SPOILER: Voor wie is kettlebelltraining?Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Welke kettlebell heb ik nodig?Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Kettlebell wijshedenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Warming-upOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Waar begin ik?Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: OefeningenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Hoe maak ik mijn eigen schema?Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: HandverzorgingOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Meer kettlebellwijsheid?Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Together We Will Live Forever
SPT / [Kettlebell #2] Simple & Sinister![]()
Kettlebell is binnen. Ik heb het boek uitgelezen maar ga de belangrijke hoofdstukken nogmaals doornemen en dan stap voor stap met de kettlebell de eerste oefeningen proberen. Hoe lang wachtten jullie voordat je de eerste oefeningen ging doen?![]()
Direct eigenlijk. Maar heel voorzichtig en stap voor stap doorlopen. Vooral bij de TGU even een paar keer zonder gewicht doen zodat je de stappen goed weet.quote:Op zaterdag 11 oktober 2014 20:14 schreef ChuckTaylor. het volgende:
Kettlebell is binnen. Ik heb het boek uitgelezen maar ga de belangrijke hoofdstukken nogmaals doornemen en dan stap voor stap met de kettlebell de eerste oefeningen proberen. Hoe lang wachtten jullie voordat je de eerste oefeningen ging doen?![]()
Ik heb zelf per toeval een workshop gevolgd voordat ik het boek had. Je kan gewoon beginnen zolang je het overwogen doet.quote:Op zaterdag 11 oktober 2014 20:14 schreef ChuckTaylor. het volgende:
Kettlebell is binnen. Ik heb het boek uitgelezen maar ga de belangrijke hoofdstukken nogmaals doornemen en dan stap voor stap met de kettlebell de eerste oefeningen proberen. Hoe lang wachtten jullie voordat je de eerste oefeningen ging doen?Together We Will Live Forever
quote:Op zaterdag 11 oktober 2014 21:01 schreef JaqenHghar het volgende:
[..]
Direct eigenlijk. Maar heel voorzichtig en stap voor stap doorlopen. Vooral bij de TGU even een paar keer zonder gewicht doen zodat je de stappen goed weet.Duidelijk, ik zit nu wel met een klein probleem. Ik train 3 a 4 keer per week op de sportschool en doe tot nu toe alleen cardio. Als ik straks kettlebell trainingen ga doen thuis en cardio op de sportschool, is dat een goede combinatie? Ik bedoel; is het goed voor mijn lichaam of train ik bepaalde spiergroepen niet?quote:Op zaterdag 11 oktober 2014 22:04 schreef Klokov het volgende:
[..]
Ik heb zelf per toeval een workshop gevolgd voordat ik het boek had. Je kan gewoon beginnen zolang je het overwogen doet.
Want ik moet eerlijk zeggen, ik vind het als beginner nogal ingewikkeld op de sportschool met al die schema's en voedingspatroon etc. Mensen adviseren me de 5x5 starting strenght training en daarnaast cardio. Wat moet ik nu precies doen om goed en verantwoord te trainen?![]()
Als kettlebell oefeningen niet goed voor je lichaam waren dan deden we ze niet.quote:Op zaterdag 11 oktober 2014 23:12 schreef ChuckTaylor. het volgende:
[..]
[..]
Duidelijk, ik zit nu wel met een klein probleem. Ik train 3 a 4 keer per week op de sportschool en doe tot nu toe alleen cardio. Als ik straks kettlebell trainingen ga doen thuis en cardio op de sportschool, is dat een goede combinatie? Ik bedoel; is het goed voor mijn lichaam of train ik bepaalde spiergroepen niet?
Want ik moet eerlijk zeggen, ik vind het als beginner nogal ingewikkeld op de sportschool met al die schema's en voedingspatroon etc. Mensen adviseren me de 5x5 starting strenght training en daarnaast cardio. Wat moet ik nu precies doen om goed en verantwoord te trainen?![]()
Ik zou me voorlopig nog niet zo druk gaan maken om schema's en voedingspatronen, tenzij je echt moddervet bent.
Ga nou eerst maar eens aan de slag met wat Pavel zegt. En ik meende dat dat Swings en Get Ups waren en ondersteunende oefeningen voor de vorm 3 keer per week(geloof ik, maargoed je hebt het boek dus red oe). Eerst de basis leggen.![]()
Je pakt met de swing en de getup meer spiergroepen mee dan dat je met Stronglifts (5*5) of Starting Strength (3*5) mee pakt. Cardio kan je naar behoefte er naast blijven doen maar let als je wil afvallen vooral op je voeding. Verantwoord trainen betekend dat je focust op de techniek en niet tot failure gaat. Verantwoord afvallen doe je met een redelijk kcaltekort en verantwoord aankomen met een redelijk kcaloverschot (beide ~300-500 kcal per dag). Let ook op je slaap. Mocht je je in voeding willen verdiepen dan is De Voedselzandloper een goed onderbouwd boek om aan te schaffen.quote:Op zaterdag 11 oktober 2014 23:12 schreef ChuckTaylor. het volgende:
[..]
[..]
Duidelijk, ik zit nu wel met een klein probleem. Ik train 3 a 4 keer per week op de sportschool en doe tot nu toe alleen cardio. Als ik straks kettlebell trainingen ga doen thuis en cardio op de sportschool, is dat een goede combinatie? Ik bedoel; is het goed voor mijn lichaam of train ik bepaalde spiergroepen niet?
Want ik moet eerlijk zeggen, ik vind het als beginner nogal ingewikkeld op de sportschool met al die schema's en voedingspatroon etc. Mensen adviseren me de 5x5 starting strenght training en daarnaast cardio. Wat moet ik nu precies doen om goed en verantwoord te trainen?
[ Bericht 2% gewijzigd door Klokov op 11-10-2014 23:38:52 ]Together We Will Live Forever
Ik ben bezig, ik steek er ook veel tijd in om het te leren. Wilde gewoon voor de zekerheid weten of ik naar de sportschool kan blijven gaan. In het boek staat dat het eigenlijk helemaal niet nodig is, maar het lijkt mij wel handig om toch te blijven gaan totdat ik alle technieken goed beheers.quote:Op zaterdag 11 oktober 2014 23:32 schreef JaqenHghar het volgende:
[..]
Als kettlebell oefeningen niet goed voor je lichaam waren dan deden we ze niet.
Ik zou me voorlopig nog niet zo druk gaan maken om schema's en voedingspatronen, tenzij je echt moddervet bent.
Ga nou eerst maar eens aan de slag met wat Pavel zegt. En ik meende dat dat Swings en Get Ups waren en ondersteunende oefeningen voor de vorm 3 keer per week(geloof ik, maargoed je hebt het boek dus red oe). Eerst de basis leggen.Ik heb de e-book versie gedownload, zal het even bekijken. Maar in principe zou ik dus iets meer (wel gezond) moeten eten als mijn trainingen intensiever worden?quote:Op zaterdag 11 oktober 2014 23:32 schreef Klokov het volgende:
[..]
Je pakt met de swing en de getup meer spiergroepen mee dan dat je met Stronglifts (5*5) of Starting Strength (3*5) mee pakt. Cardio kan je naar behoefte er naast blijven doen maar let als je wil afvallen vooral op je voeding. Verantwoord trainen betekend dat je focust op de techniek en niet tot failure gaat. Verantwoord afvallen doe je met een redelijk kcaltekort en verantwoord aankomen met een redelijk kcaloverschot (beide ~300-500 kcal per dag). Let ook op je slaap. Mocht je je in voeding willen verdiepen dan is De Voedselzandloper een goed onderbouwd boek om aan te schaffen.![]()
Gezonder eten kan natuurlijk nooit kwaadquote:Op zondag 12 oktober 2014 17:53 schreef ChuckTaylor. het volgende:
Ik heb de e-book versie gedownload, zal het even bekijken. Maar in principe zou ik dus iets meer (wel gezond) moeten eten als mijn trainingen intensiever worden?Maar even serieus: correct.
![]()
Wat eet je momenteel?quote:Op zondag 12 oktober 2014 17:53 schreef ChuckTaylor. het volgende:
[..]
Ik ben bezig, ik steek er ook veel tijd in om het te leren. Wilde gewoon voor de zekerheid weten of ik naar de sportschool kan blijven gaan. In het boek staat dat het eigenlijk helemaal niet nodig is, maar het lijkt mij wel handig om toch te blijven gaan totdat ik alle technieken goed beheers.
[..]
Ik heb de e-book versie gedownload, zal het even bekijken. Maar in principe zou ik dus iets meer (wel gezond) moeten eten als mijn trainingen intensiever worden?
Wanneer je hetzelfde zou blijven eten zou je afvallen omdat je hetzelfde blijft eten terwijl je meer kcal verbrand.Together We Will Live Forever
Ik heb geen voedingsschema maar eet zoveel mogelijk gezond en gewoon 3 maaltijden per dag. Ik ben trouwens wel 2,5 kilo afgevallen in ongv. drieënhalve week. Ik ga dat boek wel lezen, vroeg of laat moet ik toch alles leren omtrent voeding.quote:Op zondag 12 oktober 2014 19:56 schreef Klokov het volgende:
[..]
Wat eet je momenteel?
Wanneer je hetzelfde zou blijven eten zou je afvallen omdat je hetzelfde blijft eten terwijl je meer kcal verbrand.![]()
Hoe gaat de training bij iedereen?
1 van de kettlebellwijsheden in de OP is: "Train niet tot failure", deze wijsheid staat pas in de OP sinds het huidige deel. Ik kan mij voorstellen dat er iemand eerder behoefte heeft gehad aan deze wijsheid. Ik noem geen namen maar Knut...
Together We Will Live Forever
Ajjjjquote:Op dinsdag 21 oktober 2014 16:59 schreef Klokov het volgende:
1 van de kettlebellwijsheden in de OP is: "Train niet tot failure", deze wijsheid staat pas in de OP sinds het huidige deel. Ik kan mij voorstellen dat er iemand eerder behoefte heeft gehad aan deze wijsheid. Ik noem geen namen maar Knut...
[ afbeelding ]Daarom train ik altijd in de achtertuin, op het gras.
Vanmiddag in de zeikende regen, en dan wordt het handvat van mijn 20 kilo toch behoorlijk glad.![]()
So far so good, nog steeds aan het leren maar het gaat steeds beter. Doen jullie ook de Halo voordat je begint of een andere soort warming up?quote:Op dinsdag 21 oktober 2014 16:59 schreef Klokov het volgende:
[ afbeelding ]![]()
Belangrijkste is om het als oefenen te zien, niet als work-out. Je oefent de swing en get-up. In het begin setjes van 5, concentreer je op de vorm en wees kritisch. Probeer elke swing weer beter te maken als de vorige, zo maak je altijd de beste swingquote:Op woensdag 22 oktober 2014 15:55 schreef ChuckTaylor. het volgende:
[..]
So far so good, nog steeds aan het leren maar het gaat steeds beter. Doen jullie ook de Halo voordat je begint of een andere soort warming up?.
Bij de get-up is het belangrijkste geduld. Houdt elke van de 7 stappen even vast, zoek je balans en corrigeer waar nodig alvorens naar de volgende stap te gaan. Zie de get-up als een soort foto shoot, waarbij je even wacht bij elke positie.
Soms de halo, soms andere dingen, goblets squats ed. Original Strenght resets of gewoonweg activatie / mobilisatie oefeningen. Ligt een beetje aan mijn bui en hoe ik me voel. Totdat je genoeg kennis hebt om te weten waar je zwaktes liggen, en waar je aan moet werken zou ik aanraden de warming van Pavel aan te houden. Deze beslaat namelijk de mobiliteitsproblemen die de meeste mensen hebben. Goblet, halo en brug.![]()
Ik doe de warming-up die ook in de OP staat (halo's, prying goblet squat en glute bridge).quote:Op woensdag 22 oktober 2014 15:55 schreef ChuckTaylor. het volgende:
[..]
So far so good, nog steeds aan het leren maar het gaat steeds beter. Doen jullie ook de Halo voordat je begint of een andere soort warming up?Together We Will Live Forever
Correct, net deze website gevonden trouwens. Dan hoef je zelf niet meer te zoeken naar artikelenquote:
http://www.kettlebellscience.com/scientific-kettlebell-articles.html
[ Bericht 10% gewijzigd door Klokov op 24-10-2014 10:21:16 ]Together We Will Live Forever
quote:Op vrijdag 24 oktober 2014 09:32 schreef HardstyleKettlebell het volgende:
[..]
Belangrijkste is om het als oefenen te zien, niet als work-out. Je oefent de swing en get-up. In het begin setjes van 5, concentreer je op de vorm en wees kritisch. Probeer elke swing weer beter te maken als de vorige, zo maak je altijd de beste swing.
Bij de get-up is het belangrijkste geduld. Houdt elke van de 7 stappen even vast, zoek je balans en corrigeer waar nodig alvorens naar de volgende stap te gaan. Zie de get-up als een soort foto shoot, waarbij je even wacht bij elke positie.
Soms de halo, soms andere dingen, goblets squats ed. Original Strenght resets of gewoonweg activatie / mobilisatie oefeningen. Ligt een beetje aan mijn bui en hoe ik me voel. Totdat je genoeg kennis hebt om te weten waar je zwaktes liggen, en waar je aan moet werken zou ik aanraden de warming van Pavel aan te houden. Deze beslaat namelijk de mobiliteitsproblemen die de meeste mensen hebben. Goblet, halo en brug.Dank voor het advies, aangezien in het boek ook steeds wordt benadrukt om eerst de technieken goed te leren heb ik er wel het geduld voor. Ik train ook op de sportschool dus zo blijf ik in beweging totdat ik alle basistechnieken van de kettlebell ken.quote:Op vrijdag 24 oktober 2014 09:45 schreef Klokov het volgende:
[..]
Ik doe de warming-up die ook in de OP staat (halo's, prying goblet squat en glute bridge).![]()
Vragen over voeding kunnen vanaf vandaag hier terecht: LIF / [DE GYM voedingsclub #1]Together We Will Live Forever
Ook weer begonnen met een ronde s&s. 100 X 1-hand swing met 32 en 10 X get-up 24. Nu alweer zin in de sessie van vanavond![]()
Het is en blijft een super programma. Ik hoop ergens volgende week de 40 kg te hebben.![]()
Het belangrijkste is het volhouden.quote:Op zaterdag 11 oktober 2014 23:12 schreef ChuckTaylor. het volgende:
[..]
[..]
Wat moet ik nu precies doen om goed en verantwoord te trainen?![]()
Zeker in het begin maak je toch veel vooruitgang.
Maak je het te lastig (train en voedingsschema's) dan houd je het gewoon niet vol.Handgemaakt | Doggerland-overlever![]()
Hoe gaat het momenteel met de basistechnieken Chuck?Together We Will Live Forever
Gaat vrij goed maar ben nog steeds het minimumprogramma aan het oefenen totdat ik ze echt comfortabel kan uitvoeren. Ook train ik nog op de sportschool 3x per week, als ik de basis echt goed onder de knie heb wil ik stoppen met de sportschool en alleen kettlebell doen icm hardlopen en pullups (ga een pull-up bar bestellen).quote:Op maandag 3 november 2014 11:09 schreef Klokov het volgende:
Hoe gaat het momenteel met de basistechnieken Chuck?
Je zei dat ketllebell en joggen/hardlopen voldoende zijn om alle doelstellingen te behalen toch? (afvallen en een gebalanceerd lichaam.)![]()
Damnnquote:Op dinsdag 28 oktober 2014 07:50 schreef HardstyleKettlebell het volgende:
Ook weer begonnen met een ronde s&s. 100 X 1-hand swing met 32 en 10 X get-up 24. Nu alweer zin in de sessie van vanavond![]()
Het is en blijft een super programma. Ik hoop ergens volgende week de 40 kg te hebben.![]()
![]()
![]()
Klopt.quote:Op maandag 3 november 2014 16:13 schreef ChuckTaylor. het volgende:
Je zei dat ketllebell en joggen/hardlopen voldoende zijn om alle doelstellingen te behalen toch? (afvallen en een gebalanceerd lichaam.)![]()
Ja, klopt. Pull-up bar is iets wat ik zelf ook nog wil hebben.quote:Op maandag 3 november 2014 16:13 schreef ChuckTaylor. het volgende:
[..]
Gaat vrij goed maar ben nog steeds het minimumprogramma aan het oefenen totdat ik ze echt comfortabel kan uitvoeren. Ook train ik nog op de sportschool 3x per week, als ik de basis echt goed onder de knie heb wil ik stoppen met de sportschool en alleen kettlebell doen icm hardlopen en pullups (ga een pull-up bar bestellen).
Je zei dat ketllebell en joggen/hardlopen voldoende zijn om alle doelstellingen te behalen toch? (afvallen en een gebalanceerd lichaam.)Together We Will Live Forever
Ik wil zelf deze halen, is ook in de aanbieding nu; http://gorillasports.nl/d(...)_zvsDqldPxoC0Pfw_wcBquote:Op maandag 3 november 2014 16:21 schreef Klokov het volgende:
[..]
Ja, klopt. Pull-up bar is iets wat ik zelf ook nog wil hebben.![]()
Ik twijfel, ik moet de afmetingen van de bevestigingsplaten weten om te zien of ik het uberhaubt kan monteren. Volgens mij zijn ze namelijk geen 20cm hoog. Staat wel een mooie review bij trouwens:quote:Op maandag 3 november 2014 17:27 schreef ChuckTaylor. het volgende:
[..]
Ik wil zelf deze halen, is ook in de aanbieding nu; http://gorillasports.nl/d(...)_zvsDqldPxoC0Pfw_wcBquote:Deze gekocht en in de de slaapkamer gemonteerd. Vriendin niet blij, maar ik wel breed. Mooi ding, kan op zowel (brede) pullups als chinups doen. Niets mis mee.Together We Will Live Forever
Hehehehequote:Op maandag 3 november 2014 18:09 schreef Klokov het volgende:
Ik twijfel, ik moet de afmetingen van de bevestigingsplaten weten om te zien of ik het uberhaubt kan monteren. Volgens mij zijn ze namelijk geen 20cm hoog. Staat wel een mooie review bij trouwens:![]()
![]()
![]()
Ik heb in dit huis helaas geen plek waar zoiets kan. Dus tot nu toe even wat kinderen wegjagen uit de speeltuin![]()
![]()
Je kunt ook die variant kopen die je in een deuropening tussen de kozijnen plaatst (18,- bij kijkshop), bij mij is dat geen optie omdat mijn kozijnen niet geschikt zijn.quote:Op maandag 3 november 2014 18:09 schreef Klokov het volgende:
[..]
Ik twijfel, ik moet de afmetingen van de bevestigingsplaten weten om te zien of ik het uberhaubt kan monteren. Volgens mij zijn ze namelijk geen 20cm hoog. Staat wel een mooie review bij trouwens:
[..]![]()
Ik denk dat ik een balkje op mijn balk ga schroeven.quote:Op dinsdag 4 november 2014 13:14 schreef ChuckTaylor. het volgende:
[..]
Je kunt ook die variant kopen die je in een deuropening tussen de kozijnen plaatst (18,- bij kijkshop), bij mij is dat geen optie omdat mijn kozijnen niet geschikt zijn.Together We Will Live Forever
*Beginner alert*
Kettlebells lijken me prima, maar kan ik er ook een schema als SL 5×5 mee uitvoeren? Of is dit niet de bedoeling?
Moet ik dan bepaalde kettlebell oefeningen aan Stronglifts toevoegen om er een full body workout mee te kunnen doen? Of is SL gewoon voldoende?
[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 05-11-2014 20:06:30 ]![]()
Dat is niet de bedoeling. Kettlebells en barbells zijn 2 verschillende zaken. Waar de barbell de benchpress, squat en deadlift als sleuteloefeningen heeft zijn dit voor kettlebells de swing en de turkish getup. Er is wel een 5x5 kettlebellprogramma (www.bodybuilding.com/fun/kettlebell_5x5_training.htm) maar deze is niet aan te raden voor beginners. Ik adviseer doorgaans het programma welke in de OP staat te volgen en ook in deze situatie lijkt mij dat de beste weg. SL is een progressief programma, iets wat met kettlebells een stuk minder goed lukt. Verder kun je de oefeningen uit SL prima met een kettlebell uitvoeren maar efficient is anders.quote:Op woensdag 5 november 2014 20:03 schreef PatriciaPrecies het volgende:
*Beginner alert*
Kettlebells lijken me prima, maar kan ik er ook een schema als SL 5×5 mee uitvoeren? Of is dit niet de bedoeling?
Moet ik dan bepaalde kettlebell oefeningen aan Stronglifts toevoegen om er een full body workout mee te kunnen doen? Of is SL gewoon voldoende?
[ Bericht 6% gewijzigd door Klokov op 06-11-2014 09:45:00 ]Together We Will Live Forever
Dat wat hierboven staat.quote:Op woensdag 5 november 2014 22:42 schreef Klokov het volgende:
[..]
Dat is niet de bedoeling. Kettlebells en barbells zijn 2 verschillende zaken. Waar de barbell de benchpress, squat en deadlift als sleuteloefeningen heeft zijn dit voor kettlebells de swing en de turkish getup. Er is wel een 5x5 kettlebellprogramma (www.bodybuilding.com/fun/kettlebell_5x5_training.htm) maar deze is niet aan te raden voor beginners. Ik adviseer doorgaans het programma welke in de OP staat te volgen en ook in deze situatie lijkt mij dat de beste weg. SL is een progressief programma, iets wat met kettlebells een stuk minder goed lukt. Verder kun je de oefeningen uit SL prima met een kettlebell uitvoeren maar efficient is anders.En bovendien zou ik iedereen die begint met kettlebells zich de eerste 6 maanden vooral te concentreren op de basis (get-up, swing en goblet squat). Natuurlijk 'oefen' je de andere bewegingen wel eens, maar dit is echt oefenen. Deze basis maakt je lichaam sterk genoeg en versterkt de bewegingspatronen die nodig zijn om de andere oefeningen veilig en correct uit te voeren.
Diegenen met de meeste kracht en de beste techniek zijn diegenen die de meeste tijd hebben besteed aan de basis, kracht heeft een goede fundering nodig. Helaas is ongeduld of behoefte aan afwisseling hierin vaak de grootste vijand hierin. Dat is het mooie van dit programma, het werkt, en zonder toeters en bellen.![]()
Wat adviseer je trouwens voor dual kettlebell programs?quote:Op vrijdag 7 november 2014 09:35 schreef HardstyleKettlebell het volgende:
[..]
Dat wat hierboven staat.En bovendien zou ik iedereen die begint met kettlebells zich de eerste 6 maanden vooral te concentreren op de basis (get-up, swing en goblet squat). Natuurlijk 'oefen' je de andere bewegingen wel eens, maar dit is echt oefenen. Deze basis maakt je lichaam sterk genoeg en versterkt de bewegingspatronen die nodig zijn om de andere oefeningen veilig en correct uit te voeren.
Diegenen met de meeste kracht en de beste techniek zijn diegenen die de meeste tijd hebben besteed aan de basis, kracht heeft een goede fundering nodig. Helaas is ongeduld of behoefte aan afwisseling hierin vaak de grootste vijand hierin. Dat is het mooie van dit programma, het werkt, en zonder toeters en bellen.
of
24kg getup in de pocket trouwens. Het is zo wel een flinke sprong naar de 32. Hoe kan ik dat het beste aanpakken? Reps verhogen of gewoon de oefening langzamer uitvoeren?
[ Bericht 3% gewijzigd door Klokov op 10-11-2014 22:10:16 ]Together We Will Live Forever
Ik heb nooit de competition bells geprobeerd. De gewone gietijzeren werken prima voor mij. Ik denk dat dit een persoonlijke voorkeur betreft, en weinig uitmaakt. Het voordeel van een competitie bell is wel, dat het formaat gelijk blijft.quote:Op maandag 10 november 2014 13:11 schreef Klokov het volgende:
[..]
Wat adviseer je trouwens voor dual kettlebell programs?
[ afbeelding ]
of
[ afbeelding ]
Voor je een dual programma begint, zou ik wel zorgen dat je minstens de 4-5 ladders van 5 uit de ROP kunt doen met de 24. Daarvoor is het in mijn optiek vrij zinloos, en kun je beter nog even sterker worden. Ben je eenmaal zover, dan een dual programma met dubbel 24 (Stron, van Geoff Neupert bijv, en dan gaat het erg hard).![]()
Gefeliciteerd! Het is inderdaad een grote sprong. Ik heb het gedaan zoals in het boek staat. Met 24 blijven doen tot dit 'makkelijk' wordt, en dan langzaam sets met de 32 toevoegen. Dit hoeft niet elke keer, maar langzaam en dan steeds meer. Probeer niet het aantal reps te verhogen. Denk aan wat Pavel zegt in het boek, over wanneer je die zwaardere rep moet toevoegen en waar je die dan in de reps moet plaatsen.quote:Op maandag 10 november 2014 21:53 schreef Klokov het volgende:
24kg getup in de pocket trouwens. Het is zo wel een flinke sprong naar de 32. Hoe kan ik dat het beste aanpakken? Reps verhogen of gewoon de oefening langzamer uitvoeren?
En het is geen probleem om de get-up stap voor stap te oefenen. Probeer eerst maar naar je ellenboog te komen, als dat lukt ga je een stap verder. Lukt dat niet, blijf je die stap oefenen tot het lukt. Vaak is het techniek, meer je core aanspannen, meer afzetten met de gebogen voet en harder knijpen in het handel. Adem is ook belangrijk. Als je relatief makkelijk de 10 get-up met 24 maakt, kun je er zeker 1 met 32. Lukt dit niet, kijk dan nog eens kritisch naar je techniek, en genereer zoveel mogelijk spanning.
Gaat jou lukken!
[ Bericht 1% gewijzigd door HardstyleKettlebell op 11-11-2014 11:55:03 ]![]()
Hey Hardstyle/Verbosity, wanneer ik de clean vang heb ik een pijnprikkel in mijn linkerelleboog. Heeft 1 van jullie twee enig idee waar dit vandaan komt en wat ik ertegen kan doen? Voor Verbo, dit is waar je de clean vangt met een kettlebell:
Edit: geen pijn met pushups trouwens
[ Bericht 20% gewijzigd door Klokov op 14-11-2014 23:42:26 ]Together We Will Live Forever
Damn. Wasmachine met een handvat.quote:Op dinsdag 11 november 2014 11:34 schreef HardstyleKettlebell het volgende:
Ik heb trouwens mijn 44 kg binnen voor 2 hand swings, ziet er wel heel gaaf uit, mijn 24 lijkt een speelballetje vergeleken hierbij.
Hier zijn ze samen:
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]![]()
![]()
@Klokov, pijn in de ellenboog heeft vaak te maken met techniek.
Probeer, tijdens het van en naar de clean gaan je ellenbogen zoveel mogelijk op hun plek te houden, tegen je zij aangedrukt. Een manier om dit te oefenen is cleanen met een slipper tussen je ellenboog en je zij. De slipper mag niet vallen.
Dan start je dus vanaf de rack, en leg met je andere hand de slipper tussen je elleboog en zij, klem vast en cleanen maar.
Als je de clean uiteindelijk zo doet, gaat het hetzelfde vanuit een 'koude'start. Als je start, (vanuit de 'gorilla' positie) de ellenboog zo snel mogelijk naar je bovenlijf te brengen, en hou ze daar tijdens de cleans.![]()
Ik heb het nog niet weer geprobeerd. Volgens mij heb ik hier last van:
http://pediatrics.med.nyu(...)ditions/elbow-sprainTogether We Will Live Forever
Dan kan, een verkeerde techniek geeft elke keer een 'schok'' op de ellenboog, die klachten als een tennis of golf ellenboog kunnen veroorzaken. Soms gaat dit vanzelf over met wat rust. Probeer anders de cleans te oefenen met een iets lichtere, om verdere irritatie van het weefsel te voorkomen. Op geleide van de pijn, de pijn mag dus nooit erger worden tijdens het oefenen. Zolang deze gelijk of minder blijft is het goed.
Als het aanhoudt, wil ik er best eens naar kijken (afhankelijk van waar je woont, weet ik eventueel ook nog iemand in de buurt die dit soort klachten kan verhelpen.)![]()
Heb voor de zekerheid nog even mijn go to Youtube kanaal bekeken. Daar adviseren ze iets soortgelijks met een handdoek in plaats van een slipper.quote:Op maandag 17 november 2014 08:01 schreef HardstyleKettlebell het volgende:
@Klokov, pijn in de ellenboog heeft vaak te maken met techniek.
Probeer, tijdens het van en naar de clean gaan je ellenbogen zoveel mogelijk op hun plek te houden, tegen je zij aangedrukt. Een manier om dit te oefenen is cleanen met een slipper tussen je ellenboog en je zij. De slipper mag niet vallen.
Dan start je dus vanaf de rack, en leg met je andere hand de slipper tussen je elleboog en zij, klem vast en cleanen maar.
Als je de clean uiteindelijk zo doet, gaat het hetzelfde vanuit een 'koude'start. Als je start, (vanuit de 'gorilla' positie) de ellenboog zo snel mogelijk naar je bovenlijf te brengen, en hou ze daar tijdens de cleans.
Ik geef het voorlopig nog even wat rust. Swings en getups gaan probleemloos dus totdat het hersteld is houd ik het daar bij. Daarna wil ik graag een programma doen met ladders in de press, heb je nog suggesties?Together We Will Live Forever
Ja, inderdaad, met een handdoek (of een vel papier gaat het ook). Het belangrijkste punt is de ellenboog. Geef het wat rust, swing en get-up lekker door en oefen zo nu en dan de clean, focus daarbij echt op techniek. Dit hoeft maar 5 minuten te duren.quote:Op dinsdag 25 november 2014 22:09 schreef Klokov het volgende:
[..]
Heb voor de zekerheid nog even mijn go to Youtube kanaal bekeken. Daar adviseren ze iets soortgelijks met een handdoek in plaats van een slipper.
Ik geef het voorlopig nog even wat rust. Swings en getups gaan probleemloos dus totdat het hersteld is houd ik het daar bij. Daarna wil ik graag een programma doen met ladders in de press, heb je nog suggesties?
Voor een press programma raad ik ROP aan. (Dit is van Enter the Kettlebell, maar dat wist je vast al. Ik heb die afgelopen zomer gedaan, en is echt een super programma ook.
![]()
Oh, en check ook deze link:
http://chasingstrength.co(...)cs-part-3-the-clean/
Er zijn nog twee delen, dit is deel drie, dus ff zoeken. Maar dit gaat over precies dat probleem.![]()
De slowchat van het kettlebelltopic loopt best aardig trouwens, deel 571 nu:
ONZ / [Kettlebell SC #571] Movember -> Beavember (nu met yogachickhossels)Together We Will Live Forever
Vorige week voorzichtig weer opgepakt na een mislukte blauwe maandag bij DHL. Daar heb ik echt m'n rug bijna verneukt. Je moet er 800 pakketjes per uur tillen, en die pakketjes til je niet allemaal netjes zoals het hoort. Ook kun je amper zien hoe zwaar zoiets is. 2 weken last van gehad. Blegh.quote:Op vrijdag 12 december 2014 10:31 schreef HardstyleKettlebell het volgende:
Rustig hier. Iemand nog mooie resultaten behaald de afgelopen weken?
Het plan is om vooral swings en snatches te doen voor de conditie. En een wat mindere focus op get ups , presses etc.![]()
Rugpijn is zuur inderdaad, swingen met goede vorm zal hierbij helpenquote:Op vrijdag 12 december 2014 10:59 schreef JaqenHghar het volgende:
[..]
Vorige week voorzichtig weer opgepakt na een mislukte blauwe maandag bij DHL. Daar heb ik echt m'n rug bijna verneukt. Je moet er 800 pakketjes per uur tillen, en die pakketjes til je niet allemaal netjes zoals het hoort. Ook kun je amper zien hoe zwaar zoiets is. 2 weken last van gehad. Blegh.
Het plan is om vooral swings en snatches te doen voor de conditie. En een wat mindere focus op get ups , presses etc.
Tenzij je snatch al heel goed is, zou ik die lekker oefenen en me focussen op kwalitatieve swings.
Lekker rustig in, concentreren op goede vorm en dan komt het allemaal vast weer goed.
Eruit liggen omdat je rug pijn doet is zuur, tijdje terug ook gehad.![]()
Snatch oefen ik idd nog. Heb het idee dat ik de vorm redelijk te pakken heb, maar dat ga ik nog geen minuten achter elkaar doen. Die doe ik nog met mijn 16kg. De rest met 20.quote:Op vrijdag 12 december 2014 12:48 schreef HardstyleKettlebell het volgende:
Tenzij je snatch al heel goed is, zou ik die lekker oefenen en me focussen op kwalitatieve swings.![]()
Gisteravond weer m'n swings gedaan. Ik doe ze om de dag, voor het slapen gaan. Merk alleen nu dat ik gister m'n linkerelleboog heb geïrriteerd op een of andere manier. Ugh.![]()
Ik gok dat je de kettlebell niet goed vangt onderaan. Check de volgende video van 0:56quote:Op vrijdag 12 december 2014 13:40 schreef clumsy_clown het volgende:
Gisteravond weer m'n swings gedaan. Ik doe ze om de dag, voor het slapen gaan. Merk alleen nu dat ik gister m'n linkerelleboog heb geïrriteerd op een of andere manier. Ugh.
Recent heb ik https://www.onnit.com/academy/ gevonden. Zijn jullie toevallig nog interessante websites tegengekomen?Together We Will Live Forever
Hey Klokov, ik heb de 3 instructievideo's van Pavel (enter the kettlebell) bekeken om de oefeningen goed onder de knie te krijgen, zijn deze filmpjes voldoende voor de basis of zijn er andere must-see instructievideo's?quote:Op vrijdag 12 december 2014 16:51 schreef Klokov het volgende:
[..]
Ik gok dat je de kettlebell niet goed vangt onderaan. Check de volgende video van 0:56![]()
Ik denk het wel, volgens mij ben je namelijk al even bezig. Ik moet eerlijk bekennen dat ik zelf elders kijk maar dat is wellicht persoonlijke voorkeur. Als je niet zeker weet of je het goed doet kan je altijd een filmpje maken en posten/dm'en.quote:Op zondag 21 december 2014 16:27 schreef ChuckTaylor. het volgende:
[..]
Hey Klokov, ik heb de 3 instructievideo's van Pavel (enter the kettlebell) bekeken om de oefeningen goed onder de knie te krijgen, zijn deze filmpjes voldoende voor de basis of zijn er andere must-see instructievideo's?Together We Will Live Forever
Ik was idd. begonnen maar slechts met een heel beperkt programma van swings omdat ik nog 4x per week op de sportshool trainde. Ik heb me nu eindelijk uitgeschreven daar waardoor ik me volledig kan focussen op de kettlebell training. Ook heb ik de pull-up bar binnen en kan ik dus een mooi programma samenstellen voor thuis.quote:Op zondag 21 december 2014 16:36 schreef Klokov het volgende:
[..]
Ik denk het wel, volgens mij ben je namelijk al even bezig. Ik moet eerlijk bekennen dat ik zelf elders kijk maar dat is wellicht persoonlijke voorkeur. Als je niet zeker weet of je het goed doet kan je altijd een filmpje maken en posten/dm'en.![]()
Zorg ervoor dat je niet te snel te veel wil maar volgens mij is dat voor jou geen probleem. Let op de kettlebell wijsheden in de OP en er kan eigenlijk weinig misgaan.quote:Op zondag 21 december 2014 16:39 schreef ChuckTaylor. het volgende:
[..]
Ik was idd. begonnen maar slechts met een heel beperkt programma van swings omdat ik nog 4x per week op de sportshool trainde. Ik heb me nu eindelijk uitgeschreven daar waardoor ik me volledig kan focussen op de kettlebell training. Ook heb ik de pull-up bar binnen en kan ik dus een mooi programma samenstellen voor thuis.Together We Will Live Forever
Onlangs ook besloten om een kettlebell kopen en heb er geen moment spijt van. Na 8 weken ben ik circa 6-7 kilo kwijt en heb bijna mijn streefgewicht bereikt. Ik had geen overgewicht maar was dus in de loop van de jaren enkele kilo's aangekomen. Met de oefeningen met kettlebell en de nodige discipline is het bovenstaande gelukt. Ook ik kan dan ook dit gewicht aanraden aan een ieder!http://www.afvallenmetfitness.nl
No pain, no gain!![]()
Goed om te lezen, ik heb ongv. hetzelfde; wilde 10 kilo afvallen om mijn streefgewicht te bereiken, ben er al 6 kwijt, nog 4 te gaan. Kun je vertellen wat je schema was en welke andere oefeningen je naast de kettlebell deed?quote:Op dinsdag 23 december 2014 14:33 schreef itr1882 het volgende:
Onlangs ook besloten om een kettlebell kopen en heb er geen moment spijt van. Na 8 weken ben ik circa 6-7 kilo kwijt en heb bijna mijn streefgewicht bereikt. Ik had geen overgewicht maar was dus in de loop van de jaren enkele kilo's aangekomen. Met de oefeningen met kettlebell en de nodige discipline is het bovenstaande gelukt. Ook ik kan dan ook dit gewicht aanraden aan een ieder!![]()
En je kracht / conditie?quote:Op dinsdag 23 december 2014 14:33 schreef itr1882 het volgende:
Onlangs ook besloten om een kettlebell kopen en heb er geen moment spijt van. Na 8 weken ben ik circa 6-7 kilo kwijt en heb bijna mijn streefgewicht bereikt. Ik had geen overgewicht maar was dus in de loop van de jaren enkele kilo's aangekomen. Met de oefeningen met kettlebell en de nodige discipline is het bovenstaande gelukt. Ook ik kan dan ook dit gewicht aanraden aan een ieder!![]()
Kun je dit goed doen op barefoot schoenen (google maar op Feelmax of goedvoets), of kun je beter schoenen met meer demping in de zool nemen? Het eerste heeft mijn voorkeur.Old moderators never die, they just smell that way!
Op dinsdag 5 januari 2010 20:40 schreef nokwanda het volgende:
En natuuuuuurlijk was jij dat weer. Smeerpijp dat je der bent :P _O-
Bullie is thuis X-Rated Epic fail![]()
Het beste op blote voeten. Dus ja, dan zijn 'barefoot' schoenen prima als je per se schoenen aan wil hebben.quote:Op maandag 29 december 2014 17:53 schreef Pagan het volgende:
Kun je dit goed doen op barefoot schoenen (google maar op Feelmax of goedvoets), of kun je beter schoenen met meer demping in de zool nemen? Het eerste heeft mijn voorkeur.Together We Will Live Forever
Goed om te horen, bedankt.quote:Op maandag 29 december 2014 18:52 schreef Klokov het volgende:
[..]
Het beste op blote voeten. Dus ja, dan zijn 'barefoot' schoenen prima als je per se schoenen aan wil hebben.Old moderators never die, they just smell that way!
Vanaf zaterdag 3 januari heeft de Aldi 5kg. kettlebells voor ¤7.99 in in de aanbieding.Old moderators never die, they just smell that way!
Doe maar nietquote:Op vrijdag 2 januari 2015 02:13 schreef Pagan het volgende:
Vanaf zaterdag 3 januari heeft de Aldi 5kg. kettlebells voor ¤7.99 in in de aanbieding.![]()
![]()
gewicht is toch gewicht? Alleen 5 kg is te weinig voor een man onder de 80 jaar.
Argh, goede voornemens...Handgemaakt | Doggerland-overlever![]()
quote:
Old moderators never die, they just smell that way!
JagenHgar's 'doe maar niet' komt voor uit twee zaken. Ten eerste is 5 kilo een gewicht wat weinig zoden aan de dijk zet. Ik weet niet wat je goede voornemens zijn maar, met name, mannen kunnen doorgaans met een hoger gewicht een stuk effectiever trainen. Ten tweede schept de prijs een verwachting over het soort kettlebell en de kwaliteit daarvan. Volgens mij heb je het over onderstaande kettlebell.quote:Op vrijdag 2 januari 2015 02:13 schreef Pagan het volgende:
Vanaf zaterdag 3 januari heeft de Aldi 5kg. kettlebells voor ¤7.99 in in de aanbieding.
Ik ben zelf nog niemand tegengekomen die kunststof boven gietijzer prefereerd. Ik zou zelf dan ook adviseren met 12 of 16kg. Een lijst met goede webshops is in de OP te vinden onder "Welke kettlebell heb ik nodig?".Hoewel dit deels waar is gaat de uitspraak gewicht is toch gewicht niet voor de volle honderd procent op. Ik kan mij voorstellen dat het zwaartepunt anders ligt waardoor los van de materialen ook een verschil in training kan bestaan.quote:Op vrijdag 2 januari 2015 07:13 schreef BertV het volgende:
gewicht is toch gewicht? Alleen 5 kg is te weinig voor een man onder de 80 jaar.
Argh, goede voornemens...Together We Will Live Forever
Ik gaf ook alleen maar aan dat ze te koop waren, niet dat ik er zo eentje wilde kopen.quote:Op vrijdag 2 januari 2015 13:19 schreef Klokov het volgende:
[..]
JagenHgar's 'doe maar niet' komt voor uit twee zaken. Ten eerste is 5 kilo een gewicht wat weinig zoden aan de dijk zet. Ik weet niet wat je goede voornemens zijn maar, met name, mannen kunnen doorgaans met een hoger gewicht een stuk effectiever trainen. Ten tweede schept de prijs een verwachting over het soort kettlebell en de kwaliteit daarvan. Volgens mij heb je het over onderstaande kettlebell.
[ afbeelding ]
Ik ben zelf nog niemand tegengekomen die kunststof boven gietijzer prefereerd. Ik zou zelf dan ook adviseren met 12 of 16kg. Een lijst met goede webshops is in de OP te vinden onder "Welke kettlebell heb ik nodig?".
[..]
Hoewel dit deels waar is gaat de uitspraak gewicht is toch gewicht niet voor de volle honderd procent op. Ik kan mij voorstellen dat het zwaartepunt anders ligt waardoor los van de materialen ook een verschil in training kan bestaan.
Bedankt voor de uitleg over kwaliteit en materiaal, weer wat opgestoken.
Old moderators never die, they just smell that way!
Kwaliteit heeft zijn prijs. Maar met andere sporten koop je ook niet direct een racket in de hogere klasse.quote:Op vrijdag 2 januari 2015 13:19 schreef Klokov het volgende:
[..]
JagenHgar's 'doe maar niet' komt voor uit twee zaken. Ten eerste is 5 kilo een gewicht wat weinig zoden aan de dijk zet. Ik weet niet wat je goede voornemens zijn maar, met name, mannen kunnen doorgaans met een hoger gewicht een stuk effectiever trainen. Ten tweede schept de prijs een verwachting over het soort kettlebell en de kwaliteit daarvan. Volgens mij heb je het over onderstaande kettlebell.
[ afbeelding ]
Ik ben zelf nog niemand tegengekomen die kunststof boven gietijzer prefereerd. Ik zou zelf dan ook adviseren met 12 of 16kg. Een lijst met goede webshops is in de OP te vinden onder "Welke kettlebell heb ik nodig?".
[..]
Hoewel dit deels waar is gaat de uitspraak gewicht is toch gewicht niet voor de volle honderd procent op. Ik kan mij voorstellen dat het zwaartepunt anders ligt waardoor los van de materialen ook een verschil in training kan bestaan.
Ik heb jaren lang alleen hard gelopen (met ontelbare verschillende afhakers ter gezelschap) ik kan er nu niet meer toe zetten. Net als met die kettlebells. * BertV moet zich niet aanstellen en zich herpakkenHandgemaakt | Doggerland-overlever![]()
Succes, ik hoop voor je dat je goede instructeurs hebtquote:Op vrijdag 2 januari 2015 13:37 schreef motorbloempje het volgende:
Zo, volgende week eerste gym session kettlebells boeken!Mwah, in de kettlebellwereld is het a, b, of c. A zijnde goedkope gietijzeren kettlebells, b zijnde goedkope competitiebells, c zijnde professionele competitiebells. De rest is m.i. geldverkwanseling. Het randje op de wat goedkopere kettlebells wil ik best zelf even wegschuren in <1 minuut. Verder is het 2015, de goede voornemens mogen weer op volle toeren draaien dus: aan de bak Bertquote:Op zaterdag 3 januari 2015 06:52 schreef BertV het volgende:
[..]
Kwaliteit heeft zijn prijs. Maar met andere sporten koop je ook niet direct een racket in de hogere klasse.
Ik heb jaren lang alleen hard gelopen (met ontelbare verschillende afhakers ter gezelschap) ik kan er nu niet meer toe zetten. Net als met die kettlebells. * BertV moet zich niet aanstellen en zich herpakken
Dank! Dat hoop ik ook, al heb ik wel goede verhalen gehoord. Er zijn gelukkig lessen op meerdere locaties hier in de 'borough', dus als de een niet bevalt dan is er altijd nog weer 'n andere!quote:Op zaterdag 3 januari 2015 22:00 schreef Klokov het volgende:
[..]
Succes, ik hoop voor je dat je goede instructeurs hebtJa doei.![]()
Zijn er hier nog mensen die toevallig ook een springtouw gebruiken? Ik wil er zelf een aanschaffen voor het cardio-gedeelte van mijn training aangezien ik ben gestopt met de sportschool. Het is in NL ook niet bepaald goed weer om dagelijks te joggen...![]()
Ik zelf niet. Wat wil je weten?quote:Op maandag 5 januari 2015 15:58 schreef ChuckTaylor. het volgende:
Zijn er hier nog mensen die toevallig ook een springtouw gebruiken? Ik wil er zelf een aanschaffen voor het cardio-gedeelte van mijn training aangezien ik ben gestopt met de sportschool. Het is in NL ook niet bepaald goed weer om dagelijks te joggen...Together We Will Live Forever
Jij deed zelf hardlopen toch? Omdat springtouwen ook in het boek van Pavel wordt aangeraden was ik gewoon benieuwd naar de resultaten van de mensen hier (die 't ook doen). Ik lees wel in veel artikelen dat 't heel effectief kan zijn, dus ik ga 't gewoon toevoegen aan mijn schema.quote:![]()
Onder andere. Ik kan me herinneren dat er of in het BB-topic of in DE GYM een paar mensen springtouwen hadden. Denk dat je het beste hier even kan vragen mocht je wat willen weten: SPT / [Bodybuilding] #469 Goede voornemensquote:Op dinsdag 6 januari 2015 15:23 schreef ChuckTaylor. het volgende:
[..]
Jij deed zelf hardlopen toch? Omdat springtouwen ook in het boek van Pavel wordt aangeraden was ik gewoon benieuwd naar de resultaten van de mensen hier (die 't ook doen). Ik lees wel in veel artikelen dat 't heel effectief kan zijn, dus ik ga 't gewoon toevoegen aan mijn schema.Together We Will Live Forever
Ik heb begrepen dat er elke dag in Nederland lui zijn die gewoon met het huidige weer hun rondjes lopen in de openlucht. Jij bent dus van suiker/choco gemaakt dat je het niet doet?quote:Op maandag 5 januari 2015 15:58 schreef ChuckTaylor. het volgende:
Zijn er hier nog mensen die toevallig ook een springtouw gebruiken? Ik wil er zelf een aanschaffen voor het cardio-gedeelte van mijn training aangezien ik ben gestopt met de sportschool. Het is in NL ook niet bepaald goed weer om dagelijks te joggen...![]()
Om eerlijk te zijn, het is niet alleen het weer maar voornamelijk dat ik joggen te saai vind. Ik heb het een tijdje gedaan en hield het niet lang vol, ook de loopband op de sportschool deed ik elke dag maar train sinds kort thuis. Ik ga dus gewoon een springtouw kopen en eventueel weer zaalvoetbal erbij.quote:Op dinsdag 6 januari 2015 17:59 schreef Iwanius het volgende:
[..]
Ik heb begrepen dat er elke dag in Nederland lui zijn die gewoon met het huidige weer hun rondjes lopen in de openlucht. Jij bent dus van suiker/choco gemaakt dat je het niet doet?
@klokov, tnx
[ Bericht 1% gewijzigd door ChuckTaylor. op 06-01-2015 22:58:35 ]![]()
Joggen saai vinden maar wel willen gaan touwspringen...quote:Op dinsdag 6 januari 2015 22:50 schreef ChuckTaylor. het volgende:
[..]
Om eerlijk te zijn, het is niet alleen het weer maar voornamelijk dat ik joggen te saai vind. Ik heb het een tijdje gedaan en hield het niet lang vol, ook de loopband op de sportschool deed ik elke dag maar train sinds kort thuis. Ik ga dus gewoon een springtouw kopen en eventueel weer zaalvoetbal erbij.
@klokov, tnx![]()
Tja, joggen is gewoon niks voor mij. Springtouwen is dan onderdeel van mijn workout, ben meer gemotiveerd om te springtouwen na de kettlebelltraining dan dat ik nog buiten rondjes moet lopen.quote:Op woensdag 7 januari 2015 00:21 schreef JaqenHghar het volgende:
[..]
Joggen saai vinden maar wel willen gaan touwspringen...![]()
Ieder zijn voorkeur toch?quote:Op woensdag 7 januari 2015 00:21 schreef JaqenHghar het volgende:
[..]
Joggen saai vinden maar wel willen gaan touwspringen...
Heb je wel genoeg ruimte in de hoogte om te springtouwen. Anders moet je dat buiten gaan doen en tsja, daar gaat je punt van het slechte weerquote:Op woensdag 7 januari 2015 00:32 schreef ChuckTaylor. het volgende:
[..]
Tja, joggen is gewoon niks voor mij. Springtouwen is dan onderdeel van mijn workout, ben meer gemotiveerd om te springtouwen na de kettlebelltraining dan dat ik nog buiten rondjes moet lopen.Op zaterdag 17 mei 2014 13:15 schreef stinkie het volgende:
zodra ik een echt gespierde en droge pt'r tegenkom, ga ik ik mijn blote reet deadliften bij een gays 'r us gym![]()
quote:Op woensdag 7 januari 2015 00:32 schreef ChuckTaylor. het volgende:
[..]
Tja, joggen is gewoon niks voor mij. Springtouwen is dan onderdeel van mijn workout, ben meer gemotiveerd om te springtouwen na de kettlebelltraining dan dat ik nog buiten rondjes moet lopen.Tuurlijk, ieder z'n ding. Maar als je perse niet wilt hardlopen, ga dan fietsen of zwemmen.quote:
Touwspringen is gewoon kut. Kan je ik als ex bokser vertellen![]()
Bovendien bedacht ik me dat je eigenlijk precies het zelfde doet als met swings en snatches. De zelfde soort cyclus van gehele spanning naar gehele ontspanning.![]()
Ja, genoeg ruimte, heb hoge plafonds.quote:Op woensdag 7 januari 2015 10:22 schreef Champy het volgende:
[..]
Heb je wel genoeg ruimte in de hoogte om te springtouwen. Anders moet je dat buiten gaan doen en tsja, daar gaat je punt van het slechte weerAls het kut is dan merk ik dat wel maar het is het proberen waard. Ik probeer gewoon mijn schema goed in te vullen omdat ik met de kettlebell nog niet zulke lange workouts kan doen als dat ik in de sportschool deed. Ben ook aan het kijken voor zaalvoetbal, dat is wel een extreem goede vorm van cardio.quote:Op woensdag 7 januari 2015 10:50 schreef JaqenHghar het volgende:
[..]
[..]
Tuurlijk, ieder z'n ding. Maar als je perse niet wilt hardlopen, ga dan fietsen of zwemmen.
Touwspringen is gewoon kut. Kan je ik als ex bokser vertellen![]()
Bovendien bedacht ik me dat je eigenlijk precies het zelfde doet als met swings en snatches. De zelfde soort cyclus van gehele spanning naar gehele ontspanning.![]()
Hoe ging het jullie af met de eerste get ups? De swings gaan nu heel goed bij mij, get up met rechts ook, maar get up met links gaat zeer moeizaam. De eerste paar keer lukte het zelfs helemaal niet. Ik heb een 16kg kettlebell.![]()
Gewoon consistent blijven oefenen. Ik begon met een 20kg kettlebell maar heb er een 16kg kettlebell bijgekocht omdat de getups met links moeizaam gingen.quote:Op zondag 11 januari 2015 15:15 schreef ChuckTaylor. het volgende:
Hoe ging het jullie af met de eerste get ups? De swings gaan nu heel goed bij mij, get up met rechts ook, maar get up met links gaat zeer moeizaam. De eerste paar keer lukte het zelfs helemaal niet. Ik heb een 16kg kettlebell.Together We Will Live Forever
Pffffff... Rug is nog niet happy en heb tijdelijk sportverbod van de fysio...had er zo'n zin in
Ja doei.![]()
Ja, sowieso blijf ik oefenen, zal ook wel komen omdat mijn rechterarm nu veel sterker is dan mijn linker. Swings met links gaan gelukkig wel echt goed. Ik kwam trouwens een nuttig draadje tegen omtrent de 2 verschillende boeken van Pavel. http://www.reddit.com/r/k(...)ter_program_minimum/quote:Op zondag 11 januari 2015 15:35 schreef Klokov het volgende:
[..]
Gewoon consistent blijven oefenen. Ik begon met een 20kg kettlebell maar heb er een 16kg kettlebell bijgekocht omdat de getups met links moeizaam gingen.![]()
Hoe heb je last van je rug gekregen?quote:Op zondag 11 januari 2015 15:37 schreef motorbloempje het volgende:
Pffffff... Rug is nog niet happy en heb tijdelijk sportverbod van de fysio...had er zo'n zin in
![]()
Heb ik al een tijd, overbelasting met hardlopen opgelopen door gebrek aan core strength aan één kant en daardoor inzakken van de ruggengraat bij elke stap. Zijn nu bezig met rustige behandeling en opbouw, samen met rust en genezen van de pijn, en daarna de kracht opbouwen, een van de redenen dat ik met kettlebells aan de slag wil..Ja doei.![]()
Pro tip: visualiseer en probeer het eens zonder gewicht. Stap voor stap. Zo ging het bij mij redelijk makkelijk.quote:Op zondag 11 januari 2015 15:15 schreef ChuckTaylor. het volgende:
Hoe ging het jullie af met de eerste get ups? De swings gaan nu heel goed bij mij, get up met rechts ook, maar get up met links gaat zeer moeizaam. De eerste paar keer lukte het zelfs helemaal niet. Ik heb een 16kg kettlebell.![]()
quote:Op zondag 11 januari 2015 17:24 schreef motorbloempje het volgende:
Heb ik al een tijd, overbelasting met hardlopen opgelopen door gebrek aan core strength aan één kant en daardoor inzakken van de ruggengraat bij elke stap. Zijn nu bezig met rustige behandeling en opbouw, samen met rust en genezen van de pijn, en daarna de kracht opbouwen, een van de redenen dat ik met kettlebells aan de slag wil..![]()
Forum Opties Forumhop: Hop naar: