht wordt of dat geld nog te verhalen is. Dat blijkt uit een raadsbrief van de gemeente.
TivoliVredenburg houdt rekening met een structureel exploitatietekort van 1,1 miljoen euro vanwege hogere beheerlasten van het gebouw (o.a. energielasten, schoonmaak, OZB) dan aanvankelijk geraamd. Door tegenvallers is incidenteel sprake van een exploitatieverlies van 4,2 miljoen over 2014 en 2015.
Het muziekcentrum kan een huurverhoging van 130.000 euro per jaar niet opbrengen en daar staat de gemeente voorlopig garant voor.
OPLOSSING
Tijdens een persconferentie is een oplossing gepresenteerd voor de geluidsoverdracht tussen zalen. Uit analyses en metingen is de conclusie getrokken dat de vier kolommen, die zich tussen de zalen Ronda en Hertz bevinden, de grootste oorzaak zijn van het lek. De oplossing hiervoor is het aanbrengen van veren in deze kolommen. Deze worden vanaf begin januari aangebracht.
Afgelopen voorjaar bleek uit metingen dat het geluid uit de Ronda (pop) en Cloud Nine (jazz) nog te veel te horen is in Hertz (kamermuziek). Er moet nog 13 decibel worden gereduceerd. Dit is noodzakelijk, omdat het hele idee achter het gebouw is dat in verschillende zalen, dus ook in Hertz en Ronda, gelijktijdig optredens mogelijk zijn.
SPONSORING
Van de 9 miljoen euro benodigde sponsorgelden is tot nu toe 3,9 miljoen euro ontvangen (provincie en ASR), meldt de gemeente. De sponsorwerving heeft de afgelopen jaren dus twe weinig opgeleverd. De gemeente noemt het 'een grote opgave' om dit alsnog voor elkaar te krijgen. In de risicoparagraaf van de gemeentelijke begroting is voor het risico sponsoring bouw TivoliVredenburg een bedrag van 2,9 miljoen euro opgenomen.
SUCCES
De gemeente benadrukt in de raadsbrief wel dat TivoliVredenburg als muziekgebouw inhoudelijk 'zeer succesvol' uit de startblokken is geschoten. "De prognoses van bezoekersaantallen en baten worden ruim overtroffen. Publiek, artiesten en festivalorganisatoren zijn enthousiast. De akoestiek is zeer goed. In de basis is het gebouw dus vol perspectief", schrijft de gemeente.
Onduidelijk is nog hoe alle kosten verdeeld worden. Donderdag is er debat in de gemeenteraad.
TivoliVredenburg ging dit voorjaar open en kostte 150 miljoen euro.
http://www.rtvutrecht.nl/(...)ng-noodzakelijk.html
150 miljoen bouwkosten is ook best veel toch? Ziggodome kostte 60 miljoen, en daar zit alleen privaat geld in.quote:Op dinsdag 28 oktober 2014 19:58 schreef Arthur_Spooner het volgende:
Tivoli, dat is toch dat muziekcentrum wat nu net na de opening 4 miljoen verlies draait en met een structureel tekort van 1 miljoen zit?
[..]
Beetje raar. Pedofielen worden vrijwel overal vervolgd (terecht). Vleeseters bijna nergens. Dus het is onzin om te zeggen dat je niet optreedt als er pedofielen aanwezig zijn.quote:Op dinsdag 28 oktober 2014 19:55 schreef El_Matador het volgende:
Dus als ik het goed begrijp, mogen vandaag wel de pedofielen in Tivoli/Vredenburg hun gang gaan, maar vleeseters mogen dit niet?
"Held".
Denk je?quote:Op dinsdag 28 oktober 2014 20:19 schreef Karboenkeltje het volgende:
Dus het is onzin om te zeggen dat je niet optreedt als er pedofielen aanwezig zijn.
Nee, je doet een KoosVogelsje: niet lezen wat er staat.quote:Op dinsdag 28 oktober 2014 19:55 schreef El_Matador het volgende:
[..]
[..]
Dus als ik het goed begrijp, mogen vandaag wel de pedofielen in Tivoli/Vredenburg hun gang gaan, maar vleeseters mogen dit niet?
"Held".
Niet te vergelijken.quote:Op dinsdag 28 oktober 2014 20:08 schreef TweeGrolsch het volgende:
[..]
150 miljoen bouwkosten is ook best veel toch? Ziggodome kostte 60 miljoen, en daar zit alleen privaat geld in.
Ach, bij de Rolling Stones zou het een onzincommentaar zijn maar bij K3...quote:
Nee, dat doe ik niet; dat doe ik wel.quote:Op dinsdag 28 oktober 2014 20:21 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Nee, je doet een KoosVogelsje: niet lezen wat er staat.
Vind je iemand die weigert te praten met vleeseters geen extremist?quote:Op dinsdag 28 oktober 2014 20:34 schreef sp3c het volgende:
jeetje zeg ... de term extremist daalt al net zo hard in waarde als racist geloof ik
iedereen is het tegenwoordig
Wat jij zegt valt echt op geen enkele wijze uit die tekst te halen.quote:Op dinsdag 28 oktober 2014 20:40 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Nee, dat doe ik niet; dat doe ik wel.
nee natuurlijk nietquote:Op dinsdag 28 oktober 2014 20:46 schreef Klaploper het volgende:
[..]
Vind je iemand die weigert te praten met vleeseters geen extremist?
Ik lees van wel. Dat je dat met je eigen publiek doet is tot daar aan toe (ook krankzinnig), maar dit is echt grootheidswaanzin.quote:
ik zou het wel een extreme sukkel willen noemenquote:Op dinsdag 28 oktober 2014 20:50 schreef sp3c het volgende:
[..]
nee natuurlijk niet![]()
gewoon een sukkel
goed genuanceerd, als enige hier.quote:Op dinsdag 28 oktober 2014 17:26 schreef pumpkin_Ruby het volgende:
Tegenwoordig staat er volgens mij standaard een clausule in Morrissey's boekingscontract dat hij alleen ergens optreedt waar geen vlees wordt verkocht. Dat mag hij vragen, een zaal hoeft hem niet te boeken. Als ze dat wel doen moet er achteraf niet over gemierd worden vind ik.
Sowieso, mensen die op internet gaan stampvoeten over het feit dat er bij een concert waar ze zelf niet eens heengaan voor één keertje geen vlees verkocht wordt (en verder in de hele stad Utrecht wel)Mensen hun rechten worden echt op grove wijze geschonden ja.
Dit artikeltje is trouwens wel geschreven door een overdrijvende klapjosti die zijn feiten niet op een rij heeft.
Zo wordt er gesproken over Lokeren vorig jaar terwijl hij er in 2011 voor het laatst stond.
Er wordt gezegd dat Morrissey in Lokeren als eis gesteld zou hebben dat er geen vlees werd verkocht, terwijl het toentertijd een geste van de organisatie was om Morrissey naar Lokeren te lokken.
Daarnaast werd je niet door de politie gefouilleerd op worstmaar mocht je geen etenswaren mee naar binnen nemen op het festival en werd eten aan de poort in beslag genomen. Dit gebeurt wel vaker omdat zo'n festival zelf horecaomzet wil maken, vorige maand zijn de koekjes in mijn tas nog in beslag genomen op een festival in Rotterdam.
dat doet Tivoli, die moeten hem gewoon niet aan laten treden met zulke absurde eisenquote:Op dinsdag 28 oktober 2014 22:33 schreef DS4 het volgende:
[..]
Ik lees van wel. Dat je dat met je eigen publiek doet is tot daar aan toe (ook krankzinnig), maar dit is echt grootheidswaanzin.
dat dan weer wel maar dat is ook niet echt een select gezelschap meer te noemen de laatste tijdquote:Op dinsdag 28 oktober 2014 22:34 schreef Danny het volgende:
[..]
ik zou het wel een extreme sukkel willen noemen
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |