abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 1 oktober 2014 @ 15:06:16 #126
429912 Dr.Kloothommel
Trollen moet mogen
pi_145092452
quote:
1s.gif Op woensdag 1 oktober 2014 14:56 schreef Poekje01 het volgende:

[..]

behalve als je in een gebied zit zonder bereik. Wat een onzin dit zeg.
Er was juist wel bereik, hier en daar. Dat was waar de discussie over ging.
  woensdag 1 oktober 2014 @ 15:06:45 #127
429912 Dr.Kloothommel
Trollen moet mogen
pi_145092461
quote:
14s.gif Op woensdag 1 oktober 2014 14:58 schreef Poekje01 het volgende:

[..]

Ja, en bij alle paren is er een meisje van 1.85 lang, plus een kleine muppet die 1.67 lang is met rood haar.
Dream on.

Grappig, als alle getuigenverklaringen onbetrouwbaar zijn, klopt je quote over en van die Panamees zelf, die dit beweerde, dus ook niet.
Welke quote precies?
pi_145092491
quote:
0s.gif Op woensdag 1 oktober 2014 15:01 schreef agter het volgende:

[..]

Nee, het is geen onzin. Is zeer interessant zelfs.

Je kunt op die manier goed bepalen via welke route, en met welke snelheid ze El Pianista opgegaan zijn. En ook waar ze die dag allemaal geweest zijn, voor ze aan de klim begonnen.

Er zijn hier mensen die denken dat ze wellicht per auto (Jackie heeft het daar wel over), via een omweggetje een gedeelte naar de Mirador afgelegd kunnen hebben. Dat zou met de gegevens van de masten bevestigd, dan wel uitgesloten kunnen worden.
leg dit nog maar eens voor dan aan Stratotanker, die vond mij eerder een idioot toen ik hetzelfde aandroeg hier. Heb hem ge DM't hierover, nooit antwoord gehad. Maar politierechercheurs doen dit soort werk idd. wel degelijk, in voorbereiding naar rechtszaken. Punt vlgns hem was: driekhoeksmetingen, kan, maar je moet wel voldoende opstelpunten hebben daarvoor. En bereik. Anders heb je maar 1 punt, en geen 2.
pi_145092557
quote:
0s.gif Op woensdag 1 oktober 2014 14:55 schreef Dr.Kloothommel het volgende:

[..]

Die getuigenverklaringen zijn onbetrouwbaar. Voor de Panamezen zien alle meisjes uit Europa er hetzelfde uit.
Daarmee zeg je dus dat Plinio en Lorenzo G zichzelf onbetrouwbaar als getuigen vinden.
pi_145092592
quote:
1s.gif Op woensdag 1 oktober 2014 15:07 schreef Poekje01 het volgende:

[..]

leg dit nog maar eens voor dan aan Stratotanker, die vond mij eerder een idioot toen ik hetzelfde aandroeg hier. Heb hem ge DM't hierover, nooit antwoord gehad. Maar politierechercheurs doen dit soort werk idd. wel degelijk, in voorbereiding naar rechtszaken. Punt vlgns hem was: driekhoeksmetingen, kan, maar je moet wel voldoende opstelpunten hebben daarvoor. En bereik. Anders heb je maar 1 punt, en geen 2.
Dat begrijp ik, zeker in de bergen is het maar de vraag hoeveel masten er geregistreerd hebben. Maar hoe dan ook, ze zijn die dag vanuit Boquete vertrokken. En dat is een stad(je) met meer masten. Dan kun je in elk geval hun whereabouts traceren tot in de bergen.
En ook hun snelheid. Dus of ze lopend, dan wel per taxi/auto gingen.
Make my day!
pi_145092624
quote:
0s.gif Op woensdag 1 oktober 2014 15:06 schreef Dr.Kloothommel het volgende:

[..]

Welke quote precies?
wat een van de gidsen beweerde, hij dacht dat hij op 1 april de meiden had gezien op het Pianista pad, maar hij wist het niet zeker en ook niet hoe laat, want "alle Europese meiden lijken op elkaar". (was dat niet P.M.?)
pi_145092657
quote:
0s.gif Op woensdag 1 oktober 2014 15:10 schreef agter het volgende:

[..]

Dat begrijp ik, zeker in de bergen is het maar de vraag hoeveel masten er geregistreerd hebben. Maar hoe dan ook, ze zijn die dag vanuit Boquete vertrokken. En dat is een stad(je) met meer masten. Dan kun je in elk geval hun whereabouts traceren tot op de bergen.
Dat is wat ik bedoel ja.
Daarom ben ik ook benieuwd naar het antwoord van @danyioromijn.
Hoe hoger de geest, hoe groter het beest.(Maaike Vaatstra)
  woensdag 1 oktober 2014 @ 15:12:52 #133
429912 Dr.Kloothommel
Trollen moet mogen
pi_145092662
quote:
0s.gif Op woensdag 1 oktober 2014 15:01 schreef Loohcs het volgende:

[..]

Wat betreft de ouders wel imho. Hadden ze hun volwassen dochter moeten verbieden te gaan? Of welke andere bewuste keuze zouden de ouders nog meer 'verkeerd' hebben gemaakt?
Volwassen op papier en misschien lichamelijk. Maar deze jonge vrouwen hadden wel bijzonder weinig levens- en reiservaring. Dat is inmiddels wel duidelijk geworden.

Verbieden lijkt me niet de goede aanpak, maar ik zou het mijn kinderen (waarvan er twee ongeveer die leeftijd hebben) wel ernstig afraden en het ook echt ontmoedigen.

Als je Spaans wil leren, dan ligt hier niet zo ver vandaan, dat is opmerkelijk, ook een land waar dat heel goed zou kunnen. Ook voor vrijwilligerswerk al dan niet met kinderen zijn in ons eigen land voldoende mogelijkheden. Waarom dan naar de andere kant van de aardbol vliegen, ook als je daar eigenlijk niet de financiële middelen voor hebt (denk aan de bezuiniging van $25 op de gids)?
pi_145092755
quote:
0s.gif Op woensdag 1 oktober 2014 14:55 schreef Dr.Kloothommel het volgende:

[..]

Die getuigenverklaringen zijn onbetrouwbaar. Voor de Panamezen zien alle meisjes uit Europa er hetzelfde uit.
En dus sla je ze voor het 'gemak' maar in de wind?
En dan heb ik het niet over de getuigenverklaringen van oa Olivia de Kam, maar die van de collega''s van F.
pi_145092790
quote:
0s.gif Op woensdag 1 oktober 2014 15:10 schreef agter het volgende:

[..]

Dat begrijp ik, zeker in de bergen is het maar de vraag hoeveel masten er geregistreerd hebben. Maar hoe dan ook, ze zijn die dag vanuit Boquete vertrokken. En dat is een stad(je) met meer masten. Dan kun je in elk geval hun whereabouts traceren tot in de bergen.
En ook hun snelheid. Dus of ze lopend, dan wel per taxi/auto gingen.
ja, vond/vind ik ook. Het is het eerste waar misdaadjournalisten achterheen gaan. Zo ook hier. John vd Heuvel had deze telefoon gegevens volgens mij in april al in Panama gehad, of gekocht.
pi_145092802
quote:
0s.gif Op woensdag 1 oktober 2014 14:59 schreef schuschuho het volgende:

[..]

Beetje vreemde man die Lux! Zag ook als je terug kijkt naar de post de hele maand april ontbreekt! Dit bericht vind ik ook apart: Eh....I think you can scan fingerprints, and then copy down the fax back in. If your hand really does not matter, you can send back the whole hand. Of course, I can help you arrange transport.This is my good! Haha!"
Niemand die dit leest of wil reageren?
  woensdag 1 oktober 2014 @ 15:18:12 #137
429912 Dr.Kloothommel
Trollen moet mogen
pi_145092825
quote:
0s.gif Op woensdag 1 oktober 2014 15:15 schreef Lutalo het volgende:

[..]

En dus sla je ze voor het 'gemak' maar in de wind?
En dan heb ik het niet over de getuigenverklaringen van oa Olivia de Kam, maar die van de collega''s van F.
Luister, ik ben wetenschapper, geen rechercheur. Ik neem aan dat ze in Panama die getuigenverklaringen wel op hun merites hebben beoordeeld.

Sommige verklaringen zullen betrouwbaarder zijn dan anderen. Als je echt met iemand hebt gesproken, bijvoorbeeld, dan heeft dat meer waarde dan wanneer je iemand hebt zien lopen aan de overkant van de straat.
pi_145092843
quote:
0s.gif Op woensdag 1 oktober 2014 15:12 schreef Dr.Kloothommel het volgende:

[..]

Volwassen op papier en misschien lichamelijk. Maar deze jonge vrouwen hadden wel bijzonder weinig levens- en reiservaring. Dat is inmiddels wel duidelijk geworden.

Verbieden lijkt me niet de goede aanpak, maar ik zou het mijn kinderen (waarvan er twee ongeveer die leeftijd hebben) wel ernstig afraden en het ook echt ontmoedigen.

Als je Spaans wil leren, dan ligt hier niet zo ver vandaan, dat is opmerkelijk, ook een land waar dat heel goed zou kunnen. Ook voor vrijwilligerswerk al dan niet met kinderen zijn in ons eigen land voldoende mogelijkheden. Waarom dan naar de andere kant van de aardbol vliegen, ook als je daar eigenlijk niet de financiële middelen voor hebt (denk aan de bezuiniging van $25 op de gids)?
helemaal mee eens, in mijn eh.. jeugd, gingen kids hiervoor naar Salamanca, in Spanje. Leuke mensen ook, Spanjaarden
pi_145092863
quote:
0s.gif Op woensdag 1 oktober 2014 12:39 schreef Dr.Kloothommel het volgende:

[..]

Het is niet alleen kwestie van overkomen - er zijn ook bewuste keuzes gemaakt die hebben bijgedragen aan deze tragedie.
Natuurlijk hebben de vrouwen keuzes gemaakt. Maar waren het keuzes, die bij voorbaat al fataal zouden kunnen aflopen?
  woensdag 1 oktober 2014 @ 15:19:39 #140
429912 Dr.Kloothommel
Trollen moet mogen
pi_145092871
quote:
0s.gif Op woensdag 1 oktober 2014 15:17 schreef schuschuho het volgende:

[..]

Ik heb het wel gelezen, maar niet serieus genomen. Het lijkt mij een charlatan.
pi_145092888
quote:

[..]

huh? ze post toch op 5 april en 21, zie post 65. Toen had ze (het is een zij) gelijk een gewondeN verpleger nodig, dat dan weer wel😜
pi_145092945
quote:
1s.gif Op woensdag 1 oktober 2014 15:20 schreef Poekje01 het volgende:

[..]

huh? ze post toch op 5 april en 21?
Uh...nee. Ik zoek nog even verder! Vreemd allemaal! http://boquete.ning.com/f(...)lease-help-find-them
pi_145093018
quote:
0s.gif Op woensdag 1 oktober 2014 15:21 schreef schuschuho het volgende:

[..]

Uh...nee. Ik zoek nog even verder! Vreemd allemaal! http://boquete.ning.com/f(...)lease-help-find-them
nou moe, ik heb je de blz gequote, lees even terug dan op blz 3, post 57 hier, onderste linkje
pagina 5 van dat forumthread, staat er nog steeds:

Permalink Reply by Lux on April 5, 2014 at 10:06am
According to a friend of the girls, they had a 2pm appointment at the Pianista trail head, but they never showed up. Is this common knowledge? Do we have any actual evidence they went hiking anywhere at all?
▶ Reply
pi_145093097
quote:
0s.gif Op woensdag 1 oktober 2014 15:18 schreef Dr.Kloothommel het volgende:

[..]

Luister, ik ben wetenschapper, geen rechercheur. Ik neem aan dat ze in Panama die getuigenverklaringen wel op hun merites hebben beoordeeld.

Sommige verklaringen zullen betrouwbaarder zijn dan anderen. Als je echt met iemand hebt gesproken, bijvoorbeeld, dan heeft dat meer waarde dan wanneer je iemand hebt zien lopen aan de overkant van de straat.
Dan heb je als wetenschapper de strekking van mijn bericht vls mij niet begrepen.
Welke verklaring(en) van welke getuige(en) heeft (hebben) dan geleid tot de bepaling van waar het eerst te zoeken?
pi_145093102
quote:

[..]

De wereld is heel groot en het is niet geheel onlogisch dat je die wil verkennen. Nee, de wereld is niet veilig, dat heb ik wel gemerkt inmiddels.... maar dat is je stulpje in Nederland óók niet. Overal kan er iets met je gebeuren en foute inschattingen zijn menselijk... daar sta zelfs jij waarschijnlijk niet boven. :)

Op een gegeven moment moet je kinderen nu eenmaal hun eigen keuzes laten maken. En dan moet je ze ook laten gaan, en niet krampachtig blijven vasthouden aan je eigen veilige belevingswereld. Soms gebeurt er iets naars, maar dat is in dit geval mijns inziens niemand te verwijten.

Daarbij is niet bekend waarom ze niet met een gids zijn gegaan, dat dat was om geld te besparen is een aanname van jou.
pi_145093211
quote:

[..]

Dit ging over iemand die vervoer naar de grens zocht om papieren voor de verblijfsvergunning te verlengen. Hij kwam met de mogelijkheid om het via mail te regelen, ook de vingerafdrukken die daar kennelijk voor nodig zijn. En anders kon hij vervoer regelen, zo begreep ik het als je het hele bericht met de reacties leest
  woensdag 1 oktober 2014 @ 15:31:24 #147
429912 Dr.Kloothommel
Trollen moet mogen
pi_145093288
quote:
0s.gif Op woensdag 1 oktober 2014 15:19 schreef gynaika het volgende:

[..]

Natuurlijk hebben de vrouwen keuzes gemaakt. Maar waren het keuzes, die bij voorbaat al fataal zouden kunnen aflopen?
Nee, niet bij voorbaat. Maar er was wel een combinatie van onverstandige keuzes die het risico op problemen onnodig heeft vergroot:

1. In de eerste plaats het niet melden van hun wandelplannen voor die dag. Dat is eigenlijk de grootste fout geweest.

2. Tegen de adviezen in zonder gids die Pianista trail gaan lopen.

3. Geen goede kleding en uitrusting meenemen.

Verder kun je nog denken aan:

4. Niet direct zijn omgekeerd na het bereiken van de Mirador. Mogelijk waren ze misleid door gebrekkige informatie daarover en/of hadden ze zich hier vooraf onvoldoende in verdiept.

5. Blijven doorlopen in een gebied waarin ze (al een hele tijd) geen telefonisch bereik meer hadden.

Het gaat dus om de combinatie van deze keuzes. Als ze op een van de hierboven genoemde punten een andere keuze hadden gemaakt, dan zouden ze nu misschien nog leven.

Al deze punten staan geheel los van de vraag verdwaling of misdrijf.

[ Bericht 0% gewijzigd door Dr.Kloothommel op 01-10-2014 15:37:50 ]
  woensdag 1 oktober 2014 @ 15:32:48 #148
429912 Dr.Kloothommel
Trollen moet mogen
pi_145093344
quote:
0s.gif Op woensdag 1 oktober 2014 15:26 schreef Lutalo het volgende:

[..]

Dan heb je als wetenschapper de strekking van mijn bericht vls mij niet begrepen.
Welke verklaring(en) van welke getuige(en) heeft (hebben) dan geleid tot de bepaling van waar het eerst te zoeken?
Dat weet ik niet. Of ik begrijp je vraag nog steeds niet.
pi_145093359
quote:
0s.gif Op woensdag 1 oktober 2014 15:31 schreef Dr.Kloothommel het volgende:

[..]

Nee, niet bij voorbaat. Maar er was wel een combinatie van onverstandige keuzes die het risico op problemen onnodig hebben vergroot:

1. In de eerste plaats het niet melden van hun wandelplannen voor die dag. Dat is eigenlijk de grootste fout geweest.

2. Tegen de adviezen in zonder gids die Pianista trail gaan lopen.

3. Geen goede kleding en uitrusting meenemen.

Verder kun je nog denken aan:

4. Niet direct zijn omgekeerd na het bereiken van de Mirador. Mogelijk waren ze misleidt door gebrekkige informatie daarover en/of hadden ze zich hier vooraf onvoldoende in verdiept.

5. Blijven doorlopen in een gebied waarin ze (al een hele tijd) geen telefonisch bereik meer hadden.

Het gaat dus om de combinatie van deze keuzes. Als ze op een van de hierboven genoemde punten een andere keuze hadden gemaakt, dan zouden ze nu misschien nog leven.

Al deze punten staan geheel los van de vraag verdwaling of misdrijf.
Vol met aannames.
En dat van een wetenschapper
pi_145093480
quote:

[..]

Tja, we weten nog niet eens of en - zo ja - in hoeverre dat gebrek aan reiservaring wel een belangrijke rol heeft gespeeld. Daarbij kan je ook in Spanje blijkbaar verdwalen, getuige die vrouw uit Stramproy ruim drie jaar geleden.
Tja voor vrijwilligerswerk zijn hier ook voldoende mogelijkheden...ja zo lust ik er nog wel een paar. Veiligheidstechnisch moet je Nederland nooit verlaten. Veel landen zijn onveiliger en al dat reizen is ook maar risicovol.
- I've just made up my mind, so don't confuse me with the facts -
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')