ik moest nog ff terug lezenquote:
die gezichten voorspellen niet veel goedsquote:
twitter:former_f1doc twitterde op zondag 05-10-2014 om 10:20:20The rapidity of the helicopter evac is extremely worrying. About as worried as i can be about what the hospital is going to announce. reageer retweet
twitter:former_f1doc twitterde op zondag 05-10-2014 om 10:21:27Only reasons to evac this fast are isolated severe head injury, severe hemorrhagic shock, or need for ongoing CPR. reageer retweet
Dan is ie heel erg stuk...quote:Op zondag 5 oktober 2014 10:39 schreef Sinister-D- het volgende:
Ze durven de wagen van Jules niet te laten zien op SKY......![]()
toch de helicopter opgestegen?quote:Op zondag 5 oktober 2014 10:38 schreef Sinister-D- het volgende:
De meeste weten wel wie Hartstein is.....twitter:former_f1doc twitterde op zondag 05-10-2014 om 10:20:20The rapidity of the helicopter evac is extremely worrying. About as worried as i can be about what the hospital is going to announce. reageer retweet
twitter:former_f1doc twitterde op zondag 05-10-2014 om 10:21:27Only reasons to evac this fast are isolated severe head injury, severe hemorrhagic shock, or need for ongoing CPR. reageer retweet
DMquote:Op zondag 5 oktober 2014 10:40 schreef Mothzor het volgende:
Iemand een sky stream?
Kut sport1 gaat over op tennis
Die is wel opgestegen, dat zei Mol al, maar de patient is per ambulance vervoert.quote:
Ja, er zijn foto's van als die weg vliegt......quote:
Op streamhunterquote:Op zondag 5 oktober 2014 10:40 schreef Mothzor het volgende:
Iemand een sky stream?
Kut sport1 gaat over op tennis
aquaplaneren en je bent klaar.quote:Op zondag 5 oktober 2014 10:45 schreef franklop het volgende:
Bianchi zelf dus te hard gereden nog, of controle verloren ? Want lijkt me dat daar gewoon gele vlaggen werden gezwaaid en de truck stond niet midden op circuit ofzo.
Er werd geel gezwaaid waarschijnlijk, maar deze foto kwam net langs op twitter, en kijk de marshall post eens links op deze kut foto.....quote:Op zondag 5 oktober 2014 10:45 schreef franklop het volgende:
Bianchi zelf dus te hard gereden nog, of controle verloren ? Want lijkt me dat daar gewoon gele vlaggen werden gezwaaid en de truck stond niet midden op circuit ofzo.
Ik vrees daar ook voor... En zo een contra gewicht kop je niet weg met je hoofd.... Zelfs niet met helm op...quote:Op zondag 5 oktober 2014 10:45 schreef Nieuwschierig het volgende:
Hij is denk ik achter de hijskraan langs geschoten, net achter het achterwiel. Vaak steekt daar zo op een metertje hoogte een contragewicht uit...
Is toch na het ongeval?quote:Op zondag 5 oktober 2014 10:46 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
Er werd geel gezwaaid waarschijnlijk, maar deze foto kwam net langs op twitter, en kijk de marshall post eens links op deze kut foto.....
[ afbeelding ]
Die crash van Sutil had sowieso geen SC opgeleverd.quote:Op zondag 5 oktober 2014 10:45 schreef Meike26 het volgende:
Denk dat het voornamelijk een kwestievan unsafe release is van de kraanwagen.. geel hing er al wel, maar safetycar ging pas later de baan op en coureurs waren nog niet allemaal op de hoogte van ongeval. Denk dat Bianchi compleet verrast werd door een kraanwagen op zijn rijbaan en niet meer heeft kunnen ontwijken.
Aannames, vermoedens, maar zo is het denk ik ongeveer gegaan. Race had indd toch niet vervroegd kunnen worden, of ze moeten van spoorweg maatschappij duizenden tickets omboeken, die al weken/maanden gereserveerd zijn. Draai je niet even in 24 uur om. Schuldvraag word nog lastig.
kraanwagen staat buiten circuit op een strookje asfalt. Lijkt eerder ongelukkige samenloop te zijn dan unsafe releasequote:Op zondag 5 oktober 2014 10:45 schreef Meike26 het volgende:
Denk dat het voornamelijk een kwestievan unsafe release is van de kraanwagen.. geel hing er al wel, maar safetycar ging pas later de baan op en coureurs waren nog niet allemaal op de hoogte van ongeval. Denk dat Bianchi compleet verrast werd door een kraanwagen op zijn rijbaan en niet meer heeft kunnen ontwijken.
Aannames, vermoedens, maar zo is het denk ik ongeveer gegaan. Race had indd toch niet vervroegd kunnen worden, of ze moeten van spoorweg maatschappij duizenden tickets omboeken, die al weken/maanden gereserveerd zijn. Draai je niet even in 24 uur om. Schuldvraag word nog lastig.
Het was hard aan het regenen, wellicht gewoon controle kwijt. Aquaplaning doe je niets tegen...quote:Op zondag 5 oktober 2014 10:45 schreef franklop het volgende:
Bianchi zelf dus te hard gereden nog, of controle verloren ? Want lijkt me dat daar gewoon gele vlaggen werden gezwaaid en de truck stond niet midden op circuit ofzo.
Daar is denk ik weinig snelheid voornodig. Iets verkeerd aanremmen, natte omstandigheden daar, raag maar aan Sutil... met 5km/u tegen een lantaarnpaal oplopen kan al flink zeer doen. Zo kraanwagen is wat harder dan een paaltje. Het is een rijdende bunker.quote:Op zondag 5 oktober 2014 10:45 schreef franklop het volgende:
Bianchi zelf dus te hard gereden nog, of controle verloren ? Want lijkt me dat daar gewoon gele vlaggen werden gezwaaid en de truck stond niet midden op circuit ofzo.
RTL duitsland zend nog steeds uitquote:Op zondag 5 oktober 2014 10:40 schreef Mothzor het volgende:
Iemand een sky stream?
Kut sport1 gaat over op tennis
De kraan stond alleen niet op de rijbaan.quote:Op zondag 5 oktober 2014 10:45 schreef Meike26 het volgende:
Denk dat het voornamelijk een kwestievan unsafe release is van de kraanwagen.. geel hing er al wel, maar safetycar ging pas later de baan op en coureurs waren nog niet allemaal op de hoogte van ongeval. Denk dat Bianchi compleet verrast werd door een kraanwagen op zijn rijbaan en niet meer heeft kunnen ontwijken.
Sutil vroeg zich net in een interview hardop af of dat toch niet had gemoeten voor een ongeluk in die bochtquote:Op zondag 5 oktober 2014 10:47 schreef Gramulanion het volgende:
[..]
Die crash van Sutil had sowieso geen SC opgeleverd.
Na een ongeluk wordt altijd met groen gezwaaid.. vanaf daar mag het gas er weer op.quote:Op zondag 5 oktober 2014 10:46 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
Er werd geel gezwaaid waarschijnlijk, maar deze foto kwam net langs op twitter, en kijk de marshall post eens links op deze kut foto.....
[ afbeelding ]
Na de plaats van het ongeval wordt altijd groen gezwaaid.quote:Op zondag 5 oktober 2014 10:46 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
Er werd geel gezwaaid waarschijnlijk, maar deze foto kwam net langs op twitter, en kijk de marshall post eens links op deze kut foto.....
[ afbeelding ]
foto van vorig jaar, het regende niet, en Jules heeft niet nummer 22......quote:Op zondag 5 oktober 2014 10:48 schreef MK84 het volgende:
https://twitter.com/Eschibeschi/status/518683589190627328/photo/1
is heel ander weer daar.quote:Op zondag 5 oktober 2014 10:48 schreef MK84 het volgende:
https://twitter.com/Eschibeschi/status/518683589190627328/photo/1
Ik wist niet dat de zon scheen.quote:Op zondag 5 oktober 2014 10:48 schreef MK84 het volgende:
https://twitter.com/Eschibeschi/status/518683589190627328/photo/1
Je hebt gelijk...quote:Op zondag 5 oktober 2014 10:49 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
foto van vorig jaar, het regende niet, en Jules heeft niet nummer 22......
Medium banden en blauwe lucht,quote:Op zondag 5 oktober 2014 10:48 schreef MK84 het volgende:
https://twitter.com/Eschibeschi/status/518683589190627328/photo/1
Ik wist niet dat Button in een Marussia reed..quote:Op zondag 5 oktober 2014 10:48 schreef MK84 het volgende:
https://twitter.com/Eschibeschi/status/518683589190627328/photo/1
Ja met slicks zou ik er ook afschietenquote:Op zondag 5 oktober 2014 10:48 schreef MK84 het volgende:
https://twitter.com/Eschibeschi/status/518683589190627328/photo/1
Wat ik wil zeggen is dat Bianchi misschien die klepel wat te vroeg ingedrukt heeft omwille van die groen vlag en te vroeg op het gas ging....quote:
Met de kennis van nu wel. Maar op dat moment moet geel voldoende zijn. Dat wijst de coureurs er al op dat ze voorzichtig moeten zijn.quote:Op zondag 5 oktober 2014 10:48 schreef Karstman het volgende:
[..]
Sutil vroeg zich net in een interview hardop af of dat toch niet had gemoeten voor een ongeluk in die bocht
het eerste waar ik ook aan dacht .... Slicks ? oude foto inderdaadquote:Op zondag 5 oktober 2014 10:50 schreef nils7 het volgende:
[..]
Ja met slicks zou ik er ook afschieten
Holy fuck!!quote:
Ziet er niet lekker uit die krassen op de neus, die uiteindelijk bij het hoofd van de coureur uit komen.quote:Op zondag 5 oktober 2014 10:50 schreef Soicy het volgende:
Deze dan?
https://twitter.com/ichiromercedes/status/518678371710926848
Neus beschadigd door iets laags...? Deuk en krassen een stuk voor de open cockpit..quote:Op zondag 5 oktober 2014 10:50 schreef Soicy het volgende:
Deze dan?
https://twitter.com/ichiromercedes/status/518678371710926848
En nog doorlopen in de rollbar....quote:Op zondag 5 oktober 2014 10:51 schreef BaraCuda het volgende:
[..]
Ziet er niet lekker uit die krassen op de neus, die uiteindelijk bij het hoofd van de coureur uit komen.
Auw , die is hard geweestquote:
Sterker nog, er is zelfs een stukje van de rollbar af toch?quote:
Rot nu eens op met die nepfoto.quote:Op zondag 5 oktober 2014 10:52 schreef JohnB52 het volgende:
https://twitter.com/f1writers/status/518684286657236992
Ja, leuk.quote:Op zondag 5 oktober 2014 10:52 schreef JohnB52 het volgende:
https://twitter.com/f1writers/status/518684286657236992
het is niet alsof hij nog even weg kan duiken...quote:Op zondag 5 oktober 2014 10:51 schreef JeMoeder het volgende:
[..]
Neus beschadigd door iets laags...? Deuk en krassen een stuk voor de open cockpit..
die kwam al langs, foto van vorig jaarquote:Op zondag 5 oktober 2014 10:52 schreef JohnB52 het volgende:
https://twitter.com/f1writers/status/518684286657236992
Inderdaad, er lijkt een dikke deuk in te zitten...quote:Op zondag 5 oktober 2014 10:53 schreef 4-elements het volgende:
[..]
Sterker nog, er is zelfs een stukje van de rollbar af toch?
Flikker op met die foto in de zonquote:Op zondag 5 oktober 2014 10:52 schreef JohnB52 het volgende:
https://twitter.com/f1writers/status/518684286657236992
Gozerquote:Op zondag 5 oktober 2014 10:52 schreef JohnB52 het volgende:
https://twitter.com/f1writers/status/518684286657236992
True. Die foto dat hij vastzit onder de JCB laat pas echt zien hoe erg de situatie is.quote:Op zondag 5 oktober 2014 10:53 schreef Karstman het volgende:
[..]
het is niet alsof hij nog even weg kan duiken...
quote:Op zondag 5 oktober 2014 10:53 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
Flikker op met die foto in de zon
De volgende die komt met die zaadfoto verdient een permban.quote:
twitter:Mattzel89 twitterde op zondag 05-10-2014 om 10:47:48"I've received infos, but I don't want to go into details. It's very, very serious" Rosberg talking to Kai Ebel reageer retweet
is nep sukkelquote:Op zondag 5 oktober 2014 10:52 schreef JohnB52 het volgende:
https://twitter.com/f1writers/status/518684286657236992
Sutil zei side impactquote:Op zondag 5 oktober 2014 10:55 schreef Spockjuh_ het volgende:
[..]
achterwaartse impact of zie ik dat nu verkeerd?
tuurlijk nietquote:Op zondag 5 oktober 2014 10:56 schreef jeffrey83 het volgende:
Hmmm, mocht hij komen te overlijden wat ik echt niet hoop... Wat zou dat betekenen voor de race van volgende week? Ik neem aan dat ze die annuleren dan. ?
Show must go on....quote:Op zondag 5 oktober 2014 10:56 schreef jeffrey83 het volgende:
Hmmm, mocht hij komen te overlijden wat ik echt niet hoop... Wat zou dat betekenen voor de race van volgende week? Ik neem aan dat ze die annuleren dan. ?
Nope, gaan gewoon weer verder met een ceremonie vooraf.quote:Op zondag 5 oktober 2014 10:56 schreef jeffrey83 het volgende:
Hmmm, mocht hij komen te overlijden wat ik echt niet hoop... Wat zou dat betekenen voor de race van volgende week? Ik neem aan dat ze die annuleren dan. ?
Kan contractueel niet......quote:Op zondag 5 oktober 2014 10:56 schreef jeffrey83 het volgende:
Hmmm, mocht hij komen te overlijden wat ik echt niet hoop... Wat zou dat betekenen voor de race van volgende week? Ik neem aan dat ze die annuleren dan. ?
Dat gaat Bernie niet doen. Zal wel een lege pole position worden ofzo.quote:Op zondag 5 oktober 2014 10:56 schreef jeffrey83 het volgende:
Hmmm, mocht hij komen te overlijden wat ik echt niet hoop... Wat zou dat betekenen voor de race van volgende week? Ik neem aan dat ze die annuleren dan. ?
MH17 jeweets!quote:
gaat gewoon door alleen dan met een andere rijder ...quote:Op zondag 5 oktober 2014 10:56 schreef jeffrey83 het volgende:
Hmmm, mocht hij komen te overlijden wat ik echt niet hoop... Wat zou dat betekenen voor de race van volgende week? Ik neem aan dat ze die annuleren dan. ?
idd, de een zijnquote:Op zondag 5 oktober 2014 10:57 schreef RAVW het volgende:
[..]
gaat gewoon door alleen dan met een andere rijder ...
Ik denk niet dat Marussia zijn stoeltje gaat vullen dan hoor...quote:Op zondag 5 oktober 2014 10:57 schreef RAVW het volgende:
[..]
gaat gewoon door alleen dan met een andere rijder ...
Leek mij ook ja, linker achterwiel om de bak heen gedraaid, dat hoeft op zich niet zo ernstig te zijn.quote:Op zondag 5 oktober 2014 10:55 schreef Spockjuh_ het volgende:
[..]
achterwaartse impact of zie ik dat nu verkeerd?
jawel man aan de hoogste biederquote:Op zondag 5 oktober 2014 10:58 schreef JeMoeder het volgende:
[..]
Ik denk niet dat Marussia zijn stoeltje gaat vullen dan hoor...
Dat denk ik niet, iniedergeval niet in de Marussiaquote:Op zondag 5 oktober 2014 10:57 schreef RAVW het volgende:
[..]
gaat gewoon door alleen dan met een andere rijder ...
Maar goed, laten we er voorlopig even vanuit gaan dat 1 van die 2 hun debuut maakt omdat Bianchi gewoon aan het herstellen is..quote:Op zondag 5 oktober 2014 10:58 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
idd, de een zijnis de ander zijn brood.
Rossi of Stevens debuut waarschijnlijk
behalve het feit dat je tegen iets massiefs aanrijd ipv banden o.i.d.quote:Op zondag 5 oktober 2014 10:58 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Leek mij ook ja, linker achterwiel om de bak heen gedraaid, dat hoeft op zich niet zo ernstig te zijn.
Dat zou wel heel ziek zijn... 1 week nadien... Maar ik neem aan dat alle coureurs dan gewoon gaan staken.. Of met een maximum snelheid van 25 km per uur over de baan gaan. Als statement.quote:
quote:Op zondag 5 oktober 2014 10:58 schreef Bart-Willem het volgende:
Edit: Zoem zit ook op Tweakers zo te zien, had de foto's net geupload en eerst daar neergegooid.
Dat dus ja.quote:Op zondag 5 oktober 2014 10:59 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Maar goed, laten we er voorlopig even vanuit gaan dat 1 van die 2 hun debuut maakt omdat Bianchi gewoon aan het herstellen is..
Vorig jaar nog in Canada met die marshall die struikelde terwijl hij voor de heftruck uitliep..quote:Op zondag 5 oktober 2014 10:59 schreef BaraCuda het volgende:
Dan kun je een baan en auto zo enorm veilig maken, dit soort stomme ongelukken komen eens in de zoveel jaar toch weer voor.
Na Senna raceten ze ook gewoon dus waarom zou je nu niet gaan racen?quote:Op zondag 5 oktober 2014 11:00 schreef jeffrey83 het volgende:
[..]
Dat zou wel heel ziek zijn... 1 week nadien... Maar ik neem aan dat alle coureurs dan gewoon gaan staken.. Of met een maximum snelheid van 25 km per uur over de baan gaan. Als statement.
Al vind ik de formule 1 rete veilig hoor! Alleen dit soort ongelukjes zijn niet te voorkomen.
De rand kan niet veel hoger denk ik, ze moeten oog nog opzij kunnen kijken. Het is voorlopig vooral een treurige samenloop van omstandigheden. Wat ze eerder zullen doen is nog eens kritisch kijken naar het inzetten van hulpvoertuigen. Wanneer wel en wanneer geen safety car.quote:Op zondag 5 oktober 2014 10:59 schreef BaraCuda het volgende:
Dan kun je een baan en auto zo enorm veilig maken, dit soort stomme ongelukken komen eens in de zoveel jaar toch weer voor.
Volgend jaar zullen we wel een of andere beugel zien voor het cockpit gedeelte. Of dat de coureurs zo'n hoge rand om hun hoofd hebben dat dit weer niet kan gebeuren.
Misschien dat ze dan niet eens starten.quote:Op zondag 5 oktober 2014 10:58 schreef JeMoeder het volgende:
[..]
Ik denk niet dat Marussia zijn stoeltje gaat vullen dan hoor...
Nee, want contract, kosten, eerste keer Rusland etc.quote:Op zondag 5 oktober 2014 10:56 schreef jeffrey83 het volgende:
Hmmm, mocht hij komen te overlijden wat ik echt niet hoop... Wat zou dat betekenen voor de race van volgende week? Ik neem aan dat ze die annuleren dan. ?
Dat het een ernstige crash is lijkt me wel duidelijk, maar sommigen hier leken te denken dat de hele auto in elkaar zat, terwijl het wiel slechts afgebroken is.quote:Op zondag 5 oktober 2014 10:59 schreef Spockjuh_ het volgende:
[..]
behalve het feit dat je tegen iets massiefs aanrijd ipv banden o.i.d.
Minuutje stilte voor de start hooguit, misschien dat Marussia voor een race een auto leeg laat. Maar veel meer moet je niet verwachten.quote:Op zondag 5 oktober 2014 11:00 schreef jeffrey83 het volgende:
[..]
Dat zou wel heel ziek zijn... 1 week nadien... Maar ik neem aan dat alle coureurs dan gewoon gaan staken.. Of met een maximum snelheid van 25 km per uur over de baan gaan. Als statement.
Al vind ik de formule 1 rete veilig hoor! Alleen dit soort ongelukjes zijn niet te voorkomen.
Omdat het toen helden waren, die rookte nog gewoon op het podium en voor de wedstrijd... Nu zijn het watjesquote:Op zondag 5 oktober 2014 11:01 schreef nils7 het volgende:
[..]
Na Senna raceten ze ook gewoon dus waarom zou je nu niet gaan racen?
Hoop met je mee.quote:Op zondag 5 oktober 2014 11:02 schreef 4-elements het volgende:
[..]
Minuutje stilte voor de start hooguit, misschien dat Marussia voor een race een auto leeg laat. Maar veel meer moet je niet verwachten.
Hoop trouwens dat dit allemaal niet nodig is en dat Bianchi dit gewoon overleefd.
twitter:the_boobel twitterde op zondag 05-10-2014 om 11:02:01Impact into counterweight on JCB seems to be where impact occurred on upper torso. #bianchi #JapaneseGP http://t.co/4gRo8u74w5 reageer retweet
Die eerste foto leek het er wel op dat die hele auto op elkaar gedrukt zat.quote:Op zondag 5 oktober 2014 11:02 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Dat het een ernstige crash is lijkt me wel duidelijk, maar sommigen hier leken te denken dat de hele auto in elkaar zat, terwijl het wiel slechts afgebroken is.
Toch wel apart dat zo'n site meteen geld wil verdienen, krijg je beetje het idee van aasgieren bij vind ik.quote:Op zondag 5 oktober 2014 11:02 schreef heywoodu het volgende:
Getty heeft inmiddels een hele reeks foto's:
http://www.gettyimages.nl(...)mage&p=jules+bianchi
Tuurlijk lul.quote:Op zondag 5 oktober 2014 11:02 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Dat het een ernstige crash is lijkt me wel duidelijk, maar sommigen hier leken te denken dat de hele auto in elkaar zat, terwijl het wiel slechts afgebroken is.
quote:Op zondag 5 oktober 2014 11:02 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Dat het een ernstige crash is lijkt me wel duidelijk, maar sommigen hier leken te denken dat de hele auto in elkaar zat, terwijl het wiel slechts afgebroken is.
Dat boeit niet, hij zat met de cockpit vast onder die JCB. Nek, hoofdletsel... Daarvoor hoeft een auto met open cockpit nauwelijks beschadigd te zijn...quote:Op zondag 5 oktober 2014 11:02 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Dat het een ernstige crash is lijkt me wel duidelijk, maar sommigen hier leken te denken dat de hele auto in elkaar zat, terwijl het wiel slechts afgebroken is.
Als ik dit zo lees en de foto nu groter bekijk vrees ik voor het ergste en hoop ik dat ie er niks van gevoeld heeft.quote:Op zondag 5 oktober 2014 11:03 schreef Googolplexian het volgende:
twitter:the_boobel twitterde op zondag 05-10-2014 om 11:02:01Impact into counterweight on JCB seems to be where impact occurred on upper torso. #bianchi #JapaneseGP http://t.co/4gRo8u74w5 reageer retweet
Dat is hun werk.quote:Op zondag 5 oktober 2014 11:04 schreef Bart-Willem het volgende:
[..]
Toch wel apart dat zo'n site meteen geld wil verdienen, krijg je beetje het idee van aasgieren bij vind ik.
Mwah, hun werk is om nieuwsfoto's te maken en die zo snel mogelijk beschikbaar te hebben voor de rest van de wereld. Zij moeten ook gewoon hun werk doen.quote:Op zondag 5 oktober 2014 11:04 schreef Bart-Willem het volgende:
[..]
Toch wel apart dat zo'n site meteen geld wil verdienen, krijg je beetje het idee van aasgieren bij vind ik.
voorbeeldje van Henry Surtees die auto had helemaal geen schade maar wel einde leven ..quote:Op zondag 5 oktober 2014 11:04 schreef JeMoeder het volgende:
[..]
Dat boeit niet, hij zat met de cockpit vast onder die JCB. Nek, hoofdletsel... Daarvoor hoeft een auto met open cockpit nauwelijks beschadigd te zijn...
Dat is niet ziek, dat is de realiteit. Er is nog nooit een race afgelast omdat in de vorige iemand is omgekomen. Het is een risico van de sport, hoe sneu ook.quote:Op zondag 5 oktober 2014 11:00 schreef jeffrey83 het volgende:
[..]
Dat zou wel heel ziek zijn... 1 week nadien... Maar ik neem aan dat alle coureurs dan gewoon gaan staken.. Of met een maximum snelheid van 25 km per uur over de baan gaan. Als statement.
Al vind ik de formule 1 rete veilig hoor! Alleen dit soort ongelukjes zijn niet te voorkomen.
Pfff die gaan we niet zien in Soschi. Hoop dat hij het overleefd zeg...quote:Op zondag 5 oktober 2014 11:04 schreef nils7 het volgende:
[..]
Als ik dit zo lees en de foto nu groter bekijk vrees ik voor het ergste en hoop ik dat ie er niks van gevoeld heeft.
Inderdaadquote:Op zondag 5 oktober 2014 11:06 schreef RAVW het volgende:
[..]
voorbeeldje van Henry Surtees die auto had helemaal geen schade maar wel einde leven ..
En het is hun broodwinning, geen filantropie.quote:Op zondag 5 oktober 2014 11:05 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Mwah, hun werk is om nieuwsfoto's te maken en die zo snel mogelijk beschikbaar te hebben voor de rest van de wereld. Zij moeten ook gewoon hun werk doen.
Precies. Ook toen Wouter Weylandt overleed in de Giro, de volgende etappe werd geneutraliseerd en daarna ging de koers "gewoon" door.quote:Op zondag 5 oktober 2014 11:06 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Dat is niet ziek, dat is de realiteit. Er is nog nooit een race afgelast omdat in de vorige iemand is omgekomen. Het is een risico van de sport, hoe sneu ook.
Je kunt inderdaad moeilijk je werk niet doen omdat sommige mensen het zien als aasgieren. Wat moeten ze anders, computer uit en maar niks uploaden? Het is niet zo dat zij ook maar enige bijdrage kunnen leveren aan het herstel van Bianchi.quote:Op zondag 5 oktober 2014 11:07 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
En het is hun broodwinning, geen filantropie.
Even diep inademen en goed lezen, je mag je lippen bewegen als dat helpt.quote:Op zondag 5 oktober 2014 11:04 schreef Ermanon het volgende:
[..]
Tuurlijk lul.
Daarom zit heel die achterkant in elkaar op deze foto's:
http://www.gettyimages.nl(...)mage&p=jules+bianchi
Denk het wel afgaande de vorige pics.quote:Op zondag 5 oktober 2014 11:09 schreef BaraCuda het volgende:
[..]
Volgens mij staat die oranje meneer daar voor... tenminste dat hoop ik
Google maar eens op Getty Images, en je snapt wat ik bedoel.quote:Op zondag 5 oktober 2014 11:08 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Je kunt inderdaad moeilijk je werk niet doen omdat sommige mensen het zien als aasgieren. Wat moeten ze anders, computer uit en maar niks uploaden? Het is niet zo dat zij ook maar enige bijdrage kunnen leveren aan het herstel van Bianchi.
....quote:Op zondag 5 oktober 2014 11:04 schreef Ermanon het volgende:
[..]
Tuurlijk lul.
Daarom zit heel die achterkant in elkaar op deze foto's:
http://www.gettyimages.nl(...)mage&p=jules+bianchi
Dat heeft dan niets met deze foto's te maken, maar meer hoe jij tegen Getty aan kijkt.quote:Op zondag 5 oktober 2014 11:11 schreef Bart-Willem het volgende:
[..]
Google maar eens op Getty Images, en je snapt wat ik bedoel.Geld verdienen aan foto's wordt doorgaans gedaan door Reuters en andere nieuwsbronnen die eigen fotografen in dienst hebben of inhuren. Getty Images heeft vaker een handje ervan om iets op te kopen en te distribueren en vervolgens iedereen te sue'en als ze er te weinig aan verdiend hebben of ineens de rechten ervan veranderd hebben. Daarom: aasgieren.
In de jaren 70 was er bijna altijd wel een begrafenis tussen twee races door.quote:Op zondag 5 oktober 2014 11:06 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Dat is niet ziek, dat is de realiteit. Er is nog nooit een race afgelast omdat in de vorige iemand is omgekomen. Het is een risico van de sport, hoe sneu ook.
Het zegt wel iets over de handelswijze. En zie mijn edit.quote:Op zondag 5 oktober 2014 11:12 schreef JeMoeder het volgende:
[..]
Dat heeft dan niets met deze foto's te maken, maar meer hoe jij tegen Getty aan kijkt.
Dat is dan ook weer wat overdreven, maar er waren ieder jaar wel één of twee coureurs die het einde van het seizoen niet haalden.quote:Op zondag 5 oktober 2014 11:12 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
In de jaren 70 was er bijna altijd wel een begrafenis tussen twee races door.
En heel vaak levend verbrandt in de autoquote:Op zondag 5 oktober 2014 11:12 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
In de jaren 70 was er bijna altijd wel een begrafenis tussen twee races door.
Zolang het maar hun 'eigen' fotos zijn cq. geupload door de fotograaf. Genoeg sites die geld proberen te verdienen met gejatte fotos. Dat vind ik altijd wel kwalijk.quote:Op zondag 5 oktober 2014 11:08 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Je kunt inderdaad moeilijk je werk niet doen omdat sommige mensen het zien als aasgieren. Wat moeten ze anders, computer uit en maar niks uploaden? Het is niet zo dat zij ook maar enige bijdrage kunnen leveren aan het herstel van Bianchi.
Dan nog: freelancers moeten ook hun brood verdienen. Bovendien bestaat de meerderheid van fotografen tegenwoordig uit freelancers.quote:Op zondag 5 oktober 2014 11:13 schreef Bart-Willem het volgende:
[..]
Het zegt wel iets over de handelswijze. En zie mijn edit.
quote:Bianca Garloff @bgarloff
Sutil just told us bianchi hit the truck sideways. Didn't look good. Adrian was shocked.
waarom zouden ze die openknippen? het is niet alsof ze bij de motor moeten om Bianchi te helpen ofzoquote:Op zondag 5 oktober 2014 11:16 schreef Wolflegion het volgende:
Dat op sommige foto´s de achterkant zo verwoest is komt deels doordat deze opengeknipt werd. Echter voor het openknippen miste een groot deel van roll bar al en ik denk dat er zwaar letsel aan zijn hoofd is.
Support voor nek en/of rug aanbrengen, gok ik.quote:Op zondag 5 oktober 2014 11:18 schreef Karstman het volgende:
[..]
waarom zouden ze die openknippen? het is niet alsof ze bij de motor moeten om Bianchi te helpen ofzo
en evt brandgevaar verhelpen?quote:Op zondag 5 oktober 2014 11:18 schreef twiFight het volgende:
[..]
Support voor nek en/of rug aanbrengen, gok ik.
Hopelijk overleeft ie het. Misschien valt het mee en misschien is inmiddels de stekker er al uit.quote:Op zondag 5 oktober 2014 11:18 schreef Peterselieman het volgende:
Ziet er niet best uit als ik het zo op die foto's zie ...
Trekker til je niet effe op terwijl er iemand klem onder ligt. Misschien was het de enige manier om bij Bianchi te kunnen komenquote:Op zondag 5 oktober 2014 11:18 schreef twiFight het volgende:
[..]
Support voor nek en/of rug aanbrengen, gok ik.
Rubens is datzelfde weekend ook door het oog van de naald gekropen; dat weet ik nog wel.quote:Op zondag 5 oktober 2014 11:19 schreef Spatzmann het volgende:
[..]
Hoezo, ze wreten het risico als ze in de auto stappen. IN 1994 ging de race ook door (dag) nadat Ratzenberger was overleden (Tijdens de race overleed Senna toen). En de grand prix ging daarna ook gewoon door.
Vroeger kwamen er veel meer coureurs. Gewoon niet racen vind ik geen oplossing. Dat hoort niet.
En die verwrongen neus ookquote:Op zondag 5 oktober 2014 11:15 schreef Nattekat het volgende:
De verdwenen linkerspiegel zegt ook wel wat
twitter:David_ROLLAND twitterde op zondag 05-10-2014 om 11:17:19Aucune image, censure à la chinoise, c'est scandaleux ! News de Jules #Bianchi svp ! http://t.co/BEhQniCIEX reageer retweet
Inderdaad schandalig, Chinese censuur in Japan!quote:Op zondag 5 oktober 2014 11:21 schreef Nieuwschierig het volgende:
Dit zijn geloof ik weer nieuwe foto'stwitter:David_ROLLAND twitterde op zondag 05-10-2014 om 11:17:19Aucune image, censure à la chinoise, c'est scandaleux ! News de Jules #Bianchi svp ! http://t.co/BEhQniCIEX reageer retweet
Dat is echt onmogelijk met die monocoque. Enige zwakke punt van zo'n auto blijft het hoofd wat geraakt kan worden.quote:Op zondag 5 oktober 2014 11:19 schreef Spockjuh_ het volgende:
wat nu als de impact van achteren het geheel naar voren heeft geschoven zodat bianchi klem kwam tussen motor en neus? het is speculeren natuurlijk
Hij zegt: Censuur zoals China dat toepast... Gaat niet over de Japanners, maar over de FIA.quote:Op zondag 5 oktober 2014 11:22 schreef Ferry_76 het volgende:
[..]
Inderdaad schandalig, Chinese censuur in Japan!
I know, maar de foto's waren al eerder elders online.quote:Op zondag 5 oktober 2014 11:15 schreef 4-elements het volgende:
[..]
Dan nog: freelancers moeten ook hun brood verdienen. Bovendien bestaat de meerderheid van fotografen tegenwoordig uit freelancers.
Maar het komt ook wel dichtbij zo natuurlijk.quote:Op zondag 5 oktober 2014 11:25 schreef twiFight het volgende:
Ik moet zeggen dat ik het meest trieste aan dit soort situaties toch wel vind hoe sommige mensen maar aan één ding denken: wie kunnen we de schuld geven!!
Wat hoe dan ook voorop staat is dat Jules zo goed mogelijke zorg moet krijgen. Daarna kijk je hoe je deze situaties zoveel mogelijk kunt voorkomen, zonder de sport teveel aan te tasten. Mensen die nu al roepen dat Charlie Whiting moet aftreden hebben echt hun prioriteiten verkeerd
Want daar hebben we ook maar enige invloed op.quote:Op zondag 5 oktober 2014 11:25 schreef twiFight het volgende:
Ik moet zeggen dat ik het meest trieste aan dit soort situaties toch wel vind hoe sommige mensen maar aan één ding denken: wie kunnen we de schuld geven!!
Wat hoe dan ook voorop staat is dat Jules zo goed mogelijke zorg moet krijgen. Daarna kijk je hoe je deze situaties zoveel mogelijk kunt voorkomen, zonder de sport teveel aan te tasten. Mensen die nu al roepen dat Charlie Whiting moet aftreden hebben echt hun prioriteiten verkeerd
Dit. Het is sowieso lastig om op Twitter te filteren welke accounts betrouwbaar zijn (zoals journalisten die dingen melden die ze daadwerkelijk van een echte bron gehoord hebben en niet @mevrVZettenuitTiel)quote:Op zondag 5 oktober 2014 11:27 schreef Toekito het volgende:
mensen die nu al FBpaginas maken met RIP JULES zijn ook knettergek. Net als mensen die hier hem al doodverklaren....flikker op en wacht op verklaringen van medici/marussia of familie van Bianchi.
Of de hersenen die met de grote kracht tegen de binnenkant van de schedel aanbotsen door een te grote vertraging. Daar hoeft niet per se iets de helm te raken.quote:Op zondag 5 oktober 2014 11:23 schreef BaraCuda het volgende:
[..]
Dat is echt onmogelijk met die monocoque. Enige zwakke punt van zo'n auto blijft het hoofd wat geraakt kan worden.
Bianchi reed op 17 ronden oude inters ten tijde van het ongeluk. Dan ligt het eerder daar aan.quote:Op zondag 5 oktober 2014 11:24 schreef Bart-Willem het volgende:
[..]
I know, maar de foto's waren al eerder elders online.
Terug over het ongeluk: als ik me niet vergis en ik me het goed kan herinneren kwam Bianchi net uit de pits vlak voordat 'ie 't ongeluk kreeg. Misschien dat koude banden wellicht invloed gehad kunnen hebben op dit ongeluk (mits 'ie inderdaad net uit de pits kwam).
Sutil gaf aan dat hij aquaplanneerde en vroeg zich af of de SC niet eerder ingezet had moeten worden.quote:Op zondag 5 oktober 2014 11:25 schreef twiFight het volgende:
Ik moet zeggen dat ik het meest trieste aan dit soort situaties toch wel vind hoe sommige mensen maar aan één ding denken: wie kunnen we de schuld geven!!
skysports en bbc vertrouw ik ook nog wel. Maar mensen komen nu aan met een Marussia van vorig jaar (zie startnummer bijv) en soms zelfs een ander circuit....quote:Op zondag 5 oktober 2014 11:29 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Dit. Het is sowieso lastig om op Twitter te filteren welke accounts betrouwbaar zijn (zoals journalisten die dingen melden die ze daadwerkelijk van een echte bron gehoord hebben en niet @mevrVZettenuitTiel)
Ja tuurlijk, gewoon bekende nieuwszenders enzo. Maar bijvoorbeeld een @F1PaddockPass is ook prima (alleen die houdt zich stil), net als mensen die daar zelf door de paddock lopen en met mensen met info praten.quote:Op zondag 5 oktober 2014 11:30 schreef Toekito het volgende:
[..]
skysports en bbc vertrouw ik ook nog wel. Maar mensen komen nu aan met een Marussia van vorig jaar (zie startnummer bijv) en soms zelfs een ander circuit....
Met Massa.quote:Op zondag 5 oktober 2014 11:31 schreef Fiorano het volgende:
Nieuwe teambaas van Ferrari is ook naar het ziekenhuis onderweg...
Juist.quote:Op zondag 5 oktober 2014 11:32 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Ja tuurlijk, gewoon bekende nieuwszenders enzo. Maar bijvoorbeeld een @F1PaddockPass is ook prima (alleen die houdt zich stil), net als mensen die daar zelf door de paddock lopen en met mensen met info praten.
Niet nodig. Coureur kan met stoeltje en al uit de auto worden gehaald. Stoeltje werkt dan al als rugplank, zeg maar.quote:Op zondag 5 oktober 2014 11:18 schreef twiFight het volgende:
[..]
Support voor nek en/of rug aanbrengen, gok ik.
Tijdens de race meldde BBC dat Pirelli een set 22 ronden oude banden van iemand nog in prima staat vond. Dat was wel met minder regen, dat dan weer wel.quote:Op zondag 5 oktober 2014 11:30 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Bianchi reed op 17 ronden oude inters ten tijde van het ongeluk. Dan ligt het eerder daar aan.
Dat was dezelfde. Sutil reed op het moment dat hij eraf vloog vlak achter Jules.quote:Op zondag 5 oktober 2014 11:32 schreef nils7 het volgende:
Als je Sutil de banden in ziet gaan... Zie je een Marussia er voor rijden zou wrang zijn als een rondje later dat dezelfde Marussia lijkt te zijn...
Sutil kan zichzelf geen verwijten maken. Hij heeft er niets mee te maken dat Bianchi de controle over zijn wagen verloor. Hij kan hooguit gaan twijfelen over het gevaar van racen, aangezien hij Jules van dichtbij heeft gezien.quote:Op zondag 5 oktober 2014 11:32 schreef nils7 het volgende:
Als je Sutil de banden in ziet gaan... Zie je een Marussia er voor rijden zou wrang zijn als een rondje later dat dezelfde Marussia lijkt te zijn...
Hoop dat Sutil er ook goed uit komt, die heeft alles gezien plus die kan zichzelf hierover gaan verwijten. Niet dat ik dat vind maar die kan best gaan denken "door mij..."
Waarom gaat hij mee? Of is die tegenwoordig voorzitter van de GPDA?quote:
Ja, dat waren de banden van Buttonquote:Op zondag 5 oktober 2014 11:33 schreef Karstman het volgende:
[..]
Tijdens de race meldde BBC dat Pirelli een set 22 ronden oude banden van iemand nog in prima staat vond. Dat was wel met minder regen, dat dan weer wel.
Natuurlijk niet, maar het kan lastig zijn om niet iets te gaan denken als "Godver, als ik er daar niet af was gegaan..."quote:Op zondag 5 oktober 2014 11:34 schreef 4-elements het volgende:
[..]
Sutil kan zichzelf geen verwijten maken.
twitter:MSM_Philipp twitterde op zondag 05-10-2014 om 11:34:14Live-Ticker zum #Bianchi-Unfall: http://t.co/uHEGZFba8F #JapaneseGP reageer retweet
Een gezond gevoel van medeleven/intresse/gevoel?quote:Op zondag 5 oktober 2014 11:34 schreef Fiorano het volgende:
[..]
Waarom gaat hij mee? Of is die tegenwoordig voorzitter van de GPDA?
Nee, dat zijn Wurz, Button en Vettel. Misschien gewoon uit interesse/bezorgdheid of iets dergelijks?quote:Op zondag 5 oktober 2014 11:34 schreef Fiorano het volgende:
[..]
Waarom gaat hij mee? Of is die tegenwoordig voorzitter van de GPDA?
Goed punt, dat wist ik eigenlijk ook wel. Misschien toch e.e.a. verwrongen door een side impact.quote:Op zondag 5 oktober 2014 11:33 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Niet nodig. Coureur kan met stoeltje en al uit de auto worden gehaald. Stoeltje werkt dan al als rugplank, zeg maar.
Dat zeker, maar je moet daar ook niet met alle coureurs daar heen gaan...quote:Op zondag 5 oktober 2014 11:35 schreef Charged het volgende:
[..]
Een gezond gevoel van medeleven/intresse/gevoel?
Massa toch alleen?quote:Op zondag 5 oktober 2014 11:36 schreef Fiorano het volgende:
[..]
Dat zeker, maar je moet daar ook niet met alle coureurs daar heen gaan...
omdat die heel erg betrokken is bij zijn concullega's. Of ik moet ook gemist hebben dat die bij GPDA de baas is.quote:Op zondag 5 oktober 2014 11:34 schreef Fiorano het volgende:
[..]
Waarom gaat hij mee? Of is die tegenwoordig voorzitter van de GPDA?
Effe een proxy pakken van het betreffende landquote:Op zondag 5 oktober 2014 11:36 schreef Geralt het volgende:
http://www1.skysports.com(...)lier-red-flag-needed
Kan iemand die video van Sutil bekijken? Ik krijg een melding dat de content niet beschikbaar is voor Nederland.
Of ze zijn gewoon hechte vrienden? Bianchi zit in het Ferrari drivers team en Massa is nog 'maar net' weg bij Ferrari natuurlijk.quote:Op zondag 5 oktober 2014 11:37 schreef Toekito het volgende:
omdat die heel erg betrokken is bij zijn concullega's. Of ik moet ook gemist hebben dat die bij GPDA de baas is.
quote:Op zondag 5 oktober 2014 11:36 schreef Geralt het volgende:
http://www1.skysports.com(...)lier-red-flag-needed
Kan iemand die video van Sutil bekijken? Ik krijg een melding dat de content niet beschikbaar is voor Nederland.
ook dat. Maar Massa is met iedereen wel redelijk begaan volgens mij.quote:Op zondag 5 oktober 2014 11:38 schreef twiFight het volgende:
[..]
Of ze zijn gewoon hechte vrienden? Bianchi zit in het Ferrari drivers team en Massa is nog 'maar net' weg bij Ferrari natuurlijk.
Hola downloadenquote:Op zondag 5 oktober 2014 11:36 schreef Geralt het volgende:
http://www1.skysports.com(...)lier-red-flag-needed
Kan iemand die video van Sutil bekijken? Ik krijg een melding dat de content niet beschikbaar is voor Nederland.
Hij zegt eigenlijk wat hier staat.quote:Op zondag 5 oktober 2014 11:36 schreef Geralt het volgende:
http://www1.skysports.com(...)lier-red-flag-needed
Kan iemand die video van Sutil bekijken? Ik krijg een melding dat de content niet beschikbaar is voor Nederland.
Kan prima zijn, was eigenlijk meer benieuwd naar of Massa een specular functie heeft oid. Sowieso is het goed dat de meest ervaren man van de Grid naar het ziekenhuis gaat.quote:Op zondag 5 oktober 2014 11:38 schreef twiFight het volgende:
[..]
Of ze zijn gewoon hechte vrienden? Bianchi zit in het Ferrari drivers team en Massa is nog 'maar net' weg bij Ferrari natuurlijk.
Nee Alex Wurz (waarom eigenlijk) is sinds vorig week voorzitter van de GPDA. Button en Vettel zijn directeur. Maar ik denk dat Massa meegaat omdat hem hetzelfde is overkomen in Hongarije een aantal jaar geleden....quote:Op zondag 5 oktober 2014 11:37 schreef Toekito het volgende:
[..]
omdat die heel erg betrokken is bij zijn concullega's. Of ik moet ook gemist hebben dat die bij GPDA de baas is.
Dat zou Button dan zijn toch?quote:Op zondag 5 oktober 2014 11:39 schreef Fiorano het volgende:
[..]
Kan prima zijn, was eigenlijk meer benieuwd naar of Massa een specular functie heeft oid. Sowieso is het goed dat de meest ervaren man van de Grid naar het ziekenhuis gaat.
nou ja hetzelfde.....kraan of springveer. Beide heftig maar anders.quote:Op zondag 5 oktober 2014 11:40 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
Nee Alex Wurz (waarom eigenlijk) is sinds vorig week voorzitter van de GPDA. Button en Vettel zijn directeur. Maar ik denk dat Massa meegaat omdat hem als een hetzelfde is overkomen in Hongarije een aantal jaar geleden....
Bedoel qua afloop. Een van de weinige rijders die met spoed richting het ziekenhuis moesten vanwege een zwaar ongeval. Dacht dat wel duidelijk was dat ik dat bedoelde.....quote:Op zondag 5 oktober 2014 11:41 schreef Toekito het volgende:
[..]
nou ja hetzelfde.....kraan of springveer. Beide heftig maar anders.
Massa spinde er 1 ronde later af dan Sutil op hetzelfde punt en knalt vol tegen een truck aan en werd bewusteloos van het circuit afgevoerd in Hongarije en dat gebeurde allemaal in Japan?!quote:Op zondag 5 oktober 2014 11:40 schreef Sinister-D- het volgende:
Maar ik denk dat Massa meegaat omdat hem hetzelfde is overkomen in Hongarije een aantal jaar geleden....
Mensen lezen de OP toch niet meer na de race, en als we op een nieuwe pagina beland zijn al helemaal niet meerquote:Op zondag 5 oktober 2014 11:41 schreef twiFight het volgende:
Misschien in de OP van het volgende deel een snelle samenvatting van alle fotos? Hopelijk voorkomt dat een beetje al die dubbel posts...
Je kan alvast beginnenquote:Op zondag 5 oktober 2014 11:41 schreef twiFight het volgende:
Misschien in de OP van het volgende deel een snelle samenvatting van alle fotos? Hopelijk voorkomt dat een beetje al die dubbel posts...
quote:Op zondag 5 oktober 2014 11:43 schreef Geralt het volgende:
[..]
Massa spinde er 1 ronde later af dan Sutil op hetzelfde punt en knalt vol tegen een truck aan en werd bewusteloos van het circuit afgevoerd in Hongarije en dat gebeurde allemaal in Japan?!
quote:Race steward Salo: "Bianchi kreeg flinke klap op het hoofd"
Volgens race steward Mika Salo heeft Jules Bianchi een flinke klap te voorduren gehad. De Fin zag de beelden en verkondigde in de media dat de Fransman een harde crash had tegen de tractor, waarbij ook zijn hoofd een tik zou hebben gekregen.
Salo vertelde over de crash: "Bianchi's auto kwam recht onder de tractor terecht tijdens een dubbele gele vlag-situatie. Hij heeft een harde klap tegen zijn hoofd gekregen." De woorden van Salo klinken ernstig en doen wat denken aan het ongeval van Maria de Villota een aantal jaren geleden.
Op Twitter circuleren foto's van de zwaar beschadigde auto van Bianchi. Hierop is te zien dat de Marussia van de Fransman inderdaad onder de tractor terecht is gekomen, maar het is lastig om te zien hoe Bianchi de tractor daadwerkelijk geraakt heeft.
twitter:lavenderlawson twitterde op zondag 05-10-2014 om 11:44:27Salo (Steward on this race): Car went straight under the tractor, front wing first.. #F1 #JapaneseGP reageer retweet
En wie is Lavender Lawson?quote:Op zondag 5 oktober 2014 11:46 schreef Googolplexian het volgende:
twitter:lavenderlawson twitterde op zondag 05-10-2014 om 11:44:27Salo (Steward on this race): Car went straight under the tractor, front wing first.. #F1 #JapaneseGP reageer retweet
Ik maak toch maar een garpje manquote:
vaderlijke figuren die nog niet zolang vertoeven in GP topicsquote:
Een of andere aandachtshoerquote:Op zondag 5 oktober 2014 11:47 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
En wie is Lavender Lawson?
Lavender heten
quote:Op zondag 5 oktober 2014 11:47 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
En wie is Lavender Lawson?
Lavender heten
Boeit niet! Ik ben fan!quote:Op zondag 5 oktober 2014 11:51 schreef Karstman het volgende:
[..]
[ afbeelding ] Ze zit in de bandenindustrie denk ik
ja,dat zal het zijn.quote:Op zondag 5 oktober 2014 11:48 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
vaderlijke figuren die nog niet zolang vertoeven in GP topics
edit: of dit soort situaties hebben gezien....
Zal wel bij Pirelli zijn dan.quote:Op zondag 5 oktober 2014 11:51 schreef Karstman het volgende:
[..]
[ afbeelding ] Ze zit in de bandenindustrie denk ik
Dat klopt, dat zie je eigenlijk altijd. Zie Haaksbergen, MH17 en zo kan je tig voorbeelden noemen. Kennelijk wil men graag een zondebok hebben.quote:Op zondag 5 oktober 2014 11:25 schreef twiFight het volgende:
Ik moet zeggen dat ik het meest trieste aan dit soort situaties toch wel vind hoe sommige mensen maar aan één ding denken: wie kunnen we de schuld geven!!
Ik ben er vrij zeker van dat ik vlak voor het ongeluk Bianchi in de pit zag (of beter gezegd: op die positielijst die continu onderin langsscrollt) omdat Bianchi ervoor nog vóór de Caterhams lag en erna dus niet meer.quote:Op zondag 5 oktober 2014 11:30 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Bianchi reed op 17 ronden oude inters ten tijde van het ongeluk. Dan ligt het eerder daar aan.
Niet om de negatieve lul uit te hangen, maar laatste keer dat het zolang duurde was met Allan Simonsen op Le Mans vorig jaar. Daar kwam 3 uur later het nieuws dat ie overleden wasquote:Op zondag 5 oktober 2014 11:55 schreef Geralt het volgende:
Al zo een 2 uur geleden gebeurt en nog steeds geen nieuws.
Ik denk dat dat geen goed teken is. Als het mee zou vallen dan hadden ze inmiddels wel wat naar buiten gebracht denk ik.
Maargoed ook dat is gokwerk natuurlijk.
Als hij al zou zijn overleden ook, nog steeds dus tussen hoop en vrezen.quote:Op zondag 5 oktober 2014 11:55 schreef Geralt het volgende:
Al zo een 2 uur geleden gebeurt en nog steeds geen nieuws.
Ik denk dat dat geen goed teken is. Als het mee zou vallen dan hadden ze inmiddels wel wat naar buiten gebracht denk ik.
Maargoed ook dat is gokwerk natuurlijk.
twitter:F1_Fans_Updates twitterde op zondag 05-10-2014 om 11:56:38#F1 #JapaneseGP Massa was 'screaming' for race to stop: http://t.co/JPaDLphmdo reageer retweet
Zou dat niet ook kunnen komen doordat een heli in dat weer extra instabiel is?quote:Op zondag 5 oktober 2014 11:58 schreef Geralt het volgende:
Las straks ook dat de doktoren gekozen hadden voor vervoer per ambulance omdat ze per heli te riskant vonden. Dan gaat het niet best met je als ze dat besluiten lijkt me.
Zal hendig, maar dan nog met een gebroken sleutelbeen of arm of zo maakt dat niet zo heel erg veel uit.quote:Op zondag 5 oktober 2014 11:58 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Zou dat niet ook kunnen komen doordat een heli in dat weer extra instabiel is?
Meestal ligt de prioriteit in de eerste uren op stabilisatie, met de moderne technieken is iemand zelden tot nooit op slag dood, tenzij iemand gewoon keihard zijn nek breekt, in geval van hersentrauma (waar we in zekere zin van uit mogen gaan), word iemand vaak in al dan niet kunstmatige coma gehouden, dat schijnt de kans op een eventueel herstel te bevorderen, maar maakt wel dat er meestal de eerste dagen weinig te melden valt, vooral als er sprake is van zwelling valt er bar weinig te zien op foto's, dat geld overigens niet alleen voor hersenen, maar ook bij spierscheuringen.quote:Op zondag 5 oktober 2014 11:55 schreef Geralt het volgende:
Al zo een 2 uur geleden gebeurt en nog steeds geen nieuws.
Ik denk dat dat geen goed teken is. Als het mee zou vallen dan hadden ze inmiddels wel wat naar buiten gebracht denk ik.
Maargoed ook dat is gokwerk natuurlijk.
Nee, luchtdruk.quote:Op zondag 5 oktober 2014 11:58 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Zou dat niet ook kunnen komen doordat een heli in dat weer extra instabiel is?
Ondanks iemands ernstige verwondingen is het natuurlijk niet altijd zo dat het om tijdswinst draait, als iemand ter plekke gestabiliseerd kan worden heeft snelheid minder prioriteit.quote:Op zondag 5 oktober 2014 11:58 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Zou dat niet ook kunnen komen doordat een heli in dat weer extra instabiel is?
Volgens mij heeft dat met name invloed bij bepaalde trauma's en geld dat niet voor helicopters die op een paar 100 meter vliegen.quote:
Onder de medical car? Daar is toch niets van te zien op de foto's....quote:Op zondag 5 oktober 2014 12:06 schreef heywoodu het volgende:
"Eyewitnesses have told me that Bianchi's car struck the recovery vehicle and went underneath the medical vehicle." (SkySports)
Underneath the medical vehicle? Die kwam tegelijk met de SC de baan op en Jules vloog eraf voor de SC toch?!quote:Op zondag 5 oktober 2014 12:06 schreef heywoodu het volgende:
"Eyewitnesses have told me that Bianchi's car struck the recovery vehicle and went underneath the medical vehicle." (SkySports)
ja die was al verongelukt want dat was ook de reden dat ze op de baan kwamenquote:Op zondag 5 oktober 2014 12:08 schreef Geralt het volgende:
[..]
Underneath the medical vehicle? Die kwam tegelijk met de SC de baan op en Jules vloog eraf voor de SC toch?!
En dat uit de mond van een man die zelf een levensbedreigend ongeluk heeft gehad in de F1. Dit had bij eender welke race kunnen gebeuren. Dat we lange tijd geen ernstige ongelukken hebben gehad betekent natuurlijk niet dat de F1 opeens superveilig is.quote:Motor racing is dangerous. We get used to it if nothing happens and then suddenly we are all surprised.
"We always have to be aware that motor racing is very dangerous and this accident is a coming together of various difficult things.
Ga eens vliegen met een Heli en in Tornado gebied waar de winden heel erg verraderlijk zijnquote:Op zondag 5 oktober 2014 12:09 schreef RolStaart-Beer het volgende:
Kan me niet voorstellen dat een ambulance stabieler is dan een heli. Zelfs als je niks hebt, je ligt op een brancard en je rijdt met een ambulance over een drempel, voel je die dreun echt hard.
Misschien bedoelde hij het andersom ofzo, maar dat is mij ook niet helemaal duidelijk nee.quote:Op zondag 5 oktober 2014 12:08 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
Onder de medical car? Daar is toch niets van te zien op de foto's....
Toen vonden ze het nog wel grappig blijkbaar.twitter:Marussia_F1Team twitterde op zondag 05-10-2014 om 09:51:20Lap 44/53 | Safety car. Jules has an off-track excursion in turn 8. reageer retweet
En kijk eens de documentaire over de 24H van Lemans, Gijs van Lennep heeft daar ook wel paar droge opmerkingen over veiligheid.quote:Op zondag 5 oktober 2014 12:09 schreef twiFight het volgende:
Ik ben het verder wel eens met Lauda zijn uitspraak:
[..]
En dat uit de mond van een man die zelf een levensbedreigend ongeluk heeft gehad in de F1. Dit had bij eender welke race kunnen gebeuren. Dat we lange tijd geen ernstige ongelukken hebben gehad betekent natuurlijk niet dat de F1 opeens superveilig is.
ja maargoed volgens mij dachten ze ook dat die door kon.quote:Op zondag 5 oktober 2014 12:12 schreef Jigzoz het volgende:
Laatste tweet van Marussia:Toen vonden ze het nog wel grappig blijkbaar.twitter:Marussia_F1Team twitterde op zondag 05-10-2014 om 09:51:20Lap 44/53 | Safety car. Jules has an off-track excursion in turn 8. reageer retweet
Tja, Lotus reageerde ook met "Cheer up!", toen was de ernst van de situatie allemaal nog niet zo duidelijk.quote:Op zondag 5 oktober 2014 12:12 schreef Jigzoz het volgende:
Laatste tweet van Marussia:Toen vonden ze het nog wel grappig blijkbaar.twitter:Marussia_F1Team twitterde op zondag 05-10-2014 om 09:51:20Lap 44/53 | Safety car. Jules has an off-track excursion in turn 8. reageer retweet
even tussendoor: je hebt diverse tweets in je nieuwspost staan van coureurs. Maar Raikkonen en Vettel hebben beide geen twitter-accountquote:Op zondag 5 oktober 2014 12:11 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Misschien bedoelde hij het andersom ofzo, maar dat is mij ook niet helemaal duidelijk nee.
Twitter van Räikkönen zou wel tof zijn. Elke race een bericht en dat is altijd:quote:Op zondag 5 oktober 2014 12:16 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
even tussendoor: je hebt diverse tweets in je nieuwspost staan van coureurs. Maar Raikkonen en Vettel hebben beide geen twitter-account
quote:Op zondag 5 oktober 2014 12:16 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
even tussendoor: je hebt diverse tweets in je nieuwspost staan van coureurs. Maar Raikkonen en Vettel hebben beide geen twitter-account
juist en die zagen net als wij de wagen niet in die bocht staan. Dus dachten wellicht dat zijn tracker stuk was na zijn 'excursie'.quote:Op zondag 5 oktober 2014 12:17 schreef twiFight het volgende:
Die teams hebben v.z.i.w. ook geen aparte videokanalen en moesten het met dezelfde beelden doen als wij, dus die zagen ook niks. Het enige dat die konden zien is dat Bianchi volgens de telemetrie en track sensors van de baan af was.
''I'm going to take shit....''quote:Op zondag 5 oktober 2014 12:18 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Twitter van Räikkönen zou wel tof zijn. Elke race een bericht en dat is altijd:
"We'll see what happens."
Dat snap ik dus niet, waarom hebben de teams geen onboard kanaal beschikbaar? Zoiets raars imo.....quote:Op zondag 5 oktober 2014 12:17 schreef twiFight het volgende:
Die teams hebben v.z.i.w. ook geen aparte videokanalen en moesten het met dezelfde beelden doen als wij, dus die zagen ook niks. Het enige dat die konden zien is dat Bianchi volgens de telemetrie en track sensors van de baan af was.
quote:Op zondag 5 oktober 2014 12:19 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
''I'm going to take shit....''
(jaja, zo gaat de quote niet echt....)
Lijkt mij dat ze die wel hebben maar als dat de Tcam zou zijn dan was ie erafquote:Op zondag 5 oktober 2014 12:21 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
Dat snap ik dus niet, waarom hebben de teams geen onboard kanaal beschikbaar? Zoiets raars imo.....
Die heb ik nog nooit op een monitor gezien als er eens een shot kwam van een pitmuur/boxquote:Op zondag 5 oktober 2014 12:22 schreef nils7 het volgende:
[..]
Lijkt mij dat ze die wel hebben maar als dat de Tcam zou zijn dan was ie eraf
Welke onzin? was een leuke race voor dat ongeluk.quote:Op zondag 5 oktober 2014 12:25 schreef Fir3fly het volgende:
Blij dat ik niet vroeg op ben gestaan voor deze onzin. Ik hoop dat Bianchi ok is.
Eens, al was een half uur later opstaan nog beter geweest.quote:Op zondag 5 oktober 2014 12:35 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Welke onzin? was een leuke race voor dat ongeluk.
ik heb vanaf ronde 10 gekeken. Was prima, tot bleek dat Bianchi eraf ging.quote:Op zondag 5 oktober 2014 12:25 schreef Fir3fly het volgende:
Blij dat ik niet vroeg op ben gestaan voor deze onzin. Ik hoop dat Bianchi ok is.
Regenraces horen er ook bij, en zijn vaak leuker dan droge races.quote:Op zondag 5 oktober 2014 12:37 schreef Fir3fly het volgende:
Beetje rondglijden en achter de sc aankachelen? Nee bedankt.
Dat de toestand nog niet duidelijk is?quote:Op zondag 5 oktober 2014 12:41 schreef Jigzoz het volgende:
Ik snap de logica van die radiostilte niet. Ze kunnen toch wel iets laten weten?
Ik denk dat ze vrij goed weten of hij nog in acuut levensgevaar is. Nu zou het zelfs kunnen dat hij al overleden is.quote:Op zondag 5 oktober 2014 12:43 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Dat de toestand nog niet duidelijk is?
Spreekt voor zich me dunkt
Denk dat de familie nu even prioriteit heeft. Logisch ook.quote:Op zondag 5 oktober 2014 12:44 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Ik denk dat ze vrij goed weten of hij nog in acuut levensgevaar is. Nu zou het zelfs kunnen dat hij al overleden is.
twitter:Formula1extra twitterde op zondag 05-10-2014 om 12:45:43#F1 French TV station had a call with Jules's dad. Head trauma, being operated, 24h wait. (via @MaxPap10 ) #F1extra reageer retweet
Dus jij bent niet benieuwd naar de afloop hiervan omdat je daar te moreel superieur voor bent, maar je bent dan wel weer iemand die zich daarvoor graag even op de borst klopt?quote:Op zondag 5 oktober 2014 12:48 schreef Twieki het volgende:
Stel ramptoeristen hier. Ja ik lees ook elk nieuwtje wat ik maar kan vinden, maar ik ga niet zitten wachten op goed of slecht nieuws over Bianchi.
Mocht het helemaal fout zijn met Bianchi, dan is het voor de autoriteiten zaak om allereerst de familie in te lichten, daarna het team, en daarna is het publiek aan de beurt.
Komt nog eens bij dat we die mensen elk raceweekend zien. Als er dan een van ze in levensgevaar is, is het dan ramptoerisme als je hoopt op een goede afloop?quote:Op zondag 5 oktober 2014 12:55 schreef Sinister-D- het volgende:
Je leest wel elk goed of slecht nieuwtje, maar je wacht er niet op. Rightttt![]()
Dan ben je toch evengoed een ramptoerist volgens die redenering.
Btw: de meeste die in dit topic post of lurkt doet dat bij elke GP, users die zich interesseren naar de afloop hiervan. Ramptoeristen heb ik, op een enkeling of 2 na, nog niet gezien in dit topic.
twitter:tgruener twitterde op zondag 05-10-2014 om 12:16:59#F1 Japanese police is at the track. Confiscating whats left from Bianchis car. No news about his condition yet. #JapaneseGP reageer retweet
twitter:SkySportsF1 twitterde op zondag 05-10-2014 om 13:10:02Update from #SSNHQ: French media reporting that Bianchi's father says the condition of his son is 'critical'. #SkyF1 http://t.co/NCYF5M820G reageer retweet
Dat klinkt niet bestquote:Op zondag 5 oktober 2014 13:12 schreef Sinister-D- het volgende:
twitter:SkySportsF1 twitterde op zondag 05-10-2014 om 13:10:02Update from #SSNHQ: French media reporting that Bianchi's father says the condition of his son is 'critical'. #SkyF1 http://t.co/NCYF5M820G reageer retweet
twitter:NobleF1 twitterde op zondag 05-10-2014 om 13:19:16The FIA says Bianchi has suffered 'severe' head injury. Due to be moved to intensive care after surgery. reageer retweet
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |