Als kijkcijfers zo belangrijk zijn, laat het dan maar helemaal over aan de commerciële zendersquote:Op dinsdag 14 oktober 2014 11:54 schreef ThePlaneteer het volgende:
[..]
Uiteindelijk wil je de nieuwe programmering toch ook kunnen financieren lijkt me.
Maar anders moet er gewoon 1 van de 3 weg, dat lijkt me ook geen nationale ramp eerlijk gezegd.
Kijkcijfers zijn niet leidend, dat is de programmering.quote:Op dinsdag 14 oktober 2014 11:55 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Als kijkcijfers zo belangrijk zijn, laat het dan maar helemaal over aan de commerciële zenders
Dat kan ook zonder plat amusement. Programma's als Ranking the Stars en Bananasplit zijn niet cruciaal voor de publieke omroep.quote:Op dinsdag 14 oktober 2014 12:03 schreef ThePlaneteer het volgende:
[..]
Kijkcijfers zijn niet leidend, dat is de programmering.
Het lijkt mij echter gewenst dat je graag nog wel hebt dat er uberhaupt mensen kijken naar NPO...
Je vrees was kelderende kijkcijfersquote:Op dinsdag 14 oktober 2014 12:03 schreef ThePlaneteer het volgende:
[..]
Kijkcijfers zijn niet leidend, dat is de programmering.
Het lijkt mij echter gewenst dat je graag nog wel hebt dat er uberhaupt mensen kijken naar NPO...
Dat is toch ook precies wat ik zeg...quote:Op dinsdag 14 oktober 2014 12:05 schreef justanick het volgende:
[..]
Dat kan ook zonder plat amusement. Programma's als Ranking the Stars en Bananasplit zijn niet cruciaal voor de publieke omroep.
Elke publieke omroep in Europa zendt amusement uitquote:Op dinsdag 14 oktober 2014 12:05 schreef justanick het volgende:
[..]
Dat kan ook zonder plat amusement. Programma's als Ranking the Stars en Bananasplit zijn niet cruciaal voor de publieke omroep.
Wat je zegt. De PO is veel te populair, veel te goed bekeken en te goed gewaardeerd. De integriteit en eerlijkheid wordt door het publiek hoger ingeschat.quote:
Dus...?quote:Op dinsdag 14 oktober 2014 12:11 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Elke publieke omroep in Europa zendt amusement uit
quote:Op dinsdag 14 oktober 2014 10:44 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Grappig dat jij altijd zo tekeer gaat tegen mensen die meer verdienen dan jij,
Pak even drie van je lievelingetjes
Matthijs van Nieuwkerk Jaar: ¤ 502,968.00
Jeroen Pauw Jaar: Jaar: ¤ 240,000.00
Paul de Leeuw: Jaar: ¤ 455,000.00
Wat vind jij dat deze mensen zouden mogen verdienen, klopkoek?
Dat is niet helemaal waar. Voor een commerciele omroep zijn kijkcijfers geen doel, maar slechts een middel om reclametijd te verkopen, om en in het programma. Dan loont het ondanks goede kijkcijfers niet om iets voor bejaarden te maken.quote:Op dinsdag 14 oktober 2014 11:55 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Als kijkcijfers zo belangrijk zijn, laat het dan maar helemaal over aan de commerciële zenders
Je hebt gelijk, homogeniteit van doelgroep is zeer belangrijk. MTV was altijd een kleine zender qua kijkcijfers, maar zeer winstgevend omdat met een heel specifieke en homogene kijkergroep had die bij reclamemakers heel interessant is.quote:Op dinsdag 14 oktober 2014 15:04 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Dat is niet helemaal waar. Voor een commerciele omroep zijn kijkcijfers geen doel, maar slechts een middel om reclametijd te verkopen, om en in het programma. Dan loont het ondanks goede kijkcijfers niet om iets voor bejaarden te maken.
Abonnementen op Vrij Nederland?quote:Op dinsdag 14 oktober 2014 15:10 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Je hebt gelijk, homogeniteit van doelgroep is zeer belangrijk. MTV was altijd een kleine zender qua kijkcijfers, maar zeer winstgevend omdat met een heel specifieke en homogene kijkergroep had die bij reclamemakers heel interessant is.
Kan me voorstellen dat PO zenders die zich tot een specifieke doelgroep richten interessanter zijn voor adverteerders dan bv RTL4. Maar wat ga je aan VPRO kijkers verkopen waar veel reclamegeld voor is?
Nee, hoezo?quote:Op dinsdag 14 oktober 2014 15:12 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Abonnementen op Vrij Nederland?
quote:Op woensdag 20 oktober 2004 17:57 schreef Pietverdriet het volgende:
Na de tros, wil nu ook de Avro het publieke bestel verlaten
[..]
Vooral dit viel me op
"De Publieke Omroep lijkt zich onder druk van de marktaandelen vooral te willen richten op amusement, sport en laagdrempelig drama. Het is daarmee eerder een concurrent van de commerciële omroepen, dan een pluriforme omroeporganisatie",
Ik denk persoonlijk dat dit een enorme fout is. Publieke omroep moet zich daar NIET op richten. Daar kan men de concurentie niet aan met de commercielen, en waarom zou je hetzelfde willen doen als de commercielen?
Persoonlijk zie ik veel meer in een soort Nederlandse BBC. Hoogwaardige programma´s, niet laagdrempelig, maar juist intellectueel aansprekend. hoogwaardige TV.
Het is ook reclame technisch gezien onzin om een breed publiek te willen hebben omdat dit meer opbrengt in je reclame spots. Een smallere, maar heel duidelijke doelgroep is voor reclame veel intressanter. MTV is een kleine omroep, maar een enorm winstgevende, want hun publiek is zo goed gedefinieerd.
Dat was toch altijd zo'n driehoekje, Volkskrant, VPRO, Vrij Nederland?quote:
Oh, sorry, ik dacht dat je vroeg of ik een abo op VN hadquote:Op dinsdag 14 oktober 2014 15:18 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Dat was toch altijd zo'n driehoekje, Volkskrant, VPRO, Vrij Nederland?
Nee, en voor ouderen komt er langs commerciele weg ook geen TV want hoe homogeen en helder gedefineerd de groep ook mag zijn, ze hebben hun keuze voor hun merk incontinentieluiers in 1998 al gemaakt.quote:Op dinsdag 14 oktober 2014 15:22 schreef Pietverdriet het volgende:
Maar goed, advertenties voor abo's op VN of VK gaat het geld niet brengen voor de PO
Waarom zou ik verplichte winkelnering moeten afnemen?quote:
Ten eerste is het geen winkel, en ten tweede krijgen we veel voor weinig als het gewoon publiek geregeld wordt. Ja, je moet soms ook even voorbij 'ik' denken, al zal een commerciele aanbieder nooit dezelfde kwaliteit bieden die een PO kan bieden.quote:Op dinsdag 14 oktober 2014 16:11 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Waarom zou ik verplichte winkelnering moeten afnemen?
Dream onquote:Op dinsdag 14 oktober 2014 16:15 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Ten eerste is het geen winkel, en ten tweede krijgen we veel voor weinig als het gewoon publiek geregeld wordt. Ja, je moet soms ook even voorbij 'ik' denken, al zal een commerciele aanbieder nooit dezelfde kwaliteit bieden die een PO kan bieden.
http://www.nrcnext.nl/blo(...)-amusement%E2%80%99/quote:Conclusie
Kijken we naar de budgetten die de NPO besteedt aan tv, dan neemt amusement een zeer bescheiden plaats in. Slechts 6 procent van het totale televisiebudget van de NPO gaat naar amusementstelevisie. Hoeveel geld er precies gaat naar onderzoeksjournalistiek is niet gespecificeerd. Aan ‘opinieprogramma’s’, waar onderzoeksjournalistiek onder valt, wordt aanzienlijk meer besteed: 15 procent van al het televisiegeld. De opmerking van Yoeri Albrecht dat „die enorme budgetten van de publieke omroep vooral gaan naar amusement, in plaats van naar onderzoeksjournalistiek” beoordelen we om die reden als onwaar.
Beantwoord mijn vraag eensquote:Op dinsdag 14 oktober 2014 16:21 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
http://www.nrcnext.nl/blo(...)-amusement%E2%80%99/
Hetgeen uit gaat van de 'oude' situatie.
De leugen regeert, en vooral de drang om geld te graaien en/of de bevolking voor te liegen.
quote:Op dinsdag 14 oktober 2014 10:44 schreef Pietverdriet het volgende:
Grappig dat jij altijd zo tekeer gaat tegen mensen die meer verdienen dan jij,
Pak even drie van je lievelingetjes
Matthijs van Nieuwkerk Jaar: ¤ 502,968.00
Jeroen Pauw Jaar: Jaar: ¤ 240,000.00
Paul de Leeuw: Jaar: ¤ 455,000.00
Wat vind jij dat deze mensen zouden mogen verdienen, klopkoek?
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |