Dat zou lekker zijn.. Een vergunning is een verlening van toestemming maar geen complete overname van verantwoordelijkheden hoor.quote:Op maandag 29 september 2014 09:23 schreef caspervc het volgende:
[..]
Gemeente is alleen altijd eindverantwoordelijk. Die heeft de vergunning afgegeven
Dat is toch ook prima? Je bent bij een vergunningplichtig evenement en je kunt erop vertrouwen dat het veilig is. Dat is veel efficienter en veiliger dan wanneer iedereen zelf moet uitkijken uit de gevaren die mensen creeeren omdat als ze geld kunnen verdienen toch denken het zo'n vaart wel niet zal lopen.quote:Op maandag 29 september 2014 09:33 schreef falling_away het volgende:
[..]
De overheid is hier zelf mede schuldig aan door de enorme betutteling in dit land. Het is echt compleet idioot hoeveel regeltjes en wetten er zijn voor zelfs de kleinste details. De mensen die hiermee opgevoed worden denken dan vanzelf bij alle situaties dat het wel veilig zal zijn.
Een onveilige situatie kan toch niet in Nederland??
Precies!quote:Op maandag 29 september 2014 09:31 schreef gianni61 het volgende:
[..]
ik denk dat je gelijk hebt, de chauffeur wilde de truck haaks omtrekken, wat normaal gesproken geen probleem is. maar nu (door te veel grip, of te wienig gas) lukte dit niet.
Dat er bepaalde regels zijn is goed natuurlijk maar je mist mijn punt. Nederland slaat compleet door met regeltjes voor ALLES. Veel meer dan andere landen. Betutteling heet dat.quote:Op maandag 29 september 2014 09:51 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Dat is toch ook prima? Je bent bij een vergunningplichtig evenement en je kunt erop vertrouwen dat het veilig is. Dat is veel efficienter en veiliger dan wanneer iedereen zelf moet uitkijken uit de gevaren die mensen creeeren omdat als ze geld kunnen verdienen toch denken het zo'n vaart wel niet zal lopen.
Kun je deze analyse ook nog onderbouwen met iets anders dan je onderbuik? Of grijp je dit alleen maar aan om van wal te steken over volkomen begrijpelijke regelgeving?quote:Op maandag 29 september 2014 09:56 schreef falling_away het volgende:
[..]
Dat er bepaalde regels zijn is goed natuurlijk maar je mist mijn punt. Nederland slaat compleet door met regeltjes voor ALLES. Veel meer dan andere landen. Betutteling heet dat.
Mensen die in zo'n samenleving opgroeien leren steeds minder zelf nadenken over de risico's en vertrouwen blindelings op de overheid die toch wel alles goed regelt.
Je wordt in zelfs de kleinste zaken voor alles beschermd waardoor je niet je eigen lessen leert (door schade en schande wordt men wijs, maar niet in NL).
lijkt mij wel.quote:Op maandag 29 september 2014 09:55 schreef agter het volgende:
[..]
Dan is het dus 100% de schuld van de bestuurder.
Ook Enschede ligt niet in de Achterhoekquote:Op maandag 29 september 2014 10:03 schreef Loekie1 het volgende:
Ze zijn in de Achterhoek ook goed gek, het had al veel eerder fout kunnen gaan, auto's laten scheuren op een stuk asfalt met een drankhek er vlak voor:
Lijkt mij wel of iets technisch dat de gaspedaal blijft hangen maar dat denk ik eerlijk gezegd niet.quote:Op maandag 29 september 2014 09:55 schreef agter het volgende:
[..]
Dan is het dus 100% de schuld van de bestuurder.
Ooggetuigen hebben gesproken over een slangetje waar vloeistof uit kwam, dus tja, zoals ik al, speculeren heeft niet echt veel zinquote:Op maandag 29 september 2014 10:06 schreef WhateverWhatever het volgende:
[..]
Lijkt mij wel of iets technisch dat de gaspedaal blijft hangen maar dat denk ik eerlijk gezegd niet.
Als er nou een goed voorbeeld is van het feit dat we juist te weinig regels kennen dan is het het drama van gisteren wel.quote:Op maandag 29 september 2014 09:56 schreef falling_away het volgende:
[..]
Dat er bepaalde regels zijn is goed natuurlijk maar je mist mijn punt. Nederland slaat compleet door met regeltjes voor ALLES. Veel meer dan andere landen. Betutteling heet dat.
Mensen die in zo'n samenleving opgroeien leren steeds minder zelf nadenken over de risico's en vertrouwen blindelings op de overheid die toch wel alles goed regelt.
Je wordt in zelfs de kleinste zaken voor alles beschermd waardoor je niet je eigen lessen leert (door schade en schande wordt men wijs, maar niet in NL).
Jawel, want door speculeren kan je juist erachter komen wat er precies gebeurt is.quote:Op maandag 29 september 2014 10:07 schreef Troel het volgende:
[..]
Ooggetuigen hebben gesproken over een slangetje waar vloeistof uit kwam, dus tja, zoals ik al, speculeren heeft niet echt veel zin
Speculeren zonder dat je onderzoeksresultaten hebt en metingen hebt gedaan en op de plek aanwezig was, is redelijk zinloosquote:Op maandag 29 september 2014 10:08 schreef WhateverWhatever het volgende:
[..]
Jawel, want door speculeren kan je juist erachter komen wat er precies gebeurt is.
Het is niet de achterhoek. plus de stunters zelf komen niet uit die regio.quote:Op maandag 29 september 2014 10:03 schreef Loekie1 het volgende:
Ze zijn in de Achterhoek ook goed gek, het had al veel eerder fout kunnen gaan, auto's laten scheuren op een stuk asfalt met een drankhek er vlak voor:
Ja.. Dat werd opgenomen op een circuit.quote:Op maandag 29 september 2014 10:09 schreef Parzival het volgende:
waar zijn die goeie tijden van de achteruitrijrace.. en de caravanrace.. toen hadden we ook geen dranghekken.. zijn daar trouwens ooit doden bij gevallen? t werd wel uitgezonden op TV enzo
Ja, het onderzoeksteam, als ze klaar zijn met hun onderzoek. Hoop ik tenminstequote:Op maandag 29 september 2014 10:20 schreef Paul het volgende:
Ik snap nog steeds niet waarom hij nou doorgasteIemand die dat weet
Omdat zijn schoonmoeder in het publiek stond....quote:Op maandag 29 september 2014 10:20 schreef Paul het volgende:
Geen ideequote:Op maandag 29 september 2014 10:23 schreef maniack28 het volgende:
[..]
Omdat zijn schoonmoeder in het publiek stond....
Jeez, wat denk je zelf?
Je hoort op de filmpjes duidelijk dat de omroeper (en de chauffeur) erg ontevreden zijn met het karige applaus.quote:Op maandag 29 september 2014 10:20 schreef Paul het volgende:
Ja dat is waar inderdaad hij dacht wat hun kunnen dat kan ik ook.quote:Op maandag 29 september 2014 10:13 schreef Loekie1 het volgende:
Winter zegt de bestuurder van de monstertruck te kennen. ,,Mario Doornink runt een schoonmaakbedrijf in Vijfhuizen. Hij was medewerker bij een stuntteam, tot hij een paar jaar geleden dacht: ,Dat kan ik ook.' En dit is dan het eindresultaat.''
Winter vertegenwoordigt de derde generatie van een familiebedrijf dat 45 jaar geleden door zijn grootvader is opgestart. Hij heeft het vak met de paplepel ingegoten gekregen. ,,Stuntrijder kun je niet op later leeftijd worden. Als mensen die hun vak niet verstaan dit gaan doen, wordt het levensgevaarlijk. Schoenmaker hou je bij je leest'', zegt Winter. Hij vreest dat dit drama een rampzalig effect heeft op het imago van stuntteams. ,,Dit is een catastrofe voor ons. Dit soort mensen maakt het voor ons kapot. Op 16 oktober zou ik zelf een show in Haaksbergen verzorgen. Dat kan ik nu wel vergeten.''
http://www.dvhn.nl/nieuws(...)mateur-11726233.html
http://www.noordhollandsd(...)/article10178431.ecequote:Al vier jaar zijn ze nu bezig met stuntshows. Oprichter Mario vertelt: ,,Ongeveer twintig jaar geleden kwam ik in België in aanraking met een stuntteam, een jaar later werkte ik er. Sindsdien is de fascinatie voor stunten en crossen nooit verdwenen.” Eigenlijk is het voor Mario vooral een hobby. ,,Doordeweeks was ik ramen met mijn schoonmaakbedrijf, in het weekend stunt ik. Dit is voor ons gewoon spelen, we zijn net kleine kinderen.”
HAAKSBERGEN Mario Doornink uit Vijfhuizen, de leider van het Eurol Stuntteam, is niet betrokken bij het monstertruckongeluk in Haaksbergen. Dat zegt zijn vrouw tegen RTV NH.quote:
quote:Op maandag 29 september 2014 10:26 schreef Caland het volgende:
[..]
Je hoort op de filmpjes duidelijk dat de omroeper (en de chauffeur) erg ontevreden zijn met het karige applaus.
Gelukkig heeft deze man z'n prioriteiten op orde.quote:Op maandag 29 september 2014 10:13 schreef Loekie1 het volgende:
,,Dit is een catastrofe voor ons. Dit soort mensen maakt het voor ons kapot. Op 16 oktober zou ik zelf een show in Haaksbergen verzorgen. Dat kan ik nu wel vergeten.''
Een doorgewinterde stuntrijder had dit natuurlijk nooit kunnen overkomen....quote:Op maandag 29 september 2014 10:13 schreef Loekie1 het volgende:
Winter zegt de bestuurder van de monstertruck te kennen. ,,Mario Doornink runt een schoonmaakbedrijf in Vijfhuizen. Hij was medewerker bij een stuntteam, tot hij een paar jaar geleden dacht: ,Dat kan ik ook.' En dit is dan het eindresultaat.''
Winter vertegenwoordigt de derde generatie van een familiebedrijf dat 45 jaar geleden door zijn grootvader is opgestart. Hij heeft het vak met de paplepel ingegoten gekregen. ,,Stuntrijder kun je niet op later leeftijd worden. Als mensen die hun vak niet verstaan dit gaan doen, wordt het levensgevaarlijk. Schoenmaker hou je bij je leest'', zegt Winter. Hij vreest dat dit drama een rampzalig effect heeft op het imago van stuntteams. ,,Dit is een catastrofe voor ons. Dit soort mensen maakt het voor ons kapot. Op 16 oktober zou ik zelf een show in Haaksbergen verzorgen. Dat kan ik nu wel vergeten.''
Ik zou zeggen, google eens op betutteling in Nederland, krijg je hele lijsten te zien.quote:Op maandag 29 september 2014 09:58 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Kun je deze analyse ook nog onderbouwen met iets anders dan je onderbuik? Of grijp je dit alleen maar aan om van wal te steken over volkomen begrijpelijke regelgeving?
Met andere woorden: kom maar met bewijzen dat wij collectief als kippen zonder koppen rondlopen omdat de overheid wat regels heeft bedacht.
Misschien een gekke vraag, maar waarom word jij zowel door de politie als door 100% NL gebeld als je er zelf op dat moment niet aanwezig was? Of bellen ze gewoon de hele Haaksbergense telefoongids af op goed 'geluk'?quote:Op maandag 29 september 2014 09:35 schreef Troel het volgende:
Op het gemeentehuis is het inmiddels alweer een drukte van belang. Vanmorgen werd ik gebeld door 100% NL met de vraag of ik een en ander kon vertellen. Het voelt nog steeds heel erg dubbel om zo in de schijnwerpers te staan
Dat soort regels worden eerder opgesteld om te zorgen dat gemeenten niet om de haverklap worden aangeklaagd omdat pa en ma geen zin hebben om op te letten en kindlief te corrigeren als hij zo stom is om hoofd vooruit uit een klimrek te kletteren.quote:Op maandag 29 september 2014 10:28 schreef falling_away het volgende:
[..]
Ik zou zeggen, google eens op betutteling in Nederland, krijg je hele lijsten te zien.
Als ik alleen al denk aan speeltuinen hier in de buurt die bijna moeten sluiten omdat sommige toestellen niet voldoen aan wéér nieuwe regeltjes etc. (gewoon een voorbeeldje dat te binnen schiet)
Van kinds af aan leer je niet meer van je fouten omdat die niet meer gemaakt mogen worden. Vroeger viel je van zo'n toestel op je hoofd en dacht je; Oei toch even beter opletten volgende keer. Nu vallen kinderen niet meer omdat er ooit ergens in een freak ongeluk een kindje is gestikt in een toestel (tragisch natuurlijk, maar dan wordt meteen paniekerig allerlei nieuwe regels verzonnen).
Maar goed, ik voel alweer eenaankomen in je voorspelbare reactie.
Hij is een professional en hij heeft gelijk over het team.quote:Op maandag 29 september 2014 10:27 schreef penny-wise het volgende:
Een doorgewinterde stuntrijder had dit natuurlijk nooit kunnen overkomen....
Beetje slap om die bestuurder als amateur te bestempelen en dan te veroordelen....
Beste stuurlui staan aan wal....
Het is inderdaad wel een beetje zo van "dit stuntteam is een pauper team en wij zijn veel beter, kom allemaal naar onze shows".quote:Op maandag 29 september 2014 10:27 schreef penny-wise het volgende:
[..]
Een doorgewinterde stuntrijder had dit natuurlijk nooit kunnen overkomen....
Beetje slap om die bestuurder als amateur te bestempelen en dan te veroordelen....
Beste stuurlui staan aan wal....
Gewoon wraak inderdaad. Ze moesten harder klappen.quote:Op maandag 29 september 2014 10:26 schreef Caland het volgende:
[..]
Je hoort op de filmpjes duidelijk dat de omroeper (en de chauffeur) erg ontevreden zijn met het karige applaus.
Mijn collegaatje stond daar op het moment dat het gebeurde. Zij is de eigenaar van een lokaal medium in Haaksbergen. Ik ben daar ook verslaggever. Zij appte mij, ik tweette het berichtquote:Op maandag 29 september 2014 10:31 schreef Greys het volgende:
[..]
Misschien een gekke vraag, maar waarom word jij zowel door de politie als door 100% NL gebeld als je er zelf op dat moment niet aanwezig was? Of bellen ze gewoon de hele Haaksbergense telefoongids af op goed 'geluk'?
In hoeverre heeft hij gelijk over het team? Wie bepaalt dat je nóóit in een aantal jaren een goede stuntrijder kunt worden als je het pas op iets latere leeftijd officieel gaat doen?quote:Op maandag 29 september 2014 10:33 schreef Moppert het volgende:
[..]
Hij is een professional en hij heeft gelijk over het team.
Ah oké, dat maakt het al iets meer duidelijk, dank! Ik was al bang dat zoiets als 100% NL gewoon de telefoongids erbij had gepakt, leek me al belachelijk.quote:Op maandag 29 september 2014 10:38 schreef Troel het volgende:
[..]
Mijn collegaatje stond daar op het moment dat het gebeurde. Zij is de eigenaar van een lokaal medium in Haaksbergen. Ik ben daar ook verslaggever. Zij appte mij, ik tweette het berichtIk ben er op dat moment dus niet bij geweest, maar ben vervolgens wel naar gemeentehuis gegaan en heb daar alle persconferenties en dergelijke meegemaakt als verslaggever en heb met verschillende omstanders en slachtoffers gesproken. Ik heb 's middags met de stuntman gesproken en in de ochtend nog met de organisator, ook over veiligheid. Ik kon 100%NL de meest recente informatie geven en de politie wilde mijn beelden die ik eerder die dag geschoten had hebben, ook vanwege de vergunning en dergelijke
Dat is nu bewijslast, dat kan ze beter niet delen..quote:Op maandag 29 september 2014 10:40 schreef Greys het volgende:
[..]
Ah oké, dat maakt het al iets meer duidelijk, dank! Ik was al bang dat zoiets als 100% NL gewoon de telefoongids erbij had gepakt, leek me al belachelijk.
Toen je de stuntman sprak was dat vóór het ongeluk, neem ik aan. Zei hij niets over de locatie? En wat zei hij wel?
Wat Maniack zegt misschienw elquote:Op maandag 29 september 2014 10:40 schreef Greys het volgende:
[..]
Ah oké, dat maakt het al iets meer duidelijk, dank! Ik was al bang dat zoiets als 100% NL gewoon de telefoongids erbij had gepakt, leek me al belachelijk.
Toen je de stuntman sprak was dat vóór het ongeluk, neem ik aan. Zei hij niets over de locatie? En wat zei hij wel?
Een goede stuntrijder was gewoon niet gaan rijden natuurlijk met zulke afstanden.quote:Op maandag 29 september 2014 10:38 schreef Greys het volgende:
[..]
In hoeverre heeft hij gelijk over het team? Wie bepaalt dat je nóóit in een aantal jaren een goede stuntrijder kunt worden als je het pas op iets latere leeftijd officieel gaat doen?
quote:Op maandag 29 september 2014 10:36 schreef Loekie1 het volgende:
Een stel schoonmakers... die in het weekend een beetje wil spelen... net als kinderen...
Dat eerste lijkt me inderdaad ook wel. Alleen heb ik dus echt geen idee (en ik denk de meesten hier niet) of dat overal in Nederland en andere landen bij zulke kleine demo's niet ook door andere teams al jaren wordt gedaan. En nu het ineens fout gaat, is het dit ene team dat de gebeten hond is. Vraag me oprecht af in hoeverre andere teams dit niet WEL ook hadden gedaan als ze er mee konden verdienen.quote:Op maandag 29 september 2014 10:44 schreef Moppert het volgende:
[..]
Een goede stuntrijder was gewoon niet gaan rijden natuurlijk met zulke afstanden.
En in een aantal jaren leren daar zeg ik niets over maar hoe ze te werk gingen is absurd.
Als je de shows van winter kent is het echt een mega verschil in aanpak.
Echt veel en veel veiliger en de uitrij routes zijn enorm veilig etc.
Ik heb het met de stuntman niet over veiligheid an sich gehad, alleen over hoe hij zou gaan rijden. Met in mijn achterhoofd wel veiligheid, maar vooral hoe het het mooist op film te krijgen.quote:Op maandag 29 september 2014 10:45 schreef Greys het volgende:
Je stond daar toch als verslaggever? Dan heb je het neem ik aan al ergens gedeeld gisteren in de media wat hij zei? Linkje is genoeg dan toch?
Ik ben laatst bij een show geweest waar nog minder ruimte was. Alleen het verschil was, daar was het een langwerpige baan en het publiek stond langs de baan in het midden, niet in het gebied waar de truck op af reed en ging keren.quote:Op maandag 29 september 2014 10:46 schreef Greys het volgende:
[..]
Dat eerste lijkt me inderdaad ook wel. Alleen heb ik dus echt geen idee (en ik denk de meesten hier niet) of dat overal in Nederland en andere landen bij zulke kleine demo's niet ook door andere teams al jaren wordt gedaan. En nu het ineens fout gaat, is het dit ene team dat de gebeten hond is. Vraag me oprecht af in hoeverre andere teams dit niet WEL ook hadden gedaan als ze er mee konden verdienen.
Ja precies, als die auto over die wrakken heen reed en daar kantelde (wat ook wel eens gebeurt) dan was dát team dus ineens de gebeten hond geweest. Ik ken die teams niet, ken er ook niemand van, maar ik vind dat sommige andere teams nu wel heel snel klaarstaan om 'die ene' ineens te veroordelen als 'dat was toch altijd al kut'. Want als dat zo was, had de gemeente ze misschien ook niet moeten inhuren...quote:Op maandag 29 september 2014 10:52 schreef Sapstengel het volgende:
[..]
Ik ben laatst bij een show geweest waar nog minder ruimte was. Alleen het verschil was, daar was het een langwerpige baan en het publiek stond langs de baan in het midden, niet in het gebied waar de truck op af reed en ging keren.
Het zou wel fout kunnen gaan als de wagen omrolde terwijl hij over de auto's reed, dan rolde hij misschien zo over het publiek.
Ik denk dat het team van winter dit niet gedaan had.quote:Op maandag 29 september 2014 10:46 schreef Greys het volgende:
niet ook door andere teams al jaren wordt gedaan. En nu het ineens fout gaat, is het dit ene team dat de gebeten hond is. Vraag me oprecht af in hoeverre andere teams dit niet WEL ook hadden gedaan als ze er mee konden verdienen.
Men zoekt gewoon een zondebok. Als die Mario écht een prutser was geweest, dan was hij inderdaad niet zomaar ingehuurd. Dikke pech en misschien verwijtbaar gedrag, maar ik verbaas me vooral over dat dit gewoon op een parkeerterreintje georganiseerd mag worden met publiek er met hun neus bovenop. Dat was hier in de stad laatst ook, ik kan het niet zo goed begrijpen. Maar die tijden zullen nu wel voorbij zijn. Dit hoort gewoon in een stadion, of op een weiland met sloten er om heen die als buffer dienen.quote:Op maandag 29 september 2014 10:55 schreef Greys het volgende:
[..]
Ja precies, als die auto over die wrakken heen reed en daar kantelde (wat ook wel eens gebeurt) dan was dát team dus ineens de gebeten hond geweest. Ik ken die teams niet, ken er ook niemand van, maar ik vind dat sommige andere teams nu wel heel snel klaarstaan om 'die ene' ineens te veroordelen als 'dat was toch altijd al kut'. Want als dat zo was, had de gemeente ze misschien ook niet moeten inhuren...
Helemaal eens. Het is raar en lastig, ik 'vind' ook van alles over dat het niet zo georganiseerd en gedaan had mogen worden, maar ik heb geen flauw idee wiens schuld het nou écht is. Van iedereen en van niemand, zeg maar...quote:Op maandag 29 september 2014 11:04 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Men zoekt gewoon een zondebok. Als die Mario écht een prutser was geweest, dan was hij inderdaad niet zomaar ingehuurd. Dikke pech en misschien verwijtbaar gedrag, maar ik verbaas me vooral over dat dit gewoon op een parkeerterreintje georganiseerd mag worden met publiek er met hun neus bovenop. Dat was hier in de stad laatst ook, ik kan het niet zo goed begrijpen. Maar die tijden zullen nu wel voorbij zijn. Dit hoort gewoon in een stadion, of op een weiland met sloten er om heen die als buffer dienen.
Een hoop partijen hadden de ogen in de zak zitten. Bestuurder, organisatoren, gemeente: allemaal hadden ze dit kunnen voorkomen als een iemand maar zijn gezonde verstand had gebruikt.quote:Op maandag 29 september 2014 11:08 schreef Greys het volgende:
[..]
Helemaal eens. Het is raar en lastig, ik 'vind' ook van alles over dat het niet zo georganiseerd en gedaan had mogen worden, maar ik heb geen flauw idee wiens schuld het nou écht is. Van iedereen en van niemand, zeg maar...
Dat wordt het onderzoek afwachten. Kun je het de coureur verwijten dat hij een fout maakt als het publiek op 10 meter afstand staat? Want die afstanden betekenen eigenlijk dat de foutmarge vrijwel nihil is. Had de coureur dan moeten zeggen dat hij er niet aan begint? Of had de organisator beter moeten weten?quote:Op maandag 29 september 2014 11:08 schreef Greys het volgende:
[..]
Helemaal eens. Het is raar en lastig, ik 'vind' ook van alles over dat het niet zo georganiseerd en gedaan had mogen worden, maar ik heb geen flauw idee wiens schuld het nou écht is. Van iedereen en van niemand, zeg maar...
Vooral in deze tijd, waar die speculaties achteraf nog een keer ingezet worden als argument, zelfs als de onderzoeksresultaten al hebben uitgewezen dat de feiten anders zijn.quote:Op maandag 29 september 2014 10:09 schreef Troel het volgende:
[..]
Speculeren zonder dat je onderzoeksresultaten hebt en metingen hebt gedaan en op de plek aanwezig was, is redelijk zinloos
Bestuurder, organisatoren, gemeente, chauffeur, team, publiek dat daar ging staan en nog steeds stond nadat hij al vlák langs het publiek een paar rondjes had gereden. Nogmaals ik geef geen enkele schuld aan dat publiek of wie ook, maar ik snap inderdaad niet dat er nérgens bij al die partijen een lampje is gaan brandenquote:Op maandag 29 september 2014 11:11 schreef beantherio het volgende:
[..]
Een hoop partijen hadden de ogen in de zak zitten. Bestuurder, organisatoren, gemeente: allemaal hadden ze dit kunnen voorkomen als een iemand maar zijn gezonde verstand had gebruikt.![]()
Ja. Je moet er niet aan denken wat er nu bij die slachtoffers thuis gebeurt en gevoeld wordtquote:Gatver, wat een teringzooi. Zo onnodig dit.
Op sommige punten wel, maar niet op alle. Het bekt wel lekker 'al die regeltjes', maar het gaat er juist om dat noodzakelijke regels overblijven.quote:Op maandag 29 september 2014 09:56 schreef falling_away het volgende:
[..]
Ik kan prima zelf nadenken en ik vind dat een overheid bij een vergunningplichtig evenement moet zorgen voor de veiligheid, omdat die dat beter kan dan mensen met andere belangen. Ik vind het ook prettig dat er evenementen georganiseerd kunnen worden en dat je daarbij achter een hek kunt gaan staan in de wetenschap dat het daar veilig is. Het voordeel van een lesje geleerd krijgen door een monstertruck op je hoofd ontgaat mij.quote:Mensen die in zo'n samenleving opgroeien leren steeds minder zelf nadenken over de risico's en vertrouwen blindelings op de overheid die toch wel alles goed regelt.
De trend in bestuurlijk Nederland is ook dat de ambtenaar die zeurt over iets als veiligheid nogal onder druk komt te staan omdat lokale overheden veel mogelijk moeten maken.quote:Op maandag 29 september 2014 10:08 schreef beantherio het volgende:
[..]
Als er nou een goed voorbeeld is van het feit dat we juist te weinig regels kennen dan is het het drama van gisteren wel.![]()
Regels ontslaan je trouwens niet van het gebruik van je gezonde verstand. Mensen zijn geen willoze wezens zonder denkvermogen.
Achterhoek in je broekje.quote:Op maandag 29 september 2014 11:17 schreef Loekie1 het volgende:
Als je het zo bekijkt op die filmpjes zijn ze wat mij betreft echt achterlijk in de achterhoek.
Misschien moet je eens ophouden met je domme Achterhoek-gebash, ten eerste omdat het sowieso irritant is, ten tweede omdat je kennelijk geen flauw idee hebt wat wel of geen Achterhoek is.quote:
Er zijn hier dus gewoon een aantal mensen met het ruimtelijk inzicht van een garnaal, die allemaal los van elkaar hebben besloten dat dit veilig was. Dat is best knap.quote:Op maandag 29 september 2014 11:22 schreef Loekie1 het volgende:
HAAKSBERGEN – “Als we niet aan de veiligheidseisen hadden kunnen voldoen, dan hadden we het niet georganiseerd”. Dat zegt een aangeslagen voorzitter Geerlof Kanis.
http://www.tubantia.nl/re(...)iet-gedaan-1.4554823
Met een beetje verstand in z'n kanis had ie zelf kunnen bedenken dat dit niet veilig is. Echt niet te geloven.
Ten derde omdat niemand op dit moment op gebash zit te wachten.quote:Op maandag 29 september 2014 11:24 schreef Leandra het volgende:
[..]
Misschien moet je eens ophouden met je domme Achterhoek-gebash, ten eerste omdat het sowieso irritant is, ten tweede omdat je kennelijk geen flauw idee hebt wat wel of geen Achterhoek is.
Niemand zit sowieso op Loekie te wachten.quote:Op maandag 29 september 2014 11:26 schreef Troel het volgende:
[..]
Ten derde omdat niemand op dit moment op gebash zit te wachten.
quote:Op maandag 29 september 2014 11:25 schreef CherryOnTop het volgende:
[..]
Er zijn hier dus gewoon een aantal mensen met het ruimtelijk inzicht van een garnaal, die allemaal los van elkaar hebben besloten dat dit veilig was. Dat is best knap.
Nou dat is dus het gekke inderdaad. Dat bij allllllllll die betrokken en eerder genoemde partijen dus nergens een waarschuwingslampje is gaan branden.quote:Op maandag 29 september 2014 11:25 schreef CherryOnTop het volgende:
[..]
Er zijn hier dus gewoon een aantal mensen met het ruimtelijk inzicht van een garnaal, die allemaal los van elkaar hebben besloten dat dit veilig was. Dat is best knap.
Maar daar is de afstand dan toch voor waarop het publiek minimaal moet zitten.quote:Op maandag 29 september 2014 11:30 schreef Greys het volgende:
Als hij op die stapel autowrakken was gekanteld had hij misschien ook zo het publiek in gerold. Dus zelfs nog zonder dat 'wel of geen mensen in de uitrij-richting'.
Ik vraag me af of de afstand tussen die wrakken en dat dranghekje dan voldoende was geweest. Als je ziet hoe groot zo'n truck is, die 10 meter haalt hij bij 1x geheel omrollen volgens mij makkelijk, vooral als het met een stuiter gaat.quote:Op maandag 29 september 2014 11:33 schreef Moppert het volgende:
[..]
Maar daar is de afstand dan toch voor waarop het publiek minimaal moet zitten.
Dit maak je ook eigenlijk maar zelden mee (althans bij professionele evenementenorganisaties), want de verschillende scernario's van wat er fout zou kunnen gaan gaan langs zoveel verschillende mensen en instanties (die er als het goed is verstand van hebben) dat de meest voor de hand liggende risico's goed afgedekt worden.quote:Op maandag 29 september 2014 11:30 schreef Greys het volgende:
[..]
Nou dat is dus het gekke inderdaad. Dat bij allllllllll die betrokken en eerder genoemde partijen dus nergens een waarschuwingslampje is gaan branden.
Als hij op die stapel autowrakken was gekanteld had hij misschien ook zo het publiek in gerold. Dus zelfs nog zonder dat 'wel of geen mensen in de uitrij-richting'.
Oh ja dat was in deze situatie ook gewoon onvoldoende.quote:Op maandag 29 september 2014 11:35 schreef Greys het volgende:
Ik vraag me af of de afstand tussen die wrakken en dat dranghekje dan voldoende was geweest. Als je ziet hoe groot zo'n truck is, die 10 meter haalt hij bij 1x geheel omrollen volgens mij makkelijk, vooral als het met een stuiter gaat.
Hier is de cake niet droog en het dorpshuis heet niet zoquote:Op maandag 29 september 2014 11:33 schreef Mystikvm het volgende:
De gemeente bestaat uit leken, en de organisatie en de coureurs "doen 't al joaren zo, geet altied goed!". Echt kritische noten zullen niet gekraakt worden in dorpshuis "Ons Huus" bij de organisatie van dit evenement onder genot van een kopje koffie met droge cake.
Vroeger bij ons in het dorp werd dit altijd georganiseerd in een weiland, en de sloten waren de buffer. Verder doe je dit in stadions, waar het publiek hoger zit. Als het dan nog mis gaat, is het echt overmacht.quote:Op maandag 29 september 2014 11:35 schreef Greys het volgende:
[..]
Ik vraag me af of de afstand tussen die wrakken en dat dranghekje dan voldoende was geweest. Als je ziet hoe groot zo'n truck is, die 10 meter haalt hij bij 1x geheel omrollen volgens mij makkelijk, vooral als het met een stuiter gaat.
EDIT: ik schrijf steeds drankhek
Ik heb geen waardeoordelen over Twente, het illustreert hooguit de gemoedelijkheid in dat soort dorpjes. Het had net zo goed Nijbroek op de Veluwe kunnen zijn, of Toldijk in de Achterhoek. Maar waarschijnlijk is er niet echt sprake van kritische zelfreflectie geweest bij het organiseren. Het is nog nooit verkeerd gegaan, en dat is in die kringen niet echt een reden om zaken te heroverwegen.quote:Op maandag 29 september 2014 11:37 schreef Troel het volgende:
[..]
Hier is de cake niet droog en het dorpshuis heet niet zo
Het kalf verdronk vorig jaar al in Mexico dus nu geldt meer dat wie niet wil leren...quote:Op maandag 29 september 2014 11:37 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Vroeger bij ons in het dorp werd dit altijd georganiseerd in een weiland, en de sloten waren de buffer. Verder doe je dit in stadions, waar het publiek hoger zit. Als het dan nog mis gaat, is het echt overmacht.
Nou ja, als het kalf verdronken is enzo, maar ik denk niet dat dit nog een voor gaat komen zo.
Vorig jaar zijn er maatregelen genomen tijdens hetzelfde evenement omdat de stunt door het weer onveilig zou zijn.quote:Op maandag 29 september 2014 11:39 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Ik heb geen waardeoordelen over Twente, het illustreert hooguit de gemoedelijkheid in dat soort dorpjes. Het had net zo goed Nijbroek op de Veluwe kunnen zijn, of Toldijk in de Achterhoek. Maar waarschijnlijk is er niet echt sprake van kritische zelfreflectie geweest bij het organiseren. Het is nog nooit verkeerd gegaan, en dat is in die kringen niet echt een reden om zaken te heroverwegen.
Maar de afstand tot het publiek is blijkbaar nooit een punt van zorg geweest.quote:Op maandag 29 september 2014 11:41 schreef Troel het volgende:
[..]
Vorig jaar zijn er maatregelen genomen tijdens hetzelfde evenement omdat de stunt door het weer onveilig zou zijn.
Kanis geeft zelf aan dat er door het stuntteam is aangegeven hoeveel ruimte er nodig was, dat dat inclusief een veiligheidsmarge was en dat ze daar nog meer ruimte hebben gepaktquote:Op maandag 29 september 2014 11:48 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Maar de afstand tot het publiek is blijkbaar nooit een punt van zorg geweest.
Achteraf is altijd makkelijk praten, maar ik vraag mij af hoe deze afstanden goedgekeurd kunnen worden. Wat ligt er aan die besluiten ten grondslag? Dat het altijd goed is gegaan? Of dat zo'n truck nog makkelijk te corrigeren is als de stunt fout loopt?
Een veiligheidsmarge + extra ruimte?quote:Op maandag 29 september 2014 11:51 schreef Troel het volgende:
[..]
Kanis geeft zelf aan dat er door het stuntteam is aangegeven hoeveel ruimte er nodig was, dat dat inclusief een veiligheidsmarge was en dat ze daar nog meer ruimte hebben gepakt
HAAKSBERGEN - Ilonka Tanke en anderen leggen maandagmorgen bloemen en een grote knuffelbeer om hun medeleven te betuigen. Ze zijn de overburen van de familie Hadders, waarvan het zoontje Tim van 5 jaar is omgekomen bij het drama met de monstertruck.quote:Op maandag 29 september 2014 12:39 schreef Troel het volgende:
Inmiddels is bij TC Tubantia de volgende naam bekend gemaakt:
http://www.tubantia.nl/re(...)t&utm_medium=twitter
Hier ook meer informatie over het meisje waar hier al meerdere keren om gevraagd werd. Nog steeds heeft de gemeente Haaksbergen geen namen bekend gemaakt.
'En het komt heel dichtbij'quote:Op maandag 29 september 2014 12:39 schreef Troel het volgende:
Hier ook meer informatie over het meisje waar hier al meerdere keren om gevraagd werd. Nog steeds heeft de gemeente Haaksbergen geen namen bekend gemaakt.
Oh jezus, die ouders... zoontje overleden en dochtertje (waarschijnlijk die met de paardenstaart met roze elastiekje idd?) dus gewond. Twee kindjes uit één gezin. Mijn hemel.quote:Op maandag 29 september 2014 12:39 schreef Troel het volgende:
quote:Op maandag 29 september 2014 12:44 schreef beantherio het volgende:
Volgens dit artikel zou de omroeper vlak voor het ongeluk gezegd hebben "Het is allemaal wel erg krap, maar we gaan het wel proberen''. Dat is bijna niet te geloven.
Mjah, Telegraaf. Dus ik wacht nog even met dát geloven...quote:Op maandag 29 september 2014 12:45 schreef Loekie1 het volgende:
,,Het is allemaal wel erg krap, maar we gaan het wel proberen,'' riep de speaker enkele minuten voor het fatale ongeluk in Haaksbergen, dat zondag minstens drie mensen het leven kostte.
http://www.telegraaf.nl/w(...)d_stuntshows___.html
quote:Op maandag 29 september 2014 12:39 schreef Troel het volgende:
quote:Het komt heel dichtbij.
Waarom remde hij niet? In het filmpje leek alsof dat hij juist sneller reed voordat hij de publiek inging.quote:
De bestuurder liet eerst zijn monsterauto brullen als een dolle losgebroken stier.quote:Op maandag 29 september 2014 10:26 schreef Caland het volgende:
[..]
verkeerde pedaaltjequote:Op maandag 29 september 2014 12:58 schreef daniela_007 het volgende:
[..]
Waarom remde hij niet? In het filmpje leek alsof dat hij juist sneller reed voordat hij de publiek inging.
Was dat ook met hetzelfde stunt team?quote:Op maandag 29 september 2014 11:41 schreef Troel het volgende:
[..]
Vorig jaar zijn er maatregelen genomen tijdens hetzelfde evenement omdat de stunt door het weer onveilig zou zijn.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |