Dat is wel een understatement, zeg!quote:Op woensdag 1 oktober 2014 15:26 schreef blondetrien het volgende:
[..]
De wereld is heel groot en het is niet geheel onlogisch dat je die wil verkennen. Nee, de wereld is niet veilig, dat heb ik wel gemerkt inmiddels.... maar dat is je stulpje in Nederland óók niet. Overal kan er iets met je gebeuren en foute inschattingen zijn menselijk... daar sta zelfs jij waarschijnlijk niet boven.![]()
Op een gegeven moment moet je kinderen nu eenmaal hun eigen keuzes laten maken. En dan moet je ze ook laten gaan, en niet krampachtig blijven vasthouden aan je eigen veilige belevingswereld. Soms gebeurt er iets naars, maar dat is in dit geval mijns inziens niemand te verwijten.
Daarbij is niet bekend waarom ze niet met een gids zijn gegaan, dat dat was om geld te besparen is een aanname van jou.
Inderdaad, ieder zijn eigen visie hier op... dat was overigens uiteraard niet bedoelt als understatement, 'naar' is voor mij een woord waaraan een redelijke lading kleeft.quote:Op woensdag 1 oktober 2014 15:36 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
[..]
Dat is wel een understatement, zeg!
Voor het overige - ja ieder mens zal daar zo zijn eigen opvatting over hebben. Risico's horen bij het leven, zeker, maar onnodige risico's probeer ik te vermijden. Zo zal ik ook niet gaan parachutespringen, terwijl dat voor andere een mooie hobby is.
Okay, voor mij is het "naar" als ik een nagel scheur of een splinter in mijn vinger heb.quote:Op woensdag 1 oktober 2014 15:38 schreef blondetrien het volgende:
[..]
Inderdaad, ieder zijn eigen visie hier op... dat was overigens uiteraard niet bedoelt als understatement, 'naar' is voor mij een woord waaraan een redelijke lading kleeft.
Wat zijn dan aannames volgens jou?quote:Op woensdag 1 oktober 2014 15:33 schreef jackie12 het volgende:
[..]
Vol met aannames.
En dat van een wetenschapper
ad 1 Helemaal mee eens.quote:Op woensdag 1 oktober 2014 15:31 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
[..]
Nee, niet bij voorbaat. Maar er was wel een combinatie van onverstandige keuzes die het risico op problemen onnodig hebben vergroot:
1. In de eerste plaats het niet melden van hun wandelplannen voor die dag. Dat is eigenlijk de grootste fout geweest.
2. Tegen de adviezen in zonder gids die Pianista trail gaan lopen.
3. Geen goede kleding en uitrusting meenemen.
Verder kun je nog denken aan:
4. Niet direct zijn omgekeerd na het bereiken van de Mirador. Mogelijk waren ze misleidt door gebrekkige informatie daarover en/of hadden ze zich hier vooraf onvoldoende in verdiept.
5. Blijven doorlopen in een gebied waarin ze (al een hele tijd) geen telefonisch bereik meer hadden.
Het gaat dus om de combinatie van deze keuzes. Als ze op een van de hierboven genoemde punten een andere keuze hadden gemaakt, dan zouden ze nu misschien nog leven.
Al deze punten staan geheel los van de vraag verdwaling of misdrijf.
Gynaika geeft t antwoord al!quote:Op woensdag 1 oktober 2014 15:41 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
[..]
Wat zijn dan aannames volgens jou?
quote:Op woensdag 1 oktober 2014 15:32 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
[..]
Dat weet ik niet. Of ik begrijp je vraag nog steeds niet.
F. wist waar K en L woensdag en zaterdag naar toe zouden gaan; die richting uit zoek je dan niet (als eerste).quote:Op woensdag 1 oktober 2014 15:32 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
[..]
Dat weet ik niet. Of ik begrijp je vraag nog steeds niet.
Ook met gids is het juist om dit met anderen te delen. Dan weet "men" wat je aan het doen bent.quote:Op woensdag 1 oktober 2014 15:43 schreef jackie12 het volgende:
[..]
Gynaika geeft t antwoord al!
Afgezien van 1 want als ze wel met een gids waren hoefde 1 niet
Wetenschap is een activiteit; zij houdt zich bezig met meten, registreren, waarnemen, en experimenteren, ordenen en interpreteren, begripsvorming en verwoording, afleiding en voorspellen, hypothesevorming en -toetsing, evaluatie en planning
Jij bent wetenschapper?
Tja, als er inderdaad een onzichtbare gids bij betrokken was, dan neem ik alles terug.quote:Op woensdag 1 oktober 2014 15:43 schreef jackie12 het volgende:
[..]
Gynaika geeft t antwoord al!
Afgezien van 1 want als ze wel met een gids waren hoefde 1 niet
Heeft dat je geraakt?quote:Jij bent wetenschapper?
quote:Op woensdag 1 oktober 2014 09:02 schreef SAJ het volgende:
Kremers zitten vanavond bij Umberto Tan in uitzending
quote:Op woensdag 1 oktober 2014 11:52 schreef gynaika het volgende:
[..]
Uiteraard hoop ik op nieuwe gegevens maar weeklagen mag van mij ook, ik leef ten diepste met hen mee. Het zal je maar overkomen...
En in die discussie zijn de keuzes van de K&L zelf niet eens zozeer van belang.quote:Op woensdag 1 oktober 2014 12:39 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
[..]
Het is niet alleen kwestie van overkomen - er zijn ook bewuste keuzes gemaakt die hebben bijgedragen aan deze tragedie.
Als jij echt wetenschapper zou zijn dan zou je weten dat wat je schreef vol met aannames zit.quote:Op woensdag 1 oktober 2014 15:51 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
[..]
Tja, als er inderdaad een onzichtbare gids bij betrokken was, dan neem ik alles terug.
[..]
Heeft dat je geraakt?
Hou toch eens op met op de man te spelen.quote:Op woensdag 1 oktober 2014 15:58 schreef jackie12 het volgende:
[..]
Als jij echt wetenschapper zou zijn dan zou je weten dat wat je schreef vol met aannames zit.
Je gaat er helemaal van uit dat de meiden alleen waren en zelf de verkeerde keuzes hebben gemaakt wat hen uiteindelijk fataal is geworden.
Met het antwoord "onzichtbare gids" neem ik jou als wetenschapper in ieder geval totaal niet serieus.
ik heb weer wat gemist hoorquote:Op woensdag 1 oktober 2014 14:57 schreef Lavenderr het volgende:
Heb geveegd en genote. Dm's openbaren mag niet en schelden op elkaar doen jullie maar per persoonlijk bericht, niet hier.
nee ik ook niet. In de eerste dagen werd n.l. alleen gesproken over pianiste trail. Door taalschool en getuigen. En als er nog een sms verstuurd is dan hadden ze die locatie toch al veel eerder kunnen lokaliseren,van laatste bericht .quote:Op woensdag 1 oktober 2014 14:51 schreef jackie12 het volgende:
[..]
Als K en L door gids Plinio zijn gezien op 1 april op de pianista richting de mirador.
Als K en L ook zijn gezien door gids Lorenzo G. die in de laatste finca voor de mirador woont.
En op 2 april komen K en L niet opdagen 's ochtends bij de excursie naar de aardbeienfarm met Feliciano,
Waarom is er dan al niet op 2 april gelijk met man en macht achter de mirador gezocht?
3 gidsen die elkaar kennen, alle 3 weten dat ze de pianista gingen doen waarvan 2 ze daar zelfs gezien hebben op die bewuste eerste april maar dan niet gaan zoeken op de plek waar de kans het grootste is dat ze dan zouden zijn, namelijk NA de mirador?
Ik geloof er geen hol van.
Dat is mijn punt ook. Ik denk niet dat er berichten of een foto via iphone naar huis of vriend is gestuurd is vanaf el pianista of de miradorquote:Op woensdag 1 oktober 2014 17:43 schreef ToniB het volgende:
[..]
nee ik ook niet. In de eerste dagen werd n.l. alleen gesproken over pianiste trail. Door taalschool en getuigen. En als er nog een sms verstuurd is dan hadden ze die locatie toch al veel eerder kunnen lokaliseren,van laatste bericht .
Ook 1 weten we niet. Het is best mogelijk dat K en L wel opgehaald zijn door een gids of dat iemand ze een andere begeleider aangeraden heeft en dat degene aan wie ze wel verteld hebben waar ze heen gingen die gids en/of begeleider niet in de problemen wil brengen.quote:
Hier gaat mijn speurneus ook van trillen.quote:Op woensdag 1 oktober 2014 14:51 schreef jackie12 het volgende:
[..]
3 gidsen die elkaar kennen, alle 3 weten dat ze de pianista gingen doen waarvan 2 ze daar zelfs gezien hebben op die bewuste eerste april maar dan niet gaan zoeken op de plek waar de kans het grootste is dat ze dan zouden zijn, namelijk NA de mirador?
Ik geloof er geen hol van.
Deze post van Poekje is echt nog niet zo oud hoor, vandaag 14:15 uur. Die geeft dus juist aan dat er allerlei tegenstrijdige berichten kwamen in de eerste dagen waar K&L heen zouden gaan:quote:Op woensdag 1 oktober 2014 17:43 schreef ToniB het volgende:
[..]
nee ik ook niet. In de eerste dagen werd n.l. alleen gesproken over pianiste trail. Door taalschool en getuigen. En als er nog een sms verstuurd is dan hadden ze die locatie toch al veel eerder kunnen lokaliseren,van laatste bericht .
Kennelijk is er van alles opgezocht op die pc.quote:Op woensdag 1 oktober 2014 18:26 schreef Lutalo het volgende:
Of wilde het niet weten.
Of werd niet juist geïnformeerd.
Of hechtte grote waarde aan Eileens 'tip'.
the internet sites they are reading
Was - ook- Pianista trail.
Dat is weer een stapje verder. Het lijkt erop dat ze het tegen niemand verteld hebben maar dat kan natuurlijk ook wel het geval zijn. En omdat het zo'n dramatisch einde is geworden, durfde degene die op de hoogte was geen openheid daaraan te geven.quote:Op woensdag 1 oktober 2014 17:52 schreef 11en30 het volgende:
[..]
Ook 1 weten we niet. Het is best mogelijk dat K en L wel opgehaald zijn door een gids of dat iemand ze een andere begeleider aangeraden heeft en dat degene aan wie ze wel verteld hebben waar ze heen gingen die gids en/of begeleider niet in de problemen wil brengen.
Gaat dit dan over hetzelfde als E. die teruggegaan zou zijn nr Duitsland? Wat helemaal niet zo blijkt te zijn?quote:Op woensdag 1 oktober 2014 18:53 schreef gynaika het volgende:
[..]
Dat is weer een stapje verder. Het lijkt erop dat ze het tegen niemand verteld hebben maar dat kan natuurlijk ook wel het geval zijn. En omdat het zo'n dramatisch einde is geworden, durfde degene die op de hoogte was geen openheid daaraan te geven.
Ik heb het hier niet over E.quote:Op woensdag 1 oktober 2014 18:58 schreef Poekje01 het volgende:
[..]
Gaat dit dan over hetzelfde als E. die teruggegaan zou zijn nr Duitsland? Wat helemaal niet zo blijkt te zijn?
Of die taalschool om 13.00 uur klopt nietquote:Op woensdag 1 oktober 2014 18:59 schreef Poekje01 het volgende:
Maar goed, die tijdlijn vd ouders kan dus niet kloppen, lopen naar de mirador duurt minstens 3 uur.
Je kan niet, wat Jackie12 ook al zei, en op de taalschool zijn om 13:00u, en op dezelfde tijd op de mirador.
De Sherlocks in Boquete of David zullen de getuigenverklaringen die begin april op het internet verschenen toch wel hebben nagetrokken? Of anders zal Lux (of degene van wie zij het had gehoord) toch wel zelf naar de politie zijn gegaan? Juist de ex-pats lijken vrij actief bezig te zijn met de zaak.quote:Op woensdag 1 oktober 2014 19:06 schreef ToniB het volgende:
Ga je lux bellen? Kan niet wachten! Wie vertelde haar dat? En met wie hadden ze afgesproken?
ja, kijk het net na, bellen naar Boquete vanuit NL is standaard vlgns mij iets van is 00 - 507 720 ....quote:Op woensdag 1 oktober 2014 19:06 schreef ToniB het volgende:
Ga je lux bellen? Kan niet wachten! Wie vertelde haar dat? En met wie hadden ze afgesproken?
OK.quote:
Ja, ik had het in de kort-door-de-bocht-mixer gegooid. Ging ook over "het" en "hier", niet over één zwak of gezocht iets, of posters die dat doen, of op verder redeneren zonder 'ja maar ho even´ te zeggen. Het ging me erom, dat dat gebeurt, en normaal gevonden lijkt te worden. Ik ben vast niet de enige die een paar keer met de ogen knippert, bij de stappen dat plakband-bijzinnetje naar hardop denken over kapotgemaakte telefoons ja of nee, en zo ja door wie en waarom. Maar niemand zegt er iets van. Gut, denk ik dan, is dit nou de wisdom of the crowd?quote:[..]
Je gaat hier zelf nogal hard. Op smalende toon mijn reactie vertekenen zonder dat die rechtstreeks geciteerd wordt (er zit een reactie van Za tussen), zodat niemand ziet waar je precies op reageert, is ook niet zo fraai. Ik zeg er zelf bij dat ik noodzakelijkerwijs speculeer, maar die nuance is intussen al verloren gegaan.
Frappant, je hebt zo te zien precies gedaan wat ik deed:quote:Wat dat plakband uit het krantenartikel onderscheidt van andere details is dat we er nog helemaal geen logische verklaring voor hebben. Het ligt dan voor de hand om a) te proberen te begrijpen wat er precies staat in het artikel, en b) mogelijke verklaringen te vinden en tegen elkaar af te wegen. Je maakt zelf ("in een ander werelddeel") al een keus, n.l. dat het Panamezen zijn (en dus niet de meiden) die het plakband hebben gebruikt. Gebruik van plakband door politie of onderzoekers zou natuurlijk een forensische doodzonde zijn. Misschien gaat het om klittenband (velcro), al betekent het Spaanse woord wel degelijk plak- of kleefband.
Ach, het ging nog steeds over wat ik schreef en niet over mij. Zolang we dat onderscheid in acht nemen blijven de ruiten wel heel.quote:Op woensdag 1 oktober 2014 19:50 schreef JustinCase het volgende:
[..]
Sorry dat jij de volle laag kreeg, ik hoopte dat het onredelijke er dik genoeg bovenop lag.
Yep, iedereen zit al klaarquote:Op woensdag 1 oktober 2014 21:24 schreef Eyip het volgende:
RTL late night met Humberto Tan: ouders van Kris schuiven aan tafel en hebben veel vragen. Misschien al hier aan de orde gekomen. Ik dacht: meld het even.
Vragen, vragen, wie-de-wie-de-wagen.quote:Op woensdag 1 oktober 2014 21:24 schreef Eyip het volgende:
RTL late night met Humberto Tan: ouders van Kris schuiven aan tafel en hebben veel vragen. Misschien al hier aan de orde gekomen. Ik dacht: meld het even.
Dat NFI-rapport van 1000 pagina's. Zitten vast wel wat pagina's bij, die wie niet kennen.quote:Op woensdag 1 oktober 2014 21:45 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
[..]
Vragen, vragen, wie-de-wie-de-wagen.
Zo langzamerhand zou ik ook wel eens wat antwoorden willen horen.
Wat weten de ouders wat wij nog niet weten?
Jammer dat daar nog niets van uitgelekt is.quote:Op woensdag 1 oktober 2014 21:47 schreef agter het volgende:
[..]
Dat NFI-rapport van 1000 pagina's. Zitten vast wel wat pagina's bij, die wie niet kennen.
Dan heb je het nieuws niet gevolgd Kloothommelquote:Op woensdag 1 oktober 2014 21:54 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
[..]
Jammer dat daar nog niets van uitgelekt is.
Doe mij ook even een PDF-je per PM.quote:Op woensdag 1 oktober 2014 21:57 schreef Domnivoor het volgende:
[..]
Dan heb je het nieuws niet gevolgd Kloothommel
Eh.. shit... wat heb ik dan gemist?quote:Op woensdag 1 oktober 2014 21:57 schreef Domnivoor het volgende:
[..]
Dan heb je het nieuws niet gevolgd Kloothommel
"Vanavond de laatste stand van zaken."quote:Op woensdag 1 oktober 2014 21:45 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
[..]
Vragen, vragen, wie-de-wie-de-wagen.
Zo langzamerhand zou ik ook wel eens wat antwoorden willen horen.
Wat weten de ouders wat wij nog niet weten?
Ik doelde op een PDF-je van 1000 pagina's.quote:Op woensdag 1 oktober 2014 22:17 schreef Domnivoor het volgende:
Er zijn de afgelopen weken verschillende details uit de NFI-rapporten naar buiten gekomen.
Waarom per PM? We zetten het nieuws gewoon hier neer
En als ik dat PDF-je naar je doorstuur ga je het dan helemaal lezen?quote:Op woensdag 1 oktober 2014 22:20 schreef agter het volgende:
[..]
Ik doelde op een PDF-je van 1000 pagina's.
Grapje.
Ik verwacht er niks van, maar ik gun RTL4 in dit geval een grote primeur.quote:Op woensdag 1 oktober 2014 22:22 schreef jackie12 het volgende:
Als Hans Kremers weer zegt:
"de resultaten geven ons zoveel stof tot nadenken en roept weer zoveel vragen op"
en het verder niet toelicht ,ren ik gillend het huis uit
Ja, zeker weten. En wel meer dan 1 keer.quote:Op woensdag 1 oktober 2014 22:25 schreef Domnivoor het volgende:
[..]
En als ik dat PDF-je naar je doorstuur ga je het dan helemaal lezen?
-edit, nergens voor nodig dit-quote:Op woensdag 1 oktober 2014 22:22 schreef jackie12 het volgende:
Als Hans Kremers weer zegt:
"de resultaten geven ons zoveel stof tot nadenken en roept weer zoveel vragen op"
en het verder niet toelicht ,ren ik gillend het huis uit
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |