Mag ik je vragen of en hoe je cardio combineert met kettlebell workouts? Ik weet dat trainen met de kettlebell ook al een vorm van cardio is, maar doe je ook nog aparte cardio workouts? Er is mij verteld dat ik moet oppassen met het combineren van cardio en krachttraining in een sessie ivm. afbreken van spieren, en dat ik max. 2x cario kan doen per week na de kettlebell workouts.quote:Op zaterdag 23 januari 2016 20:59 schreef Klokov het volgende:
[..]
Ja, is voldoende. Alle andere oefeningen zijn leuk voor de variatie. Windmills zijn wellicht handig om je turkish getup te verbeteren. Voor de rest gewoon vaker en/of langzamer uitvoeren.
Als het koud is zit ik wat lager in gewicht en hoger in herhalingen om in conditie te blijven. Wanneer het wat warmer is loop ik een paar keer per week hard maar niet op dagen dat ik ook train. Je kan wel 10-20 minuten warmlopen voor je kettlebell training aan. Om het meeste uit beide trainingen te halen zou ik deze wel afzonderlijk doen maar als je dit wil combineren is dat ook prima. Zolang je geen professional bent maakt al het milimiter-gerommel weinig uit. Cardio verbrand trouwens over het algemeen geen spieren (zie: 1, 2). Hoewel een marathon je spiermassa waarschijnlijk niet ten goede zal komen.quote:Op vrijdag 12 februari 2016 19:54 schreef ChuckTaylor. het volgende:
[..]
Mag ik je vragen of en hoe je cardio combineert met kettlebell workouts? Ik weet dat trainen met de kettlebell ook al een vorm van cardio is, maar doe je ook nog aparte cardio workouts? Er is mij verteld dat ik moet oppassen met het combineren van cardio en krachttraining in een sessie ivm. afbreken van spieren, en dat ik max. 2x cardio kan doen per week na de kettlebell workouts.
Ok, tnx voor je advies. De cardio workout die ik doe is slechts 20minuten, maar vind 't heerlijk om mee af te sluiten na swings of get-ups. Nog een vraag danquote:Op vrijdag 12 februari 2016 20:47 schreef Klokov het volgende:
[..]
Als het koud is zit ik wat lager in gewicht en hoger in herhalingen om in conditie te blijven. Wanneer het wat warmer is loop ik een paar keer per week hard maar niet op dagen dat ik ook train. Je kan wel 10-20 minuten warmlopen voor je kettlebell training aan. Om het meeste uit beide trainingen te halen zou ik deze wel afzonderlijk doen maar als je dit wil combineren is dat ook prima. Zolang je geen professional bent maakt al het milimiter-gerommel weinig uit. Cardio verbrand trouwens over het algemeen geen spieren (zie: 1, 2). Hoewel een marathon je spiermassa waarschijnlijk niet ten goede zal komen.
Hoezo niet? Je gebruikt grotendeels niet dezelfde spiergroepen. Ik combineer het altijd en dat werkt prima. In theorie kun je het natuurlijk zover uitbreiden als dat je zelf wil. Dat hangt van je voorkeuren en doelen af. Persoonlijk wissel ik meestal op 10 (32kg) of op 20 (24kg). Ik heb komende maand meer dan voldoende tijd. Denk dat ik eens de 10k swings challenge ga oppakken met 24kg en kijken hoe dat gaat.quote:Op zaterdag 13 februari 2016 15:32 schreef ChuckTaylor. het volgende:
[..]
Ok, tnx voor je advies. De cardio workout die ik doe is slechts 20minuten, maar vind 't heerlijk om mee af te sluiten na swings of get-ups. Nog een vraag danIk doe nu sinds 2 weken 200 swings per dag (100 per arm) en 20 getups (10 per arm). Natuurlijk doe ik ze niet allebei op dezelfde dag, maar om en om. Mijn vraag gaat over sets/reps. Bijv. swings; deed ik eerst 10x10 per arm. Nu doe ik 3x20 plus 4x10 per arm. Tot hoever kan ik dit uitbreiden en heeft 't nut om de sets in deze mate te verhogen?
Vergeet niet wat meer te eten met zo'n challange.quote:Op zaterdag 13 februari 2016 16:30 schreef Klokov het volgende:
[..]
Hoezo niet? Je gebruikt grotendeels niet dezelfde spiergroepen. Ik combineer het altijd en dat werkt prima. In theorie kun je het natuurlijk zover uitbreiden als dat je zelf wil. Dat hangt van je voorkeuren en doelen af. Persoonlijk wissel ik meestal op 10 (32kg) of op 20 (24kg). Ik heb komende maand meer dan voldoende tijd. Denk dat ik eens de 10k swings challenge ga oppakken met 24kg en kijken hoe dat gaat.
Ik dacht dat ik 't ergens in het boek had gelezen, maar kan het mis hebben. Heb gewoon het voorbeeldschema aan het einde van H2 aangehouden. De 10k challenge zag ik ook al een paar keer voorbijkomen, de resultaten zijn wel veelbelovend. Succes! en houd ons op de hoogte.quote:Op zaterdag 13 februari 2016 16:30 schreef Klokov het volgende:
[..]
Hoezo niet? Je gebruikt grotendeels niet dezelfde spiergroepen. Ik combineer het altijd en dat werkt prima. In theorie kun je het natuurlijk zover uitbreiden als dat je zelf wil. Dat hangt van je voorkeuren en doelen af. Persoonlijk wissel ik meestal op 10 (32kg) of op 20 (24kg). Ik heb komende maand meer dan voldoende tijd. Denk dat ik eens de 10k swings challenge ga oppakken met 24kg en kijken hoe dat gaat.
Als je wil kan ik het boek erbij pakken om het op te zoeken. Het is een tijdje geleden dat ik hem gelezen heb maar voor mij werkt het in ieder geval prima.quote:Op zaterdag 13 februari 2016 20:19 schreef ChuckTaylor. het volgende:
[..]
Ik dacht dat ik 't ergens in het boek had gelezen, maar kan het mis hebben. Heb gewoon het voorbeeldschema aan het einde van H2 aangehouden. De 10k challenge zag ik ook al een paar keer voorbijkomen, de resultaten zijn wel veelbelovend. Succes! en houd ons op de hoogte.
Is niet nodig joh, ik vertrouw jouw kennis van kettlebells sowieso wel.quote:Op zondag 14 februari 2016 13:36 schreef Klokov het volgende:
[..]
Als je wil kan ik het boek erbij pakken om het op te zoeken. Het is een tijdje geleden dat ik hem gelezen heb maar voor mij werkt het in ieder geval prima.
Daar ga je nog een hoop plezier van hebben als die eenmaal luktquote:Op donderdag 18 februari 2016 05:18 schreef Nic1 het volgende:
Heb een 16kg kettlebell gekocht om thuis te proberen (naast de gym). Dit leek me een beginnersgewicht, maar de Turkish get up is een stuk moeilijker dan ik had verwacht.
TVP. Ik train al een tijdje en heb 2x 16kg en 1x 20kg paraat liggen.quote:Op donderdag 18 februari 2016 05:18 schreef Nic1 het volgende:
Heb een 16kg kettlebell gekocht om thuis te proberen (naast de gym). Dit leek me een beginnersgewicht, maar de Turkish get up is een stuk moeilijker dan ik had verwacht.
zo, ik ben al lang bezig. En serieus, ik wissel per week 3x 5km hardlopen af met 3x 30 minuten kettlebell. Daarbij 1 keer per week Pilates.quote:Op maandag 3 november 2014 10:56 schreef BertV het volgende:
[..]
Het belangrijkste is het volhouden.![]()
Zeker in het begin maak je toch veel vooruitgang.
Maak je het te lastig (train en voedingsschema's) dan houd je het gewoon niet vol.
Toen ik mijn 16kg kb net had kon ik niet eens 1x de TG met links doen, ik viel steeds terug naar de grond. Na 2 maanden doe ik er gemakkelijk 20. (10links 10rechts). Dus na slechts 2 maanden trainen merk je gewoon dat je sterker wordt. Idd. met een pak melk is perfect om de techniek te leren.quote:Op donderdag 18 februari 2016 12:41 schreef Nic1 het volgende:
Andere oefeningen zijn weer een stuk makkelijker met 16kg. Volgens mij is mijn TG probleem een slechte schouder mobiliteit, ga het een tijdje met een heel laag gewicht proberen, pak melk (3 kg) is een goed idee.
Welke oefeningen doe je naast de snatches als ik vragen mag, gewoon swings en get-ups?quote:Op donderdag 18 februari 2016 14:17 schreef BertV het volgende:
[..]
zo, ik ben al lang bezig. En serieus, ik wissel per week 3x 5km hardlopen af met 3x 30 minuten kettlebell. Daarbij 1 keer per week Pilates.![]()
Ik merk dat met kettlebell je hele lijf gelijkmatig vooruit gaat, omdat zeker met ballistische oefeningen de zwakste schakel het meest op z'n donder krijgt.
Altijd hekel gehad aan de snatch omdat ik geen eelt heb, kip en ei probleem natuurlijk.
Ik doe ze nu met (zomer)motorhandschoenen aan.![]()
Swings, militaire press, Kettlebell Press, Kettlebell Upright Rows, kb curl, eigenlijk het gros van alle bekende behalve die turkish get up.quote:Op donderdag 18 februari 2016 17:33 schreef ChuckTaylor. het volgende:
[..]
Welke oefeningen doe je naast de snatches als ik vragen mag, gewoon swings en get-ups?
Gewoon rustig opbouwen. TGU is moeilijkste basisoefening om goed onder de knie te krijgen.quote:Op donderdag 18 februari 2016 05:18 schreef Nic1 het volgende:
Persoonlijk geen ervaring maar er heeft hier iemand gezeten die zelf personal trainer was. Wellicht dat je hem kan mailen, dit is zijn website: http://www.kettlebellchallenge.nl/. Je zal waarschijnlijk goed zitten bij kettlebellassociation. Dat is de organisatie die de certificering van kettlebell trainers verzorgd.quote:Op donderdag 18 februari 2016 09:27 schreef Gimmick het volgende:
Ik train nu enkele maanden met een kettlebell en zie duidelijk progressie (ik kom dan ook van ver). Wel twijfel ik over mijn techniek van de swing omdat ik niet kan zien wat ik doe. Ik heb overigens geen pijnklachten na de work-out of de voldende dag. Mijn rug is wel vrij zwak, dat is ook waarom ik meer kracht wilde doen. Is het zinvol te oefenen met een ervaren trainer?
Heeft iemand ervaring met de workshop van http://kettlebellassociation.nl/? Kost EUR 50, voor 1,5 uur.
Heb je al een kettlebell gekocht? Zo nee, wat belet je?quote:Op donderdag 18 februari 2016 13:25 schreef Rauw. het volgende:
Ik haak even aan, interesse in KB-sport is gewekt.
Zou er graag meer over volgen.
10k swing challenge is normaal met 24kg. Dat zou jij als gevorderde gymmer kunnen halen. Zorg alleen wel dat je techniek goed is, anders moet je vroeg afhaken of handschoenen aandoen. Ik heb hem al eerder gepost maar ik doe het gewoon nog een keer (ook voor Gimmick):quote:Op zondag 21 februari 2016 17:42 schreef Ethanolic het volgende:
Wat zou een mooi startgewicht zijn voor een gevorderde gymmer voor die 10k swings in 4 weken?
Ik swing echt sporadisch.
Thuis helaas geen ruimte voor, maar in m'n training komen regelmatig KB oefeningen voorbij.quote:Op zondag 21 februari 2016 18:04 schreef Klokov het volgende:
[..]
Heb je al een kettlebell gekocht? Zo nee, wat belet je?
Plafond te laag?quote:Op zondag 21 februari 2016 18:09 schreef Rauw. het volgende:
[..]
Thuis helaas geen ruimte voor, maar in m'n training komen regelmatig KB oefeningen voorbij.
Maar het is wel de bedoeling eens een KB aan te schaffen zodat ik thuis ook wat meer oefeningen kan doen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |