De methode van de psychiater kan gewoon door andere psychiaters getoetst worden, kan door de rechtbank getoetst worden, het is niet noodzakelijk dat de familie inzage heeft en het beroepsgeheim geschonden wordt, dat dit wel gebeurt is wat mij betreft een fors signaal dat de rechtbank twijfels heeft bij de juistheid van de diagnose wilsbekwaamheid.quote:
Andere psychiaters en de rechtbank kunnen het dossier opeisen en toetsen zonder het beroepsgeheim te schenden?quote:Op zondag 26 oktober 2014 18:25 schreef Leandra het volgende:
[..]
De methode van de psychiater kan gewoon door andere psychiaters getoetst worden, kan door de rechtbank getoetst worden, het is niet noodzakelijk dat de familie inzage heeft en het beroepsgeheim geschonden wordt, dat dit wel gebeurt is wat mij betreft een fors signaal dat de rechtbank twijfels heeft bij de juistheid van de diagnose wilsbekwaamheid.
Ik denk dat dat idd wel mogelijkheden biedt bij twijfel, waarbij je de gegevens laat toetsen door mensen die ook gebonden zijn aan hun beroepsgeheim.quote:Op zondag 26 oktober 2014 18:31 schreef incoherent het volgende:
[..]
Andere psychiaters en de rechtbank kunnen het dossier opeisen en toetsen zonder het beroepsgeheim te schenden?
55 jr geleden dus!quote:Op zondag 26 oktober 2014 17:57 schreef incoherent het volgende:
[..]
Jij vindt het niet vreemd.
Er zijn ook mensen die of trouwen binnen gemeenschap van goederen of gaan samenwonen.
Het staat in ieder geval wel vast dat hij het niet aandurfde binnen gemeenschap van goederen te trouwen.
Dat idee krijg ik er wel een beetje bij eigenlijk. Natuurlijk is dit artikel gekleurd en vanuit het oogpunt van de nabestaanden, maar een gevoel dat het allemaal correct is verlopen, krijg ik er niet echt bij.quote:Op zaterdag 25 oktober 2014 23:04 schreef DS4 het volgende:
Als het echt zo is dat de begunstigden niet in gesprek willen, dan vind ik dat op zijn minst een zwaktebod. En het geeft voeding aan het beeld dat deze man bewerkt is om zijn geld af te troggelen.
Ik gok eens de vrouw had al twee kinderen zoals ik gelezen heb en heel misschien niet van zijn komaf?quote:Op zondag 26 oktober 2014 18:46 schreef Leandra het volgende:
Sowieso, claimen dat hij "het niet aandurfde in gemeenschap van goederen te trouwen".
Ik ben benieuwd op basis waarvan iemand concludeert dat hij het "niet aandurfde", en dan ben ik ook nieuwsgierig waarom mensen die er zo simpel over denken dan denken dat wij niet in gemeenschap van goederen getrouwd zijn...
Deze informatie is natuurlijk ook van wezenlijk belang in het onderzoek.quote:Op zondag 26 oktober 2014 17:32 schreef incoherent het volgende:
[..]
Dat hij buiten gemeenschap van goederen is getrouwd kan iets betekenen en dat het geld naar twee instanties is gegaan ook. De man schonk, als ik alles goed gelezen heb, voor het testament werd gemaakt ook al geld aan goede doelen. Het was dus blijkbaar het type mens dat wil dat goede doelen geld krijgen.
Dat zegt niet zoveelquote:Wat ik ook apart vind is het gegeven dat het Leger Des Heils niet alles alleen heeft opgestreken.
Of hij had bijzonder nare kinderenquote:Op zondag 26 oktober 2014 13:24 schreef DS4 het volgende:
[..]
Ik heb toevallig wel wat centjes... Ik kan je vertellen dat het gewoon niet alleen om het geld gaat. Een goede relatie kent niet dit soort geheimen. Je overvalt mensen niet met zoiets en al helemaal niet op zo'n manier. Dat is onfatsoenlijk.
Hoe langer ik er over nadenk, hoe meer ik overtuigd ben van dat het van tweeën één is: ofwel die man had ze niet op een rijtje, ofwel het is een bijzonder naar mens.
Oké die weduwe heeft ergens recht op, maar dat krijgt ze toch ook?quote:Op zondag 26 oktober 2014 09:35 schreef bolker het volgende:
Ik vind - niemand heeft recht op iets. Als je iets krijgt is dat een geste, een gebaar, maar recht heb je er niet bij voorbaat op.
ik voelde me zo alleen in dit topic. topic soulmate ftwquote:Op zondag 26 oktober 2014 19:05 schreef FANN het volgende:
[..]
Of hij had bijzonder nare kinderen![]()
met deze post ben ik het eigenlijk best eens...
[..]
Oké die weduwe heeft ergens recht op, maar dat krijgt ze toch ook?
Rare gang van zaken zou dat zijn als je zelf niet eens meer mag beslissen waar je geld heen gaat
na je dood, ga ik er even van uit dat hij niet volkomen dement was.
Zo ja, noggeen man over boord, Leger des Heils doet best goeie dingen ...
dat gestrooi met God hoeft van mij ook niet zo nodig, maar voor de rest http://www.legerdesheils.nl/Care
Misschien was die man juist wel heel erg goed bij zijn positieven toen hij dit deed en wat
dan?
quote:Op zondag 26 oktober 2014 19:09 schreef bolker het volgende:
[..]
ik voelde me zo alleen in dit topic. topic soulmate ftw
Dus iemand die goed bij z'n positieven was ging voor de lol naar een dagopvang en werd voor de lol door de GGZ behandeld voor vasculaire dementie?quote:Op zondag 26 oktober 2014 19:05 schreef FANN het volgende:
Misschien was die man juist wel heel erg goed bij zijn positieven toen hij dit deed en wat
dan?
je kunt heel goed een vorm / stadium van dementie hebben waarbij je volkomen rationeel en correct kunt nadenken. het is geen zwart wit, het zijn grijstinten.quote:Op zondag 26 oktober 2014 19:12 schreef Leandra het volgende:
[..]
Dus iemand die goed bij z'n positieven was ging voor de lol naar een dagopvang en werd voor de lol door de GGZ behandeld voor vasculaire dementie?
Ja, da's een beetje dubieus, maar in principe moet dit kunnen, dat bedoel ik.quote:Op zondag 26 oktober 2014 19:12 schreef Leandra het volgende:
[..]
Dus iemand die goed bij z'n positieven was ging voor de lol naar een dagopvang en werd voor de lol door de GGZ behandeld voor vasculaire dementie?
Ja, dat bedoel ik dusquote:Op zondag 26 oktober 2014 19:15 schreef bolker het volgende:
[..]
je kunt heel goed een vorm / stadium van dementie hebben waarbij je volkomen rationeel en correct kunt nadenken. het is geen zwart wit, het zijn grijstinten.
Ik ga de was ophangenquote:Op zondag 26 oktober 2014 19:17 schreef bolker het volgende:
een psychiater is medisch onderlegd. zijn verklaring zal hij niet zo maar hebben afgegeven.
enfin ik ga thee drinken
Tuurlijk, en terwijl je door de GGZ behandeld wordt vanwege je dementie, stelt een andere psychiater vast dat je wel wilsbekwaam bent.quote:Op zondag 26 oktober 2014 19:15 schreef bolker het volgende:
[..]
je kunt heel goed een vorm / stadium van dementie hebben waarbij je volkomen rationeel en correct kunt nadenken. het is geen zwart wit, het zijn grijstinten.
Ze gaan nu uitzoeken of de psychiater die hem wilsbekwaam heeft geacht die diagnose wel had mogen stellen, en dat kunnen ze prima uitzoeken op basis van de gegevens die de psychiater zelf heeft.quote:Op zondag 26 oktober 2014 19:15 schreef FANN het volgende:
[..]
Ja, da's een beetje dubieus, maar in principe moet dit kunnen, dat bedoel ik.
Ik weet niet hoe je na iemand zijn dood nog moet gaan uitzoeken hoe erg die dementie was,
als het echt zo erg was lijkt het mij simpel. Ze kunnen toch de rapporten van de artsen e.d.
opvragen?
Ja dát is natuurlijk wel belangrijk, maar in principe moet het toch kunnen dat iemandquote:Op zondag 26 oktober 2014 19:21 schreef Leandra het volgende:
Ze gaan nu uitzoeken of de psychiater die hem wilsbekwaam heeft geacht die diagnose wel had mogen stellen, en dat kunnen ze prima uitzoeken op basis van de gegevens die de psychiater zelf heeft.
Hoe ga je concluderen of iemand met beginnende dementie die beslissing zelf en weloverwogen neemt of dat hij door anderen gecoached is zijn testament te veranderen.quote:Op zondag 26 oktober 2014 19:35 schreef FANN het volgende:
[..]
Ja dát is natuurlijk wel belangrijk, maar in principe moet het toch kunnen dat iemand
die al behoorlijk oud en in het beginstadium van zijn dementie is zijn testament verandert?
Dat bedoel ik...
Stel, die man wéét dat hij dement gaat worden en realiseert zich ineens dat er amper
een bezoekje afkan van die kinderen, dat ze hem eigenlijk gewoon aan zijn lot overlaten
en geloof me, dat gebeurt vaak zat, stel nou dat die man denkt, ''ik ga dat testament
van mij is even lekker omgooien voordat het te laat is ...''dan heeft hij daar het volste
recht toe toch?
Of het al te laat was weet ik natuurlijk niet, dat moet uit onderzoek blijken.
De was hangt, anders gaat het zo kreuken in die droger![]()
Vergeet niet dat ze het heel lang verborgen weten te houden, en als gezinslid wil je het ook niet zien, een buitenstaander merkt het vaak eerder als een eigen.quote:Op zondag 26 oktober 2014 19:15 schreef bolker het volgende:
[..]
Ja, dat is dus de grote vraag, daar moeten de behandelend artsen op gaan antwoorden denk ik,quote:Op zondag 26 oktober 2014 19:42 schreef Leandra het volgende:
Hoe ga je concluderen of iemand met beginnende dementie die beslissing zelf en weloverwogen neemt of dat hij door anderen gecoached is zijn testament te veranderen.
Misschien kwamen jullie niet zo vaak op bezoek? Dan merk je zoiets niet heel snel op?quote:Op zondag 26 oktober 2014 19:44 schreef john2406 het volgende:
[..]
Vergeet niet dat ze het heel lang verborgen weten te houden, en als gezinslid wil je het ook niet zien, een buitenstaander merkt het vaak eerder als een eigen.
Pa was midden in de nacht naar zijn geboorte huis onderweg, door een bos in de winter met drie broeken aan twee truien geen sokken boterhammen sammen met de sokken verpakt in de broottrommel en nog hadden we het niet door.
was er maar een persoon die ervoor geleerd had die gevraagd was om te kijken of de beste man wilsbekwaam was op het moment dat hij zijn testament wijzigde.quote:Op zondag 26 oktober 2014 19:44 schreef john2406 het volgende:
[..]
Vergeet niet dat ze het heel lang verborgen weten te houden, en als gezinslid wil je het ook niet zien, een buitenstaander merkt het vaak eerder als een eigen.
Pa was midden in de nacht naar zijn geboorte huis onderweg, door een bos in de winter met drie broeken aan twee truien geen sokken boterhammen sammen met de sokken verpakt in de broottrommel en nog hadden we het niet door.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |