Rond 15:00 werd ik in Utrecht afgezet door mijn chauffeur. Omdat ik vreesde te verdwalen in Pyongyang aan de Vecht pakte ik mijn GPS er maar even bij. Desondanks toch nog verkeerd gelopen, dus het was 15:30 voordat ik eindelijk bij De Poort aan kwam. Ik zag gelijk twee bekende gezichten; Hexagon en Illiberal. Als Hexagon er is, dan gaat het al snel over Eindhoven. Eerst werden de nodige roddels uit de doeken gedaan over een landelijk bekend spookraadslid. Later kwam een serieuzer thema aan de orde, de Eindhovense Ruit. Illiberal bleek tot mijn verrassing afkomstig uit dat andere linkse bolwerk in Nederland, ondanks dat ik toch een beetje Twents-accent hoorde.
Ondanks de interessante gesprekken dwaalden mijn gedachten soms af naar Voorschrift. NS had namelijk een bijzonder lastig hindernissenparcours voor hem bedacht. Rij je een week terug nog met chauffeur over Wall Street, zit je een week later tussen het stinkende gepeupel in de 2e klas. Kan een mens dat wel verdragen, vroeg ik mij af. Het antwoord kwam gelukkig snel in de vorm van Voorschrift zelf. Hij was tamelijk ongeschonden uit de strijd naar voren gekomen. Gelukkig maar.

Ondertussen werd Charlene de Carvalho-Heineken rijkelijk gesponsord. Met de komst van Euribob, Kaas-, tofastTG en De_Guidance werd daar nog een schepje bovenop gedaan. Kaas- was wel totaal anders dan ik verwacht had; een recht voor zijn raap Groningse bokser met toch een buitenlands tintje. Inmiddels had ook Euribob wat van het Zoeterwoudse slootwater genuttigd, wat de bekende uitwerking op hem had; innige omhelzingen met Voorschrift volgden. Het contrast met De_Guidance kan haast niet groter zijn eigenlijk; een rustige, vriendelijke en grappige knuffel-bioloog. tofastTG had ik mij totaal anders voorgesteld gezien zijn Limburgse komaf, voorkeur voor hardstyle feesten en fascinatie voor hard-drugs. Dit viel heel erg mee, geen Limburgse Tokkie maar een slimme gast.
Een oude bekende voegde zich bij de groep; remlof. Die dapper en eerlijk vertelde dat hij de bus had genomen vanaf CS. Met de komst van remlof kwam er ook verbetering in het bier dat genuttigd werd; halve liters Paulaner stonden in een steeds groter aantal op tafel. Ondertussen had ook de immer goed gemutste Paper_Tiger zich gemeld. Hij had een gezond kleurtje op zijn gezicht, iets waarvoor je kennelijk alleen maar naar buiten hoeft te gaan als de zon schijnt. Een openbaring voor mij als zolderkamergeleerde! Een bekend euvel van POL-meets kwam ook nog ter sprake, het
old boys netwerk. Disana, monkyyy, Janneke141, Uccie en Tamashii, geen van hen was helaas aanwezig hoewel zij toch regelmatig in het POL-cafe posten. We bijten niet hoor, dames.
Rond een uur of 19:00 begonnen de magen te knorren. tofastTG en Kaas- gaven aan dat ze graag binnen wilden eten in plaats van op de onhandig hoge krukken buiten (of ben ik nou zo klein?). Er was nog plaats binnen, en aldus geschiedde de verhuizing. Hexagon was ondertussen naar huis gegaan omdat hij nog naar een D66-feestje wilde gaan. Vlak voor het eten kwamen betyar en Friek_ nog binnen. betyar zorgt met zijn karakterstieke Brabantse-accent altijd voor een glimlach op mijn gezicht. Knuffelbaar zelfs, al zal hij niet blij zijn met die kwalificatie. En Friek_ is mijn favoriet als het gaat om het voeren van leerzame en interessante gesprekken.
![nerd.gif]()
Van de 'diner'kaart kozen de meesten voor de Poortburger of de Kipsaté. De Poortburger is
een hamburger met friet, de Kipsaté werd met rijst geserveerd. Illiberal en ik moesten beamen dat het broodje van de Poortburger wat taai was, terwijl De_Guidance klaagde over koude rijst (

). Maar ja, zo gaat dat in de meeste eetcafe's. Met Illiberal kwam het gesprek op mijn een van mijn favoriete sporten; golfsurfen. Voor iedereen die het eens wil proberen in Wijk aan Zee, Scheveningen en Domburg kun je zo een surfplank en wetsuit huren. De kick van het pakken van een golf is onbetaalbaar.

Na het eten besloten we te verkassen naar een etablissement dichter gelegen bij Utrecht CS. Over de rekening bestond eerst wat onduidelijkheid; Friek_ had tot twee maal toe als antwoord gekregen dat de rekening al betaald was. Een tweestrijd tussen de opportunist enerzijds en de eerlijkheid anderzijds maakte zich van de aanwezigen meester. De eerlijkheid won; de juiste rekening kwam alsnog naar boven uit de gebrekkige administratie van De Poort en deze werd uiteraard betaald. remlof leidde ons naar de zaak van Utrechts meest kleurrijke politicus, welke afgehuurd bleek te zijn voor een partij. Omdat niemand aan Biercafe Olivier had gedacht belandde we bij het troosteloze Boslust. Deze zaak schrappen we echt definitief van het lijstje.

Vanaf Boslust begint mij geheugen wat gaten te vertonen als gevolg van het immer toenemende alcoholpromillage in mijn bloed. Ik raakte met Friek_ een tijdje aan de praat over de meer filosofische vraagstukken in het leven. Prima gesprek was dat.

Een ander effect van de alcohol speelde op; hoewel ik normaliter best verlegen ben, word ik op een gegeven moment steeds knuffelbaarder. Euribob vond ik dat ik er lief uit zag, en ik knuffelde hem ineens. Waar een vrouwenlichaam rond en zacht aanvoelt, voelt een mannenlichaam breed en stevig aan. Dus ja, dat is dan ook duidelijk, ik ga met zowel mannen als vrouwen naar bed. Wat ook een reden is waarom ik niks op heb met het concept van een vaste relatie.

Ondertussen voelde Illiberal zich wat ongemakkelijk met zoveel mannelijke liefde om hem heen. Dat vond ik er wel aandoenlijk uit zien dus daar moest ik erg om lachen.

Toen was het tijd om weer naar het station te gaan. Euribob wilde ik echter nog niet kwijt, dus gezellig liepen we samen naar het station. Voor zover ik weet hebben daar geen andere dingen plaatsgevonden dan inchecken (nee, dat is geen eufemisme) en afscheid nemen, om die roddels maar gelijk uit te lucht te halen.
Ik vond het een zeer geslaagde meet, maar ook veel te kort om iedereen te kunnen spreken! Ik vond het erg leuk dat er (voor mij dan) zoveel nieuwe mensen waren; Kaas-, tofastTG en De_Guidance. Het was ook leuk om Illiberal weer eens te zien, die was al een aantal keer niet bij een meet geweest volgens mij. Ook de meer vaste namen als Friek_, Voorschrift, remlof, Paper_Tiger, betyar en Hexagon droegen zeker bij aan de gezelligheid. Verder heb ik waht, GSbrdr, Pokkelmans, Tem, Reya, Boze_Appel, du_ke, robin007bond en de POL-vrouwen erg gemist. Dan blijft er nog één naam over, Euribob, ik weet al naast wie ik ga zitten de volgende meet, sorry Voorschrift.
[ Bericht 0% gewijzigd door Kowloon op 06-10-2014 15:48:31 ]