Aah, nog ff geduld dan. Kun je ook geen squats uitvoeren?quote:Op zondag 11 januari 2015 17:24 schreef motorbloempje het volgende:
Heb ik al een tijd, overbelasting met hardlopen opgelopen door gebrek aan core strength aan ιιn kant en daardoor inzakken van de ruggengraat bij elke stap. Zijn nu bezig met rustige behandeling en opbouw, samen met rust en genezen van de pijn, en daarna de kracht opbouwen, een van de redenen dat ik met kettlebells aan de slag wil..
Dat is wel een goeie tip ja, ook om de techniek te perfectioneren.quote:Op zondag 11 januari 2015 18:21 schreef JaqenHghar het volgende:
[..]
Pro tip: visualiseer en probeer het eens zonder gewicht. Stap voor stap. Zo ging het bij mij redelijk makkelijk.
Mag op het moment op m'n oefeningen en wat zwemmen na dus niets doen. Daarna gaan we vanzelf uitbreiden.quote:Op zondag 11 januari 2015 23:13 schreef ChuckTaylor. het volgende:
[..]
Aah, nog ff geduld dan. Kun je ook geen squats uitvoeren?
Wat is de verwachte periode van herstel? Of is daar geen indicatie voor.quote:Op zondag 11 januari 2015 23:18 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Mag op het moment op m'n oefeningen en wat zwemmen na dus niets doen. Daarna gaan we vanzelf uitbreiden.
Doe je planks? Ik weet niet hoe erg het is, maar planks kan je rustig houden door met korte tijden, zeg 20 seconden, te beginnen. En is een goede core bouwer.quote:Op zondag 11 januari 2015 17:24 schreef motorbloempje het volgende:
Heb ik al een tijd, overbelasting met hardlopen opgelopen door gebrek aan core strength aan ιιn kant en daardoor inzakken van de ruggengraat bij elke stap. Zijn nu bezig met rustige behandeling en opbouw, samen met rust en genezen van de pijn, en daarna de kracht opbouwen, een van de redenen dat ik met kettlebells aan de slag wil..
Mag ik nog niet. Is op dit moment nog te zwaar.quote:Op zondag 18 januari 2015 16:16 schreef Snakey het volgende:
[..]
Doe je planks? Ik weet niet hoe erg het is, maar planks kan je rustig houden door met korte tijden, zeg 20 seconden, te beginnen. En is een goede core bouwer.
Niet echt een tijdsschaal. HIj vindt dat we vanaf volgende week (dus de week van de 26e) weer wat aan hardlopen kϊnnen gaan denken, en daar dan dus ook wat oefeningen voor gaan doen komende week, maar ik merk meteen dat ik compleet vernaggeld ben als ik wat zwaardere oefeningen doe op 't moment. Volgens hem zit er verbetering in, maar ben een beetje ten einde raad op 't moment..quote:Op zondag 18 januari 2015 15:15 schreef Klokov het volgende:
[..]
Wat is de verwachte periode van herstel? Of is daar geen indicatie voor.
Je kunt een reeks beginnen op FOK.quote:Op maandag 26 januari 2015 16:17 schreef Beach het volgende:
Wat is het voordeel precies van een kettlebell boven een bodyweight routine?
Ik betrek direct de barbell ook even in het antwoord, gezien het feit dat dat is wat je gewend bent. Het is een andere manier om te trainen. Met bodyweight lopen vaak in ieder geval de schouders en de onderrug achter en eventueel de benen. Dat heb je met kettlebells niet, mits je de juiste oefeningen doet. Verder kan je de weerstand altijd nog verhogen door een zwaardere kettlebell te kopen. Het grote verschil met de barbell is dat je te maken met hebt een ander zwaartepunt en ballistische kracht. Barbells zijn meer voor het trainen van absolute kracht en kettlebells voor het trainen van een combinatie van kracht en conditie. De verhouding daartussen kun je in principe zelf bepalen. Wat verder nog noemenswaardig is in deze summiere vergelijking is dat je met kettlebells niet ontkomt aan het trainen van je grip doordat je ze vaak in je handen hebt. Daar schiet bodyweight ook erg tekort. Dat neemt niet weg dat een willekeurige combinatie van bodyweight, barbell en kettlebell w.m.b. nog beter is. Zodra ik fatsoenlijk de ruimte heb koop ik direct een barbell, een powerrack plus wat gewichten.quote:Op maandag 26 januari 2015 16:17 schreef Beach het volgende:
Wat is het voordeel precies van een kettlebell boven een bodyweight routine?
Misschien nietquote:Op zaterdag 7 februari 2015 14:40 schreef Beach het volgende:
http://www.lidl.nl/nl/Offerdate.htm?action=showDetail&id=10455
misschien leuk voor de zwakkeren onder ons
Mwoah, zijn wel meer van dit soort dingen te vinden maar hier heb je als niet vechtsporter toch niet heel veel aan. Doe maar gewoon normaal, dan doe je al gek genoeg.quote:Op maandag 16 februari 2015 12:58 schreef Beach het volgende:
http://ericwongmma.com/2-new-kettlebell-exercises-for-ko-power/
hey klokov
Zoiets zou ik ook wel willen doen ooitquote:Op maandag 11 mei 2015 19:14 schreef Degrauwemiddelmaat het volgende:
Zo ff kicken hoor:
Ik zou graag een goede cursus volgen voor het met kettlebells trenen. Dat niet alleen, ik zou graag enkele certificaten behalen die het vergemakkelijken om trainer te worden.
Op dit moment woon ik in Berlijn en kwam ik dit tegen:
http://rkckettlebell.de/
Is dit iets? Het ziet er redelijk commercieel uit, maar is het inhoudelijk goed en hoe staat het aangeschreven?
Alvast bedankt!
Ik heb Noek even aangeschrevem, ben benieuwd, bedankt voor de tip!quote:Op dinsdag 12 mei 2015 13:03 schreef JaqenHghar het volgende:
[..]
Zoiets zou ik ook wel willen doen ooit![]()
Maar ik denk dat je toch echt het beste even in die omgeving kunt vragen. Of de user die hier ook kettlemeister is.(moet je even graven in het vorige deeltje)
Wanneer ga je deeltje 10 halen? Dan koop ik er ιιn.quote:Op vrijdag 28 augustus 2015 19:13 schreef Klokov het volgende:
Ik ben er weer hoor, even een schopje dus. Heeft iemand nog vragen?
Met het huidige vooruitzicht moeten er wel heel veel mensen vragen stellen in een korte termijn om dat te halen.quote:Op vrijdag 28 augustus 2015 19:16 schreef Awesome_ het volgende:
[..]
Wanneer ga je deeltje 10 halen? Dan koop ik er ιιn.
Er was ook al even niet meer gepost, heb je een vraag Henk?quote:
Hij is wat langdradig maar w.m.b. wel de beste instructie die er is:quote:Op vrijdag 28 augustus 2015 19:39 schreef Awesome_ het volgende:
Ik heb wel een een vraag
Wat is de beste tutorial voor de swing?
wil em gaan doen aan het einde van mijn leg day
Neuh niet echt.quote:Op vrijdag 28 augustus 2015 19:35 schreef Klokov het volgende:
[..]
Er was ook al even niet meer gepost, heb je een vraag Henk?
4:27quote:Op maandag 28 september 2015 16:18 schreef motorbloempje het volgende:
Zoek eens wat filmpjes op op den YouTube.
Ja, dat is een (Russian) kettlebell swing. Samen met de Turkish getup in principe de basis van de kettlebelltraining. De vorm laat wel wat te wensen over trouwens dus dit niet als voorbeeld gebruiken.quote:
Hey Klokov, ik wil je ff om advies vragen. Ik train nu 2 maanden actief met de kettlebell in combinatie met een cardio workout daarna. Daarmee ben ik 5kg. afgevallen, maar nu wil ik mijn schema verhogen. Doelstelling is om nog een paar kg. af te vallen en spieropbouw in mijn bovenlichaam.quote:
Je kan mijn inziens beter het gewicht verhogen dan het aantal herhalingen. Ik neem aan dat je nu op 10*10 swings per arm zit afwisselend met elke keer aan elke kant een getup?quote:Op zaterdag 23 januari 2016 13:13 schreef ChuckTaylor. het volgende:
[..]
Hey Klokov, ik wil je ff om advies vragen. Ik train nu 2 maanden actief met de kettlebell in combinatie met een cardio workout daarna. Daarmee ben ik 5kg. afgevallen, maar nu wil ik mijn schema verhogen. Doelstelling is om nog een paar kg. af te vallen en spieropbouw in mijn bovenlichaam.
Ik zat zelf dus te denken om ipv. 100 one arm swings per dag naar 150 te gaan, en van 10 get-ups naar 20. Of is het nu tijd om de andere oefeningen in te voegen door naar hoofdstuk 3 in het boek te gaan?
Nee, ik doe 10x10 totaal. Dus per dag 50 swings met linkerarm en 50 met rechterarm. Get-ups ook 10 totaal>5 links, 5 rechts. Daarna doe ik sowieso warming-up (squats, opdrukken) en na de kettlebelltraining zo'n youtube cardio workout van 20minuten. Ik denk dat ik de get-ups nog lang niet kan doen met 24kg.quote:Op zaterdag 23 januari 2016 13:50 schreef Klokov het volgende:
[..]
Je kan mijn inziens beter het gewicht verhogen dan het aantal herhalingen. Ik neem aan dat je nu op 10*10 swings per arm zit afwisselend met elke keer aan elke kant een getup?
Je zou met je swings naar 24 kunnen, en dan je getups op hetzelfde gewicht houden voor nu.quote:Op zaterdag 23 januari 2016 18:26 schreef ChuckTaylor. het volgende:
[..]
Nee, ik doe 10x10 totaal. Dus per dag 50 swings met linkerarm en 50 met rechterarm. Get-ups ook 10 totaal>5 links, 5 rechts. Daarna doe ik sowieso warming-up (squats, opdrukken) en na de kettlebelltraining zo'n youtube cardio workout van 20minuten. Ik denk dat ik de get-ups nog lang niet kan doen met 24kg.
Dat is idd. een optie, maar hoe zit het met alle andere oefeningen? Is het voldoende om mijn doelstellingen te behalen met alleen de swinges en get-ups? Ik heb namelijk dat boek van Pavel, kan evt. ook de andere oefeningen leren.quote:Op zaterdag 23 januari 2016 18:32 schreef Snakey het volgende:
[..]
Je zou met je swings naar 24 kunnen, en dan je getups op hetzelfde gewicht houden voor nu.
Ja, is voldoende. Alle andere oefeningen zijn leuk voor de variatie. Windmills zijn wellicht handig om je turkish getup te verbeteren. Voor de rest gewoon vaker en/of langzamer uitvoeren.quote:Op zaterdag 23 januari 2016 18:51 schreef ChuckTaylor. het volgende:
[..]
Dat is idd. een optie, maar hoe zit het met alle andere oefeningen? Is het voldoende om mijn doelstellingen te behalen met alleen de swinges en get-ups? Ik heb namelijk dat boek van Pavel, kan evt. ook de andere oefeningen leren.
Mooi, ik vind de swings en get-ups ook echt prettig om te doen, vooral nu ik de techniek flink verbeterd heb. Ik heb de afgelopen 2 dagen mijn schema verhoogd van 100 swings naar 200 en get ups van 10 naar 18, dat ging wel lekker eigenlijk.quote:Op zaterdag 23 januari 2016 20:59 schreef Klokov het volgende:
[..]
Ja, is voldoende. Alle andere oefeningen zijn leuk voor de variatie. Windmills zijn wellicht handig om je turkish getup te verbeteren. Voor de rest gewoon vaker en/of langzamer uitvoeren.
Mag ik je vragen of en hoe je cardio combineert met kettlebell workouts? Ik weet dat trainen met de kettlebell ook al een vorm van cardio is, maar doe je ook nog aparte cardio workouts? Er is mij verteld dat ik moet oppassen met het combineren van cardio en krachttraining in een sessie ivm. afbreken van spieren, en dat ik max. 2x cario kan doen per week na de kettlebell workouts.quote:Op zaterdag 23 januari 2016 20:59 schreef Klokov het volgende:
[..]
Ja, is voldoende. Alle andere oefeningen zijn leuk voor de variatie. Windmills zijn wellicht handig om je turkish getup te verbeteren. Voor de rest gewoon vaker en/of langzamer uitvoeren.
Als het koud is zit ik wat lager in gewicht en hoger in herhalingen om in conditie te blijven. Wanneer het wat warmer is loop ik een paar keer per week hard maar niet op dagen dat ik ook train. Je kan wel 10-20 minuten warmlopen voor je kettlebell training aan. Om het meeste uit beide trainingen te halen zou ik deze wel afzonderlijk doen maar als je dit wil combineren is dat ook prima. Zolang je geen professional bent maakt al het milimiter-gerommel weinig uit. Cardio verbrand trouwens over het algemeen geen spieren (zie: 1, 2). Hoewel een marathon je spiermassa waarschijnlijk niet ten goede zal komen.quote:Op vrijdag 12 februari 2016 19:54 schreef ChuckTaylor. het volgende:
[..]
Mag ik je vragen of en hoe je cardio combineert met kettlebell workouts? Ik weet dat trainen met de kettlebell ook al een vorm van cardio is, maar doe je ook nog aparte cardio workouts? Er is mij verteld dat ik moet oppassen met het combineren van cardio en krachttraining in een sessie ivm. afbreken van spieren, en dat ik max. 2x cardio kan doen per week na de kettlebell workouts.
Ok, tnx voor je advies. De cardio workout die ik doe is slechts 20minuten, maar vind 't heerlijk om mee af te sluiten na swings of get-ups. Nog een vraag danquote:Op vrijdag 12 februari 2016 20:47 schreef Klokov het volgende:
[..]
Als het koud is zit ik wat lager in gewicht en hoger in herhalingen om in conditie te blijven. Wanneer het wat warmer is loop ik een paar keer per week hard maar niet op dagen dat ik ook train. Je kan wel 10-20 minuten warmlopen voor je kettlebell training aan. Om het meeste uit beide trainingen te halen zou ik deze wel afzonderlijk doen maar als je dit wil combineren is dat ook prima. Zolang je geen professional bent maakt al het milimiter-gerommel weinig uit. Cardio verbrand trouwens over het algemeen geen spieren (zie: 1, 2). Hoewel een marathon je spiermassa waarschijnlijk niet ten goede zal komen.
Hoezo niet? Je gebruikt grotendeels niet dezelfde spiergroepen. Ik combineer het altijd en dat werkt prima. In theorie kun je het natuurlijk zover uitbreiden als dat je zelf wil. Dat hangt van je voorkeuren en doelen af. Persoonlijk wissel ik meestal op 10 (32kg) of op 20 (24kg). Ik heb komende maand meer dan voldoende tijd. Denk dat ik eens de 10k swings challenge ga oppakken met 24kg en kijken hoe dat gaat.quote:Op zaterdag 13 februari 2016 15:32 schreef ChuckTaylor. het volgende:
[..]
Ok, tnx voor je advies. De cardio workout die ik doe is slechts 20minuten, maar vind 't heerlijk om mee af te sluiten na swings of get-ups. Nog een vraag danIk doe nu sinds 2 weken 200 swings per dag (100 per arm) en 20 getups (10 per arm). Natuurlijk doe ik ze niet allebei op dezelfde dag, maar om en om. Mijn vraag gaat over sets/reps. Bijv. swings; deed ik eerst 10x10 per arm. Nu doe ik 3x20 plus 4x10 per arm. Tot hoever kan ik dit uitbreiden en heeft 't nut om de sets in deze mate te verhogen?
Vergeet niet wat meer te eten met zo'n challange.quote:Op zaterdag 13 februari 2016 16:30 schreef Klokov het volgende:
[..]
Hoezo niet? Je gebruikt grotendeels niet dezelfde spiergroepen. Ik combineer het altijd en dat werkt prima. In theorie kun je het natuurlijk zover uitbreiden als dat je zelf wil. Dat hangt van je voorkeuren en doelen af. Persoonlijk wissel ik meestal op 10 (32kg) of op 20 (24kg). Ik heb komende maand meer dan voldoende tijd. Denk dat ik eens de 10k swings challenge ga oppakken met 24kg en kijken hoe dat gaat.
Ik dacht dat ik 't ergens in het boek had gelezen, maar kan het mis hebben. Heb gewoon het voorbeeldschema aan het einde van H2 aangehouden. De 10k challenge zag ik ook al een paar keer voorbijkomen, de resultaten zijn wel veelbelovend. Succes! en houd ons op de hoogte.quote:Op zaterdag 13 februari 2016 16:30 schreef Klokov het volgende:
[..]
Hoezo niet? Je gebruikt grotendeels niet dezelfde spiergroepen. Ik combineer het altijd en dat werkt prima. In theorie kun je het natuurlijk zover uitbreiden als dat je zelf wil. Dat hangt van je voorkeuren en doelen af. Persoonlijk wissel ik meestal op 10 (32kg) of op 20 (24kg). Ik heb komende maand meer dan voldoende tijd. Denk dat ik eens de 10k swings challenge ga oppakken met 24kg en kijken hoe dat gaat.
Als je wil kan ik het boek erbij pakken om het op te zoeken. Het is een tijdje geleden dat ik hem gelezen heb maar voor mij werkt het in ieder geval prima.quote:Op zaterdag 13 februari 2016 20:19 schreef ChuckTaylor. het volgende:
[..]
Ik dacht dat ik 't ergens in het boek had gelezen, maar kan het mis hebben. Heb gewoon het voorbeeldschema aan het einde van H2 aangehouden. De 10k challenge zag ik ook al een paar keer voorbijkomen, de resultaten zijn wel veelbelovend. Succes! en houd ons op de hoogte.
Is niet nodig joh, ik vertrouw jouw kennis van kettlebells sowieso wel.quote:Op zondag 14 februari 2016 13:36 schreef Klokov het volgende:
[..]
Als je wil kan ik het boek erbij pakken om het op te zoeken. Het is een tijdje geleden dat ik hem gelezen heb maar voor mij werkt het in ieder geval prima.
Daar ga je nog een hoop plezier van hebben als die eenmaal luktquote:Op donderdag 18 februari 2016 05:18 schreef Nic1 het volgende:
Heb een 16kg kettlebell gekocht om thuis te proberen (naast de gym). Dit leek me een beginnersgewicht, maar de Turkish get up is een stuk moeilijker dan ik had verwacht.
TVP. Ik train al een tijdje en heb 2x 16kg en 1x 20kg paraat liggen.quote:Op donderdag 18 februari 2016 05:18 schreef Nic1 het volgende:
Heb een 16kg kettlebell gekocht om thuis te proberen (naast de gym). Dit leek me een beginnersgewicht, maar de Turkish get up is een stuk moeilijker dan ik had verwacht.
zo, ik ben al lang bezig. En serieus, ik wissel per week 3x 5km hardlopen af met 3x 30 minuten kettlebell. Daarbij 1 keer per week Pilates.quote:Op maandag 3 november 2014 10:56 schreef BertV het volgende:
[..]
Het belangrijkste is het volhouden.![]()
Zeker in het begin maak je toch veel vooruitgang.
Maak je het te lastig (train en voedingsschema's) dan houd je het gewoon niet vol.
Toen ik mijn 16kg kb net had kon ik niet eens 1x de TG met links doen, ik viel steeds terug naar de grond. Na 2 maanden doe ik er gemakkelijk 20. (10links 10rechts). Dus na slechts 2 maanden trainen merk je gewoon dat je sterker wordt. Idd. met een pak melk is perfect om de techniek te leren.quote:Op donderdag 18 februari 2016 12:41 schreef Nic1 het volgende:
Andere oefeningen zijn weer een stuk makkelijker met 16kg. Volgens mij is mijn TG probleem een slechte schouder mobiliteit, ga het een tijdje met een heel laag gewicht proberen, pak melk (3 kg) is een goed idee.
Welke oefeningen doe je naast de snatches als ik vragen mag, gewoon swings en get-ups?quote:Op donderdag 18 februari 2016 14:17 schreef BertV het volgende:
[..]
zo, ik ben al lang bezig. En serieus, ik wissel per week 3x 5km hardlopen af met 3x 30 minuten kettlebell. Daarbij 1 keer per week Pilates.![]()
Ik merk dat met kettlebell je hele lijf gelijkmatig vooruit gaat, omdat zeker met ballistische oefeningen de zwakste schakel het meest op z'n donder krijgt.
Altijd hekel gehad aan de snatch omdat ik geen eelt heb, kip en ei probleem natuurlijk.
Ik doe ze nu met (zomer)motorhandschoenen aan.![]()
Swings, militaire press, Kettlebell Press, Kettlebell Upright Rows, kb curl, eigenlijk het gros van alle bekende behalve die turkish get up.quote:Op donderdag 18 februari 2016 17:33 schreef ChuckTaylor. het volgende:
[..]
Welke oefeningen doe je naast de snatches als ik vragen mag, gewoon swings en get-ups?
Gewoon rustig opbouwen. TGU is moeilijkste basisoefening om goed onder de knie te krijgen.quote:Op donderdag 18 februari 2016 05:18 schreef Nic1 het volgende:
Persoonlijk geen ervaring maar er heeft hier iemand gezeten die zelf personal trainer was. Wellicht dat je hem kan mailen, dit is zijn website: http://www.kettlebellchallenge.nl/. Je zal waarschijnlijk goed zitten bij kettlebellassociation. Dat is de organisatie die de certificering van kettlebell trainers verzorgd.quote:Op donderdag 18 februari 2016 09:27 schreef Gimmick het volgende:
Ik train nu enkele maanden met een kettlebell en zie duidelijk progressie (ik kom dan ook van ver). Wel twijfel ik over mijn techniek van de swing omdat ik niet kan zien wat ik doe. Ik heb overigens geen pijnklachten na de work-out of de voldende dag. Mijn rug is wel vrij zwak, dat is ook waarom ik meer kracht wilde doen. Is het zinvol te oefenen met een ervaren trainer?
Heeft iemand ervaring met de workshop van http://kettlebellassociation.nl/? Kost EUR 50, voor 1,5 uur.
Heb je al een kettlebell gekocht? Zo nee, wat belet je?quote:Op donderdag 18 februari 2016 13:25 schreef Rauw. het volgende:
Ik haak even aan, interesse in KB-sport is gewekt.
Zou er graag meer over volgen.
10k swing challenge is normaal met 24kg. Dat zou jij als gevorderde gymmer kunnen halen. Zorg alleen wel dat je techniek goed is, anders moet je vroeg afhaken of handschoenen aandoen. Ik heb hem al eerder gepost maar ik doe het gewoon nog een keer (ook voor Gimmick):quote:Op zondag 21 februari 2016 17:42 schreef Ethanolic het volgende:
Wat zou een mooi startgewicht zijn voor een gevorderde gymmer voor die 10k swings in 4 weken?
Ik swing echt sporadisch.
Thuis helaas geen ruimte voor, maar in m'n training komen regelmatig KB oefeningen voorbij.quote:Op zondag 21 februari 2016 18:04 schreef Klokov het volgende:
[..]
Heb je al een kettlebell gekocht? Zo nee, wat belet je?
Plafond te laag?quote:Op zondag 21 februari 2016 18:09 schreef Rauw. het volgende:
[..]
Thuis helaas geen ruimte voor, maar in m'n training komen regelmatig KB oefeningen voorbij.
Maar het is wel de bedoeling eens een KB aan te schaffen zodat ik thuis ook wat meer oefeningen kan doen.
Qua plafond zouden russian swings moeten lukken, maar het is voornamelijk de oppervlakte die niet overhoud.quote:
Hebben w.m.b. ook totaal geen meerwaarde. Gewoon Ruski gaan.quote:Op zondag 21 februari 2016 18:12 schreef Ethanolic het volgende:
American swings zijn toch kut voor je schouders? Lijkt me tenminste.
Jammer, dan houdt het op he.quote:Op zondag 21 februari 2016 18:13 schreef Rauw. het volgende:
[..]
Qua plafond zouden russian swings moeten lukken, maar het is voornamelijk de oppervlakte die niet overhoud.
HA! Na mijn zwakke argumentatie hierboven heb ik me er toch echt toe gezet om de turkish get up onder de knie te krijgen.quote:Op donderdag 18 februari 2016 21:16 schreef BertV het volgende:
[..]
...behalve die turkish get up.
Ik ben niet in de wieg gelegd voor die ingewikkelde stappen, geef het dan te snel op om weer snel met die dingen te zwaaien.![]()
Ik denk dat ik te weinig eiwitten uit voeding binnenkrijg, welke shake zou je aanraden voor beginners spieropbouw? Ik doe wel alleen kettlebell workouts en cardio, dus doe geen andere krachttraining ernaast.quote:
Denken heb je niks aan. Controleer eerst hoeveel je binnen krijgt en check wat je nodig hebt. Voor iemand die alleen KB workouts en cardio doet is 1,5 gram per kg lichaamsgewicht al ruim voldoende.quote:Op woensdag 24 februari 2016 10:49 schreef ChuckTaylor. het volgende:
[..]
Ik denk dat ik te weinig eiwitten uit voeding binnenkrijg, welke shake zou je aanraden voor beginners spieropbouw? Ik doe wel alleen kettlebell workouts en cardio, dus doe geen andere krachttraining ernaast.
Whoei. Respect dat je er aan begint.quote:Op woensdag 24 februari 2016 14:29 schreef Ethanolic het volgende:
Dag 1 van 10k swings challenge.
Heftig
Heb in mijn gehele carriθre als gymmer nog geen 500 swings in totaal gedaan.
500 swings met 20kg gedaan, qua gewicht ging het nog best aardig. Liters gezweet wel. Alleen m'n handen zijn echt naar de tyfusTips daarvoor?
quote:Op woensdag 24 februari 2016 14:29 schreef Ethanolic het volgende:
Heftig
500 swings met 20kg gedaan, qua gewicht ging het nog best aardig. Liters gezweet wel. Alleen m'n handen zijn echt naar de tyfusTips daarvoor?
Na m'n tweede en derde set, toen het maagzuur omhoog kwam, dacht ik wel even waar ben ik aan begonnen.quote:Op woensdag 24 februari 2016 14:39 schreef Snakey het volgende:
[..]
Whoei. Respect dat je er aan begint.
Heb blaren op de zijkant van m'n pinken en aan een ringvinger. Verder gewoon eeltvorming, maar dat ben ik wel gewend. Ik zit er aan te denken om in ieder geval om m'n pink tape te doen. De handles van die KB zijn vrij klein. Zijn competitie KB's, even niet naar het merk gekeken.quote:Op woensdag 24 februari 2016 14:47 schreef Rauw. het volgende:
[..]![]()
Echt blaren op je handen of beurs?
Ik zie het niet om met ιιn hand te swingen tho. Zou tapen wel werken?quote:Op woensdag 24 februari 2016 15:46 schreef Klokov het volgende:
Kan het mij voorstellen. Competitiebells zijn gemaakt voor 1 hand. Zou persoonlijk om en om switchen en evt de set van 50 halverwege wisselen. Wel mooi dat je begonnen bent. Zal vanavond ook een begin maken!
Bij zo'n challange met 1 hand swingen zou ik ook niet doen. Kans op blessures is dan veel te groot op het moment dat je moe wordt.quote:Op woensdag 24 februari 2016 15:51 schreef Ethanolic het volgende:
[..]
Ik zie het niet om met ιιn hand te swingen tho. Zou tapen wel werken?
Weet niet, zelf nog niet gedaan. Wellicht dat een crosspost naar het BB-topic je een (beter) antwoord gaat geven.quote:Op woensdag 24 februari 2016 15:51 schreef Ethanolic het volgende:
[..]
Ik zie het niet om met ιιn hand te swingen tho. Zou tapen wel werken?
http://kettlebellsworkout(...)he-kettlebell-swing/quote:If you are using a narrow handled kettlebell like the competition kettlebells then you may only be able to hold on with 3 fingers from each hand and have the little finger outside the handle.
Ik houd toevallig precies die lijst aan van eiwitrijke voeding en ik kom vaak niet verder dan 80gram per dag.quote:Op woensdag 24 februari 2016 10:56 schreef BertV het volgende:
Nu is het niet je vraag, dat respecteer ik. maar...![]()
Waarom eet je niet gewoon meer eiwitten in je voeding?
https://www.salusi.nl/eiwitrijke-voeding-lijst-eiwitrijk-voedsel
Ik weeg 71kg. en krijg zo'n 80gram eiwitten per dag binnen en soms nog minder. Ik houd namelijk ook calorie inname bij omdat ik nog 2 a 3 kg. wil afvallen. kan ik desondanks ook gewoon aan spieropbouw werken of eerst wachten tot ik mijn streefgewicht heb bereikt?quote:Op woensdag 24 februari 2016 12:02 schreef Verbosity het volgende:
[..]
Denken heb je niks aan. Controleer eerst hoeveel je binnen krijgt en check wat je nodig hebt. Voor iemand die alleen KB workouts en cardio doet is 1,5 gram per kg lichaamsgewicht al ruim voldoende.
Als je dit weet en het blijkt dat je te kort komt kan er gekeken worden naar extra eiwitten. In de vorm van eiwitrijke producten(vlees, melk producten etc.) of door shakes.
Niet te hard knijpen.quote:Op woensdag 24 februari 2016 14:29 schreef Ethanolic het volgende:
Heftig
Ik weet niet hoe lang je bent, maar 71kg lijkt me nu niet het gewicht om bij te willen afvallen. Zodra je spiermassa aanmaakt gaat je verbranding in rust ook omhoog. 2 tot 3 kg spiermassa moet er zeker in het begin toch wel "aanvliegen", ...waar de simplistische roep "spieren omzetten in vet" vandaan komt.quote:Op woensdag 24 februari 2016 19:25 schreef ChuckTaylor. het volgende:
[..]
Ik houd toevallig precies die lijst aan van eiwitrijke voeding en ik kom vaak niet verder dan 80gram per dag.
[..]
Ik weeg 71kg. en krijg zo'n 80gram eiwitten per dag binnen en soms nog minder. Ik houd namelijk ook calorie inname bij omdat ik nog 2 a 3 kg. wil afvallen. kan ik desondanks ook gewoon aan spieropbouw werken of eerst wachten tot ik mijn streefgewicht heb bereikt?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |