abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_145537529
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 oktober 2014 16:21 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
http://www.nrcnext.nl/blo(...)-amusement%E2%80%99/
Hetgeen uit gaat van de 'oude' situatie.
De leugen regeert, en vooral de drang om geld te graaien en/of de bevolking voor te liegen.
... en dan nu de feiten:

1) Het genoemde bedrag gaat uitsluitend over TV. Uitgaven aan Radio 2, 3FM en Radio 5 Nostalgia zitten er dus niet bij. Het amusementsgehalte op de genoemde zenders is zeer hoog.
2) Het gaat om cijfers van de NPO zelf, die sport als nieuws beschouwen.

Verder zit ik mij af te vragen waar je verhaal omtrent 'geld graaien' vandaan komt. Ik zie ook niet in waar de bevolking wordt voorgelogen door Dekker c.s. Hij stelt alleen dat er minder plat amusement op de publieke omroepen zou moeten verschijnen, wat overigens niet gelijk staat aan een soort totaalverbod op amusement.

En zelfs als ie dat nog zou doen, dan komt er enkele tientallen miljoenen uit de begroting van de publieke omroep beschikbaar voor andere programma's. Prima toch?
  dinsdag 14 oktober 2014 @ 18:39:43 #252
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_145539632
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 oktober 2014 17:35 schreef justanick het volgende:
[..]
... en dan nu de feiten:
Ik heb nooit enige feiten gezien. De zogenaamde 'werkelijke' cijfers ontbreken ten enenmale.
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  dinsdag 14 oktober 2014 @ 18:40:50 #253
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_145539667
quote:
Niemand houdt van de publieke omroep

Het systeem met al die verschillende concullegende omroepen heeft fatale gevolgen voor de zelfpromotie.
CHRIS BUUR 21 december 2013, 00:00
0

Bestond er een hitlijst van dingen die bon ton waren, dan stond in die van Nederland als bontonste ding fier op één: neerkijken op de Publieke Omroep. Het is een breed gedragen manier van zelffelicitatie. Wil je leuk overkomen in kringen van zelfgenoegzame Concertgebouwabonnementhouders, dan zeg je dat je het Journaal zo kinderachtig vindt en dat je eigenlijk alleen naar de BBC kijkt, of, tegenwoordig nog deugender: de VRT. Kom je op een verjaardag met Telegraaflezers, knikt iedereen instemmend als je zegt dat de omroepen inefficiënte dinosaurussen zijn die territoriumdriftig hun zakken vullen met onze belastingcenten. Zeg in een willekeurig gezelschap dat je best fan bent van de Publieke Omroep, met Penoza en Andere Tijden en Tegenlicht en DWDD enzo, en je staat al snel alleen naast de potpalm aan je mobiel te plukken.

Kiem voor deze minachting ligt in wat in het cultuurmanagement 'legitimatie' heet. Elke culturele instelling die geld van de overheid krijgt kampt daarmee - bij voortduring moeten die instellingen, terecht, bewijzen dat het goed is dat ze onze belastingcenten krijgen. Daarbij lopen ze het bijna geestige risico dat ze het altijd verkeerd doen. Kies je ervoor het overheidsgeld voornamelijk te gebruiken voor een hoogwaardig soort kwaliteit dat je op de vrije markt niet voor elkaar krijgt, dan krijg je al snel het verwijt dat je er alleen maar bent voor de grachtengordel of voor een stel soepsiedieslurpende potsenmakers uit de marge, dus hier met ons geld. Richt je je met succes juist op een breed publiek, dan willen wij onze belastingcenten terug omdat je je zonder ons ook wel kunt bedruipen of je boeltje kunt overdoen aan een marktpartij.

Eén middel om je teweer te stellen tegen de constante drift om je te korten is gewoon goed werk af te leveren. Maar iedereen weet dat je er met alleen maar goed je best doen nooit komt - je moet jezelf ook verkopen. Doe je dat goed, dan heet je het Rijksmuseum, waar voor het oog der natie sloten geld in werden gestort maar dat zich weet te positioneren als onomstotelijk internationaal flonkerend bolwerk van moderne nationale trots. De discussie gaat er weleens over of de kleur grijs op de muren wel goed is en of de opstelling niet wat anders had gekund, maar nooit of het ook voor wat minder kan. Doe je het slecht, dan sta je zonder veel achterban met wat verregende medewerkers op het Malieveld te protesteren onder de weinig argumentatieve slogan 'onze programma's bezuinig je niet 1 2 3 weg' (oh nee?, dat zullen we nog wel eens zien!) en krijg je een korting van 250 miljoen euro voor de kiezen. De discussie gaat best vaak over de inhoud van het gebodene, maar dat altíjd in het licht van de stelling dat het beslist voor wat minder kan.

Kijk je even snel om je heen in Europa, dan is die aanname op zijn minst opmerkelijk. Een Belg is 1,33 keer zoveel kwijt aan zijn omroep als een Nederlander, een Duitser twee keer, een Brit vijf keer, een Deen negen keer en een Noor tien keer. Per persoon, that is. De mantra dat Nederland met al die omroepen een inefficiënt, geldverslindend systeem heeft is zo moeilijk vol te houden.

Maar juist dat systeem van die verschillende concullegende omroepen heeft voor de zelfpromotie fatale gevolgen. Per afzonderlijke VARA, VPRO of KRO weten de spelers zich, gemeten in ledentallen, nog redelijk aan de man te brengen. Maar het geheel, het totale ding waarop bezuinigd wordt, is niks. BBC en VRT zijn relatief sexy instituten, de NPO is slechts een managementlaag, een regelinstituut, een grijs gebouw op het Mediapark, gehaat door de omroepen, en gezichtsloos voor het publiek. Daar kun je dus glimlachend je bezuinigingsopdracht naartoe sturen.
http://www.volkskrant.nl/(...)eke-omroep~a3565970/

quote:
Graham Norton. Het verwijt: het is te zien bij Comedy Central. Waarom dan nog een keer bij BNN-VARA?

‘Het is wel van tweeën een hè. Je wilt bezuinigen, dat mag, maar we moeten ook nog een breed publiek bereiken. Dan moet je niet gek opkijken dat er soms programma’s worden aangekocht. Graham Norton is een scherpe en succesvolle BBC-show. Dat werd ons aangeboden. Comedy Central distribueerde het, maar nu niet meer. Waarom zouden wij daar niet op mogen bieden als wij denken dat het past bij onze omroep?’

De slechtste chauffeur van Nederland. Te commercieel?

‘Dekker wordt op zijn wenken bediend. Per volgend seizoen gaat dit programma naar RTL5. D’r is discussie over geweest en RTL wilde het al heel lang hebben. Het is een Britse licentie dus ook dit is opgelost.’

Dan Ranking the Stars. Dekker vindt dat deze BN-er show niet op de publieke zender thuishoort.

‘Ranking the Stars heeft een enorm bereik onder jongeren. Dat moet je niet vergeten. Als je een succesvolle publieke omroep wilt zijn moet je iedereen bereiken. Dat is een belangrijke waarde. Met DWDD, Over Mijn lijk, Vier handen op een Buik, voldoen we aan de doelstelling om ook jongeren naar de publieke televisie te trekken. Als je wilt dat deze programma’s verdwijnen, besef dan wel dat de publieke televisie minder groot en minder divers wordt. Het is makkelijk om individuele titels te bekritiseren, terwijl er misschien wel urgentere kwesties zijn. Die ene 1 procent van het aanbod waar we over praten valt weg tegen grotere (digitale, red) bedreigingen. ‘
http://media.thepostonlin(...)ep-beste-ter-wereld/
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  dinsdag 14 oktober 2014 @ 18:43:30 #254
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_145539748
Heerlijk hoe je geen antwoord durft te geven, klopkoek. Faal!
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  dinsdag 14 oktober 2014 @ 18:46:47 #255
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_145539841
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 oktober 2014 18:43 schreef Pietverdriet het volgende:
Heerlijk hoe je geen antwoord durft te geven, klopkoek. Faal!
Vanwege je persoonlijke aanvallen.
Deuger, Woke & Gutmensch
  dinsdag 14 oktober 2014 @ 18:50:57 #256
8369 speknek
Another day another slay
pi_145539958
quote:
Voor de andere helft moeten de omroepen voorstellen indienen, die gaan concurreren met de plannen van onafhankelijke producenten.
Ah, nadat dit de Nederlandse wetenschap gesloopt heeft kan het ook wel gekopieerd worden naar de PO. Hebben de heren interimmanagers van de politiek weer wat KPI en indices waar ze zich lekker op af kunnen beren.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  dinsdag 14 oktober 2014 @ 18:59:13 #257
45206 Pietverdriet
pi_145540235
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 oktober 2014 18:46 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Nee, je antwoord niet omdat je verdoemt goed weet dat je hier hele rants hebt lopen voeren over hoe geweldig, goedkoop en perfect de PO is. Elders geef je altijd af op mensen die meer verdienen. Je bent pissig omdat ik je wijs op je hypocrisie.
pi_145541587
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 oktober 2014 18:39 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Ik heb nooit enige feiten gezien. De zogenaamde 'werkelijke' cijfers ontbreken ten enenmale.
Oh, nu staan feiten ineens gelijk aan cijfers?

Sinds wanneer is dat zo?
pi_145541906
quote:

[..]

Geef gewoon antwoord, hypocriet.
  woensdag 15 oktober 2014 @ 09:40:16 #260
45206 Pietverdriet
pi_145558758
quote:
[..]
Says Who?
quote:
0s.gif Op maandag 13 oktober 2014 19:09 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Geweldige argumentatie, zoals gebruikelijk van jou.

[
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 oktober 2014 09:20 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Zoals gebruikelijk ga je op de man spelen. Sneue stakker.
q
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 oktober 2014 09:28 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Ik vind het eng dat leugenaars als jou dat zouden kunnen.
u
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 oktober 2014 09:58 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Waarom ben jij een fan van Rockefeller?
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 oktober 2014 11:15 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Je doet je nickname eer aan
  woensdag 15 oktober 2014 @ 09:59:46 #261
45206 Pietverdriet
pi_145559200
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 oktober 2014 10:05 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Zegt iemand die de Volkskrant gelijkstelt aan de Telegraaf.
Jep, als kutkranten
pi_145559239
Jan Slagter had maandag graag in discussie gewild bij Pauw met Sander Dekker. Dat was ook de intentie van de redactie van Pauw. Alleen wilde Dekker niet met Slagter in discussie, boehoe.
  woensdag 15 oktober 2014 @ 10:05:28 #263
45206 Pietverdriet
pi_145559309
quote:
0s.gif Op woensdag 15 oktober 2014 10:01 schreef Ajacied422 het volgende:
Jan Slagter had maandag graag in discussie gewild bij Pauw met Sander Dekker. Dat was ook de intentie van de redactie van Pauw. Alleen wilde Dekker niet met Slagter in discussie, boehoe.
Max zou het volgens mij prima kunnen doen als commerciële zender, doelgroep ouderen, daar zit het geld in Nederland
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')