http://www.rtlnieuws.nl/e(...)en-halfords-faillietquote:Winkelketen Halfords, bekend van de onderdelen voor de fiets en auto, heeft faillissement aangevraagd bij de rechtbank. Er zijn 102 filialen van de winkelketen.
De oorzaak van het faillissement wordt toegeschreven aan veranderende marktomstandigheden en een moeizaam economisch klimaat.
Na een managementbuy-out in 2013 onderging Halfords een grondige herpositionering en werden diverse bezuinigingsmaatregelen doorgevoerd. Ook werd de winkelformule aangescherpt door optimalisatie van het online verkoopkanaal en de invoering van een nieuwe cross channel strategie. Ondanks het gewijzigde businessmodel kon een faillissement van de retailer niet worden voorkomen.
Het faillissement heeft betrekking op 102 eigen winkelvestigingen in Nederland en het Hoofdkantoor in Veenendaal, waar (in totaal) 536 medewerkers actief zijn. Het totale Halfords winkelbestand bestaat uit: 130 verkooppunten, waarvan 28 verkooppunten geëxploiteerd worden door zelfstandige ondernemers. De directie van Halfords heeft laten weten dat een doorstart een reële mogelijkheid is.
Lijkt me een bonuswaardige prestatie, zo'n geslaagde doorstart.quote:Op dinsdag 7 oktober 2014 17:29 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ja, ja. Failliet maar een doorstart is mogelijk. Met andere woorden: we gaan lekker een heleboel personeel eruit duvelen, zodat we zelf kunnen blijven zitten.
En weer wat 16-jarigen aannemen.quote:Op dinsdag 7 oktober 2014 17:29 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ja, ja. Failliet maar een doorstart is mogelijk. Met andere woorden: we gaan lekker een heleboel personeel eruit duvelen, zodat we zelf kunnen blijven zitten.
Een bedrijf mag en kan zichzelf niet zomaar failliet verklaren en de boel saneren.quote:Op dinsdag 7 oktober 2014 17:29 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ja, ja. Failliet maar een doorstart is mogelijk. Met andere woorden: we gaan lekker een heleboel personeel eruit duvelen, zodat we zelf kunnen blijven zitten.
Beetje makkelijk, niet? Een jaar of twintig geleden verkeerde Halfords al in zwaar weer. Het is altijd al hangen en wurgen geweest. Slecht assortiment,slechte marketing, belabberd personeel en wat dies meer zij. Verbazingwekkend dat het nog zo lang geduurd heeft voordat de boel omflikkerde.quote:Op dinsdag 7 oktober 2014 17:29 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ja, ja. Failliet maar een doorstart is mogelijk. Met andere woorden: we gaan lekker een heleboel personeel eruit duvelen, zodat we zelf kunnen blijven zitten.
Dit. Waardeloze toko.quote:Op dinsdag 7 oktober 2014 17:33 schreef Seam het volgende:
En terecht, wat een kutwinkel man. Die prijzen daar
Deze helemaal. Ze wilden mijn fiets niet repareren want hij was niet bij hun gekocht. Ja dan snap ik wel dat je failliet gaat met zo'n instellingquote:Op dinsdag 7 oktober 2014 18:19 schreef Pietverdriet het volgende:
Ketens, ik haat ze, kunnen niet snel genoeg failliet
Serieus?quote:Op dinsdag 7 oktober 2014 18:24 schreef zatoichi het volgende:
[..]
Deze helemaal. Ze wilden mijn fiets niet repareren want hij was niet bij hun gekocht. Ja dan snap ik wel dat je failliet gaat met zo'n instelling
Ze wilden niet tegen betaling repareren? LOLquote:Op dinsdag 7 oktober 2014 18:24 schreef zatoichi het volgende:
[..]
Deze helemaal. Ze wilden mijn fiets niet repareren want hij was niet bij hun gekocht. Ja dan snap ik wel dat je failliet gaat met zo'n instelling
Dat personeel is de afgelopen jaren al op grote schaal weggestuurd. Dit is een aflopende zaak.quote:Op dinsdag 7 oktober 2014 17:29 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ja, ja. Failliet maar een doorstart is mogelijk. Met andere woorden: we gaan lekker een heleboel personeel eruit duvelen, zodat we zelf kunnen blijven zitten.
Wees blij. Die van mij heb ik na mijn bezoek aan Halfords vervolgens bij een andere fietsenwinkel voor 125 euro kunnen laten repareren door hun onkunde.quote:Op dinsdag 7 oktober 2014 18:24 schreef zatoichi het volgende:
[..]
Deze helemaal. Ze wilden mijn fiets niet repareren want hij was niet bij hun gekocht. Ja dan snap ik wel dat je failliet gaat met zo'n instelling
Denk dat hun kosten erg hoog waren door de A1 lokaties waar ze zo graag zaten.quote:Op dinsdag 7 oktober 2014 18:29 schreef remlof het volgende:
RIP. Ik wou er een keer WD40 kopen, maar dat bleek twee keer zo duur als bij de Action.
Dat is precies de oorzaak van het bankroet denk ik.
En spullen voor je auto wil je helemaal niet op een A-locatie kopen, want daar kun je je auto niet kwijtquote:Op dinsdag 7 oktober 2014 18:38 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Denk dat hun kosten erg hoog waren door de A1 lokaties waar ze zo graag zaten.
Bingo!quote:Op dinsdag 7 oktober 2014 18:42 schreef quinoahipster het volgende:
[..]
En spullen voor je auto wil je helemaal niet op een A-locatie kopen, want daar kun je je auto niet kwijt
Zoals ATU in D.?quote:Op dinsdag 7 oktober 2014 18:44 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Bingo!
Volgens mij hadden ze het beter gedaan als ze op industrieterreinen waren gaan zitten bij de gamma, intratuin etc
Is een ander marktsegmentquote:Op dinsdag 7 oktober 2014 18:47 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Zoals ATU in D.?
Ook niet al te best.
D'r zit er hier in de buurt ook een op een industrieterrein samen met nog een handvol grote winkels. Die deed het volgens een vriend die in de winkel er boven werkt ook al tijden slecht. Het hele concept is gewoon niks.quote:Op dinsdag 7 oktober 2014 18:44 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Bingo!
Volgens mij hadden ze het beter gedaan als ze op industrieterreinen waren gaan zitten bij de gamma, intratuin etc
Klopt. Zou niet weten wat ik er moet kopen.quote:Op dinsdag 7 oktober 2014 18:10 schreef quinoahipster het volgende:
Mijn eerste reactie bij het lezen van de TT: "Waaaat, Halfords, zo'n grote naam, zo'n grote keten?"![]()
Maar nu ik er even over nadenkt: zo goed en onmisbaar zijn ze eigenlijk helemaal niet
Daar hebben ze ook ruitensproeivloeistof en alle andere benodigheden voor auto en fiets! Voor weinig!!quote:Op dinsdag 7 oktober 2014 18:29 schreef remlof het volgende:
RIP. Ik wou er een keer WD40 kopen, maar dat bleek twee keer zo duur als bij de Action.
Dat is precies de oorzaak van het bankroet denk ik.
quote:Op dinsdag 7 oktober 2014 17:33 schreef Seam het volgende:
En terecht, wat een kutwinkel man. Die prijzen daar
Nu dus zelfs het personeel niet meer.quote:
Precies dit. Ik ga ze ook niet missen.quote:Op dinsdag 7 oktober 2014 20:11 schreef Ivo1985 het volgende:
Tja, hoge prijzen voor matige kwaliteit, stoffige uitstraling in de zaak en weinig productkennis bij het personeel.
De lokale fietsenmaker en automaterialenzaak bieden veel meer productkennis en vaak betere producten tegen gunstigere prijzen.
Daarnaast is de lokale zelfstandige vaak veel meer bereid om op verzoek onderdelen te bestellen die niet zijn opgenomen in het standaardassortiment.
Ze blijven nog even open in afwachting van een eventuele redding hoorde ik.quote:Op dinsdag 7 oktober 2014 21:13 schreef Ferdo het volgende:
[..]
Nu dus zelfs het personeel niet meer.
Afwachten of dat succes heeft of ook zo'n FRS-verhaal wordt.quote:Op dinsdag 7 oktober 2014 21:18 schreef remlof het volgende:
[..]
Ze blijven nog even open in afwachting van een eventuele redding hoorde ik.
Ik gok het laatste, het hele concept werkt gewoon niet meer.quote:Op dinsdag 7 oktober 2014 21:21 schreef Ferdo het volgende:
[..]
Afwachten of dat succes heeft of ook zo'n FRS-verhaal wordt.
Wat kost een prijs daar dan?quote:Op dinsdag 7 oktober 2014 18:13 schreef Ceberut het volgende:
Halfords heeft niet echt bestaansrecht. Wat voegen zij nou precies toe? Assortiment is beperkt en prijzen zijn te duur.
Nee, Macintosh Retail had Halfords al een tijd in de uitverkoop. Op den duur kunnen ze niks anders er waren geen andere partijen. Dit geldt dan ook puur voor een eventuele koper.quote:Op dinsdag 7 oktober 2014 17:29 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ja, ja. Failliet maar een doorstart is mogelijk. Met andere woorden: we gaan lekker een heleboel personeel eruit duvelen, zodat we zelf kunnen blijven zitten.
Ik wou nog een Italiaanse hoorn kopen. Hadden ze niet eens daarquote:Op dinsdag 7 oktober 2014 23:52 schreef Fer het volgende:
Misschien dat een hippe Pioneer autoradio, stoelinleg met massage-noppen en een ventilator met 12v plug ook niet meer van deze tijd zijn.
Net als opplak vingertjes onder de kofferklep, aardstrip en chromen sierstukken.
quote:Op dinsdag 7 oktober 2014 23:52 schreef Fer het volgende:
Misschien dat een hippe Pioneer autoradio, stoelinleg met massage-noppen en een ventilator met 12v plug ook niet meer van deze tijd zijn.
Net als opplak vingertjes onder de kofferklep, aardstrip en chromen sierstukken.
Bij dat soort faillissementsverkopen kun je beter ver vandaan blijven :quote:Op dinsdag 7 oktober 2014 23:49 schreef delano.888 het volgende:
Mooi, kan ik binnenkort waarschijnlijk voor een spotprijs wat dingetjes aanschaffen die ik nog wilde hebben voor de auto
Zo gaat het echt niet lopen bij de Halfords hoorquote:Op woensdag 8 oktober 2014 00:23 schreef WethouderHekking het volgende:
[..]
Bij dat soort faillissementsverkopen kun je beter ver vandaan blijven :
Haha, rwina, haha. Prachtig.quote:Op woensdag 8 oktober 2014 00:23 schreef WethouderHekking het volgende:
[..]
Bij dat soort faillissementsverkopen kun je beter ver vandaan blijven :
The fuck.quote:Op woensdag 8 oktober 2014 00:23 schreef WethouderHekking het volgende:
[..]
Bij dat soort faillissementsverkopen kun je beter ver vandaan blijven :
WTF? Was het zo goedkoop ofzo?quote:Op woensdag 8 oktober 2014 00:23 schreef WethouderHekking het volgende:
[..]
Bij dat soort faillissementsverkopen kun je beter ver vandaan blijven :
wie de fuck is dat volkquote:Op woensdag 8 oktober 2014 00:23 schreef WethouderHekking het volgende:
[..]
Bij dat soort faillissementsverkopen kun je beter ver vandaan blijven :
Jezus, wat een horde wilden.quote:Op woensdag 8 oktober 2014 00:23 schreef WethouderHekking het volgende:
[..]
Bij dat soort faillissementsverkopen kun je beter ver vandaan blijven :
Zeg maar dag met je handje.quote:Op woensdag 8 oktober 2014 08:14 schreef Rookworst. het volgende:
Tyvus, hebbnet een fiets van die kut winkel gekocht...Hoe zit het met de garantie?
Dit idd...quote:Op woensdag 8 oktober 2014 07:23 schreef Ludd het volgende:
[..]
Jezus, wat een horde wilden.
Als mensen zich al zo beestachtig gedragen om met korting een gadget te kopen, hoe zullen ze zich dan wel niet gedragen als er ooit voedseltekorten ontstaan door een ramp of zo?
Wrs nog steeds te duur dan...quote:Op dinsdag 7 oktober 2014 23:49 schreef delano.888 het volgende:
Mooi, kan ik binnenkort waarschijnlijk voor een spotprijs wat dingetjes aanschaffen die ik nog wilde hebben voor de auto
in de jaren 80 kwam ik er wel eens voor een autoonderdeel, lampje of zoquote:Op dinsdag 7 oktober 2014 17:27 schreef borisz het volgende:
En daar gaat de volgende keten
[ afbeelding ]
[..]
http://www.rtlnieuws.nl/e(...)en-halfords-failliet
Zonde. Al moet ik zeggen dat ik er nooit kwam...
Fatsoen in Nederlandquote:Op woensdag 8 oktober 2014 07:23 schreef Ludd het volgende:
[..]
Jezus, wat een horde wilden.
Als mensen zich al zo beestachtig gedragen om met korting een gadget te kopen, hoe zullen ze zich dan wel niet gedragen als er ooit voedseltekorten ontstaan door een ramp of zo?
beschaving is een dun laagje lakquote:
Want je hebt natuurlijk veel liever dat alle deuren dicht gaan en iedereen op straat staat dan dat de helft van de mensen op straat staat.quote:Op dinsdag 7 oktober 2014 17:29 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ja, ja. Failliet maar een doorstart is mogelijk. Met andere woorden: we gaan lekker een heleboel personeel eruit duvelen, zodat we zelf kunnen blijven zitten.
quote:'Doorstart Halfords onwaarschijnlijk'
Een doorstart van de failliet verklaarde winkelketen Halfords, bekend van onder meer fietsen en auto-accessoires, is onwaarschijnlijk. Daarvoor zou de winkelformule en het volledige assortiment op de schop moeten, zeggen retaildeskundigen.
''Ik twijfel of je dit bedrijf nog snel genoeg kan veranderen, het lijkt me een enorme uitdaging’’, zegt Frank Quix, retaildeskundige aan de Universiteit van Amsterdam.
Het bankroet van Halfords komt voor hem dan ook niet als een verrassing, vooral omdat er nog maar weinig vraag was naar de spullen van de winkelketen.
''Halfords heeft zich niet aangepast aan de veranderde marktomstandigheden. Online hebben ze de boot gemist en ze zijn te duur. Het bedrijf heeft zich te lang gericht op autoradio’s en navigatiesystemen, maar die zitten tegenwoordig standaard ingebouwd in veel auto’s’’, vertelt Quix.
Erg rustig
Martijn den Heijer, detailhandelspecialist bij CNV Dienstenbond, beaamt dit. ''Voor dat soort spullen gaan mensen eerder naar de Mediamarkt, daar kan Halfords het niet van winnen. Ik weet niet of jij weleens bij de Halfords komt, maar het is er altijd héél erg rustig. Ze zijn niet voor niets failliet gegaan''.
Ook op de fietsmarkt lukte het Halfords niet een serieuze concurrent te worden van reguliere fietshandelaren die vanuit winkels en online opereren.
Den Heijer vreest eveneens dat een doorstart er niet inzit. ''Je moet wel moed hebben om hier in te stappen. De detailhandel verkeert sowieso in zwaar weer. Maar het is wel een bedrijf met een grote naam. Ik hou voor de medewerkers nog wel hoop op een doorstart. Het is te hopen dat Halfords een tweede leven wordt gegund''.
De vakbondsbestuurder van CNV hoopt deze week om de tafel te gaan met de curatoren om duidelijkheid te krijgen over de toekomst van het bedrijf.
Door: ANP
Haal dan gelijk karbietquote:Op woensdag 8 oktober 2014 12:08 schreef Drinky het volgende:
godver, nu moet ik helemaal naar de boerenbond om last minute nog een slof rotjes te scoren tijdens nieuwjaar
Alle filialen zijn open, dat zegt niets over de solvabiliteit van de overkoepelende onderneming.quote:
Op FB zette wel neer dan hun Filiaal en nog 2 anderen niet getroffen zouden worden door het omvallen van Halfords.quote:Op woensdag 8 oktober 2014 14:57 schreef Tchock het volgende:
[..]
Alle filialen zijn open, dat zegt niets over de solvabiliteit van de overkoepelende onderneming.
Het overgrote deel van de winkels is van Halfords zelf. Die zullen als het faillissement afgewikkeld wordt worden verkocht en als dat niet lukt ontmanteld en bij opbod geveild.quote:Op woensdag 8 oktober 2014 14:58 schreef nils7 het volgende:
[..]
Op FB zette wel neer dan hun Filiaal en nog 2 anderen niet getroffen zouden worden door het omvallen van Halfords.
Geen idee hoe die constructie loopt, franchise desnoods?
Vraag me wel af wat hun bestaansrecht is nadat het moeder bedrijf omvalt.
die voorraden gaan vaak voor minder dan 50% van de inkoopwaarde, zijn allemaal winkeldochters / onverkoopbaar, schappenvullingquote:Op woensdag 8 oktober 2014 15:02 schreef Tchock het volgende:
[..]
Het overgrote deel van de winkels is van Halfords zelf. Die zullen als het faillissement afgewikkeld wordt worden verkocht en als dat niet lukt ontmanteld en bij opbod geveild.
Een deel is franchise. Die kunnen in principe open blijven na het faillissement, maar dan zit je wel met een behoorlijk financieel risico. Je moet je niet-verkochte voorraden waarschijnlijk gaan overkopen van het moederbedrijf.
En het is natuurlijk de vraag of de franchisenemers dat moeten willen. Het is niet voor niets dat de Halfords falliet is en ik vraag me sterk af of losse winkels het wel alleen redden. Maar als het goed is komen daar curatoren en adviseurs aan te pas die er meer verstand van hebben dan ik.
Ik heb geen idee wat je hier mee wil zeggen.quote:Op woensdag 8 oktober 2014 15:19 schreef homme7 het volgende:
[..]
die voorraden gaan vaak voor minder dan 50% van de inkoopwaarde, zijn allemaal winkeldochters / onverkoopbaar, schappenvulling
dat het niet moeilijk is zo een winkel uit de boedel te halen om er verder mee te worstelenquote:Op woensdag 8 oktober 2014 15:20 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ik heb geen idee wat je hier mee wil zeggen.
Ok.quote:Op woensdag 8 oktober 2014 15:20 schreef homme7 het volgende:
[..]
dat het niet moeilijk is zo een winkel uit de boedel te halen om er verder mee te worstelen
schappen voor 20% van de boekwaarde enz.
als er maar een deal is en er weer wat huur gevangen kan worden
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |