http://www.rtlnieuws.nl/e(...)en-halfords-faillietquote:Winkelketen Halfords, bekend van de onderdelen voor de fiets en auto, heeft faillissement aangevraagd bij de rechtbank. Er zijn 102 filialen van de winkelketen.
De oorzaak van het faillissement wordt toegeschreven aan veranderende marktomstandigheden en een moeizaam economisch klimaat.
Na een managementbuy-out in 2013 onderging Halfords een grondige herpositionering en werden diverse bezuinigingsmaatregelen doorgevoerd. Ook werd de winkelformule aangescherpt door optimalisatie van het online verkoopkanaal en de invoering van een nieuwe cross channel strategie. Ondanks het gewijzigde businessmodel kon een faillissement van de retailer niet worden voorkomen.
Het faillissement heeft betrekking op 102 eigen winkelvestigingen in Nederland en het Hoofdkantoor in Veenendaal, waar (in totaal) 536 medewerkers actief zijn. Het totale Halfords winkelbestand bestaat uit: 130 verkooppunten, waarvan 28 verkooppunten geëxploiteerd worden door zelfstandige ondernemers. De directie van Halfords heeft laten weten dat een doorstart een reële mogelijkheid is.
Lijkt me een bonuswaardige prestatie, zo'n geslaagde doorstart.quote:Op dinsdag 7 oktober 2014 17:29 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ja, ja. Failliet maar een doorstart is mogelijk. Met andere woorden: we gaan lekker een heleboel personeel eruit duvelen, zodat we zelf kunnen blijven zitten.
En weer wat 16-jarigen aannemen.quote:Op dinsdag 7 oktober 2014 17:29 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ja, ja. Failliet maar een doorstart is mogelijk. Met andere woorden: we gaan lekker een heleboel personeel eruit duvelen, zodat we zelf kunnen blijven zitten.
Een bedrijf mag en kan zichzelf niet zomaar failliet verklaren en de boel saneren.quote:Op dinsdag 7 oktober 2014 17:29 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ja, ja. Failliet maar een doorstart is mogelijk. Met andere woorden: we gaan lekker een heleboel personeel eruit duvelen, zodat we zelf kunnen blijven zitten.
Beetje makkelijk, niet? Een jaar of twintig geleden verkeerde Halfords al in zwaar weer. Het is altijd al hangen en wurgen geweest. Slecht assortiment,slechte marketing, belabberd personeel en wat dies meer zij. Verbazingwekkend dat het nog zo lang geduurd heeft voordat de boel omflikkerde.quote:Op dinsdag 7 oktober 2014 17:29 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ja, ja. Failliet maar een doorstart is mogelijk. Met andere woorden: we gaan lekker een heleboel personeel eruit duvelen, zodat we zelf kunnen blijven zitten.
Dit. Waardeloze toko.quote:Op dinsdag 7 oktober 2014 17:33 schreef Seam het volgende:
En terecht, wat een kutwinkel man. Die prijzen daar
Deze helemaal. Ze wilden mijn fiets niet repareren want hij was niet bij hun gekocht. Ja dan snap ik wel dat je failliet gaat met zo'n instellingquote:Op dinsdag 7 oktober 2014 18:19 schreef Pietverdriet het volgende:
Ketens, ik haat ze, kunnen niet snel genoeg failliet
Serieus?quote:Op dinsdag 7 oktober 2014 18:24 schreef zatoichi het volgende:
[..]
Deze helemaal. Ze wilden mijn fiets niet repareren want hij was niet bij hun gekocht. Ja dan snap ik wel dat je failliet gaat met zo'n instelling
Ze wilden niet tegen betaling repareren? LOLquote:Op dinsdag 7 oktober 2014 18:24 schreef zatoichi het volgende:
[..]
Deze helemaal. Ze wilden mijn fiets niet repareren want hij was niet bij hun gekocht. Ja dan snap ik wel dat je failliet gaat met zo'n instelling
Dat personeel is de afgelopen jaren al op grote schaal weggestuurd. Dit is een aflopende zaak.quote:Op dinsdag 7 oktober 2014 17:29 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ja, ja. Failliet maar een doorstart is mogelijk. Met andere woorden: we gaan lekker een heleboel personeel eruit duvelen, zodat we zelf kunnen blijven zitten.
Wees blij. Die van mij heb ik na mijn bezoek aan Halfords vervolgens bij een andere fietsenwinkel voor 125 euro kunnen laten repareren door hun onkunde.quote:Op dinsdag 7 oktober 2014 18:24 schreef zatoichi het volgende:
[..]
Deze helemaal. Ze wilden mijn fiets niet repareren want hij was niet bij hun gekocht. Ja dan snap ik wel dat je failliet gaat met zo'n instelling
Denk dat hun kosten erg hoog waren door de A1 lokaties waar ze zo graag zaten.quote:Op dinsdag 7 oktober 2014 18:29 schreef remlof het volgende:
RIP. Ik wou er een keer WD40 kopen, maar dat bleek twee keer zo duur als bij de Action.
Dat is precies de oorzaak van het bankroet denk ik.
En spullen voor je auto wil je helemaal niet op een A-locatie kopen, want daar kun je je auto niet kwijtquote:Op dinsdag 7 oktober 2014 18:38 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Denk dat hun kosten erg hoog waren door de A1 lokaties waar ze zo graag zaten.
Bingo!quote:Op dinsdag 7 oktober 2014 18:42 schreef quinoahipster het volgende:
[..]
En spullen voor je auto wil je helemaal niet op een A-locatie kopen, want daar kun je je auto niet kwijt
Zoals ATU in D.?quote:Op dinsdag 7 oktober 2014 18:44 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Bingo!
Volgens mij hadden ze het beter gedaan als ze op industrieterreinen waren gaan zitten bij de gamma, intratuin etc
Is een ander marktsegmentquote:Op dinsdag 7 oktober 2014 18:47 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Zoals ATU in D.?
Ook niet al te best.
D'r zit er hier in de buurt ook een op een industrieterrein samen met nog een handvol grote winkels. Die deed het volgens een vriend die in de winkel er boven werkt ook al tijden slecht. Het hele concept is gewoon niks.quote:Op dinsdag 7 oktober 2014 18:44 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Bingo!
Volgens mij hadden ze het beter gedaan als ze op industrieterreinen waren gaan zitten bij de gamma, intratuin etc
Klopt. Zou niet weten wat ik er moet kopen.quote:Op dinsdag 7 oktober 2014 18:10 schreef quinoahipster het volgende:
Mijn eerste reactie bij het lezen van de TT: "Waaaat, Halfords, zo'n grote naam, zo'n grote keten?"![]()
Maar nu ik er even over nadenkt: zo goed en onmisbaar zijn ze eigenlijk helemaal niet
Daar hebben ze ook ruitensproeivloeistof en alle andere benodigheden voor auto en fiets! Voor weinig!!quote:Op dinsdag 7 oktober 2014 18:29 schreef remlof het volgende:
RIP. Ik wou er een keer WD40 kopen, maar dat bleek twee keer zo duur als bij de Action.
Dat is precies de oorzaak van het bankroet denk ik.
quote:Op dinsdag 7 oktober 2014 17:33 schreef Seam het volgende:
En terecht, wat een kutwinkel man. Die prijzen daar
Nu dus zelfs het personeel niet meer.quote:
Precies dit. Ik ga ze ook niet missen.quote:Op dinsdag 7 oktober 2014 20:11 schreef Ivo1985 het volgende:
Tja, hoge prijzen voor matige kwaliteit, stoffige uitstraling in de zaak en weinig productkennis bij het personeel.
De lokale fietsenmaker en automaterialenzaak bieden veel meer productkennis en vaak betere producten tegen gunstigere prijzen.
Daarnaast is de lokale zelfstandige vaak veel meer bereid om op verzoek onderdelen te bestellen die niet zijn opgenomen in het standaardassortiment.
Ze blijven nog even open in afwachting van een eventuele redding hoorde ik.quote:Op dinsdag 7 oktober 2014 21:13 schreef Ferdo het volgende:
[..]
Nu dus zelfs het personeel niet meer.
Afwachten of dat succes heeft of ook zo'n FRS-verhaal wordt.quote:Op dinsdag 7 oktober 2014 21:18 schreef remlof het volgende:
[..]
Ze blijven nog even open in afwachting van een eventuele redding hoorde ik.
Ik gok het laatste, het hele concept werkt gewoon niet meer.quote:Op dinsdag 7 oktober 2014 21:21 schreef Ferdo het volgende:
[..]
Afwachten of dat succes heeft of ook zo'n FRS-verhaal wordt.
Wat kost een prijs daar dan?quote:Op dinsdag 7 oktober 2014 18:13 schreef Ceberut het volgende:
Halfords heeft niet echt bestaansrecht. Wat voegen zij nou precies toe? Assortiment is beperkt en prijzen zijn te duur.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |