Waarom de chauffeur niet?quote:Op dinsdag 30 september 2014 13:46 schreef Geralt het volgende:
[..]
Uiteraard; maar dat wil nog niet zeggen dat de "stunt" (bewust tussen haakjes, want het is eerder een kneuzenkermis te noemen dan een stunt) mislukt is. Die ging prima. Alleen het terrein was veel te klein; zoals ik al direct in topic 1 zei.
Schuldigen:
• organisatie
• vergunningverlener
• gemeente
• stuntteam
Zo simpel is het gewoon
We waren aan het wachten tot jij ons onwetenden kwam uitleggen hoe het allemaal in elkaar steekt.quote:Op dinsdag 30 september 2014 13:46 schreef Ouder1 het volgende:
Wat valt hier eigenlijk nog te bespreken? Wat is het mysterie?
Die reken ik tot het stuntteam. Zo een truck run je lijkt me niet alleen, maar met een aantal mensen.quote:
Laat ik hier nu net de ballen verstand van hebben.quote:Op dinsdag 30 september 2014 13:47 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
We waren aan het wachten tot jij ons onwetenden kwam uitleggen hoe het allemaal in elkaar steekt.
Maar goed, het gaat nu toch pas een beetje duidelijk worden allemaalquote:Op dinsdag 30 september 2014 13:51 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Laat ik hier nu net de ballen verstand van hebben.
Om eerlijk te zijn interesseert het mij ook geen hol.quote:Op dinsdag 30 september 2014 13:53 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Maar goed, het gaat nu toch pas een beetje duidelijk worden allemaal
- Wel/geen mankement
- Vergunning correct verstrekt
- Wat doet de gemeente/burgemeester
- Hoe loopt het af met de zwaargewonden
- Wat zijn de gevolgen hiervan voor toekomstige vergelijkbare shows
Of is het van 'mensen dood, oeh en ah geroepen, topic op slot?'
Waarom post je hier dan?quote:Op dinsdag 30 september 2014 13:58 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Om eerlijk te zijn interesseert het mij ook geen hol.![]()
RIP voor de slachtoffers en we zien wel welke gevolgen het heeft voor vergelijkbare evenementen want daar hebben wij toch geen enkele invloed op.
Omdat ik me afvraag wat er voor jullie zo interessants aan is.quote:Op dinsdag 30 september 2014 14:00 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Waarom post je hier dan?
Zojuist op de radio; Raad voor de transportveiligheid kondigt een grootschalig onderzoek aan.
Omdat het juridisch een interessant vraagstuk is wie de aansprakelijkheid draagt in dit soort gevallen.quote:Op dinsdag 30 september 2014 14:02 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Omdat ik me afvraag wat er voor jullie zo interessants aan is.
..en wat zou dat? Blijkt dat ergens uit? Of zit je weer (zoals gewoonlijk) een enorm verhaal ergens omheen te fantaseren?quote:Op dinsdag 30 september 2014 14:02 schreef Loekie1 het volgende:
Wat ik probeer te zeggen is dat het anders is als je tijdens de stunt iets probeert te voorkomen of te vermijden, dan als je als doel hebt zes auto's te pletten. Bij een stunt waarbij je over auto's gaat springen, zit je in de modus van: schade voorkomen. Hier is er sprake van doelbewust op auto's terechtkomen en daarna publiek vermijden, dat zijn twee verschillende intenties.
Ah. Oké. Afwachten dan maar.quote:Op dinsdag 30 september 2014 14:03 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Omdat het juridisch een interessant vraagstuk is wie de aansprakelijkheid draagt in dit soort gevallen.
Die chauffeur is gebroken, ik geloof wel dat dat waar is. Hij had in feite tegen zichzelf beschermd moeten worden, zijn iq is waarschijnlijk niet al te hoog.quote:Op dinsdag 30 september 2014 14:05 schreef DonJames het volgende:
[..]
..en wat zou dat? Blijkt dat ergens uit? Of zit je weer (zoals gewoonlijk) een enorm verhaal ergens omheen te fantaseren?
Als dat het geval is dan had hij met dat lage IQ ook gewoon burgemeester van een plaatsje als Haaksbergen kunnen worden.quote:Op dinsdag 30 september 2014 14:08 schreef Loekie1 het volgende:
[..]
Die chauffeur is gebroken, ik geloof wel dat dat waar is. Hij had in feite tegen zichzelf beschermd moeten worden, zijn iq is waarschijnlijk niet al te hoog.
Is het niet gewoon een verkeersongeluk en zaak voor de politie? Is openbare weg tochquote:Op dinsdag 30 september 2014 14:06 schreef Me_Wesley het volgende:
OvV is ondertussen een onderzoek begonnen.
Daar gaat de onderzoeksraad geen uitspraak over doen. Hun onderzoeken zijn erop gericht om ongevallen in de toekomst te voorkomen en zijn in principe non-punitive. De onderzoeken en publicaties kunnen ook niet in rechtszaken gebruikt worden.quote:Op dinsdag 30 september 2014 14:03 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Omdat het juridisch een interessant vraagstuk is wie de aansprakelijkheid draagt in dit soort gevallen.
Ik geef aan waarom ik de discussie interessant vind. Ik wacht wel even tot de nabestaanden iemand aan gaan klagen om te zien hoe de vork nu echt in de steel steekt.quote:Op dinsdag 30 september 2014 14:13 schreef Me_Wesley het volgende:
[..]
Daar gaat de onderzoeksraad geen uitspraak over doen. Hun onderzoeken zijn erop gericht om ongevallen in de toekomst te voorkomen en zijn in principe non-punitive. De onderzoeken en publicaties kunnen ook niet in rechtszaken gebruikt worden.
Het is in ieder geval interessant jaquote:Op dinsdag 30 september 2014 14:16 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Ik geef aan waarom ik de discussie interessant vind. Ik wacht wel even tot de nabestaanden iemand aan gaan klagen om te zien hoe de vork nu echt in de steel steekt.
Geldt dat ook voor zo'n evenement? Je krijgt bij een historische motorrace op een stratencircuit ook geen bekeuring voor inhalen en te hard rijden.quote:Op dinsdag 30 september 2014 14:11 schreef Ferrari_Tape het volgende:
[..]
Is het niet gewoon een verkeersongeluk en zaak voor de politie? Is openbare weg toch
Daar heb je ook weer gelijk in.quote:Op dinsdag 30 september 2014 14:18 schreef PeeJay1980 het volgende:
[..]
Geldt dat ook voor zo'n evenement? Je krijgt bij een historische motorrace op een stratencircuit ook geen bekeuring voor inhalen en te hard rijden.
Dit gaat wat verder dan een gewoon verkeersongeval.quote:Op dinsdag 30 september 2014 14:11 schreef Ferrari_Tape het volgende:
Is het niet gewoon een verkeersongeluk en zaak voor de politie? Is openbare weg toch
Martin Vrijland, wat een kneus is datquote:Op dinsdag 30 september 2014 14:22 schreef Dr.Mikey het volgende:
Een of andere gekkie denkt dat het een Satans offer is
http://www.martinvrijland(...)n-het-gemeentewapen/
Dat is toch wat hij zegt? En wat het ook was natuurlijk, een ongeluk, er was geen intentie om die mensen dood te rijden lijkt me.quote:Op dinsdag 30 september 2014 13:10 schreef Greys het volgende:
[..]
Geniet je daar nou van, van die kutwoorden in andermans mond leggen?
Oprechte vraag.
Het was een offer aan Satan, lees ik hierboven. Weldegelijk intentie dus.quote:Op dinsdag 30 september 2014 14:33 schreef DroogDok het volgende:
[..]
Dat is toch wat hij zegt? En wat het ook was natuurlijk, een ongeluk, er was geen intentie om die mensen dood te rijden lijkt me.
http://www.ad.nl/ad/nl/32(...)a-monstertruck.dhtmlquote:Op maandag 29 september 2014 21:24 schreef El_jefe07 het volgende:
Zelfde truck/stunt.. Afstand? Nah
Op 7:10 kon ie toen nog wel goed remmen
quote:'Zelfde truck/stunt.. Afstand? Nah. Op 7:10 kon ie toen nog wel goed remmen,' schrijft iemand op onlineforum Fok!
quote:Op dinsdag 30 september 2014 14:58 schreef RedFever007 het volgende:
[..]
http://www.ad.nl/ad/nl/32(...)a-monstertruck.dhtml
[..]
1:Struisvogelgedragquote:Op dinsdag 30 september 2014 15:11 schreef S95Sedan het volgende:
Ah het afschuiven is begonnen lees ik. Burgemeester 'wist er niet van' terwijl er nota bene in elk krantje groot aangekondigd staat dat er een monstertruck gaat rijden.
Stelletje huichelaars daar bij de gemeente Haaksbergen.
Ik organiseer zelf autosportevenementen met trucks....quote:Op dinsdag 30 september 2014 14:02 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Omdat ik me afvraag wat er voor jullie zo interessants aan is.
Hahahahaquote:Op dinsdag 30 september 2014 14:58 schreef RedFever007 het volgende:
[..]
[..]
quote:Op dinsdag 30 september 2014 15:21 schreef El_jefe07 het volgende:
[..]
HahahahaCool
![]()
Zou ik hiervoor royalties moeten claimen?
Het is gewoon fucking schandalig, als die vent voor mij werkte had die meteen kunnen opzouten. En nog ontkennen ook.quote:Op dinsdag 30 september 2014 15:14 schreef Onnoman het volgende:
[..]
1:Struisvogelgedrag
2:Wir haben es nicht gewusst
De burgemeester wist er niets van, kunnen we aan het rijtje toevoegen
TV-PROGRAMMA'S · 1quote:Op dinsdag 30 september 2014 15:15 schreef agter het volgende:
Die Mario Doornink was er wel helemaal gek op, op die trucks.
https://www.facebook.com/(...)656.637248149&type=3
al ben ik wel van mening dat je een burgemeester niet alles kwalijk kan nemen.. vooral van grote steden kan je niet elke dag op de hoogte zijn van wat zich alles afspeelt.. daar heb je personeel voorquote:Op dinsdag 30 september 2014 15:23 schreef S95Sedan het volgende:
[..]
Het is gewoon fucking schandalig, als die vent voor mij werkte had die meteen kunnen opzouten. En nog ontkennen ook.
Maar dat is de typisch Nederlandse cultuur, als er wat gebeurd is niemand verantwoordelijk. Mensen die durven zeggen dat ze het verkloot hebben zie je nog maar zelden.
Jep, maar je kunt je daar niet achter verschuilen. Je kunt delegeren, maar je blijft eindverantwoordelijke.quote:Op dinsdag 30 september 2014 15:29 schreef Onnoman het volgende:
[..]
al ben ik wel van mening dat je een burgemeester niet alles kwalijk kan nemen.. vooral van grote steden kan je niet elke dag op de hoogte zijn van wat zich alles afspeelt.. daar heb je personeel voor
Dit. Degene die het gaspedaal intrapt is daar altijd nog zelf verantwoordelijk voor.quote:Op dinsdag 30 september 2014 15:40 schreef Zoev het volgende:
Verantwoordelijke wethouder(s), burgemeester, chauffeur, organisator. Die zullen allemaal wel goed aan de tand gevoeld gaan worden. En dan horen we vanzelf wel wie hier de fouten heeft gemaakt.
Ik vind nog altijd dat je als chauffeur van een monstertruck moet kunnen inschatten wat kan en wat niet kan, op locatie.
En als ik zie hoe hij reed in andere filmpjes dan denk ik dat deze man een serieus probleem heeft.
Films: Hell Driverquote:Op dinsdag 30 september 2014 15:25 schreef RedFever007 het volgende:
[..]
TV-PROGRAMMA'S · 1
Wegmisbruikers
Ik ben ook bang voor kwaadaardige achtergronden. Met een monstertruck over auto's rijden geeft een bepaald bevredigend gevoel. Je bent op een bepaalde manier gefacineerd om destructie.quote:Op dinsdag 30 september 2014 15:40 schreef Zoev het volgende:
Verantwoordelijke wethouder(s), burgemeester, chauffeur, organisator. Die zullen allemaal wel goed aan de tand gevoeld gaan worden. En dan horen we vanzelf wel wie hier de fouten heeft gemaakt.
Ik vind nog altijd dat je als chauffeur van een monstertruck moet kunnen inschatten wat kan en wat niet kan, op locatie.
En als ik zie hoe hij reed in andere filmpjes dan denk ik dat deze man een serieus probleem heeft.
+1 voor Louis Tobback.quote:Op dinsdag 30 september 2014 00:07 schreef Mani89 het volgende:
In België (wat door velen wordt gezien als een derdewereldland) lopen ze op ons voor.
[..]
[..]
[..]
Dat laatste ben ik zeker met je eens, maar je 'Ongelukje, kan gebeuren' klonk heel anders.quote:Op dinsdag 30 september 2014 14:33 schreef DroogDok het volgende:
[..]
Dat is toch wat hij zegt? En wat het ook was natuurlijk, een ongeluk, er was geen intentie om die mensen dood te rijden lijkt me.
Dit stukje daaruit:quote:Op dinsdag 30 september 2014 14:58 schreef RedFever007 het volgende:
[..]
[..]
Precies. Verkeerde inschatting van de chauffeur terwijl hij het gaspedaal nog eens diep indrukte.quote:Op dinsdag 30 september 2014 17:27 schreef Greys het volgende:
[..]
Dit stukje daaruit:
De begeleider van de chauffeur van de bewuste monstertruck beweert nochthans dat Mario Doornink geen man is die veel risico's neemt. 'Hij wist wat-ie had en dat wilde hij niet verliezen. Het is ook nooit misgegaan, ook niet bijna,' zo verklaarde Tonnie Olde Heuvel gisteren tegenover het AD.
Volgens hem zei Mario zondag vóór het evenement in Haaksbergen tegen zijn echtgenote en andere mensen uit zijn omgeving dat het terrein voor de stunt met de monstertruck 'aan de kleine kant was'.
Wat ontzettend tegenstrijdig. Want als die begeleider zelf zegt dat Mario het ruim voor het evenement al vrij krap vond, dan neemt hij dus wél risico door het alsnog te doen. Van je begeleiders/vrienden moet hij het niet hebben met zulke uitspraken.
Misschien vond hij het wel aan de kleine kant wat betreft het showelement.quote:Op dinsdag 30 september 2014 17:27 schreef Greys het volgende:
Wat ontzettend tegenstrijdig. Want als die begeleider zelf zegt dat Mario het ruim voor het evenement al vrij krap vond, dan neemt hij dus wél risico door het alsnog te doen. Van je begeleiders/vrienden moet hij het niet hebben met zulke uitspraken.
Dat gaspedaal is amper ingedrukt geweest man. En al helemaal niet toen hij het publiek in denderde.quote:Op dinsdag 30 september 2014 17:29 schreef agter het volgende:
Verkeerde inschatting van de chauffeur terwijl hij het gaspedaal nog eens diep indrukte.
Het rempedaal wellicht ook niet.quote:Op dinsdag 30 september 2014 17:39 schreef Geralt het volgende:
[..]
Dat gaspedaal is amper ingedrukt geweest man. En al helemaal niet toen hij het publiek in denderde.
Dat klinkt heel anders.
[..]
[..]
Ik vind dat er echt heel anders uitzien. Hij was hier een draai aan het maken toen hij het publiek in reed, zag er niet uit alsof hij vlak voor het hek wilde stoppen.quote:
Correct. Wat ik al eerder in de vorige reeks zei: niemand zal het publiek (deels) de schuld geven.quote:Op dinsdag 30 september 2014 13:46 schreef Geralt het volgende:
[..]
Uiteraard; maar dat wil nog niet zeggen dat de "stunt" (bewust tussen haakjes, want het is eerder een kneuzenkermis te noemen dan een stunt) mislukt is. Die ging prima. Alleen het terrein was veel te klein; zoals ik al direct in topic 1 zei.
Schuldigen:
• organisatie
• vergunningverlener
• gemeente
• stuntteam
Zo simpel is het gewoon
Dat ben ik ook met je eens hoor, alleen zal de rechter niet straks tegen die mensen zeggen eigen schuld dat uw kind/man/oma dood is; had u daar maar niet moeten gaan staan.quote:Op dinsdag 30 september 2014 18:51 schreef 10minuteman het volgende:
Ik leg echter wél een deel van de verantwoordelijkheid daar neer.
Ik kliktequote:Op dinsdag 30 september 2014 18:38 schreef Monolith het volgende:
Ik kwam deze volstrekt plausibele theorie nog tegen.
http://www.martinvrijland(...)n-het-gemeentewapen/
Uiteraard. Maar het is gewoon erg jammer om te zien dat men elkaar nog steeds volgt als schapen. Schapen gedrag zul je blijven houden.quote:Op dinsdag 30 september 2014 18:56 schreef Geralt het volgende:
[..]
Dat ben ik ook met je eens hoor, alleen zal de rechter niet straks tegen die mensen zeggen eigen schuld dat uw kind/man/oma dood is; had u daar maar niet moeten gaan staan.
Hij is wel eindverantwoordelijk voor zijn personeel.quote:Op dinsdag 30 september 2014 15:29 schreef Onnoman het volgende:
[..]
al ben ik wel van mening dat je een burgemeester niet alles kwalijk kan nemen.. vooral van grote steden kan je niet elke dag op de hoogte zijn van wat zich alles afspeelt.. daar heb je personeel voor
Dus wie zijn er allemaal verantwoordelijk?quote:Op dinsdag 30 september 2014 18:51 schreef 10minuteman het volgende:
[..]
Correct. Wat ik al eerder in de vorige reeks zei: niemand zal het publiek (deels) de schuld geven.
Ik leg echter wél een deel van de verantwoordelijkheid daar neer. Daarbij doel ik op (jong)volwassenen.
Maar goed het ritje wat je op noemt heeft ook cruciale fouten gemaakt. Zowel als met het afstempelen en de (na)controle van de vergunning voor het evenement.
De gemeente zal het wel afwimpelen want dat is namelijk het protocol. 'Sorry, het zal niet meer weer gebeuren' na een 'intern' onderzoek.
Thnx Troel.quote:Op dinsdag 30 september 2014 19:45 schreef Troel het volgende:
http://www.haaksbergen.nl/28559/Stand-van-zaken-na-48-uur
Misschien geeft dit al wat antwoorden op de vragen.
Zojuist gesprek gehad met de burgemeester waarin we nog wat extra vragen gesteld hebben.
Aanstaande vrijdag zal er waarschijnlijk een stille tocht zijn.
Zoals ik het al vreesde.quote:Uit een eerste verkennend onderzoek naar de totstandkoming van de verleende vergunning voor het evenement is nu duidelijk geworden dat deze door de gemeente Haaksbergen in behandeling is genomen als een normale reguliere aanvraag. Deze is gemandateerd ambtelijk afgehandeld. Voor de vergunning is geen advies ingewonnen bij politie en brandweer, dit is bij een categorie A-evenement ook niet gebruikelijk.
http://www.haaksbergen.nl/304/Evenement-organiserenquote:Op dinsdag 30 september 2014 20:05 schreef Isabeau het volgende:
Wat is een categorie-A evenement? En valt daar zo'n Monstertruck onder?
Ja, ik zat al zoiets door te lezen voor een andere gemeente, maar het kwam er eigenlijk op neer dat als het kleinschalig is en het het verkeer niet hindert en er niet te veel lawaai wordt gemaakt het een A-evenement mag heten. Ik las daar nergens iets over dat het optreden zelf risico's voor het publiek zou kunnen hebbenquote:Op dinsdag 30 september 2014 20:09 schreef Troel het volgende:
http://www.haaksbergen.nl/304/Evenement-organiseren
Wellicht kun je hier wat mee.
Nee, het evenement is al zeven keer eerder georganiseerd, maar er is elk jaar een andere stunt.quote:Op dinsdag 30 september 2014 20:15 schreef opgebaarde het volgende:
Maar was dit evenement met deze monstertruck al een paar keer georganiseerd in Haaksbergen?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |