Het ging er waarschijnlijk om dat we in een portiek stonden. Ik was me echt van geen kwaad bewust.quote:Op woensdag 8 oktober 2014 17:36 schreef Dimens het volgende:
Dus je hebt een boete gekregen voor het eten van een boterham?
Waar heb je dan precies een boete voor gehad? In een portiek staan is niet strafbaar.quote:Op woensdag 8 oktober 2014 17:37 schreef Gewas het volgende:
[..]
Het ging er waarschijnlijk om dat we in een portiek stonden. Ik was me echt van geen kwaad bewust.
Waarom zou je daar een boete voor krijgen?quote:Op woensdag 8 oktober 2014 17:37 schreef Gewas het volgende:
[..]
Het ging er waarschijnlijk om dat we in een portiek stonden. Ik was me echt van geen kwaad bewust.
Geen flauw idee. Die agenten waren sowieso in een hele slechte bui.quote:Op woensdag 8 oktober 2014 17:38 schreef Tchock het volgende:
[..]
Waar heb je dan precies een boete voor gehad? In een portiek staan is niet strafbaar.
Gast, je hebt een boete thuisgestuurd gekregen en de agenten hebben je verteld waarvoor je beboet werd.quote:Op woensdag 8 oktober 2014 17:45 schreef Gewas het volgende:
[..]
Geen flauw idee. Die agenten waren sowieso in een hele slechte bui.
Het is nu al zo lang geleden en ik weet het echt niet meer. En ik zat gewoon een boterham te eten, of je het nou gelooft of niet.quote:Op woensdag 8 oktober 2014 17:46 schreef Tchock het volgende:
[..]
Gast, je hebt een boete thuisgestuurd gekregen en de agenten hebben je verteld waarvoor je beboet werd.Dat je het niet zegt doet mij vermoeden dat er iets meer aan de hand was dan "in een portiek een boterhammetje eten".
Echt geloofwaardig is het in ieder geval niet.quote:Op woensdag 8 oktober 2014 17:49 schreef Gewas het volgende:
[..]
Het is nu al zo lang geleden en ik weet het echt niet meer. En ik zat gewoon een boterham te eten, of je het nou gelooft of niet.
Het is zo lang geleden dat je het niet meer weet, en daarom open je er een topic over?quote:Op woensdag 8 oktober 2014 17:49 schreef Gewas het volgende:
[..]
Het is nu al zo lang geleden en ik weet het echt niet meer. En ik zat gewoon een boterham te eten, of je het nou gelooft of niet.
quote:Op woensdag 8 oktober 2014 17:50 schreef Dimens het volgende:
[..]
Echt geloofwaardig is het in ieder geval niet.
Ik zeg gewoon hoe het ging. Maar kan me idd niet herinneren wat de reden van de boete was. Het is niet alsof agenten heilig zijn.quote:Op woensdag 8 oktober 2014 17:50 schreef Tchock het volgende:
[..]
Het is zo lang geleden dat je het niet meer weet, en daarom open je er een topic over?Ik open ook altijd topics over zaken die ik vergeten ben.
Je kreeg een boete, weet niet waarom en je ging je niet afvragen of de boete wel geldig was en hebt hem als 15-jarige gewoon betaald?quote:Op woensdag 8 oktober 2014 17:53 schreef Gewas het volgende:
[..]
[..]
Ik zeg gewoon hoe het ging. Maar kan me idd niet herinneren wat de reden van de boete was. Het is niet alsof agenten heilig zijn.
Vergeet het topic niet, jááren later.quote:Op woensdag 8 oktober 2014 18:00 schreef Dimens het volgende:
[..]
Je kreeg een boete, weet niet waarom en je ging je niet afvragen of de boete wel geldig was en hebt hem als 15-jarige gewoon betaald?
Die agenten waren niet voor rede vatbaar. En ik geloof dat ik korting heb gekregen omdat ik 15 was.quote:Op woensdag 8 oktober 2014 18:00 schreef Dimens het volgende:
[..]
Je kreeg een boete, weet niet waarom en je ging je niet afvragen of de boete wel geldig was en hebt hem als 15-jarige gewoon betaald?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Maar wel netjes het bedrag wat ik voor mijn parkeerkaartje betaald had afgetrokken van het boetebedrag
Als het niet met een hamer te repareren is, is het een elektrisch probleem.
hoe doe je dat danquote:Op woensdag 8 oktober 2014 19:19 schreef Cat22 het volgende:
Voor 0,02 euro (geen typfout) een retourtje boeken naar Londen![]()
De trein naar het vliegveld nemen en er dan achter komen dat je kortingskaart pas om 9.00 uur in gaat.Conducteur wilde me nog op een tussenstation laten uitstappen om een goed kaartje te kopen maar daar had ik geen tijd meer voor, dus toen moest hij me wel een boete geven .
Manman, als ik thuis een taxi had gepakt was ik volgens mij nog goedkoper uit geweest.
Hoe bedoel je? Ik had een kaartje met 40% korting gekocht terwijl ik eigenlijk een kaartje voor de volle prijs had moeten kopen.quote:
Met wat voor aanbieding boek je voor 2 cent een retourtje naar Londen?quote:Op woensdag 8 oktober 2014 19:19 schreef Cat22 het volgende:
Voor 0,02 euro (geen typfout) een retourtje boeken naar Londen![]()
In een menigte van 20 naar huis fietsen en we gingen door een stoplicht.quote:Op woensdag 8 oktober 2014 17:43 schreef DjeDje het volgende:
Groep van 10 zonder licht fietsen en als enige bekeurt worden..
Een retour Londen boeken voor 2 cent?quote:Op woensdag 8 oktober 2014 23:39 schreef Cat22 het volgende:
[..]
Hoe bedoel je? Ik had een kaartje met 40% korting gekocht terwijl ik eigenlijk een kaartje voor de volle prijs had moeten kopen.
Dat is wel een hele lullige.quote:Op woensdag 8 oktober 2014 17:43 schreef DjeDje het volgende:
Groep van 10 zonder licht fietsen en als enige bekeurt worden..
Goede oude tijd met Ryan Air. Toen had je af en toe van de lokkertjes waarbij ze de belasting betaalden en jij 1 cent voor een enkeltje. Tegenwoordig is dat niet meerquote:Op donderdag 9 oktober 2014 00:37 schreef RacerDKB het volgende:
[..]
Met wat voor aanbieding boek je voor 2 cent een retourtje naar Londen?
110 euro boete voor een sigaret? Helemaal de weg kwijt in dit land.quote:Op donderdag 9 oktober 2014 06:56 schreef Just_some_random_dude het volgende:
Was op het Centraal station in Adam aan het roken (ja ja i know.. ben nu al gestopt) maar er was een rokers paal en besloot even verder op te staan (lees meter of 15 verwijderd maar er stond niemand naast me die er last van zou kunnen hebben want iemand zat zowat in zijn telefoon te schreeuwen.
Ik dus rustig roken komt er ineens een agent en die zegt "ja weet jij waarom jij een boete krijgt?"
ik: umm nee? ik rokerspaal staat daar en het is luidruchtig.. verder ben ik niemand tot last.. maar als uw wilt ga ik daar wel staan.
agent: Nee helaas, hoop dat het een lekkere sigaret was *schrijft boete uit van 110 euro*
agent: Ik hoop dat het een lekkere sigaret was
ik: ja zeker..
Vorig jaar, 347(!) voor 15 min staan op gehandicapten plaatsquote:Op donderdag 9 oktober 2014 07:45 schreef Gewas het volgende:
[..]
110 euro boete voor een sigaret? Helemaal de weg kwijt in dit land.
Je kunt beter parkeren op de straat vóór de gehandicapten plaats, kost je 90 euroquote:Op donderdag 9 oktober 2014 07:50 schreef Jiang153 het volgende:
[..]
Vorig jaar, 347(!) voor 15 min staan op gehandicapten plaats
quote:Op donderdag 9 oktober 2014 00:06 schreef raptorix het volgende:
Vissen met illegale middelen, was jaar of 15 en was aan het karpervissen met een Masai speer, kennelijk is dat verboten in Nederland.
Ja dat dag ik achteraf ook jaquote:Op donderdag 9 oktober 2014 10:09 schreef Etcetera het volgende:
[..]
Je kunt beter parkeren op de straat vóór de gehandicapten plaats, kost je 90 euro
Mijn enige boete ooit: te hard gereden in de polder, 137 euro aftikken. Was in de auto van m'n vriend, en we beseften anderhalf week nadat de boete binnen was pas dat ik 'm gereden had en niet hij
Ben je niet helemaal goed ofzo? Je weet toch wel waar je de boete voor krijgt?quote:Op woensdag 8 oktober 2014 17:45 schreef Gewas het volgende:
[..]
Heb wel eens gehad dat ik stomdronken op straat stond en agenten tegenkwam, enige wat ze vroegen was of we de blikken bier netjes in de prullenbak wilden gooien.
Ga dan ook gewoon ff lopen en fiets verder als ze weg zijn, domme sukkel.quote:Op woensdag 8 oktober 2014 20:03 schreef Jellereppe het volgende:
Fietsen zonder licht op het platteland om middernacht. De politie kwam mij tegemoet en vroegen mij 'ga je lopen', ik 'nee, het is met de fiets al een half uur, met lopen kom ik morgenochtend pas aan', dus schreven ze gelijk een boete uit. Het ging om een bedrag van een paar tientjes.
Heb ik ook gehad van de zomer, 3 km/h te hard midden in de nacht op een verlaten snelwegquote:Op donderdag 9 oktober 2014 12:35 schreef Gehenna het volgende:
1km/h te hard rijden op de snelweg in Frankrijk afgelopen zomer -> ¤46
Van 1km/h t/m 20km/h te hard is blijkbaar dezelfde prijsklasse...
Inderdaad. Ik weet niet wat mij bezielde.quote:Op donderdag 9 oktober 2014 12:11 schreef Snorrenbaard het volgende:
[..]
Ga dan ook gewoon ff lopen en fiets verder als ze weg zijn, domme sukkel.
Nein.quote:Op donderdag 9 oktober 2014 11:58 schreef Zolder het volgende:
[..]
Ben je niet helemaal goed ofzo? Je weet toch wel waar je de boete voor krijgt?
Dat dat überhaupt aan je gevraagd moet worden, geeft wel weer aan wat voor een jij d'r bent.quote:Op woensdag 8 oktober 2014 17:45 schreef Gewas het volgende:
[..]
Heb wel eens gehad dat ik stomdronken op straat stond en agenten tegenkwam, enige wat ze vroegen was of we de blikken bier netjes in de prullenbak wilden gooien.
I don't care.quote:Op donderdag 9 oktober 2014 15:31 schreef inmylfe het volgende:
[..]
Dat dat überhaupt aan je gevraagd moet worden, geeft wel weer aan wat voor een jij d'r bent.
Is mij een keer overkomen, ik fietsen toen ik 12 was ongeveer. Politie stopt naast me, "Doe je licht even aan". Ik stoppen, en even mijn dynamo op mijn band klikken en een fijne avond gewenst.quote:Op donderdag 9 oktober 2014 12:11 schreef Snorrenbaard het volgende:
[..]
Ga dan ook gewoon ff lopen en fiets verder als ze weg zijn, domme sukkel.
Blijkbaar wel aangezien je het zo nodig vind om mij duidelijk te maken dat het je niets uit maaktquote:
Jij reageert op een bericht van mij, dan is het toch logisch dat ik reageer?quote:Op donderdag 9 oktober 2014 15:38 schreef inmylfe het volgende:
[..]
Blijkbaar wel aangezien je het zo nodig vind om mij duidelijk te maken dat het je niets uit maakt
Moet je is googlen naar een "prullenbak" of "asbak", verklaard ook waarom je bierblikken op straat neer gooit.quote:Op donderdag 9 oktober 2014 15:41 schreef Gewas het volgende:
[..]
Jij reageert op een bericht van mij, dan is het toch logisch dat ik reageer?
Maar als je het wil weten, ik ben nu een van de meest nette personen die je je kunt voorstellen. Enige wat ik nog wel doe is peuken op straat gooien maar dat is omdat ik ze moeilijk door kan slikken.
Een brandende peuk in een prullenbak gooien lijkt me niet zo'n goed plan en asbakken ben ik op straat nog nooit tegengekomen.quote:Op donderdag 9 oktober 2014 15:48 schreef inmylfe het volgende:
[..]
Moet je is googlen naar een "prullenbak" of "asbak", verklaard ook waarom je bierblikken op straat neer gooit.
Zo je ruimt vrijwillig je eigen troep op, niet eens meer de politie nodig voordat je het doet.quote:Op donderdag 9 oktober 2014 15:59 schreef Gewas het volgende:
[..]
Een brandende peuk in een prullenbak gooien lijkt me niet zo'n goed plan en asbakken ben ik op straat nog nooit tegengekomen.
Het grappige toeval wil juist dat ik een paar keer per week alle peuken opruim bij mijn sportvereniging (vrijwilligerswerk).
Ik bedoel dus de peuken van alle leden van de sportvereniging (paar honderd peuken per week).quote:Op donderdag 9 oktober 2014 16:02 schreef inmylfe het volgende:
[..]
Zo je ruimt vrijwillig je eigen troep op, niet eens meer de politie nodig voordat je het doet.
Uitdrukken tegen de prullenbak is ook absoluut geen optie...quote:Op donderdag 9 oktober 2014 15:59 schreef Gewas het volgende:
[..]
Een brandende peuk in een prullenbak gooien lijkt me niet zo'n goed plan en asbakken ben ik op straat nog nooit tegengekomen.
Het grappige toeval wil juist dat ik een paar keer per week alle peuken opruim bij mijn sportvereniging (vrijwilligerswerk).
Dat is dan wel weer terecht.quote:Op donderdag 9 oktober 2014 07:50 schreef Jiang153 het volgende:
[..]
Vorig jaar, 347(!) voor 15 min staan op gehandicapten plaats
De boete ontbreekt in je verhaal?quote:Op woensdag 8 oktober 2014 17:35 schreef Gewas het volgende:
Ben ik wel benieuwd naar.
Toen ik 15 was stond ik met een paar klasgenoten in de pauze te schuilen voor de sneeuw in een portiek, komen er opeens 2 agenten binnenstormen met een of andere vage vent erbij die riep "het zijn allemaal drugsdealers". Ik zat godverdomme gewoon een boterham te eten, geen drugs of dat soort dingen. Die agenten gingen ook echt mijn boterhamzakje controleren op drugs.
Wat is de stomste boete die jij heb gehad?
Gelukkig niet nee. Maar aso's die 'm daar parkeren zodat ze 2 minuten minder hoeven te lopen verdienen gewoon een boete.quote:Op donderdag 9 oktober 2014 16:41 schreef quinoahipster het volgende:
Op die gehandicaptenparkeerplaatsen staat nooit iemand
Een putdeksel die in stukken breekt? Was dat ding van plastic ofzo?quote:Op donderdag 9 oktober 2014 15:36 schreef toetsenbordridder het volgende:
Put laten ontploffen met illegaal vuurwerk. 50 euro boete, putdeksel was 15 euro, de man die hem er in 1 minuut had ingelegd kostte 35 euro.
Waar ik wel heel veel geluk mee had was, dat op het moment dat die put ontplofte, er een auto net naast reed. Die had dus heel veel schade op kunnen lopen maar kreeg godzijdank alleen een golf rioolwater over zich heen. De putdeksel zelf vloog door een voortuin tegen een muur aan en brak in 7 stukken...
Daarna de buurman achter mij aangehad met een ijshockeystick
Als ik al die vrije gehandicaptenparkeerplekken zie wil ik daar ook best parkeren, maar dat durf ik nooitquote:Op donderdag 9 oktober 2014 16:43 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Gelukkig niet nee. Maar aso's die 'm daar parkeren zodat ze 2 minuten minder hoeven te lopen verdienen gewoon een boete.
Ik wil wel meer, maar sommige dingen zijn gewoon te aso om te doen.quote:Op donderdag 9 oktober 2014 16:45 schreef quinoahipster het volgende:
[..]
Als ik al die vrije gehandicaptenparkeerplekken zie wil ik daar ook best parkeren, maar dat durf ik nooit
Nee gietijzer zei mijn vader, en dat brak blijkbaar snel.quote:Op donderdag 9 oktober 2014 16:45 schreef BloedendeVagina het volgende:
[..]
Een putdeksel die in stukken breekt? Was dat ding van plastic ofzo?
Dat is geen stomme boete maar een stom idee.quote:Op donderdag 9 oktober 2014 15:36 schreef toetsenbordridder het volgende:
Put laten ontploffen met illegaal vuurwerk. 50 euro boete, putdeksel was 15 euro, de man die hem er in 1 minuut had ingelegd kostte 35 euro.
Waar ik wel heel veel geluk mee had was, dat op het moment dat die put ontplofte, er een auto net naast reed. Die had dus heel veel schade op kunnen lopen maar kreeg godzijdank alleen een golf rioolwater over zich heen. De putdeksel zelf vloog door een voortuin tegen een muur aan en brak in 7 stukken...
Daarna de buurman achter mij aangehad met een ijshockeystick
Als jij dat vind.quote:
Klopt, en ik heb daarna ook weinig vuurwerk meer afgestoken. Aan de andere kant is het mijn enige boete dus ook mijn stomstequote:Op donderdag 9 oktober 2014 18:28 schreef Njosnavelin het volgende:
[..]
Dat is geen stomme boete maar een stom idee.
Was je serieus van plan om die drol met een folder op te ruimen?quote:Op donderdag 9 oktober 2014 18:31 schreef Leontje het volgende:
60 euro omdat een boa een folder geen opruimmiddel voor hondenpoep vond. En dat terwijl mijn hond op dat moment niet eens aan het poepen washij wou per se een zakje zien
Dat soort teringboa's moeten preventief geruimd wordenquote:Op donderdag 9 oktober 2014 18:31 schreef Leontje het volgende:
60 euro omdat een boa een folder geen opruimmiddel voor hondenpoep vond. En dat terwijl mijn hond op dat moment niet eens aan het poepen washij wou per se een zakje zien
Überhaupt ruimenquote:Op donderdag 9 oktober 2014 18:48 schreef Njosnavelin het volgende:
[..]
Was je serieus van plan om die drol met een folder op te ruimen?
Boete van 45 euro gekregen. Heb het meteen toegevoegd aan de OP.quote:Op donderdag 9 oktober 2014 16:42 schreef BloedendeVagina het volgende:
[..]
De boete ontbreekt in je verhaal?
Klopt. Kans is te groot dat ie nog blijft branden. Bij die sportvereniging waar ik het gister over had vliegen er regelmatig prullenbakken in de fik. Dan heb ik liever dat ze het gewoon op de grond gooien.quote:Op donderdag 9 oktober 2014 16:16 schreef qua111 het volgende:
[..]
Uitdrukken tegen de prullenbak is ook absoluut geen optie...
En waarvoor was die boete precies?quote:Op vrijdag 10 oktober 2014 06:24 schreef Gewas het volgende:
[..]
Boete van 45 euro gekregen. Heb het meteen toegevoegd aan de OP.
Dat weet ik dus niet meer en dat had ik op pagina 1 al verteld.quote:Op vrijdag 10 oktober 2014 08:12 schreef BloedendeVagina het volgende:
[..]
En waarvoor was die boete precies?
Niet gelezen dusquote:Op vrijdag 10 oktober 2014 08:13 schreef Gewas het volgende:
[..]
Dat weet ik dus niet meer en dat had ik op pagina 1 al verteld.
'Zonder redelijk doel ophouden' staat een boete van ¤90 op. Dus zou goed kunnen kloppen als TS toentertijd minderjarig was.quote:Op vrijdag 10 oktober 2014 08:16 schreef BloedendeVagina het volgende:
[..]
Niet gelezen dus
Zal wel voor rondhangen of overlast ofzo zijn. 45 euro is niet echt een schrikbarend hoog bedrag dus voor drugsdealen zal het niet zijn geweest.
Kutjunkquote:Op donderdag 22 januari 2015 16:15 schreef Gewas het volgende:
Wtf mijn moeder zei vorige week dat er in de boete stond dat ik drugs bij me had. Die agenten hebben dat gewoon uit hun dikke duim gezogen.Ik heb de Haagse politie sowieso erg laag zitten.
Deze.quote:Op woensdag 8 oktober 2014 17:48 schreef Dimens het volgende:
Een boete voor het fietsen door een winkelstraat. Normaal mag je daar s' avonds doorheen fietsen, behalve dus op koopavond. Had ik mij even niet bedacht.
Was mijn eerste boete en tot op heden ook de laatste.
Ik heb dus hetzelfde meegemaakt hahaquote:Op donderdag 9 oktober 2014 01:08 schreef Jiang153 het volgende:
[..]
In een menigte van 20 naar huis fietsen en we gingen door een stoplicht.
Ik was natuurlijk de enige die een boete kreeg voor door rood rijden terwijl het volgens mij niet eens rood was
Ik moet ook regelmatig een of twee straten verder parkeren, alleen wist ik een jaar geleden nog niet dat de grens tussen twee vergunningsgebieden één straat verderop ligt. Sinds ik daar een parkeerboete kreeg weet ik dat dusquote:Op vrijdag 23 januari 2015 00:20 schreef kalinhos het volgende:
Niet stom als in onterecht of onzin, meer stom als in dom van mezelf.
Vorige week kom ik mn straat in en kan nergens parkeren. Normaal gooi ik m dan op de stoep van 'zoek t maar uit met je parkeerproblemen hier in de binnenstad' maar nu dacht ik "laat ik eens een goede inwoner zijn, ik parkeer in een vak, hoever ook'. 2 blokken verder had ik een vak gevonden. Auto geparkeerd, naar huis gelopen en gaan slapen, ik was al vrij moe.
Sochtend wakker gebeld aan de deur door 2 agenten. Blijkt dat ik 'm op een invalideparkeerplaats had geparkeerd. Stond geen kruis op de weg, maar wel een bord ter grootte van een bus-abri wat ik compleet gemist heb. Kost gewoon 370,-, voor eventjes niet goed opletten.
De tering 370?!? Dat doen we ook nooit meer.quote:Op vrijdag 23 januari 2015 00:20 schreef kalinhos het volgende:
Sochtend wakker gebeld aan de deur door 2 agenten. Blijkt dat ik 'm op een invalideparkeerplaats had geparkeerd. Stond geen kruis op de weg, maar wel een bord ter grootte van een bus-abri wat ik compleet gemist heb. Kost gewoon 370,-, voor eventjes niet goed opletten.
Ik ook volgens mijquote:Op woensdag 8 oktober 2014 20:14 schreef Boca_Raton het volgende:
Bibliotheekboetes. Oeverloos. Ik heb hun hele nieuwe vleugel gefinancierd.
Een conducteur kan dat zomaar even zelf bepalen, ja?quote:Op zaterdag 24 januari 2015 23:25 schreef LizzyAdam het volgende:
Niet stom, maar wel grappig verhaal;
Ooit met 1 voet op de bank in de trein een boete gehad. Was eigenlijk ¤23, maar ik maakte het grapje over dat het maar 1 voet was. Conducteur moest lachen en gaf me een boete van ¤11,50
Ja, ik zat het me net zelf ook af te vragen. ik weet eigenlijk niet hoe hij dat gedaan heeft, het is een aantal jaar geleden en ik was denk ik een jaar of 15/16. (12/13 jaar geleden dus) ik mocht m direct betalen, dus ik denk dattie het uiteindelijk gewoon in zn eigen zak gestoken heeft?quote:Op zaterdag 24 januari 2015 23:28 schreef deadprez het volgende:
[..]
Een conducteur kan dat zomaar even zelf bepalen, ja?
Direct betalen, jij hebt zijn lunch betaaldquote:Op zaterdag 24 januari 2015 23:42 schreef LizzyAdam het volgende:
[..]
Ja, ik zat het me net zelf ook af te vragen. ik weet eigenlijk niet hoe hij dat gedaan heeft, het is een aantal jaar geleden en ik was denk ik een jaar of 15/16. (12/13 jaar geleden dus) ik mocht m direct betalen, dus ik denk dattie het uiteindelijk gewoon in zn eigen zak gestoken heeft?
quote:Op woensdag 8 oktober 2014 18:04 schreef Adfundum het volgende:
Niet handsfree bellen voor het politiebureau terwijl ik een afspraak aan het maken was voor de inbouw van een carkit.
10 minuten lopen tot de politie weg is en dan weer fietsen....quote:Op woensdag 8 oktober 2014 20:03 schreef Jellereppe het volgende:
Fietsen zonder licht op het platteland om middernacht. De politie kwam mij tegemoet en vroegen mij 'ga je lopen', ik 'nee, het is met de fiets al een half uur, met lopen kom ik morgenochtend pas aan', dus schreven ze gelijk een boete uit. Het ging om een bedrag van een paar tientjes.
onzin, in België moet je of wel 30-50-70-90 of 120. 80 kennen we niet in België. De boete bedraagt maar max 60 euro voor zulk klein verschil...quote:Op donderdag 9 oktober 2014 14:10 schreef _Loki het volgende:
M'n eerste en enige boete was omdat ik in België 84 reed waar ik 80 mocht. Min de 3 km correctie was dat dus wel 1 hele kilometer per uur te hardkostte me 90 euro dacht ik.
Oef hoeveel heeft dat uiteindelijk gekost?quote:Op vrijdag 23 januari 2015 19:39 schreef Grietje-tit het volgende:
Heel vroeger reed ik dagelijks op de A9 bij Amsterdam standaard 140 km/u(toen mocht je daar nog 120). Daar bleek één van de eerste flitspalen te staan.
Na een paar weken kwam de eerste boete binnen (toen kwam ik er dus pijnlijk achter dat er een flitspaal stond, de volgende dag nog een, en daarna nog eenen nog een, de maandag daarop nog een
, de dag daarna weer één
en daarna weer een
. De volgende dag ook
en de week daarna kwam opnieuw de post
en de volgende dag lag er weer één op de mat
![]()
Bij elkaar zo'n vijftien knapen.![]()
Dat waren drie weken van mijn leven.
Dan moet ik even goed nadenken.quote:Op zondag 25 januari 2015 21:14 schreef Loll het volgende:
[..]
Oef hoeveel heeft dat uiteindelijk gekost?
quote:Op zondag 25 januari 2015 22:08 schreef Grietje-tit het volgende:
[..]
Dan moet ik even goed nadenken.
Het was in 1986, met een (splinternieuwe) Ford Sierra, ik schat dat het bij elkaar tegen de 1000 gulden aan liep toen.
* Vraag zich af in welke situatie het logisch zou zijn om achteruit te rijden op een snelweg *quote:Op zondag 25 januari 2015 22:14 schreef Chinless het volgende:
Achteruit rijden op de snelweg. Is al even geleden, maar was volgens mij 230 euro boete.
Het was zeker 80, het was rondom Antwerpen dus misschien een stuk waar aan de weg gewerkt werd of iets. Boete was ook zeker meer dan 60, misschien omdat het een NL kenteken was.quote:Op zondag 25 januari 2015 00:35 schreef capuchon_jongen het volgende:
[..]
onzin, in België moet je of wel 30-50-70-90 of 120. 80 kennen we niet in België. De boete bedraagt maar max 60 euro voor zulk klein verschil...
Ben je wel helemaal lekker?quote:Op zondag 25 januari 2015 22:14 schreef Chinless het volgende:
Achteruit rijden op de snelweg. Is al even geleden, maar was volgens mij 230 euro boete.
Komt waarschijnlijk omdat je de agenten op een redelijke manier te woord stond. Dat leert de ervaring wel, mensen die gelijk gaan staan schreeuwen en janken krijgen sowieso de bon, als je een beetje meelult en het boetekleed aantrekt zijn ze veel eerder geneigd je te laten gaan.quote:Op zaterdag 31 januari 2015 00:49 schreef frumslegnulk het volgende:
Verder heb ik meestal mazzel gehad, ik ben al twee keer aangesproken door agenten (1 keer omdat een koplamp niet werkte, andere keer omdat ik een aanhanger zonder kenteken trok) en beide keren geen boete gehad
quote:Op zondag 25 januari 2015 22:14 schreef Chinless het volgende:
quote:Op zondag 25 januari 2015 22:12 schreef Man-Bear-Pig het volgende:
Boete voor geen fietslicht, wilde net afstappen voor mijn eigen huis
quote:Op vrijdag 30 januari 2015 08:58 schreef snakelady het volgende:
Inhalen over verdrijvingsvlak. Om de een of andere reden stond een auto stil op de weg, er begon een kleine file te ontstaan dus mensen besloten langs de auto te rijden, Ik was ongeveer nummer 10 in de rij en ik werd aangehouden.
130 euro betalen.
Dat is wel heel sneu.quote:Op zaterdag 31 januari 2015 15:52 schreef ..-._---_-.- het volgende:
Ik heb ooit een boete gehad wegens het "buiten zetten van een vuilniszak, niet tijdens de toegestane tijden". Zondagavond aan de stoep gezet, om maandag opgehaald te worden. Mijn naam en adres hebben ze van enveloppen uit die vuilniszak, dus iemand heeft in mijn vuilnis zitten zoeken om een bon te kunnen schrijven.
Stadswachten doen dat werkquote:Op zaterdag 31 januari 2015 15:52 schreef ..-._---_-.- het volgende:
Ik heb ooit een boete gehad wegens het "buiten zetten van een vuilniszak, niet tijdens de toegestane tijden". Zondagavond aan de stoep gezet, om maandag opgehaald te worden. Mijn naam en adres hebben ze van enveloppen uit die vuilniszak, dus iemand heeft in mijn vuilnis zitten zoeken om een bon te kunnen schrijven.
Dat is wel lullig.quote:Op zaterdag 31 januari 2015 11:54 schreef ukendoorgaan het volgende:
Vroeger in de metro eens vertraging gehad vanwege stroomuitval en een half uur stil gestaan in rotterdam zuid. Toen ik vervolgens aan kwam op het station bleek mijn uurnetkaartje (die oldskool dingen waar je een uur mee kon reizen) 5 minuten over tijd te zijn. Gewoon een boete gekregen van die vieze controleurs natuurlijk. Ik zag ze ook van 300 meter afstand staan en had makkelijk kunnen omkeren en een halte verder kunnen uitstappen als ik me had beseft dat ik fout zat. Vervolgens een bezwaarbrief geschreven maar daar kom je nergens mee.
Ook wel eens gehad dat ze een straat waar ik jarenlang elke zondag gratis parkeerde uit het niets betaald parkeren hadden gemaakt. Geen bord neergezet met een waarschuwing of een notitie daarvan. Loop ik terug zie ik ruim 100 auto's op een rij met een bonnetje onder de ruitenwisser.
Dat is vooralsnog het recordquote:Op zaterdag 31 januari 2015 16:21 schreef highender het volgende:
Een boete van 50k voor het, volgens de fiscus, onterecht terugvorderen van BTW, de boete werd na beroep kwijtgescholden.
Schuilen in een portiek, ik heb meer een vermoeden dat er in het openbaar aan de herenliefde gedaan werd.quote:Op woensdag 8 oktober 2014 17:35 schreef Gewas het volgende:
Ben ik wel benieuwd naar.
Toen ik 15 was stond ik met een paar klasgenoten in de pauze te schuilen voor de sneeuw in een portiek, komen er opeens 2 agenten binnenstormen met een of andere vage vent erbij die riep "het zijn allemaal drugsdealers". Ik zat godverdomme gewoon een boterham te eten, geen drugs of dat soort dingen. Die agenten gingen ook echt mijn boterhamzakje controleren op drugs.Boete van 45 euro gekregen.
Wat is de stomste boete die jij heb gehad?
Dit had ik eerder in dit topic al uitgelegd. Nogmaals: agenten zijn absoluut niet heilig.quote:Op zondag 1 februari 2015 05:23 schreef Mo_Muffin het volgende:
[..]
Schuilen in een portiek, ik heb meer een vermoeden dat er in het openbaar aan de herenliefde gedaan werd.
Zonder omschrijving van de overtreding die begaan is kan je geen boete krijgen en zo ja, je hebt getuigen, dus dan betaal je gewoon niet.
Hebben ze wel die boterham in beslag genomen?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |