Hoe je het ook wil berekenen, de PO is hoe dan ook spotgoedkoop. Welke methode men ook hanteert.quote:Op dinsdag 14 oktober 2014 10:19 schreef Halcon het volgende:
[..]
Dat hoeft niet opzettelijk te zijn gebeurd.
Het kan veel goedkoper door bij de kerntaak te blijven. Het is nu dus te duur.quote:Op dinsdag 14 oktober 2014 10:22 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Hoe je het ook wil berekenen, de PO is hoe dan ook spotgoedkoop. Welke methode men ook hanteert.
Als het niet om je eigen geld gaat is alles natuurlijk spotgoedkoop te noemen.quote:Op dinsdag 14 oktober 2014 10:22 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Hoe je het ook wil berekenen, de PO is hoe dan ook spotgoedkoop. Welke methode men ook hanteert.
Grappig dat jij altijd zo tekeer gaat tegen mensen die meer verdienen dan jij,quote:Op dinsdag 14 oktober 2014 10:22 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Vergeleken met 0 is 650.000.000 een aanzienlijk bedrag.quote:Op dinsdag 14 oktober 2014 10:22 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Omdat ik via de belasting meebetaal aan bijvoorbeeld voetbalvelden waar ik niets mee heb. mag er best een fractie van dat bedrag naar een mooie docu.quote:Op maandag 13 oktober 2014 12:47 schreef Chewie het volgende:
[..]
Hoe is het sociaal om anderen te dwingen om mee te betalen (zeker als het om iets triviaals als radio en tv gaat)?
En deze reactie toont ook wel aan dat jij blijkbaar alleen gedwongen sociaal kan doen, als een kleine groep iets nodig heeft betekend het nog niet dat alleen die kleine groep moet betalen, anderen mogen prima meebetalen.
alleen dwang is per definitie asociaal.
Voor voetbalvelden geldt voor mij eigenlijk exact hetzelfde.quote:Op dinsdag 14 oktober 2014 11:00 schreef Prutzenberg het volgende:
[..]
Omdat ik via de belasting meebetaal aan bijvoorbeeld voetbalvelden waar ik niets mee heb. mag er best een fractie van dat bedrag naar een mooie docu.
Wat is je punt nu precies?quote:Op dinsdag 14 oktober 2014 10:21 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
En jij weet ook heel goed dat de regionale tak niet is meegenomen vwb DLD. En dat er geen "miljarden worden verbrandt" (jouw uitspraak).
Als je daadwerkelijk wat anders bedoelde dat je in eerste instantie suggereerde zou je een punt kunnen hebben. Met dien verstande dat het dan de vraag is waarom je de regels aanhaalde, want dat is in dat geval volstrekt irrelevant door de discussie. Je ontkenning is dus nogal ongeloofwaardig.quote:Op dinsdag 14 oktober 2014 10:19 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Dat ik gelijk had met mijn stelling ondanks jouw herhaaldelijke rookgordijnen.
Paul is een uniek talent. Terecht dat hij zoveel salaris krijgt.quote:Op dinsdag 14 oktober 2014 10:44 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Grappig dat jij altijd zo tekeer gaat tegen mensen die meer verdienen dan jij,
Pak even drie van je lievelingetjes
Matthijs van Nieuwkerk Jaar: ¤ 502,968.00
Jeroen Pauw Jaar: Jaar: ¤ 240,000.00
Paul de Leeuw: Jaar: ¤ 455,000.00
Wat vind jij dat deze mensen zouden mogen verdienen, klopkoek?
Ik vraag het Klopkoekquote:Op dinsdag 14 oktober 2014 11:10 schreef superniger het volgende:
[..]
Paul is een uniek talent. Terecht dat hij zoveel salaris krijgt.
Op de sociale werkplaats zitten ook allemaal unieke talentjes... ach ja, zo veel verschilt de sociale werkplaats ook niet van de POquote:Op dinsdag 14 oktober 2014 11:10 schreef superniger het volgende:
[..]
Paul is een uniek talent. Terecht dat hij zoveel salaris krijgt.
RTL en SBS zijn in vergelijking met het buitenland ook goedkoop ja.quote:Op dinsdag 14 oktober 2014 10:36 schreef Chewie het volgende:
vergeleken met RTL en SBS is de nederlandse PO natuurlijk gewoon duur.
Je doet je nickname eer aanquote:Op dinsdag 14 oktober 2014 11:14 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
Op de sociale werkplaats zitten ook allemaal unieke talentjes... ach ja, zo veel verschilt de sociale werkplaats ook niet van de PO
De Nederlandse politiek stelt andere regels op voor de NPO als voor de commerciëlen. Dat is een feit.quote:Op dinsdag 14 oktober 2014 11:10 schreef justanick het volgende:
[..]
Als je daadwerkelijk wat anders bedoelde dat je in eerste instantie suggereerde zou je een punt kunnen hebben. Met dien verstande dat het dan de vraag is waarom je de regels aanhaalde, want dat is in dat geval volstrekt irrelevant door de discussie. Je ontkenning is dus nogal ongeloofwaardig.
Over rookgordijnen gesproken...
De vergelijking met het buitenland is in deze discussie totaal niet interessant (en is ook niet wat ik zei)quote:Op dinsdag 14 oktober 2014 11:15 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
RTL en SBS zijn in vergelijking met het buitenland ook goedkoop ja.
Jij vergelijkt appels met peren. Ik vergelijk appels met appels.quote:Op dinsdag 14 oktober 2014 11:17 schreef Chewie het volgende:
[..]
De vergelijking met het buitenland is in deze discussie totaal niet interessant (en is ook niet wat ik zei)
Jij stelt dat de PO goedkoop is maar dat is deze in vergelijking met de commerciëlen niet
Ja - en dat geldt dus ineens ook voor de programmaquota?quote:Op dinsdag 14 oktober 2014 11:16 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
De Nederlandse politiek stelt andere regels op voor de NPO als voor de commerciëlen. Dat is een feit.
Nee, jij vergelijkt ook appels met peren.quote:Op dinsdag 14 oktober 2014 11:20 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Jij vergelijkt appels met peren. Ik vergelijk appels met appels.
quote:Op dinsdag 14 oktober 2014 10:44 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Haha wat een grapquote:Op dinsdag 14 oktober 2014 11:20 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Jij vergelijkt appels met peren. Ik vergelijk appels met appels.
Is dat erg?quote:Op dinsdag 14 oktober 2014 11:45 schreef ThePlaneteer het volgende:
De kijkcijfers zullen kelderen vrees ik.
Uiteindelijk wil je de nieuwe programmering toch ook kunnen financieren lijkt me.quote:
Als kijkcijfers zo belangrijk zijn, laat het dan maar helemaal over aan de commerciële zendersquote:Op dinsdag 14 oktober 2014 11:54 schreef ThePlaneteer het volgende:
[..]
Uiteindelijk wil je de nieuwe programmering toch ook kunnen financieren lijkt me.
Maar anders moet er gewoon 1 van de 3 weg, dat lijkt me ook geen nationale ramp eerlijk gezegd.
Kijkcijfers zijn niet leidend, dat is de programmering.quote:Op dinsdag 14 oktober 2014 11:55 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Als kijkcijfers zo belangrijk zijn, laat het dan maar helemaal over aan de commerciële zenders
Dat kan ook zonder plat amusement. Programma's als Ranking the Stars en Bananasplit zijn niet cruciaal voor de publieke omroep.quote:Op dinsdag 14 oktober 2014 12:03 schreef ThePlaneteer het volgende:
[..]
Kijkcijfers zijn niet leidend, dat is de programmering.
Het lijkt mij echter gewenst dat je graag nog wel hebt dat er uberhaupt mensen kijken naar NPO...
Je vrees was kelderende kijkcijfersquote:Op dinsdag 14 oktober 2014 12:03 schreef ThePlaneteer het volgende:
[..]
Kijkcijfers zijn niet leidend, dat is de programmering.
Het lijkt mij echter gewenst dat je graag nog wel hebt dat er uberhaupt mensen kijken naar NPO...
Dat is toch ook precies wat ik zeg...quote:Op dinsdag 14 oktober 2014 12:05 schreef justanick het volgende:
[..]
Dat kan ook zonder plat amusement. Programma's als Ranking the Stars en Bananasplit zijn niet cruciaal voor de publieke omroep.
Elke publieke omroep in Europa zendt amusement uitquote:Op dinsdag 14 oktober 2014 12:05 schreef justanick het volgende:
[..]
Dat kan ook zonder plat amusement. Programma's als Ranking the Stars en Bananasplit zijn niet cruciaal voor de publieke omroep.
Wat je zegt. De PO is veel te populair, veel te goed bekeken en te goed gewaardeerd. De integriteit en eerlijkheid wordt door het publiek hoger ingeschat.quote:
Dus...?quote:Op dinsdag 14 oktober 2014 12:11 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Elke publieke omroep in Europa zendt amusement uit
[..]
Dat is niet helemaal waar. Voor een commerciele omroep zijn kijkcijfers geen doel, maar slechts een middel om reclametijd te verkopen, om en in het programma. Dan loont het ondanks goede kijkcijfers niet om iets voor bejaarden te maken.quote:Op dinsdag 14 oktober 2014 11:55 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Als kijkcijfers zo belangrijk zijn, laat het dan maar helemaal over aan de commerciële zenders
Je hebt gelijk, homogeniteit van doelgroep is zeer belangrijk. MTV was altijd een kleine zender qua kijkcijfers, maar zeer winstgevend omdat met een heel specifieke en homogene kijkergroep had die bij reclamemakers heel interessant is.quote:Op dinsdag 14 oktober 2014 15:04 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Dat is niet helemaal waar. Voor een commerciele omroep zijn kijkcijfers geen doel, maar slechts een middel om reclametijd te verkopen, om en in het programma. Dan loont het ondanks goede kijkcijfers niet om iets voor bejaarden te maken.
Abonnementen op Vrij Nederland?quote:Op dinsdag 14 oktober 2014 15:10 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Je hebt gelijk, homogeniteit van doelgroep is zeer belangrijk. MTV was altijd een kleine zender qua kijkcijfers, maar zeer winstgevend omdat met een heel specifieke en homogene kijkergroep had die bij reclamemakers heel interessant is.
Kan me voorstellen dat PO zenders die zich tot een specifieke doelgroep richten interessanter zijn voor adverteerders dan bv RTL4. Maar wat ga je aan VPRO kijkers verkopen waar veel reclamegeld voor is?
Nee, hoezo?quote:Op dinsdag 14 oktober 2014 15:12 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Abonnementen op Vrij Nederland?
quote:Op woensdag 20 oktober 2004 17:57 schreef Pietverdriet het volgende:
Na de tros, wil nu ook de Avro het publieke bestel verlaten
[..]
Vooral dit viel me op
"De Publieke Omroep lijkt zich onder druk van de marktaandelen vooral te willen richten op amusement, sport en laagdrempelig drama. Het is daarmee eerder een concurrent van de commerciële omroepen, dan een pluriforme omroeporganisatie",
Ik denk persoonlijk dat dit een enorme fout is. Publieke omroep moet zich daar NIET op richten. Daar kan men de concurentie niet aan met de commercielen, en waarom zou je hetzelfde willen doen als de commercielen?
Persoonlijk zie ik veel meer in een soort Nederlandse BBC. Hoogwaardige programma´s, niet laagdrempelig, maar juist intellectueel aansprekend. hoogwaardige TV.
Het is ook reclame technisch gezien onzin om een breed publiek te willen hebben omdat dit meer opbrengt in je reclame spots. Een smallere, maar heel duidelijke doelgroep is voor reclame veel intressanter. MTV is een kleine omroep, maar een enorm winstgevende, want hun publiek is zo goed gedefinieerd.
Dat was toch altijd zo'n driehoekje, Volkskrant, VPRO, Vrij Nederland?quote:
Oh, sorry, ik dacht dat je vroeg of ik een abo op VN hadquote:Op dinsdag 14 oktober 2014 15:18 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Dat was toch altijd zo'n driehoekje, Volkskrant, VPRO, Vrij Nederland?
Nee, en voor ouderen komt er langs commerciele weg ook geen TV want hoe homogeen en helder gedefineerd de groep ook mag zijn, ze hebben hun keuze voor hun merk incontinentieluiers in 1998 al gemaakt.quote:Op dinsdag 14 oktober 2014 15:22 schreef Pietverdriet het volgende:
Maar goed, advertenties voor abo's op VN of VK gaat het geld niet brengen voor de PO
Waarom zou ik verplichte winkelnering moeten afnemen?quote:
Ten eerste is het geen winkel, en ten tweede krijgen we veel voor weinig als het gewoon publiek geregeld wordt. Ja, je moet soms ook even voorbij 'ik' denken, al zal een commerciele aanbieder nooit dezelfde kwaliteit bieden die een PO kan bieden.quote:Op dinsdag 14 oktober 2014 16:11 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Waarom zou ik verplichte winkelnering moeten afnemen?
Dream onquote:Op dinsdag 14 oktober 2014 16:15 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Ten eerste is het geen winkel, en ten tweede krijgen we veel voor weinig als het gewoon publiek geregeld wordt. Ja, je moet soms ook even voorbij 'ik' denken, al zal een commerciele aanbieder nooit dezelfde kwaliteit bieden die een PO kan bieden.
http://www.nrcnext.nl/blo(...)-amusement%E2%80%99/quote:Conclusie
Kijken we naar de budgetten die de NPO besteedt aan tv, dan neemt amusement een zeer bescheiden plaats in. Slechts 6 procent van het totale televisiebudget van de NPO gaat naar amusementstelevisie. Hoeveel geld er precies gaat naar onderzoeksjournalistiek is niet gespecificeerd. Aan ‘opinieprogramma’s’, waar onderzoeksjournalistiek onder valt, wordt aanzienlijk meer besteed: 15 procent van al het televisiegeld. De opmerking van Yoeri Albrecht dat „die enorme budgetten van de publieke omroep vooral gaan naar amusement, in plaats van naar onderzoeksjournalistiek” beoordelen we om die reden als onwaar.
Beantwoord mijn vraag eensquote:Op dinsdag 14 oktober 2014 16:21 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
http://www.nrcnext.nl/blo(...)-amusement%E2%80%99/
Hetgeen uit gaat van de 'oude' situatie.
De leugen regeert, en vooral de drang om geld te graaien en/of de bevolking voor te liegen.
... en dan nu de feiten:quote:Op dinsdag 14 oktober 2014 16:21 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
http://www.nrcnext.nl/blo(...)-amusement%E2%80%99/
Hetgeen uit gaat van de 'oude' situatie.
De leugen regeert, en vooral de drang om geld te graaien en/of de bevolking voor te liegen.
Ik heb nooit enige feiten gezien. De zogenaamde 'werkelijke' cijfers ontbreken ten enenmale.quote:
http://www.volkskrant.nl/(...)eke-omroep~a3565970/quote:Niemand houdt van de publieke omroep
Het systeem met al die verschillende concullegende omroepen heeft fatale gevolgen voor de zelfpromotie.
CHRIS BUUR 21 december 2013, 00:00
0
Bestond er een hitlijst van dingen die bon ton waren, dan stond in die van Nederland als bontonste ding fier op één: neerkijken op de Publieke Omroep. Het is een breed gedragen manier van zelffelicitatie. Wil je leuk overkomen in kringen van zelfgenoegzame Concertgebouwabonnementhouders, dan zeg je dat je het Journaal zo kinderachtig vindt en dat je eigenlijk alleen naar de BBC kijkt, of, tegenwoordig nog deugender: de VRT. Kom je op een verjaardag met Telegraaflezers, knikt iedereen instemmend als je zegt dat de omroepen inefficiënte dinosaurussen zijn die territoriumdriftig hun zakken vullen met onze belastingcenten. Zeg in een willekeurig gezelschap dat je best fan bent van de Publieke Omroep, met Penoza en Andere Tijden en Tegenlicht en DWDD enzo, en je staat al snel alleen naast de potpalm aan je mobiel te plukken.
Kiem voor deze minachting ligt in wat in het cultuurmanagement 'legitimatie' heet. Elke culturele instelling die geld van de overheid krijgt kampt daarmee - bij voortduring moeten die instellingen, terecht, bewijzen dat het goed is dat ze onze belastingcenten krijgen. Daarbij lopen ze het bijna geestige risico dat ze het altijd verkeerd doen. Kies je ervoor het overheidsgeld voornamelijk te gebruiken voor een hoogwaardig soort kwaliteit dat je op de vrije markt niet voor elkaar krijgt, dan krijg je al snel het verwijt dat je er alleen maar bent voor de grachtengordel of voor een stel soepsiedieslurpende potsenmakers uit de marge, dus hier met ons geld. Richt je je met succes juist op een breed publiek, dan willen wij onze belastingcenten terug omdat je je zonder ons ook wel kunt bedruipen of je boeltje kunt overdoen aan een marktpartij.
Eén middel om je teweer te stellen tegen de constante drift om je te korten is gewoon goed werk af te leveren. Maar iedereen weet dat je er met alleen maar goed je best doen nooit komt - je moet jezelf ook verkopen. Doe je dat goed, dan heet je het Rijksmuseum, waar voor het oog der natie sloten geld in werden gestort maar dat zich weet te positioneren als onomstotelijk internationaal flonkerend bolwerk van moderne nationale trots. De discussie gaat er weleens over of de kleur grijs op de muren wel goed is en of de opstelling niet wat anders had gekund, maar nooit of het ook voor wat minder kan. Doe je het slecht, dan sta je zonder veel achterban met wat verregende medewerkers op het Malieveld te protesteren onder de weinig argumentatieve slogan 'onze programma's bezuinig je niet 1 2 3 weg' (oh nee?, dat zullen we nog wel eens zien!) en krijg je een korting van 250 miljoen euro voor de kiezen. De discussie gaat best vaak over de inhoud van het gebodene, maar dat altíjd in het licht van de stelling dat het beslist voor wat minder kan.
Kijk je even snel om je heen in Europa, dan is die aanname op zijn minst opmerkelijk. Een Belg is 1,33 keer zoveel kwijt aan zijn omroep als een Nederlander, een Duitser twee keer, een Brit vijf keer, een Deen negen keer en een Noor tien keer. Per persoon, that is. De mantra dat Nederland met al die omroepen een inefficiënt, geldverslindend systeem heeft is zo moeilijk vol te houden.
Maar juist dat systeem van die verschillende concullegende omroepen heeft voor de zelfpromotie fatale gevolgen. Per afzonderlijke VARA, VPRO of KRO weten de spelers zich, gemeten in ledentallen, nog redelijk aan de man te brengen. Maar het geheel, het totale ding waarop bezuinigd wordt, is niks. BBC en VRT zijn relatief sexy instituten, de NPO is slechts een managementlaag, een regelinstituut, een grijs gebouw op het Mediapark, gehaat door de omroepen, en gezichtsloos voor het publiek. Daar kun je dus glimlachend je bezuinigingsopdracht naartoe sturen.
http://media.thepostonlin(...)ep-beste-ter-wereld/quote:Graham Norton. Het verwijt: het is te zien bij Comedy Central. Waarom dan nog een keer bij BNN-VARA?
‘Het is wel van tweeën een hè. Je wilt bezuinigen, dat mag, maar we moeten ook nog een breed publiek bereiken. Dan moet je niet gek opkijken dat er soms programma’s worden aangekocht. Graham Norton is een scherpe en succesvolle BBC-show. Dat werd ons aangeboden. Comedy Central distribueerde het, maar nu niet meer. Waarom zouden wij daar niet op mogen bieden als wij denken dat het past bij onze omroep?’
De slechtste chauffeur van Nederland. Te commercieel?
‘Dekker wordt op zijn wenken bediend. Per volgend seizoen gaat dit programma naar RTL5. D’r is discussie over geweest en RTL wilde het al heel lang hebben. Het is een Britse licentie dus ook dit is opgelost.’
Dan Ranking the Stars. Dekker vindt dat deze BN-er show niet op de publieke zender thuishoort.
‘Ranking the Stars heeft een enorm bereik onder jongeren. Dat moet je niet vergeten. Als je een succesvolle publieke omroep wilt zijn moet je iedereen bereiken. Dat is een belangrijke waarde. Met DWDD, Over Mijn lijk, Vier handen op een Buik, voldoen we aan de doelstelling om ook jongeren naar de publieke televisie te trekken. Als je wilt dat deze programma’s verdwijnen, besef dan wel dat de publieke televisie minder groot en minder divers wordt. Het is makkelijk om individuele titels te bekritiseren, terwijl er misschien wel urgentere kwesties zijn. Die ene 1 procent van het aanbod waar we over praten valt weg tegen grotere (digitale, red) bedreigingen. ‘
Vanwege je persoonlijke aanvallen.quote:Op dinsdag 14 oktober 2014 18:43 schreef Pietverdriet het volgende:
Heerlijk hoe je geen antwoord durft te geven, klopkoek. Faal!
Ah, nadat dit de Nederlandse wetenschap gesloopt heeft kan het ook wel gekopieerd worden naar de PO. Hebben de heren interimmanagers van de politiek weer wat KPI en indices waar ze zich lekker op af kunnen beren.quote:Voor de andere helft moeten de omroepen voorstellen indienen, die gaan concurreren met de plannen van onafhankelijke producenten.
Nee, je antwoord niet omdat je verdoemt goed weet dat je hier hele rants hebt lopen voeren over hoe geweldig, goedkoop en perfect de PO is. Elders geef je altijd af op mensen die meer verdienen. Je bent pissig omdat ik je wijs op je hypocrisie.quote:Op dinsdag 14 oktober 2014 18:46 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Vanwege je persoonlijke aanvallen.
Oh, nu staan feiten ineens gelijk aan cijfers?quote:Op dinsdag 14 oktober 2014 18:39 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Ik heb nooit enige feiten gezien. De zogenaamde 'werkelijke' cijfers ontbreken ten enenmale.
Geef gewoon antwoord, hypocriet.quote:Op dinsdag 14 oktober 2014 18:46 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Says Who?quote:Op dinsdag 14 oktober 2014 18:46 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
[quote:Op maandag 13 oktober 2014 19:09 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Geweldige argumentatie, zoals gebruikelijk van jou.
qquote:Op dinsdag 14 oktober 2014 09:20 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Zoals gebruikelijk ga je op de man spelen. Sneue stakker.
uquote:Op dinsdag 14 oktober 2014 09:28 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Ik vind het eng dat leugenaars als jou dat zouden kunnen.
quote:Op dinsdag 14 oktober 2014 09:58 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Waarom ben jij een fan van Rockefeller?
quote:
Jep, als kutkrantenquote:Op dinsdag 14 oktober 2014 10:05 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Zegt iemand die de Volkskrant gelijkstelt aan de Telegraaf.
Max zou het volgens mij prima kunnen doen als commerciële zender, doelgroep ouderen, daar zit het geld in Nederlandquote:Op woensdag 15 oktober 2014 10:01 schreef Ajacied422 het volgende:
Jan Slagter had maandag graag in discussie gewild bij Pauw met Sander Dekker. Dat was ook de intentie van de redactie van Pauw. Alleen wilde Dekker niet met Slagter in discussie, boehoe.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |