abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_145046982
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 september 2014 10:57 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Klopt maar dat zijn politieke keuzes die niet worden teruggedraaid. Vraag is hoeveel % robotisering en % politieke keuze dit als resultaat heeft. En kunnen we de boel keren, of kan dat idd grotendeels niet, omdat het een politieke keuze is, die eigenlijk een soort geloof is.
We hebben deze situatie eerder gezien en er was een enorme oorlog nodig om dat bij te draaien.
pi_145047025
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 september 2014 11:01 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

We hebben deze situatie eerder gezien en er was een enorme oorlog nodig om dat bij te draaien.
Weliswaar zijn we nu in oorlog ahw, maar ik denk dat een enorme oorlog niet nodig is.
I´m back.
pi_145047124
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 september 2014 11:01 schreef Igen het volgende:

[..]

Je kan ook het minimumloon afschaffen en een regeling invoeren dat een bijstandsuitkering vloeiend wordt afgebouwd al naargelang je meer verdient. Dat komt op hetzelfde neer.

Maar in Duitsland zie je dat dat niet echt gewaardeerd wordt. Mensen willen niet graag fulltime werken voor een hongerloon, ook niet als dat door uitkeringen wordt aangevuld tot een beschaafd netto-inkomen. Dat tast mensen hun gevoel van eigenwaarde aan.

Alhoewel het alsnog wel beter zou kunnen zijn dan helemaal werkloos te zijn, daar niet van.
Het is ook niet normaal dat je bijvoorbeeld mensen als gemeente dus straatvegers ontslaat en ze dan aannemen na een jaar ww als straatvegers voor 1/3rde van het loon gewoon bijstand niveau.
En dan zegt ja ze waren te duur dan vraag ik me af hoe goedkoop moeten we worden?

Veel mensen werken nu al voor een hongerloontje ze kunnen vaak niks sparen en de kinderen hebben weinig tot geen toekomst.
pi_145047133
quote:

[..]

Je kan ook het minimumloon afschaffen en een regeling invoeren dat een bijstandsuitkering vloeiend wordt afgebouwd al naargelang je meer verdient. Dat komt op hetzelfde neer.

Maar in Duitsland zie je dat dat niet echt gewaardeerd wordt. Mensen willen niet graag fulltime werken voor een hongerloon, ook niet als dat door uitkeringen wordt aangevuld tot een beschaafd netto-inkomen. Dat tast mensen hun gevoel van eigenwaarde aan.

Alhoewel het alsnog wel beter zou kunnen zijn dan helemaal werkloos te zijn, daar niet van.
Eigen waarde ---> thymos, je zegt het zelf al.
Maar als die kinderen op MBO's door krijgen dat ze voor niets zijn opgeleid, en de docenten toegeven dat ze deie kinderen voor niets hebben opgeleid, dan krijg je toch precies dat... een thymotisch probleem?
I´m back.
pi_145047140
quote:

[..]

De vraag is of dat nodig is.

Iemand plaatste op Fok ooit een plaatje dat dit verhaal zo schrijnend duidelijk maakte:
Al eeuwen gillen, krijsen en janken werkgevers dat als werknemers meer rechten krijgen, de ondernemers failliet gaan. Alleen bleek keer op keer dat dat niet waar was.
Nu hebben we een politiek klimaat dat met deze ondernemers meegaat en zien we megalomane winsten terwijl werknemers zich een slag in de rondte werken voor een steeds lager loon en de werkeloosheid explodeert.
Het is opvallend hoe rijk de grootste klagers zijn en dan doel ik dus niet op uitkeringsgerechtigden maar op die grote bedrijven, veel (niet alle) MKB-ers en boeren bv.
Kijk ik om me heen dan zijn het in mijn omgeving ook juist de mensen die het bovengemiddeld goed hebben die ik het hardste hoor klagen.
pi_145047188
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 september 2014 11:02 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Weliswaar zijn we nu in oorlog ahw, maar ik denk dat een enorme oorlog niet nodig is.
Er is of een buitenproportionele politieke omwenteling of een grote oorlog voor nodig.
De kans op de laatste lijkt mij het grootste.
pi_145047263
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 september 2014 11:06 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Maar als die kinderen op MBO's door krijgen dat ze voor niets zijn opgeleid, en de docenten toegeven dat ze deie kinderen voor niets hebben opgeleid, dan krijg je toch precies dat... een thymotisch probleem?
Die hebben direct door als ze klaar zijn met hun studie dat ze hun lening nooit kunnen afbetalen.
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 september 2014 11:06 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

De vraag is of dat nodig is.

Iemand plaatste op Fok ooit een plaatje dat dit verhaal zo schrijnend duidelijk maakte:
Al eeuwen gillen, krijsen en janken werkgevers dat als werknemers meer rechten krijgen, de ondernemers failliet gaan. Alleen bleek keer op keer dat dat niet waar was.
Nu hebben we een politiek klimaat dat met deze ondernemers meegaat en zien we megalomane winsten terwijl werknemers zich een slag in de rondte werken voor een steeds lager loon en de werkeloosheid explodeert.
Het is opvallend hoe rijk de grootste klagers zijn en dan doel ik dus niet op uitkeringsgerechtigden maar op die grote bedrijven, veel (niet alle) MKB-ers en boeren bv.
Kijk ik om me heen dan zijn het in mijn omgeving ook juist de mensen die het bovengemiddeld goed hebben die ik het hardste hoor klagen.
Yup dit is belachelijk als de economie een klein beetje groeit vallen de klappen bij de armen hoe kan dat?
Juist ja een regering die het grotendeels eens is met de bedrijven.
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 september 2014 11:08 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Er is of een buitenproportionele politieke omwenteling of een grote oorlog voor nodig.
Maar of dat laatste goed uit pakt voor ons wie weet als die robots binnenkort ook nog bewapend worden is het te laat.
pi_145047292
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 september 2014 11:08 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Nee, ik denk dat het wel wat aangeeft dat Asscher iig het probleem onderkent. Ik denk dat hij nog niet helemaal eerlijk toegeeft waar hij eigenlijk op doelt. Maar wrs hebben ze die noodklok van dat Zeeuwse ROC ook wel in Den Haag gehoord.
I´m back.
pi_145047332
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 september 2014 11:06 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Als dat grote proporties aanneemt, dan wordt dat iets waar de regering rekening mee moet houden. Zelfs al was het maar door de welvaartsontwikkeling en robotisering bij de bovenkant van de samenleving af te remmen.
pi_145047548
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 september 2014 11:12 schreef Igen het volgende:

[..]

Als dat grote proporties aanneemt, dan wordt dat iets waar de regering rekening mee moet houden. Zelfs al was het maar door de welvaartsontwikkeling en robotisering bij de bovenkant van de samenleving af te remmen.
Na WWII is er een grote omwenteling geweest van totale macht van de grote bedrijven naar bescherming en macht aan het volk en met name aan de werknemer. Dit heeft een grote welvaartsgroei tot gevolg gehad en de economie een enorme boost gegeven.
De groeiende macht van grote bedrijven en de afbraak van de bescherming van het volk en met name de werknemers geeft nu een haperende economie en hoge werkeloosheid.

Ik blijf me er over verbazen dat zo weinig mensen dit inzien.
Maar ja.. als zo veel mensen nog steeds denken dat armoede en werkeloosheid een keuze is.. dan hoef je je eigenlijk nergens meer over te verbazen.
pi_145047718
Tijdje terug in de Volkskant. Sluit er naadloos op aan.

Zonder filosofie krijg je straks geen baan

Filosofie

Jongeren hebben nu meer aan onderwijs in filosofie en morele vorming (Bildung) dan aan het verwerven van specifieke beroepsvaardigheden.

Afgelopen maandag werd aan de verschillende Nederlandse hogescholen en universiteiten het academisch jaar 2014/2015 geopend. Keynote-sprekers hielden speeches met titels als Science for society, Science at work in the 21th century en Impact & Relevance. Niet alleen lijkt Engels steeds meer de voertaal in het hoger onderwijs te zijn, ook valt op dat er veel aandacht is voor het maatschappelijk nut van wetenschap.

Dit laatste sluit naadloos aan bij de laatste jaren in Nederland dominant geworden instrumentalistische visie op onderwijs. Onderwijs is in deze visie in de eerste laats een middel om een bepaald doel te bereiken. Bijvoorbeeld: jongerenen aan een goede baan helpen of onze welvaart in stand houden. Het huidige kabinet eist dat het onderwijs 'opbrengstgericht' werkt en voldoende 'hoeveelheid product' genereert. (Post)moderne ouders eisen 'waar' voor hun belastinggeld: het door hun kinderen genoten onderwijs dient hen aan een goede baan te helpen.

Er bestaat ook een andere visie op onderwijs. In die visie draait het om brede vorming en de ontplooiing van alle menselijke kwaliteiten. Deze visie gaat terug op het Bildungsideal, zoals Wilhelm von Humboldt dat in de 18de eeuw in Duitsland formuleerde. Niet alleen het verwerven van kennis en vaardigheden is in deze visie van belang, maar ook de ontwikkeling van het vermogen tot moreel oordelen en kritisch denken. Onderwijs draait in deze visie om identiteitsvorming: onderwijs helpt te te worden wie je bent. Niet alles laat zich definiėren in termen van (economisch) nut.
Sommige zaken in de vorming van jonge mensen hebben intrinsieke waarde: ze zijn geen middel om iets anders te bereiken, maar doel op zichzelf.

Wat is het nut van morele en kunstzinnige vorming? Wat heb je aan algemene ontwikkeling en kennis van literatuur?
De vraag naar de nut van iets is uiteindelijk een filosofische vraag. 'Wat versta je precies onder nut?
vragen filosofen. Het nut van een schoolvak wordt doorgaans afgemeten aan de mogelijkheden die dat vak biedt om een baan te vinden, geld te verdienen of je in te kunnen schrijven voor een vervolgstudie. Filosofen wijzen erop dat dat een beperkte definitie is. Veel filosofen zijn van mening dat filosofie intrinsieke waarde heeft: zij is doel op zichzelf, zoals ook kunst dat is: 'l'art pour l'art. De vraag naar het nut van filosofie bevat in deze opvatting een contradictie. 'Filosofie' betekent letterlijk"liefde voor wijsheid en liefde is per definitie onbaatzuchtig. De vraag naar het nut van filosofie is dan ook onzinnig en irrelevant. Filosofen hoeven niet te verantwoorden waarom zijn filosoferen en wat dat eigenlijk 'oplevert': het streven naar wijsheid is intrinsiek waardevol.

Nieuwe ontwikkelingen op de arbeidsmarkt werpen een ander licht op de traditionele tegenstelling in instrumenteel/intrinsiek. De maatschappij is zo snel aan het veranderen dat zij steeds minder begrepen kan worden in termen van vaste structuren. Er is een 'vloeibare samenleving' aan het ontstaan, waarbij de grenzen tussen traditionele functies en vakdisciplines vervagen, en de beroepspraktijk in snel tempo verandert. Over twintig jaar zal de helft van alle huidige beroepen verdwenen zijn. Tegen deze achtergrond lijkt het niet erg zinvol om jongeren in het onderwijs op specifieke beroepen voor te bereiden. De arbeidsmarkt van de toekomst zal in toenemende mate behoefte hebben aan 'generalisten': breed opgeleide professionals die helder en onafhankelijk hebben leren nadenken, en in staat zijn nieuwe ontwikkelingen te doorgronden.
Daarmee lijken jongeren, ook in het beroeps- en hoger onderwijs meer te hebben aan onderwijs in filosofie en morele vorming dan aan het verwerven van specifieke beroepsvaardigheden. Filosofie en Bilding zijn in een 'vloeibare samenleving' veel nuttiger dan in het oudere paradigma verondersteld wordt. Het vertrouwde onderscheid tussen de instrumentele en intrinsieke waarde van schoolvakken verschuift.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 30-09-2014 11:49:00 ]
pi_145047997
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 september 2014 10:46 schreef Monolith het volgende:

[..]

Ik heb toch genoeg vrienden die in de tijd van mijn ouders inderdaad op MBO-niveau waren blijven hangen, maar nu gewoon een HBO afgerond hebben (en dan niet een 'pretstudie', hoewel dat ook een concept is dat nogal aan inflatie onderhevig is).
Maar over het algemeen kun je altijd nog wel stellen dat als je op het HBO zit (en geen pretstudie doet) dat je een bovengemiddelde intelligentie hebt.

Veel mensen op het MBO kunnen toch echt niet beter dan dat.
pi_145048408
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 september 2014 11:32 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Maar over het algemeen kun je altijd nog wel stellen dat als je op het HBO zit (en geen pretstudie doet) dat je een bovengemiddelde intelligentie hebt.

Het maakt ook niet veel uit als ze het aankunnen verdringen ze plekken op hbo/wo niveau in het algemeen dan.
  dinsdag 30 september 2014 @ 11:48:33 #239
172669 Papierversnipperaar
Cafeļne is ook maar een drug.
pi_145048506
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 september 2014 11:32 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Je hoeft niet intelligent te zijn voor HBO. Je moet het alleen volhouden en afmaken.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_145048691
quote:
7s.gif Op dinsdag 30 september 2014 11:48 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Je hoeft niet intelligent te zijn voor HBO. Je moet het alleen volhouden en afmaken.
Je moet wel degelijk intelligent zijn voor bepaalde studies.
pi_145054500
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 september 2014 11:23 schreef LelijKnap het volgende:
Tijdje terug in de Volkskant. Sluit er naadloos op aan.

Zonder filosofie krijg je straks geen baan

Filosofie

Jongeren hebben nu meer aan onderwijs in filosofie en morele vorming (Bildung) dan aan het verwerven van specifieke beroepsvaardigheden.

Afgelopen maandag werd aan de verschillende Nederlandse hogescholen en universiteiten het academisch jaar 2014/2015 geopend. Keynote-sprekers hielden speeches met titels als Science for society, Science at work in the 21th century en Impact & Relevance. Niet alleen lijkt Engels steeds meer de voertaal in het hoger onderwijs te zijn, ook valt op dat er veel aandacht is voor het maatschappelijk nut van wetenschap.

Dit laatste sluit naadloos aan bij de laatste jaren in Nederland dominant geworden instrumentalistische visie op onderwijs. Onderwijs is in deze visie in de eerste laats een middel om een bepaald doel te bereiken. Bijvoorbeeld: jongerenen aan een goede baan helpen of onze welvaart in stand houden. Het huidige kabinet eist dat het onderwijs 'opbrengstgericht' werkt en voldoende 'hoeveelheid product' genereert. (Post)moderne ouders eisen 'waar' voor hun belastinggeld: het door hun kinderen genoten onderwijs dient hen aan een goede baan te helpen.

Er bestaat ook een andere visie op onderwijs. In die visie draait het om brede vorming en de ontplooiing van alle menselijke kwaliteiten. Deze visie gaat terug op het Bildungsideal, zoals Wilhelm von Humboldt dat in de 18de eeuw in Duitsland formuleerde. Niet alleen het verwerven van kennis en vaardigheden is in deze visie van belang, maar ook de ontwikkeling van het vermogen tot moreel oordelen en kritisch denken. Onderwijs draait in deze visie om identiteitsvorming: onderwijs helpt te te worden wie je bent. Niet alles laat zich definiėren in termen van (economisch) nut.
Sommige zaken in de vorming van jonge mensen hebben intrinsieke waarde: ze zijn geen middel om iets anders te bereiken, maar doel op zichzelf.

Wat is het nut van morele en kunstzinnige vorming? Wat heb je aan algemene ontwikkeling en kennis van literatuur?
De vraag naar de nut van iets is uiteindelijk een filosofische vraag. 'Wat versta je precies onder nut?
vragen filosofen. Het nut van een schoolvak wordt doorgaans afgemeten aan de mogelijkheden die dat vak biedt om een baan te vinden, geld te verdienen of je in te kunnen schrijven voor een vervolgstudie. Filosofen wijzen erop dat dat een beperkte definitie is. Veel filosofen zijn van mening dat filosofie intrinsieke waarde heeft: zij is doel op zichzelf, zoals ook kunst dat is: 'l'art pour l'art. De vraag naar het nut van filosofie bevat in deze opvatting een contradictie. 'Filosofie' betekent letterlijk"liefde voor wijsheid en liefde is per definitie onbaatzuchtig. De vraag naar het nut van filosofie is dan ook onzinnig en irrelevant. Filosofen hoeven niet te verantwoorden waarom zijn filosoferen en wat dat eigenlijk 'oplevert': het streven naar wijsheid is intrinsiek waardevol.

Nieuwe ontwikkelingen op de arbeidsmarkt werpen een ander licht op de traditionele tegenstelling in instrumenteel/intrinsiek. De maatschappij is zo snel aan het veranderen dat zij steeds minder begrepen kan worden in termen van vaste structuren. Er is een 'vloeibare samenleving' aan het ontstaan, waarbij de grenzen tussen traditionele functies en vakdisciplines vervagen, en de beroepspraktijk in snel tempo verandert. Over twintig jaar zal de helft van alle huidige beroepen verdwenen zijn. Tegen deze achtergrond lijkt het niet erg zinvol om jongeren in het onderwijs op specifieke beroepen voor te bereiden. De arbeidsmarkt van de toekomst zal in toenemende mate behoefte hebben aan 'generalisten': breed opgeleide professionals die helder en onafhankelijk hebben leren nadenken, en in staat zijn nieuwe ontwikkelingen te doorgronden.
Daarmee lijken jongeren, ook in het beroeps- en hoger onderwijs meer te hebben aan onderwijs in filosofie en morele vorming dan aan het verwerven van specifieke beroepsvaardigheden. Filosofie en Bilding zijn in een 'vloeibare samenleving' veel nuttiger dan in het oudere paradigma verondersteld wordt. Het vertrouwde onderscheid tussen de instrumentele en intrinsieke waarde van schoolvakken verschuift.
Alhoewel ik me op een aantal vlakken kan vinden in het stuk, krijg ik toch wel de kriebels. Ik proef een motivatie om het allemaal nog veel gemakkelijker te maken, zodat je dan je diploma bij twee pakken koekjes kado krijgt.

Dit bijvoorbeeld:

De arbeidsmarkt van de toekomst zal in toenemende mate behoefte hebben aan 'generalisten': breed opgeleide professionals die helder en onafhankelijk hebben leren nadenken, en in staat zijn nieuwe ontwikkelingen te doorgronden.

Hoe breed is breed? Mijn ervaring met mensen die een brede (technische) studie zoals bedrijfskunde hebben gedaan, is dat ze overal net te weinig van af weten om zinvol bezig te zijn. Dan liever een electrotechnicus die veel abstracter kan denken, en die je later wat bijspijkert met ditjes en datjes.

De waarde van een (hogere) opleiding zit 'm volgens mij meer in het in staat zijn om intellectueel op plaatsen te komen waar nog nooit iemand geweest is. Een vergelijking met de atletiek is hier op z'n plaats: men pleit volgens mij voor meer tienkampers, terwijl de markt juist vraagt om topsprinters die je daarna aanleert om ook te hinkstapspringen (maar niet om discus te werpen!). Ze hebben al de snelheid om ook een goede hinkstapsprong te maken, maar missen het talent om ook mee te doen om de prijzen bij het discuswerpen.

Voor de basis moeten we volgens mij juist terug naar de opleidingen van onze (nu gepensioneerde) ouders. Die konden wel rekenen en spellen en spraken hun talen. Die hadden niet zo'n uitgeklede lagere- en middelbare school opleiding als ons gevolgd.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
pi_145057807
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 september 2014 08:58 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Productielijnen halen ze tegenwoordig ook al uit Turkije... Niet meer uit Nederland, Denemarken of Duitsland.
Productielijnen komen al jaren niet meer uit Nederand, wat wil je daarmee zeggen. Sterker nog de afgelopen 20 jaar heb ik geen productielijn meer uit Nederland zien komen.
“The problem with socialism is that you eventually run out of other people’s money.”
pi_145057856
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 september 2014 09:43 schreef hmmmmmmm het volgende:

[..]

Enkele tienduizenden ja.... en de andere 6 miljoen Nederlanders?
Die doen in overgrote meerderheid gewoon hun werk. Net zoals ze dat nu doen.

Je doet nogal dramatisch.
“The problem with socialism is that you eventually run out of other people’s money.”
pi_145058051
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 september 2014 16:29 schreef hottentot het volgende:

[..]

Productielijnen komen al jaren niet meer uit Nederand, wat wil je daarmee zeggen. Sterker nog de afgelopen 20 jaar heb ik geen productielijn meer uit Nederland zien komen.
Weet je het zeker?
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
pi_145058288
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 september 2014 16:30 schreef hottentot het volgende:

[..]

Die doen in overgrote meerderheid gewoon hun werk. Net zoals ze dat nu doen.

Je doet nogal dramatisch.
Daar gaat dit topic over die banen kunnen grotendeels vervangen worden zoals taxichauffeurs en de zorg maar eigenlijk kunnen bijna alle mbo banen vervangen worden en dat zijn die 6 miljoen mensen dus.
pi_145058298
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 september 2014 16:34 schreef Lyrebird het volgende:
Weet je het zeker?
Voor je een antwoord krijgt eerst twee vragen.

Welke vestiging zal dit voornamelijk gaan verzorgen & En hoeveel van de machines komt daadwerkelijk uit Nederland?

Wij installeren zelf ook productielijnen, maar hiervan komt uiteindelijk maar zeer weinig apparatuur uit Nederland. Als wij een lijn zetten met zes machines erin, dan komen de machines vooral uit Duitsland via bedrijven als Beumer, Haver en Boekler en noem ze maar op.
  dinsdag 30 september 2014 @ 16:48:00 #247
405850 Eiwitshake
Russische Trol
pi_145058607
De opkomst van Skynet :')
"Wij zweren de voorkeur te geven aan een wisse dood boven een smadelijke behandeling, en nooit te dulden dat de geringste inbreuk gemaakt wordt op Neźrlands roem of de eer der vlag.”
- Jan Van Speijk
pi_145058637
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 september 2014 16:40 schreef hmmmmmmm het volgende:

[..]

Daar gaat dit topic over die banen kunnen grotendeels vervangen worden zoals taxichauffeurs en de zorg maar eigenlijk kunnen bijna alle mbo banen vervangen worden en dat zijn die 6 miljoen mensen dus.
Aangaande mensen die denken dat robots de rol van taxi en verpleegster overnemen verschilt mijn mening teveel met hen om hier fatsoenlijk een discussie over te voeren.

6 Miljoen MBO'ers moeten vooral voor hun baan vrezen doordat de groep HBO/WO in Nederland enorm groot is (en groter word) zelfs procentueel de grootste ter wereld. Doordat werkgevers een grotere keuze hebben qua personeel, en veel HBO/WO mensen geen probleem hebben met werken tegen MBO loon is het een kwestie van tijd voordat het normaal is dat een leraar bijvoorbeeld minimaal WO moet hebben of anders kansloos is bij de sollicitatie. Al jaren zie je dat steeds meer werkgevers belachelijk hoge opleidingseisen stellen (Havo of MBO voor een baan achter de kassa bijvoorbeeld) dat komt vooral omdat zij die keuze gewoon hebben.

De automatisering zal hen niet zoveel bedreigen, de hogere gemiddelde opleiding van Nederland zal dit eerder doen.

Daarnaast zijn er veel banen die niet door automatisering bedreigd worden, en andere richtingen worden juist bedreigt door een tekort aan personeel.

Mijn inziens zou het schoolsysteem wat dwingender mogen, wil je iets studeren waar geen vraag naar is, dan betaal je zelf maar (talenstudies en kunst bijvoorbeeld) wil je iets studeren waar een tekort aan is (techniek bijvoorbeeld) dan betaald de maatschappij dit voor je.
pi_145058700
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 september 2014 16:48 schreef hottentot het volgende:

[..]

Mijn inziens zou het schoolsysteem wat dwingender mogen, wil je iets studeren waar geen vraag naar is, dan betaal je zelf maar (talenstudies en kunst bijvoorbeeld) wil je iets studeren waar een tekort aan is (techniek bijvoorbeeld) dan betaald de maatschappij dit voor je.
:')
pi_145058801
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 september 2014 16:50 schreef Cockwhale het volgende:

[..]

:')
En dit heeft stemrecht :{. Wat mij betreft gaan dit soort debielen betalen om te mogen stemmen.

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 30-09-2014 16:53:47 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')